PDA

Bekijk de volledige versie : Starship Troopers SE vs oude flipper?



Gert
21-09-2001, 07:58
Question: Is het de moeite waard om de nieuwe release van Starship Troopers te kopen als je de oude flipper al bezit?

Groetjes,
Gert

Anonymous
21-09-2001, 18:33
Was niet van plan om ooit flippers te kopen, en kijk dan ook altijd eerst in de reviews (of de boekjes die erbij zitten) of het een enkelzijdige DVD betreft. Zodoende heb ik de oude versie nooit gekocht. Zodra de nieuwe versie in de winkels lag ben ik hem gelijk gaan halen.
En om dan (eindelijk) een antwoord op je vraag te geven:
Ik zou het doen. De nieuwe versie heeft een behoorlijk aantal interessante extra's, waaronder een echt leuk om naar te luisteren kommentaar van Paul Verhoeven.
Bovendien is de beeldkwaliteit beter, en dat lijkt me bij elke DVD film een must. Tenslotte is dat waar het medium voor bedoeld is:
"De bioscoop ervaring bij u thuis!"

Gert
22-09-2001, 11:12
Ik ben erg te spreken over de kwaliteit van de vorige versie (flipper). Ik heb hier in het forum ook iets gelezen van iemand die het geluid erg slecht vond... die flipper heeft gewoon goed geluid hoor. Het kan natuurlijk dat ik erg snel tevreden ben ;-)

Als ze voor dezelfde mpeg streams hebben gebruikt voor SE versie ben ik al tevreden (alle extra's zijn mooi meegenomen + omdraaien hoeft niet meer).

Heeft iemand hier meer info over?

Groetjes,
Gert

Ettepet
22-09-2001, 11:58
Dat slechte commentaar over het geluid van Starship Troopers SE kwam van mij.

Of het geluid hetzelfde is als die op de flipper-versie weet ik niet, maar ik vermoed van wel. Als je daar tevreden mee was, maar de gok niet aandurft kun je 'em altijd nog een dagje huren bij de videotheek.

Hoe ik aan mijn slechte beoordeling kom:
- Op video is Starship Troopers qua surround- en basgeluid een topper, waarschijnlijk de beste die ik heb. De DVD-versie klinkt in een directe vergelijking duidelijk minder spectaculair. Relatief weinig bas, hoge tonen en surround. Er is geloof ik zelfs maar één scene waar je duidelijk wordt dat je surroundspeakers onafhankelijk worden aangestuurd.
- U571, een andere popcorn-film die ik heb, heeft behalve een klasse beter beeld (met name ruis) ook geluid dat 2, misschien wel 3 klasses beter is op DTS. Starship Troopers is oorspronkelijk ook op DTS opgenomen. Toegegeven: U571 is nieuwer, en bekroond met een Oscar voor zijn geluidseffecten, maar geluid vormt in mijn ogen een wezenlijk onderdeel van beide films.

Buiten smaak kunnen verschillen in beoordeling nog voortkomen uit verschillen in audio-apparatuur. Ik heb zelf geen sub-woofer, maar wel uitstekende front-speakers qua bas (JBL LX-8). Bij U571, Gladiator en Saving Private Ryan heb ik in elk geval niks te klagen.

Menno
22-09-2001, 12:25
Voor het geld hoef je het niet te laten...
Die nieuwe Starship Troopers (Special Edition) ligt in sommige winkels voor het minimale bedrag van 25 gulden...

Ettepet
22-09-2001, 13:40
Voor het geld hoef je het niet te laten...
Die nieuwe Starship Troopers (Special Edition) ligt in sommige winkels voor het minimale bedrag van 25 gulden...
Welke winkel(s) zijn dat?

Het goedkoopste zover ik weet is de Makro, daar is ie ongeveer 35 gulden. (samen met Con Air, Face/Off, Air Force One, Armageddon, enz.)

frosty
22-09-2001, 15:41
Was niet van plan om ooit flippers te kopen, ... Zodoende heb ik de oude versie nooit gekocht....

Bovendien is de beeldkwaliteit beter, en dat lijkt me bij elke DVD film een must.


uhmm... hoe weet je dat de beeldkwaliteit beter is van de special edition???? ... je hebt immers nooit de oude gekocht..
heb zelf de oude versie en vindt de beeldkwaliteit perfect...

Nathan Strik
22-09-2001, 17:05
Heb vanmiddag de S.E. gekocht. Ga hem vanavond kijken.
Zoals jullie weten ben ik erg kritisch, dus meer info volgt!!!

Nathan Strik
23-09-2001, 09:20
Zo, gisterenavond Starship Troopers S.E. gezien en ik was allereerst bijzonder onder de indruk van de strakke beeldkwaliteit. Wat is dit een ontzettend scherpe en contrastrijke transfer zeg. Ook bijna geen beeldruis, kudo´s voor Buena Vista!!! In één scène (de eerste invasie op de alien planeet ´s nachts) meende ik wat lichte compressie artifacts te zien in de zwarte hemel, maar dit valt nauwelijks op.
Ook bijna geen filmvlekjes (is trouwens een fout die redelijk makkelijk te herstellen is en naar mijn mening op veel te veel DVD´s voorkomt) alleen tijdens de begin en eindcredits vallen ze echt op. Keurig gedaan!!!
Ook de extra´s zijn aardig, Verhoeven geeft (in zijn irritante steenkolen Engels) interessant commentaar, al vond ik hem in de uitleg van de special effects van de "Bug Ride" wat hyperactief overkomen (there´s a bug, and there, and there.....) Het commentaar bij de film zelf heb ik nog niet bekeken, ik vond dat er wel weer genoeg dood en verderf op mijn scherm was geweest voor één avond.
Geluid is ook heel indrukwekkend. Alhoewel ik mij meen te herinneren dat ik in de bioscoop destijds meer laag hoorde, is het geluid zeer dynamisch en zeker één van de betere Dolby Digital 5.1 tracks die ik in tijden heb gehoord.Meteen kopen als je hem nog niet hebt, zeker voor deze prijs!!!!

Anonymous
23-09-2001, 09:23
Oeps, je hebt gelijk...
Ik verwarde Armageddon S.E. met Starship Troopers.
Starship troopers had al een goed beeld, de vorige versie van Armageddon S.E. had volgens www.dvd-home.nl een beter beeld dan zijn flipper voorganger.

Ettepet
23-09-2001, 11:23
Starship Troopers S.E. eindelijk gezien!!!

[...]
'k zal 'em bij een paar kenissen nog eens uitproberen. Het geluid klinkt bij mij in elk geval nog steeds benedenmaats..

Gert
24-09-2001, 07:16
Ik heb gisteren wat fragmenten bekeken van S.E. op de PC. Zover ik kan zien (en horen) is het beeld en geluid hetzelfde als oude flipper. De properties van de video bitstream zeggen 7.8mbps en dit is iets meer dan de flipper (7.5mbps). Ik heb verschillende stilstaande beelden met elkaar vergeleken en soms is de flipper iets scherper en soms de S.E. versie weer (erg vreemd).

Kortom: het geluid en beeld van Starship Troopers S.E. is OK :-)
Maar dat "S.E." is wat overdreven...

Groetjes,
Gert