PDA

Bekijk de volledige versie : Suround systeem, wat kiezen ?



cherifo
02-03-2011, 12:16
Beste mensen,

Ik ben al een hele tijd op zoek naar een draadloos surround systeem om dit op mijn plasma PS50A551‏ aan te sluiten.

IK lees hier ook regelmatig dat Bose heel duur is voor de kwaliteit het zelf heeft..maar qua draadloos systeem heb ik ze nergens anders kunnen terugvinden dan bij Bose zelf..maar ik vindt ze verschrikkelijk duur.
Ik denk dat het laatste type van Bose Home cinema-systemen met 2 luidsprekers ‏link: Home cinema-systemen met 2 luidsprekers - Bose (http://www.bosebelgium.be/BE/nl/home-entertainment/home-cinema/21-home-cinema-systems/index.jsp)
Of het type : Home cinema-systemen met 5 luidsprekers - LIFESTYLE-systemen - Bose (http://www.bosebelgium.be/BE/nl/home-entertainment/home-cinema/51-home-cinema-systems/index.jsp)

Ik zoek eigenlijk een goedkoper alternatief.

Alvast bedankt voor al jullie input.

DVDProfilersFilmgek
03-03-2011, 18:40
Je maakt 2 fouten.

1 All in one is een afrader, als er iets stuk aan gaat is vaak het hele handeltje waardeloos en kan het geheel in 1x de kliko in.

2 Bose..... je zegt het zelf al, veel te duur voor wat je ervoor krijgt.

Draadloos is niet zo draadloos als je wel denkt, die speakers dienen gevoed te worden, ze leven niet van de lucht er zal dus 220 naar toe moeten, vaak is draadloos ook nog eens storingsgevoelig en daarmee geen aanrader.

Zou eens kijken wat er los wel naar je zin te koop is, daar kun je vaak ook meer op aansluiten en als er een onderdeeltje de geest geeft hoef je enkel dat deel te vervangen... Ook blijf je beter bij de tijd, als er weer wat nieuws komt op speler gebied, dan kun je makkelijk wisselen/meegaan met de tijd, met een all in one heb je dan al geen all in one meer, als je al de mazzel hebt om er nog iets knaps op aan te kunnen sluiten.

Gerco Stuivenberg
03-03-2011, 19:02
Welkom op dit forum cherifo.

Het lijkt leuk zo'n lifestyle of 3-2-1 systeem, maar dat is vaak alleen in advertenties. In werkelijkheid is het vaak heel anders. Dit heeft o.a. te maken met het beperkte dynamisch bereik van de melkpakjes en de beperkingen die een alles-in-één set heeft.

Een paar van die beperkingen zijn dat je de luidsprekers niet kunt vervangen door betere en dat je het geluid zelf niet af kan stemmen op jouw persoonlijke voorkeur. Wat bij Bose wel goed is, is de degelijkheid. Bij de nieuwste systemen is er nl. geen speler ingebouwd die stuk kan gaan, zodat je er nog langer plezier van moet hebben.

Wil je een goedkoper alternatief en dus een set die meer (aansluit-)mogelijkheden heeft, je zelf kunt upgraden, een goede weergave biedt en waar je lang plezier van kunt hebben, dan is het beter voor losse delen kiezen. ;)

cherifo
03-03-2011, 21:48
Beste Gerco en DVDProfilersFilmgek,

Alvast bedankt voor je reacties, maar wat bedoelen jullie met losse eenheden voor een surround?... bedoelen jullie dan een volledige set van één merk zoals Samsung en die dus niet draadloos zijn?
Mijn TV is een plasma van Samsung, is het niet beter dat ik dit merk koop, miss eenvoudiger aan te sluiten op mijn tv.

Of hebben jullie het over zelfgebouwde sets?

Bedankt voor jullie imput.

johnsmeets
03-03-2011, 22:49
terug naar het begin:)
Wat zoek je precies?
Heb je alleen een tv? Wil je ook blu ray kijken?
Wat is je budjet?
En nee gerco en herman hebben het niet over zelfgebouwde sets:)
Alles begint met aangeven wat je hebt en wat het moet worden en hoeveel euri er beschikbaar is.:)
Niet dat je vragen niet goed zijn, maar die zijn inmiddels al beantwoord.
O ja tv samsung wil niet zeggen dat de rest ook van samsung moet zijn(kan waarschijnlijk wel afhalkelijk van de wensen)

cherifo
03-03-2011, 22:59
Hoi johnsmeets,

Bedankt voor je reactie wat ik eigenlijk zoek is een kwalitatief surround systeem liefst draadloos...maar volgens dit forum totaal geen goed idee.
Ook niet teveel luidsprekers, nou ja als dit de kwaliteit kan omhoog halen ..graag.

