PDA

Bekijk de volledige versie : philips tv geluid laten lopen via philips HTS



Kicokralich
01-04-2011, 13:26
Ik heb van de week een nieuwe TV + Homecinemaset gekocht.
De TV is een 32pfl6505H
De HTS is een 3560/12
Als ik de gebuiksaanwijzing lees van de HTS moet ik met een dubbele tulp aansluiting (rood/wit) het geluid van de TV via de surround set laten lopen. Dus een in de TV zit de rood/witte kabel en in de HTS ook.
Echter er komt geen geluid via de HTS.
Sterker nog, ik krijg een melding dat ik het scherm moet sluiten om zo de audio te laten horen. Echter, dan gaat enkel mijn TV op standby. Maar geen enkel geluid!
Is er iemand die misschien weet hoe ik het moet doen? Want kennelijk klopt de gebruiksaanwijzing niet.
Heb de laatste updates qua firmware op de apparaten gedaan. Volgens de Philips helpdesk heb ik de instellingen ook juist.
Dus tips zijn welkom.
Alvast bedankt.

DVDProfilersFilmgek
02-04-2011, 12:57
Ik heb van de week een nieuwe TV + Homecinemaset gekocht.
De TV is een 32pfl6505H
De HTS is een 3560/12
Als ik de gebuiksaanwijzing lees van de HTS moet ik met een dubbele tulp aansluiting (rood/wit) het geluid van de TV via de surround set laten lopen. Dus een in de TV zit de rood/witte kabel en in de HTS ook.
Echter er komt geen geluid via de HTS.
Sterker nog, ik krijg een melding dat ik het scherm moet sluiten om zo de audio te laten horen. Echter, dan gaat enkel mijn TV op standby. Maar geen enkel geluid!
Is er iemand die misschien weet hoe ik het moet doen? Want kennelijk klopt de gebruiksaanwijzing niet.
Heb de laatste updates qua firmware op de apparaten gedaan. Volgens de Philips helpdesk heb ik de instellingen ook juist.
Dus tips zijn welkom.
Alvast bedankt.

Kennelijk kloppen de gebruiksaanwijzingen wel, maar kun je niet lezen:twisted: (je had beide gebruiksaanwijzingen moeten doornemen :idea: )

Die rode en witte tulp aansluitingen op je TV....... dat zijn ingangen:rolleyes:

Kijk hier maar even:

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=50326&page=2

beetje doorscrollen naar beneden, het maakt in dit geval niet uit van welk merk de TV is, je hebt hetzelfde probleem en de oplossing is ook hetzelfde.

Fijn zo'n helpdesk:lol:

DVDProfilersFilmgek
02-04-2011, 13:03
BTW, je kan het ook nog via de koptelefoonaansluiting doen met een verloopkabeltje dat er bijvoorbeeld zo uitziet:

http://www.allekabels.nl/product_images/HQAS3458.JPG

Beter hopen dat een scartbreakout helpt, de koptelefoonuitgang van de TV maakt eea storingsgevoeliger en als je TV erg hard staat vind je setje het niet fijn als hij zo aangesloten wordt, houd in dat je extra voorzichtig moet zijn.

(minijack gaat in de koptelefoonaansluiting van de TV)

Kicokralich
05-04-2011, 13:20
Dank je voor je reacties. Echter ik heb al verschillende dingen via de scart op mijn TV, heb daar dus eigenlijk geen ruimte voor.
Dus die VGA aansluiting kan ik er dus ook niet voor gebruiken?
In wat voor opzicht wordt het storingsgevoelig? En hoe bedoel je dat het setje niet fijn vind als je TV erg hard staat?
Sorry als ik wat dom over kom hoor...

DVDProfilersFilmgek
06-04-2011, 20:46
Dank je voor je reacties. Echter ik heb al verschillende dingen via de scart op mijn TV, heb daar dus eigenlijk geen ruimte voor.
Dus die VGA aansluiting kan ik er dus ook niet voor gebruiken?
In wat voor opzicht wordt het storingsgevoelig? En hoe bedoel je dat het setje niet fijn vind als je TV erg hard staat?
Sorry als ik wat dom over kom hoor...

Je komt helemaal niet dom over, mensen die niets vragen als zij iets niet snappen, die zijn pas dom...

Mmmmm, als je een scartbreakout gebruikt, de goede dan wel te verstaan, dan verlies je helemaal niets, zo'n scartbreakout heeft namelijk aan de achterzijde weer een ingang waarop je weer wat aan kunt sluiten, zodoende verlies je dan geen in/uitgang op je TV.

Als je de koptelefoon uitgang gebruikt en de TV staat erg hard, dan krijgt je set een veel te sterk signaal, dat signaal wordt versterkt door je set en je speakers krijgen het dan voor hun kiezen, oftewel zij kunnen een heel hard signaal krijgen.

In weze is de scartbreakout de beste oplossing, je verliest geen scartuitgang van je TV en het signaal is van constante kwaliteit. Hier nog een plaatje van een scartbreakout.... kun je zien dat als je de juiste aanschaf niets verliest:

http://www.allekabels.nl/product_images/SCART_60.JPG

De andere zijde gaat in je TV, je ziet aan deze kant weer een ingang, en voor de prijs hoef je het niet te laten, effe iets meer dan 3 euro, als er geen verzendkosten betaald hoeven worden......

Gerco Stuivenberg
06-04-2011, 22:05
Je komt helemaal niet dom over, mensen die niets vragen als zij iets niet snappen, die zijn pas dom...Je slaat de spijker op zijn kop. Door het stellen van vragen kun je nl. veel wijzer worden. (y)


Als je de koptelefoon uitgang gebruikt en de TV staat erg hard, dan krijgt je set een veel te sterk signaal, dat signaal wordt versterkt door je set en je speakers krijgen het dan voor hun kiezen, oftewel zij kunnen een heel hard signaal krijgen.
Dat niet alleen. Er is bij een te hoog niveau ook nog een kans dat je te maken krijgt met 'oversturing' wat kan zorgen voor vervorming of dat je de voorversterker opblaast. Een hoofdtelefoon is nl. ook een stel luidsprekers, maar dan voor dicht bij de oren. :|

Kicokralich
09-04-2011, 14:40
Helaas de scart breakout werkt niet. Ik krijg telkens de melding dat het systeem alleen audio heeft geen video, vraag me dus af of het uberhaupt gaat lukken.
Ook al zegt de gebruiksaanwijzing van de HTS van wel. Moet nog maar even nadenken of ik dat met die hoofdtelefoon ga doen.
Volgende keer een beter HTS kopen. ;)

DVDProfilersFilmgek
10-04-2011, 00:04
Helaas de scart breakout werkt niet. Ik krijg telkens de melding dat het systeem alleen audio heeft geen video, vraag me dus af of het uberhaupt gaat lukken.
Ook al zegt de gebruiksaanwijzing van de HTS van wel. Moet nog maar even nadenken of ik dat met die hoofdtelefoon ga doen.
Volgende keer een beter HTS kopen. ;)

Dat is zeker een goed idee(y)

Vraag me nu wel af welk systeem onderdeel meld dat er alleen audio is en geen video? Op zich is de melding correct, dus gaan met die audio, misschien nog wat instellen in het menu van het apparaat dat die melding maakt????