Log in

Bekijk de volledige versie : Zavvi.nl

Pagina's : 1 2 3 4 [5]

pjblack
06-08-2021, 18:18
De douane erkent dat je dubbele btw moet betalen als je blu ray niet goed is. Dan moet ZAVVI weer een garantieverklaring gaan opsturen. Echt niet te filmen. Je bent gewoon je kosten kwijt want je hebt het artikel aangenomen of dat product nou goed is of niet daar heeft Den Haag lak aan. Lekker verdienen daar.

Peter van santbrink
06-08-2021, 21:04
Een (commercieel) pakketje met een waarde van 0 euro wordt sowieso bij de douane, denk ik, al als verdacht aangemerkt. Naar mijn weten vermeldde Zavvi voorheen wel een waarde op hun pakketten, maar helemaal zeker weet ik dat niet omdat ik hiervan geen afbeeldingen heb. In je besteloverzicht bij Zavvi kun je ook zien dat er bij acties als 2 voor 32 euro bij beide artikelen een waarde vermeld staat, die opgeteld dan op het te betalen totaalbedrag (incl. verzendkosten) uitkomt.

hier een screenshot van de order zoals hij in mijn account staat: 1 arrow titel op €0, 1 op volledig bedrag; die linker heb ik binnen na betalen inklaringskosten en bedrag op pakket was €18,99.

12164

Er is ook goed nieuws te melden, vandaag een Zavvi pakket binnen zonder kosten, net als eerder gemeld ook met IOSS stempel; was binnen een week binnen (y)

pjblack
06-08-2021, 21:13
hier een screenshot van de order zoals hij in mijn account staat: 1 arrow titel op €0, 1 op volledig bedrag; die linker heb ik binnen na betalen inklaringskosten en bedrag op pakket was €18,99.

edit; lukt me nog niet om foto te plaatsen..:???:

Er is ook goed nieuws te melden, vandaag een Zavvi pakket binnen zonder kosten, net als eerder gemeld ook met IOSS stempel; was binnen een week binnen (y)

Nou laten we hopen dat de rest ook zo wordt gestuurd. Zit nog op veel te wachten helaas.

Roembout
07-08-2021, 11:13
Zojuist hier ook 3 pakjes binnen gekregen van Zavvi zonder extra kosten. Toch weer een meevaller.

Richard Thorndyke
12-08-2021, 10:03
Zojuist hier ook 3 pakjes binnen gekregen van Zavvi zonder extra kosten. Toch weer een meevaller.
Ook met IOSS-stempel op de verpakking? Dat zou dan de verklaring zijn. Als ze dat inmiddels geregeld hebben, kunnen we daar weer wat zorgelozer bestellen.

Roembout
12-08-2021, 10:15
Ook met IOSS-stempel op de verpakking? Dat zou dan de verklaring zijn. Als ze dat inmiddels geregeld hebben, kunnen we daar weer wat zorgelozer bestellen.

Er zat inderdaad bij elk pakje een IOSS-stempel erop.

Gisteravond echter kreeg ik een betaalverzoek in de PostNL app voor één van die pakjes. Beetje vreemd. Misschien een fout in hun systeem dat dat verzoek nu pas komt. Ik weet niet precies wat ik ervan moet denken.

Peter van santbrink
12-08-2021, 13:46
het blijft verwarrend, bij mij tot nu voor alle pakketten extra moeten betalen, 1 pakket inmiddels binnen en heeft zo'n IOSS stempel dus ben bang het een kwestie van pech/geluk is (stempel is erg klein, misschien wordt het soms niet gezien door degene die het pakketje inklaart :confused:)

Richard Thorndyke
12-08-2021, 18:08
Er zat inderdaad bij elk pakje een IOSS-stempel erop.

Gisteravond echter kreeg ik een betaalverzoek in de PostNL app voor één van die pakjes. Beetje vreemd. Misschien een fout in hun systeem dat dat verzoek nu pas komt. Ik weet niet precies wat ik ervan moet denken.
Niet betalen dan dus, PostNL maakt hier een fout. De btw is al geïnd, dus er valt niks meer in te klaren.

Roembout
12-08-2021, 19:01
Niet betalen dan dus, PostNL maakt hier een fout. De btw is al geïnd, dus er valt niks meer in te klaren.

Ik was niet van plan om te gaan betalen inderdaad. Het is niet mijn probleem dat zij hun zaken niet op orde hebben.

Pieter Kleine
12-08-2021, 20:40
Ik was niet van plan om te gaan betalen inderdaad. Het is niet mijn probleem dat zij hun zaken niet op orde hebben.

Wat je wel moet doen is de nota aanvechten, motiveer waarom je niet wilt betalen, dat dus de btw al betaald is. Voeg zo mogelijk bewijsmateriaal toe.

Dit om te voorkomen dat je straks gezeur krijgt met een incassobureau.

rogue
13-08-2021, 07:41
Wat je wel moet doen is de nota aanvechten, motiveer waarom je niet wilt betalen, dat dus de btw al betaald is. Voeg zo mogelijk bewijsmateriaal toe.

Dit om te voorkomen dat je straks gezeur krijgt met een incassobureau.

Maar kan dat? Als je niet betaalt gaat normaal gesproken het pakje retour denk ik? Is het niet aan hen om te zorgen dat ze dat doen, ook al hebben ze het pakje dus al afgeleverd?

Oakey
13-08-2021, 08:49
Ik zou altijd reageren. Nooit een goed idee om rekeningen of betalingsherinneringen te negeren, zelfs als je in je recht staat.

Peter van santbrink
13-08-2021, 19:49
vandaag 2 pakketten binnen allebei met IOSS stempel; 1 zonder extra kosten en voor 1 heb ik eergisteren via de app inklaringskosten betaald en dus 2 dagen later binnen.

Heel vreemd, volgens mij mag postnl pakketten met een IOSS stempel niet inklaren omdat de BTW al is ingehouden; formeel is dat ook zo omdat de prijzen op de Zavvi site inclusief Engelse VAT zijn welke ongeveer gelijk is aan de NL BTW.

Ik ga morgen bezwaar aantekenen bij post.nl, kijken hoe ze dit gaan behandelen

DVD Watcher
14-08-2021, 08:36
Gisteren de schitterende documentaire ''The Last Dance (over Basketbal legende Michael Jordan, en deze docu zit in een prachtige stevige box)'' binnengekregen, welke een waarde van € 41,99 heeft wat op de doos staat. Bij mij staat er geen enkele sticker of stempel op, wat vermeldt dat ik nog moet betalen ofzo. Doos bevatte enkel zo'n gele Community goods sticker. Happy dus dat ik niks hoef te betalen wat betreft invoeringskosten.

Peter van santbrink
14-08-2021, 09:03
Gisteren de schitterende documentaire ''The Last Dance (over Basketbal legende Michael Jordan, en deze docu zit in een prachtige stevige box)'' binnengekregen, welke een waarde van € 41,99 heeft wat op de doos staat. Bij mij staat er geen enkele sticker of stempel op, wat vermeldt dat ik nog moet betalen ofzo. Doos bevatte enkel zo'n gele Community goods sticker. Happy dus dat ik niks hoef te betalen wat betreft invoeringskosten.

deze ook ontvangen zonde extra kosten, zelf wel met een IOSS stempel (kleine zwarte stempel midden onderin op label) en ook opvallend, een nieuwe streepjescode sticker geplakt over degene die al op het pakket stond

DVD Watcher
14-08-2021, 09:31
deze ook ontvangen zonde extra kosten, zelf wel met een IOSS stempel (kleine zwarte stempel midden onderin op label) en ook opvallend, een nieuwe streepjescode sticker geplakt over degene die al op het pakket stond

Toch raar dat sommige pakketten dan wel ontsnappen aan de inklaringskosten. Persoonlijk vind ik het niet erg hoor ;)

Marcel Hoeve
14-08-2021, 11:24
Ik denk dat ze gewoon steekproefsgewijs deze zendingen afhandelen. Is op zich niet goed, want je wilt als ontvanger duidelijkheid hebben, maar we zitten nog steeds in een overgangsfase. Voorlopig voor mij geen bestellingen bij Zavvi zolang het nog te veel een kwestie van geluk hebben lijkt. Ik blijf voor UK-bestellingen een absolute voorkeur voor Amazon UK houden.

pjblack
14-08-2021, 14:01
Het wordt steeds slechter bij Post.nl Ik zat op een pakketje te wachten Shrek steelbook en wat denken jullie heeft Post.nl het pakketje teruggestuurd.
Thank you for getting in touch about your order.

Your package has been returned to us. I am sorry for the inconvenience.

We would like to offer you a replacement or a refund.

If you choose a replacement, it will be sent to the same delivery address, because once the order has been validated we cannot modify it.

Could you please confirm your deliver address?

If you choose a refund, it will be processed within 3-5 working days.

We apologise for any inconvenience this may cause while we await your response.

If there is anything else that we can do, then please do not hesitate to get in touch and a member of our team will be happy to help.

Kind regards,

tanyerah

Zavvi Team

En ja ik woon al 21 jaar op hetzelfde adres.

Pastichio Rocker
19-08-2021, 18:58
Ik word een beetje verdrietig van die prijzen tegenwoordig op Zavvi. Ze waren altijd zo lekker goedkoop...

Marcel Hoeve
19-08-2021, 21:18
Ik word een beetje verdrietig van die prijzen tegenwoordig op Zavvi. Ze waren altijd zo lekker goedkoop...
Noem eens wat voorbeelden, want ik merk niet echt verschil met voorheen.