Geen blu ray

Ik heb enkel een tv ja inderdaad..maar heb ook een I-pod nano generatie 3 en die zou ik er eventueel ook willen aansluiten...voor muziek in de living.

Budget ach ja dat budget ook alweer...;-) 300 -400 tot max 500 euro.


Bedankt

johnsmeets
03-03-2011, 23:09
Dus als ik naar het budjet kijk twee speakers en een receiver
Draadloos kun je wel vergeten(het is er wel maar vaker in een 5.1 systeem voor de achterspeakers) en tesamen met een receiver toch wel 2 1/2 3 x je maximale budjet

cherifo
04-03-2011, 00:12
Dus als ik naar het budjet kijk twee speakers en een receiver
Draadloos kun je wel vergeten(het is er wel maar vaker in een 5.1 systeem voor de achterspeakers) en tesamen met een receiver toch wel 2 1/2 3 x je maximale budjet

Thanks voor je reactie John, Dus draadloos kan ik vergeten onder mijn budget.Is het budget dan zo laag denk je voor kwaliteit?
En wat bedoel je met 5.1 systeem? ik zie het wel vaak maar wat houd dit eigenlijk in?

Hoe werkt een receiver John?

Sorry voor al deze vragen hoor.

Bedankt

DVDProfilersFilmgek
04-03-2011, 06:20
Thanks voor je reactie John, Dus draadloos kan ik vergeten onder mijn budget.Is het budget dan zo laag denk je voor kwaliteit?
En wat bedoel je met 5.1 systeem? ik zie het wel vaak maar wat houd dit eigenlijk in?

Hoe werkt een receiver John?

Sorry voor al deze vragen hoor.

Bedankt

Ja, je budget is heel laag, zeker als je wat kwaliteit wilt.

5.1 houd in een 5 speakersysteem en 1 sub. bij 5.1 heb je voor een linker en rechterspeaker en in het midden voor de spraak, maar ook effecten, deze middenspeaker wordt dan ook wel de center genoemd. dan heb je achter ook nog een linker en rechterspeaker, worden ook wel de rears genoemd. Al naar gelang het aantal speakers heb zo 2.0 - 2.1 - 3.1 - 5.1 - 6.1 - 7.1 - 7.2 - 9.1 en 9.2 systemen, eigenlijk kun je het zo gek niet bedenken en het is wel mogelijk.

Een receiver is vrij ingewikkeld hoe hij werkt wil je niet weten, wel wat je ermee kan doen. Een receiver is een versterker met een ingebouwde tuner(radio-ontvanger) Op een receiver sluit je de speakers aan en je randapparatuur, zoals je ipod, maar ook een DVD speler, je TV, gameconsoles, blu ray spelers , multimedia speler je videorecorder, de kabel of satelliet tuner etc etc etc. De receiver versterkt de kleine signalen van de randapparatuur en brengt het ten gehore via de speakers.

iets in jouw prijsklasse:

http://media.kieskeurig.nl/images/01/00/76/e7/b91c/4de1/95e7/befbdbcb8aa9/orig.jpg

http://www.kieskeurig.nl/receiver/onkyo/tx-sr508/specificaties/896846/

Moeten natuurlijk ook nog een paar speakertjes bij:

http://media.kieskeurig.nl/images/00/92/61/00/84da/4e42/9958/1dfab4b13375/l.jpg

http://www.kieskeurig.nl/surround_set/jbl/scs_2005/133652/

Dat is bij elkaar 400 euro en dan heb je een heel leuk starterssetje.

