PDA

Bekijk de volledige versie : Leukste disney



MrSissor
04-09-2002, 08:28
Goedemorgen dvd,ers wat vinden jullie de leukste disney Film.

Ik persoonlijk 1:Belle en het Beest (binnenkort op DVD)
2:Leeuwenkoning
3:Alladin.
4:Pocahontas
5:Tarzan


Het spreekt voor zich dat natuurlijk alles van Disney op DVD moet komen.

Met Vriendelijke Groet

Deathnote
04-09-2002, 09:03
De leukste Disney blijft voor mij The Lion King :D

MrSissor
04-09-2002, 09:08
Lion King is goed ja vooral die broer van de lion king hoe heet die ook al weer?en de hyena,s zijn ook erg leuk.

mvg
ps ik weet al weer hoe die broer heet volgens mij is het yavassa of zoiets.(6)

Michiel Aptroot
04-09-2002, 09:22
MrSissor bedoelt Scar, imho een absolute wereldrol van Jeremy Irons. Mufassa is de vader van Simba.

The Lion King blijft idd imho de absolute Disney topper, gevolgd door Aladdin en Snow White.

Dave
04-09-2002, 09:41
Qua leukheid dus:

toch een pixar:

Toy Story 2 (y)

Moet ik alleen puur Disney kiezen kies ik voor de leukste: Aladin de mooiste: Belle en het Beest de spannendste: De Reddertjes En natuurlijk de favourite in alle genres: De leeuwenkoning (y)

Oakey
04-09-2002, 09:58
De beste Disneys:

1. The Hunchback of Notre Dame
2. Beauty and the Beast
3. Fantasia
4. Lion King
5. Fantasia 2000

MrSissor
04-09-2002, 10:56
ja scar is het goed van jou,die scar is een echte hufter he!(6)

MrSissor
04-09-2002, 10:57
The Hunchback of Notre Dame was ik vergeten goed voor nummer 4.
(y)

rkrijger
04-09-2002, 11:01
The Hunchback of Notre Dame was ik vergeten goed voor nummer 4.
(y)

Zoveel konten, zoveel meningen. Mijn lijstje:

1. Monsters Inc. (maar misschien is het de nieuwigheid)
2. Toy Story 2 (hele grote grapdichtheid)
3. Keizer Kuzco (heerlijke humor)
4. Tarzan (mooi gemaakt, goeie muziek, vooral goeie rol van Jane)
5. Lion King (fantastische sfeer)

Regards,
Robin...

Frollo
04-09-2002, 11:57
5. A Bug's Life
Bijna net zo leuk als Toy Story, maar iets minder aansprekend.
4. Pocahontas
Een lekker langzaam verteld liefdesverhaal met prachtige natuurbeelden.
3. Toy Story 1+2
In tegenstelling tot vele anderen vind ik 2 niet beter dan 1. Daarom een gedeelde derde plaats voor deze twee geweldig leuke en baanbrekende CGI-producties.
2. The Hunchback of Notre Dame
De donkerste en meest serieuze Disney ooit gemaakt. Frollo heeft zowaar menselijke trekjes en is daarmee een van de interessantste villains.
1. Beauty and the Beast
Ontroerend en romantisch, wat wil een mens nog meer?

MrSissor
04-09-2002, 12:14
Beauty and the Beast lijkt toch bij de eerste 3 te zitten is dus erg populair.


nou ja 15 oktober zullen we het zien op DVD.

mvg
(y)

John Steed
04-09-2002, 12:50
1) Beauty and th Beast. Prachtig
2) The Emperors new Groove. De grappigste
3) The Hunchback of Notre Dame. De donkerste met prachtige muziek.

Oakey
04-09-2002, 13:21
5. A Bug's Life
...
3. Toy Story 1+2

DUH! Die zijn van Pixar, en dus geen echte Disneys ;) En films als Herbie The love bug en Operation Dombo Drop tellen ook niet!!

Beloved
04-09-2002, 13:36
1) The fox and the hound
2) alice in wonderland
3) the little mermaid
3) bambi
4) aladdin
5) lion king

maar snow white en oliver & co heb ik ook altijd al geweldig gevonden, ik heb zelfs nog een knuffel liggen van oliver ;) jeugdsentiment... bambi was een van de eerste films die ik ooit in de bios zag. wat een ellende zeg. ik wist niet wat me overkwam. en robin hood blijft ook leuk ;) en ga zo maar door...

