PDA

Bekijk de volledige versie : Alice in Wonderland (60th Anniversary Edition) [Blu-ray Disc]



Koen Koene
25-02-2011, 09:38
Alice in Wonderland (60th Anniversary Edition)

Het kleurrijke Wonderland uit 1951 is nu in haarscherp HD te bewonderen.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=4400)

rrjobse
25-02-2011, 10:16
Ik heb toevallig net voor de kids de DVD gehuurd bij de bieb. Wat me opviel is dat de geluidskwaliteit van de NL-track (van de DVD dus!) vaak onverstaanbaar is. Is bekend of dezelfde track is gebruikt voor deze BR-uitgave?

theregiment
26-02-2011, 15:00
Ik heb toevallig net voor de kids de DVD gehuurd bij de bieb. Wat me opviel is dat de geluidskwaliteit van de NL-track (van de DVD dus!) vaak onverstaanbaar is. Is bekend of dezelfde track is gebruikt voor deze BR-uitgave?

Jep! helaas wel :(

Jeroen Mens
28-02-2011, 09:37
Op mijn panasonic dmp bd-30 blu-ray discspeler speelt Alice in wonderland niet af. De speler vraagt in het begin nog wel om de taal-instelling, maar daarna blijft het beeld op zwart. Hoor wel een hoop gekraak uit de speler komen. Ook na het installeren van de laatste firmware (versie 2.4) blijft de speler wijgeren met afspelen. Heb ook nog de disc in de winkel geruild. De nieuwe disc heeft exact hetzelfde probleem.

Hebben meer mensen dezelfde klachten? Weet iemand een oplossing voor mij?

B.V.D.

Jeroen Mens

Ludo Keeris
28-02-2011, 13:40
Op mijn panasonic dmp bd-30 blu-ray discspeler speelt Alice in wonderland niet af. De speler vraagt in het begin nog wel om de taal-instelling, maar daarna blijft het beeld op zwart. Hoor wel een hoop gekraak uit de speler komen. Ook na het installeren van de laatste firmware (versie 2.4) blijft de speler wijgeren met afspelen. Heb ook nog de disc in de winkel geruild. De nieuwe disc heeft exact hetzelfde probleem.

Hebben meer mensen dezelfde klachten? Weet iemand een oplossing voor mij?

B.V.D.

Jeroen Mens

Dit probleem wordt ook in de review genoemd, want Koen had hetzelfde probleem (lees onderaan, bij de conclusie).

Een oplossing hebben we helaas (nog) niet.

TheGodfather
01-03-2011, 21:51
Toevallig vanavond de US versie gekeken. Het blijft een heerlijke film en idd: de beeldkwaliteit is ongeloofelijk!opnieuw een top uitgave van Disney.
Met zulke uitgaves wordt het toch moeilijk om niet te double dippen voor Bambi en Fantasia...

langejan
01-03-2011, 22:25
Dat kan ik jouw zeker aanraden want ik heb alle 5 de Disney titels op blu ray in huis gehaald, en zelfs Fantasia 1940 met 7.1 geluid en superbeee beeld.(y)

Dit geldt ook voor Fantasia 2000 met de extra film van ca. 83 minuten over Walt met Salvador Dali is gewoonweg UNIEK.....(y)

Dus, je krijgt waar voor je geld......!!!

Jeroen Mens
02-03-2011, 07:45
Als ik een lege SD-kaart in mijn Panasnic DMP bd-30 speler stop, dan kan ik alleen de film in de disneyview-mode afspelen. Alle andere extra features zijn niet te bekijken. Het is in ieder geval iets, maar het blijft natuurlijk gigantisch balen dat je deze rare toeren moet uithalen om een film te bekijken. Sterker nog als ik de film weer opnieuw wil starten, moet ik eerst de SD-kaart wissen, anders start de film niet opnieuw op. Hopende dat Panasonic ook dit bericht leest en snel met nieuwe firmware komt.

Bambi
04-03-2011, 11:46
Ik heb vanmorgen een mail gestuurd naar Panasonic over het issue met Alice in Wonderland. Ben benieuwd.
Overigens heb ik zelf de import-versie uit de UK (die van dezelfde master is gemaakt en dus ook hetzelfde probleem heeft op mijn DMP-BD30 van Panasonic).

Ik probeer nu nog contactgegevens van DisneyUK (of Disney Benelux) te vinden om ook het probleem te melden. Disney US is wat dat betreft beter te benaderen! Heb al een paar keer R1 Disney DVDs om laten ruilen na problemen (zoals krassen bij aanschaf of fouten in de persing) waar Disney US zonder problemen een nieuw exemplaar opstuurde!

Marcel Hoeve
05-03-2011, 08:12
Ik had op mijn Oppo BD-83 aanvankelijk ook problemen met het afspelen van deze Blu-ray schijf. Het laden duurde aanmerkelijk langer dan ik met de meeste Blu-rays op de Oppo gewend ben en bij de eerste keer na het selecteren van de taal gebeurde er niets. Heb toen de schijf verwijderd en de speler uitgezet en vervolgens opnieuw gestart. Bij de tweede keer werd de schijf iets sneller geladen in mijn beleving, en ging ook het verdere afspelen goed. Omdat er zoveel bonusmateriaal op deze uitgave staat, heb ik de schijf op de dagen erna nog twee keer gestart en dit keer zonder problemen.

