PDA

Bekijk de volledige versie : Panasonic G20 vraag



PorscheHD
10-04-2011, 06:53
Ik heb zins een paar maanden een G20 42inch. Mooi beeld perfecte tv, maar het valt me op dat er iets van een dynamisch contrast is ofzo. Bij donkere scenes (Bluray) is het zwart mooi maar als het wat lichter wordt worden de balken boven en onder lichter, dit zie je ook gebeuren zeg alsof er iets automatisch wordt aangepast ofzo. Nu kan ik geen optie in de tv vinden die dat doet....

Ik gebruik de THX stand. Vind het wel vrij irritant dus hoop dat iemand een oplossing heeft.

Alvast bedankt!

Jurgen76
10-04-2011, 09:05
Ik zou er maar aan wennen want voor zover ik weet is hier geen oplossing voor. Maar hier is ook al een topic van deze tv, en daar staat het ook in. Maar het is niet alleen bij deze tv, keek gisteren een film bij iemand anders op een samsung en daar zag ik het ook.

Esteban
10-04-2011, 09:34
Ik heb eveneens een G20S "42 en heb er gisteren in 't donker speciaal op gelet. Ik heb dit helemaal niet, integendeel. De zwartwaarden in alle scènes zijn namelijk net hetgeen waar ik zo tevreden over ben in vergelijking met schermen van vrienden (LG, Samsung, Philips). Ik kijk ook in de THX instelling.

skank
10-04-2011, 10:10
Jij bedoelt hoogstwaarschijnlijk floating blacks, en is inderdaad eigen aan de hele pana 2010 reeks.
Voor mij was het DE reden om over te schakelen op LG
Bij sommige modellen merk je het echter vaker dan bij de andere.
Er is helaas niets aan te doen, en volgens panasonic zelf gaat het om een feature ipv een mankement :)
Get used to it of neem een andere tv

Overigens bij de nieuwe 2011 modellen zou het sterk gereduceerd zijn maar toch nog aanwezig maar in veel mindere mate.

PorscheHD
10-04-2011, 11:16
Ah dat is mooi balen, want naar mijn gevoel neemt dat soms echt de voordelen van Plasma weg. Het is niet constant natuurlijk. Maar gister de nieuwe Harry Potter gekeken die nogal donker is en dan valt het wel heel erg op...... wat het beeld overigens er niet minder op maakt maar het lijkt een mankement en daar hou ik niet van haha.

Nou dan gaan we maar weer sparen haha ;)

Esteban
10-04-2011, 18:45
Is het dan eigenlijk wel mogelijk dat ik hier helemaal geen last van heb? Ik heb al zoveel posts over teruglopende zwartwaardes en floating blacks gelezen, dat ik op den duur denk een uitzondering onder de G20-toestellen in handen te hebben.

Peter Porrio
11-04-2011, 07:54
Is het dan eigenlijk wel mogelijk dat ik hier helemaal geen last van heb? Ik heb al zoveel posts over teruglopende zwartwaardes en floating blacks gelezen, dat ik op den duur denk een uitzondering onder de G20-toestellen in handen te hebben.

Ik heb ook een G20 en heb dit probleem ook niet ervaren. Gisteravond nog de laatste Harry Snotter film gekeken die inderdaad veel donkere scenes bevat. Prima beeld hoor, niets geen floating blacks!

Wellicht hebben wij het geluk dat onze schermen bij een goede partij zaten.

PorscheHD
11-04-2011, 17:37
Is dat floating gedoe niet wat anders?

Soms worden de zwarte balken iets lichter doordat het beeld van de films wat feller wordt. Snap zoiezo niet waarom we nog steeds met die balken lopen de kloot violen vind dat al jaren super irritant. Gister de tv een update gegeven misschien dat het wat software matigs is?

skank
12-04-2011, 14:43
Ik heb ook een G20 en heb dit probleem ook niet ervaren. Gisteravond nog de laatste Harry Snotter film gekeken die inderdaad veel donkere scenes bevat. Prima beeld hoor, niets geen floating blacks!

Wellicht hebben wij het geluk dat onze schermen bij een goede partij zaten.

Volgens mij zien jullie het gewoon niet ;) maar het is er 100% zeker en vast !
Mijn vrouw zag het ook niet, totdat ik het specifiek aantoonde! Toen was voor haar de pret er ook af, want ze begon er constant op te letten.
Dus,
Zie je het niet, prijs jezelf dan gelukkig en ga er niet op zoek naar.
Waarom zie je het niet? Wel omdat het bijlange niet bij elke film is... en zodra je een lamp of niet in volledige duisternis kijkt, het veeeeeeeel minder opvalt...

PorscheHD
12-04-2011, 15:31
Nou hoop dat ik het even kan negeren want geen zin weer een nieuwe te halen......

Esteban
12-04-2011, 22:40
Niet akkoord, Skank. Want ik ben daar bijzonder gevoelig aan en ga me al snel dood ergeren bij mindere zwartwaardes, kleine 'storingen' en dergelijke. (ik denk aan Samsung en Philips, bij kenissen) Ik weet ook perfect hoe deze mankementen ivm Panasonic ogen want heb het elders gezien en let daar regelmatig op, meer nog, ik ben er bewust naar op zoek gegaan door bv. dezelfde situaties uit te lokken van bekende problemen. Deels uit angst dat ik het op 'n dag ook zou zitten hebben. Tot op heden : Nothing. Het ligt heus niet aan m'n ogen. ;)

Phil Neutral
13-04-2011, 07:17
De zwartwaardes van de Philips 9955 en 9705 series zijn minstens even goed als de zwartwaardes van de Panasonic plasma tv's. Als je een vergelijking maakt met andere merken moet je wel gelijkwaardige toestellen vergelijken en geen high end toestellen met low end apparaten vergelijken.
En als je constant gaat letten op kleine mankementen die een bepaalde tv vertoond dan zal ik je toch moeten teleurstellen want géén enkel toestel is perfect!

Esteban
13-04-2011, 08:56
Beide opmerkingen zijn voor de hand liggend, mijn eerdere post werd dan ook geschreven met die wetenschap en blijft gelden. ;)

Phil Neutral
13-04-2011, 09:27
Mag ik dan (louter uit interesse) vragen welke types van Samsung en Philips je hebt zien spelen bij kennissen die dan in jouw ogen zo een onvolmaakt beeld produceren qua zwartwaarden?

Esteban
14-04-2011, 18:47
Je doet het wat negatiever klinken dan het is, maar ik zal dit weekend eens de tijd nemen om mijn bevindingen te posten. ;)

Phil Neutral
14-04-2011, 20:09
Alvast bedankt voor de moeite! Ik ben zéér benieuwd.