PDA

Bekijk de volledige versie : Mijn woonkamer & slaapkamer



Deerect2007
26-04-2011, 19:18
Update

Slaapkamer:

Beamer: Epson TW3200
Blu-ray speler: Oppo BD-82
Receiver: Onyo TX-NR509
Projectie scherm: Kingpin 210 cm 16:9
Speakers: Jamo S 426 HCS 3

http://img716.imageshack.us/img716/8204/slaapkamerbios.jpg

Huiskamer:

LG 42 PG3000
LG BD390 (Region B)
LG BD350 (Region A)
Sitecom Mediaplayer
XBOX 360

http://images.static-bluray.com/htgallery/116717.jpg

http://images4.static-bluray.com/htgallery/116718.jpg

Marc T.
26-04-2011, 19:56
Nice. Wat speakers maken inderdaad aardig wat verschil t.o.v. ieder televisietoestel!

Deerect2007
13-03-2012, 15:01
Update

DVDProfilersFilmgek
13-03-2012, 20:04
Compliment, het ziet er allemaal heel netjes en gezellig uit(y)

Weet niet vanaf welke plek je kijkt, maar ik zie niet direct een ideale zitpositie tov de plaatsing van de speakers, maar dat is wel vaker lastig in een woonkamer opstelling waarbij je de HT niet wilt laten overheersen.

Ligt je center onder de TV boven je receiver? Ik zag ook de sub niet op de foto's, of ben je daar nog op zoek naar?

Leuk dat je hier bij Mijn Thuisbioscoop ook een plekje hebt ingeruimd(y), wel uitkijken dat je niet door het upgrade virus in de greep genomen wordt;)

Deerect2007
13-03-2012, 20:43
Bedankt :)

Denk dat de speakers wel redelijk zijn geplaatst, zit/lig meestal naar voren met m'n hoofd richting de balkonkant en gedraaid naar de tv. Zodoende zit er ik midden in. Maar twas nog beter geweest als m'n tv gewoon recht tegen de muur had gestaan, echter moet ik dan m'n halve huis herschikken en dat wordt met wat te gek :)

M'n center staat inderdaad, op 2 kaarsenhouders, boven op m'n receiver.

Een sub heb ik niet, denk dat ik er nog wel eentje gaan aanschaffen.

Alberto
18-03-2012, 16:09
Bedankt :)

Maar twas nog beter geweest als m'n tv gewoon recht tegen de muur had gestaan, echter moet ik dan m'n halve huis herschikken en dat wordt met wat te gek :)

Dat had ik ook! Maar ik zie veel mogelijkheden en dan vooral bij de derde foto waar je schilderij hangt of iets verder naar links in het midden foto 1.;)

Zou er toch eens een middagje voor uitrekken om erover na te denken met een kopje koffie.(y)

Breedte (Denk ik) zou je beetje met mijn opstelling kunnen vergelijken. kijk er eens naar.

Ik zou bijvoorbeeld: Het televisie meubel "met scherm uiteraard" plaatsen tussen de twee CD/DVD Meubels in het midden en de rest kun je wel dromen denk ik. Dan voor het middelste CD/DVD meubel een ander plekje zoeken. Nou ja, wil je niet op idééén brengen;)

Deerect2007
21-03-2012, 15:58
Toch jullie raad maar opgevolgd en een andere opstelling er van gemaakt :)

WaymannDirector
21-03-2012, 16:10
Even toevoegen dat ik je film collectie mooi vind opgesteld!

DVDProfilersFilmgek
21-03-2012, 18:44
Toch jullie raad maar opgevolgd en een andere opstelling er van gemaakt :)

Heel goed........ maarre..... ik denk dat er wel eentje zal gaan zeuren dat de frontspeakers wel dicht bijelkaar staan:mrgreen:

Deerect2007
21-03-2012, 18:48
Haha ja ik weet het. Het is of zo, of dat ik de linker front speaker tussen de 2 dvd kastje zet. maar dan staat er 1 speaker naast m'n tv en 1 ver van m'n tv. Ik weet niet waar ik beter mee af ben?

Of de linker front tussen de 2 kastjes en de rechter front rechts in de hoek, maar dan zit er wel weer erg veel ruimte tussen ben ik bang. en dan staan ze ook op gelijk hoogte met de 2 surround speakers.

