PDA

Bekijk de volledige versie : Signs



Sander Meijer
06-09-2002, 21:57
Ik weet niet wat ik van deze film moet denken.

Als ik de recenties lees dan is het een film met een compleet afgesloten verhaal. ... maar dat vond ik dus niet.

Misschien had ik ook wel te hoge verwachtingen na the 6th Sense en Unbreakable.

Wat vinden jullie van de film ????!

R. Schaap
06-09-2002, 23:40
Ik weet niet wat ik van deze film moet denken.

Als ik de recenties lees dan is het een film met een compleet afgesloten verhaal. ... maar dat vond ik dus niet.

Misschien had ik ook wel te hoge verwachtingen na the 6th Sense en Unbreakable.

Wat vinden jullie van de film ????!
ik wil er zeker heen, dat is een feit! Daarna hoop ik hier te kunnen vermelden dat ik het wederom een fantastische creatie van hem vind.

Ghast
06-09-2002, 23:54
na de 6th sense is de man compleet de weg kwijt, unbreakable was slecht maar signs slaat helemaal nergens op, alleen maar suggestie en ze laten niks zien.

Nathan Strik
07-09-2002, 00:19
na de 6th sense is de man compleet de weg kwijt, unbreakable was slecht maar signs slaat helemaal nergens op, alleen maar suggestie en ze laten niks zien. Unbreakable was beter dan The Sixth Sense in mijn ogen, maar misschien is dit soort films niet aan jou besteed?!?

Ik ben nu in ieder geval nóg nieuwsgieriger geworden naar Signs. :D

René Groen
07-09-2002, 00:25
Ik ben en blijf nieuwsgierig naar Signs. In de media lees ik dat hij goed is, de mensen om me heen die hem gezien hebben zeggen weer dat hij slecht is.
Ik ga echter geen vcd kijken, want de kwaliteit staat me er niet van aan, ik wacht dus geduldig op de bios :)

Rob P.
07-09-2002, 19:07
Zoals veel beginnende filmmakers te horen krijgen, is suggestie de beste en meest effectieve methode om spanning te creëren. Shyamalan heeft bewezen dit aardig onder de knie te hebben. Ook in de eerste driekwart van Signs weet hij weer een paar ingenieuze maar niet altijd even originele manieren te vinden, om ruimte over te laten voor de fantasie van de kijker. Je kan een scène nooit zo eng en spannend maken als de kijker zelf kan verzinnen.
Daarom vond ik het ook uitermate teleurstellend hoe Michael N. Shyamalan de film laat "ontknopen" In één klap veegt hij alle opgebouwde spanning van de kaart en laat hij geen enkele ruimte meer open voor de suggestie.
Daarom was ik geen tevreden bioscoop bezoeker/verlater, helemaal omdat het contrast zo groot is tussen hoe het kunnen zijn en hoe het uiteindelijk afloopt. Er zit uiteindelijk een nog wel leuk verwerkte clou in het slot maar die is naar mijn mening in de beginfase van de film niet goed uitgewerkt en een beetje ondergesneeuwd door de overige gebeurtenissen.

Art
07-09-2002, 19:46
Het is een goede film maar wat ik al eerder heb gezegd, naar het einde toe verliest hij zijn suspense en wordt ie een beetje voorspelbaar maar dat neemt niet weg dat dit wederom een goede film is van M. Night Shyamalan (y)

Johan van den D.
07-09-2002, 19:56
wou deze film dus kopen wanneer ie uit zou komen op dvd maar eerst maar eens huren
lees meer negatieve dan positieve dingen
verwacht er zelf toch wel veel van eerlijk gezegd
:rolleyes:

Ludo Keeris
07-09-2002, 21:14
Signs is typisch zo'n film die moet groeien. In de bios blijf je met zo'n onbehaaglijk gevoel zitten, soms voorspelbaar en eigenlijk "niet af". Maar na afloop blijft de film wel door je hoofd spoken en laat je dan niet meer los. Uiteindelijk kan de film toch uitgroeien tot een (kleine?) klassieker....denk ik...
De recensie in het Einhovens Dagblad (http://www.eindhovensdagblad.nl/CDA/regioportal/0,2078,3939__1215006_,00.html) slaat volgens mij de spijker op z'n kop.

HarryCallehan
07-09-2002, 22:35
Ik heb het stukje van het Eindhovens dagblad gelezen en inderdaad; de spijker op zijn kop.
Toen het einde van de film naderde had ik even een teleurstellend gevoel. Toch heb ik de hele film gekeken met een continu 'naar onderbuik' gevoel. Steeds gespannen kijken naar wat er komen gaat.

Er zaten momenten van humor in de film om de spanning even te onderbreken om vervolgens genadeloos verder te gaan. Het geluid vond ik meesterlijk.

Hoe langer ik er over nadenk.......Ik vind het een meesterwerkje die in mijn verzameling thuis hoort.

greetz HC

FrenkieB
07-09-2002, 22:40
Toch heb ik de hele film gekeken met een continu 'naar onderbuik' gevoel. Steeds gespannen kijken naar wat er komen gaat.


Dan zijn films van David Lynch zoals Blue Velvet, Lost Highway, Mulholland Drive wat voor jou...zijn ook van die 'onderbuik' films..

Ik vond het einde net als in Unbreakable wat teleurstellend...jammer dat we een alien moesten zien...had het liever suggestief zien blijven....altijd weer die cliche alien belichaming van grote ogen en groot hoofd etc.

HarryCallehan
07-09-2002, 23:01
Bedankt voor de tip, ik zal ze eens huren. Alhoewel ik van het forum begrijp dat Mulholland drive geen makkelijke film is.. Ben benieuwd.

