PDA

Bekijk de volledige versie : klipsch rc 42 center speaker met rf 52 fronts



wooddwarf
13-05-2011, 22:56
Ik wil nieuwe frontspeakers kopen en me oog is gevallen op de klipsch RF 52. Zijn deze goed te combineren met de rc 42 center speaker?

DVDProfilersFilmgek
14-05-2011, 06:04
Ik wil nieuwe frontspeakers kopen en me oog is gevallen op de klipsch RF 52. Zijn deze goed te combineren met de rc 42 center speaker?

Beter dat je oren erop vallen;)

Maar goed, als je de klank goed vind dan zou het goed moeten gaan, BTW, ze zijn niet meer in produktie, ze hebben een opvolger gekregen, de II serie. Als de center van dezelfde serie is, dan zou het goed moeten gaan, maar zou het zeker aan de verkoper vragen of nog beter, er zelf naar gaan luisteren.

wooddwarf
14-05-2011, 07:50
Ik heb ook zitten kijken naar de RF 52 II maar er is haast geen verschil tussen de RF 52. Ze gebruiken beide dezelfde woofers en de RF 52 gaat zelfs wat lager in frequency. Denk dat ik 2x RF 52's neem scheelt me 200 euro.

TheStranger
14-05-2011, 09:19
Ik zag gisteren een advertentie van de RF 82 voor 300 p.st.
Dat geeft een nog veel beter geluid, heb ze namelijk zelf en beide in de zelfde ruimte gehoord.

Mijn set bestaat uit 2x RF 82, 2x RB 51 en RC 52 (geen subwoofer nodig)

wooddwarf
14-05-2011, 09:46
Ik zag gisteren een advertentie van de RF 82 voor 300 p.st.
Dat geeft een nog veel beter geluid, heb ze namelijk zelf en beide in de zelfde ruimte gehoord.

Mijn set bestaat uit 2x RF 82, 2x RB 51 en RC 52 (geen subwoofer nodig)

Zijn die niet te sterk voor de rc 42? Zie dat de laagste frequency van de 82;s 33 hz is en die van de 52,s 34 hz.

DVDProfilersFilmgek
14-05-2011, 14:17
Ik zag gisteren een advertentie van de RF 82 voor 300 p.st.
Dat geeft een nog veel beter geluid, heb ze namelijk zelf en beide in de zelfde ruimte gehoord.

Mijn set bestaat uit 2x RF 82, 2x RB 51 en RC 52 (geen subwoofer nodig)

Met een .1 track toch wel de kers op de taart;)

DVDProfilersFilmgek
14-05-2011, 14:30
Zijn die niet te sterk voor de rc 42? Zie dat de laagste frequency van de 82;s 33 hz is en die van de 52,s 34 hz.

Het freguentiebereik zegt niets over te "sterk" zijn, een set past goed bij elkaar als zij van dezelfde serie zijn en de fabrikant er voor gewaakt heeft dat de hele serie dan ook dezelfde klankkleur heeft.

DVDProfilersFilmgek
14-05-2011, 14:33
Ik heb ook zitten kijken naar de RF 52 II maar er is haast geen verschil tussen de RF 52. Ze gebruiken beide dezelfde woofers en de RF 52 gaat zelfs wat lager in frequency. Denk dat ik 2x RF 52's neem scheelt me 200 euro.

Oke(y) Wijze oplossing, 200 euro is toch geld en het is goed dat je al wist dat de serie is opgevolgd en dat de opvolger zo'n beetje hetzelfde klinkt, kun je in geval van uitbreiding naar surround toch nog uitbreiden.;)

wooddwarf
14-05-2011, 17:52
Oke(y) Wijze oplossing, 200 euro is toch geld en het is goed dat je al wist dat de serie is opgevolgd en dat de opvolger zo'n beetje hetzelfde klinkt, kun je in geval van uitbreiding naar surround toch nog uitbreiden.;)

Uiteindelijk 2x RS 42 II, 2x RF 52's en een klipsch RW-10D subwoofer gekocht. De center speaker RC 42 II had ik al.

Nog goeie bedrading gekocht en aansluiten maar. Ben super benieuwd! Ik komt van een infinity beta HCS 5.1 setje af dus een hele stap vooruit.

Vraagje:

Volgens de verkoper moet ik gewoon Audyssey draaien en dan is alles goed ingesteld.

Ik vroeg of het niet beter was naderhand handmatig de crossovers en volume van alle speakers en de sub met behulp van een digitale geluidsmeter in te stellen( elk op 75 db )
Maar dat was niet nodig volgens hem. Wat raden jullie aan?

Heb op mijn receiver ( denon avr 3811 ) MultEQ XT met 8 punts meting. Weet niet hoe accuraat dat is?

DVDProfilersFilmgek
14-05-2011, 19:29
Uiteindelijk 2x RS 42 II, 2x RF 52's en een klipsch RW-10D subwoofer gekocht. De center speaker RC 42 II had ik al.

Nog goeie bedrading gekocht en aansluiten maar. Ben super benieuwd! Ik komt van een infinity beta HCS 5.1 setje af dus een hele stap vooruit.

