PDA

Bekijk de volledige versie : problemen met Loewe Xelos 37" Full HD



promat
22-04-2011, 19:27
Zijn er mensen die ook problemen hebben met HD uitzendingen op de Loewe tv's
Soms bij donkere films, of tv uitzendingen lopen er horizontale korrelige lijnen over het hele beeld.
Zelfs bluray films zoals Close Encounters en Aliens zijn de gehele film door niet om aan te zien.
De oplossing volgens de dealer was om de 24fps en de 1080p uit te zetten en te kijken op 720p. Dit is inderdaad een gedeeltelijke oplossing want de lijnen verdwijnen hierdoor min of meer. Maar dit kun je natuulijk niet voor tv uitzendingen doen. Hij heeft bij mij thuis een andere Loewe aangesloten en deze gaf exact dezelfde problemen.
Gisteren The Passion zitten kijken op NL3, man man wat een slechte kwaliteit was dat zeg op mijn tv.

Iemand anders bekend met dit probleem?

DVDProfilersFilmgek
23-04-2011, 11:40
Zijn er mensen die ook problemen hebben met HD uitzendingen op de Loewe tv's
Soms bij donkere films, of tv uitzendingen lopen er horizontale korrelige lijnen over het hele beeld.
Zelfs bluray films zoals Close Encounters en Aliens zijn de gehele film door niet om aan te zien.
De oplossing volgens de dealer was om de 24fps en de 1080p uit te zetten en te kijken op 720p. Dit is inderdaad een gedeeltelijke oplossing want de lijnen verdwijnen hierdoor min of meer. Maar dit kun je natuulijk niet voor tv uitzendingen doen. Hij heeft bij mij thuis een andere Loewe aangesloten en deze gaf exact dezelfde problemen.
Gisteren The Passion zitten kijken op NL3, man man wat een slechte kwaliteit was dat zeg op mijn tv.

Iemand anders bekend met dit probleem?

Maar de buitenkant van die Loewe TV's ziet er wel goed uit toch:mrgreen:


De oplossing volgens de dealer was om de 24fps en de 1080p uit te zetten en te kijken op 720p.:twisted:

En daar koop je dan een Full HD TV voor:???:

Zou me door die dealer een TV laten leveren die wel knap beeld geeft, een Pana, Sammy of Sony bijvoorbeeld en hem die Loewe lekker laten houden om zelf naar te kijken. En als je toch duur wilt doen.... Sammy heeft de 9000 serie, zo plat als een dubbeltje en hij vreet budget.

http://media.kieskeurig.nl/images/01/02/52/f8/a3fe/4d19/8906/5ea5f282d448/orig.jpg

http://www.kieskeurig.nl/lcd_tv/samsung/ue55c9000/specificaties/944923/

Je gaat toch niet wachten of er zich nog meer gedupeerden melden;)

Gewoon lekker voor knap beeld gaan(y)

promat
23-04-2011, 15:10
ik heb de tv al 2 jaar dus ruilen zal geen optie zijn, denk ik
had vorig jaar al een keer geklaagd en toen is er een nieuwe hd decoder ingezet zonder resultaat.
Maar blijkbaar schijnen meerdere Loewe tv's deze te hebben.
en inderdaad het is een prachtige tv, maar het beeld moet wel super zijn....

DVDProfilersFilmgek
24-04-2011, 04:00
ik heb de tv al 2 jaar dus ruilen zal geen optie zijn, denk ik
had vorig jaar al een keer geklaagd en toen is er een nieuwe hd decoder ingezet zonder resultaat.
Maar blijkbaar schijnen meerdere Loewe tv's deze te hebben.
en inderdaad het is een prachtige tv, maar het beeld moet wel super zijn....

Kijk je dan al 2 jaar naar slecht weergegeven donkere scenes:confused: of is de TV in de loop der tijd met donkere scenes steeds slechter gaan weergeven?

Als de TV het al in het begin niet helemaal goed weergaf had je toen beter gelijk gaan klagen, nu denk ik ook dat je iets te laat bent, ook al is er na een jaar een nieuwe hd decoder ingezet. Dat inzetten van de nieuwe hd decoder wijst overigens wel op een erkenning van de klacht, doch dan had je volgens mij wel volhardend moeten zijn en na de vervanging en wederom slecht beeld moeten blijven aandringen voor een oplossing....

Toch liever een iets minder mooie buitenkant(waar ik persoonlijk niet echt veel om geef, de meeste TV's zien er tegenwoordig wel aardig uit, op de Pana's na die qua model/vormgeving wel weer 10 jaar achter lijken te lopen, maar dat is persoonlijk) en wat mooier beeld. Als je aan vervanging denkt en 3D wel wat lijkt, zou ik ook even denken aan Plasma.

promat
22-05-2011, 09:27
de tv gaat vandeweek terug naar de fabrikant.
De levrancier heeft gezien dat de andere Loewes hetzelfde euvel hebben met uitzondering van de Led line.
Andere merken tv's geven geen strepen.

Zal wel iets met de HD decoder te maken hebben