Pastichio Rocker
19-08-2021, 22:40
Noem eens wat voorbeelden, want ik merk niet echt verschil met voorheen.

(Nieuwe) boutique label releases bv. Voorheen tussen de 18-20 euro, nu 25-40 euro.

A Tale of Two Sisters, El Topo, The Holy Mountain (Arrow): 33 euro! Tremors, Crash, Pitch Black (Arrow): 25 euro! Phantasm box set (Arrow): voorheen 30 euro (geen actie!), nu 66 euro! Do the Right Thing, Roma, Moonrise Kingdom, Dazed & confused (Criterion): 40 euro! Short Circuit 2 (88 Films): 29,5 euro! etc etc. En dit is nog maar een steekproef. Wie betaalt dat nou?

Ik vind het in ieder geval een bizarre prijsstijging, want ze waren altijd een stuk goedkoper. De coronacrisis heeft ze geen windeieren gelegd.

BigLebowski
20-08-2021, 08:13
Het was mij ook opgevallen. De prijzen zijn kort geleden een stuk omhoog geschoten.

Marcel Hoeve
20-08-2021, 08:33
OK. Maar dat zijn ook allemaal niet alledaagse titels. De standaard ‘blockbusters’ zijn in prijs niet echt gestegen en ook de acties van 2 voor 28 euro of 2 voor 32 euro bestaan nog steeds. Maar daar zitten waarschijnlijk geen titels tussen die jullie zoeken, denk ik.

Pastichio Rocker
20-08-2021, 11:25
OK. Maar dat zijn ook allemaal niet alledaagse titels. De standaard ‘blockbusters’ zijn in prijs niet echt gestegen en ook de acties van 2 voor 28 euro of 2 voor 32 euro bestaan nog steeds. Maar daar zitten waarschijnlijk geen titels tussen die jullie zoeken, denk ik.

Ook die acties waren voorheen een stuk goedkoper. Toen was het 2 voor 15 euro en 2 voor 23 euro.

rogue
20-08-2021, 13:07
Opvallend van die prijzen van de Arrow uitgaves, aangezien Zavvi Arrow heeft overgenomen zou je verwachten dat ze misschien juist bij hen wat goedkoper zouden zijn..

Pastichio Rocker
20-08-2021, 14:35
aangezien Zavvi Arrow heeft overgenomen

Hoe kom je daar bij? Zavvi is onderdeel van The Hut Group.

Marcel Hoeve
20-08-2021, 17:25
Ook die acties waren voorheen een stuk goedkoper. Toen was het 2 voor 15 euro en 2 voor 23 euro.
Misschien zijn/waren die er ook, dat weet ik niet. Ik kijk alleen naar acties met 4K-titels en die kostten voorheen ook zoveel als nu.

Oakey
20-08-2021, 20:42
Hoe kom je daar bij? Zavvi is onderdeel van The Hut Group.

Die berichten zijn er wel: https://www.filmstories.co.uk/news/it-looks-as-if-zavvi-has-bought-arrow/

Pastichio Rocker
20-08-2021, 21:26
Die berichten zijn er wel: https://www.filmstories.co.uk/news/it-looks-as-if-zavvi-has-bought-arrow/

Laten we hopen van niet.

TMH
20-08-2021, 22:36
The Hut Group heeft Arrow opgekocht. Daarom klagen veel Britten op o.a. YouTube dat sindsdien de kwaliteit van sommige Arrow producten achteruit lijkt te zijn gegaan. De QC lijkt minder. Misschien toeval, maar het valt wel op.

jurgen42u
20-08-2021, 23:42
Ik denk niet dat er een supergrote invloed zal zijn op beide, aangezien het The Hut Group is die Arrow Films heeft gekocht en niet Zavvi. Al verwacht ik wel dat er (heel wat) AF producten alseerst naar Zavvi zal gaan als primeur.Maar ik wel dat de prijzen van de Arrow releases in het algemeen toch wel de hoogte zijn ingegaan de laatste tijd. Corona? Overstap naar 4K? Overname door THG? Brexit? Een combinatie van verschillende factoren?

mrjohn
21-08-2021, 11:28
Inderdaad is Zavvi een stuk duurder geworden, maar dat viel me al eerder op. Alleen vind ik dat veel meer webshops en ook van binnen de EU een stuk duurder geworden zijn. En dit geldt voor alle multimedia: cd, dvd, bluray, 3D en 4K. Cassettebandjes zijn niet zo duur. Je ziet prijzen dan denk je: die zijn knettergek. En nee dan heb ik het niet over de Mediamarkt. Dat is gewoon zielig en het is einde verhaal voor dit bedrijf. Ik zit me nog steeds af te vragen welke fysiek winkels Brussel bedoelde toen zij de nieuwe BTW-regels invoerde.

Pastichio Rocker
21-08-2021, 16:33
Ik las op Hidefninja dat The Hut Group nu zo'n 75% aandelen bezit van Arrow.

Ze zijn ook gestopt met het Arrow Academy label:

https://i.imgur.com/M9XWMuX.png

De verschuiving in kwaliteit viel mij al op. Ook heel veel 'populaire' films de laatste tijd die een Arrow treatment krijgen,

jurgen42u
21-08-2021, 17:26
Ik las op Hidefninja dat The Hut Group nu zo'n 75% aandelen bezit van Arrow.

Ze zijn ook gestopt met het Arrow Academy label:

De verschuiving in kwaliteit viel mij al op. Ook heel veel 'populaire' films de laatste tijd die een Arrow treatment krijgen,

Wat bedoel je? De releases tot nu toe in 2021 waren vrij goed tot zeer goed. Ik kan me zelf geen uitgave bedenken die echt slecht of matig was.

Pastichio Rocker
22-08-2021, 13:15
Wat bedoel je? De releases tot nu toe in 2021 waren vrij goed tot zeer goed. Ik kan me zelf geen uitgave bedenken die echt slecht of matig was.

Niet wat betreft inhoud, maar wel wat betreft pq en teruggeroepen uitgaven.

jurgen42u
22-08-2021, 13:22
Er was bij mijn weten amper 1 release die minder goed was., was dat niet die donnie darko?

theThinWhiteDuke
22-08-2021, 17:49
Er was bij mijn weten amper 1 release die minder goed was., was dat niet die donnie darko?
Die ja, en Demons ook.

Pastichio Rocker
22-08-2021, 18:21
Dan hebben we nog Hellraiser 3 en Creepshow 2 die allebei framing issues hebben, waardoor je onafgemaakte stukken set ziet die je helemaal niet hoort te zien, en is bij een paar releases zoals bv A Tale of Two Sisters, Dead or Alive: Final en de theatrical cut van Nightbreed de PQ niet naar hun gebruikelijke standaard. Ze lijken de laatste tijd in ieder geval vaker voor de gemakkelijke weg te kiezen. Het is één van mijn favoriete boutique labels, maar dit soort dingen vallen me wel op.

kurtg
25-08-2021, 11:14
is zavvi.nl al ok om te laten leveren in Belgie zonder gezeur met de douane ?

rvvnr1
31-08-2021, 19:42
Vandaag een SMS-je ontvangen van Post NL met de vraag of ik even inklaringskosten wilde betalen.
Dit is de eerste keer, bij opvraag van de factuur bleek t om de UHD van Wall-E te gaan.

Heb betaald, nu maar wachten en kijken of de stempel (IOSS) op t doosje staat en dan bezwaar aantekenen?
Heeft die stempel overigens echt een officiële status??

Peter van santbrink
01-09-2021, 09:28
ik stop met bestellen bij Zavvi: bestelde laatste tijd alleen nog maar Zavvi exclusive titels maar moet zelf steeds inklaringskosten en BTW betalen; op zich geen probleem maar Zavvi past hun prijs niet aan (moet dus 2x belasting betalen) zoals Amazon.co.uk wel doet en dat is bij duurdere titels onacceptabel geworden voor mij, eens te meer daar je die kosten niet terugkrijgt van Zavvi (alleen de 4 euro inklaringskosten).

Net bericht dat ik €16.60 kan bijbetalen voor een pakket (denk dat dit de Dune 4K Zavvi exclusive uitgave is), ben benieuwd of hier zo'n IOSS stempel op staat

rvvnr1
02-09-2021, 14:29
Net Wall-E ontvangen in een witte enveloppe waarop in mijn ogen duidelijk IOSS staat gedrukt.
Maar wat zegt dat nu werkelijk?

Nu dus maar contact zoeken met Zavvi voor die 4 euro?
Of toch bezwaar aantekenen bij PostNL??

rogue
02-09-2021, 15:18
Net Wall-E ontvangen in een witte enveloppe waarop in mijn ogen duidelijk IOSS staat gedrukt.
Maar wat zegt dat nu werkelijk?

Nu dus maar contact zoeken met Zavvi voor die 4 euro?
Of toch bezwaar aantekenen bij PostNL??

Ik denk allebei. Als ik er een zo ontvang ga ik het wel aan beide kanten proberen.

Peter van santbrink
03-09-2021, 16:47
stond op het punt contact op te nemen met Zavvi omdat een pakket een paar dagen buiten hun delivery range was gekomen; echter net is pakket binnen gekomen dus zonder extra kosten; met IOSS stempel

Lijkt dus af te hangen van wie het pakketje beoordeeld of je te maken krijgt met extra kosten, geen goede zaak

Marcel Hoeve
03-09-2021, 18:17
Verbaast me niets. Men neemt gewoon steekproeven, kennelijk. Niet alles wordt gecontroleerd, dus je kunt geluk hebben.

