PDA

Bekijk de volledige versie : Monster Inc vc Shrek vs Ice Age



Mycroft
04-09-2002, 07:54
Ik heb gisteren Monsters Inc gezien en ik moet zeggen dat hij mij een beetje tegenviel. Ik had er meer van verwacht.

Als ik hem vergelijk met Shrek en Ice Age vondt ik hem echt de minste van de drie. Ik merkte het al aan mijn kinderen: moet de film nou eng of leuk zijn? Ze leefden zich niet echt in, in het verhaal. Uiteindelijk ging mijn zoon weg omdat hij hem te eng vond en mijn dochter ging weg omdat ze hem niet leuk genoeg vond.

Die tweeslachtigheid had ik nou zelf ook toen ik later in het Engels keek. Sorry, maar het monster met één oog is geen ezel of luiaard, en een sabeltandeekhoorn werd node gemist. Het sprak allemaal wat minder aan. Maar dat is maar de bescheiden mening van mijn gezin.

Hij was verder wel onderhoudend, maar ik wacht wel met kopen tot hij ergens in de aanbieding is. Eerst maar eens wachten op de release van Ice Age!

Ghast
04-09-2002, 08:12
Ook ik vond monsters inc. de minste van de drie, niet echt veel minder maar toch.

Ice Age vond ik het leukst, die koop ik als de NL release uitkomt

rkrijger
04-09-2002, 11:18
Monsters vond ik veruit de leukste. Niet eng, maar wel leuk. Er zit zoveel humor in. Soms verstopt, soms heel duidelijk.
Let eens op de gelaatsuitdrukkingen van Mike als hij aan het begin van de film Sully "traint" nadat hij Sully uit bed geronseld heeft. Brilliant!!!

Ice Age, die heb ik vorige week gedownload en thuis gekeken. Na een half uur afgezet omdat hij me niet kon boeien. Er zit totaal geen vaart in het verhaal, er is weinig aandacht besteed aan het landschap en ik kan me niet identificeren met een van de karakters.

Shrek is natuurlijk wel ontzettend lachen en ontzettend mooi gemaakt. Nadeeltje van Shrek vind ik dat hij niet echt hele goeie grappen heeft. Wel allemaal dikke voldoendes, maar er zit geen 10 bij.

Mijn volgorde:
1. Monsters Inc.
2. Shrek
3. Ice Age

Maar dat was wel al duidelijk denk ik...

Regards,
Robin...

Beloved
04-09-2002, 12:38
ik heb monsters inc nog niet gezien
maar shrek was toch... een verrassing maar ice age was 'leuker', niet mooier. ik kan dus ook niet tussen deze 2 kiezen...

Soe
04-09-2002, 14:31
ikzelf vind persoonlijk Monsters Inc. het beste, mij doet het erniet toe wat de kleine kinderen ervan denken, in de film zit wel lle genres erin, mar de einde vind ik wel nep, maar toch vind ik het beste, de slechte van de drie moet wel Ice Age zijn, het heeft toch de nodige humor, mar de plot zuigt heel erg in mijn ogen, dan vind ik Shrek dan iets beter, met een qua originele verhaal, en luke aardige cast om naar te luisteren, dus qua FILM vind ik Monsters Inc. het beste...

Luther Hartog
04-09-2002, 14:36
Ze hebben alledrie hun sterke punten, maar Shrek vind ik het origineelst.

EVO
04-09-2002, 15:05
monsters inc(&co.) vond ik erg gaaf, SPOILERS:vooral toen (in de nedelandse versie) de veschrikkelijke sneeuwman tevoorschijn kwam, dat accent geweldig gevonden!!! SPOILERS hilarisch!!!, maar....de humor uit ICE AGE spant de kroon, vooral dat kleine ratje, met zijn eeuwige queeste om z'n eikeltje goed te begraven.
shrek heeft ook z'n goede kanten, de stem van Eddie Murphy is uitstekend gekozen ...
resumerend, mijn volgorde:
1. Ice Age
2. Monsters inc (&co)
3. Shrek

Tijntje
04-09-2002, 15:10
Ik hou 't kort:

1) Ice Age
2) Shrek
3) Monsters Inc.

Mich
04-09-2002, 15:11
Heb ze ook alle drie in de cinema gezien. Shrek ook al op DVD.
Alledrie zijn te verschillend om met elkaar te vergelijken. Maar Ice Age vond ik toch echt het grappigst van de drie.

