PDA

Bekijk de volledige versie : Geen geluid bij Pioneer VSX-920



Patrick van den Hul
14-05-2011, 14:37
Ik heb vandaag deze receiver aangeschaft en krijg met geen mogelijkheid geluid. Ik ben werkelijk ten einde raad en weet echt niet meer wat ik moet doen.

Ik heb alle speakers conform handleiding aangesloten op de receiver. De Samsung BD speler, PS3 en DVD-speler zitten via HDMI in aan de receiver en er loopt een HDMI kabel via HDMI-out van de receiver naar HDMI in van de TV. Bij alle bronnen heb ik netjes beeld zoals het hoort maar géén geluid!!!

Daarnaast werkt het onscreen display niet (meer) en kan ik daar niet met de instellingen aan de slag. Eerder vandaag werkte het nog wel en heb ik speaker kalibratie zonder problemen uitgevoerd. De receiver kan dus wel (test) geluiden produceren.

Zelfs één aparaat los erop aansluiten - zoals bijvoorbeeld de IPOD rechtstreeks erin of alleen de BD aangesloten - levert nog steeds geen decibel geluid op.

Iemand suggesties?

Iemand nog tips suggesties?

DVDProfilersFilmgek
14-05-2011, 14:51
Ik heb vandaag deze receiver aangeschaft en krijg met geen mogelijkheid geluid. Ik ben werkelijk ten einde raad en weet echt niet meer wat ik moet doen.

Ik heb alle speakers conform handleiding aangesloten op de receiver. De Samsung BD speler, PS3 en DVD-speler zitten via HDMI in aan de receiver en er loopt een HDMI kabel via HDMI-out van de receiver naar HDMI in van de TV. Bij alle bronnen heb ik netjes beeld zoals het hoort maar géén geluid!!!

Daarnaast werkt het onscreen display niet (meer) en kan ik daar niet met de instellingen aan de slag. Eerder vandaag werkte het nog wel en heb ik speaker kalibratie zonder problemen uitgevoerd. De receiver kan dus wel (test) geluiden produceren.

Zelfs één aparaat los erop aansluiten - zoals bijvoorbeeld de IPOD rechtstreeks erin of alleen de BD aangesloten - levert nog steeds geen decibel geluid op.

Iemand suggesties?

Iemand nog tips suggesties?

Je zou bijna denken aan een defecte printplaat oid. Heb je wel geluid over optisch? Staat er niet per ongeluk de Mute aan? Staat de aangesloten apparatuur goed ingesteld?

Mmmm, dat je OSD niet meer werkt is een veeg teken.....

DVDProfilersFilmgek
14-05-2011, 14:53
Ik kan je helaas niet helpen op het gebied van de bediening van een Pio, maar heb je hem na deze pogingen ook al eens geprobeerd te resetten?

Patrick van den Hul
14-05-2011, 14:55
Reset heb ik net gedaan via enter en de power knop.
HDMI kabel is niet kapot, net getest via PC-scherm en PC.

:(

peptalk
14-05-2011, 14:56
Testone al geprobeerd?

peptalk
14-05-2011, 14:57
Krijg je wel geluid op de TV bij het beeld?

Patrick van den Hul
14-05-2011, 15:16
Ik heb een grote doorbraak geboekt: Na de reset heb ik de stroom eraf gehaald en er weer ingedaan. Vervolgens calibratie opnieuw gedaan en nu heb ik geluid.

Er is alleen een heel vreemd probleem nog steeds. De afstandsbediening is defept! Een groot deel van de knoppen in het midden werkt niet. Dit verklaart ook waarom ik niet in het onscreen menu terecht kon komen. Dit is me gelukt door de microfoon erin te stoppen waarna het menu automatisch verschijnt en vervolgens de knoppen gebruikt op de receiver zelf...

Batterijen al verwisseld en het ligt ook niet aan de secundaire functieknop (blauw). Kan de Ipod nu ook niet bedienen...

Maar grootste probleem is in ieder geval opgelost!

Patrick van den Hul
14-05-2011, 15:24
Het AB probleem blijkt een bekend probleem... De zoektocht gaat voort...

Bederft behoorlijk je aankoop plezier al die installatiehoofdpijn.

Claudio Santulli
14-05-2011, 15:30
Balen. Zeker als blijkt dat je in dit geval vooraf zou moeten zoeken naar known issues. Maar vaak blijkt dat wel wijsheid. Hopen dat alles goed komt. Je kan vaak wel kiezen voor een alternatieve ab code. Kan zomaar zijn dat andere apparaten storen.