BigLebowski
06-09-2021, 17:01
ik stop met bestellen bij Zavvi: bestelde laatste tijd alleen nog maar Zavvi exclusive titels maar moet zelf steeds inklaringskosten en BTW betalen; op zich geen probleem maar Zavvi past hun prijs niet aan (moet dus 2x belasting betalen) zoals Amazon.co.uk wel doet en dat is bij duurdere titels onacceptabel geworden voor mij, eens te meer daar je die kosten niet terugkrijgt van Zavvi (alleen de 4 euro inklaringskosten).

Net bericht dat ik €16.60 kan bijbetalen voor een pakket (denk dat dit de Dune 4K Zavvi exclusive uitgave is), ben benieuwd of hier zo'n IOSS stempel op staat

Voor mij precies hetzelfde verhaal.

roninpacino
06-09-2021, 20:54
Wat als we een standaard brief opstellen met screenshots van enkele berichten in dit topic (of simpelweg een link), en een link naar Zavvi's eigen pagina? En als we dan inklaringskosten moeten betalen, de kosten betalen, maar wel bezwaar aantekenen. Tegen zowel Zavvi als PostNL/de bezorger. Tot nu toe drie keer onterecht inklaringskosten moeten betalen, bezwaar aangetekend, en mijn geld uiteindelijk (na 6 weken of zo) teruggekregen van PostNL. Ging niet om pakketjes van Zavvi, maar van Arrow Video & Indicator.

Oakey
07-09-2021, 06:53
Ik denk dat PostNL er weinig aan kan doen, het lijkt me evident dat zavvi zelf de zaak niet op de juiste manier afhandelt binnen die IOSS portal. De voorwaarden van zavvi blijven ook vreemd, met op de ene plek op hun website de vermelding dat er inklaringskosten bij kunnen komen en dat de ontvanger hiervoor verantwoordelijk is en op de andere plek dat er na de Brexit geen extra kosten bijkomen.

Ik lees op reddit bijvoorbeeld dat het IOSS nummer niet goed vermeld wordt:

Zavvi has to include their IOSS ID in the declaration. Right now they're not doing it, they're only putting the black circular "IOSS" stamp
https://www.reddit.com/r/Steelbooks/comments/pft1ga/zavvi_vat_ioss_and_the_eu_zavvis_missing_ioss/

Bij Amazon heeft niemand dit probleem.

Marcel Hoeve
07-09-2021, 07:49
Bij Amazon heeft niemand dit probleem.

Precies. Waarom sommige forumleden op dit moment nog steeds bij Zavvi blijven bestellen, is mij echt een raadsel. Alle filmtitels kun je namelijk ook bij Amazon krijgen, alleen misschien niet in de 'fancy' uitvoering die Zavvi aanbiedt. Nou, hoe erg is dat? En als je het toch doet, weet je wat de eventuele gevolgen (kunnen) zijn en accepteer die dan ook. Ik denk dat je bij problemen hiermee echt bij Zavvi moet zijn, en niet bij PostNL, de douane of andere partijen.

Oakey
07-09-2021, 08:35
Precies. Ik bestelde regelmatig bij zavvi maar nu helemaal niet meer. Idem dodax die niet eens een IOSS-registratie heeft.

rogue
07-09-2021, 10:22
Wat als we een standaard brief opstellen met screenshots van enkele berichten in dit topic (of simpelweg een link), en een link naar Zavvi's eigen pagina? En als we dan inklaringskosten moeten betalen, de kosten betalen, maar wel bezwaar aantekenen. Tegen zowel Zavvi als PostNL/de bezorger. Tot nu toe drie keer onterecht inklaringskosten moeten betalen, bezwaar aangetekend, en mijn geld uiteindelijk (na 6 weken of zo) teruggekregen van PostNL. Ging niet om pakketjes van Zavvi, maar van Arrow Video & Indicator.

Nou ben ik toch benieuwd....Arrow en Indicator houden toch niet de VAT automatisch in, dacht ik? Dan zouden inklaringskosten toch juist terecht zijn?

Precies. Waarom sommige forumleden op dit moment nog steeds bij Zavvi blijven bestellen, is mij echt een raadsel. Alle filmtitels kun je namelijk ook bij Amazon krijgen, alleen misschien niet in de 'fancy' uitvoering die Zavvi aanbiedt. Nou, hoe erg is dat? En als je het toch doet, weet je wat de eventuele gevolgen (kunnen) zijn en accepteer die dan ook. Ik denk dat je bij problemen hiermee echt bij Zavvi moet zijn, en niet bij PostNL, de douane of andere partijen.

Omdat aangegeven werd dat zavvi nu ook werkte met IOSS. Nu achteraf blijkt dat het nog steeds niet altijd goed gaat, is het makkelijk wijzen, maar dat konden mensen niet weten op het moment van bestellen. En de lopende orders die ik besteld heb (en allemaal nog steeds onderweg zijn) waren in alle gevallen exclusieve uitgaves of veel goedkoper bij zavvi. Misschien lost dat je raadsel op ;).

Peter van santbrink
07-09-2021, 12:08
Duidelijk verhaal via die REDDIT link (y) ;

lekker dit, Zavvi doet het dus niet goed met hun IOSS nummer... ga dus ook die BTW kosten claimen bij Zavvi met het argument dat ik door hun fout 2x BTW moet betalen

Lorre
07-09-2021, 17:07
Alle filmtitels kun je namelijk ook bij Amazon krijgen, alleen misschien niet in de 'fancy' uitvoering die Zavvi aanbiedt.

Mis! Bepaalde titels zijn NIET verkrijgbaar via Amazon. Zo wou ik The Babadook 4K bestellen en kon ik dit enkel via second sight of Zavvi aangezien deze nooit bij Amazon verkrijgbaar is geweest voor ons.

Pastichio Rocker
07-09-2021, 17:41
Een bijkomstig probleem is dat PostNL en de douane hun zaakjes nog lang niet op orde hebben en je zo een maand kunt wachten op je bestelling als je pech hebt. PostNL blijkt ook nog eens grote moeite te hebben met meerdere bestellingen die hetzelfde Zavvi-ordernummer hebben.

BigLebowski
07-09-2021, 17:57
Duidelijk verhaal via die REDDIT link (y) ;

lekker dit, Zavvi doet het dus niet goed met hun IOSS nummer... ga dus ook die BTW kosten claimen bij Zavvi met het argument dat ik door hun fout 2x BTW moet betalen

Ik wens je veel succes, laat ajb even weten wat de uitkomst is ;)

Oakey
07-09-2021, 19:39
Een bijkomstig probleem is dat PostNL en de douane hun zaakjes nog lang niet op orde hebben en je zo een maand kunt wachten op je bestelling als je pech hebt. PostNL blijkt ook nog eens grote moeite te hebben met meerdere bestellingen die hetzelfde Zavvi-ordernummer hebben.

Dat lijkt me ook weer een zavvidingetje. Hoe moet PostNL weten dat dat niet 3x dezelfde zending is dan?

Zolang Zavvi dit letterlijk in hun voorwaarden blijft staan wordt het een moeilijk verhaal:

Als uw afleveradres zich binnen het Verenigd Koninkrijk of Guernsey bevindt, worden geen extra belastingen aan u doorberekend. Als uw afleveradres zich buiten het Verenigd Koninkrijk of Guernsey bevindt, kan het zijn dat u onderworpen wordt aan invoerrechten en heffingen (inclusief BTW), die worden geheven nadat een levering het land van bestemming bereikt. Dergelijke extra kosten dienen door u gedragen te worden (als uw leveringsadres binnen de Europese Unie ('EU') ligt, zie 'Inklaringsverantwoordelijkheden voor EU-leveringsadressen'). U dient er rekening mee te houden dat het douanebeleid sterk per land kan verschillen. Wij raden u aan contact op te nemen met uw lokale douanekantoor voor verdere informatie.
...

Douaneverantwoordelijkheden voor EU-leveringsadressen
Voor leveringen aan adressen binnen de EU bent u de importeur van de goederen en bent u aansprakelijk voor alle rechten, tarieven of belastingen die door een douane-instantie in rekening worden gebracht. Door akkoord te gaan met deze voorwaarden machtigt u ons hierbij om onze aangewezen vervoerder(s) aan te wijzen om namens u de douaneformaliteiten te vervullen, met inbegrip van de betaling van eventuele rechten, tarieven of belastingen aan de bevoegde douaneautoriteit. Wij hebben deze bedragen bij u geïncasseerd als onderdeel van uw aankoop, maar voor alle duidelijkheid: wij verstrekken deze goederen niet op basis van 'Delivered Duty Paid', omdat u als importeur aansprakelijk blijft voor deze bedragen aan de juiste douaneautoriteit.

Bij uitleg over verzenden elders op hun website staat een ander verhaal maar dat zijn niet hun algemene voorwaarden.

Het verhaal hierboven is precies zoals het is blijkbaar. Ze houden iets in en verrekenen het dan half, waardoor het niet DDP is. Tja, wat heb je er dan aan?

rvvnr1
10-09-2021, 11:24
Daarnaast:
"Dit houdt in dat u rechten, tarieven of belastingen worden aangerekend tegen het tarief dat van toepassing is in het inklaringsland - deze worden namens u betaald door de aangewezen vervoerder."

Dit rammelt natuurlijk aan alle kanten.
Ze houden het bedrag in maar ze sluizen het niet door naar de aangewezen vervoerder.
Deze klopt dan "terecht" bij ons aan.

Ze gokken er dus op dat er aardig wat pakketjes doorheen glippen en mensen niet komen klagen.
Is ook een verdienmodel natuurlijk...

Oakey
10-09-2021, 11:34
Ja het is een raar samenraapsel van tegenstrijdigheden op hun website. En ook dat ze de inklaringskosten terugbetalen als je klaagt maar niet de teveel betaalde btw. Als ze vinden dat ze niets fout gedaan hebben, waarom dat terugbetalen?

rogue
11-09-2021, 15:25
En mijn Dune limited edtion is binnen zonder extra kosten, en met het IOSS logo op het pakketje. Toch een opluchting, geef ik toe. Ik verwacht nog een pakje (of meerdere, aangezien het 4 films betreft), ben zeer benieuwd hoe dat gaat.

BigLebowski
11-09-2021, 17:56
En mijn Dune limited edtion is binnen zonder extra kosten, en met het IOSS logo op het pakketje. Toch een opluchting, geef ik toe. Ik verwacht nog een pakje (of meerdere, aangezien het 4 films betreft), ben zeer benieuwd hoe dat gaat.

Gefeliciteerd, ik heb helaas wel bij moeten betalen. Het heeft dus alle kenmerken van een loterij.

Nu vraagt Zavvi mij om een bewijs van betaling en een douane declaratie, zodat ze 4,- euro handelingskosten kunnen vergoeden. Een hoop gedoe voor weinig teruggave, want de dubbele belasting kun je naar fluiten. Maar goed, dat is hier al gemeld. Aangezien ik geen douane-bewijs heb gezien, vraag ik mij af hoe ik daar aan kom. Iemand enig idee?

rvvnr1
11-09-2021, 19:42
Aangezien ik geen douane-bewijs heb gezien, vraag ik mij af hoe ik daar aan kom. Iemand enig idee?
De factuur van PostNL is voldoende.
Dat is de specificatie die wij als klant ontvangen.

BigLebowski
12-09-2021, 09:26
Dank je. Dat bewijs had ik ze al in eerste instantie toegestuurd. Apart dat ze dan om nog meer vragen. Ik stuur het ze dan nogmaals toe. Meer bewijs heb ik niet.

Rianne T.
12-09-2021, 20:00
Ik heb zelf het gehad met een bestelling van voor de wijziging. Na een paar keer heen en weer berichten, was een foto van het Post NL-kaartje voldoende.

BigLebowski
13-09-2021, 09:55
Ik zag zomaar dat ze geen bestanden in pdf formaat accepteren, dus daar zal het in eerste instantie mis zijn gegaan. Ik heb deze tweede keer een foto van het bestand gemaakt en opgestuurd. Hopelijk gaat dat beter. Even afwachten...

rvvnr1
13-09-2021, 11:50
Via de website kan je gewoon een pdf-je uploaden hoor.

BigLebowski
13-09-2021, 14:47
Volgens mij niet. Pdf lees ik niet tussen de mogelijke opties daar. Dit staat er: Wij accepteren de volgende bestanden (GIF/JPEG/JPG/MSWORD/ODT/PNG/PDF/TXT/ZIP)

Hoe dan ook, ik heb het desondanks wel geprobeerd de eerste keer, maar ze vroegen daarna toch nog om een betaalbewijs, dus dat zegt dan genoeg lijkt me. Volgens mij is de pdf niet doorgekomen of onleesbaar.

Rogier Burghout
13-09-2021, 14:49
Volgens mij niet. Pdf lees ik niet tussen de mogelijke opties daar. Dit staat er: Wij accepteren de volgende bestanden (GIF/JPEG/JPG/MSWORD/ODT/PNG/PDF/TXT/ZIP)

Hoe dan ook, ik heb het desondanks wel geprobeerd de eerste keer, maar ze vroegen daarna toch nog om een betaalbewijs, dus dat zegt dan genoeg lijkt me. Volgens mij is de pdf niet doorgekomen of onleesbaar.

(y)

Peter van santbrink
13-09-2021, 15:06
ben ook bezig met terugvragen, klopt het dat je maar 1 bestand tegelijk kan uploaden ? wil de factuur en betaalbewijs tegelijk opsturen maar lukt me niet...

Rianne T.
13-09-2021, 16:53
ben ook bezig met terugvragen, klopt het dat je maar 1 bestand tegelijk kan uploaden ? wil de factuur en betaalbewijs tegelijk opsturen maar lukt me niet...

Klopt. Ik had in een foto de envelop en het kaartje van PostNL gedaan, maar dat konden ze niet lezen. Dus heb daarna maar één foto van het kaartje gemaakt.
(Het waren twee bezorgingen in mijn geval)

Marcel Hoeve
13-09-2021, 18:05

????

BigLebowski
13-09-2021, 19:03
Tjooooooongejonge...blinde die ik ben! 8-) Gewoon overheen gelezen! :roll::lol:

Maar dan snap ik helemaal niet waarom ze nog een keer om bewijs vroegen :???:

rvvnr1
13-09-2021, 19:38
Ze willen ook een betalingsbewijs. En je kan inderdaad maar 1 bestand per keer versturen. Allemaal best (bewust?) omslachtig...

Rianne T.
13-09-2021, 19:49
Ze willen ook een betalingsbewijs. En je kan inderdaad maar 1 bestand per keer versturen. Allemaal best (bewust?) omslachtig...

Dat denk ik wel. In eerste instanties was ik er 5 berichten aan kwijt (ze konden het bestand niet lezen, etc). Toen zouden ze binnen 7 werkdagen betalen, wat niet gebeurde, dus ben ik er weer achteraan gegaan. Dan krijg je weer in eerste instantie het bericht dat je alles toe moet sturen. Volgens klarna zou de betaling eindelijk onderweg zijn.
Ik had nog iets gezien, wat daar € 10,- goedkoper zou zijn, dan bij Bol.com. Ik denk dat ik het toch liever bij Bol bestel, maar dan zonder gedoe.

Dida
14-09-2021, 13:49
Leuk dat Zavvi, ik heb onlangs Heroes Shed No Tears besteld. Die kwam nooit aan. Toen hebben ze hem opnieuw opgestuurd. Toen kwam hij wel aan.
Ik heb vorige maand Cyborg en In Hell (Beide uit UK van 88 Films) besteld. Deze zijn ook weer kwijt. Nog steeds niet aangekomen.

Pastichio Rocker
14-09-2021, 21:04
Leuk dat Zavvi, ik heb onlangs Heroes Shed No Tears besteld. Die kwam nooit aan. Toen hebben ze hem opnieuw opgestuurd. Toen kwam hij wel aan.
Ik heb vorige maand Cyborg en In Hell (Beide uit UK van 88 Films) besteld. Deze zijn ook weer kwijt. Nog steeds niet aangekomen.

Die ligt vast te wachten bij de douane.

Dida
16-09-2021, 12:06
Die ligt vast te wachten bij de douane.

Maar dan zou ik toch bericht moeten krijgen? Ik weet niet goed hoe dit werkt :)

roninpacino
16-09-2021, 18:45
Vandaag 14,94 moeten betalen voor een Zavvi pakje. Zavvi en PostNL gemailed.

Pastichio Rocker
16-09-2021, 23:42
Maar dan zou ik toch bericht moeten krijgen? Ik weet niet goed hoe dit werkt :)

Dat kan zo een paar weken duren voordat je bericht krijgt.

rogue
21-09-2021, 12:19
En de zavvi soap continues....ik wacht nog op een bestelling met 4 blu-ray's. Per toeval (voor iets anders) keek ik in de post.nl app en daar staat nog een onbekende bestelling die de status Verwacht heeft. En dat ik kosten van 15 euro moet betalen. Uit de factuur bleek dat het wel de bestelling was waar ik op wachtte (4 items). Ik dacht het te betalen, dan verhaal ik die kosten later wel, maar ik kon niet meer betalen maar dat moet nu op locatie waar het bezorgd wordt. Vreemd dat ik na 2 dagen niet meer kan betalen, en ik heb ook geen bericht ontvangen dat ik iets moest betalen....loopt weer allemaal soepel.

Dus het lijkt inderdaad een kansspel of je moet betalen bij zavvi of niet. Ik denk dat ik voorlopig maar stop met bestellen daar, zeker omdat ik aankijk hoe het gaat met de teruggave van de kosten.

BigLebowski
26-09-2021, 14:06
Na enige overdenking heb ik toch maar besloten om mijn laatste pre-order daar te annuleren. Ik zie me er voorlopig even niks meer bestellen tot dit soort onzekerheden en ongemakken zijn opgelost.

Coen P.
28-09-2021, 15:54
Ik mag ook weer 17 euro voor een box gaan betalen :(

Pastichio Rocker
28-09-2021, 16:21
Tja, waarom jullie het allemaal nog blijven proberen op Zavvi..?

rogue
28-09-2021, 17:43
Ik heb een antwoord van zavvi dat ze de betaalde kosten gaan vergoeden.

Oakey
28-09-2021, 20:28
Tja, waarom jullie het allemaal nog blijven proberen op Zavvi..?

Dat is inderdaad wel een goed punt. Sinds juli speelt dit en er komt geen oplossing, dat is duidelijk. Ze zitten niet in de EU dus zijn nergens op aan te pakken en hoeven nergens aan te voldoen qua regels, dus ze komen er mee weg. Ik laat ze in ieder geval links liggen, bestelde er eerder wel regelmatig.

BigLebowski
29-09-2021, 09:08
Ik heb een antwoord van zavvi dat ze de betaalde kosten gaan vergoeden.

alleen de 4,- euro handelingskosten neem ik aan, of ook de BTW? Want dat zou een beetje vreemd zijn.

rogue
29-09-2021, 10:39
alleen de 4,- euro handelingskosten neem ik aan, of ook de BTW? Want dat zou een beetje vreemd zijn.

Het hele bedrag van 15 euro.

BigLebowski
29-09-2021, 11:19
Dan mag jij even zeggen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen, want wat ik tot nu toe steeds hoor en zelf ervaren heb is dat ze alleen de 4,- handelingskosten vergoeden en niet de BTW. Zou toch te bizar zijn als ze iedereen verschillend blijken te behandelen :???:

rogue
29-09-2021, 16:28
Dan mag jij even zeggen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen, want wat ik tot nu toe steeds hoor en zelf ervaren heb is dat ze alleen de 4,- handelingskosten vergoeden en niet de BTW. Zou toch te bizar zijn als ze iedereen verschillend blijken te behandelen :???:

Ik kan het pas met zekerheid zeggen als ze het overgemaakt hebben, maar ik heb het antwoord "We have requested a refund of the customs charges" gekregen nadat ik aangaf dat ik 15 euro aan customs charges had betaald (met foto van de factuur en de betaling met de pin). Dus ik neem aan dat het hele bedrag is. Anders zou je alsnog 2x VAT betalen, bij zavvi en aan post.nl. Ik hou je wel op de hoogte.

Ik heb het ook aangekaart bij post.nl (omdat het een pakje met IOSS is). Gelukkig zijn ze daar ook vlot, ze gaan een onderzoek starten en binnen 4 maanden krijg ik antwoord. Jawel, maanden :rolleyes:....

BigLebowski
29-09-2021, 16:40
Ik hoor het graag ;)

Rogier Burghout
04-11-2021, 14:02
Vandaag True Romance Arrow 4K binnen gekregen zonder verdere kosten.

Driekus
04-11-2021, 14:33
2 blu rays besteld op 30 september en nog steeds niet binnen.

Onward 3D en Maleficent Mistress of Evil 3D

rogue
04-11-2021, 18:22
Ik hoor het graag ;)

Zie dat ik het nog niet had doorgegeven, maar ze hebben het inderdaad netjes betaald.

rogue
06-11-2021, 12:32
En mijn bestelling van de Arrow sale (4 titels) is ook binnen, zonder douane kosten.

Coen P.
10-11-2021, 09:47
1 box nog missende, 1 bestelling met Arrow titels nog onderweg. Wel mijn douane kosten van de vorige bestellingen retour maar blijft een gok en gedoe elke keer.

pjblack
18-11-2021, 08:47
Btw wordt inderdaad niet betaald alleen de handelingskosten. Wat Rogue l hier zegt klopt dus niet.

pjblack
18-11-2021, 15:25
Vandaag naar het post.nl afhaal service point geweest. 13,98 moeten betalen! En wat denk je? Staat gewoon IOSS op. Maar daar doen ze daar niks mee. Je moet een bezwaar indienen bij post.nl met heel veel docu. De omgekeerde bewijslast echt schandalig bij post.nl. bellen heeft ook al geen zin. Je moet die lange mail gaan mailen met heel veel bewijs. Idioot voor woorden!

Overigens. Die inglorious bastard 4k collection ziet er wel gaaf uit.

Oakey
18-11-2021, 16:25
Vandaag naar het post.nl afhaal service point geweest. 13,98 moeten betalen! En wat denk je? Staat gewoon IOSS op. Maar daar doen ze daar niks mee. Je moet een bezwaar indienen bij post.nl met heel veel docu. De omgekeerde bewijslast echt schandalig bij post.nl. bellen heeft ook al geen zin. Je moet die lange mail gaan mailen met heel veel bewijs. Idioot voor woorden!
Ik snap de frustratie maar het is evident dat dit aan zavvi ligt en niet aan PostNL.

rogue
18-11-2021, 16:27
Btw wordt inderdaad niet betaald alleen de handelingskosten. Wat Rogue l hier zegt klopt dus niet.

Wat heb ik gezegd wat niet klopt? Naar welke post refereer je?

Marcel Hoeve
18-11-2021, 18:59

Overigens. Die inglorious bastard 4k collection ziet er wel gaaf uit.

Maar die 13,98, waar zijn die dan voor? Nederlandse BTW (21%) + inklaringskosten (4,00)? Want dat lijkt me een vrij normaal bedrag.

pjblack
19-11-2021, 12:13
De rekening is opgebouwd in 9.98 BTW en 4.00 euro afhandelingskosten., maar op het pakketje staat duidelijk IOSS. Ik heb inmiddels ook bericht gekregen van Post.nl. Zavvi heeft het inderdaad niet goed geregeld of op tijd betaald. Hieronder het schrijven van post.nl

De oplossing van PostNL
http://www.klacht.nl/wp-content/emails/images/sep-1.png
Geachte heer/mevrouw, Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over dubbel betaalde btw. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht. Ik kan mij voorstellen dat u teleurgesteld bent dat u twee keer btw heeft moeten betalen voor uw pakket uit het buitenland. Een afzender doet een digitale voormelding. In die voormelding moet alles helemaal correct worden ingevuld. Als die digitale voormelding niet goed is gegaan dan wordt hier in Nederland het pakket als een normale zending afgehandeld, ongeacht de papieren documenten die er bij zitten. Het is dan ook niet mogelijk om het teveel betaalde btw bedrag bij ons terug te vorderen en daarom verwijzen wij u naar de afzender zodat deze het verder met u kan afhandelen. Mijn excuses voor het ongemak. Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl (http://www.postnl.nl). Met vriendelijke groet, PostNL Klantenservice

Richard Thorndyke
20-11-2021, 11:31
Interessant, die melding van Postnl. Had je een officieel bezwaar ingediend met alle bewijsstukken erbij? Ik heb daar nog 2 van lopen en dat duurt al weeeeken, maar dan weet ik wat ik eventueel kan verwachten. Postnl komt er wel makkelijk mee weg trouwens...

Oakey
20-11-2021, 12:58
Interessant, die melding van Postnl. Had je een officieel bezwaar ingediend met alle bewijsstukken erbij? Ik heb daar nog 2 van lopen en dat duurt al weeeeken, maar dan weet ik wat ik eventueel kan verwachten. Postnl komt er wel makkelijk mee weg trouwens...
Vind je? Dit is toch duidelijk een probleem van zavvi, zij dragen de geïnde btw niet goed af of vullen de formulieren niet goed in? Als zavvi de btw niet afdraagt kan PostNL toch niets anders doen dan deze zelf innen. Zavvi houdt dat geld gewoon in eigen zak blijkbaar omdat ze hun zaakjes niet op orde hebben.

pjblack
22-11-2021, 13:23
Ja ik weet dat dat niet werkt bij post.nl Je kunt daar wachten tot je een ons weegt bij Post.nl. Ik heb los daarvan ook een klacht ingediend bij Klachtencompas dat werkt veel sneller.

pjblack
22-11-2021, 13:26
Ja vreemde zaken bij Zavvi. Heb nu wel voor het eerst de volledige kosten terug gekregen bij Inglourious Bas. De volgende heb ik weer ingediend 12.33 voor Jungle Cruise. Overigens er kwam zaterdag toch nog een pakketje door de brievenbus 10 Commandments. Volgens Post.nl verwerkt Zavvi het dus niet altijd even goed.

Marcel Hoeve
22-11-2021, 18:26
Er is maar één manier op deze problemen voor te zijn: doe als ik en koop gewoon niet meer bij Zavvi!

pjblack
23-11-2021, 13:47
Om de kosten terug te krijgen hoefde ik eerst alleen de factuur te overhandigen. Nu krijg ik bericht dat ze ook een betalingsbewijs willen hebben. Gek want je krijgt geen factuur als je niet betaald hebt. Maar goed toch maar gestuurd. Ben benieuwd want je weet het nooit bij Zavvi.

Pastichio Rocker
23-11-2021, 16:22
Er is maar één manier op deze problemen voor te zijn: doe als ik en koop gewoon niet meer bij Zavvi!

Inderdaad. Amazon weet gelukkig wel hoe het moet.

Driekus
24-11-2021, 10:19
Eindelijk na een hele tijd mijn bestelde films binnen.
De eerste zending was weer eens kwijtgeraakt in het proces.

Contact gezocht na 2 maanden en heb nu de tweede zending mogen ontvangen, na een bijbetaling van € 8,50
Ik heb maar weer een mail gestuurd naar ze.
Kijken wat daar uitkom.

Ik zit er nu toch wel over na te denken daar niet meer te gaan bestellen.
Want je koopt 2 3D-films in een actie 2 voor € 20.99 en moet er dan nog eens € 8.50 bij betalen.
Nou dan is die actie opeens minder leuk.

Hier de foto's van de doos en de factuur.

https://i.postimg.cc/qNfvFLgf/20211123-124417.jpg (https://postimg.cc/qNfvFLgf) https://i.postimg.cc/hf1YF4tS/20211123-124443.jpg (https://postimg.cc/hf1YF4tS)

Groetjes - Driekus

DVD Watcher
24-11-2021, 13:55
De door mij op 25 September jongstleden bestelde ''Jungle Cruise 4K steelbook'' is vandaag eindelijk aangekomen. Er zat geen brief bij, dus deze is zonder extra kosten binnengekomen. Alleen die levertijden zijn wel erg lang geworden vind ik.

Driekus
24-11-2021, 14:53
WOW Ik heb nu al een antwoord op mijn mail gehad.

Ze schrijven...

Hello Driekus,
Thank you for sending us the attachment. Unfortunately, youhad to pay import costs since it came from outside the EU, but this cost will berefunded back to your account, and it usually takes 3-5 working days. If youhave any problems with this refund or should you have any further questions,then please do not hesitate to get in touch and a member of our team will behappy to help. Kind regards, Roland Zavvi Customer Service Team

Ik krijg het gewoon terug betaald dat is toch wel fijn.

Pastichio Rocker
24-11-2021, 16:21
Ik zie een doos op de foto. Versturen ze niet meer alles apart?

Driekus
25-11-2021, 06:04
Ik zie een doos op de foto. Versturen ze niet meer alles apart?

Klopt ik was ook verrast, dit was een her zending of hoe je het ook noemt.

De eerste zending was verloren gegaan in het btw-proces en hebben ze deze dus samen verstuurd in een kartonnen verpakking.

rogue
27-11-2021, 14:28
Met dank aan een poster op blu-ray.com;

Zavvi have started sending out a “free” electronic magazine with their orders whether you want it or not and no matter how many copies they’ve sent you already.

Since this is considered part of your order and sent out straight away you can no longer cancel any pre-orders.

Just thought I’d warn you.

Dat is wel heel erg laag.

jurgen42u
27-11-2021, 15:16
Met dank aan een poster op blu-ray.com;

Dat is wel heel erg laag.

Is dat zoiets als koppelverkoop? Als dat zo is zou ik klacht indienen bij Testaankoop.

Oakey
28-11-2021, 08:35
Is dat zoiets als koppelverkoop? Als dat zo is zou ik klacht indienen bij Testaankoop.

Daar zullen ze van schrikken als bedrijf wat niet in de EU zit en zich dus ook niet aan EU-regels hoeft te houden. En iets gratis meesturen lijkt me niet verboden.

Marcel Hoeve
28-11-2021, 08:50
Er is sprake van een 'electronic magazine'. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Een soort PDF-bestand dat ze automatisch per e-mail sturen als je een bestelling plaatst en waarin staat hoe 'geweldig' ze zijn?

Pastichio Rocker
28-11-2021, 09:25
Klinkt meer als een boekje vol reclame die ze fysiek bij elke order doen.

jurgen42u
06-12-2021, 18:26
Bon, ik heb het weer aan mijne rekker. Ik mag 18.19 euro betalen voor mijn zending van Zavvi. Ik vond het al verdacht lang dat het pakje wegbleef. Ik ga er weer achter aan voor mijn terugbetaling. De vorige keer nohthans niets moeten bijbetalen, nu terug wel....

Pastichio Rocker
06-12-2021, 22:07
Al dat extra gedoe is het me niet waard. Er zijn andere Engelse shops die wel weten hoe het moet.

Daarbij is het al lang niet de goedkope webshop van weleer.

Marcel Hoeve
07-12-2021, 08:13
Filmliefhebbers die bij Zavvi (blijven) bestellen gaat het in de meeste gevallen eigenlijk alleen maar om de verpakking (steelbook, prullaria etc.) terwijl waar het eigenlijk om gaat (de film zelf) je net zo goed bij andere webshops als Amazon terecht kunt. Ik zelf ben helemaal klaar met Zavvi.

Coen P.
07-12-2021, 08:38
Ik ben er ook officieel klaar mee. Elke keer kosten afdragen; 15 euro tot 20 euro per pakje. Krijg het steeds vergoed maar het is zo irritant

Driekus
07-12-2021, 09:15
Ik krijg het tot nu toe steeds vergoed dus dat is OK, maar wat ik irritant vind dat je het pakket zoveeeeeel later krijg nu.
Je ziet in de mail een datum en omstreeks die datum was het artikel altijd bij me thuis nu duurt het af en toe 2 maanden.

Pastichio Rocker
08-12-2021, 20:25
Filmliefhebbers die bij Zavvi (blijven) bestellen gaat het in de meeste gevallen eigenlijk alleen maar om de verpakking (steelbook, prullaria etc.) terwijl waar het eigenlijk om gaat (de film zelf) je net zo goed bij andere webshops als Amazon terecht kunt. Ik zelf ben helemaal klaar met Zavvi.

Ik lach me ook helemaal suf om al die gastjes op blu-ray.com. Bij elke bestelling klagen over Zavvi, maar er dan wel gewoon blijven kopen.

rogue
08-12-2021, 21:00

Dat is voor mij wel soms een reden om iets bij ze te kopen, hoewel de hoofdreden de soms veel lagere prijs is. De inhoud van een uitgaveis absoluut leidend, maar soms kan een prachtige verpakking, en zeker een mooi boekje of mooie cover, net de doorslag geven bij sommige films. Dat gezegd hebbende, is mijn laatste verzonden bestelling (Deep Red 4K) alweer 3 weken onderweg en nog niets te zien..... Ik wacht ook nog even met bestellen.

jurgen42u
09-12-2021, 09:12
De reden voor mij om te kopen bij Zavvi is niet per se de prijs, maar vooral om de pre-orders die bij Amazon vaak geblokkeerd zijn voor non-Uk'ers tot of zelfs nog na de eigenlijke releasedatum. Zo heb ik een paar limited editions misgelopen, die ik achteraf aan 2x de prijs heb gekocht via ebay.

DVD Watcher
10-12-2021, 16:08
Ik heb een (wellicht stomme) vraag & hopelijk kan en wil iemand mij helpen. Er zijn 2 Steelbooks onderweg, waarvan ik bij de ene al € 12,47 inklaringskosten heb betaald online, maar heb deze nog niet ontvangen. En van de andere (die ook nog niet binnen is) weet ik niet wat ik bij moet betalen.

Maar nu schijnt het dus zo te zijn dat je die inklaringskosten terug kan vragen bij Zavvi. Maar aangezien mijn engels schrijven niet al te sterk is, weet ik niet hoe ik dat moet vragen (Dat ik dus de juiste woordkeuze opschrijf, zodat hun snappen wat ik bedoel).

Bedankt alvast voor de eventuele hulp!!!

Grt, Raymond

Pastichio Rocker
10-12-2021, 19:50
Kan ook gewoon in het Nederlands.

DVD Watcher
11-12-2021, 13:48
Kan ook gewoon in het Nederlands.

(y), bedankt voor je reactie.

rogue
11-12-2021, 14:32
Dat is voor mij wel soms een reden om iets bij ze te kopen, hoewel de hoofdreden de soms veel lagere prijs is. De inhoud van een uitgaveis absoluut leidend, maar soms kan een prachtige verpakking, en zeker een mooi boekje of mooie cover, net de doorslag geven bij sommige films. Dat gezegd hebbende, is mijn laatste verzonden bestelling (Deep Red 4K) alweer 3 weken onderweg en nog niets te zien..... Ik wacht ook nog even met bestellen.
De Coen methode heeft weer gewerkt. Klagen en dan komt het binnen :).

Coen P.
14-12-2021, 10:05
De Coen methode heeft weer gewerkt. Klagen en dan komt het binnen :).

haha beproefde methode!

rogue
14-12-2021, 16:46
haha beproefde methode!

Werkt inderdaad nog na al die jaren:).

jurgen42u
15-12-2021, 18:04
Is het normaal voor zavvi dat iets bijna een maand onderweg is? Ik wacht nog steeds op de bluray van the great silence.

Oakey
15-12-2021, 18:35
Is het normaal voor zavvi dat iets bijna een maand onderweg is? Ik wacht nog steeds op de bluray van the great silence.

Normaal (pre-Brexit) duurde het altijd al lang bij zavvi en als het door de douane is vastgehouden omdat zavvi zijn paperwork niet op orde heeft, dan is een maand niet overdreven, plus het is kersttijd

rogue
15-12-2021, 20:36
Zeker niet ongewoon, helaas.

pjblack
16-12-2021, 14:15
Het duurt inderdaad bijna 2 maanden voordat het binnen is. Je kunt inderdaad alle inklaringskosten terugvragen. Onder het kopje vragen aanklikken welke disc het betreft en dan belastinggeld terugvragen. Probleem is dat ze vaak zeggen binnen 7dagen, maar vaak niet doen. Dan kun je nog 10 x gaan vragen dus dat gaat nu absoluut niet lekker. Kan gelukkig wel in het Nederlands, maar heb de indruk dat dat ze daar alles vertalen met Google.

Ik heb 2 keer ook van te voren betaald bij post.nl. Dan hoef je niet naar een distributiepunt te gaan. Dit ging wel goed moet ik zeggen. Nu nog wachten op mijn geld, want dat is vaak wel een dingetje bij Zavvi. Wel beloven niet betalen.

jurgen42u
18-12-2021, 17:08
Dit is bizar mijn pakje van Zavvi heb ik succesvol betaald via de Bpost app op 29 november via de douane en sindsdien heb ik geen nieuwe meldingen meer gekregen. Het pakje is dus spoorloos verdwenen... heeft iemand dit ook voorgehad? De laatste controle was op 6 december bij de douane.

Werner
18-12-2021, 17:18
Dit is bizar mijn pakje van Zavvi heb ik succesvol betaald via de Bpost app op 29 november via de douane en sindsdien heb ik geen nieuwe meldingen meer gekregen. Het pakje is dus spoorloos verdwenen... heeft iemand dit ook voorgehad? De laatste controle was op 6 december bij de douane.

Bpost... knoeiers...

Pastichio Rocker
18-12-2021, 19:28
Niet bij Zavvi bestellen als je geen problemen wil.

jurgen42u
22-12-2021, 09:41
Het pakje is dus spoorloos. Wel, deze keer ben ik er echt klaar mee. Ik ga risico's nemen op de gelimiteerde uitgaves en wachten tot ze beschikbaar zijn op Amazon. Ik heb nu The Great Silence via derden gekocht op Amazon. Helaas zal er wel douanekosten bijkomen, maar dat neem ik nu voor lief.

Peter van santbrink
20-04-2022, 19:17
sinds lange tijd weer eens gokje gewaagd met 1 titel (The Ten Commandments steelbook 4k) en zonder problemen binnen; wat opvalt is dat op de verpakking nu ook een VAT bedrag staat naast het bedrag van het item, niet eerder gezien: ; lijkt erop dat Zavvi z'n zaakjes beter voor elkaar heeft

BigLebowski
22-04-2022, 14:52
Eén zwaluw maakt nog geen zomer, zeggen we dan :grin: Ik ben er op basis van deze ene ervaring nog niet meteen van overtuigd dat je nu weer veilig bij Zavvi kunt bestellen zonder kans op extra kosten. Maar wel lekker dat het weer eens goed ging ;)

Edwin V
30-04-2022, 05:12
Na meerdere malen vragen om de invoerkosten terug te storten willen ze het bij Zavvi maar niet snappen. Ik bestel er niet meer, geen zin in dat gezeur. En op het pakketje stond de VAT ook, dus dat zegt ook niet alles.

Marcel Hoeve
30-04-2022, 07:42
Na meerdere malen vragen om de invoerkosten terug te storten willen ze het bij Zavvi maar niet snappen. Ik bestel er niet meer, geen zin in dat gezeur. En op het pakketje stond de VAT ook, dus dat zegt ook niet alles.

Ik heb Zavvi al tijden in de ban gedaan en ik denk niet dat dat snel gaat veranderen, ook gezien alle reacties op deze site. Amazon UK is voor mij een prima alternatief en ik heb met Amazon-bestellingen nooit enig gedoe met inklaringskosten e.d. gehad. Zavvi schijnt het nog steeds niet te begrijpen. Ze presenteren zich als een bedrijf dat ook de rest van Europa (en de wereld) bedient, maar gezien hun wijze van handelen lijkt het nog steeds een stug Brits bedrijf te zijn.

batmaster
01-05-2022, 09:01
Ik heb sinds de Brexit weer wat besteld bij Zavvi. True Romance op 4K. Hopelijk geen gezeik. Op amazon uk is deze helaas niet beschikbaar...

rogue
16-05-2022, 13:48
Ik heb als test 2 bestellingen gedaan, even kijken hoe dat gaat.

Elessar
16-05-2022, 16:02
Ik heb als test 2 bestellingen gedaan, even kijken hoe dat gaat.

Ik ben benieuwd!

batmaster
16-05-2022, 21:25
True Romance heb ik hier binnen gekregen zonder extra douane kosten. Nice!

Peter van santbrink
13-06-2022, 11:39
weet iemand misschien of je als EU lid bij zavvi ook voor de tracking verzend optie kan kiezen, ik kan voor zover ik kan zien alleen voor de standaard verzend optie kiezen en heb helaas met deze optie vaak levering problemen...

Rogier Burghout
13-06-2022, 11:43
weet iemand misschien of je als EU lid bij zavvi ook voor de tracking verzend optie kan kiezen, ik kan voor zover ik kan zien alleen voor de standaard verzend optie kiezen en heb helaas met deze optie vaak levering problemen...

Nee, ik heb die optie nog nooit gezien.

spookje8
13-06-2022, 20:36
van de 2 bestellingen die ik bij hun gedaan heb, kan ik mij herinneren dat die mogelijkheid alleen bij Glass 4k steelbook wetd aangeboden. Daarna niet meer gezien. Toch zou die optie er moeten zijn, volgens hn website.
Op elke productpagina staat de optie, als men verder leest, wordt het er niet duidelijker op, als er staat te lezen: wordt niet bij elk product aangeboden. Ik betwijfel of trackingnog mogelijk is.

groeten, Peter

jurgen42u
13-06-2022, 23:12
True Romance heb ik hier binnen gekregen zonder extra douane kosten. Nice!

Ik denk dat het op en af is. Nu is de Fassbinder Volume 3 bij Zavvi besteld, benieuwd of ik iets ga mogen bijbetalen.
En ik krijg ook de indruk dat niet alle releases van Arrow via Amazon besteld kunnen worden, zo heb ik ook Wild Things via de Marketplace besteld.

Peter van santbrink
14-06-2022, 09:32
dus helaas geen tracking mogelijk.. gisteren contact opgenomen met Zavvi over mijn niet gearriveerde order (4x UHD steelbook, dus aardig kostbaar..); in dit geval is het fout gegaan bij post.nl; in de app was het pakket als brievenbus pakket 2 weken zichtbaar maar is dus nooit aangekomen en plaatje is inmiddels ook uit de app verdwenen; lijkt me een gevalletje gestolen pakket (ook al omdat op het label alle info stond wat er in het pakket zat..).

Heb Zavvi gevraagd of ze eventuele replacements willen versturen met track and trace, we wachten het maar weer af.

Toch jammer dat het bij Zavvi zo vaak (althans bij mij) fout gaat

wel weer gisteren 2 UHD titels besteld (actie 2 voor 28 euro), kijken hoe dat gaat

Pastichio Rocker
14-06-2022, 13:54
Voorheen stond alleen de prijs op het etiket, maar nu zetten ze dus ook de inhoud er op? Zo maak je het de dieven wel erg makkelijk.

Weer een reden om deze toko links te laten liggen.

Peter van santbrink
14-06-2022, 21:00
Voorheen stond alleen de prijs op het etiket, maar nu zetten ze dus ook de inhoud er op? Zo maak je het de dieven wel erg makkelijk.

Weer een reden om deze toko links te laten liggen.

bij mijn pakket wel; en een klein wonder heeft er plaats gevonden; vanmiddag lag het pakket in de brievenbus; alleen was het pakket open gemaakt door de postbezorger omdat de 4 titels in de verpakking op elkaar lagen en dat past dus niet door de brievenbus; hij had er 3 uitgehaald en los in de bus gedaan en de 4e in de verpakking gelaten

Fout ligt dus bij post.nl, verpakking had als pakket aangeboden moeten worden maar was dus bij brievenbus post terecht gekomen.

Oakey
14-06-2022, 21:07
Dat zie ik ook vaker bij buitenlandse pakketjes ja. Zonder track en trace en "dus" brievenbuspost, maar daar passen ze dan helemaal niet in (bijvoorbeeld LP's maar ook meerdere blurays in 1 pakket). Weet niet of de fout dan bij postnl ligt of bij de verzender, ergens gaat het dan niet goed; in het buitenland telt dat dan niet als pakketje maar hier zou dat wel moeten.

En de brievenbezorgers van postnl weten niks van pakketjes bezorgen (worden ze ook niet voor betaald) dus die doen dan maar wat.

Sylver
15-06-2022, 01:10
Sinds lang 2 blu ray boxen besteld bij zavvi.nl.

De één verstuurd vanuit Duitsland en de andere uit de UK, maar goed op voorhand VAT ingeklaard precies, dus geen extra kosten gehad.
Ben ook wel lovend over de verpakking, namelijk gewone ouderwetse doosjes en dus geen wraps, zoals Amazon soms doet, die de hele blu ray box verpletten tot een derderangsburger.

Elessar
15-06-2022, 12:58
Hier kun je overigens duidelijk zien welke 4K/Blu-ray acties er momenteel actief zijn: https://www.zavvi.nl/voucher-codes.list

Ik ga het deze week ook weer eens proberen. 2001, Fury Road én Moon voor 35 euro vind ik een schappelijke prijs. Zijn dergelijke acties bij Amazon ook gebruikelijk? Omdat ik geen cc bezit ben ik redelijk onbekend met ze.

Elessar
04-08-2022, 10:43
Pakketje met twee films (2001 en Dune) gisteren ontvangen zonder bijkomende kosten. Moeilijk te zeggen of ik mazzel heb gehad of dat Zavvi nu hun zaakjes op orde hebben.

Steve G.
04-08-2022, 14:18
Ik heb een tijdje geleden 4 uhds besteld. Ook om na lange tijd maar weer eens een keer te proberen. Die zijn in 2 zendingen verstuurd , 1 van 1 uhd en 1 van 3 uhds, beide niet aangekomen. Nadat zavvi aangaf de spullen opnieuw opgestuurd te hebben kwam een van de oorspronkelijke zendingen alsnog binnen. Zonder bijkomende kosten. Ik kreeg vandaag een betaalverzoek van postnl inzake een pakket dat ingeklaard moet worden. Of dat nu de tweede, nooit aangekomen, zending is of de vervangende zending is weet ik niet. Ik moest namelijk zelf aangeven wat er in het pakket zat… Ik betaal die € 5,23 maar en laat me verrassen of ik nu de ontbrekende film ontvang of de vervangende zending van 4 films. Mochten het er 4 zijn dan zie ik er nu al tegenop om de 3 dubbele terug te sturen. Als dat me extra geld gaat kosten geef ik ze gewoon weg.