Voor het mooie zou er dan ook nog een Blu Ray spelertje bij moeten, kun je je CD's, DVD's, Blu Rays en vaak ook nog allerlei andere bestanden mee afspelen als het apparaat zich een beetje als multimedia speler wil laten gebruiken:

http://media.kieskeurig.nl/images/00/92/61/5a/98d1/4385/a400/e9f23d571fef/l.jpg

http://www.kieskeurig.nl/blu-ray_speler/philips/bdp3000/specificaties/333815/

Zo, je budget van 500 euro is nu helemaal op, maar dan heb je wel wat leuks, kan je nog wel een kleine 100 euro goedkoper helpen, maar dat doe ik liever niet, dan wordt het allemaal wel heel erg mager.

Bovengenoemde apparaten zijn voorbeelden, er zijn nog veel meer andere combinaties mogelijk.

Marcellow
04-03-2011, 14:53
Vergeet niet dat je bij al die mooie apparaten nog een paar kabels nodig hebt om e.e.a. met elkaar te verbinen...

DVDProfilersFilmgek
04-03-2011, 15:56
Vergeet niet dat je bij al die mooie apparaten nog een paar kabels nodig hebt om e.e.a. met elkaar te verbinen...

Mmm.... in dit geval valt dat gelukkig ook wel mee, 2 HDMI kabels a 3 euro is 6 euro.

http://www.allekabels.nl/hdmi_kabel_high_speed.html?gclid=CLnqroietacCFcWHD godoGz9_g

Paar meter speakersnoer, laten we niet kinderachtig zijn en 40 meter nemen met de maat 2 x 1.50mm2 a 72 cent de meter maakt nog geen 30 euro.

http://www.allekabels.nl/Luidspreker-Kabel-p/m/1743/1149/OFC-Luidsprekerkabel-Low-Cost.html

Moet er nog een optisch kabeltje komen om de TV met de receiver te verbinden, een hele mooie voor nog geen 9 euro:

http://www.allekabels.nl/Optische-Kabels/5/1075887/Optische-Kabel.html

Voor de helft zal er ook nog wel wat te vinden zijn.


Oh.... bijna vergeten, de sub moet ook nog met de receiver verbonden worden, komt er nog 5 euro bij en het kan nog veel goedkoper, maar dit is wel een mooie:

http://www.allekabels.nl/Tulp-Kabels/9/1019394/Tulp-Kabel.html

In totaal ben ik dan ongeveer 50 euro aan kabels kwijt, daar gaat dan af wat er eventueel al in bezit is aan kabels.

Moet toegeven dat ik daar wel eens niet aan denk, komt gewoon omdat je het zelf al allemaal al hebt en ik zelf ook vaak het idee heb dat veel mensen hier en daar nog wel een kabeltje hebben liggen.;)

cherifo
10-08-2011, 19:51
Hoi

Ik heb de laatse maanden echt niet veel tijd gehad wegen privé verplichtingen, maar heb vandaag een surround systeem gevonden en wou jullie soms vragen of dit eventueel een goed toestel is.
Samsung HT C6500/XEN

Alvast bedankt voor je hulp.


Grtjs

DVDProfilersFilmgek
11-08-2011, 05:37
Hoi

Ik heb de laatse maanden echt niet veel tijd gehad wegen privé verplichtingen, maar heb vandaag een surround systeem gevonden en wou jullie soms vragen of dit eventueel een goed toestel is.
Samsung HT C6500/XEN

Alvast bedankt voor je hulp.


Grtjs


Als je een eerlijk antwoord wilt, dan moet je verder lezen, kun je niet tegen de waarheid en ben je toch van plan om het te kopen, dan moet je nu stoppen met lezen.....


Je wilt de waarheid........ zonde van je geld, je koopt een ontzettende bult plastic, het mag er dan gelikt uit zien, en daarmee heel wat harten winnen, voor je oren is het gewoon een straf, wat denk je voor geluid te krijgen uit al dat plastic? De sub mag in weze niet de naam hebben, is gewoon een beneden de maat passief woofertje dat enkel wat bonkende geluidjes gaat voortbrengen, geloof me zonde van je geld.

Er zijn er meer die voor de looks gaan, zogenaamd het zelfde merk als de TV, maar dat is helemaal niet belangrijk....... en je zou het zelf ook niet belangrijk moeten vinden. Dan kopen een hele boel mensen dit soort rommel omdat ze te lui zijn om zelf wat samen te stellen, te angstig zijn om een boekje te moeten doorlezen hoe ze iets aan moeten sluiten, al heb je het boekje ook nodig bij deze bult plastic......

