PDA

Bekijk de volledige versie : movies-blu-ray.nl (internet shop)



theregiment
11-04-2011, 10:05
Zo bij deze wil ik even mijn ongenoegen uiten over deze internet winkel!
Met de zoek functie kreeg ik geen topic gevonden.

Movies-blu-ray.nl is een internetshop met een winkel in drunen!
Voor het eerst iets besteld tijdje geleden, het was een pre-order van True grit steelbook maar er was nog geen artwork beschikbaar maar ik had al wel betaald..

Maar goed hij had er 100 op in bestelling staan en toen toch maar besteld dacht kan altijd nog cancelen als ik het niks vind. (wat geen ongewoon iets is dacht ik zo)
Nu komt het want ik ben nog nooit zo dom van hun kant(lekkere reclame) en zo slecht geholpen/ aangesproken door een internet winkel.


Slap verhaal Bart….order wordt gecrediteerd

Gr Bert

Van: Bart Delien [mailto:bart......]
Verzonden: woensdag 6 april 2011 23:12
Aan: 'Movies Blu-Ray.nl'
Onderwerp: RE: Annuleren order 1301163685

Omdat ik na het zien van het artwork ik de steelbook niet mooi vind!

Gr Bart

Van: Movies Blu-Ray.nl [mailto:info@movies-blu-ray.nl]
Verzonden: woensdag 6 april 2011 22:38
Aan: 'Bart Delien'
Onderwerp: RE: Annuleren order 1301163685

Waarom Bart

Van: Bart Delien [mailto:bart.......]
Verzonden: woensdag 6 april 2011 19:21
Aan: info@movies-blu-ray.nl
Onderwerp: Annuleren order 1301163685

Beste M&M Multimedia Drunen B.V.

Bij deze wil ik mijn steelbook van True Grit annuleren.
Deze is reeds met Ideal betaald. Ik neem aan dat mijn betaling binnen afzienbare tijd wordt terug gestort?

Hoop van u te horen,

Gr Bart ..


In mijn ogen ben je dan als winkel niet slim bezig om je klanten zo aan te spreken! Iemand anders ook al eens zo vriendelijk geholpen door deze internetshop/winkel?

Bas Reuver
11-04-2011, 10:18
Omg is dat een grap :???:

Dat is waarschijnlijk zomaar iemand die geprobeerd heeft een webshop op te zetten. Maar dat lijkt altijd makkelijker dan het daadwerkelijk is. En als je op deze manier je klanten benadert, dan is het ook gauw weer afgelopen ;)

KingMustafa
11-04-2011, 10:41
'Koop op afstand'!:

http://www.consuwijzer.nl/Consumententhema_s/Kopen_op_afstand

Rogier Burghout
11-04-2011, 10:42
hahaha, hij is wel erg eerlijk....slim en klantgericht is het niet te noemen, maar ik vind de eerlijkheid van het antwoord en het feit dat het bij mij erg droog overkomt wel weer grappig... en je order wordt gecrediteerd dus verder heb je er geen last van, toch?

theregiment
11-04-2011, 10:47
hahaha, hij is wel erg eerlijk....slim en klantgericht is het niet te noemen, maar ik vind de eerlijkheid van het antwoord en het feit dat het bij mij erg droog overkomt wel weer grappig... en je order wordt gecrediteerd dus verder heb je er geen last van, toch?

Nee heb er ook geen last van maar het gaat me er eerder om dat je zo niet met je klanten omgaat! Zou heel wat zijn als hij dit in zijn winkel zou zeggen nu is het nog over de mail (toch wat onpersoonlijker) Maar dit kan gewoon niet.

Geld heb ik al wel terug ;) Maar vroeg me af of deze persoon dit vaker zo doet.. Zal hij niet lang een winkel overhouden want ik koop er in ieder geval nooit meer iets!

Marc T.
15-04-2011, 10:50
Wat een verhaal zeg haha :D

Rob van Gestel
15-04-2011, 16:35
Inderdaad niet tactisch om zo'n reactie te geven naar een klant .
Vermoedelijk is het een heel klein bedrijfje, ieder verhaal heeft natuurlijk wel 2 kanten, ik kan me best indenken dat hij schijt ziek wordt van bestellingen die geannuleerd worden omdat de hoes niet bevalt.

-De blu ray wordt besteld
(gegevens klant worden geregistreerd)
-De blu ray wordt betaald
(de blu ray wordt in de administratie opgenomen als verkocht)
-De blu ray wordt geannuleerd
(de blu ray wordt weer uit de administratie verwijderd, en het geld wordt terug gestort)
Alles bij elkaar is zo iemand een half uur tot 3 kwartier bezig en heeft nog geen kwartje verdiend.
Zijn frustraties begrijp ik best wel als de reden is dat de hoes niet bevalt.

Ik zelf bestel pas iets wanneer ik zeker weet dat ik het product wil hebben.
Want ik zelf zou er ook niet blij van worden als ik een (internet)winkel had en 500 van zulk soort klanten kreeg die alles bestellen en vervolgens weer alles annuleren.

peptalk
15-04-2011, 18:27
Ik kan me ook wel voorstellen dat hij er moe van wordt, maar als je zo reageert komt de betreffende klant nooit meer terug...
Het is ook echt een videotheekhouder die het er bij is gaan doen volgens mij en die zal vroeger wel heel gemakkelijk geld hebben verdiend in de goeie ouwe goude tijd;-)

Rob van Gestel
15-04-2011, 19:59
Ik kan me ook wel voorstellen dat hij er moe van wordt, maar als je zo reageert komt de betreffende klant nooit meer terug...
Het is ook echt een videotheekhouder die het er bij is gaan doen volgens mij en die zal vroeger wel heel gemakkelijk geld hebben verdiend in de goeie ouwe goude tijd;-)


Klopt allemaal peptalk, desbetreffende klant ziet hij waarschijnlijk niet meer terug.
Maar misschien kiest hij daar wel voor.
Voorbeeldje:
Ik verkoop regelmatig blu rays op marktplaats.
Ook ik kom ze tegen hoor, bestellen / reserveren, ondertussen hen ik al 3 x nee moeten verkopen aan andere geintersseerde (omdat de bewuste blu ray gereserveerd is), vervolgens naar 2-3 x mailen met de vraag of ze het geld al overgemaakt hebben krijg je eindelijk naar 3 weken het antwoord dat ze er vanaf zien.
Geloof me Peptalk, ik heb een appart lijstje met e-mail adressen van mensen met dit soort fratsen.
Dit lijstje noem ik voor me zelf de shit list, aan deze mensen verkoop ik niets meer (al zou ik er 100 euro op kunnen winnen)

Misschien denkt die eigenaar van deze internetshop er ook wel zo over.
Hij had er immers maar 100.
Dus kwijt raken doet hij ze waarschijnlijk wel.

peptalk
15-04-2011, 20:16
@Rob

Ik werk in een videotheek en idd. sommige klanten ben je liever kwijt dan rijk en dat 'gebeurt' dan vaak op een gegeven moment ook.
Maar hoe je alles wendt of keert er bestaat met dit soort dingen ondernemersrisico, zeker met een niche product als een heel speciale Steelbook De kopers daarvan zijn kieskeuriger en als ze hem niet mooi vinden, tsja dat is voor de koper GEEN slap verhaal.

theregiment
15-04-2011, 23:39
Inderdaad niet tactisch om zo'n reactie te geven naar een klant .
Vermoedelijk is het een heel klein bedrijfje, ieder verhaal heeft natuurlijk wel 2 kanten, ik kan me best indenken dat hij schijt ziek wordt van bestellingen die geannuleerd worden omdat de hoes niet bevalt.

-De blu ray wordt besteld
(gegevens klant worden geregistreerd)
-De blu ray wordt betaald
(de blu ray wordt in de administratie opgenomen als verkocht)
-De blu ray wordt geannuleerd
(de blu ray wordt weer uit de administratie verwijderd, en het geld wordt terug gestort)
Alles bij elkaar is zo iemand een half uur tot 3 kwartier bezig en heeft nog geen kwartje verdiend.
Zijn frustraties begrijp ik best wel als de reden is dat de hoes niet bevalt.

Ik zelf bestel pas iets wanneer ik zeker weet dat ik het product wil hebben.
Want ik zelf zou er ook niet blij van worden als ik een (internet)winkel had en 500 van zulk soort klanten kreeg die alles bestellen en vervolgens weer alles annuleren.


Kijk hij had er maar 100 dus ik denk snel erbij zijn. Het was een reservering dat ik dan al moest betalen komt ook niet heel veel voor. Althans op bol.com en amazon.co.uk niet (en daar bestel ik altijd)

En hij gooit een pre-order online zonder fotos ja sorry maar dan kun je verwachten dat mensen denken snel erbij zijn maar als foto/artwork lelijk is dan annuleer ik hem wel. En dan hij dan pissig wordt dat hij bv 100 van dat soort klanten heeft is niet mijn probleem. Moet hij geen internet winkel beginnen of pas pre-order online als artwork bekend is...

Maar goed dat is mijn mening, ik koop er niks mee in ieder geval want zo ga je niet met klanten om.