Zowel Ice Age & Monster's Inc komen in de collectie.

Mycroft
04-09-2002, 15:59
Monsters vond ik veruit de leukste. Niet eng, maar wel leuk. Er zit zoveel humor in. Soms verstopt, soms heel duidelijk.


Dat vond ik nou het leuke aan Ice Age. Vooral de Star Trek-Vulcan groet die de baby brengt aan de UFO in het ijs bracht me onder mijn stoel van het lachen

En het niet kunnen identificeren met de karakters had ik dus met Monsters Inc. Maar gelukkig is iedereen verschillend.:)

Isis
04-09-2002, 16:29
Mijn volgorde:
1. Monsters Inc.
2. Shrek
3. Ice Age




Ik sluit me volledig aan bij Robin!(y)
(en nee, niet alleen omdat 'ie zo heet!!:D )

Charley Baak
04-09-2002, 16:41
Ice Age hebbik nog niet gezien en ik vind moeilijk te kiezen tussen de andere twee.
Beide films behoren tot mijn favorieten. Monsters Inc ga ik dan ook zeker aanschaffen, ben er alleen nog niet uit welke versie.

Nathan Strik
04-09-2002, 16:48
Ik vind Monsters Inc. (Ice Age heb ik nog niet gezien) ook veel beter dan Shrek. Een paar redenen hiervoor heb ik op dit forum al eens laten blijken, maar hieronder nog even onder elkaar:

- Verhaal: Monsters Inc. heeft gewoon een veel beter plot, er zit meer subtiele humor in, en veel filmverwijzingen waardoor de film voor zowel volwassenen als kinderen leuk is.

- Humor: Monsters Inc. heeft wat minder platte humor dan Shrek. Bij Shrek komt het vaak niet boven het niveau van poep en pies humor uit en in Monsters Inc. zitten prachtige grappen.

- Animatie: Ja, hier moet je misschien voor in het CGI-wereldje zitten, maar qua animatievaardigheid en detail springt Monsters Inc er met kop en schouders bovenuit. Shrek is vooral qua gezichtsanimatie veel minder mooi gedaan en het doet allemaal een beetje marionet-achtig aan, terwijl Monsters Inc. veel vlotter geanimeerd is.

Dit zijn zo´n beetje de hoofdpunten waarom ik Monsters Inc. beter vind. Niet dat Shrek een slechte film is, maar duidelijk niet zo goed als Monsters Inc.

DaLexuz
04-09-2002, 17:28
1: Ice Age
2: Shrek
3: Monsters Inc.

Maar ik heb laats Toystory 2 gezien en ik vind hem ook erg vermakelijk(?Is Toystory 1 aan te raden?).

Groetz

Lexuz

Dirkman
04-09-2002, 17:30
Mijn lijstje:

1. Shrek 90 minuten lachen en brullen
2. Monsters inc. Vooral het voorfilmpje (for the birds) is dol komisch
3. Ice age (De eekorn is veruit het allerleukste)

Dick van Drie
04-09-2002, 18:03
Ik sluit me helemaal aan bij Nathan
1 Monsters Inc.
2
3 Shrek (viel me ietwat tegen, ook wat minder qua humor)
(Ice Age heb ik nog niet gezien, maar lijkt me ook leuker dan Shrek)

(eigenlijk heb ik Monsters Inc. nog niet gezien)

Marcel den Haan
04-09-2002, 18:21
Ice Age heb ik nog niet gezien maar Monsters Inc vond ik vele malen leuker dan Shrek.
In Shrek zit eigenlijk helemaal geen verhaal, voor dat je het weet heeft hij de prinses al bevrijd en krijg je een lulverhaaltje om de 90 minuten vol te maken en bij Monsters Inc blijft het verhaal goed. Alleen de ezel maakt Shrek nog een beetje verteerbaar en Monsters Inc zit vol leuke personages waaronder natuurlijk Mike en Sulley maar ook nog andere.

andrebin
04-09-2002, 18:25
Ice Age, die heb ik vorige week gedownload en thuis gekeken

Toch even heel iets anders, ik zie altijd enorm veel "gezeur" over zaken die volgens jullie hier niet thuis horen. bv iemand die zijn XBOX wil verkopen, of een Gamecube wil ruilen als dat gebeurd ..dan is de thread te klein.