Zal je er iig niet mee feliciteren als je het wel koopt, je er hooguit sterkte mee wensen, maar dat heb je met dat soort spul wel nodig. Als het je absoluut niet kan schelen hoe het klinkt........ ja, doen, maar vraag dan niet hier of het goed is, want dat is het gewoon niet.

Sorry, maar ik ben geen voorstander van wat ik noem de alles in 1x weggooizooi, want dat is het in weze.

cherifo
11-08-2011, 08:15
Als je een eerlijk antwoord wilt, dan moet je verder lezen, kun je niet tegen de waarheid en ben je toch van plan om het te kopen, dan moet je nu stoppen met lezen.....


Je wilt de waarheid........ zonde van je geld, je koopt een ontzettende bult plastic, het mag er dan gelikt uit zien, en daarmee heel wat harten winnen, voor je oren is het gewoon een straf, wat denk je voor geluid te krijgen uit al dat plastic? De sub mag in weze niet de naam hebben, is gewoon een beneden de maat passief woofertje dat enkel wat bonkende geluidjes gaat voortbrengen, geloof me zonde van je geld.

Er zijn er meer die voor de looks gaan, zogenaamd het zelfde merk als de TV, maar dat is helemaal niet belangrijk....... en je zou het zelf ook niet belangrijk moeten vinden. Dan kopen een hele boel mensen dit soort rommel omdat ze te lui zijn om zelf wat samen te stellen, te angstig zijn om een boekje te moeten doorlezen hoe ze iets aan moeten sluiten, al heb je het boekje ook nodig bij deze bult plastic......

Zal je er iig niet mee feliciteren als je het wel koopt, je er hooguit sterkte mee wensen, maar dat heb je met dat soort spul wel nodig. Als het je absoluut niet kan schelen hoe het klinkt........ ja, doen, maar vraag dan niet hier of het goed is, want dat is het gewoon niet.

Sorry, maar ik ben geen voorstander van wat ik noem de alles in 1x weggooizooi, want dat is het in weze.

Hoi,

Bedankt voor je eerlijkheid hoor..en dat apprecieer ik enorm.
Maar ik wil idd wel een zeer goed geluid in de huiskamer..en ja correct..deze ziet er echt wel " slick" uit.

Ik heb trouwens wel de TV samsung. 3jaar geleden gekocht (plasma) 127 cm ;-((

Ik ben echt ni te lui om mijn handen uit de mouwen te steken hoor, maar heb gewoon de kennis niet om eraan te beginnen weet je.
Want anders zou ik er echt wel mee bezig zijn en zelf een installatie samen stellen.

En hulp vragen aan een installateur vind ik echt te duur.

Enige tips misshien om toch kwaliteit te hebben in deze branche..budget is wel max 500 euro.

Dikke merci voor al je moeite.

Peter Porrio
11-08-2011, 09:05
Ik adviseer je om voor een kwaliteitsoplossing te gaan waarvan je lang plezier zult hebben. Hierbij zijn 2 zaken belangrijk:

1) Start met een goede basis voor je systeem. Dit betekent dat je moet kiezen voor een surroundreciever (meerkanaals versterker) die alle huidige HD-formaten kan decoderen en die beschikt over voldoende aansluitmogelijkheden (digitaal en analoog). Dan ben je voor nu up-to-date en kun je de komende jaren prima vooruit. Apparaten (Blu-rayspeler, Gameconsole, Digitale TV-decoder, Mediaplayer, etc.) die je in de toekomst mocht aanschaffen, kun je dan hierop probleemloos aansluiten.

2) Een goede set speakers. Als deze te duur is om in 1 keer aan te schaffen, begin dat met 2 front speakers. Als je dan weer wat geld hebt gespaard, koop je de overige speakers.

De subwoofer is een belangrijk onderdeel, zeker wanneer je volledig van films wilt genieten. Een beetje goede subwoofer begint pas bij zo'n €400, dus dan weet je gelijk hoe/wat de kwaliteit is van complete setjes die voor dat bedrag kunt kopen ;)


Waar kun je dan naar gaan kijken in de praktijk (met jouw budget en er wat boven):

1) De basis: De Onkyo TX-SR609 (€559) of zijn goedkopere broertje de TX-SR509 (€369). Ik had hier ook de merken Denon, Marantz, Yamaha, Pioneer, Cambrigde Audio, Harman Kardon neer kunnen zetten. Echter, mijn ervaring is dat Onkyo verreweg het meeste biedt voor de geboden prijs.

