PDA

Bekijk de volledige versie : Seven Years In Tibet [DVD]



Eric van Ballegoie
19-07-2001, 00:02
Seven Years In Tibet [DVD]



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=79)

starbuck
03-11-2001, 10:11
Dit is een film die het best omgeschreven kan worden als "fraai"

Fraaie achtergrondbeelden ( als is de film dan niet in tibet opgenomen)

Fraaie muziek.

Fraai acteerwerk.

Wat een gek woord eigenlijk fraai...

R. Schaap
09-09-2002, 13:50
Ik vind hem zelfs fraai EN goed, indrukwekkend en al die andere woorden....

Ik vind het zelfs een grappige film, er zit heel wat humor in.

In mijn ogen is de film zeker een aanrader, de dvd had wel wat meer extra's mogen hebben.

Rochan
15-09-2002, 00:43
Zker een mooie film. Heb de film vroeger al video gezien en was toen al onder de indruk van de film. Brad speelt goed. Heb de film pasgeleden op dvd aangeschaft, en wat Rein er hadden best wat meer extra's opgemogen. Maar vind het toch wel een toppertje (y)

Daniel1974
05-02-2005, 10:03
Ik heb de film twee keer in de bios gezien destijds, meer door toeval. Maar die shots van al die eindeloze bergen (of het nou in Tibet, Nepal, Argentinie, Oostenrijk of Zwitserland is opgenomen) maakten grote indruk op mij. De DVD is inderdaad een hele mooie transfer. For once valt me dat niet mee van RCV. Ondanks, of nou ja ondanks, is er een Superbit uitgekomem van deze film. Gezien Columbia de rechten heeft van deze film in de VS verwacht ik nog wel een keer een SE.

De film zelf is erg mooi, ook al is wat in de film beweerd wordt vanuit een ander perspectief niet altijd even waar. Ik heb het boek ook gelezen, waar toch wel wat dingen anders in zijn.

De bezetting van Tibet is uiteraard een schande, hoeveel liefde als ik ook heb voor China en hoeveel ik ook van deze cultuur hou. Ik kan ook hier niet echt goed mee uit de voeten. Toen ik in 2001 in Shang Hai was hadden ze een expositie georganiseerd voor het 50 jarige jubileum Of The Peacefull Liberation Of Tibet, alleen de titel was mij al pijnlijk genoeg. Blijkbaar kijkt China toch heel anders tegen deze bezetting aan dan de rest van de wereld.

Frank
18-11-2007, 11:00
Sony Pictures heeft Seven Years in Tibet opnieuw uitgebracht. De rechten van RCV zijn blijkbaar verlopen, hoewel de release nog volop verkrijgbaar is.

http://www.frank-vincent.nl/diversen/sevenyearsintibet.jpg