Mogelijk kun je je post aanpassen en er de spoiler tag bij zetten. Mensen die de film nog moeten zien zullen dat vast waarderen..

Ik had de indruk dat het beeld opzettelijk wazig bleef toen we die alien te zien kregen...... of ik had een vuiltje in mijn oog ;)

greetz HC

Rochan
07-09-2002, 23:08
Ben heel benieuwd naar Signs:cool: Mr Night kan na The Sixth Sense en Unbreakable niet meer kapot bij mij. :D

FrenkieB
07-09-2002, 23:19
Bedankt voor de tip, ik zal ze eens huren. Alhoewel ik van het forum begrijp dat Mulholland drive geen makkelijke film is.. Ben benieuwd.

Mogelijk kun je je post aanpassen en er de spoiler tag bij zetten. Mensen die de film nog moeten zien zullen dat vast waarderen..

Ik had de indruk dat het beeld opzettelijk wazig bleef toen we die alien te zien kregen...... of ik had een vuiltje in mijn oog ;)

greetz HC

Okay je hebt gelijk..ik had de spoiler-tag moeten gebruiken..

Begin dan maar met Blue Velvet..die is het 'makkelijkst'....

In het begin was die alien inderdaad vaag maar later kon je hem toch behoorlijk goed zien.

Daniv
08-09-2002, 15:44
Signs is echt fantastisch! Geweldige suspense (in mijn ogen dan) en geweldige acteerprestaties (y)

Dave
08-09-2002, 16:45
Signs is echt fantastisch! Geweldige suspense (in mijn ogen dan) en geweldige acteerprestaties (y)

Ben ik het helemaal mee eens na hem gistre gezien te hebben :D
Weer een bios ervaring rijker :D

Fat Bastard
08-09-2002, 17:05
Dus jij kunt hem mij aanraden Dave. Ben je gisteren trouwens nog heelhuids thuisgekomen uit de stad met al die voetbalsupporters, hehe ;)

King Eidilleg
08-09-2002, 18:28
Ik heb Signs gisteren in de bioscoop gezien en ik vind hem heel goed.

The 6th Sense en Unbreakable vond ik persoonlijk wél beter maar toch wordt dit weer een zekere DVD aanschaf. Maar eerst natuurlijk (o.a.) de 2 DVD set van The 6th Sense !

Hans

Dave
09-09-2002, 09:16
Dus jij kunt hem mij aanraden Dave. Ben je gisteren trouwens nog heelhuids thuisgekomen uit de stad met al die voetbalsupporters, hehe ;)

Tja, ik kan hem aanraden, alleen denk dat jij er niet helemaal kapot van zal zijn ;)

Ben overigens wel heelhuids thuisgekomen hoor, niks gezien of gehoord :p dus...

Maaruh jij gaat vanaf nu dus ook voortaan actief posten hier, al 5 post op je eerste dag en dan nog eens niet jezelf voorstellen... en dat noemt zich dan familie van mij :nono: :D

Spreek je vd week wel weer en Signs jij moet er niet heengaan denk ik wel naar AP3, ik ga er mee heen :bier:

Frank Gruben
09-09-2002, 09:26
Was een beetje teleurgesteld. Acteren (zeker de kinderen! is uitstekend, maar toch zat ik niet echt in het verhaal. Je weet nu ook, zeker na de 2 andere films van hem dat de "twist" aan het eind zit. Deze keer vond ik dat te ver gezocht. Opvallend was dat het geen open einde was, maar een duidelijk einde. Eigenlijk jammer, was naar mijn mening een beetje B-film-achtig.....

Helen
09-09-2002, 10:39
Ik vond Signs een van de engste films die ik ooit heb gezien. Zo creepy en spannend in elkaar gezet. Ik moet heel eerlijk zijn, toen ik in de Bios zat durf ik te wedden dat mijn hart een aantal keren meer sloeg dan gepland was. Een echte topper! Kan niet wachten tot hij op DVD uitkoment (iemand enig idee wanneer dat ongeveer kan zijn)

Gr.
Helen

Fat Bastard
09-09-2002, 17:23
Tja, ik kan hem aanraden, alleen denk dat jij er niet helemaal kapot van zal zijn ;)

Ben overigens wel heelhuids thuisgekomen hoor, niks gezien of gehoord :p dus...

Maaruh jij gaat vanaf nu dus ook voortaan actief posten hier, al 5 post op je eerste dag en dan nog eens niet jezelf voorstellen... en dat noemt zich dan familie van mij :nono: :D

Spreek je vd week wel weer en Signs jij moet er niet heengaan denk ik wel naar AP3, ik ga er mee heen :bier:

Hahahaha, ik ga zeker mee naar AP3 maar signs lijkt me inderdaad niet veel aan.

Buscemi
10-09-2002, 15:10
Heb hem gisterenavond in de bios gezien. Zeer zeker een aanrader. Op een andere film-site staat het volgende te lezen: In Amerika adviseerde een journalist bezoekers van 'Signs´ vijf minuten voor het einde weg te gaan.
Hier ben ik het absoluut niet mee eens. Ik vind het een mooi afgeronde film met een schitterend einde.(y)

Ricochan
11-09-2002, 07:49
Ik vond Signs een van de engste films die ik ooit heb gezien. Zo creepy en spannend in elkaar gezet. Ik moet heel eerlijk zijn, toen ik in de Bios zat durf ik te wedden dat mijn hart een aantal keren meer sloeg dan gepland was. Een echte topper! Kan niet wachten tot hij op DVD uitkoment (iemand enig idee wanneer dat ongeveer kan zijn)

Gr.
Helen


Je hebt zeker niet veel enge films gezien, dat je deze zooooo eng vond?? (6)
Ik kan wel ergere bedenken, maar het is wel weer opnieuw een goede film van M.

