PDA

Bekijk de volledige versie : R1-discs ook voor meerdere regio´s: hoe kom ik hier achter?



Oakey
03-09-2002, 11:11
Ik heb nu eindelijk een TV die ook NTSC aankan, maar mijn R2-dvd-speler is nog steeds niet regiovrij helaas :(

Mijn vraag is nu of iemand een site weet waar ik kan zien of R1-DVD-titels ook geschikt zijn voor andere regio´s. Een beetje zoals www.michaeldvd.com.au voor de R4-titels. Ik weet dat veel muziektitels bijvoorbeeld "R0" zijn, maar op verkoopsites als dvdboxoffice e.d. staat alleen de vermelding R1.

Wie heeft tips? Thanx!

Mike Philippens
03-09-2002, 12:00
Er wordt idd voor de VS vaak een aparte release gemaakt ivm NTSC. De PAL release is dan soms (volgens de hoes) R2,3,4,5,6 maar is in werkelijkheid ook R1. Het omgekeerde heb je ook. Er is echter geen pijl op te trekken. De winkels houden zekerheidshalve de hoesinfo aan. Zij hebben op zich natuurlijk geen andere info.
Aangezien er geen wetmatigheid in te ontdekken valt, zou ik geen risico nemen als ik jou was.

Gewoon eerst je speler laten 'helpen'...

Mark_vdH
03-09-2002, 12:10
http://www.image-entertainment.com/image/ies/control.jsp

En ga naar 'Advanced Search'.

Deze site staat bekend als betrouwbaar, maar niet helemaal volledig: veel titels hebben een 'unknown' regio code....

EDIT: Toch niet zo betrouwbaar.....

Oakey
03-09-2002, 14:52
Thanks, hier heb ik wat aan.

O.

Mark_vdH
03-09-2002, 17:09
Die site is toch niet zo betrouwbaar........:mad:

Ik heb namelijk al best wat titels gevonden die zeker R1 zijn, maar die toch als R0 op de site staan

........Sorry.......:o

Oakey
03-09-2002, 19:27
Hm jammer, iemand anders nog tips?