2) De speakers: Merken als Boston Acousics, JBL, Klipsch, Mordaunt Short, Phonar, Dali, Mission en B&W klinken goed in combinatie met Onkyo. Qua grootte (vloerstaander, of boekenplankmodel) zul je moeten kijken wat bij jou thuis past en wat je mooi vindt. Sowieso moet je speakers altijd gaan luisteren in een audiozaak. Dus een luisterafspraak maken en verschillende soorten en merken speaker op een Onkyo gaan beluisteren.


Tip: Wat speakers betreft ben ik van mening dat je de beste koopjes tweedehands kunt doen. Om risico's op miskopen te minimaliseren, raad ik je aan op te kijken in de marktsecties van o.a. dvd.nl, htforum.nl, en hifi.nl.

Daar kom je regelmatig prachtige exemplaren tegen die wegens een upgrade worden weggedaan voor een fractie van de nieuwprijs. In de meeste gevallen zijn ze in de korte tijd dat de eigenaar ze heeft gebruikt, nog flink vertroeteld ook, dus in feite zo goed als nieuw. Ook hier geldt, ga ze altijd eerst beluisteren voordat je tot koop overgaat.

Wim S.
11-08-2011, 09:45
Beste mensen,

Ik ben al een hele tijd op zoek naar een draadloos surround systeem om dit op mijn plasma PS50A551‏ aan te sluiten.

IK lees hier ook regelmatig dat Bose heel duur is voor de kwaliteit het zelf heeft..maar qua draadloos systeem heb ik ze nergens anders kunnen terugvinden dan bij Bose zelf..maar ik vindt ze verschrikkelijk duur.
Ik denk dat het laatste type van Bose Home cinema-systemen met 2 luidsprekers ‏link: Home cinema-systemen met 2 luidsprekers - Bose (http://www.bosebelgium.be/BE/nl/home-entertainment/home-cinema/21-home-cinema-systems/index.jsp)
Of het type : Home cinema-systemen met 5 luidsprekers - LIFESTYLE-systemen - Bose (http://www.bosebelgium.be/BE/nl/home-entertainment/home-cinema/51-home-cinema-systems/index.jsp)

Ik zoek eigenlijk een goedkoper alternatief.

Alvast bedankt voor al jullie input.

Wat betreft die Bose 5.1 systeem daarvan heb ik sinds kort de v25 systeem en ondanks dat deze duur was heb ik er geen spijt van. Gebruikersvriendelijk, all in one afstandsbediening en het geluid is goed en ik heb het kunnen vergelijken met een los systeem.

Maar het is maar net wat je wil, wil je een leuk systeem voor in de huiskamer of wil je de set gebruiken om echt te knallen. Mensen die zeggen dat all in one systemen niet goed zijn willen er gewoon niet aan geloven, maar ik ervaar het nu zelf dat het bose 5.1 systeem gewoon perfect voor mij werkt in mijn kamertje terwijl ik daarvoor kefspeakers en een pioneer receiver had, voel ik het zekers niet als een stap terug.

DVDProfilersFilmgek
11-08-2011, 14:59
Wat betreft die Bose 5.1 systeem daarvan heb ik sinds kort de v25 systeem en ondanks dat deze duur was heb ik er geen spijt van. Gebruikersvriendelijk, all in one afstandsbediening en het geluid is goed en ik heb het kunnen vergelijken met een los systeem.

Maar het is maar net wat je wil, wil je een leuk systeem voor in de huiskamer of wil je de set gebruiken om echt te knallen. Mensen die zeggen dat all in one systemen niet goed zijn willen er gewoon niet aan geloven, maar ik ervaar het nu zelf dat het bose 5.1 systeem gewoon perfect voor mij werkt in mijn kamertje terwijl ik daarvoor kefspeakers en een pioneer receiver had, voel ik het zekers niet als een stap terug.

Je mag het iedereen aanpraten, zelf zou ik het iedereen afraden......

Kortgeleden was hier nog zo'n tevreden Bose gebruiker, die was er zo tevreden over dat het na 2 maanden al weer de deur werd uitgeknikkerd, te duur voor te weinig.