Ricochan
:bier:

FrenkieB
11-09-2002, 21:35
SPOILER ALERT!!!!

Er klopt toch iets niet aan het einde. Die Aliens kunnen dus overduidelijk niet tegen water. Zelfs van een beetje water uit een glas gaan ze al 'smelten'. Maar in het begin van de film zat er een alien achter Mel Gibson aan in het maisveld...daar zal het toch echt niet kurkdroog zijn? Het zal daar toch wel vochtig zijn...iets van overgebleven dauw etc.... Ik vind het een beetje vaag...

Mark de Jong
11-09-2002, 21:39
Film die je zeker gezien moet hebben (y)

Kan niet wachten op de DVD. :D

Christiaan Sauer
11-09-2002, 21:56
Ook in de eerste driekwart van Signs weet hij weer een paar ingenieuze maar niet altijd even originele manieren te vinden, om ruimte over te laten voor de fantasie van de kijker. Je kan een scène nooit zo eng en spannend maken als de kijker zelf kan verzinnen.
Daarom vond ik het ook uitermate teleurstellend hoe Michael N. Shyamalan de film laat "ontknopen" In één klap veegt hij alle opgebouwde spanning van de kaart en laat hij geen enkele ruimte meer open voor de suggestie.


hier ben ik het gedeeltelijk met je eens.

Fat Bastard
13-09-2002, 18:33
Film die je zeker gezien moet hebben (y)

Kan niet wachten op de DVD. :D

Dan zal ik hem toch maar een keertje kijken, maar ik denk niet in de bioscoop. Heb jij hem trouwens gezien samen met Dizzy M. ;)

Christiaan Sauer
13-09-2002, 18:42
tja, das het nadeel van films. Daar komen dit soort dingen nog wel eens in voor. Zolang je daar niet te veel op let was het wel een hele goeie film (ps. mijn vorige post over deze film is gewoon stomweg kwijt. nergens meer terug te vinden, of kijk ik er over heen?)

Dave
13-09-2002, 20:35
Dan zal ik hem toch maar een keertje kijken, maar ik denk niet in de bioscoop. Heb jij hem trouwens gezien samen met Dizzy M. ;)
Wacht dan maar tot ie op DVD is, ik koop hem toch meteen dan ;)

Ben ook benieuwd of Dizzy erbij was :D

Mark de Jong
13-09-2002, 20:53
Dan zal ik hem toch maar een keertje kijken, maar ik denk niet in de bioscoop. Heb jij hem trouwens gezien samen met Dizzy M. ;)

Jazeker, Fat Bastard en Dave... Dizzy was er uiteraard bij :D

R. Schaap
13-09-2002, 23:14
Ik heb gisteravond in pathe Groningen deze film eindelijk onder de loep genomen en ik vond hem heel goed.

Beter dan Unbreakable in elk geval. Ik heb genoten van de subtiele humor keihard afgewisseld met fear.

Echt een hele vette aanrader.

En het acteren van de kinderen was fantastisch om naar te kijken. Mel gibson blijft gewoon Mel Gibson, daar is niets aan te doen.

Dave
14-09-2002, 06:30
Ik heb genoten van de subtiele humor keihard afgewisseld met fear.

Echt een hele vette aanrader.

En het acteren van de kinderen was fantastisch om naar te kijken. Mel gibson blijft gewoon Mel Gibson, daar is niets aan te doen.


Eerste gedeelte be ik het helemaal mee eens, ook over die kinderen, die spelen echt goed!

En wat Gibson betreft, tja ik denk dat je ervan moet houden, ik vind hem zelf niet slecht, komt denk ik vooral door de Lethal Weapon serie ;)

hemiparo
15-09-2002, 15:16
Vond Signs eigenlijk tegenvallen en zal ook proberen even toe te lichten waarom...

Misschien had ik er allemaal te veel van verwacht. Trailer en teaser brachten een hoop spanning maar van die spanning kon ik in de film niet veel terug vinden. Net of ik het allemaal al eens gezien heb... verder waren de stille momenten allemaal te lang...
Ook het bang voor water zijn op deze 3/4 uit water bestaande planeet is niet echt logisch. En ik vond de aliens eigenlijk wel heel erg veel op Abe lijken... en die is eigenlijk heel erg lief :)

Danny Woensdregt
15-09-2002, 21:40
Ben vanavond naar Signs geweest. Vond 't een hele goeie film die je weer op 't puntje van je stoel laat zitten.

Dit belooft veel goeds voor de toekomst wat betreft films van deze meneer M. Night Shyamalan!

Nathan Strik
17-09-2002, 00:04
Vanavond naar Signs geweest. De credits deden me denken dat Hitchcock weer was ontwaakt.

Iets wat me opviel was de grote aanwezigheid van de droge humor die we kennen uit The Sixth Sense en Unbreakable, maar nu veel meer en bij tijd en wijle erg grappig.

De spanning laat je zowat van je stoel rollen, ik heb echt ademloos gekeken naar deze film. Wat kan Shyamalan goed met zijn tempo en spanningopbouw omgaan zeg! Echt klasse.

En net als bij Hitchcock zat ik gewoon weer te wachten op de scène waarin regisseur Shyamalan zou opduiken. :D Tot mijn verbazing en verrassing had hij een redelijk grote en cruciale rol (nee, hij speelde géén alien. ;))

Concluderend kan ik zeggen dat ik de film 200% vond meevallen, veel beter dan ik had verwacht dus. In tegenstelling tot verhalen hierboven vond ik dat Shyamalan wél de juiste balans tussen suggestie en het tonen van de aliens had gevonden.

