PDA

Bekijk de volledige versie : Animo check - Hattori Hanzo Kill Bill Zwaard



Tosti
23-04-2011, 16:44
Ik ben zelf geïnteresseerd in een replica van het zwaard van The Bride uit Kill Bill.
Nou vroeg ik mij af of hier nog meer mensen interesse in hebben.
Ze kosten ongeveer €11,70 exclusief verzending.
De verzending uit Amerika is aardig duur, maar als er interesse is zal ik contact opnemen met de verkoper en vragen of hij er een leuk prijsje van kan maken.



Overall Length: 42"
Blade Length: 28" Blade: Sharpened
Hattori Hanzo Lion Emblem
Steel: Stainless Steel Rat Tail Tang
Item Includes: Table display Stand


http://i.ebayimg.com/16/%21B8pjR%29g%21mk%7E$%28KGrHqN,%21jkEzKKkiis5BM3rm 9ekGQ%7E%7E_35.JPG




Als je interesse hebt laat het even weten.

Even een vraagje, hoe zit het met de douane?

chev
23-04-2011, 16:49
Ik heb er wel interesse in afhankelijk van wat het totaal kost.

groetjes

Tosti
23-04-2011, 17:15
Als je het zwaard zelf koopt zijn de verzendkosten boven de €26.
Maar er staat Deze verkoper biedt verzendkortingen op gecombineerde aankopen aan voor kwalificerende objecten.
Dat is wat mij op het idee bracht om een powerbuy te starten.

Jordy van Buel
23-04-2011, 19:55
Cool, ik wil wel mee doen. Is het overigens niet ontzettend goedkoop voor een Stainless Steel zwaard van ruim een meter lang? Heb je wat meer info dmv linkjes?

peptalk
24-04-2011, 01:22
Is zo'n zwaard wel legaal in NL?

Mr. Humphries
24-04-2011, 10:34
ja, zwaarden zijn als decoratie toegestaan

Tosti
24-04-2011, 11:45
Ik heb alleen de ebay link, de nuttige info die er in staat heb ik hier boven gepost.
Volgens de pagina heeft de verkoper er al 86 verkocht.
Het zal natuurlijk geen geweldige kwaliteit zijn, maar als decoratie zal het er wel goed uit zien.

chev
24-04-2011, 13:11
Ik heb alleen de ebay link, de nuttige info die er in staat heb ik hier boven gepost.
Volgens de pagina heeft de verkoper er al 86 verkocht.
Het zal natuurlijk geen geweldige kwaliteit zijn, maar als decoratie zal het er wel goed uit zien.


BIj amazon.com zag ik er ook te koop staan en dat zijn denk ik dezelfde.

http://www.amazon.com/Trademark-Katana-Sword-Display-Stand/dp/B001AXIPIU/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1303647059&sr=8-1

Tosti
24-04-2011, 19:17
Volgensmij ook, maar kost wel twee keer zoveel.

Tosti
24-04-2011, 19:44
Ik heb even beter gekeken of het dezelfde zijn, maar dat is niet zo.
Die op Amazon is een replica van het zwaard van Bill, niet van the Bride.

Tosti
26-04-2011, 23:13
Niemand anders interesse?
Ik ga vrijdag een week op vakantie, en wil het daarna eigenlijk gaan regelen.

Smooth-J
02-05-2011, 17:27
Ik heb ook interesse.

Michael Hamers
05-05-2011, 13:59
Ik ook wel, afhankelijk van de totaalprijs...

Tosti
08-05-2011, 16:37
Ok, dus inclusief mijzelf 5 zwaarden.
Nog iemand?

Tosti
21-05-2011, 13:34
Een vriend van mij wou ook wel mee doen, dus 6 zwaarden in totaal.
Heb nu eindelijk een reactie van de verkoper en hij zegt dat het mogelijk is om de zwaarden als een pakket te verzenden.
Nu heb ik gevraagd hoe veel dat dan gaat kosten.

vinnypassy
21-05-2011, 21:50
Mocht het mogelijk zijn, heb ik ook nog wel interesse.