Frollo
04-09-2002, 14:29
DUH! Die zijn van Pixar, en dus geen echte Disneys ;) En films als Herbie The love bug en Operation Dombo Drop tellen ook niet!!
In de openingspost stond niet: 'Wat vinden jullie de leukste Disney-classics'. En dus ga ik ervan uit dat elke schijf met het Disney-logo'tje mee mag dingen. Ja zelfs Operation Dombo Drop, al zal die weinig kans maken... :)

Bambi
04-09-2002, 14:50
Gezien mijn 'nick' kan mijn all-time favourite natuurlijk niet missen.... De totale lijst:

[list=1]
Bambi
Vooral de sfeer die de film uitstraalt en het ultieme gebruik van de multi-plane camera doen het hem!
The Lion King
Hele goede muziek, die de Afrikaanse setting van de film uitermate goed ondersteunt. Scar is een geweldige "door en door" villain.
Tarzan
Het verhaal is natuurlijk overbekend. De muzikale ondersteuning is hier ook heel goed.
Lilo & Stitch
De meest grappige Disney die ik ooit zag. Vooral het gebruik van de Elvis Presley muziek in de film is geweldig!
Peter Pan
Waarom is de roodhuid rood?? Een aanstekelijk lied. Daarnaast de onschuld en het plezier van het "kind-zijn"..... Dat is toch de reden dat we Disney-films blijven kijken?? :D
[/list=1]

Marcel 'Bambi' Versteeg

geoffrey3001
04-09-2002, 14:54
Een aantal disney's vind ik ook zeker leuk:
animation:
01) Lion King
02) The Aristocats
03) The Emperor's Groove
04) Atlantis, the lost empire
05) The Black Gauldron (niet veel vinden deze heel goed, maar ik wel)

Non animation:
- Tron

geoffrey3001
04-09-2002, 14:57
Oef, vergeet ik toch een hele klassieker:
Jungle Book. Deze mag eigenlijk wel op de tweede plaats.

Soe
04-09-2002, 15:27
mogen het ook live actions zijn?

The Mighty ducks
Peter Pan
Toy Story

BrianB
04-09-2002, 15:28
Hier zijn mijn favoriete films, in willekeurige volgorde:
Beauty and the Beast
The Lion King
The Hunchback of Notre Dame.

Rochan
04-09-2002, 21:32
Mijn favorieten

Lion King
Alladin
Monster Inc
Beauty and the Beast
Lilo and Stich
(y)

MrSissor
04-09-2002, 22:31
Misschien moet monster inc ook wel in de top 5?
(y)

Hanna
04-09-2002, 22:46
absoluut beauty and the beast, maar close second voor the lion king.
het mooiste lied aller tijden vind ik trouwens 'god help the outcasts' uit the hunchback.... echt een tranentrekker!!!

Luther Hartog
04-09-2002, 22:48
1) Lion King
2) Monsters Inc
3) Toy Story

Richard B.
04-09-2002, 23:26
Hm.. Moeilijk. Er zijn er zoveel mooie.

Om somige titels weg te laten zou ik haast misdadig vinden dus bij mij is het een top 7 geworden:

1. Fantasia
2. Jungle Book
3. Bambi
4. Snow White
5. Aladdin
6. The Lion King
7. Pinokkio

Btw: die Pixar-titels die sommige mensen opnoemen zijn natuurlijk niet 'echt' Disney natuurlijk (alleen onder de naam van Disney gedistribueerd). Ze zouden in ieder geval erg hoog in mijn eigen lijstje hebben gestaan.

Remco de Swart
05-09-2002, 10:47
1) Aladdin (Robin Williams is onovertreffelijk in de rol van de genie)
2) The Emperor's New Groove (Hilarische humpr)
3) Beauty and the Beast (Wacht vol verwachting op de DVD)
4) The Lion King (Geweldige sfeer)

Het viel me zwaar er vier te kiezen, drie was onmogelijk. Ook The Little Mermaid, 101 Dalmatians, Fantasia 1 & 2000, Tarzan, Basil the Great Mouse Detective, Black Couldron en Hercules behoren tot mijn favorieten.

Henk Heideveld
05-09-2002, 14:09
Jong publiek. Ik ben al wat ouder. Slechts twee keer kwam ik Jungle Book tegen. Deze is bij mij veruit favoriet. De muziek- en dansscenes zijn in deze film uniek fantastisch. En als je dan beseft dat er nog geen computertechnieken waren zoals tegenwoordig. Petje af.
Maar, eh, volgens mij is deze nopg niet op DVD verkrijgbaar???

Remco de Swart
05-09-2002, 14:12
Jong publiek. Ik ben al wat ouder. Slechts twee keer kwam ik Jungle Book tegen. Deze is bij mij veruit favoriet. Maar, eh, volgens mij is deze nopg niet op DVD verkrijgbaar???

De DVD van Jungle Boek heb ik al weer een poosje liggen. Het betreft echter één van de eerste Disney DVD's dus de kwaliteit is niet om over naar huis te schrijven.

Milan
05-09-2002, 14:49
Bij mij in willekeurige volgorde:

- The LionKing (Scar rules)
- Tarzan (waanzinnige aktiescenes)
- The Hunchback of Notre Dame (Frollo rules ook)
- Hercules (Gospelmuziek :-))
- Beauty & the Beast (gewoon schitterend)
- Emperor's New Groove (Don't disturb his groove..NEVER DISTURB HIS GROOVE..............the groooove..)

Ik geniet zowiezo wel van Disney...maar de uitblinkers staat hierboven.