DVDProfilersFilmgek
14-05-2011, 15:34
Het AB probleem blijkt een bekend probleem... De zoektocht gaat voort...

Bederft behoorlijk je aankoop plezier al die installatiehoofdpijn.

Aspirientje doet wonderen;), ben wel blij voor je dat je nu geluid hebt.(y)

Had je hem nieuw gekocht of gebruikt? Je hebt toch wel een soort van garantie?

Patrick van den Hul
14-05-2011, 15:40
Hij is nieuw...

Overigens werkt de subwoofer niet (losstaande subwoofer, aangesloten via aparte kabel). Dat probleem heb ik jaren geleden eerder gehad maar weet de oplossing niet meer.

Patrick van den Hul
14-05-2011, 15:55
Subwoofer is gefixed. Het begon opeens weer te dagen dat een actieve subwoofer standaard niet werkt bij Pioneer.

Je moet dan onder de geavanceerde menu-instellingen bij speaker setup de subwoofer van 'yes' naar 'plus' wijzigen. Misschien hebben anderen hier ook nog wat aan!

DVDProfilersFilmgek
14-05-2011, 16:35
Hij is nieuw...



Hoe sneller je terug gaat naar de winkel des te beter, indien zij dan nog eenzelfde AB hebben, kunnen ze je er direct 1 meegeven, als je ermee wacht kan de indruk gewekt worden dat je het zelf veroorzaakt zou kunnen hebben of dat het probleem pas na een tijd optrad en niet direct uit de doos.

Ondanks het tegenvallertje moet je maar denken dat je niet de enige bent, het kan gewoon gebeuren ook al is dat niet leuk.

Zo, nu lekker gaan genieten en de boel finetunen(y)

Michael Hamers
15-05-2011, 08:11
Subwoofer is gefixed. Het begon opeens weer te dagen dat een actieve subwoofer standaard niet werkt bij Pioneer.

Je moet dan onder de geavanceerde menu-instellingen bij speaker setup de subwoofer van 'yes' naar 'plus' wijzigen. Misschien hebben anderen hier ook nog wat aan!

Werkt bij mij anders prima en out of the box...

Patrick van den Hul
15-05-2011, 12:01
Ik had zowel bij mijn oude als nieuwe receiver dit probleem. Maar het ligt ook aan je speakerset. Ik heb de JBL-SCS178 waarbij de Subwoofer een aparte unit is (met eigen stroom, volume en aparte kabel). Bij mij is dan de optie 'plus' een vereiste.

Gerco Stuivenberg
15-05-2011, 12:24
Ik had zowel bij mijn oude als nieuwe receiver dit probleem. Maar het ligt ook aan je speakerset. Ik heb de JBL-SCS178 waarbij de Subwoofer een aparte unit is (met eigen stroom, volume en aparte kabel). Bij mij is dan de optie 'plus' een vereiste.
Bij de meesten van ons is de sub een aparte unit met eigen stroomvoorziening. Deze noemen we daarom ook 'aktief' 8-)

Dat je de sub als 'plus' in moet stellen kan komen doordat alle gewone luidsprekers zo ingesteld zijn dat deze het volledige frekwentiebereik weergeven. De 'plus' staat volgens mij voor 'LFE' plus de lage tonen van de 'fronts'. :|

DVDProfilersFilmgek
15-05-2011, 12:41
Bij de meesten van ons is de sub een aparte unit met eigen stroomvoorziening. Deze noemen we daarom ook 'aktief' 8-)

Dat je de sub als 'plus' in moet stellen kan komen doordat alle gewone luidsprekers zo ingesteld zijn dat deze het volledige frekwentiebereik weergeven. De 'plus' staat volgens mij voor 'LFE' plus de lage tonen van de 'fronts'. :|

Heb even de amerikaanse online manual doorgekeken(de eu versie was niet beschikbaar)

Op blz 46 staat dat als er voor large is gekozen voor de fronts de bas enkel over de fronts gaat(waarschijnlijk bij stereo en niet bij 5.1) zet je de stand op small dan gaat alle bas wel over de sub.

Inderdaad, gaat bij de stand plus ook de bas naar de sub als de speakers staan ingesteld op large, bij de Onkyo heet dat double bass.

Niets bijzonders dus;)

Michael Hamers
15-05-2011, 12:57
Dus Patrick, je moet je speakers niet op large zetten ;-)