Volgens mij ...valt dat in heel veel gevallen allemaal wel mee, tuurlijk een Gamecube is geen DVD speler..ach denk ik dan.

Echter als iemand hier doodleuk verteld dat hij zijn films op een manier kijkt waar de rest van Nederland zwaar aan mee betaald (illegaal downloaden is een vorm van DIEFSTAL). Hoor of zie ik nooit iemand, toch een beetje vreemd, we betalen allemaal mee aan dit soort ONGEIN, DVD's, CD's & software zijn niet voor niets 20% te DUUR. Huur dan eerst je DVD voor dat je gaat kopen, en als je er geen geld voor hebt ...das dan pech.

Ik veroordeel & beschuldig niemand ...maar wie de schoen past ..enz enz

Sorry hoor maar dit moest ik ff kwijt

Andre

rkrijger
04-09-2002, 18:58
Echter als iemand hier doodleuk verteld dat hij zijn films op een manier kijkt waar de rest van Nederland zwaar aan mee betaald (illegaal downloaden is een vorm van DIEFSTAL). Hoor of zie ik nooit iemand, toch een beetje vreemd, we betalen allemaal mee aan dit soort ONGEIN, DVD's, CD's & software zijn niet voor niets 20% te DUUR. Huur dan eerst je DVD voor dat je gaat kopen, en als je er geen geld voor hebt ...das dan pech.
Andre

Ik vermoed dat je mij bedoelt? :)
TOevallig las ik in een andere thread dat downloaden niet illegaal is, maar verspreiden wel...

Regards,
Robin...

DaLexuz
04-09-2002, 19:04
Klopt het downloaden ervan is NIET strafbaar het verspreiden WEL.

Nathan Strik
04-09-2002, 19:36
Hou het a.u.b. on topic. We hadden het over Monsters Inc., Shrek en Ice Age en niet over iets anders. :nono:

andrebin
04-09-2002, 19:45
Hou het a.u.b. on topic. We hadden het over Monsters Inc., Shrek en Ice Age en niet over iets anders. :nono:


Ts ts ts ....weer dat vingertje ...zo moe van

Jammer ...jammer

Gaat dit niet over Monsters ..shrek of Ice dan ?

Nathan Strik
04-09-2002, 19:59
Gaat dit niet over Monsters ..shrek of Ice dan ? Het is niet de bedoeling dat je ineens over iets anders begint inderdaad. Dan kun je hier wel de wijsneus gaan lopen uithangen, maar daar hebben we niks aan.
Doe jezelf en ons dus een plezier en begin over dit onderwerp een nieuwe thread, of hou je gewoon aan het topic.

Rochan
04-09-2002, 20:23
Vond Shrek toch het leukste en origineelste. Monsters Inc komt op de 2e plaats en Ice Age vond ik toch de minste van de drie:rolleyes:

Zaltman
04-09-2002, 23:44
Ice Age heeft de leukste personages (dieren...) en Shrek heeft het meest humor. Monsters Inc. is inderdaad de "slechtste", die hoef ik niet in m'n collectie.

Hanna
05-09-2002, 14:16
hier de bekentenis van het jaar: ik heb monsters Inc nog niet gezien!!!! leek me helemaal niet zo geweldig. shrek vond ik wel heel goed, echt een film op zich. maarre, monsters inc dus maar wel even bekijken???

Haay1971
05-09-2002, 14:44
Even in het midden latend op welke manier ik de films tot mij genomen heb (ja, via mijn ogen en oren, maar vanaf welk medium-formaat..... ;)) kan ik ook wel mijn mening geven hier.

De eerste van de drie die ik gezien heb was Shrek. Mijn vrouw en ik vonden de humor erg leuk. Alle subtiele (en minder subtiele) verwijzingen naar en persiflages op bestaande films waren erg leuk, vooral als je een beetje filmkenner/liefhebber bent. Lang geleden trouwens dat ik weer eens om Eddie Murphy gelachen heb, maar als ezel in Shrek was hij weer helemaal in vorm.

De volgende die we hebben gezien was Monsters Inc. Ook deze film was leuk en onderhoudend, met een goed verhaal, en technisch (CGI animatie) ERG indrukwekkend! Het bijna maar net niet verstaanbare gebrabbel van het kind was ook leuk en het kind zelf was gewoon 'cute'!