Gr. Milan

Hilde
05-09-2002, 18:29
Er worden alleen maar Disney-teken en animatiefilms genoemd.
Maar Disney heeft ook gewone films gemaakt zoals Treasure Island en The Swiss Family Robinson. De leukste Disneyfilm vind ik Pete´s Dragon

Remco de Swart
05-09-2002, 20:18
Zover ik weet was het de bedoeling in deze thread te kiezen tussen de tekenfilms van Disney. Anders had Mary Poppins bij mij heel hoog geëindigd.

Vooral de liedjes: Feed the birds en Step in Time zijn voor mij toppertjes..

HaNZ
05-09-2002, 20:30
Atlantis en Tarzan worden toch wel erg weinig genoemd... Momenteel vind ik dit wel de toppers, vooral vanwege het verhaal, het geluid en de muziek.

Toy Story is geen echte Disney, maar is ook wel een hele leuk film.

King Eidilleg
05-09-2002, 21:32
Leuke thread ! Ik heb me meteen maar geregistreerd :)

Ik ben een echte Disney fan (jawel !) en vind alle Disney Classics (ondergewaardeerde) topfilms. Hier volgen mijn favoriete Disney Classics :

Fantasia / Fantasia 2000
Tarzan
The Black Cauldron
The Emperor's New Groove
The Lion King (nog "maar" 1 jaar wachten)
The Little Mermaid
The Rescuers / The Rescuers Down Under
Sleeping Beauty


Een speciale vermelding van mij krijgt Who Framed Roger Rabbit ; geen échte Disney maar wel erg leuk. Misschien wordt het tijd voor een DVD versie mét alle Roger Rabbit cartoons <hint> !

The Parent Trap (origineel) is één van mijn favoriete Disney live action films.

Hans (Vink)

Richard B.
05-09-2002, 23:11
The king is alive! Welkom bij dvd.nl in ieder geval.

Rossi
05-09-2002, 23:18
Toy Story is geen echte Disney[/B]
Hij staat wel bij je 'Mijn Disney DVD's collectie' :D

Joost v.d. Ham
05-09-2002, 23:21
top 5

1----Jungle Book
2----Aladdin
3----Oliver & co.
4----Lion King
5----Peter pan

hoewel ik er geen een op dvd bezit :eek:

*schaam**schaam*:nono:

Aien
06-09-2002, 14:26
1. The lion king!!
2. Pocahontas
3. De kleine zeemeermin
4. Belle en het beest
5. 101 dalmatiers

*jeugdsentiment*

empirekees
06-09-2002, 15:10
Mijn leukste Disney Film is Jungle book, en Robin Hood

Euphoria
07-09-2002, 02:16
Ik heb er maar gelijk even een Top 10 van gemaakt:
1. The Emperor's New Groove (Keizer Kuzco)
2. Lilo & Stitch
3. The Lion King (De Leeuwenkoning)
4. Toy Story 2
5. Hercules
6. The Black Cauldron (Taran en de Toverketel)
7. A Bug's Life (Luizenleven)
8. Aladdin
9. Monsters Inc. (Monsters & Co)
10. The Great Beanstalk (Mickey en de Bonestaak)

arrggghhhh...eigenlijk vind ik ze allemaal heel erg leuk! Het is wel verdomd moeilijk kiezen. Alles van Disney staat bij mij zowiezo nr.1 :D

Britte
07-09-2002, 10:13
Ik vind de Pixars van Disney toch veruit het beste.
Ik kocht laatste de dubbele van The Emperor's New Groove en dat vond ik dus absoluut tegenvallen (heb hem dan ook dadelijk verkocht)

Van de echte Disney tekenfilms vind ik vooral The Lionking en Aladdin het best en ook Robin Hood mag in de top 3... maar toch blijven de Pixars interessanter (y)

Jason Bourne
07-09-2002, 11:16
Voor mij is alladin toch wel de leukste disney

lieshout84
07-09-2002, 11:23
Ik vind alladin op nr.1 belle & het beest op nr.2 en leeuwenkoning op nr.3

Harry B.
07-09-2002, 17:22
The black cauldron
Toy story 1+2
A bug's life

Hendrie
07-09-2002, 17:53
Lion King
Beauty And The Beast
Alladin

Dit vind ik wel de toppers
Al vind ik de andere disney's ook niet slecht

Raymond Vonk
07-09-2002, 18:19
0.1 Toy Story
0.2 Bug's Life
0.3 Tarzan

Isis
08-09-2002, 00:43
De leukste Disneyfilms:

1.Monsters Inc.
2.Aladdin
3. Keizer Kuzco

De mooiste Disneyfilms:

1.Lion king
2. Beauty and the beast
3.Pocahontas


Vertel ik ook even mijn minst populaire Disneys(misschien niet door iedereen even gewaardeerd...:o ) :

1.Merlijn de tovenaar (pff..saai..)
2.Aristocats (ik vind 't erg gedateerd,niet mooi getekend)
3.Alle sequels, onzinnige vervolgverhalen...

Remco de Swart
08-09-2002, 09:34
Vertel ik ook even mijn minst populaire Disneys(misschien niet door iedereen even gewaardeerd...:o ) :

1.Merlijn de tovenaar (pff..saai..)
2.Aristocats (ik vind 't erg gedateerd,niet mooi getekend)
3.Alle sequels, onzinnige vervolgverhalen...