En hoewel de wending aan het einde niet zo sterk is als in de twee voorgaande Shyamalan films, is dat bij deze film ook niet zo van belang volgens mij. Het thema van "toeval of noodlot" is erg mooi en op een aparte manier uitgewerkt vind ik en de finale van de film laat je toch even flink uit je stoel springen van schrik.

Vergelijkingen met War of the Worlds zijn natuurlijk bij deze film voor de hand liggend en daar zal ik dan ook niet verder op ingaan, maar ik vond het wel mooi hoe dit gegeven in deze film was verwerkt.

Toppertje dus.

Even een vraagje trouwens... want in een tweetal shots zag ik duidelijk een boom-microfoon in beeld. Het theater waar ik zat vertoonde de film 1.85:1, kan het zijn dat deze film eigenlijk op 2.35:1 soft matted vertoond moet worden? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het foutje van die microfoon in beeld Shyamalan ontgaan zou zijn.
Volgens imdb is de ratio wél 1.85:1, maar ik blijf het vreemd vinden.

Dave
17-09-2002, 06:46
Even een vraagje trouwens... want in een tweetal shots zag ik duidelijk een boom-microfoon in beeld. Het theater waar ik zat vertoonde de film 1.85:1, kan het zijn dat deze film eigenlijk op 2.35:1 soft matted vertoond moet worden? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het foutje van die microfoon in beeld Shyamalan ontgaan zou zijn.
Volgens imdb is de ratio wél 1.85:1, maar ik blijf het vreemd vinden.

Ik zocht ook al overal voor het beeldformaat maar het is toch volgens mij echt 1.85:1 en is die Micro dus echt over het hoofd gezien.. tis wel te hopen dat die er bij de DVD release wel uitgehaald is ;)

De bios waar ik hem zag gaf hem ook in 16/9 weer...

Maar verder echt een goede film he (y)

Martin Miezelmoe
17-09-2002, 09:21
Het is een goede film, zeker de manier waarop de spanning in sommige gevallen wordt opgebouwd.....
Maar toch, het verhaal blijft zwak..... en zeker het einde van de film vind ik een aanfluiting !:nono:

Nathan Strik
17-09-2002, 16:56
Maar verder echt een goede film he (y) Zeker weten. Zoals ik al zei: een topper. :D


Maar toch, het verhaal blijft zwak..... en zeker het einde van de film vind ik een aanfluiting ! [/B]Tsja... het is maar net waar je verwachtingen liggen. Ik vond het einde beklemmend en mooi gedaan.

Rob van Wijngaarden
18-09-2002, 07:30
Ik weet niet wat ik van deze film moet denken.

Wat vinden jullie van de film ????!

Ik zal proberen te vertellen wat ik van deze film vind zonder al te obscene taal te gebruiken, maar dat gaat niet meevallen! Zelden ben ik zo teleurgesteld geweest bij het zien van een film als bij deze Signs. Heeft ook te maken met verwachtingen, die deels waren gebaseerd op Unbreakable, maar voornamelijk op de trailer. Ik was opgetogen toen ik de trailer zag, ik wist toen nog nieteens dat het de mensen van Unbreakable waren. Een film over graancirkels, wat een geweldig idee! Maar de film gaat helemaal niet over graancirkels. De trailer is zo fout als die maar zijn kan. Ik geef toe dat de film bijzonder is, maar dat is dan ook het enige positieve dat ik er over kan zeggen. Saai, langdradig, belerend, in ieder geval geen dvd aanschaf :-)

Remco de Swart
20-09-2002, 23:32
Ik heb vanavond Signs in de bios gezien en ik vind het een echte aanrader. De nodige spanning afgewisseld met enkele zeer lachwekkende scenes. Ik was zeer benieuwd naar het einde aangezien daar niet iedereen even positief over is. Maar ook het einde vond ik goed bij de film passen. Kortom een aanrader welke ook zeker in mijn collectie komt.

Mini-Me
21-09-2002, 22:59
Dan zal ik hem toch maar een keertje kijken, maar ik denk niet in de bioscoop. Heb jij hem trouwens gezien samen met Dizzy M. ;)

Hoor ik mijn naam, niet roddelen ja! :nono:

Johan van den D.
22-09-2002, 08:01
de meningen over deze film zijn dus heel erg verdeeld zie ik
heb de film zelf nog niet gezien maar de trailer wel
moet zeggen dat ie me wel heel goed lijk
dus zodra ik m ga zien begin ik dus met een positieve instelling en dan kan ie toch niet meer tegenvallen(of juist wel);)

Dave
22-09-2002, 08:19
Hoor ik mijn naam, niet roddelen ja! :nono:

Maar jij vond het dus ook een goede film, Mini-me of moet ik zeggen Dizzy M. (6)

Jij psot hier dus ook al, het word nog druk hier en ik moet jullie zo allemaal maar proberen bij te houden :nono: :bier: (y)

Ghast
22-09-2002, 09:14
Signs valt gewoon zwaar tegen, zoals al eerder door iemand gezegd: ze gaan dood van water maar rennen wel door een"NAT maisveld heen ..... tuurlijk

De spanning valt dus reuze mee (puntje van je stoel verhaal gaat dus al helemaal niet op) en dan de belachelijke reaktie van Joaquin Phoenix als hij de alien op TV ziet (das toch wel GTST akteer niveau)

Al met al een zeer matige film en zeker niet het aanshaffen waard, nogmaals na the sixth sense is meneer Shyamalan compleet de draad kwijt

Mini-Me
22-09-2002, 09:19
Signs valt gewoon zwaar tegen, zoals al eerder door iemand gezegd: ze gaan dood van water maar rennen wel door een"NAT maisveld heen ..... tuurlijk

De spanning valt dus reuze mee (puntje van je stoel verhaal gaat dus al helemaal niet op) en dan de belachelijke reaktie van Joaquin Phoenix als hij de alien op TV ziet (das toch wel GTST akteer niveau)

Al met al een zeer matige film en zeker niet het aanshaffen waard, nogmaals na the sixth sense is meneer Shyamalan compleet de draad kwijt

Ben ik toch niet met je eens hoor, vind het wel degelijk een goeie film, en hoe kom je erbij dat dat maisveld nat is?? Kon het namelijk nergens uit afleiden.