En als laatste keken we naar Ice Age. Om met iets positiefs te beginnen, die sabeltand-eekhoorn was heel grappig! Maar verder... De CGI haalde het niet bij Shrek en Monsters Inc. De baby was lang zo 'cute' niet als het kind in Monsters Inc. En we konden ons niet identificeren met de luiaard, mammoet of sabeltandtijger. Misschien dat dat later in de film beter zou worden? We hebben de film namelijk niet uitgekeken...

Tsja, ik denk dat je voorkeur voor de 3 films voor een deel ook afhangt van de volgorde waarin je ze kijkt. Ze hebben alledrie overeenkomstige kenmerken, en de film die je als laatste ziet zal je misschien als slechte (?) rip-off van de 2 films zien die je al eerder gezien hebt. Zo ervaarden wij dat in ieder geval wel met Ice Age. Misschien als wij Ice Age eerst hadden gezien, en als laatste Monsters Inc hadden we die het minst gevonden. Best mogelijk.

Ik denk dat wij Shrek het leukst vonden, omdat er veel volwassen humor in zit, terwijl Monsters Inc toch wat meer nog voor kinderen is. Ice Age sprak ons in ieder geval niet aan.

Gabriël de Rop
06-09-2002, 07:38
Ik vond Ice Age de minste van de 3....zowel het verhaal als de visuele effecten zijn minder dan de andere films.

Shrek vond ik de orgineelste van de 3, ook heeft deze film het meeste humor naar mijn mening.....
Monsters Inc. vond ik persoonlijk het mooiste van de 3.....maar ook hier zullen de meningen erg over verschillen.

De dvd van Shrek heb ik thuis en die is super......de dvd van Monsters Inc. zal ook heel spectaculair worden, maar ik weet niet of ik die zal gaan kopen.
Mijn top 3:

1. Shrek
2. Monsters Inc.
3. Ice Age

Luther Hartog
06-09-2002, 10:27
maarre, monsters inc dus maar wel even bekijken??? Zeker doen ja...ennuh Ice Age, heb je die wel gezien?

Euphoria
07-09-2002, 01:31
Ik vond Monsters Inc. fantastisch! Sublieme animatie (let eens op de vacht van Sully). Mooie kleuren en niet houterig. De humor is goed en vooral Boo is de lieveling van mijn vriendin (het grote kind heeft er zelfs een pluche van gekocht in dat monsterpak).Shrek vond ik ook fantastisch, goede grappen en een leuke parodie. Disney kan dat soort dingen niet maken (past niet in hun stijl), want dat slaat niet aan (zie Keizer Kuzco). Men verwacht van Disney een bepaalde lijn en die volgen ze goed. De humor wordt steeds beter (zie Lilo & Stitch). Ice Age is net als Shrek. Onbekende studio dus heeft niets te verliezen. Als Disney film zou het zij afgekeurd. Gelukkig komen er steeds meer van die films. Ze komen alle drie in mijn collectie! (y)

Steven Maas
10-09-2002, 14:56
Ik moet eigenlijk alleen Ice Age nog bekijken, maar ik kan alleen maar hopen dat ik hem even leuk vind als Shrek of Monsters inc.

Shrek heb ik ondertussen al gekocht en voor Monsters inc. denk ik dat ik naar de UK versie ga kijken. Wie weet komt Ice Age ook nog erbij.

rkrijger
10-09-2002, 15:00
Ik sluit me volledig aan bij Robin!(y)
(en nee, niet alleen omdat 'ie zo heet!!:D )

Ik sluit me volledig aan bij Isis.
(en ja, alleen al omdat ze er zo mooi uit ziet op d'r fotootje) ;)

Regards,
Robin...

Isis
10-09-2002, 17:16
Ik sluit me volledig aan bij Isis.
(en ja, alleen al omdat ze er zo mooi uit ziet op d'r fotootje) ;)

Regards,
Robin...



Pffff!! Ik krijg het er warm van!!!;)
Maar in ieder geval: bedankt!!http://www.smilies.nl/remybussi.gif

Remco Out
12-09-2002, 08:14
Ice Age heb ik nog niet gezien, mede omdat ik hier een aantal kritieken had gelezen, maar ben nu toch wel benieuwd. Monsters Inc. en Shrek heb ik allebei gezien. Vind ze allebei geweldig, maar mijn voorkeur gaat toch net uit voor: Shrek.