Over dat de sequels, onzinnige vervolgverhalen tot de slechtste Disney's behoren kan geen twijfel bestaan. Vaak slechter getekend, de trailer van Tarzan en Jane laat dat duidelijk zien. Onzinnig verhaal, het origineel is meestal gebaseerd op een sprookje of andere legende, het vervolg echter niet.

Richard B.
03-12-2002, 23:36
Wat vinden jullie van de nieuwere Disney's? Ik bedoel dan met name deze:
- Mulan
- The Emperor's New Groove
- Pocahontas
- Atlantis
- Hercules

Geen van deze heb ik ooit gezien en ik ben met het verzamelen langzamerhand bij de wat nieuwere titels terecht gekomen dus vandaar die vraag. Over geen van deze titels heb ik nou echt een gehoord dat ze specifiek goed of slecht zouden zijn, dus ik twijfel een beetje of ik hier nou geld aan moet besteden.

MvdS
03-12-2002, 23:41
De 4 beste toppers zijn voor mij:

The Little Mermaid
Beauty and the Beast
Alladin
The Lion King

Geen bepaalde volgorde, want ik kan niet echt kiezen.

Alladin was ook altijd nummer 1 kwa humor, maar The Emperor's New Groove heeft hem van zijn plaats gestoten.

The Emperor's New Groove zekers weters de grappigste.

MvdS
03-12-2002, 23:42
Wat vinden jullie van de nieuwere Disney's? Ik bedoel dan met name deze:

- The Emperor's New Groove

Over geen van deze titels heb ik nou echt een gehoord dat ze specifiek goed of slecht zouden zijn, dus ik twijfel een beetje of ik hier nou geld aan moet besteden.
Zeker aanschaffen, want hij heeft de meeste humor van alle Disney's.

renk182
03-12-2002, 23:55
komt fifel/ fievel of hoe het ook gespelt mag worden nog een keer op dvd?

Danny Woensdregt
04-12-2002, 00:09
Wat vinden jullie van de nieuwere Disney's? Ik bedoel dan met name deze:
- Mulan
- The Emperor's New Groove
- Pocahontas
- Atlantis
- Hercules
<knip>
Zijn allen leuk, met Emperors's new groove als uitschieter. Van de overige films is Atlantis de wat mindere (qua verhaal dan). Dus allen de aanschaf waard, maar niet meer dan 20 euro p.s. betalen, hé!;)

Richard B.
04-12-2002, 00:14
komt fifel/ fievel of hoe het ook gespelt mag worden nog een keer op dvd?

Ik weet welk je bedoelt (ben de naam wel even kwijt) maar dat is geen Disney maar een tekenfilm van Warner (dacht ik). Volgens mij is deze al wel te krijgen op DVD, maar zeker weten doe ik dat niet.

Rochan
04-12-2002, 00:29
Wat vinden jullie van de nieuwere Disney's? Ik bedoel dan met name deze:
- Mulan
- The Emperor's New Groove
- Pocahontas
- Atlantis
- Hercules

Geen van deze heb ik ooit gezien en ik ben met het verzamelen langzamerhand bij de wat nieuwere titels terecht gekomen dus vandaar die vraag. Over geen van deze titels heb ik nou echt een gehoord dat ze specifiek goed of slecht zouden zijn, dus ik twijfel een beetje of ik hier nou geld aan moet besteden.

Vind ze allemaal wel leuk, met als uitschieters Mulan en Emperor's New Groove.
Over het beeld en geluid maak ik bij bij Disney's niet zo druk, omdat ik ze toch meestal voor mijn kids koop. De titels die je hebt geneomd Richard, kan je bij Bart Smit of Blokker voor onder de 20 Euro krijgen, m.u.v. van Atlantis, maar die zal ook wel snel afgeprijsd worden:)

Charley Baak
04-12-2002, 00:30
Ik weet welk je bedoelt (ben de naam wel even kwijt) maar dat is geen Disney maar een tekenfilm van Warner (dacht ik). Volgens mij is deze al wel te krijgen op DVD, maar zeker weten doe ik dat niet. An American Tail, link (http://us.imdb.com/Details?0090633) wordt dus bedoeld, met Fievel Mousekewitz. Is eigendom van Universal en niet te krijgen op DVD.

Mijn Disney Top 3:

1. Monsters Inc.
2. Toy Story
3. Atlantis

Charley Baak
04-12-2002, 00:38
Wat vinden jullie van de nieuwere Disney's? Ik bedoel dan met name deze:

- Atlantis

Geen van deze heb ik ooit gezien en ik ben met het verzamelen langzamerhand bij de wat nieuwere titels terecht gekomen dus vandaar die vraag. Over geen van deze titels heb ik nou echt een gehoord dat ze specifiek goed of slecht zouden zijn, dus ik twijfel een beetje of ik hier nou geld aan moet besteden.