DVDProfilersFilmgek
21-03-2012, 19:25
Een kwestie van er gewoon even de tijd voor nemen, beetje schuiven en een tijdje eea proberen, uiteindelijk kies je dan de opstelling die voor jou het meeste brengt tussen geluidskwaliteit en je woongenot;)

StefaanD
21-03-2012, 22:57
Heel goed........ maarre..... ik denk dat er wel eentje zal gaan zeuren dat de frontspeakers wel dicht bijelkaar staan:mrgreen:

Moest me deze namiddag toch serieus inhouden :lol:

Kan je die ene kast niet ergens anders kwijt Deerect en de fronts toch wat meer
uit elkaar zetten. Dat gaat het geluidsbeeld echt wel ten goede komen.

Alberto
22-03-2012, 20:28
@Deerect2007: Leuk om te zien en te lezen dat je toch aan het schuifelen bent gegaan.(y)

Als je de nieuwe foto ziet die je hebt gepost kan ik met toch niet weerhouden om het te zeggen. Kon je de TV Meubel toch nog maar een CD/DVD Meubel naar links plaatsen. Alleen dan zul je de onderste boekenplank moeten verwijderen die ik op de foto zie.Dan komt de TV net onder de middelste hanglamp. Daarna een CD/DVD Meubel links en rechts van de TV, en dan aan de buitenkant van de CD/DVD Meubels de Front Speakers plaatsen, zo dat je ze dan iets schuin zet naar je luisterplek.

Deerect2007
22-03-2012, 20:53
:)

Ik vind het geluid wel prima zo. Bedankt voor alle tips.
Heb het gehad met het heen en weerschuiven van kasten en alles opnieuw aansluiten etc.

Alberto
23-03-2012, 11:07
:)

Ik vind het geluid wel prima zo. Bedankt voor alle tips.
Heb het gehad met het heen en weerschuiven van kasten en alles opnieuw aansluiten etc.Kan me het voorstellen. Maar het komt wel een keer met de tijd.;)

Deerect2007
20-12-2012, 02:52
Update

DVDProfilersFilmgek
20-12-2012, 09:54
Update

Mmmm, beetje tekst erbij, zoals info over de beamer bijvoorbeeld, nou was het al laat.....;)

Misschien ook de openingslijn aanpassen:idea:

Ben benieuwd, BTW, zijn de speakers in de slaapkamer dezelfde als die in de woonkamer?

Deerect2007
20-12-2012, 13:41
Je hebt gelijk :)

Ik had gisternacht alle foto's van m'n digitale camera gehaald, waar deze ook bij stonden en had weinig fut meer typenummers op te zoeken.
Heb er nu meer info bijgezet.

Het zijn exact dezelfde speakers ja, met andere woorden, ze staan niet meer in de woonkamer maar in de slaapkamer nu, evenals de receiver :)

Gerco Stuivenberg
20-12-2012, 15:33
Het moet ook niet veel gekker worden, een HT in de woonkamer en een HT in de slaapkamer. :mrgreen:

Dat die in de slaapkamer een groter scherm heeft is wel raar, omdat de kijkafstand daar veel kleiner is en een slaapkamer vaak voor andere doeleinden gebruikt wordt. Gelukkig maakt dat jouw situatie wel uniek. :metal:

Nu alleen nog een beamer en een sub in de woonkamer en dan is de set compleet. :lol:

Deerect2007
20-12-2012, 19:51
:)

Ik heb geen plaats in mijn woonkamer er voor en daarnaast is de kijkafstand in mijn slaapkamer groter dan in mijn woonkamer ;)

DVDProfilersFilmgek
21-12-2012, 19:14
:)

Ik heb geen plaats in mijn woonkamer er voor en daarnaast is de kijkafstand in mijn slaapkamer groter dan in mijn woonkamer ;)

Een grote prater ben je niet, en nu lijken ook je woonkamer plaatjes niet meer up to date als je je speakers hebt verhuist8-)

Komop, ik ben echt benieuwd waarom je de stap hebt gemaakt naar projectie, heb wel een idee als ik naar mezelf kijk, maar het gaat om jouw ervaring waar ik benieuwd naar ben.:grin:

Vertel eens het waarom, de problemen waar je tegenop liep, je oplossingen, het waarom, waarom deze beamer en niet een andere, etc etc. Vertel ook over je huidige belevenis, hoe ervaar je je huidige opstelling, hoe blij ben je ermee:?:

Komop, maak ons ook eens helemaal gek, dit is een HT forum, het mag en kan;)

Deerect2007
22-12-2012, 13:05
Je hebt helemaal gelijk.