Richard B.
23-09-2002, 12:19
Ik heb hem gezien en hij viel me tegen. M. Night Shyamalan begint steeds meer op een 'one trick dog' te lijken: hij herhaald dezelfde truukjes te vaak. Er zitten een aantal goeie ideeen in deze film (bijv. hoe grote gebeurtenissen gewone mensen beinvloeden) maar daar wordt te weinig mee gedaan. Het einde vond ik eigenlijk een beetje Shyamalan-onwaardig: ik had iets subtielers/spiritueler verwacht.

hamakerse
23-09-2002, 12:54
Original posted by hemiparo

Vond Signs eigenlijk tegenvallen en zal ook proberen even toe te lichten waarom... Misschien had ik er allemaal te veel van verwacht. Trailer en teaser brachten een hoop spanning maar van die spanning kon ik in de film niet veel terug vinden. Net of ik het allemaal al eens gezien heb... verder waren de stille momenten allemaal te lang... Ook het bang voor water zijn op deze 3/4 uit water bestaande planeet is niet echt logisch. En ik vond de aliens eigenlijk wel heel erg veel op Abe lijken... en die is eigenlijk heel erg lief :)

Ik ben het hier volledig mee eens.

Xin
23-09-2002, 12:57
Ik heb hem vorige week gezien. Ik vond hem wel spannend maar als je dan buiten staat na de film weet je eigenlijk niet zo goed wat je er mee aan moed. Ik ben er nog niet uit ik hem nou goed of slecht vind.

Maxster4th
23-09-2002, 14:37
======SPOILERTJE========
2 weken geleden gezien en ik vond hem tegenvallen. Misschien zijn dit soort films not my kind. Ten eerste zat er een pause in de bios (cinema palace, haarlem). Daar kan de film nix aan doen, maar toch, tis k*t. En spannend was het alleen in de kelder.
Het showen van die aliens deed ook af aan de film. Zoiets moet je aan je fantasie over laten.
Al met al een film die (in mijn ogen) geen aankoop op dvd waard is!

Xin
23-09-2002, 14:45
Ik zal hem zeker niet op DVD kopen.

Tossie
23-09-2002, 22:41
Bah! Wat een afknapper! Ontzettend trage film. Mooi uitgangpunt, slecht uitgewerkt. Veel losse einden en toevalligheden.

En die Mel Gibson. Ik begin me steeds meer aan hem te ergeren. Vooral in die emotionele scenes. Bah bah bah.:mad: :mad: :(

Roberto G
08-10-2002, 00:30
Daar ben ik het totaal niet mee eens , ik heb hem net in de Bios gezien, en heb echt 2 uur 100 % geconcentreert zitten kijken, ik vond het echt een ontzettend gave film, lekker spannend, leuke humor, gewoon toppo.
En MEL GIBSON RULED!!!
Het is gelukkign iet zo,n film waar mel gibson het ff opneemt tegen 1000 aliens .
Mensen die hem nog niet hebben gezien, ga hem maar kijken want hij is echt niet zo slecht als sommige zeggen.

mark t
08-10-2002, 17:38
Tja, de regisseur filmt nou eenmaal graag vanuit het perspectief van 'de kleine man'. In een lezing deed hij pas geleden nogal neerbuigend over Independance Day. Dat soort film wilde hij nu juist niet maken.
Gevolg is natuurlijk dat je geen flitsende actiefilm of gore horrorfilm krijgt, maar een film die het van subtiliteiten moet hebben. Het einde is een beetje te Amerikaans, maar daarvoor heb ik genoten van een sfeervolle film.

H@gar
18-10-2002, 13:58
Vond het een fantastische film. Ik ben er eergisteren geweest, en ik heb genoten! Ik geef toe dat het eind iets minder is dan de rest van de film, maar alsnog niet slecht. Vooral de humor is fantastisch!

Rochan
19-10-2002, 08:32
Heb de film gisteravond gezien. Echt een topper van Mr. Night. Ik heb van begin tot einde echt met spanning gekeken. Ik vind deze film zker tot een van betere films van dit jaar behoren. Kan niet wachten tot de film op dvd uitkomt (y)

Obi Wan Kenobi
21-10-2002, 16:52
Ik heb hem afgelopen weekend TWEE KEER gezien, wat mij betreft de beste film van het jaar tot nu toe! Laat die DVD maar komen, liefst een Special Edition met DTS :)

