PDA

Bekijk de volledige versie : Alles zelf installeren doenbaar voor leek?



snicker
11-04-2011, 16:55
Kom net terug van de winkel over wat info ivm surround systemen...
Ik ga dus apparte versterker kopen en speakers...5.1 opstelling.

Nu wist de man van de winkel me te vertellen dat het aan te raden is om een installateur van bij henzelf natuurlijk al het werk te laten doen, zo verzekerde hij me dat alles optimaal zal ingesteld zijn...ze vragen 45euro per uur..

Daar ik mijn systeem via het net zal kopen, zal ik alles zelf doen...
Moet ik mij zorgen maken dat ik niet alles optimaal zal kunnen instellen, zoals zij da kunnen?

Ik ben niet echt technisch thuis in dit soort toestanden, maar onhandig ben ik nu ook weer niet...

DVDProfilersFilmgek
11-04-2011, 18:23
Kom net terug van de winkel over wat info ivm surround systemen...
Ik ga dus apparte versterker kopen en speakers...5.1 opstelling.

Nu wist de man van de winkel me te vertellen dat het aan te raden is om een installateur van bij henzelf natuurlijk al het werk te laten doen, zo verzekerde hij me dat alles optimaal zal ingesteld zijn...ze vragen 45euro per uur..

Daar ik mijn systeem via het net zal kopen, zal ik alles zelf doen...
Moet ik mij zorgen maken dat ik niet alles optimaal zal kunnen instellen, zoals zij da kunnen?

Ik ben niet echt technisch thuis in dit soort toestanden, maar onhandig ben ik nu ook weer niet...

Geen probleem, het is gewoon te doen, zeker als je niet te beroerd bent om de handleiding te openen en door te lezen(y) Tip; de meeste handleidingen zijn gewoon op het internet te vinden, dus kun je je al van te voren op de hoogte stellen.

Optimaal instellen, dat bepaal je natuurlijk voor jezelf, met je eigen smaak, je moet er wel rekening mee houden dat speakers enige tijd nodig hebben om op "smaak" te komen, oftewel die moeten een tijdje spelen om lekker te gaan klinken.

EN als je vragen hebt als je er niet uit komt, dan vraag je het gewoon hier, helpen we je lekker op weg:grin:

DVDProfilersFilmgek
11-04-2011, 18:26
BTW..... zouk toch bijna vergeten te vragen(ben niet nieuwsgierig hoor :rolleyes: ) maar wat heb je op het oog:?:

Heel verstandig dat je een losse installatie gaat kopen, een receiver, losse spelers etc etc en een leuk stel speakertjes is altijd beter dan die voorgebakken alles in 1x weggooizooi(y)

snicker
11-04-2011, 18:54
Alvast thx voor de reactie!

Ik had gedacht aan het volgdende:

Als versterker: 350euro
Pioneer VSX-920-K
http://www.pioneer.be/nl/products/42...0-K/specs.html

Als speakers: 390euro
Canton movie 125 MX
http://www.canton.de/de/homecinema/m...movie125mx.htm

DVDProfilersFilmgek
11-04-2011, 19:09
Ziet er netjes uit, beiden nette merken(y)

Canton maakt mooie speakers, heb je ze ook gehoord, eventueel samen met de receiver die je op het oog hebt?

Wat was de reden waarom je voor Pioneer gekozen hebt en niet voor een ander merk?

snicker
11-04-2011, 19:39
Heb de cantons al gehoord, maar niet met de pioneer samen.
Iemand die ik ken die er wat meer van kende raade mij wel prijs kwaliteit die Pioneer 920 aan, en heb dan zelf ook wat opzoekwerk gedaan en scoorde in zijn middenklasse toch wel goed.
Er zijn zodanig veel keuzes dat je ergens moet stop zeggen en kiezen voor een merk...
Andere voorstellen zijn natuurlijk altijd welkom!

DVDProfilersFilmgek
11-04-2011, 19:58
Heb de cantons al gehoord, maar niet met de pioneer samen.
Iemand die ik ken die er wat meer van kende raade mij wel prijs kwaliteit die Pioneer 920 aan, en heb dan zelf ook wat opzoekwerk gedaan en scoorde in zijn middenklasse toch wel goed.
Er zijn zodanig veel keuzes dat je ergens moet stop zeggen en kiezen voor een merk...
Andere voorstellen zijn natuurlijk altijd welkom!

