PDA

Bekijk de volledige versie : center werkt niet meer ..



wietse
16-05-2011, 19:09
Hallo

Ik heb nu al ongeveer 3 jaar een pioneer vsx-817 met een set 5.1 speakers, maar nu werkt sinds kort mijn center niet meer. Zelf heb ik deze zaken al geprobeerd:
Als ik de center op andere uitgang aansluit werkt hij perfect, dus het ligt niet aan de speaker zelf.
Als ik bij speaker setup het CH level verhoog tot het maximum hoor ik wel een ruis, maar dit is heel stil in vergelijking met de andere.
Ik heb al een paar keer de hele versterker gereset. (ik dacht dat hij na 1 keer resetten en opnieuw instellen even gewerkt heeft) Maar dat heeft niet lang geduurd. Na nog vele keren te proberen is het nog steeds niet opgelost.



Ik hoop dat het wat duidelijk is en dat misschien iemand mij zou kunnen helpen.
dank bij voorbaat

mvg
Wietse

Frank
16-05-2011, 19:20
Wat voor kabel gebruik je? Ik heb een simpele speakerkabel en toen bij mijn VSX-917V de center speaker en later ook de rechter surroundspeaker uitviel heb ik het kabeltje korter gemaakt en opnieuw aangesloten en dat loste het probleem op.

wietse
16-05-2011, 19:28
Ik heb het een geprobeerd aan beide kanten van de kabel, maar dat blijkt bij mij jammer genoeg niet te werken. Ik heb nog steeds hetzelfde probleem.
Toch bedankt voor de TIP!

wietse
17-05-2011, 18:21
Na een uurtje zitten prutsen met de instellingen van de versterker heb ik toch even mijn geduld verloren, en een middelmatig, stevige tik op de bovenkant van de versterker gegeven.
En ja nu werkt de centerspeaker perfect!

Ik neem dus aan dat ik met een contact zit die wat los is (de plus pool van de center).
Nu vraag ik me af of het de moeite is om hem eens open te vijzen en kijken of ik het kan oplossen met een soldeerbout, of blijf ik daar beter af.

geoffreyvanvugt
27-05-2011, 01:59
Na een uurtje zitten prutsen met de instellingen van de versterker heb ik toch even mijn geduld verloren, en een middelmatig, stevige tik op de bovenkant van de versterker gegeven.
En ja nu werkt de centerspeaker perfect!

Ik neem dus aan dat ik met een contact zit die wat los is (de plus pool van de center).
Nu vraag ik me af of het de moeite is om hem eens open te vijzen en kijken of ik het kan oplossen met een soldeerbout, of blijf ik daar beter af.

Iemand vinden die een beetje verstand van electronica heeft en laten solderen.
Dit klinkt inderdaad als een los kontaktje..