PDA

Bekijk de volledige versie : Home Cinema Set aansluiten op PS3



Ibo03
17-05-2011, 17:20
Hallo,

ik zit namelijk met een probleem.
Ik heb een JVC LT-26S60SU als TV met één HDMI aansluiting.
Daarnaast heb ik een Home Cinema Set van JVC RX-E5.

Ik heb deze aangesloten hoe die moet aangesloten worden.
Ik krijg geluid wanneer ik gewoon TV kijk maar wanneer ik hem overschakel naar me PS3 krijg ik geen geluid.

Ik heb hier een beetje gelezen hoe het moet ik heb iets gehoord van een optische kabel ik heb geprobeerd alleen lukte niet maar hoe moet ik hem veranderen in mijn ps3 aangezien ik mijn PS3 heb aangeloten aan me tv via HDMI, en de home cinema set via scart.

Wie kan mij helpen zou het echt op prijs stellen.

Met vriendelijke groet,

Ibo.

derooy
17-05-2011, 17:36
ik heb hetzelfde probleem gehad,
het makkelijkst zou via optisch kabel zijn als je jvc ook optische aansluiting heeft is het alleen een optische kabel kopen binnen 2 tellen is dat klaar via ps3 home naar geluid gaan en tik in via optische ingang dan zou je dat moeten krijgen zo ook met scart volgens mij.
ik ben geen fan van scart want de kwaliteit gaat achteruit en soms loopt het niet goed met het beeld

Ibo03
17-05-2011, 21:00
Optische aansluiting heeft die wel, maar er staat 1 (VIDEO) erboven.

DVDProfilersFilmgek
18-05-2011, 16:14
Volgens de gebruiksaanwijzing staat er 2video boven8-)

Ibo03
18-05-2011, 23:45
Ten eerste bedankt voor je reactie.

Wat houdt dat in? Dat het niet mogelijk is?
Alvast bedankt.

DVDProfilersFilmgek
19-05-2011, 17:25
Ten eerste bedankt voor je reactie.

Wat houdt dat in? Dat het niet mogelijk is?
Alvast bedankt.

Het hield in dat je misschien niet de correcte info gaf, of als je wel de correcte info gaf, de gebruiksaanwijzing niet 1 op 1 laat zien wat er op de achterkant van je setje staat.

Het is wel degelijk mogelijk, wees wel voorzichtig met optische kabeltjes, ze zijn erg kwetsbaar.

Je zult waarschijnlijk wel een paar instellingen moeten doen in het setupmenu van de PS3 en als je daar niet uitkomt is er ook nog het grote PS3 Topic;)

Ibo03
19-05-2011, 19:06
Ik heb het inderdaad verkeerd gezien.
Het is 2 VIDEO

Ibo03
19-05-2011, 19:30
Het lukt me niet.

Ik heb een HDMI kabel van de PS3 naar de TV lopen.
De optische kabel heb ik nieuw gekocht heb ik van de PS3 naar de reciever lopen op de juiste plek (denk ik) 2 (VIDEO) staat er maar is de enige optische ingang.
Ik heb in de PS3 instellingen op optische geluid ingesteld en nog steeds krijg ik geen geluid.
Moet ik de reciever instellen?
Zo ja hoe doe ik dat enige idee?

Gerco Stuivenberg
19-05-2011, 20:07
Wanneer er meer soorten aansluitingen voor een bepaalde bron gebruikt kunnen worden, moet je bij een receiver vaak de digitale ingangen toewijzen aan de bron die je wilt gebruiken en ook de juiste signaal-ingang kiezen. Zie daarvoor de gebruiksaanwijzing van de receiver. :cool:

Ibo03
20-05-2011, 08:16
Heb ik gedaan.
Ik kan hem op DVD, VIDEO, AM/FM, TV en nog één maar weet niet precies welke dat was. En bij allemaal krijg ik geen geluid.

DVDProfilersFilmgek
20-05-2011, 09:05
Heb ik gedaan.
Ik kan hem op DVD, VIDEO, AM/FM, TV en nog één maar weet niet precies welke dat was. En bij allemaal krijg ik geen geluid.



http://manuals.playstation.net/document/nl/ps3/current/settings/audiooutput.html

Kijk bij puntje 5, daar kun je de audio formaten aanvinken die je set ondersteund. (dus zeker geen DTS HD MA etc etc)

Dan, je hebt de optische kabel nieuw gekocht, doch zoals eerder vermeld, deze zijn redelijk kwetsbaar, zie je als hij is aangesloten op de PS3, deze dient wel aan te staan, een rood lichtje aan het einde van de optische kabel?

Ibo03
20-05-2011, 09:26
Ik zal zodra ik thuis ben op die manier vinden en ook gelijk kijken of het lampje brand.
Alvast bedankt voor de informatie!

DVDProfilersFilmgek
20-05-2011, 10:33
Ik zal zodra ik thuis ben op die manier vinden en ook gelijk kijken of het lampje brand.
Alvast bedankt voor de informatie!

Maak je geen zorgen, we helpen je net zolang tot het werkt, wel even laten weten als het gelukt is, dan maak je onze dag weer goed:grin:

Ibo03
20-05-2011, 10:42
De fout was volgens mij toen ik bij de instellingen van de PS3 ging veranderen.
Deed ik Dolby 5.1 terwijl ik iets anders moest aanvinken.
Daarnaast heb ik nog een vraag eigenlijk op welke stand moet ik de reciever zetten.
Kan kiezen onder TV/VIDEO/FM/AM etc.

DVDProfilersFilmgek
20-05-2011, 11:00
De fout was volgens mij toen ik bij de instellingen van de PS3 ging veranderen.
Deed ik Dolby 5.1 terwijl ik iets anders moest aanvinken.
Daarnaast heb ik nog een vraag eigenlijk op welke stand moet ik de reciever zetten.
Kan kiezen onder TV/VIDEO/FM/AM etc.

Ook goed opletten voor wat betreft Gerco zei, je moet de digitale(dat is oa ook de optische ingang) ingangen toewijzen.

Heb online alleen een engelstalige gebruiksaanwijzing gevonden, daar staat info op blz 10 voor de bediening, daar wordt je doorverwezen naar blz 19 hoe je het moet toewijzen, je hebt echt je gebruiksaanwijzing nodig8-)

Je kan dan wel je sound toetsje op je AB schakelen van analoog naar digitaal, maar als je niets hebt toegewezen, dan zal het niet werken.

Als je je setje goed hebt ingesteld dan zou je met je AB waarschijnlijk op VIDEO uitkomen met als sound de keuze Digitaal.

Het gaat je lukken(zeker met de gebruiksaanwijzing erbij;) )

Ibo03
30-05-2011, 12:08
Bedankt voor je hulp ik kom er maar niet uit.
Me engels is niet een van de beste heb geprobeerd met vertaalmachines het lukt niet heb alle instellingen die je moet hebben de ps3 goed zoals aangegeven alleen ik snap nog niet hoe ik mijn versterker overschakel naar optisch.

Ibo03
30-05-2011, 13:16
Het is me gelukt!
Ik wil jullie echt bedanken bedankt voor alles!!
Ben zo blij!

Groetjes

DVDProfilersFilmgek
30-05-2011, 22:25
Het is me gelukt!
Ik wil jullie echt bedanken bedankt voor alles!!
Ben zo blij!

Groetjes

Bedankt voor je berichtje, graag gedaan:grin:

Fijn dat het je uiteindelijk toch gelukt is(y)