Mmmm, ik ga geen voorstellen doen ;) , haal ik je alleen van de wijs mee. Er is inderdaad een hele hoop te koop op dat gebied en in die prijsklasse. Hier wordt voor de prijs/kwaliteit/uitrusting/vermogen en aansluitmogelijkheden vaak de Onkyo 608 aangeraden, deze is momenteel wat prijsgunstiger omdat hij een opvolger heeft gekregen. Ook receivers van Yamaha doen het goed in die prijsklasse, Denon en Marantz zijn net weer iets duurder om hetzelfde te krijgen, maar zijn ook fijne merken. Het belangrijkste is natuurlijk wel dat hij voldoet aan al je wensen.

Mag aannemen dat de Canton's naar je smaak waren, welke had je nog meer geluisterd?

snicker
11-04-2011, 20:16
Cantons waren naar mijn smaak, daar ik wel nog maar kunnen vergelijken heb met een Harman Kardon set...maar naar het schijnt zouden die Harmans minder goede service na verkoop en defect kunnen gaan, wist de verkoper mij te vertellen, hij wouw ze voor me bestelllen maar raade het af.
Ik denk voor rond de 400euro ik met de cantons wel snor zit.
Ik heb net het volgende gelezen van iemand op een forum:

Dacht even dat de 608 een upgrade zou zijn voor mijn Pioneer VSX-920, maar dat is niet het geval zie/lees ik.

-Geen internetradio (De reden waarom ik de 919 heb vervangen door de 920)
-De vormgeving past totaal niet bij mijn setup
-Met mijn Pioneer heb ik nog nooit gestotter gehoord.
-920 heeft een Remote met meer functies, waaronder Learning-mode!
-iPod/iPhone + Control mogelijkheid out of the box; zonder eerst een docking te kopen.
-USB functionaliteit die supersnel reageerd op browsen etc..
-Pio heeft wel 7X140 Watt per Channel op 6Ohm

Pluspunten: Extra HDMI, en ARC.

Gerco Stuivenberg
11-04-2011, 21:11
Ik denk dat de Pioneer bijna net zo krachtig is als een ander model uit dezelfde prijsklasse of met vergelijkbare kenmerken zoals de 608 van Onkyo en de 767 van Yamaha, de 1911 van Denon en de SR5005 van Marantz.

Uitgangsvermogen is nl. iets waarbij makkelijk gestoeid kan worden met getallen. De meest bekende voorbeelden van het stoeien met getallen zijn het belasten van één kanaal i.p.v. alle, het meten bij een bepaalde frekwentie (1 KHz) en het gebruik maken van een hogere vervormings-factor (THD) i.p.v. een lage. Op deze manier kan een receiver met een minder krachtige eindversterkers op papier dus beter scoren dan in werkelijkheid. :|

DVDProfilersFilmgek
11-04-2011, 21:21
Cantons waren naar mijn smaak, daar ik wel nog maar kunnen vergelijken heb met een Harman Kardon set...maar naar het schijnt zouden die Harmans minder goede service na verkoop en defect kunnen gaan, wist de verkoper mij te vertellen, hij wouw ze voor me bestelllen maar raade het af.
Ik denk voor rond de 400euro ik met de cantons wel snor zit.
Ik heb net het volgende gelezen van iemand op een forum:

Dacht even dat de 608 een upgrade zou zijn voor mijn Pioneer VSX-920, maar dat is niet het geval zie/lees ik.

-Geen internetradio (De reden waarom ik de 919 heb vervangen door de 920)
-De vormgeving past totaal niet bij mijn setup
-Met mijn Pioneer heb ik nog nooit gestotter gehoord.
-920 heeft een Remote met meer functies, waaronder Learning-mode!
-iPod/iPhone + Control mogelijkheid out of the box; zonder eerst een docking te kopen.
-USB functionaliteit die supersnel reageerd op browsen etc..
-Pio heeft wel 7X140 Watt per Channel op 6Ohm

Pluspunten: Extra HDMI, en ARC.

Die H&K setjes hebben zwakke subs, idd niet echte aanraders.

Vormgeving zou het laatste moeten zijn waar je op let ;) , zwart is zwart8-)

Je kan alleen zelf afwegen wat voor jou belangrijk is, als je internetradio en USB belangrijk vind en bij de ander ontbreekt dat, ja dan ik ik je volledig begrijpen. Op het gebied van vermogen zullen ze elkaar niet veel ontlopen, de concurrentie houd elkaar scherp.