Louis Bouduin
22-10-2002, 14:14
Van een nieuwe film van mister N. Night Shyamalan mag je toch iets behoorlijks verwachten, had ik zo gedacht.
Die vogel gaat maar ten dele op. De nieuwste film blijft een eind verweiderd van het niveau van The Sixth Sense en Unbreakable. Vanzelfsprekend zijn er weer die bekende, typische Shyamalanse stijloefeningen, zoals de geladenheid, het ultra trage tempo en die ongrijpbare, ondefineerbare sfeer die je zelfs, als er van spanning geen sprake is, in de ban houdt. Er kan altijd vanalles gebeuren; ook al gebeurt er gewoonlijk niets.
Kortom, heerlijke cinema om je een avondje van straat te houden.
Toch is Signs helaas niet helemaal je dat. Een reden hiervoor zou kunnen zijn dat het handelsmerk van de regisseur een beetje te gewoon begint te worden, en het hier bovendien iets té zwaar wordt aangedikt. Nog trager dus. Zelfs de acteurs lijken bijwijlen in slow-motion te bewegen; alsof ze op zoek zijn naar de een of andere slaapziekte en die al ontmoet hebben, in plaats van mensen die graancirkels in een maisveld onderzoeken.
Daarbovenop maakt Shyamalan net een tikkeltje te vaak gebruik van ellenlange stiltes, die eerst nog iets bangelijks en onrustwekkends hebben, maar uiteindelijk als een dikke, lome deken over Pennsylvania (en de filmzaal) liggen.
Het helpt de film ook al niet dat het verhaaltje minder om het lijf heeft dan Eva in het Paradijs, en dus was het het afwachten tot de regisseur zijn volgende touch: de verrassende, bij de keel grijpende en alles op zijn kop zettende ontknoping, op je loslaat, zoals hij dit op briljante wijze deed in Unbreakable en The Sixth Sense.
Dat ook dit niet je dat is, mag u zelf gaan bekijken in de cinema, of later op DVD.

Graven
22-10-2002, 19:53
Ik vind het weer een overtreffende trap.

de sixth sense was zondermeer vernieuwend met een ouderwets goeie ontknoping.
unbreakable was nog beter, een wanhopige man die alles doet om een betere wereld te maken.

en dan Signs..........
hoe verder de film vorderd hoe verder je op het puntje van je stoel gaat zitten. 10 minuten na de pauze ben je de ongemakkelijk stoelen in de bios vergeten, je leeft helemaal mee met Mel en zijn gezin. de spanning wordt goed opgebouwd en eindigd in een logisch hoogtepunt en vlakt dan af... en dan nog een keer die spanning helemaal terug laten komen met die alien en het dramatische met het astmatische (?) zoontje.

Dit is een van de weinige films die je eigenlijk in een volle zaal moet zien. de reactie van het publiek is op sommige momenten echt geweldig, hiervoor ga je naar de bioscoop. je hoort mensen gillen bij de echt enge scenes (en ik bedoel daarmee niet bloederige ingewanden over de vloer scenes van de tegenwoordige horror films, die zijn niet eng, maar gewoon goor :o).

ECHT een TOP film.

Nathan Strik
22-10-2002, 21:29
Dit is een van de weinige films die je eigenlijk in een volle zaal moet zien. Hier ben ik het (voor de verandering) een keer helemaal mee eens. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd wat Signs betreft. (y)

Jeroen Groot
22-10-2002, 23:39
Erg goede film, vooral Mel Gibson vond ik briljant acteren. Hij ging helemaal op in zijn rol en was niet meer Mel 'I'm-best-when-I-play-mad-people' Gibson. Zo knap van die regisseur, hij deed al hetzelfde bij Bruce 'Die Hard' Willis.
En natuurlijk de sublieme schrikeffecten:
Ik schrok me echt rot toen die herder dat dochtertje aanviel

Tossie
23-10-2002, 09:38
Ik vond juist Mel niet geweldig en voor mij de film naar beneden halen.
Mel Gibson die een voormalig geestelijke moet spelen?
En dan die emotionele scens van hem. Zo nep.

Nee, voor mij geen Signs en nooit meer Mel Gibson.

Ro1671
24-10-2002, 13:04
ik vond het jammer dat deze film toch een ietwat teveel over god ging

Nathan Strik
24-10-2002, 15:06
ik vond het jammer dat deze film toch een ietwat teveel over god ging ?!? Heb jij toevallig een andere film gezien? Want ik vond dat erg meevallen.

Ro1671
24-10-2002, 15:07
mwah
niet zo zeer god zelf
maar dat met die priester was toch wel een draad in de film
en dat hij daar uiteindelijk ook voor koos enz.

Ik denk zelf persoonlijk dat heel die draad er uit kan....

Pietje
28-11-2002, 23:36
ik vond het jammer dat deze film toch een ietwat teveel over god ging

Helemaal mee eens. Ik snap niet dat Nathan het daar niet mee eens is. In mijn ogen was het moraal van de film dat je altijd in god moet blijven geloven, wat er ook gebeurt. God heeft overal zijn redenen voor. Dit zag Mel ook in aan het einde en besloot daarom weer priester te worden. Dit einde vond ik ontzettend slecht. Echt super-amerikaans. Erg jammer, want de rest van de film vond ik wel heel spannend. Het einde verpestte het helemaal :(

T. van Keeken
14-12-2002, 19:51
Briljant! Nee, ik vind niet dat ik overdrijf. Shyamalan weet precies wat spanning is en heeft met deze film wederom (na The Sixth Sense en Unbreakable) bewezen dat hij zowel met de pen als met de camera als met zijn acteurs weet om te gaan.

Neem alleen al de aantiteling! Zet het geluid op 10 en tril je stoel uit!

Lex v/d Moolen
14-12-2002, 22:18
Ik heb deze film in het vliegtuig gezien op een klein schermpie en een ootelefoontje. Dat is dus wel heel anders als in een bioscoop of achter je HT set. Maar ik vond het einde dus wel behoorlijk tegenvallen. De spanning wordt wel mooi opgebouwd vanaf de graancirkels, maar daarna dus best een anti-climax. En echt orgineel is het verhaal dus ook niet echt. Close Encounters of the 3rd kind heeft toch destijds veel meer indruk op mij gemaakt.