De animatie van Monsters Inc. is dan wel wat beter dan Shrek, maar vond de humor van Shrek toch net iets leuker. Maar, het scheelt heel weinig, kan dan ook met veel moeite maar een keuze maken.

Tossie
12-09-2002, 09:18
Ice Age heb ik nog niet gezien, mede omdat ik hier een aantal kritieken had gelezen, maar ben nu toch wel benieuwd. Monsters Inc. en Shrek heb ik allebei gezien. Vind ze allebei geweldig, maar mijn voorkeur gaat toch net uit voor: Shrek.


Gewoon kijken hoor. Ik vond Ice Age erg leuk. Heel anders dan Shrek. Meer een kinderfilm, maar wel eentje waar veel grappen inzitten die kinderen niet snel zullen begrijpen, maar grote mensen wel ;)

Rob Eric Blank
26-01-2004, 16:00
Ice Age vind ik echt geweldig. De humor is leuk, misschien de animatie wat minder tov. Monsters Inc. en Shrek. De sabeltand eekhoorn is ook echt geweldig. Vooral de scene dat hij HINTS speelt met de Mammoet, Luiaard en Tijger vond ik lachen.

GiLa
26-01-2004, 16:23
Vond Shrek en monsters inc stukke beter als ice age, maar vind ice age ook wel heel erg leuk, maar minst mooi gemaakt, lijkt ook wel of niet echt alles digitaal is gemaakt vind ik.

Dusse

1 ) Shrek/Monsters Inc
2 ) Ice Age

Ettepet
26-01-2004, 16:31
Ben een van de weinigen die Toy Story 2 nog steeds huizenhoog de beste vind.

Van deze 3? Hmm..

1. Monsters & co
2. Shrek
...
10. Ice Age

GiLa
26-01-2004, 16:45
[quote="Ettepet"]Ben een van de weinigen die Toy Story 2 nog steeds huizenhoog de beste vind.

Nope vind hem ook heel goed, bugs life trouwens ook !!!

chiwaicheung
26-01-2004, 17:31
Ik vind in deze volgorde het leuk:

1) Shrek
2) Monsters inc.
3) Ice age

RemcoZ
26-01-2004, 23:24
Bij mij staat, op eenzame hoogte, op nummer 1 toch echt Shrek. Veruit de leukste cgi-film ooit gemaakt!

Hier mijn hele top drie van deze drie films:
1. Shrek
2. Ice Age
3. Monsters Inc

Tom L.
27-01-2004, 06:55
Monsters INC. niet gezien.
Shrek en Ice Age wel, en beide op dvd gehad. Shrek heb ik inmiddels weer verkocht. Maar ... ICE AGE RULES!!!
Met name die eekhorn :D

miT
27-01-2004, 10:30
1) Ice Age
2) Shrek
3) Monsters Inc. (die heb ik neit gezien, maar hij lijkt me minder leuk dan Shrek en Ice Age)

chimera01
27-01-2004, 12:14
Ga dan als de bliksem eerst Monsters Inc kijken alsvorens je een top 3 samenstelt. En hij is absoluut niet minder dan shrek of Ice Age, maar dat kan je alleen maar bepalen als je zelf kijkt.

Ronald Ridderhof
27-01-2004, 12:24
Hmmm, ik moet toch zeggen dat de top 3 er anders uit is gaan zien door Finding Nemo, welke ik de regio 1 versie van heb.

1. Finding Nemo
2. Monsters Inc.
3. Shrek

Ice Age heb ik gezien, maar vind ik niet eens in een top 10 waardig.
Maar ja, smaken verschillen.