Teveel nadelen maken een all in one voor mij een reden om iedereen even wakker te maken...... maar ook jij komt erachter als je wilt upgraden of als er wat defect gaat:twisted: (en bij Bose gooi je dan wel redelijk veel geld in de vuilnisbak:lol: )

Wim S.
11-08-2011, 15:20
Je mag het iedereen aanpraten, zelf zou ik het iedereen afraden......

Kortgeleden was hier nog zo'n tevreden Bose gebruiker, die was er zo tevreden over dat het na 2 maanden al weer de deur werd uitgeknikkerd, te duur voor te weinig.

Teveel nadelen maken een all in one voor mij een reden om iedereen even wakker te maken...... maar ook jij komt erachter als je wilt upgraden of als er wat defect gaat:twisted: (en bij Bose gooi je dan wel redelijk veel geld in de vuilnisbak:lol: )

Als ik wil upgraden dan doe ik dat gewoon, geen probleem. Ik wil niemand een Bose aansmeren, geef alleen mijn ervaring weer, want ik heb er geen baat bij om iemand een bose te willen aansmeren, geen aandelen ofzo ;) en bij defect heeft bose goede klantenservice en er bestaat ook zoiets als garantie!

Jouw mening is duidelijk over Bose en ook ik mag mijn mening geven, toch...heeft niets met aansmeren te maken want iedereen beslist uiteindelijk zelf. Ikzelf ben iemand die graag nieuwe dingen uit probeert en het kan best zijn dat ik over een paar jaar alweer een compleet nieuw systeem heb, maar nu erg tevreden met bose systeem. De poster van dit onderwerp refereert ook naar o.a. de 5.1 systeem van Bose en daar laat ik mijn huidige ervaring aan weten, heeft niets te maken met aansmeren.

Dat jij graag wilt laten weten dat Bose niets voor jou is, is dat prima.

DVDProfilersFilmgek
11-08-2011, 16:25
Als ik wil upgraden dan doe ik dat gewoon, geen probleem. Ik wil niemand een Bose aansmeren, geef alleen mijn ervaring weer, want ik heb er geen baat bij om iemand een bose te willen aansmeren, geen aandelen ofzo ;) en bij defect heeft bose goede klantenservice en er bestaat ook zoiets als garantie!

Jouw mening is duidelijk over Bose en ook ik mag mijn mening geven, toch...heeft niets met aansmeren te maken want iedereen beslist uiteindelijk zelf. Ikzelf ben iemand die graag nieuwe dingen uit probeert en het kan best zijn dat ik over een paar jaar alweer een compleet nieuw systeem heb, maar nu erg tevreden met bose systeem. De poster van dit onderwerp refereert ook naar o.a. de 5.1 systeem van Bose en daar laat ik mijn huidige ervaring aan weten, heeft niets te maken met aansmeren.

Dat jij graag wilt laten weten dat Bose niets voor jou is, is dat prima.

Het geld in weze voor alle alle in one systemen, bij Bose in het bijzonder, er speelt daarbij nog mee dat ze extreem duur zijn voor wat je voor je geld krijgt.

Een goede service is waar je ook dik voor betaald hebben en garantie is eindig, ook de consumentenbescherming die verder gaat dan de garantie van de fabrikanten, dat waar de winkel voor op moet draaien als je met problemen komt die na de garantie optreden.

Had toch bijna gedacht dat je wel aandelen bij Bose had;) , ze maken al zo verschrikkelijk veel reclame dat je volkomen wereldvreemd moet zijn om ze te missen:mrgreen:

Toch is er zoveel meer, Bose is dan misschien niet mijn merk, komt ook door hun manier van reclame maken, veel ouwewijve praatjes, praten ze over hun speakertjes in termen als Gemstones http://smileys.on-my-web.com/repository/Disgusting/vomit-3.gif , knappe technische info krijg je niet, of zou dat komen dat ze heel erg op de vrouwen richten en die voor dom houden/willen houden:???: . Doordat ze zoveel reclame maken krijg je vanzelf te doen met het..... hoge bomen vangen veel wind..... effect;)

Als ik de Bose produkten zo zie, dan doen ze me heel erg denken aan de speakertjes die ik hier thuis gebruik bij de PC's en de game-consoles, niet veel meer en niet veel minder........ op dat gebied timmeren ze overigens ook heel druk aan de weg:mrgreen:

Het is heel erg jammer dat mensen/potentiele kopers tegenwoordig toch wel over enige kennis dienen te beschikken om wat leuks te kopen, zonder tegen problemen aan te lopen waarbij men van te voren geen rekening heeft gehouden.... Mensen kopen dan zo'n alles in 1 geval en denken dat ze dan in 1x klaar zijn, vaak beginnen dan pas de problemen. Ik zie hier bij regelmaat mensen op het forum met van die alles in 1 gevallen die niet eens in staat zijn om er het geluid van hun TV uit te krijgen....... en ze dachten dat zo'n alles in 1 toch zo makkelijk was.....:roll:

Mensen zouden zich eerst eens op de hoogte moeten stellen van wat ze willen, van de mogelijkheden, dan onderzoeken wat er mogelijk is voor het budget, kijken naar alle haken en ogen, eventueel advies vragen bij fora en dan ook nog rekening proberen te houden met de toekomst...... een aankoop van een HT setup is niet makkelijk....... krijg altijd medelijden die op zaterdag even een winkel binnenhobbelen, ze willen hun aankoop dan ook het liefst gelijk meenemen......

Meestal wordt het dan zo'n alles in 1 geval, dat was compleet, de winkel had alles en met los werd het zo'n gedoe......

Daarna komen ze er vaak pas achter welke kat in de zak ze gekocht hebben........ toegeven zullen de meesten dat echter nooit8-)

Toch kan ik begrijpen dat er mensen blij kunnen zijn met hun all in one/Bose setje, het gemak dat ze er van hebben en als het mensen zijn met weinig wensen, dan zal het vaak wel voldoen.....

Wim S.
11-08-2011, 17:18
Ik begrijp jouw standpunt ook wel, alleen die behoefte om er zo op in te gaan niet. We zullen het nooit eens worden en dat hoeft van mij ook niet ;) nu maar ontopic blijven, want hier heeft cherifo weinig aan..blij dat je het begrijpt dat ik tevreden ermee ben haha. Ik ben er dus zeer tevreden mee en daar gaat het om en dat heeft niets te maken met weinig wensen, maar ook gewoon dat ik erg tevreden ben met het geluid en bedieningsysteem..

DVDProfilersFilmgek
11-08-2011, 17:59
Hoi,

Bedankt voor je eerlijkheid hoor..en dat apprecieer ik enorm.
Maar ik wil idd wel een zeer goed geluid in de huiskamer..en ja correct..deze ziet er echt wel " slick" uit.

Ik heb trouwens wel de TV samsung. 3jaar geleden gekocht (plasma) 127 cm ;-((

Ik ben echt ni te lui om mijn handen uit de mouwen te steken hoor, maar heb gewoon de kennis niet om eraan te beginnen weet je.
Want anders zou ik er echt wel mee bezig zijn en zelf een installatie samen stellen.

En hulp vragen aan een installateur vind ik echt te duur.

Enige tips misshien om toch kwaliteit te hebben in deze branche..budget is wel max 500 euro.

Dikke merci voor al je moeite.

Graag gedaan(y)

Trap niet in de valkuil, die berg plastic heet en er zo verschrikkelijk verleidelijk uitziet...... maar onder de kap niet veel heeft, behalve dan een matige versterker en een rumoerig ventilatertje om de boel onder de kap koel en heel te houden. Het neemt 70watt van het lichtnet en zegt dan 1000watt uitgangsvermogen te hebben. Allemaal lokkertjes voor mensen die er geen verstand van hebben.

Gelukkig wil je gaan voor goed geluid, en natuurlijk is het leuk als het er dan ook nog mooi uitziet. Als het " slick" is en voor geen meter klinkt, dan wil je toch wel wat goeds. Peter Porrio heeft je een goed advies gegeven, dat doe we hier wel vaker zo, aanraden om iets goeds dan in delen aan te schaffen. Je begint dan met een basis die je heel fijn vind en als je daar de smaak van te pakken krijgt wil je hem vanzelf helemaal opbouwen totdat hij in je eigen oren/ogen compleet is.