Tosti
25-05-2011, 01:34
De verkoper zegt dat het een probleem kan zijn met de douane.
Weet iemand hoe dit gaat, mag je meerdere zwaarden importeren?
Anders ga ik even bellen/mailen.

Marc T.
26-05-2011, 14:54
Ik heb ook wel interesse in 1 zwaard.

Johnn-y
29-05-2011, 11:33
Ik heb ook wel interesse, waarschijnlijk in 2 stuks, maar dat kan ik met zekerheid zeggen als ik de totaalprijs weet.

oilex
29-05-2011, 11:38
Mooi initiatief. Heb zelf de Bill, Bride en Budd replica's hangen. Erg mooi spul. (y)

Jordy van Buel
29-05-2011, 15:21
Misschien wordt het eens tijd om te informeren naar prijzen :)

chev
29-05-2011, 15:28
Los invoeren krijg je geen problemen met douane en meerder wel neem ik aan, of zeg ik iets geks?

Tosti
29-05-2011, 22:51
Ik wil eerst even uitzoeken hoe het met de douane zit voordat ik iets afspreek met de verkoper.
Heb hier zelf totaal geen verstand van, dus als iemand hier mee kan helpen zou dat mooi zijn.

edwinvb
31-05-2011, 09:39
voor een leuke prijs
heb ik ook intresse
dus als er een prijs incl verzending bekend is
let me now.......

Marcel den Haan
31-05-2011, 15:28
voor een leuke prijs
heb ik ook intresse
dus als er een prijs incl verzending bekend is
let me now.......

Same here, voor 11 euro nog wat en wat verzending kan je hier geen buil aan vallen!

Marcel den Haan
03-07-2011, 12:23
Ik neem aan dat dit niet doorgaat. Het is wel erg stil namelijk...

Tosti
03-07-2011, 22:06
Het gaat helaas niet lukken met de douane..

Smooth-J
03-07-2011, 22:17
Het gaat helaas niet lukken met de douane..

Wat gaat er bij hen dan precies niet lukken?

Tosti
05-07-2011, 00:13
Komen veel kosten boven op want het wordt gelevert van buiten de EU, en weet nou niet precies hoe het zit met wapens importeren (hoeveelheid).

chev
05-07-2011, 00:28
Jammer,

Smooth-J
05-07-2011, 05:27
Komen veel kosten boven op want het wordt gelevert van buiten de EU, en weet nou niet precies hoe het zit met wapens importeren (hoeveelheid).

En over hoeveel kosten hebben we het dan? Wellicht dat we bereid zijn toch de kosten te betalen. Wellicht dat we nog meer mensen kunnen vinden, zodat de kosten minder zullen worden als we het over meerdere verdelen.

En van het wapen gedeelte zou jij toch uitzoeken?!!!

Michael Hamers
05-07-2011, 21:23
Eerst een powerbuy op willen zetten maar dan met zo weinig informatie komen als het 'niet gaat lukken'. Ik bedoel het niet vervelend, maar het komt nu een beetje over zo van 'ik heb er gewoon geen zin meer in'. Dat kan uiteraard hoor, dat dat zo is, maar hou de geïnteresseerden in elk geval op de hoogte. En ik sluit me bij Smooth aan. Je zou dat toch uitzoeken?

Tosti
06-07-2011, 18:42
Volgens de wet is het illegaal: http://www.douane.nl/particulier/reizigersbagage/reizigersbagage-16.html

Officiëel mag het dus niet.
Maar op verschillende forums staat dat mensen het gewoon hebben geïmporteerd, daarom was ik niet helemaal zeker.

De kosten die er nog bovenop komen staan ook op de site van de douane, hangt van het totaal bedrag af.

Michael Hamers
06-07-2011, 20:30
Volgens de wet is het illegaal: http://www.douane.nl/particulier/reizigersbagage/reizigersbagage-16.html

Officiëel mag het dus niet.
Maar op verschillende forums staat dat mensen het gewoon hebben geïmporteerd, daarom was ik niet helemaal zeker.