FrankGuthrie
28-01-2004, 02:05
1. Monsters INC (echt waar)
2. Ice Age
3. Shrek

Dat stukje uit de matrix is echt overdone, dit probeert men leuk te brengen, maar in mijn ogen falen ze daarin.

lodi
28-01-2004, 07:02
1. Monsters Inc. (is bij mij absoluut favoriet)
2. Shrek
3. Ice age

Arjenth
28-01-2004, 07:37
1. Shrek
2. Monsters Inc.
3. Ice Age

Dennis
28-01-2004, 07:44
1. Monsters Inc - Humor is geweldig en de animatie is 2 klasses beter
2. Shrek - gewoon leuk
3. Ice Age - vervelend en matige animatie in vergelijking met nr. 1 (meer voor de kleintjes)

Haay1971
28-01-2004, 22:44
Shrek heeft in mijn ogen erg leuke en wat meer volwassen humor, vooral in z'n verwijzingen naar andere sprookjes en daar de draak mee steken of er een wending aan geven. En Donkey met de stem van Eddie Murphy vind ik hilarisch!

Monster's Inc. vind ik ook een leuke film. Leuk verhaal, lief kindje, prachtige CGI animatie.

Ice Age vond ik zo onleuk dat ik hem niet eens uit hoefde te kijken. Die eekhoorn was wel grappig, maar die Luiaard, Sabeltandtijger en Mammoet deden mij helemaal niks. Vond het GEEN aansprekende karakters. En de CGI animatie vond ik erg lelijk, zeker in vergelijking met Monster's Inc, maar ook Shrek ziet er ruim beter uit.

Dus mijn klassificatie:
1) Shrek
2) Monster's Inc.
.
.
.
.
.
.
.
10) Ice Age

Steve Muller
17-02-2004, 18:29
Shrek heeft in mijn ogen erg leuke en wat meer volwassen humor, vooral in z'n verwijzingen naar andere sprookjes en daar de draak mee steken of er een wending aan geven. En Donkey met de stem van Eddie Murphy vind ik hilarisch!

Monster's Inc. vind ik ook een leuke film. Leuk verhaal, lief kindje, prachtige CGI animatie.

Ice Age vond ik zo onleuk dat ik hem niet eens uit hoefde te kijken. Die eekhoorn was wel grappig, maar die Luiaard, Sabeltandtijger en Mammoet deden mij helemaal niks. Vond het GEEN aansprekende karakters. En de CGI animatie vond ik erg lelijk, zeker in vergelijking met Monster's Inc, maar ook Shrek ziet er ruim beter uit.

Dus mijn klassificatie:
1) Shrek
2) Monster's Inc.
.
.
.
.
.
.
.
10) Ice Age

Helemaal mee eens :D Nu wachten op Shrek 2...

Thomas 32PW9527
17-02-2004, 19:44
Shrek heeft in mijn ogen erg leuke en wat meer volwassen humor, vooral in z'n verwijzingen naar andere sprookjes en daar de draak mee steken of er een wending aan geven. En Donkey met de stem van Eddie Murphy vind ik hilarisch!

Monster's Inc. vind ik ook een leuke film. Leuk verhaal, lief kindje, prachtige CGI animatie.

Ice Age vond ik zo onleuk dat ik hem niet eens uit hoefde te kijken. Die eekhoorn was wel grappig, maar die Luiaard, Sabeltandtijger en Mammoet deden mij helemaal niks. Vond het GEEN aansprekende karakters. En de CGI animatie vond ik erg lelijk, zeker in vergelijking met Monster's Inc, maar ook Shrek ziet er ruim beter uit.

Dus mijn klassificatie:
1) Shrek
2) Monster's Inc.
.
.
.
.
.
.
.
10) Ice Age

Helemaal mee eens :D Nu wachten op Shrek 2...

Me too, en Nemo niet te vergeten op een gedeelde 2e plaats.

Ricochan36
19-02-2004, 07:33
Ik vind juist het einde van monsters inc. super grappig wanneer je de zogenaamde mislukte scenes ziet, net zoals je tegenwoordig vaker bij films ziet (gepikt van de jackie chan films).

Maar Shrek is de leukste van de 3.

R

martini
21-08-2004, 21:38
Ik vind ze alle drie even goed, maar als ik moet kiezen:
1. Shrek
2. Monster's Inc
3. Ice Age

Top vijf van animatie

1. Shrek 2
2. Shrek
3. Finding Nemo
4. Monster's Inc
5. Ice Age

Hankster
22-08-2004, 10:26
ik gooi Shrek 2 ook maar in de strijd;