Harry B.
14-12-2002, 22:51
Aangezien ik The sixth sense en Unbreakable al gigantische k*tfilms vond, weet ik na het lezen van alle reacties oveer Signs 1 ding zeker: Signs hoef ik dus nooit te zien :o

SanderSpil
15-12-2002, 23:11
?!? Heb jij toevallig een andere film gezien? Want ik vond dat erg meevallen.

Ik vond deze film ook een behoorlijk hoog God-gehalte (Amerika-gehalte) hebben, desondanks toch een zeer vermakelijke film die je gewoon een keer gezien moet hebben...

Groeten Sander(y)

David S
16-12-2002, 11:17
Het verhaal gaat dan natuurlijk ook over een (ex)priester en zijn geloof. Is niet vreemd dat daar een beetje god in voor komt.
Ik vond het echt een goede film met een mooie afwisseling van humor en spanning.

Rob Technoid
01-01-2003, 22:45
Heb deze film net gezien. Ik vond 6th Sense een geweldige film, Unbreakable viel mij enorm tegen.

Laat ik allereerst zeggen dat ik Signs erg onderhoudend vond en leuk om naar te kijken. Maar een meesterwerk? Nee, zeker niet.
Ik wist eigenlijk vrij weinig waar deze film over ging. Het tempo en de suspense is goed, maar ik vind het sowieso een beetje raar dat aliens een planeet binnenvallen waarvan zowel de planeet zelf als de bewoners ervan voor driekwar uit water bestaan.
Daarnaast, zoals door anderen terecht opgemerkt, is er te veel een 'amerikaanse God' ondertoon (jullie weten vast wel wat ik ermee bedoel :)). Bovendien ligt het terugvinden van je geloof thema er te dik bovenop en is erg voorspelbaar.

Al met al, leuk om eens gezien te hebben, maar komt net als Unbreakable niet in mijn collectie...

floris franken
01-01-2003, 22:51
ik heb hem ook in de bios gezien ik vond hem best goed
de film vond ik sterk omdat de spanning mooi word opgebouwd
en er zitten zelfs komische momenten in
en ik vond het knap dat de film met relatief weinig of geen special effects mij toch wist te boeien

MAD
11-02-2003, 21:54
Heb Signs net op DVD gezien. De biosversie is aan mij voorbijgegaan. Hij weet inderdaad de spanning goed op te bouwen (Hitchcockiaans goed zelfs), maar de film zakt als een pudding in nadat ze uit de kelder komen. Sorry, ik vond het een beetje op het Stephen King B-film-niveau af (aan het eind wordt de opgebouwede spanning daar ook altijd verziekt door vage aliens). Shyamalan had het bij suggestie moeten houden en minder/geen alien moeten laten zien zodat je veel meer met het gevoel had gezeten: was dit nou echt / een droom / klopgeesten / bovenatuurlijk. Hij geeft nu alles weg.

Maar dan toch even een nieuwe discussie: Wat vinden jullie van die zielige home made kinderfilmpjes van Shyamalan die hij op elke DVD stopt. Is hij hier trots op of zo? Wat wil hij hier mee aangeven: kijk ik ben ook klein en simpel begonnen? Ik zou me kapot schamen als zulke filmpjes van mij (als serieuze regisseur) nog ergens zouden opduiken.

Thomas 32PW9527
12-02-2003, 14:53
Heb hem net bij Play.com besteld, vond het in de bios wel degelijk een spannende film.

van der velden
12-02-2003, 15:26
ik heb hem niet geien maar hoor van iedereen in mijn omgeveing dat hij niet zo heel goed is ga hem waarschijnlijk dus ook niet kijken

Beloved
12-02-2003, 16:19
ik heb hem niet geien maar hoor van iedereen in mijn omgeveing dat hij niet zo heel goed is ga hem waarschijnlijk dus ook niet kijken

als iedereen in een sloot spring, spring jij er dan achteraan? :D
maar je moet natuurlijk zelf weten of je hem huurt of niet. ik vond hem heel onderhoudend, en als ie een beetje leuk geprijsd is (ooit...) dan koop ik hem wel. maar ik kan hem je wel aanraden.

~*Sour-girl*~
19-02-2003, 20:29
Signs was best nog een leuke film.
Ik had verwacht vet saai.
Maar jah het enige dat echt onbreekte was een goed einde.
Het einde was vaag zou ik nie zeggen maar
Als of ze niet wisten hoe het moest einigen dus deden ze het zo maar van hup de "ruimtewezens" zijn weg.
De spanningsbouw was in deze filmtoppie!
Je hebt niet echt meer van die films waar dat goed in is.
Deze reggiseur doet het heel goed vindt ik.
Hij doet de screenplay en hij regiseerd het echt geweldig.
Deze man doet het gewoon uitstekend
:)
xox

HiddeV
08-03-2003, 09:57
ik vond dit een goede film, af en toe grappige momenten

Sander Haarmans
08-03-2003, 13:11
Ik heb hem net gekeken en moet zeggen dat ik hem beter vond dan ik had verwacht, zoals meerdere al aangaven is het einde niet echt bijzonder.
Maar het is zeker een goede film om een keer te huren.

georgestobbart
08-03-2003, 14:26
na de 6th sense is de man compleet de weg kwijt, unbreakable was slecht maar signs slaat helemaal nergens op, alleen maar suggestie en ze laten niks zien. Unbreakable was beter dan The Sixth Sense in mijn ogen, maar misschien is dit soort films niet aan jou besteed?!?