De kosten die er nog bovenop komen staan ook op de site van de douane, hangt van het totaal bedrag af.

Kijk, dat is duidelijk. Het is gewoonweg illegaal en de douane zou de boel wel eens kunnen checken. Dan laat maar lekker overgaan deze powerbuy. Erg jammer, dat wel!

Marcel den Haan
12-07-2011, 18:10
Ik wil niet vervelend doen, maar de link die jij aangeeft gaat over het binnenbrengen van wapens middels bagage of handbagage!

Opsturen is gewoon geen enkel probleem. Ik ken meerdere mensen die dit soort zaken in het buitenland besteld hebben, allen zonder problemen aangekomen. De douane kan uiteraard het pakketje onderscheppen, maar dat hoeft niet altijd. Ik heb wel vernomen dat je het beter niet met de normale post kan doen, maar eerder met bijvoorbeeld DHL, Fedex of dat soort bedrijven.

misterfun
15-08-2011, 22:10
1 telefoontje naar de douane en je weet alles.

woony
13-09-2011, 11:40
ik heb anders ook wel interesse, gebeurd hier nog iets meE?

macrace
17-09-2011, 23:28
Ik heb ook wel interesse bij 2 stuks!
Maar wou ook wel weten wat het totaal gaat kosten?

Ps. heb je al contact met de douane opgenomen?

Edgar Smit
18-09-2011, 10:01
Hoeveel belasting moet ik betalen bij invoer?

Hoeveel belastingen (douanerechten, omzetbelasting en accijns) u moet betalen, verschilt per goederensoort. De belastingen die u moet betalen zijn meestal:


omzetbelasting (19%, 6% of niets over de waarde van de goederen)
douanerechten (zoals invoerrecht). Dit varieert per goederensoort. Voor informatie: bel de BelastingTelefoon Douane (http://www.douane.nl/contact/) of kijk in het Gebruikstarief (http://gebruikstarief.douane.nl/)
accijnzen (alleen voor goederen waarover u accijns moet betalen, bijvoorbeeld whisky en wijn)

Hieronder staan voor enkele goederensoorten de belastingen die u bij invoer moet betalen.
Let op!
De tarieven van de belastingen bij invoer wijzigen regelmatig. De lijst hieronder geeft daarom alleen een indicatie. Voor het actuele tarief belt u de BelastingTelefoon Douane (http://www.douane.nl/contact/). Het tarief dat geldt op de dag dat u aangifte doet, is het tarief dat de Douane gebruikt.
Tabel: Enkele voorbeelden van belastingen bij invoer

Goederen Wat moet ik betalen? Muziek cd's en film dvd's 3,5% douanerechten en
19% omzetbelasting over de waarde van de goederen
Boeken geen douanerechten en
6% omzetbelasting van de waarde van de goederen
Spijkerbroeken (denim) 12% douanerechten en
19% omzetbelasting over de waarde van de goederen
Objectieven voor fotocamera's 6,7% douanerechten en
19% omzetbelasting over de waarde van de goederen
Modellen van auto's 4,7% douanerechten en
19% omzetbelasting over de waarde van de goederen
Let op!
Douanerechten (zoals invoerrecht) berekent u bijna altijd over de waarde van de goederen. De waarde van de goederen is de waarde inclusief vervoers- en verzekeringskosten tot de grens van Nederland.
De omzetbelasting berekent u over de waarde van de goederen (waarde inclusief vervoers- en verzekeringskosten tot de plaats van bestemming) plus de douanerechten.
Wilt u de belastingen die u moet betalen bij invoer berekenen? Let dan op de leveringsvoorwaarden van uw leverancier.
Tabaksproducten (bijvoorbeeld sigaretten, sigaren en tabak) mag u alleen naar Nederland laten brengen als daarop Nederlandse accijnszegels zitten. Dat is bij kopen via internet of postorderbedrijf meestal niet zo. Tabaksproducten die zonder Nederlands accijnszegel in Nederland aankomen neemt de Douane in beslag. Ga dus niet in op e-mails waarin de leverancier de tabaksproducten aanbiedt tegen een (veel) lagere prijs dan normaal in Nederland.
Bijzondere producten

