PDA

Bekijk de volledige versie : Bol.com stopt ermee



LeonO
03-09-2002, 17:46
GÜTERSLOH Het mediaconcern Bertelsmann
uit Duitsland wil van internetdochter
BOL.com af.Bertelsmann stelt dat de
online verkoop van boeken,cd's en dvd's
nog altijd verlies geeft en voorlopig
ook geen winst zal opleveren.

Alle BOL-activiteiten in onder meer
Duitsland,Nederland en Zweden worden
beeindigd.In Italie en China wordt BOL
ondergebracht bij lokale partners.

Het afstoten van BOL onderstreept het
afscheid van de koers van oud-topman
Middelhoff,die het concern met grote
aankopen op internet-gebied versterkte.
Dat beleid leidde tot grote tekorten.De
omstreden topman stapte in juli op.

(Bron: NOS Teletekst 3-9-2002, pagina 513)

Donovan
03-09-2002, 17:53
Goh gezien die enorm scherpe prijzen van ze is het echt verbazingwekkend dat de zaken niet al te best lopen :rolleyes:

Met een beetje mazzel komt er een grote opruimingsuitverkoop, maar daar gaan we maar niet op rekenen. En bovendien, ik heb beloofd twee weken niets te kopen.....

Lex v/d Moolen
03-09-2002, 17:56
Met een beetje mazzel komt er een grote opruimingsuitverkoop, maar daar gaan we maar niet op rekenen. En bovendien, ik heb beloofd twee weken niets te kopen..... Dat heb ik meer gehoord :D

Maar misschien zetten ze nog wat leuke titels voâh wènig te koop:D

Charley Baak
03-09-2002, 17:59
Eerder stond dit op nu.nl
Bol.com mogelijk in de etalage

Uitgegeven: 2-9-2002 8:56

Het Duitse mediabedrijf Bertelsmann overweegt zijn internetboekhandel BOL te verkopen aan zijn Amerikaanse concurrent Amazon. Dat heeft bestuurder E. Walgenbach gemeld in de Duitse media.

BOL is in Nederland en Scandinavië de grootste boekverkoper via internet. In Duitsland is het bedrijf nummer twee. Behalve BOL zou Bertelsmann ook van zijn belang in de online boekhandel Barnesandnoble.com afwillen.

Daarin werkt het samen met Barnes and Noble, de grootste reguliere boekhandel van de Verenigde Staten.

Gevolgd door:

Bertelsmann stopt definitief met BOL.com

Uitgegeven: 3-9-2002 17:51

GÜTERSLOH - Het Duitse mediaconcern Bertelsmann stopt met zijn internetdochter BOL.com. Volgens Bertelsmann is de verspreider van boeken, cd's en dvd's nog steeds verlieslijdend en zullen de activiteiten in de toekomst niet genoeg opleveren om ermee door te gaan.

Als gevolg van het dinsdag bekendgemaakte besluit komt er een einde aan de BOL-activiteiten in Duitsland, Nederland en Zweden. Alleen in Italië en China gaat Bertelsmann met BOL door in samenwerking met lokale partners en andere boekenclubs.

Vind het op zich wel jammer, voor boeken dan. Ze hadden nogal eens Engelse boeken die goedkoper via hen dan via Amazon.co.uk te krijgen waren.

Charley Baak
03-09-2002, 18:01
www.nl.bol.com doet nu ook niet zoveel meer. :D

Hilde
03-09-2002, 18:05
Ik heb nooit wat besteld bij Bol.com. Het is niet alleen duur maar de keuze is ook zo beperkt

Tommy Brok
03-09-2002, 18:10
www.nl.bol.com doet nu ook niet zoveel meer. :D Bij mij doet ie het nog gewoon hoor! Je kunt Spygame al bestellen, dan wordt ie geleverd op de dag van release!

Tommy!

Hans Bergshoeff
03-09-2002, 18:22
De Nederlandse Bol.com is nog gewoon on line met
hoge prijzen en al. (Dus nog geen uitverkoop voâh wènig)
De UK tak is al volledig uitgekleed. Verkopen alleen nog
maar boeken en software.

Ronald Stiebolt
03-09-2002, 18:23
Hmmmmm, een bedrijf wat ermee stopt!
Wat zou er gebeuren als je toch besteld en de rekening niet betaald? (6) (6) (6)

Lesley
03-09-2002, 18:32
afzetters... heb er verder nooit wat besteld... af en toe wel een keer gekeken... maar hun prijzen schrikken af... daarom maken ze zeker verlies...