1. Monster Inc, (leuk verhaal, ziet er schitterend uit, veel grappen en brilljante karakters)
2. Shrek 2 (paar goede grappen, geweldige spoofs van vooral M:I :!: , en Donkey is weer cool 8))
2. Ice Age (zelden zo hard gelachen als bij de begin en eindscene, erg goede karakters, maar richting het einde zakt de film een beetje in)
3. Shrek (wel een paar rake grappen wanneer de sprookjes-figuren ingeleverd worden, Donkey :!:, maar ik weet niet; de film miste een bepaalde sfeer en de spoofs kwamen af en toe niet echt uit de verf vond ik)

MrPink
22-08-2004, 10:44
1. Shrek
2. Shrek 2
3. Ice Age
(4. Finding Nemo)
5. Monsters Inc

pieter bond
22-08-2004, 12:50
Monsters Inc
vind ik zeer orgineel verhaal
met al die deuren

mijn top
1:Monsters Inc
2:Shrek
3:Ice age

Evil Hobbit
22-08-2004, 13:22
3D-Animatie:

1. Finding Nemo
2. Toy Story 2
3. Monsters Inc.

Hoe leuk Shrek ook kan zijn en hoe grappig Ice Age op sommige momenten is, geen van de 2 komt ook maar een klein beetje in de buurt van het niveau van Pixar. Zeker Shrek niet. Best knap dat wanneer er in een aantal jaar zo veel geld in een animatiefilm gepompt wordt er nog altijd qua animatie geen verbetering in zit. Het zal dan ook nog wel even duren voor ze Toy Story kwaliteit gehaald hebben. Verder vind ik Shrek een leuke film die je niet moet missen maar qua originaliteit en verhaal neemt het zichzelf natuurlijk helemaal niet serieus en rust de film alleen maar op parodie.

Klassieke 2D-Animatie:

1. Beauty and the Beast
2. Mononoke-Hime
3. Snow White and the Seven Dwarfs

BLACKENED
22-08-2004, 14:17
1.) Monsters Inc.
2.) Toy Story 1, daarna 2..
3.) Finding Nemo

Pixar roeleert de pan uit als 't om CGI gaat...

X
22-08-2004, 14:42
Ik heb de films pas nog gezien en mijn top 3 ziet er als volgt uit:

1) Ice Age
2) Shrek
3) Monsters Inc.

Ice Age en Shrek zijn films die zich op een wat ouder publiek richten dan Monsters Inc. Shrek is grafisch wel de mooiste, maar de humor is toch het beste in Ice Age. Het verhaal van Monsters Inc. vind ik wel origineel gevonden. Shrek en Ice Age hebben toch maar een afgezaagd verhaal als je het goed bekijkt. Toch maakt de humor daarin een hoop goed.

Overigens wint Shrek het bij mij van Monsters Inc. vanwege de prestaties. Beeld en geluid is gewoon super!

Steve Muller
23-08-2004, 10:10
Shrek is grafisch wel de mooiste!

Mosters Inc. staat toch wel bekend dat deze grafischer een stuk hoger niveau is dan Shrek. Let vooral op de haren van het monster dat is echt formidabel.

Shrek blijft echter tot op heden de beste CGI film ( ja, ook nog beter dan deel 2)

Maarten van Krimpen
23-08-2004, 10:14
1) Shrek
2) Monsters Inc.
3) Ice Age

Ice Age was aardig, maar het verhaal en de animaties waren gewoon een stuk minder dan de anderen. En Shrek is simpelweg briljant.

mjlfadriaans
23-08-2004, 10:20
Uiteindelijk draait het er bij mij om of de film leuk is. Animatie is leuk, maar bepaalt niet het mijn mening. Ice Age vond ik het grappigst, dus die is bij mij de nr. 1, Monsters Inc. op de laatste plaats, wel aardig, maar niet echt aan mij besteed. Leukste van alles op tekenfilm / animatiegebied wat ik tot nu toe gezien heb, is Road to El Dorado, blauw gelegen, da's echt mijn humor :).

Beloved
23-08-2004, 10:34
Ik heb bij Monsters Inc zitten janken van het lachen, en bij Ice Age wat minder en bij Shrek helemaal niet....

xandernijsten
23-08-2004, 10:55
1) Monsters, Inc.

En tussen Shrek en Ice Age kan ik niet kiezen. Op het eerste oog lijkt Shrek beter, maar het wilt vaak wat té grappig zijn en het is de film waar ik Hollywood het 'beste' in terug zie. Ice Age daarentegen heeft gewoon gare humor, maar is weer te moralistisch.