Je weet iig waar voor je gaat en hebt al eea uitgezocht(y)

snicker
11-04-2011, 21:42
Zou er eigenlijk een duidelijk geluidsverschil (kwalitatief dan) opzitten als je de onkyo bijv naast de pioneer zet en dus met dezelfde boxen?
Of komt het er dan op neer kwalitatief beiden goed, alleen is het een kwestie van smaken dat je bij het ene merk meer levendig geluid hebt en bij het ander bijv een subtieler geluid bijv?
Maw beiden zijn die onkyo608 en die pioneer 920 van kwaliteit goed maar andere klankkleur?
Los dan van de bijkomende snuffjes die wel verschillen van toestel.

DVDProfilersFilmgek
12-04-2011, 12:52
Zou er eigenlijk een duidelijk geluidsverschil (kwalitatief dan) opzitten als je de onkyo bijv naast de pioneer zet en dus met dezelfde boxen?
Of komt het er dan op neer kwalitatief beiden goed, alleen is het een kwestie van smaken dat je bij het ene merk meer levendig geluid hebt en bij het ander bijv een subtieler geluid bijv?
Maw beiden zijn die onkyo608 en die pioneer 920 van kwaliteit goed maar andere klankkleur?
Los dan van de bijkomende snuffjes die wel verschillen van toestel.

Dat is een moeilijke.... denk dat de Onkyo toch iets krachtiger is, neemt iets meer vermogen op, maar dat terzijde, de verschillen zullen iig niet schokbarend zijn.
De klankkleur, ja, daar kunnen verschillen inzitten, al bepalen de speakers voor het grootste deel de klank, een receiver kan daar nog wat aan toe voegen of juist iets van af halen, denk aan helderheid, detailweergave en laag. De receiver fabrikanten zullen zoveel mogelijk proberen een neutraal en naar de realiteit gericht geluid weer te geven, toch zitten er wel verschillen onderling, maar dat zou je moeten beluisteren in een winkel die beiden heeft en makkelijk(snel met een druk op de knop) tussen de ene en de andere receiver kan overschakelen, een mens kan nu eenmaal moeilijk een onderscheid maken. De Pio en de Onkio kunnen van klank verschillen, in welk opzicht durf ik niet te zeggen, ken beide receivers niet.

snicker
12-04-2011, 17:40
Begrijp wat je bedoeld, het ideale zou inderd met een druk op de knop tussen de 2 receivers kunnen switchen...heb tot nu toe nog geen winkel gevonden die kwa luister ruimte groot genoeg is en dus veel merken heeft aangesloten met verschillende boxen...maar alvast thx met de uitleg, ik leer bij !

Peter Porrio
13-04-2011, 08:55
Begrijp wat je bedoeld, het ideale zou inderd met een druk op de knop tussen de 2 receivers kunnen switchen...heb tot nu toe nog geen winkel gevonden die kwa luister ruimte groot genoeg is en dus veel merken heeft aangesloten met verschillende boxen...maar alvast thx met de uitleg, ik leer bij !

Ik kan je een luisterafspraak bij Stassen (http://www.stassen.nl) in Tegelen van harte aanbevelen. Zij hebben veel luisterruimtes en ook veel merken recievers (Cambridge Audio, Denon, Harman Kardon, Marantz, NAD, Onkyo, Pioneer en Yamaha). Daar kun je wel tussen 2 receivers schakelen op een en dezelfde set speakers.

Canton speakers hebben ze ook, maar ook nog veel merken die erg goed klinken. Eigen muziek meenemen en lekker gaan luisteren. Heb hier zelf al meerdere luistersessies gehad en aankopen gedaan.

DVDProfilersFilmgek
13-04-2011, 09:04
Canton speakers hebben ze ook, maar ook nog veel merken die erg goed klinken.

Zeg je daar dat Cantons niet goed klinken:confused:

Peter Porrio
13-04-2011, 09:41
Zeg je daar dat Cantons niet goed klinken:confused:

Ik ben het woordje "ook" vergeten ertussen te zetten ;)

snicker
13-04-2011, 16:13
Kzou ni anders willen om eens te gaan luisteren in Stassen, maar ik ben van Belgie en net eens gekeken op mappy, en het is 2uur rijden, en is toch net iets te ver, toch thx voor de info!
Ga dringend eens moeten zoeken waar ze in Belgie goede "luisterruimte" hebben...