BasH
03-09-2002, 20:47
Heb er anders een tijdje geleden nog Silence of the Lambs SE gekocht voor €16,- Vond ik niet echt een slechte deal. Voor de rest zijn de prijzen inderdaad bagger.

Groeten,

BasH

Donovan
03-09-2002, 20:53
Heb er anders een tijdje geleden nog Silence of the Lambs SE gekocht voor €16,-

Zeker weten dat het bij bol was? Hij doet nu iig weer vrolijk 33 euro nog wat :eek:

Art
03-09-2002, 20:56
Zeker weten dat het bij bol was? Hij doet nu iig weer vrolijk 33 euro nog wat :eek:
Een half jaartje terug ofzo, ik heb hem daar ook gekocht :)

Jeff
03-09-2002, 21:28
Hmmmmm, een bedrijf wat ermee stopt!
Wat zou er gebeuren als je toch besteld en de rekening niet betaald? (6) (6) (6)

Ik hoop dat ze die vergeten, ik heb namelijk nog 2 accepgiro's liggen van ze...

Hou ik nog wel even vast tot de herrinnering in de bus ligt......

(6) (6) (6) (6) (6) (6) (6)

Laterrrrrr

Roberto G
03-09-2002, 21:46
mooi zo, weer een oplichter minder (6)
Die prijzen van BOL.com zijn echt niet nomraal , waarom zou ik een dvd bestellen die 15 euro duurder is dan dezelfde dvd die op 5 minuuten loop afstand van me huis voor 15 euro minder in de winkel ligt.

GOEIE ZAAK(y) (6) (y) (6) (y) (6) (y)

M Balje
03-09-2002, 22:35
Bij een concureend forum,is op 07-08-02 hier ook al spraken van geweest.
Ik heb daar toen de volgende reactie geplaatst:



Ik heb een mailtje gestuurt naar Bol.com en dit is hun reactie:

Geachte heer/mevrouw,


Hartelijk dank voor uw e-mail van 06-08-2002.

De benoeming van Gunter Thielen, de nieuwe topman van Bertelsmann,
krijgt veel aandacht in de pers. In Emerce wordt op basis van
speculaties in de Amerikaanse krant The Wall Street Journal een
voorbarige conclusie getrokken over het voortbestaan van bol.com. Er is
echter absoluut geen reden om aan te nemen dat bol.com zal stoppen.
Wij blijven gewoon actief in de toekomst en hopen u nog vaak op onze
site te kunnen begroeten.

Wij hopen u hiermee naar tevredenheid te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Susanne van Vulpen
bol.com Klantenservice
http://www.nl.bol.com

Daar uit kwam dat Bol.com niet stopt...

Mike Philippens
03-09-2002, 22:43
Wat er ook gebeurt met ze, ik zal er geen traan om laten. Het enige dat ik vervelend vind is dat een ex-collega van me (van Oracle) daar werkt en straks dus misschien zijn baan kwijt raakt in deze moeilijke tijden... Slecht nieuws voor hem, en zijn collega's dus.

Hun prijzen zijn inderdaad vreselijk. Alleen die ene SOTL aanbieding was erg mooi. Ze waren meteen door hun voorraad heen omdat half dvd.nl meteen een bestelling deed. Dat was deze thread (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=1832). Verder is hun zoekmechanisme vreselijk slecht. Je zoekt naar iets en krijgt een dot irrelevante titels voor je koker... En 'op straat' hoor je allerlei mensen lovend over Bol praten. Blijkbaar zijn de 'echte consumenten' dol op die vage site. De 'kenners' moeten er blijkbaar niets van hebben. Onderzoekje waard?

LeonO
03-09-2002, 22:48
Originally posted by M Balje
Daar uit kwam dat Bol.com niet stopt...
In dit artikel uit de Financial Times (http://news.ft.com/servlet/ContentServer?pagename=FT.com/StoryFT/FullStory&c=StoryFT&cid=1028186237709) staat toch echt:

Gunter Thielen, who took over as chief executive a month ago, said: "Bertelsmann is now in a brief phase of consolidation." He singled out BMG, the group's music business, and DirectGroup, its direct-to-consumer unit, as the main candidates for improvement.

In a separate statement confirming weekend reports, DirectGroup said the German, Swiss, Dutch and Swedish operations of BOL, one of Mr Middelhoff many online investments, would be phased out.

Meanrat
04-09-2002, 12:20
Het boeit me nie zo eigenlijk. Ben zelfs blij. Dan hoef ik tenminste 1 site minder te bezoeken op zoek naar koopjes, want elke keer doe ik bol.com maar vind er nooit iets. Maar ik blijf die site bezoeken :D. Als ie weg is dus niet.
Oh, maar als ze toch niet stoppen...raad ik ze aan toch eens orde op zaken te stellen want:

Tis altijd duur en wat het ergste is is dat de lijst van dingetjes die ze daar hebben vaak niet klopt. Er stond iets van Autechre tussen wat ik totaal niet kon plaatsen. Hele rare franse titel had het album. :confused: :confused: :confused:
Nouja, hij staat er nu niet meer tussen, maar ik vind dat wel een slordige blunder. En 22 euro voor een oud album...die nog heel slecht is ook...
Ook stom is dat er 2 dezelfde albums tussenstaan. 1 voor 22euro en 1 voor 19euro. Wel met een andere titel. Het is namelijk een ongetiteld album die door de wereld gaat als LP5 (het is het 5e album) of gewoon als Autechre. Beide staan erin voor een verschillende prijs.

goed, de groeten vanuit hier.
En welke site ging ookweer weg? (y)

Meanrat

Beloved
04-09-2002, 12:26
ik vind t k*t; hier haalde ik altijd m'n boeken vandaan. ze hebben een behoorlijk groot aantal engelse boeken die ik anders weer moeilijk ergens anders moet bestellen en bij bol heb ik ze binnen een week in huis. vond de acceptgiro ook altijd wel handig.
maar ik heb er nooit dvds besteld; veel te duur. 'vroeger' nog wel eens een vhsje maar voornl boeken.
en ik heb er nog een verlanglijstje met ruim 20 items staan ;)

Oakey
04-09-2002, 16:39
In de Volkskrant van vandaag stond dit bericht ook. Maar er stond ook bij dat de Nederlandse tak van bol.com niets te vrezen heeft en gewoon blijft bestaan.

Maar goed, mij zal het een zorg zijn want ik vind ze -net als iedereen hier- veel te duur.

John25
04-09-2002, 17:38
Kan ook niet zeggen dat ik er rouwig om ben dat ze gaan stoppen, ik heb anderhalve maand geleden een cd single besteld van The Gathering (levertijd 5-10 dagen) heb van het weekend bestelling maar geannuleerd. Ik kreeg als reactie dat ze het jammer vonden maar dat de cd niet meer leverbaar was bij de leverancier. De site van deze band verwees naar een site op internet www.4tune.nl, betalen via creditcard, internetbankieren, geld overmaken, en ga zo maar door. 3 dagen later ligt alles netjes op de deurmat.

Kunnen ze bij Bol dus nog een puntje aan zuigen.

Johnny

Richard B.
04-09-2002, 21:58
Echt goedkoop waren ze niet maar toch vind ik het jammer. Ze waren een van de weinige online winkels die echt bekend waren bij het 'mainstream' publiek. Ik kan me trouwens niet herinneren veel verhalen gelezen te hebben over onbetrouwbare leveringen ofzo, dus ook in dat opzicht is het wel een verlies. Tja, qua prijzen van de dvd's was het natuurlijk niet veel bijzonders dus verder zal ik ze niet missen ofzo.

*TIMMIE*
05-09-2002, 19:42
hoop eigenlijk dat ze nog eens zo actie zouden doen zoals ze deden toen ze net met dvd begonnen. 15 gulden voor een dvd.

als het zo ver is hoop ik op een mooie opruimingsaktie:rolleyes:

Mike Philippens
05-09-2002, 20:01
Volgens de berichten (die Bol zelf ontkent geloof ik) worden ze afgestoten. Dat betekent niet dat de tent wordt opgedoekt. Als Amazon ze koopt, verdwijnt de naam Bol en wordt het Amazon.nl. Of misschien houden ze Bol.com wel aan omdat het zo'n bekende naam is in Nederland... Je weet maar nooit.

Remco de Swart
05-09-2002, 22:20
BOL heeft naar mijn weten maar één goede aanbieding gehad. Toen ze begonnen met DVD's te verkopen verkochten ze een aantal bekende DVD's voor de helft van de prijs zo heb ik destijds de onderstaande DVD's kunnen bestellen. (Let op prijzen in guldens, komen uit de originele bevestigingsmail van BOL)

fl 31,50 Three Kings
fl 34,95 Entrapment
fl 31,50 Green Mile
fl 29,95 Titanic

Deze bestelling heb ik gedaan op 10/10/2000. Sindsdien zijn de prijzen van deze titels waarschijnlijk al fors gedaald. Ik weet wel dat de DVD van de Titanic destijds bij de FRS 80 gulden moest opbrengen. Na deze bestelling heb ik eigenlijk nooit meer bij ze besteld.