Kees Hoekerd
23-08-2004, 11:09
Shrek :D

gewoon veel grappiger dan Monsters inc

Ice age heeft ook echt tophumor,die komt op de 2 e plaats.

Monsters inc 3. :wink:

Caledonians
23-08-2004, 18:23
1. Shrek
2. Monsters Inc.
3. Ice Age

Shrek is gewoon de grappigste van de 3. Maar Monsters Inc. heeft de mooiste animatie...

Marco Dubbeldam
23-08-2004, 18:38
Op 1 heb ik zowiezo Shrek staan die vond ik gewoon het leukst. Plekken 2 en 3 waren wat moeilijker om te kiezen. Ice age vind ik grappiger dan Monsters inc., maar monsters inc. heeft veel mooiere animaties. Uiteindelijk is het toch dit geworden:

1: Shrek
2: Monsters inc.
3: Ice Age

Joost v.d. Ham
23-08-2004, 18:40
Monsters Inc. van deze drie, Toy Story 2 is toch wel DE topper op dit gebied :mrgreen:

Jaap22
23-08-2004, 18:48
Monster Inc. heb ik nooit gezien.

Shrek vond ik toch wel beter dan Ice Age. Bij Ice Age is dat eekhoorntje echt heel leuk, maar voor de rest vind ik het allemaal maar wat saai en vooral die baby is gewoon irritant. Shrek heeft leukere humor imo.

Mich
23-08-2004, 21:24
Omwille van het te grote verschil in humor kan ik hier gewoonweg geen keuze maken.

Het zijn alledrie toppers van formaat. Ik heb ze dan ook alledrie in de collectie en ze zullen er nooit uitgaan.

MGdutch
24-08-2004, 08:03
Ik heb ze ook alledrie in mijn collectie en een keuze maken is dan ook heel erg moeilijk. Als ik toch moet kiezen dan is het in deze volgorde:

1. Shrek
2. Monsters inc.
3. Ice age.

Nandor
24-08-2004, 08:27
Ice Age vond ik zo onleuk dat ik hem niet eens uit hoefde te kijken. Die eekhoorn was wel grappig, maar die Luiaard, Sabeltandtijger en Mammoet deden mij helemaal niks. Vond het GEEN aansprekende karakters. En de CGI animatie vond ik erg lelijk, zeker in vergelijking met Monster's Inc, maar ook Shrek ziet er ruim beter uit.

Mee eens. Gewoon mee eens.

Top drie:

3) Ice Age
2) Monsters, inc.
1) Shrek

Top vijf (inclusief andere animatiefilms):

5) Toy Story 2
4) For the birds (al is het een zeer korte film, geweldig is hij zeker. Evenals geri's Game, overigens)
3) Monsters, inc.
2) Shrek
1) A bug's life

Doe er je voordeel mee, zou ik zo zeggen.

Edgar Smit
24-08-2004, 09:05
HUMOR
Ice Age : kon mij niet echt boeien, de kinderen vonden hem wel aardig.
Monsters Inc : bijzonder gelachen (ook de zgn bloopers en Mike's nieuwe auto) en ook de kids waren zeer enthousiast.
Shrek : ook veel om moeten lachen, juist omdat de film soms zo overdone is dat het grappig is.

CGI
Ice Age : duidelijk de minste van de drie, soms zie je zelfs hoe animaties aan elkaar zijn geplakt en lijkt of er een bluescreen gebruikt is.
Monsters Inc : zeer mooie CGI, niet alleen de vacht van Sully, maar let eens op hoe die slakkenvrouw zich voorbeweegt, prachtig gedaan.
Shrek : Ook zeer mooi gedaan, maar toch over het algemeen net ies minder dan Monsters Inc.

ACTIE / SPANNING
Ice Age : Ook hier overduidelijk de minste van de drie, eigenlijk zit er geen echte actie of spanning in. Mede doordat je niet echt meeleeft met de karakters.
Monsters Inc : Wel actie en mooie ook, het stukje met het deuren magazijn is echt sublieme actie, ook voor kinderen zeer spannend.
Shrek : eigenlijk geen echte spanning, maar wel zeer humoristische overdone actie, zelfs leuk voor kinderen.

MIJN TOP 3
1. Shrek/Monsters Inc
3. Ice age