Hier heb ik laatst de SE van aangeschaft. Ik vond het zeer de moeite waard. Voornamelijk het feit dat dit eigenlijk een avonturenfilm is, en weer een beetje afwijkt van de andere Disney's maakte hem zeer apart.
Vooral die openingsscene: BOOOOOOOOOOOOM!!!! zorgde voor aardig wat belasting voor mijn arme subwoofertje

Jeroen Groot
04-12-2002, 10:12
De 4 beste toppers zijn voor mij:

The Little Mermaid
Beauty and the Beast
Alladin
The Lion King

Geen bepaalde volgorde, want ik kan niet echt kiezen.

Alladin was ook altijd nummer 1 kwa humor, maar de The Emperor's New Groove heeft hem van zijn plaats gestoten.

The Emperor's New Groove zekers weters de grappigste.
En dit is ook precies mijn lijstje :D

Matt D
04-12-2002, 11:12
de animatie dingen van pixar vind ik wel leuk. Sinds ik een jaar of 12 ben heb ik geen disney tekenfilm meer gezien, ik vind er geen bal aan. Zo stroperig en melig als het maar kan : dansende theepotten en zo verder, not my cup of tea

Jelger
04-12-2002, 11:44
Lion king, aladdin, junglebook vind ik de beste :) De rest is ook allemaal leuk, maar deze schiet er bovenuit. Alleen Alice in Wonderland vond ik vervelend.:mad:

rrrick
04-12-2002, 14:25
Ik zit nu al een paar minuten te piekeren, maar een lijstje is niet te doen. Dinosaur, waarvan alleen al de eerste 15 minuten verpletterend mooi zijn. Emperor's New Groove, "No Touchy!!", Aladdin "Beeee yourself!", Lion King "In the jungle, the mighty jungle...". Hercules "I'm an action figure!" Etc, etc, etc. En dan heb ik het nog niet eens over de Pixar films, waarvan ook a Bug's Life zeer de moeite waard is.

Er is ook één niet-Disney film waarvan ik wou dat ie wel door Disney was gemaakt, dan kon ik m ook aan het 'lijstje' toevoegen: The Iron Giant. Prachtige film.

Richard B.
04-12-2002, 22:22
Vind ze allemaal wel leuk, met als uitschieters Mulan en Emperor's New Groove.
Over het beeld en geluid maak ik bij bij Disney's niet zo druk, omdat ik ze toch meestal voor mijn kids koop. De titels die je hebt geneomd Richard, kan je bij Bart Smit of Blokker voor onder de 20 Euro krijgen, m.u.v. van Atlantis, maar die zal ook wel snel afgeprijsd worden:)

Ik probeer momenteel een beetje 'on budget' mijn collectie Disney's uit te bereiden, en ik had het schap bij Blokker (ook Intertoys trouwens) al gezien dus vandaar de vraag. :D

Ik ben blij dat ook die wat minder bekende/populaire titels toch zo de moeite waard blijken te zijn. De komende paar maanden ga ik al die titels dan ook langzamerhand aan mijn collectie toevoegen.

Daan de G.
04-12-2002, 22:27
zonder twijfel Lilo en Stitch (volwassen) en the Lion king
De andere films hebben mij nooit geboeid, alleen sommige toen ik nog een neusvretende peuter was (denk aan de Kleine Zeemeermin en Alladin :))

MvdS
04-12-2002, 22:36
FF off-topic, maar voor de liefhebbers.

Mocht men nou op zoek zijn naar sommige titels om aan te schaffen; een hoop titels zijn € 19,95 bij Bart Smit.

Richard B.
04-12-2002, 23:37
FF off-topic, maar voor de liefhebbers.

Mocht men nou op zoek zijn naar sommige titels om aan te schaffen; een hoop titels zijn € 19,95 bij Bart Smit.

Dat zijn min-of-meer dezelfde titels die je voor dezelfde prijs ook bij Blokker kunt krijgen. Volgens mij ook wel bij een aantal andere winkels.

Richard B.
04-12-2002, 23:39
zonder twijfel Lilo en Stitch (volwassen) en the Lion king
De andere films hebben mij nooit geboeid, alleen sommige toen ik nog een neusvretende peuter was (denk aan de Kleine Zeemeermin en Alladin :))

Broekie! :D

Lilo en Stitch lijkt me ook wel leuk. Daarin zijn ze toch weer helemaal 'back to basics' gegaan met de animatie? Ik hoor er in ieder geval heel goeie verhalen over en de trailer ziet er echt heel geinig uit.

Ettepet
04-12-2002, 23:44
Beste Disney?

1. Toy Story 2. (makkie!)
2. Lion King.
3. Aladdin.
4. Jungle Book.
5. moeilijk.. 'Robin Hood' dan maar.

Edwin V
05-12-2002, 11:09
Beste Disney animatie:
1) Leeuwenkoning
2) Aladdin
3) Mulan
4) Sneeuwwitje
5) Aristokatten

Beste Disney DVD kwaliteit:
1) Monsters en Co.
2) Belle en het Beest
3) Sneeuwwitje
4) Atlantis (SE DTS)
5) Toy story

Ik hoop dat Leeuwenkoning en Aladdin ook in dit rijtje komen:)

~*Sour-girl*~
05-12-2002, 19:08
1.Lilo & Stitch
2.Belle en het beest
3.Aladdin
4.Leeuwenkoning
5.De kleine zeemeermin

Coen Vermeer
05-12-2002, 22:21
Dumbo!!!!!!