Bij deze;

Ik heb de stap naar projectie gemaakt omdat mijn 42 inch tv toch wat klein begon te lijken na deze een aantal jaar in bezit te hebben. Ik miste toch een soort van bioscoop ervaring. En aangezien ik niet graag naar de bios ga, doordat de stoelen vaak niet zo lekker zitten, de film niet op pauze kan als je moet plassen etc etc, moest de bios maar naar mij toe komen.

Ik zat er al een tijd mee in mijn hoofd maar wist niet waar ik een scherm van die grootte zou moeten plaatsen. Tot ik op het idee kwam om het scherm in mijn slaapkamer te plaatsen aangezien ik daar een vrij grote muur vrij had. Gelukkig had ik dit niet eerst met Gerco Stuivenberg overlegt, anders was mij vertelt dat doorgaans slaapkamers voor andere doeleinden werden gebruikt en de kijkafstand kleiner was dan in mijn woonkamer. (Kijkafstand is een kleine 4 meter) Nee, ik dacht het is eigenlijk wel relaxed om hangend op bed film te kunnen kijken. En zo geschiedde het.

Ik heb toen eerst een spanscherm aangeschaft. Dit scherm wilde ik eigenlijk nieuw kopen maar kwam het op Marktplaats tegen voor de helft van de prijs.
Een kingpin spanscherm van 2 meter 10 voor 250 euro meen ik. De verkoper is zelfs nog hier thuis geweest om het te brengen en het met mij in elkaar te zetten. Uitstekende service. Vervolgens ben ik mij gaan oriënteren op een beamer.

Ik wilde een Full HD beamer en 3D had mijn interesse niet. Na een paar dagen reviews bekijken, werd het me steeds duidelijker dat ik een Epson TW3200 wilde. Een budget beamer met de beste prijs kwaliteit verhouding. Nog net geen 1000 euro nieuw. Daarnaast zat er lens shift op, wat ook een vereiste was. Aangezien de beamer in mijn slaapkamer moest komen, boven mijn bed, vond ik het geen prettig idee om hem aan een beugel te hebben hangen. Mocht ie onverhoopt naar beneden komen zetten, is het einde verhaal. Voor de beamer, maar vooral voor mij als ik er onder lig. Ik heb een kast waar de beamer op is gezet. Deze kast is niet volledig waterpas en ook niet recht voor het spanscherm. Echter heb ik met lens shift en de verstelbare pootjes het beeld perfect op het scherm kunnen krijgen.

Het viel me op dat overdag het beeld wat lichter was dan in de avond en het hierdoor wat minder prettig kijken was overdag. Dit kwam doordat mijn gordijnen toch nog wel wat licht door lieten. Vervolgens heb ik verduisterende rolgordijnen gekocht en achter mijn gordijnen gehangen. Nu is het pikdonker overdag in mijn slaapkamer en is het beeld ook erg fijn overdag.

Ik moet zeggen dat ik nu nooit meer films kijk op mijn 42 inch tv. Het is echt een fantastische belevenis met de beamer en eigenlijk gelijk aan een bioscoop ervaring, maar dan nog wat relaxter omdat je gewoon lekker thuis zit en alle gemakken bij de hand hebt. De beeldkwaliteit is echt goed en dat voor een budget beamer. Ik wil nooit meer anders dan film kijken op deze manier nu ik dit gewend ben. Ik kan het iedereen aanraden!

Na dit verhaal, heb ik erg veel zin om weer een filmpje te gaan kijken in mijn thuis bios en ga dat ook maar eens doen!

DVDProfilersFilmgek
22-12-2012, 17:20
Hartelijk dank voor het maken van dit verslag, het heeft bij mij de koorts weer doen opleven;), terwijl die bij mijn wederhelft helemaal bedwongen was:-(

Ben zelf de afgelopen week instensief op pad en aan de info zoektocht bezig geweest, kijk hier mijn even naar mijn verslag naar aanleiding van het bezoek aan jamiev's Red Bios. Het verslag is dacht ik postnr. 199

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=79197&page=8

Heb vanmorgen nog eea ergens in een winkelmandje gepropt alleen de defintieve stap nog niet gezet.