Ontvangt u goederen uit het buitenland? Dan kan het zijn dat u te maken krijgt met regels over veiligheid, gezondheid, economie en milieu. Sommige goederen mogen Nederland helemaal niet in. Andere goederen mag u Nederland alleen binnenbrengen en/of invoeren als u daarvoor een vergunning hebt. Kijk voor regels in de rubriek: Bijzondere producten (http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/internetaankopen-04.html#P173_9369).
Bijzondere producten

U ontvangt goederen uit het buitenland. Dan heeft u te maken met regels voor bepaalde goederen. Er zijn bijvoorbeeld regels voor:


liquide middelen (meer dan € 10.000 contant geld en waarde papieren)
nagemaakte artikelen
bedreigde dier- en plantensoorten
dierlijke producten en levensmiddelen
planten, bloemen, groenten en fruit
wapens en munitie, speelgoedwapens en nepwapens
geneesmiddelen
verdovende middelen
cultuurgoederen (zoals kunst en antiek)

Regels voor bijzondere producten vindt u in het onderdeel VGEM (Veiligheid, gezondheid, economie en milieu) (http://www.douane.nl/zakelijk/vgem/vgem-01.html) van deze internetsite.
Zie ook de website van het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport over de gevaren van het kopen van pillen in het buitenland en via internet: www.internetpillen.nl (http://www.internetpillen.nl/).
Twijfelt u daarna of de invoer is toegestaan? Bel dan de BelastingTelefoon Douane (http://www.douane.nl/contact/).
Overtreding strafbaar

De Douane en andere opsporingsdiensten controleren of u zich aan deze regels houdt. Houdt u zich niet aan deze regels? Dan bent u strafbaar en kunt u worden vervolgd.
Wapens en munitie

De Wet wapens en munitie wil het illegale bezit van wapens en munitie in Nederland tegengaan. Daarom verbiedt deze wet een groot aantal handelingen met wapens en munitie. Denkt u daarbij aan het:


maken
verhandelen
binnen het grondgebied van Nederland brengen
buiten het grondgebied van Nederland brengen
voorhanden hebben en
dragen

Daarnaast geeft de Wet wapens en munitie regels voor het legale bezit van wapens en munitie. Volgens deze regels zijn de handelingen die hierboven staan soms wel toegestaan, op voorwaarde dat u in het bezit bent van een vergunning. Zo'n vergunning heet een:


consent
ontheffing
erkenning of
verlof

Op grond van de Wet wapens en munitie controleert de Douane bij het binnenkomen en verlaten van Nederland bij wapens en munitie, op de aanwezigheid van een vergunning. Hebt u geen vergunning, maar voert u wel handelingen uit waarvoor een vergunning nodig is? Dan pleegt u een strafbaar feit. De Douane maakt daarvan een proces-verbaal op en neemt de wapens en munitie in beslag.
Een groot aantal wapens valt onder de Wet wapens en munitie. Het gaat dus niet alleen om vuurwapens, maar bijvoorbeeld ook om messen, boksbeugels, wurgstokken, katapulten, traangas en alarmpistolen.
Let op!
Speelgoedwapens kunnen ook vallen onder de Wet wapens en munitie. Voor speelgoedwapens die op een echt vuurwapen lijken en voor afdreiging of bedreiging geschikt zijn, hebt u een ontheffing nodig!

Edgar Smit
18-09-2011, 10:05
Gebaseerd op bovenstaande is het dus van belang om bij de douane te informeren of deze zwaarden uberhaupt geimporteerd mogen worden, of er limieten aan de hoeveelheid zitten en of er een consent of vergunning nodig is. Zolang je dat niet weet is het verder compleet nutteloos hier mee bezig te zijn.

Even ter illustratie en eigen ervaring, zelf rubberen filmwapens uit futuristische films (die dus in de verste verte niet op de huidige wapens lijken) is een consent voor nodig en mogen niet Nederland binnenkomen zonder.