Ik heb je al een aantal posts terug een voorbeeld gegeven van een leuke losse set, de klank daarvan is niet eens onaardig, zeker beter als de "slicke" set, mede doordat het voorbeeld gebruik maakt van een actieve subwoofer. Je zult van dat voorbeeld toch moeteb gaan opmerken wat je er wel en wat je er niet van bevalt, alle apparaten in het voorbeeld hebben namelijk alternatieven, zowel beter als minder goede, al zullen de betere ook meer geld gaan kosten;)

Zelf samenstellen is het mooiste, een installateur heb je daarvoor echt niet nodig, een losse set aansluiten kan soms wel eens makkelijker zijn dan een all in one....... en als er iets niet lukt, dan helpen we net zolang totdat het werkt naar tevredenheid, heb enkel tevreden kalnten;)

Laat maar weten wat je gedachten zijn, iets naar mijn voorbeeldje, de oplossing om in gedeeltes alles aan te schaffen, of daar een tussenoplossing van, een voor jou de guldenmidddenweg oplossing.....

mrwmrw333
13-08-2011, 11:25
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum en ik had geen enkel idee hoe ik een nieuwe vraag kon stellen...
Deze discussie leek me het meest gepast.
Ik heb een JVC rx-5000 reciever met 2 bose 301 IV.
Dit geeft super geluid,
Maar het is een stereo installatie.
Is het een idee om nog 2 speakers te kopen voor achter?
Ik zat te denken aan bose 201 speakers voor achter.

Iemand hier ervaring mee?

Groet,

cherifo
08-09-2011, 22:46
Ik ben hier al zeer goed geholpen hoor maar kvraag me af kom ik echt ver met een budget van 500 euro voor een installatie?

Ik wil namelijk de luidsprekers zo klein mogelijk hebben ...kan dit terwijl je het geluidskwaliteit behoud denken jullie?
Ik zou deze dan ook vastmaken tegen de muur...binnenkort komt er een 2 kindje bij en wim echt vermijden dat "onze kids" de luidsprekers gaan vernielen :-(

Bedanktvoor jullie input

DVDProfilersFilmgek
09-09-2011, 12:44
Ik ben hier al zeer goed geholpen hoor maar kvraag me af kom ik echt ver met een budget van 500 euro voor een installatie?

Ik wil namelijk de luidsprekers zo klein mogelijk hebben ...kan dit terwijl je het geluidskwaliteit behoud denken jullie?
Ik zou deze dan ook vastmaken tegen de muur...binnenkort komt er een 2 kindje bij en wim echt vermijden dat "onze kids" de luidsprekers gaan vernielen :-(

Bedanktvoor jullie input

Een heel gewild en goed werkend setje speakers is toch wel dit setje:

http://www.kieskeurig.nl/surround_set/jbl/scs_2005/specificaties/133652/

Beter zul je denk ik voor de prijs niet vinden, nu nog een leuke receiver om deze speakers van geluid te voorzien:

http://www.kieskeurig.nl/receiver/onkyo/tx-sr508/specificaties/896846/

Om allerhande schijfjes en HDD en USB sticks af te kunnen spelen nog een spelertje erbij:

http://www.kieskeurig.nl/blu-ray_speler/onkyo/bd-sp309/reviews/962159/metric_system/4964923

Die is van hetzelfde merk als je daar om zou geven, hij doet je budget redelijk overschrijden, speakers 155, receiver 250 en speler 170 maakt 575 euro.
Het hoeft niet met een speler van hetzelfde merk, er is op speler gebied wel een hoop keus en veel voordeliger dan de Onkyo:

Een hele voordelige, helemaal bij de tijd zijnde speler:

http://www.kieskeurig.nl/blu-ray_speler/lg/bd660/specificaties/957982/

Nu ben je weer redelijk in de buurt van je budget:

speakers 155, receiver 250 en speler 105 maakt totaal 510 euro, heb je voor het geld dacht ik wel iets moois, zou je een nog goedkopere speler nemen, dan ga je een aantal zaken missen, deze speler is 3D en heeft DLNA dat in bepaalde gevallen makkelijk zou kunnen zijn. Houd ook rekening met de aanschaf van 2 HDMI kabeltjes, die kosten hedentendage geen drol meer, ik dacht iets van 3 euro bij de Action en bij Ibood bieden ze ze vaak ook heel goedkoop aan. Dan komt er nog een paar meter speakersnoer bij als je dat nog niet had en een kabeltje van de sub naar de receiver, kan je bij elkaar ook de kop niet kosten.

Ben benieuwd of je iets beters weet te vinden voor dat geld;)