Richard B.
06-12-2002, 00:10
Nu ik hem met Sinterklaas op dvd cadeau gekregen heb, heb ik eindelijk Beauty and the Beast voor het eerst gezien. Om kort te zijn: na alle verhalen vond ik de kwaliteit van de animatie vaak nogal tegenvallen. Deze zal niet al te hoog op mijn lijstje komen te staan.

Art
06-12-2002, 02:16
Nu ik hem met Sinterklaas op dvd cadeau gekregen heb, heb ik eindelijk Beauty and the Beast voor het eerst gezien. Om kort te zijn: na alle verhalen vond ik de kwaliteit van de animatie vaak nogal tegenvallen. Deze zal niet al te hoog op mijn lijstje komen te staan.
Zeker weten? :o Vooral die scene in de balzaal is erg mooi gemaakt :) Maar ieder zijn smaak ;) Ik vond hem zelf zeker goed en mooie animatie :) Maar als ik jouw Top7 bekijk dan zou deze film zeker qua verhaal en animatie hoger scoren dan de een paar die in die beweuste top7 staan, maar dat is mijn mening ;) Maar dan komt nu eindelijk mijn vraag, en die had je natuurlijk verwacht :D , wat valt er dan volgens jou zo tegen aan de animatie? :)

Richard B.
06-12-2002, 13:26
Zeker weten? :o Vooral die scene in de balzaal is erg mooi gemaakt :) Maar ieder zijn smaak ;) Ik vond hem zelf zeker goed en mooie animatie :) Maar als ik jouw Top7 bekijk dan zou deze film zeker qua verhaal en animatie hoger scoren dan de een paar die in die beweuste top7 staan, maar dat is mijn mening ;) Maar dan komt nu eindelijk mijn vraag, en die had je natuurlijk verwacht :D , wat valt er dan volgens jou zo tegen aan de animatie? :)

Nou, sommige scenes zijn wel heel mooi geanimeerd (inderdaad de balzaal bijvoorbeeld maar ook andere 'indoor' scenes) maar tegelijkertijd hebben ze dan ook bijv. die dorpsscenes waar de animatie echt heel beroerd is (lijkt soms wel op van de jaren 70 tekenfilms). Echt heel on-Disney soms. Verder spreekt het verhaal me niet zo aan alhoewel ik de karakters wel weer sterk vindt. Nee, bij mij zal ie niet hoog in de top 10 belanden.

H@gar
06-12-2002, 13:44
Hm.... Als antwoord op de vraag verwachtte ik de scene met de wolven.... Dat is de enige die mij opviel die ietsje (en dat bedoel ik ook ieieieietsje) minder was.
Verder vind ik Beauty and the Beast echt een hele mooie film!

Ook valt het me op dat Lilo & Stitch niet vaak voorkomt.... Hebben jullie hemnog niet gezien, of vinden jullie het gewoon nix?

T. van Keeken
07-12-2002, 16:07
Hercules!

Bartjess
07-12-2002, 16:13
hercules is juist 1 van de shitste disneys :D

Richard B.
07-12-2002, 21:32
Kan het zijn dat Mulan en Hercules al out-of-print zijn? Ik kom ze nergens meer tegen.

Heb trouwens inmiddels Tarzan en The emperors new groove gekocht: beide titels die ik nog niet eerder gezien had. Om kort te zijn: beiden waren grote genoegens! Tarzan vooral vanwege de animatie (het verhaal vond ik niet opvallend) maar The emperors new groove ook vanwege de humor en originaliteit. Die laatste is er zeker eentje die in mijn top 10 (misschien zelfs top 5) terecht zal komen.

EDIT: de Phil Collins soundtrack van Tarzan vindt ik trouwens wel honds-irritant. Die van The emperors new groove is juist heel tof!

Hans De Bisschop
07-12-2002, 21:42
1. Robin Hood
2. The Sword in the Stone
3. Dumbo

Harry B.
07-12-2002, 21:55
1. The black Cauldron
2. Alice in wonderland
3. Robin Hood
4. Dumbo
5. The Rescuers

The black cauldron is een van de onbekendere maar zeker niet een van de minste disney-films. Mensen die hem niet gezien hebben kan ik hem dan ook van harte aanraden (NL-titel: Taran en de toverketel).

Harry B.
07-12-2002, 21:58
Wat vinden jullie van de nieuwere Disney's? Ik bedoel dan met name deze:
- Mulan
- The Emperor's New Groove
- Pocahontas
- Atlantis
- Hercules


Deze vind ik dus zwaar bagger, geld overigens ook voor Alladin en Beauty&the beast. Vroeger was alles beter.....:D

Richard B.
08-12-2002, 01:28
Deze vind ik dus zwaar bagger, geld overigens ook voor Alladin en Beauty&the beast. Vroeger was alles beter.....:D

Hmm.. ik kan ook niet zeggen dat ik al die 'nieuwe' zo goed vind, maar er zitten er toch wel een paar tussen die bij de beste Disney's ooit horen hoor (vind ik dan). Vooral Alladin zit qua animatie en verhaal toch wel bij de top van wat Disney ooit heeft gemaakt.