Ik ben nu in ieder geval nóg nieuwsgieriger geworden naar Signs. :D
dat meen je toch niet? Unbreakable beter dan the sixth sense? Dan kun je nog beter naar een waargebeurd verhaal op rtl 4 kijken :? Op een gegeven moment gaat zo'n snotjoch een pistool richten op zijn eigen vader want hij gelooft dat zijn vader een superheld is.Jaw hoor,heeel geloofwaardig :wink:

rveldhuizen
08-03-2003, 14:40
Snap ook niet dat zovelen Unbreakable zo goed vinden... Wat vond ik die teleurstellend (na 6th sense, hoewel je daar de verrassing al mijlenver kon aan zien komen). In ieder geval is unbreakable zeker niet beter dan Signs. Die laatste is een goede film. Wellicht had hij het moeten laten bij 1x tonen van die alien (op het verjaardagsfeestje was toch een leuk stukje (mijn vrouw zat even boven op de bankleuning :wink: , maar al met al echt onderhoudend. Zit nog te twijfelen of ik de dvd zal aanschaffen, maar denk het wel...

Ach ja, geweldig toch al die verschillende meningen :)

Mark de Jong
08-03-2003, 14:46
Wat vond ik die teleurstellend (na 6th sense, hoewel je daar de verrassing al mijlenver kon aan zien komen).

Lijkt me een beetje overdreven, maar goed, het kan... :)
Unbreakable was zeker niet zo goed als The Sixth Sense, maar ook zeker niet slecht. Het was alleen iets minder origineel. Maar het einde maakte eigenlijk alles goed (Bruce Willis in dat huis etc.).

Sander Haarmans
08-03-2003, 14:47
Wellicht had hij het moeten laten bij 1x tonen van die alien (op het verjaardagsfeestje was toch een leuk stukje
Daar geef ik je volkomen gelijk in.

Obi Wan Kenobi
08-03-2003, 16:29
De meningen blijven erg verdeeld maar ik ben ondertussen een grote fan geworden van deze regisseur uit India ... Sixth Sense is een meesterwerk, Unbreakable vind ik een trage maar erg goede film en Signs was wat mij betreft de BESTE FILM VAN 2002 !!! Deze man maakt alleen maar films die onmiddellijk na release in m'n DVD collectie terechtkomen! :)

AlexandervanDongen
12-03-2003, 13:27
Het akelige van Signs is dat de aanval op de wereld wordt bekeken vanuit de boerderij waar je niet vanaf komt. Daardoor voel je dezelfde spanning van "wanneer komen ze" en "wat kan ik verwachten"

SPOOKY!

Remco87
26-04-2003, 22:24
Ik heb hem vandaag gezien en ik vond het 3x niks, geen spanning, geen verhaal, dom einde.

Maar goed smaken verschillen :roll:

Drexl
27-04-2003, 19:00
Okay, voor wie de film nog niet gezien heeft, get the fuck out o' dodge, it's SPOILER TIME!!!

Ik vond 'Signs' een zeer knappe film en ik blijf bij dat standpunt. Na The Sixth Sense had iedereen hoge verwachtingen voor Shyamalan en velen waren teleurgesteld in Unbreakable. Ik begrijp niet goed waarom ik die prent zo vaak moet verdedigen maar ik vind dat een zeer stijlvolle, weliswaar bloedserieuze prent. Wat velen stoort is dat het eigenlijk een 'origin' story is net als bij andere superhelden. De film is eigenlijk de start van een nooit gerealiseerde - en nu klink ik nogal pretentieus - artsy take on superheroism. Ik had wel willen zien hoe het verder gaat met Mr. Glass. Jammer maar helaas. Ik merk ook hier dat de film heel wat tegenstanders heeft en hetzelfde geldt blijkbaar ook voor 'Signs'.

Kijk, here cometh the spoilers (!!), Signs eerste uur is een nagelbijter, there's no way you can deny that, hij bouwt de beperkte wereld van de vier personages subtiel op, bijgestaan door geniale Bernard Hermann- esque filmmuziek van James Newton Howard (wat het Hitchcockiaanse gevoel alleen maar versterkt) en weet met kleine hints spanning te realiseren. De finale is inderdaad bizar en het is een gedurfde zet van de regisseur. Het is geen twist zoals in zijn vorig werk maar op een of andere manier vind ik dat het toch zoiets is. De alien staat daar, klaar om de kleine Culkin te killen en dan komt het eigenaardige duel tussen Joacquin en de alien, een scène die ik in de bioscoop geforceerd vond maar nu niet meer. Ik denk dat veel kijkers zich teveel concentreren op het buitenaardse gegeven. Signs gaat over toeval en lot. Mel's vrouw sterft niet zonder reden, zijn dochter's jarenlange obsessie met water leidt tot hun eigen persoonlijke overwinning en Joacquin's mislukte sportcarrière zorgt voor het wapen van hun strijd. Dat resulteert dan weer in Mel's herwonnen geloof, in zijn overtuiging dat er iets is dat over hem waakt. Nu, dat klinkt allemaal verschrikkelijk zwaar, dat weet ik wel. Maar 'Signs' moet zo bekeken worden denk ik.

Tja, de aliens gaan dood aan water en komen naar een planeet gevuld met water... ik bekijk het zo, sommige mensen op aarde zien nooit de zee of de oceaan. De aliens kunnen zich na hun eventuele overwinning best vestigen in de woestijn of zoiets. Ik weet niet of dat zinnig is (I'm making this up as I go along) maar als we het waterprobleem verder doortrekken komen we ook bij regen en dergelijke dus ik denk dat je daar niet teveel over moet nadenken.

Anyway, ik ga ervan uit dat de aliens al heel wat planeten overwonnen hebben en nu is het de beurt aan ons. Luckily, there's plenty o' water here!!! :)

Bye!

Drexl :twisted: