PDA

Bekijk de volledige versie : kleine subwoofertjes



willem1231
13-05-2011, 11:43
beste DVD gebruikers
ik heb mijn action boxjes gesloopt om te kijken wat er in zat,
ik heb nu dus 2 kleine subwoofertjes met een rood en zwart draadje.
hoe sluit ik dat aan op een 3mm nog wat jackplug?
want die heeft 3 draadjes? groen rood en wit grijs achtig??
heeft iemand een idee?
alvast bedankt :)
groetjes willem

DVDProfilersFilmgek
13-05-2011, 15:40
beste DVD gebruikers
ik heb mijn action boxjes gesloopt om te kijken wat er in zat,
ik heb nu dus 2 kleine subwoofertjes met een rood en zwart draadje.
hoe sluit ik dat aan op een 3mm nog wat jackplug?
want die heeft 3 draadjes? groen rood en wit grijs achtig??
heeft iemand een idee?
alvast bedankt :)
groetjes willem


Wit is meestal links
Rood is meestal rechts
Groen zou dan in dit geval de massa kunnen zijn.

Een plug heeft meestal geen draadjes, dus je zult waarschijnlijk wel het kabeltje bedoelen waaraan de jackplug nog bungelt. Van 1 speakertje de rode op de rode, van het andere speakertje de rode op de witte, van beide speakertjes de zwarte op de groene.

GARANTIE TOT DE DEURKNOP:twisted:

Als je durft te kijken of mijn schrijven klopt zou ik niet beginnen met een max signaal naar de kleine speakertjes:rolleyes:

Gaat het goed, dan heb je mazzel, gaat het verkeert, dan is het een wijze les om niet meer te gaan slopen:mrgreen:

Alles op eigen risico:shock:

willem1231
13-05-2011, 16:09
Wit is meestal links
Rood is meestal rechts
Groen zou dan in dit geval de massa kunnen zijn.

Een plug heeft meestal geen draadjes, dus je zult waarschijnlijk wel het kabeltje bedoelen waaraan de jackplug nog bungelt. Van 1 speakertje de rode op de rode, van het andere speakertje de rode op de witte, van beide speakertjes de zwarte op de groene.

GARANTIE TOT DE DEURKNOP:twisted:

Als je durft te kijken of mijn schrijven klopt zou ik niet beginnen met een max signaal naar de kleine speakertjes:rolleyes:

Gaat het goed, dan heb je mazzel, gaat het verkeert, dan is het een wijze les om niet meer te gaan slopen:mrgreen:

Alles op eigen risico:shock:


uhm....
als ik nu gwn 1 speakertje wil gebruiken?
gwn aan elkaar solderen?
of gwn even strippen en draaien om te kijken of het wil?
maar dan doe ik dus zwart aan de witte?
en rood aan de rode?

DVDProfilersFilmgek
13-05-2011, 16:24
uhm....
als ik nu gwn 1 speakertje wil gebruiken?
gwn aan elkaar solderen?
of gwn even strippen en draaien om te kijken of het wil?
maar dan doe ik dus zwart aan de witte?
en rood aan de rode?

1 speakertje?

Het rode draadje op de rodejack(of de wittejack) en het zwarte draadje op de groenejack. In het geval dat het een stereosignaal betreft, krijg je alleen het linker of rechterkanaal te horen. (als het al wil werken:rolleyes:)

BTW, waar waren de speakertjes origineel voor bedoeld en waar wil je ze nu voor gebruiken?

Wederom, alles voor eigen risico:twisted:

willem1231
13-05-2011, 16:39
1 speakertje?

Het rode draadje op de rodejack(of de wittejack) en het zwarte draadje op de groenejack. In het geval dat het een stereosignaal betreft, krijg je alleen het linker of rechterkanaal te horen. (als het al wil werken:rolleyes:)

BTW, waar waren de speakertjes origineel voor bedoeld en waar wil je ze nu voor gebruiken?

Wederom, alles voor eigen risico:twisted:



ze waren eerst gwn voor muziek...
ze werkten op batterijen...
heb er tot nu to geen muziek uit gekregen...
of geen bass...
dus zal nu ff de nieuwe truck gebruiken ;)

willem1231
13-05-2011, 16:42
ze waren eerst gwn voor muziek...
ze werkten op batterijen...
heb er tot nu to geen muziek uit gekregen...
of geen bass...
dus zal nu ff de nieuwe truck gebruiken ;)



niksssss...
hartstikke stil...

DVDProfilersFilmgek
13-05-2011, 17:04
niksssss...
hartstikke stil...

Mmm, waar steek je de jackplug in?

Als je dat bijvoorbeeld op een PC uitgang doet, zul je idd niets horen, maar zou je het aansluiten op bijvoorbeeld een koptelefoon uitgang, dan weer wel...

willem1231
13-05-2011, 17:06
Mmm, waar steek je de jackplug in?

Als je dat bijvoorbeeld op een PC uitgang doet, zul je idd niets horen, maar zou je het aansluiten op bijvoorbeeld een koptelefoon uitgang, dan weer wel...

huh?
je weet wel waar je oordopjes in doet voor je laptop?
daar doe ik de jackplug ook in?

DVDProfilersFilmgek
13-05-2011, 17:23
huh?
je weet wel waar je oordopjes in doet voor je laptop?
daar doe ik de jackplug ook in?

Het setje had eerst voeding nodig met batterijen, die voeding gaf een versterkertje de kracht om de speakertjes aan te drijven.

Normaal sluit je speakers altijd aan op een vorm van versterking, dat kan een receiver, versterker, of een koptelefoon uitgang zijn.....

Bedenk wel dat een koptelefoon uitgang maar heel weinig vermogen heeft en je daar dus geen grote speakers op aan kunt sluiten.

Waar wil je geluid uithalen met deze speakertjes?

willem1231
13-05-2011, 17:29
Het setje had eerst voeding nodig met batterijen, die voeding gaf een versterkertje de kracht om de speakertjes aan te drijven.

Normaal sluit je speakers altijd aan op een vorm van versterking, dat kan een receiver, versterker, of een koptelefoon uitgang zijn.....

Bedenk wel dat een koptelefoon uitgang maar heel weinig vermogen heeft en je daar dus geen grote speakers op aan kunt sluiten.

Waar wil je geluid uithalen met deze speakertjes?

gwn uit mijn mp3...?
maar nu komt er zoveel bij kijken ;)
word me iets te ingewikkeld...
als ik hem nu aansluit hoor ik geluid en zie ik hem bewegen alleen mijn mp3 is wel binnen kwartiertje leeg :o
maar hij doet het toch ;)
bedankt :)

DVDProfilersFilmgek
13-05-2011, 17:53
Mooi, dat er nu geluid uitkomt;)

Een MP3 speler kan wel van die kleine oortelefoontjes aandrijven, iets grotere vragen wel veel meer stroom, het is er natuurlijk ook niet echt voor gemaakt. Vandaar dat het origineel bestond uit een voeding(de batterijen) en een versterkertje.

Voor weinig zijn er wel leuke oplossingen te koop die op het lichtnet draaien en die via een adaptor zo'n PC speakersetje van stroom voorzien, daar kun je ook een MP3 spelertje en dergelijke op aansluiten, heb je al snel wat beter geluid ook(y)