Yi-Long
08-12-2002, 03:12
Binnenkort een vernieuwde (lees; betere, aangezien Disney de marketing van deze film de eerste keer zwaar verwaarloosd heeft ivm angst voor te zware concurrentie voor hun eigen Disney-films) marketing campagne voor de Miyazaki-film Spirited Away, die door Disney uitgebracht zal worden in o.a. Amerika.

Deze film is nu al legendarisch.

Bewys nodig!? Check DEZE PAGE (http://www.rottentomatoes.com/m/SpiritedAway-1116064/) waar je kunt zien dat van de 114 reviews, er 113 (!!!) positief waren, iets wat geloof ik nog geen enkele andere film OOIT bereikt heeft.

Richard B.
08-12-2002, 16:15
Binnenkort een vernieuwde (lees; betere, aangezien Disney de marketing van deze film de eerste keer zwaar verwaarloosd heeft ivm angst voor te zware concurrentie voor hun eigen Disney-films) marketing campagne voor de Miyazaki-film Spirited Away, die door Disney uitgebracht zal worden in o.a. Amerika.

Deze film is nu al legendarisch.

Bewys nodig!? Check DEZE PAGE (http://www.rottentomatoes.com/m/SpiritedAway-1116064/) waar je kunt zien dat van de 114 reviews, er 113 (!!!) positief waren, iets wat geloof ik nog geen enkele andere film OOIT bereikt heeft.

Is een beetje OT dit, maar ik zit ook erg te wachten op deze film ja. Is van de makers van Princess Mononoke, wat ik ook een juweel van een animatie-film vindt (misschien wel beter dan alles wat Disney in de laatste 20 jaar gemaakt heeft).

Elaine
08-12-2002, 20:52
Originally posted by geoffrey3001
[
05) The Black Gauldron (niet veel vinden deze heel goed, maar ik wel)



Black cauldron hoort ook bij mijn favorites, evenals:
Lion King
Rescue rangers
Fantasia

Geen Disney maar wel heel te gek,
Charlotte's Web en Henry the Hippo ofzoiets maar zijn beiden nog niet op DVD

MvdS
08-12-2002, 21:10
Vanmiddag Treasure Planet wezen kijken en da's ook wel een toppertje hoor!!!

Marco
08-12-2002, 23:56
Mijn Di$ney's:

Pinocchio, Fantasia, The Fox and the Hound, The Black Cauldron, The Little Mermaid, Beauty and the Beast, Aladdin, The Lion King, Hercules, Mulan, Tarzan, Fantasia 2000, The Emperor's New Groove.

Benieuwd naar The Hunchback of Notre Dame (DVD van gekocht), Lilo & Stitch & Treasure Planet (beide kijk ik wel op DVD).

rrrick
11-12-2002, 09:40
1. The black Cauldron
3. Robin Hood
5. The Rescuers


Wel grappig dat je deze noemt en dan even later ook nog: 'vroeger was alles beter', omdat met name deze drie films vaak als voorbeeld worden genoemd uit 'de donkere jaren' oftewel een van de zwakste periodes van de Disney studio's. Veel animatoren die in die periode voor Disney werkten hebben later beweerd dat de kwaliteitsnormen bij Disney op dat moment ver te zoeken waren, en dat kostenbesparing en winstmaximalisatie absolute prioriteit hadden. En eerlijk gezegd zie je dat ook in deze films. Zeer statische achtergronden, het gebrek aan diepte (let maar op, je ziet nauwlijks schaduw) en de doodsteek voor veel animatie: looping.
Pas met de komst van Jeffrey Katzenberg werd het roer drastisch omgegooid en begon kwaliteit en creativiteit weer de boventoon te voeren met klappers als Beauty & The Beast, Aladdin, The Lion King etc.
Opvallend is dat Katzenberg mede-oprichter is van Dreamworks, de maker van, jawel, Shrek....

Ik ben het dan ook niet met je eens dat vroeger alles beter was...

Richard B.
12-12-2002, 23:00
Robin Hood vind ik, ondanks het feit dat ie door velen als een 'mindere Disney' gezien wordt, toch best wel goed en eigenlijk steeds beter worden. Leuk verhaal (beter als veel van de klassiekers vind ik zelf), strakke animatie en ook de juiste dosis humor. Hij begint meer en meer te stijgen op mijn lijstje favorieten.

De Reddertjes is ook best de moeite waard en bleek (toen ik hem in mijn collectie kreeg) een stuk beter te zijn als ik me herinnerde. Vooral qua animatie is deze ook best wel sterk alhoewel het verhaal misschien een beetje te 'donker' is voor een Disney.

The black Cauldron heb ik nog steeds niet gezien. Ik ben benieuwd of ie volgend jaar inderdaad opnieuw op dvd uit gaat komen want het lijkt me wel een interessante titel.

EDIT: ik zou trouwens graag horen wat jullie van Fantasia 2000 vinden. Ik heb hem nog op mijn most-wanted lijstje staan maar hoor er hele verschillende dingen over. Hoe goed is ie vergeleken met de eerste Fantasia?