Silveer_2
06-03-2011, 06:29
Ik heb een panasonic dmp-bd80. Had hetzelfde probeem, firmware update gedaan... helaas pindakaas.
Maar ik heb per toeval een truukje ontdekt die altijd lukt (heb het toch op 4 verschillende gelegenheden gedaan en telkens succes):
Na de eerste keer de taal gekozen te hebben wacht je een seconde of 30, dan druk je op stop (let op het duurt een paar seconden vooraleer hij reageert), wanneer je terug in het basisscherm bent van je blu-ray speler klik dan op play en selecteer de taal, dan is het probleem opgelost.

Bambi
06-03-2011, 19:31
Na wat verder onderzoek is er nog een andere "oplossing" die in ieder geval werkt op mijn DMP-BD30:
Voordat je de schijf laadt moet je in de instellingen van de speler bij de kop HDMI de instelling voor 24p UIT zetten. Als je daarna de schijf laadt, dan is er met afspelen geen enkel probleem.
Het enige nadeel is dan wel dat de speler geen 24p meer uitstuurt, maar deze oplossing lijkt mij wel beter dan een lege SD kaart of het kiezen van de taal en drukken op stop (wat overigens bij mij niet werkte).

Overigens lijkt het probleem een wereldwijd probleem, want op www.ultimatedisney.com (waar ik ook bovenstaande oplossing vandaan heb) blijkt ook dat de US uitgave ook problemen oplevert met Panasonic spelers.

Bambi
06-04-2011, 08:49
Na wat verder onderzoek is er nog een andere "oplossing" die in ieder geval werkt op mijn DMP-BD30:
Voordat je de schijf laadt moet je in de instellingen van de speler bij de kop HDMI de instelling voor 24p UIT zetten. Als je daarna de schijf laadt, dan is er met afspelen geen enkel probleem.
Het enige nadeel is dan wel dat de speler geen 24p meer uitstuurt, maar deze oplossing lijkt mij wel beter dan een lege SD kaart of het kiezen van de taal en drukken op stop (wat overigens bij mij niet werkte).

Overigens lijkt het probleem een wereldwijd probleem, want op www.ultimatedisney.com (http://www.ultimatedisney.com) (waar ik ook bovenstaande oplossing vandaan heb) blijkt ook dat de US uitgave ook problemen oplevert met Panasonic spelers.

Ik heb de afgelopen tijd gemaild met Disney UK (help@disney.co.uk) over de kwestie van de afspeelproblemen met Alice op een Panasonic DMP-BD30 (ik had mijn Blu-ray bij Amazon UK besteld, maar de master is identiek voor de NL uitgave). Gisteren kreeg ik een officiële reactie terug dat na verscheidene testen is gebleken dat het probleem "verholpen" kan worden door inderdaad de 24p modus op de speler uit te schakelen (zoals ik eerder al had beschreven). Dit is dus de officiële "oplossing" van Disney UK!!

Pieter Kleine
07-04-2011, 22:47
Ik heb de afgelopen tijd gemaild met Disney UK (help@disney.co.uk) over de kwestie van de afspeelproblemen met Alice op een Panasonic DMP-BD30 (ik had mijn Blu-ray bij Amazon UK besteld, maar de master is identiek voor de NL uitgave). Gisteren kreeg ik een officiële reactie terug dat na verscheidene testen is gebleken dat het probleem "verholpen" kan worden door inderdaad de 24p modus op de speler uit te schakelen (zoals ik eerder al had beschreven). Dit is dus de officiële "oplossing" van Disney UK!!

Hopelijk komt er gauw een firmwareupdate van Panasonic. Heb het probleem ook met de BD-50.

Edit: zie net dat er een firmware update van 30/3/11 is. Zal deze morgen installeren. Benieuwd of dit het probleem oplost.

Esteban
07-04-2011, 23:46
Ik kan bij deze melden dat ik het probleem niet heb. Panasonic BD-65, nog nooit 'n update gedaan.

Bambi
08-04-2011, 07:26
Hopelijk komt er gauw een firmwareupdate van Panasonic. Heb het probleem ook met de BD-50.

Edit: zie net dat er een firmware update van 30/3/11 is. Zal deze morgen installeren. Benieuwd of dit het probleem oplost.
Zie nu ook dat er een firmware update is voor de BD-30. Van het weekend eens kijken of die het probleem oplost.

Pieter Kleine
08-04-2011, 16:52
Firmwareupdate voor de BD50 lost het probleem niet op. Enige oplossing is 24p tijdelijk uitschakelen. Positief effect, zat al te denken om op oppo 93 over te stappen. Dat moment komt nu heel dicht bij.

@tinytim's
31-05-2012, 20:35
Ook ik heb last van de vastloper met mijn BD30. Ik heb vervolgens op STOP gedrukt, totdat ik in het standaardscherm van de speler was en drukte vervolgens op 4 en daarna OK. De film startte vervolgens keurig op met de instellingen.

Heeft een nieuwe firmware update al bij een van jullie geholpen?

Bambi
01-06-2012, 10:02
Ook ik heb last van de vastloper met mijn BD30. Ik heb vervolgens op STOP gedrukt, totdat ik in het standaardscherm van de speler was en drukte vervolgens op 4 en daarna OK. De film startte vervolgens keurig op met de instellingen.

Heeft een nieuwe firmware update al bij een van jullie geholpen?
Ik zal vanavond nog even opnieuw controleren. Het is te lang geleden om zo te kunnen zeggen of die firmware update heeft geholpen. Ik laat het nog even weten.