PDA

Bekijk de volledige versie : Stop met BluRay etc



PorscheHD
03-05-2011, 18:14
Goed ik stop dus met BluRay's kopen. Waarom? Te weinig tijd om ze meerdere malen te zien en dus zonde van het geld. Omdat ik af en toe wel een nieuwe release wil zien heb ik 2 opties. Film1 (loopt wel achter wat nieuw betreft) of via Xbox360 huren. Wat vinden jullie de beste en mooiste optie? Is het geluid via XBOX HD geluid of normaal 5.1 en hoe zit dat met Film1 etc.

Graag hoor ik jullie meningen hierover!

Gr Jalke

Jordy van Buel
03-05-2011, 18:21
Film1 is erg veel herhaling en het aanbod aan films vind ik erg tegenvallen. Met XBOX heb ik geen ervaring.

Niels Simons
03-05-2011, 18:26
film1 betaal je wel maar 15 euro per maand,en als je een interactieve recorder hebt kan je altijd gratis 100 films kijken.

tuurlijk wordt een film gemiddeld 60x uitgezonden in 3 maanden,maar das juist t mooie,je kan em dan altijd een keer kijken dus!

komt nog bij dat je 6 kanalen krijgt tegenwoordig,en vanaf1 juli kan t zijn dat je naast film1hd ook nog film1action hd krijgt(ziggo)

mazzel,niels

Pieter R.
03-05-2011, 18:34
Goed ik stop dus met BluRay's kopen. Waarom? Te weinig tijd om ze meerdere malen te zien en dus zonde van het geld. Omdat ik af en toe wel een nieuwe release wil zien heb ik 2 opties. Film1 (loopt wel achter wat nieuw betreft) of via Xbox360 huren. Wat vinden jullie de beste en mooiste optie? Is het geluid via XBOX HD geluid of normaal 5.1 en hoe zit dat met Film1 etc.

Graag hoor ik jullie meningen hierover!

Gr Jalke
Bij Film 1 heb je een HDkanaal, dus ook met HD geluid. Daaruit mag je opmaken (heb t zelf niet meer) dat de rest van de kanalen geen HD is. Maar verkijk je er allemaal niet op. Ik bedoel: film 1 is nou ook niet echt super. De meeste films die interessant zijn (voor mij dan) heb ik tegen de tijd dat ze eindelijk op FIlm1 zijn al gezien en daarbij wordt er wel ontiegelijk vaak herhaald. Veel te duur voor wat men ervoor biedt: voor een paar euro meer heb je een abonnement bij Pathe bijv. waarmee je onbeperkt naar de film kan. Heb je toch de garantie van goed geluid en beeld, al moet je dan wel daarvoor de deur uit. Maar dan heb je wel steevast de nieuwste films die je ziet.

Daarbij moet ik wel zeggen dat ik altijd wacht met aanschaffen van dvd of bluray tot de prijs flink gezakt is, uitzonderingen daargelaten. De laatste jaren doe ik het zo: Het hele jaar door geen dvd of bluray kopen maar wel op een lijstje bijhouden wat ik evt. zou willen hebben in december. Rond december ga ik dat lijstje nog eens na en haal daar de items vanaf die ik toch bij nader inzien niet zo nodig hoef. De rest koop ik dan via de marketplace van Amazon.co.uk Meestal zijn de prijzen dan al zodanig gekelderd dat het je bakken met geld scheelt tov kopen als de dvd of bluray uitkomt. Plus dat je weer voor maanden kijkvoer hebt. En dan nog koop ik alleen dvd's of blurays waarvan ik denk dat ze herkijkwaarde hebben.
Uitzonderingen op de regel voor wat betreft het later kopen ivm de prijs is bijv. de Star Wars box op bluray die in september uitkomt of misschien ook de Jurassic Park blurays waarvan het gerucht is dat die ook dit jaar verschijnt. Die boxen gaan toch niet zo snel omlaag in prijs en omdat ik die echt graag wil hebben ben ik bereid om daar dan wel het volledige bedrag voor te betalen. Maar mochten die in december ook wat gezakt zijn qua prijs dan vind ik dat natuurlijk ook niet erg.

peptalk
03-05-2011, 18:44
Bij Film 1 heb je een HDkanaal, dus ook met HD geluid.

HD geldt alleen voor het beeld.

DVDProfilersFilmgek
03-05-2011, 19:37
HD geldt alleen voor het beeld.

TV? 1080i ?

peptalk
03-05-2011, 19:59
TV? 1080i ?

Is wel HD, dat is 720p al.

Gerco Stuivenberg
03-05-2011, 21:03
Het makkelijkst en goedkoopst is om alleen films op schijf te kopen die je meerdere keren zou willen kijken.

Anders wordt het op een andere manier een dure hobby. ;)

PorscheHD
04-05-2011, 05:01
Ga ze niet meerdere keren kijken want heb al moeite tijd te vinden om ze 1 keer te kijken. Dus dat werd een dure hobby. Neem gewoon film1 en huur af en toe wel via xbox een film als ik hem echt wil zien! Lijkt me dan het beste.

DVDProfilersFilmgek
04-05-2011, 06:07
Is wel HD, dat is 720p al.

Zeker, al vind ik 720 meer HD ready en niet full HD.