Remco de Swart
13-12-2002, 07:30
ik zou trouwens graag horen wat jullie van Fantasia 2000 vinden. Ik heb hem nog op mijn most-wanted lijstje staan maar hoor er hele verschillende dingen over. Hoe goed is ie vergeleken met de eerste Fantasia?

Ik heb beide Fantasia's op DVD en vind ze beiden fantastisch.

Bambi
13-12-2002, 08:49
ik zou trouwens graag horen wat jullie van Fantasia 2000 vinden. Ik heb hem nog op mijn most-wanted lijstje staan maar hoor er hele verschillende dingen over. Hoe goed is ie vergeleken met de eerste Fantasia?

Lastig. Ik vind ze persoonlijk beide goed. Er is echter wel een duidelijk verschil (ook mede door de verschillende periode waarin ze zijn gemaakt): Fantasia/2000 is wat vlotter dan de oorspronkelijke. Ik heb van een aantal mensen in mijn omgeving gehoord dat ze Fantasia/2000 beter vonden dan de eerste (ze vonden de eerste "langdradig").

Marcel 'Bambi' Versteeg

H@gar
13-12-2002, 10:03
Beide zijn juweeltjes. Persoonlijk vond ik ook Fantasia wat te langdradig. Fantasia 2000 is dat niet, het is korter, en interessanter (vind ik). Wat mij betreft mogen beide niet ontbreken in de collectie, maar als ik moet kiezen vind ik 2000 beter dan het origineel...

Richard B.
03-02-2004, 22:45
Ik had gewoon eens zin om mijn favorietenlijstje te herzien. :)

M'n nieuwe top 10:

1. Fantasia
2. Snow White
3. Pinokkio
4. Sleeping Beauty
5. Peter Pan
6. Jungle Book
7. The Emperors new groove
8. Hercules
9. The Black Cauldron
10. Bambi

Mark Knoop
03-02-2004, 22:51
Mijn lijstje:

1. The Lion King
2. Beauty and the Beast
3. Peter Pan
4. Aladdin
5. Snow White and the Seven Dwarfs
6. The Little Mermaid
7. Lilo & Stitch
8. The Hunchback of Notre Dame
9. Hercules
10. Dumbo

Joost v.d. Ham
04-02-2004, 00:19
das wel heeeel erg moeilijk:

Jungle Boek
The Lion King
Aladdin
Snowwhite...
Oliver & Co
Fantasia

morgen zal het lijstje wel weer anders zijn.... :rolleyes:

Apocalypse
01-03-2004, 10:42
Mijn top 5 zonder the pixar producties aangezien dat niet echte disney films zijn.

1.The Lion King
2. Fantasia
3.Alice in wonderland
4. The black cauldron
5. The sword in the stone

Inclusief de niet disney producties:
1. Monsters Inc.
2. Spirited Away
3. Toy Story 1
4. Toy Story 2
5. The Lion King

Rob Eric Blank
01-03-2004, 12:00
Monsters Inc.
Finding Nemo
The Lion King
Toy Story
Sneeuwwitje
Bambi

Dus inclusief Pixar films

Sander__12
01-03-2004, 12:28
1. The Lion King
2. The Little Mermaid
3. Beauty and the Beast
4. Alladin
5. Jungle Book

Bravestarr
01-03-2004, 12:50
1. Aladdin
2. The Lion King
3. The Black Cauldron
4. Fantasia
5. Beauty and the Beast

Kevin Baeckelandt
01-03-2004, 12:54
1. Beauty and the Beast
2. Lion King
3. Aladdin
4. Fantasia
5. Snowwhite

Michel75
01-03-2004, 15:17
Mijn favorieten (zonder Pixar mee te rekenen):

1. Snowwhite
2. Beauty and the Beast
3. Aladdin
4. Peter Pan
5. Goofy Movie 2

Redondo
03-03-2004, 15:04
1. Lion King
2. Peter Pan
3. Toy Story 2
4. Tarzan
5. A bug's Life

Ik wacht nog steeds op de R2,NLO dvd van Aladdin, maar dat duurt nog even denk ik...

Hennie
03-03-2004, 15:07
In oktober komt Aladdin :D

Mijne favoriete Disney is 20,000 Leagues Under The Sea

Erik Hagen
03-03-2004, 15:10
1. Frank & Frey
2. Aladdin
3. Lion King
4. Jungle Book
5. Robin Hood

Tom L.
16-06-2004, 09:54
Reddertjes in Kangoeroeland

Mark de Jong
16-06-2004, 10:01
De leukste Disney qua verhaal of humor of wat ? Ik kies momenteel toch voor The Emperor's New Groove. Zaten toch wel hele leuke momenten in :lol:

Mark de Jong
16-06-2004, 10:03
EDIT: de Phil Collins soundtrack van Tarzan vindt ik trouwens wel honds-irritant. Die van The emperors new groove is juist heel tof!

Die van de New Groove vond ik dan weer superirritant. Ben niet zo weg van Tom Jones...