Vraagje:

Volgens de verkoper moet ik gewoon Audyssey draaien en dan is alles goed ingesteld.

Ik vroeg of het niet beter was naderhand handmatig de crossovers en volume van alle speakers en de sub met behulp van een digitale geluidsmeter in te stellen( elk op 75 db )
Maar dat was niet nodig volgens hem. Wat raden jullie aan?

Heb op mijn receiver ( denon avr 3811 ) MultEQ XT met 8 punts meting. Weet niet hoe accuraat dat is?

Denon..... mooi, die maakt ook fijne receivers(y)

Sommigen zweren bij een afstelling met een dB-meter...... leuk hulpmiddel als je jezelf niet vertrouwd en volgens de zogenaamde (overigens niet bestaande) regels wilt werken.

Oke, iedereen doet het op zijn manier, je speakers zullen overigens eerst een tijdje moeten inspelen om tot volle wasdom te komen.

Je kan een paar verschillende methodes gebruiken, uiteindelijk kies je dan voor jezelf de uitkomst die je het prettigst vond klinken. (BTW, je kan alvast iets instellen, maar het finetunen kun je eigenlijk pas doen als je speakers een beetje zijn ingespeeld.)

Je kan gerust je automatische meting gebruiken, die zul je waarschijnlijk zelf kunnen aanpassen, de Denon zal je toch wel de uitslag laten zien?

Gebruik de automatische meting hooguit als een soort van hulpmiddel..... je laat je toch niet de wet voorschrijven door een meetmicrofoontje en een stukje software:rolleyes:;)

Durf ook eens wat te experimenteren(y)

Dan heb je ook je toonregeling/equalizer nog, kun je alles heerlijk naar je eigen smaak mee instellen, maar er zijn ook mensen die dat niets vinden, alles moet via Pure of Direct ......... of hoe het ook heten mag als er allerlei circuits worden uitgeschakeld en het signaal onbewerkt de speakers wordt ingekiepert;) Persoonlijk heb ik maling aan de regels en staat na wat experimenteren en op het laatst steeds kleine aanpassingen het geluid helemaal naar mijn zin:grin: Er zijn maar weinig CD's of muziekvideo's die naar mijn smaak zijn opgenomen, de stand Direct of pure wordt hier dan ook maar zelden gebruikt8-)

Wat je ook doet, ga wel genieten van het geluid zoals je het zelf fijn vind, je hebt een paar mooie speakers gekocht, laat ze dan ook maar lekker voor je werken(y):proost:

BTW, heb je al een plekje in Mijn Thuisbioscoop, kun je in woord en beeld je setup met ons delen, plaatjes zeggen zoveel meer dan woorden8-)

wooddwarf
14-05-2011, 21:04
Denon..... mooi, die maakt ook fijne receivers(y)

Sommigen zweren bij een afstelling met een dB-meter...... leuk hulpmiddel als je jezelf niet vertrouwd en volgens de zogenaamde (overigens niet bestaande) regels wilt werken.

Oke, iedereen doet het op zijn manier, je speakers zullen overigens eerst een tijdje moeten inspelen om tot volle wasdom te komen.

Je kan een paar verschillende methodes gebruiken, uiteindelijk kies je dan voor jezelf de uitkomst die je het prettigst vond klinken. (BTW, je kan alvast iets instellen, maar het finetunen kun je eigenlijk pas doen als je speakers een beetje zijn ingespeeld.)

Je kan gerust je automatische meting gebruiken, die zul je waarschijnlijk zelf kunnen aanpassen, de Denon zal je toch wel de uitslag laten zien?

Gebruik de automatische meting hooguit als een soort van hulpmiddel..... je laat je toch niet de wet voorschrijven door een meetmicrofoontje en een stukje software:rolleyes:;)

Durf ook eens wat te experimenteren(y)

Dan heb je ook je toonregeling/equalizer nog, kun je alles heerlijk naar je eigen smaak mee instellen, maar er zijn ook mensen die dat niets vinden, alles moet via Pure of Direct ......... of hoe het ook heten mag als er allerlei circuits worden uitgeschakeld en het signaal onbewerkt de speakers wordt ingekiepert;) Persoonlijk heb ik maling aan de regels en staat na wat experimenteren en op het laatst steeds kleine aanpassingen het geluid helemaal naar mijn zin:grin: Er zijn maar weinig CD's of muziekvideo's die naar mijn smaak zijn opgenomen, de stand Direct of pure wordt hier dan ook maar zelden gebruikt8-)

Wat je ook doet, ga wel genieten van het geluid zoals je het zelf fijn vind, je hebt een paar mooie speakers gekocht, laat ze dan ook maar lekker voor je werken(y):proost:

BTW, heb je al een plekje in Mijn Thuisbioscoop, kun je in woord en beeld je setup met ons delen, plaatjes zeggen zoveel meer dan woorden8-)


foto's komen nog nadat ik alles geplaatst heb. ben de hele avond bezig met het aansluiten, plaatsen en instellen maar is wel leuk werk.

