PDA

Bekijk de volledige versie : Marantz NR1501 goede vervanger voor NAD L70?



pha
08-04-2011, 13:52
Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn NAD L70 van zes/zeven jaar oud.
De DVD-speler is nooit betrouwbaar geweest, maar dat is niet erg omdat ik alweer een ruim jaar een Bluray-speler heb.
Verder is de stereo muziekweergave van de NAD erg goed. Ik gebruik deze eigenlijk nog steeds in 2.0 opstelling.

Vanwege de toenemende hoeveelheid randapparatuur, die allemaal niet meer kan worden aangesloten op de NAD ben ik op zoek naar een vervanger.
Mijn oog is gevallen op de Marantz NR1501, die nu in de aanbieding is voor rond 340 à 350 euro.

Mijn vraag is of dit een goede vervanging is. Ik heb uiteraard geluisterd, maar een showroom is natuurlijk niet hetzelfde als een woonkamer.

Ik ga voorlopig nog door met mijn twee speakers (Monitor Audio RS6), maar denk dat er in de toekomst nog wel wat bijgehangen gaat worden.

Voordeel moet zijn dat ik alles (Apple TV, HDD-recorder, BD) met HDMI kan aansluiten op de Marantz, zodat er nog maar één HDMI-kabeltje naar de tv hoeft en één Coax-kabel terug naar de Marantz voor het geluid van de tv zelf (CI+ Ziggo, ingebouwd in de tv).

Nogmaals: ik zou graag van een bezitter van zo'n Marantz horen wat de ervaringen zijn.

Gerco Stuivenberg
13-04-2011, 22:20
Welkom op dit forum pha.

Met luidsprekers als de RS6 van M(onitor)A(udio) lijkt het me verstandiger om voor een receiver als de SR5005 van Marantz te kiezen en zeker als deze een model van NAD moet vervangen. Het merk NAD zit nl. in een hogere prijsklasse en heeft kwa weergave-kwaliteit daardoor wat meer te bieden dan een vergelijkbaar model van Marantz. Het is daarom verstandig om een minstens gelijkwaardige vervanger te kiezen en dus niet een goedkoper model dat kwa weergave (en mogelijkheden) wat minder te bieden heeft. :|

Daar komt bij dat de RS6 vanwege de dubbele woofer om een krachtige aansturing vragen en ik denk niet dat een NR1601 ze in deze vraag kunnen voorzien. :?

Heb je beide voorbeelden al in de winkel geluisterd?