Ik ken de beweegredenen en ervaringen die je zo voelt, ben zelf begonnen met 50+ schermen en momenteel "behelp" ik me met 63inch en heb in de winkels naar de 70 en 80 inch schermen gekeken, maar aan de grootste hangt ook nog een pittig prijskaartje....... laat staan de schermen die ik bij MM Arena heb gezien, 4K schermen van 15.000 euro:bier: toch iets teveel voor mij;)

Na ons bezoek aan jamiev is het helemaal weer opgeleeft, dat had ik niet bij HTip, deze heeft gewoon een super groot scherm en een vrij dure projector, zaken die buiten mijn bereik liggen, maar zoals de opstelling bij jamiev en bij jou is, komt het dan toch ook voor ons(mij en mijn wederhelft) binnen bereik(y) Ik zal het maar de instap modellen noemen, maar dan wel die instappers die Full HD kunnen projecteren, ik was echt onder de indruk van de kwaliteit, in ieder geval genoeg voor mij al zal er voor de echte kenners wel wat te zeuren overblijven;)

Ik heb ook met belangstelling je info over de plaatsingsmogelijkheden van je beamer gelezen, je schrijft over de lens-shift mogelijkheden en je angst over het boven je hoofd hangen van de beamer:mrgreen: In mijn geval zal het niet de angst zijn dat ie niet blijft hangen, beton hier is kneiterhard, heb zelf meer de angst om gaten te boren in dat harde beton. ;)

Ach, zo hebben we allemaal onze angsten en problemen, ik heb er nog 1 te nemen...... zal ik nu wel of niet bestellen, de HD33 is niet de makkelijkste te plaatsen beamer, maar volgens de specs zou het in mijn omstandigheden allemaal moeten kunnen.......

Ook jouw verhaal heeft mij weer levendig gemaakt, houd je op de hoogte en hoop dat ik misschien binnenkort net zo genieten mag als je nu doet(y)

Hoop dat je genoten hebt van je film en nogmaals bedankt voor je toelichting:grin:

Deerect2007
23-12-2012, 19:30
Lawrence of Arabia

http://img803.imageshack.us/img803/2232/img0068hx.jpg

DVDProfilersFilmgek
23-12-2012, 20:08
Ja, maak ze maar lekker;)(y)

Deerect2007
23-12-2012, 22:53
gewoon de knoop doorhakken, kan je nooit spijt van krijgen :)

DVDProfilersFilmgek
04-01-2013, 10:05
gewoon de knoop doorhakken, kan je nooit spijt van krijgen :)

Knoop is bijna 2 weken geleden doorgehakt en na diverse bezoeken en alle in en outs opgenomen te hebben is er het nodige besteld, alles ondertussen aangekomen, moeten nog wat kleinigheden aansluiten(switch/splitter), maar we kunnen al wel van het projectiegeweld genieten(y)

Deerect2007
09-01-2013, 17:02
Ok dan! Ben benieuwd naar de foto's :)

Bij mij is ondertussen alles momenteel verplaatst en niet aangesloten omdat er een lekkage moet worden opgelost.

DVDProfilersFilmgek
10-01-2013, 00:16
Ok dan! Ben benieuwd naar de foto's :)

Bij mij is ondertussen alles momenteel verplaatst en niet aangesloten omdat er een lekkage moet worden opgelost.

Een lekkage...... shit, daar wordt een mens niet vrolijk van, hoop niet dat het ernstig is, al kan zelfs een heel kleine lekkage al heel grote gevolgen hebben, vochtplekken en verkleuringen zijn daar voorbeelden van.

Hoop dat je iig je voeten droog houd8-)


Ok dan! Ben benieuwd naar de foto's :-)

Ik ben wel eens een beetje traag, maar het uiteindelijke resultaat mag er dan volgens de lezers wel zijn;)

Zal mijn best doen, de plaatjes waren tot nu toe teleurstellend, wat een donker schijtweer is het de laatste tijd zeg, wordt je niet vrolijk van:-( , maar aan de andere kant, ik nu ook overdag met de lamellen dicht al heel lekker beameren:grin:;)