Doe mij maar een (origineel)schijfje, kwalitatief gezien gaat daar niets boven al doe ik net als Pieter, ik koop ze, enkele uitzonderingen daargelaten, ook niet voor de hoofdprijs.

Hombre
04-05-2011, 06:58
Het beeld is toch 1080i50, dus inclusief de 4% PAL speed-up.

Wat is het geluid bij HD?

Zwaar gecomprimeerd 2.0 of 5.1? + de 4% PAL speed-up.

peptalk
04-05-2011, 08:43
Zeker, al vind ik 720 meer HD ready en niet full HD.


Vind ik ook en een BD heeft een veel hogere bitrate, is dus bijna altijd van veel betere kwaliteit.

Je kunt de BD's ook nog verkopen hier op het forum na 1 keer kijken.

PorscheHD
04-05-2011, 18:19
Dan is het nog steeds weggooit geld aangezien er dan 10euro van de prijs af gaat onderhand.

Ik ga wel af en toe naar de bios. En Film1HD is kwa beeld prima alleen het geluid is dan helaas geen HD meer. :(

Davidshadow13
04-05-2011, 18:26
@Porsche HD
Ik weet niet welke TV-provider je hebt. Maar Ziggo heeft een Interactief pakket met een goed werkende on demand dienst. Althans dat zeggen veel mensen.:-P De meeste titels zijn in HD te kijken en kosten gemiddeld tussen de € 1,95 en de € 4,95 om te kijken. Plus dat ze op of voor de blu-ray datum al te bekijken zijn.

Dit zijn denk ik je enige opties zolang we in NL nog geen Netflix achtige dienst hebben:cry: Onbeperkt films kijken voor € 7,99 dat zou echt super zijn:-P

DVDProfilersFilmgek
04-05-2011, 20:29
@Porsche HD
Ik weet niet welke TV-provider je hebt. Maar Ziggo heeft een Interactief pakket met een goed werkende on demand dienst. Althans dat zeggen veel mensen.:-P De meeste titels zijn in HD te kijken en kosten gemiddeld tussen de € 1,95 en de € 4,95 om te kijken. Plus dat ze op of voor de blu-ray datum al te bekijken zijn.

Dit zijn denk ik je enige opties zolang we in NL nog geen Netflix achtige dienst hebben:cry: Onbeperkt films kijken voor € 7,99 dat zou echt super zijn:-P

Dat lust ik ook wel, maar dan wel zonder de bijkomende verplichte kosten van bijvoorbeeld Ziggo om hun andere TV shit af te nemen;)

PorscheHD
05-05-2011, 17:28
Heb kanaal digitaal. Hier hebben we helaas niks digitaal over de kabel! Anders had ik het idd wel geweten.

Claudio Santulli
05-05-2011, 18:38
Ik heb eigenlijk alles. Films die ik koop zijn meestal echte musthaves. Rest kijk ik op film1 (liefst HD, neem ze op) Of ik kijk ze op film1 on demand, maar is vooralsnog SD. Zo gauw ik voor on demand móet betalen haak ik af. Dus geen UPC of xbox live on demand. Dat vind ik echt zonde. En het komt eens toch tot vervelens op film1.

Maar als je die optie niet hebt is xbox live de oplossing voor jouw. Tenzij je nog zo'n ouwe koffiemolen hebt. :mrgreen:

Michael Hamers
06-05-2011, 12:18
Xbox360 levert alleen HD beeld, maar met een veel lagere bitrate dan blu-ray. Daarnaast geen HD geluid en geen ondertiteling. Kun je beter naar een videotheek gaan en je blu-ray speler gewoon houden...

Albert Kostwinder
06-05-2011, 13:20
Film kijken kost nu eenmaal geld en gratis wordt het nooit. Nee, dan nog liever kwaliteit dan kwantiteit en als je niet meteen nieuwe releases koopt en deze 2x minimaal ziet is het bijna net zo duur als huren maar heb je wel een tastbaar bewijs in de kast....Je kunt ook nieuwe releases die je wilt zien meteen kopen en snel verkopen voor 5 euro minder aan een vriend of zo. Heb je hem toch mooi als blu ray gezien. Rook je? Nou dan. Stoppen was nog nooit zo hot...Gewoon wat ideetjes...:lol:

Gerco Stuivenberg
08-05-2011, 11:20
Bij film kijken gaat het m.i. ook niet om de kwantiteit maar de kwaliteit. In een film zit nl. meer informatie dan alleen een verhaal. Om ook dit verhaal te kunnen begrijpen zou je een film dus wat vaker moeten bekijken. 8-)

DVDProfilersFilmgek
08-05-2011, 13:47
Bij film kijken gaat het m.i. ook niet om de kwantiteit maar de kwaliteit. In een film zit nl. meer informatie dan alleen een verhaal. Om ook dit verhaal te kunnen begrijpen zou je een film dus wat vaker moeten bekijken. 8-)

Je hebt inderdaad films die je na nog een keer kijken wat beter vat, dit kan komen door de enorme hoeveelheid info en prachtige beelden en geluiden die je allemaal in 1x te verwerken krijgt.

Maar er zijn ook films die de 10 minuten niet halen, en dat is dan niet omdat ze te moeilijk zijn;)