TheStranger
15-05-2011, 16:53
Kersje, als je bass van de RF 82 kent. :twisted: En ik moet toch echt rekening met de buren houden. :rolleyes:

DVDProfilersFilmgek
16-05-2011, 11:26
Kersje, als je bass van de RF 82 kent. :twisted: En ik moet toch echt rekening met de buren houden. :rolleyes:

Daar weet ik alles van:rolleyes: heb ook buren8-)

Toch met het .1 kanaal is een sub een mooie aanvulling, en een beetje knappe sub zal ondanks dat de RF 82 een diepe bas zal hebben, toch makkelijker lager kunnen gaan, ook een pluspunt daarbij is dat een actieve sub niet afhankelijk is van de receiver maar beschikt over zijn eigen versterker.

Al naar gelang het tijdstip kan iets aan of uitgezet worden of het volume aangepast worden;)

wooddwarf
18-05-2011, 21:25
Kleine update:

Toch voor gekozen om de centerspeaker RC 42 II te vervangen door een RC 52 II. Aangezien de dialogen toch wat zacht waren.

Vrijdag krijg ik hem binnen dus ben benieuwd! Ding is vrij groot! hoogte: 16.6 cm, breedte: 52,1 cm , diepte 26,6 cm. Lekkere grote klankkast dus!

De RC 52 heeft 125W RMS nodig op 8 ohm. Gelukkig is mijn versterker op 8 ohm 130 watt per kanaal dus ik denk dat het er een beestachtig geluid uit komt.

Zijn er nog andere mensen die deze speaker in bezit hebben en hoe zijn jullie ervaringen ermee?

DVDProfilersFilmgek
19-05-2011, 18:04
Mmmm, het upgrade virus heeft je te pakken;)

wooddwarf
19-05-2011, 20:04
ja ik zat nog in me budget ik d8 hell why not. Zat eerst te twijfelen om een RC 62 te nemen maar die is toch wat tegroot en de RC 52 past mooi bij de RF 52's

DVDProfilersFilmgek
20-05-2011, 09:29
ja ik zat nog in me budget ik d8 hell why not. Zat eerst te twijfelen om een RC 62 te nemen maar die is toch wat tegroot en de RC 52 past mooi bij de RF 52's

Wist wel dat het: "Aangezien de dialogen toch wat zacht waren" een smoes was;) Zulke zaken kun je compenseren door het centerkanaal met een paar dB te verhogen tov de andere kanalen, doe dit zelf ook wel eens bij een matig afgemixte schijf.

Wel even alles de kans geven om lekker in te spelen, daarna dan graag je ervaringen met ons delen(y)

Gerco Stuivenberg
22-05-2011, 12:34
Kleine update:

Toch voor gekozen om de centerspeaker RC 42 II te vervangen door een RC 52 II. Aangezien de dialogen toch wat zacht waren.

Vrijdag krijg ik hem binnen dus ben benieuwd! Ding is vrij groot! hoogte: 16.6 cm, breedte: 52,1 cm , diepte 26,6 cm. Lekkere grote klankkast dus!

De RC 52 heeft 125W RMS nodig op 8 ohm. Gelukkig is mijn versterker op 8 ohm 130 watt per kanaal dus ik denk dat het er een beestachtig geluid uit komt.

Zijn er nog andere mensen die deze speaker in bezit hebben en hoe zijn jullie ervaringen ermee?
Wanneer dialogen wat te zacht zijn is het vaak makkelijker en beter om deze er een paar dB's bij te geven. Daarnaast is die 130 Watt bij een 608 het maximale uitgangsvermogen kan leveren bij 6 Ohm en de 125 Watt bij de RC52II de continu belastbaarheid. In theorie vraagt de RC52II dus meer dan de 608 continu kan leveren.

In ieder geval ben je wel zo verstandig om niet luidsprekers te kiezen op basis van het bereik, maar van de belastbaarheid. Als The Stranger ook een 608 gebruikt, is hij dus wat minder verstandig dan jij. ;)

wooddwarf
24-05-2011, 20:56
Maar ja als je continue 130 watt wilt leveren aan een speaker moet je zeker vet boven reference volume zitten + 6 ofzo. Ik luister meestal rond -20.

Vriend van mij heeft bv een Klipsch RC 64 gekocht deze heeft 200 watt RMS, en aangesloten op een Denon 3308 en helemaal geen problemen zolang je dus maar niet extreem luid de volume open zet dat je readings krijgt van 120 db ofzo.

Gerco Stuivenberg
24-05-2011, 22:36
Zelfs bij een normaal niveau is het mogelijk om een eindtrap te overbelasten. Dit komt dan niet door het aantal Watts, maar door de stroomsterkte die er gevraagd of geleverd wordt. Gebruik je een lichte receiver voor relatief zware luidsprekers, dan wordt het dus oppassen met de niveaus. :roll:

Andersom is in principe dus beter, want dan kan een receiver of versterker makkelijk de stroomsterkte leveren waar een luidspreker om vraagt. Anders gezegd, kan een receiver de luidspreker dan makkelijker onder controle houden. ;)