Maar nee, Zavvi heeft dus nog niet hun zaakjes helemaal op orde.

Lorre
04-08-2022, 18:30
Maar nee, Zavvi heeft dus nog niet hun zaakjes helemaal op orde.

Dit lijkt een probleem bij PostNL en Nederland te zijn merk ik vaker. Hier heb ik zelf al 10 pakjes mogen ontvangen via BPost en nooit krijg ik nog extra kosten. Ook anderen die ik ken hebben sinds een paar maand geen kosten meer gehad. Vreemd dat ze bij PostNL de ene keer wel aanrekenen en de andere keer niet...

Steve G.
04-08-2022, 18:50
Zou het aan PostNL liggen denk je? Ik weet het niet, maar ik bestel redelijk vaak uit niet-EU landen en maak dit nu voor het eerst mee. Niet dat ik klaag hoor, het was een probeersel na een paar jaar niet meer bij Zavvi besteld te hebben. Pakketten die niet aankomen maak ik trouwens ook nergens anders mee. Tot op heden stuurt Zavvi wel altijd een vervanging maar het is wel regelmatig een gedoe. Vroeger had ik dat bij Play.com ook vaak toen die nog bestond.

Pastichio Rocker
07-08-2022, 12:20
Wat ik uit de laatste berichten hier begrijp is dat deze tekst op de Zavvi site dus gewoon bullshit is?

Zavvi wilt u van harte meedelen dat uw shoppingervaring na Brexit niet beïnvloed zal worden en dat u zoals gewoonlijk kunt doorgaan met bestellingen te plaatsen.

Voor klanten binnen de Europese Unie, zal het merendeel van onze producten vanuit ons distributiecentrum binnen de EU verzonden worden en hierdoor zullen bestellingen bij ons zoals gewoonlijk doorgaan.

Voor producten die vanuit het VK verzonden worden naar adressen binnen de EU, zullen belastingen en invoerrechten met onze koerier verrekend worden, zodat er geen kosten zijn voor u.

jurgen42u
19-09-2022, 17:24
Wie zei er hier dat Zavvi zijn gerief op orde had in verband met de invoerkosten? Dat is dus gene waar, net weer iets meer dan 18 euro mogen ophoesten voor hen. Mijn vorig pakje was in orde, maar deze dus weer niet. Het is dus 1 goed en 1 niet goed. Kan ik deze kosten nog steeds terugvorderen van Zavvi?

Driekus
20-09-2022, 07:51
Ik kreeg ook een email van postnl dat ik moet betalen.

14.79€ inklaringskosten.
Ik ga dit zeker terug vragen bij Zavvi zodra ik mijn pakje heb.

Peter van santbrink
20-09-2022, 08:53
same here, heb betaalt en boze mail gestuurd naar Zavvi, ik snap niet waarom dit bij hun nog steeds niet goed gaat....

jeroeni
22-09-2022, 19:48
Ik kreeg ook een email van postnl dat ik moet betalen.

14.79€ inklaringskosten.
Ik ga dit zeker terug vragen bij Zavvi zodra ik mijn pakje heb.
Precies daarom heb ik zo'n hekel om daar nog wat te bestellen.

Driekus
23-09-2022, 07:49
Precies daarom heb ik zo'n hekel om daar nog wat te bestellen.

Ik heb wel gelijk een email gestuurd met betaalbewijs van de betaalde inklaringskosten, en niet lang erna een antwoord gekregen dat ik 14.79 euro krijg terug gestort.

jeroeni
23-09-2022, 07:56
Ik heb wel gelijk een email gestuurd met betaalbewijs van de betaalde inklaringskosten, en niet lang erna een antwoord gekregen dat ik 14.79 euro krijg terug gestort.
Ah dat is wel zo netjes ja.(y)

Marcel Hoeve
23-09-2022, 11:13
En toch: Zavvi maakt zich het onnodig moeilijk door niet gewoon vooraf de Nederlandse/Belgische BTW te innen én af te dragen, zoals Amazon UK dat kennelijk wél kan. Het is voor de ontvanger een hit or miss-spel geworden: soms wordt je pakket er door de douane uitgepikt en een andere keer weer niet. Dat wil je als klant van Zavvi toch niet?

Peter van santbrink
24-09-2022, 11:17
En toch: Zavvi maakt zich het onnodig moeilijk door niet gewoon vooraf de Nederlandse/Belgische BTW te innen én af te dragen, zoals Amazon UK dat kennelijk wél kan. Het is voor de ontvanger een hit or miss-spel geworden: soms wordt je pakket er door de douane uitgepikt en een andere keer weer niet. Dat wil je als klant van Zavvi toch niet?

volgens mij doen ze dat standaard maar blijkbaar gaat het soms fout (of de douane maakt een fout); geen idee waarom, misschien hangt het af van welk depot Zavvi de bestelling stuurt.

had vorige maand 2 grote bestellingen geplaatst (4K deal), 1 bestelling is als 1 pakket (8 titels) binnen dus Zavvi verstuurd in ieder geval niet meer per stuk (wat ze vroeger wel deden); vreemde is dat ik nooit een bericht heb gekregen van een Nederlandse transporteur (post.nl, DHL) en helaas is 2e pakket nog niet binnen en dus ook geen bericht via de postnl of dhl app.... afwachten maar weer

Oakey
24-09-2022, 21:47
Toch gek dat de douane en bezorgdiensten alleen fouten maken bij zavvi… DPD, PostNL, douane, iedereen krijgt de schuld. Of zou het misschien toch aan de webwinkel zelf liggen die zijn zaakjes niet op orde heeft? Je zou het bijna denken als je deze thread leest… :p

Driekus
28-09-2022, 07:55
Ik heb de inklaringskosten voor The Lost Boys 14.79 € direct op de 20ste betaald, maar heb nog steeds de film niet.

Gaat echt niet goed he met dat gedoe, nu al meer dan een week wachten, ze zouden na betaling hem direct moeten afleveren.
Jonge wat een gedoe zeg.

Peter van santbrink
28-09-2022, 09:49
Ik heb de inklaringskosten voor The Lost Boys 14.79 € direct op de 20ste betaald, maar heb nog steeds de film niet.

Gaat echt niet goed he met dat gedoe, nu al meer dan een week wachten, ze zouden na betaling hem direct moeten afleveren.
Jonge wat een gedoe zeg.

Hier zelfde probleem (ook met The Lost Boys ;) ), ligt al een 8 dagen bij inklaringen...

helaas ook een 2e bestelling met inklaringskosten ; op 12 september bij inklaringen en pas gisteren bericht dat ik moet betalen.. In de postnl app stond gisteren dat het pakket vandaag geleverd zou worden (wat ik al niet vertrouwde) en inderdaad, vandaag status "bezorgtijd nog niet bekend"

Ik vraag me af hoe je kan checken waar het fout gaat, hoe kan je uitsluiten dat de douane geen fout maakt..

Het lijkt dus een Zavvi probleem maar de afhandeling hier gebeurd ook verre van soepel maar dat zal wel weer komen door personeelstekort :twisted:

Marcel Hoeve
28-09-2022, 10:00
Er lijkt hier maar één oplossing voor te zijn op dit moment: doe als ik en bestel dus gewoon niet meer bij Zavvi. Bij Amazon UK heb ik nooit dit soort problemen.

rogue
28-09-2022, 12:20
Er lijkt hier maar één oplossing voor te zijn op dit moment: doe als ik en bestel dus gewoon niet meer bij Zavvi. Bij Amazon UK heb ik nooit dit soort problemen.

Bij amazon zijn er nu andere problemen.
Ten eerste dat mijn laatste 4 bestellingen (3 boeken en 1 luxe UHD set) allemaal beschadigd binnen zijn gekomen door de slechte verpakking (de bekende kartonnen hoes). Wordt allemaal wel opgelost door amazon, maar erg irritant. 1 vervanging ervan heb ik inmiddels binnen en ja hoor, weer beschadigd. Kost je ook allemaal tijd om het te regelen,
Als tweede zijn er nu de laatste tijd al 3 bestellingen (ook allemaal boeken) door hun eenzijdig geannuleerd. Ze geven aan dat deze niet meer verkrijgbaar zijn terwijl het allemaal pre-orders zijn die op andere amazons wel te bestellen zijn (maar natuurlijk veel duurder).

Grote wereldproblemen zijn het natuurlijk niet, alleen luxeproblemen moet je maar denken....

Elessar
29-09-2022, 12:16
Rot om te lezen dat Zavvi hun zaakjes nog steeds niet op orde hebben. Ik heb inmiddels twee 4K '3 voor €30,-' bestellingen binnen zonder problemen en wacht op een derde (Star Trek: The Motion Picture 4K DE). Hopelijk blijven inklaringskosten en administratieve rompslomp me bespaard.

tmvde
29-09-2022, 12:46
Bij amazon zijn er nu andere problemen.
Ten eerste dat mijn laatste 4 bestellingen (3 boeken en 1 luxe UHD set) allemaal beschadigd binnen zijn gekomen door de slechte verpakking (de bekende kartonnen hoes). Wordt allemaal wel opgelost door amazon, maar erg irritant. 1 vervanging ervan heb ik inmiddels binnen en ja hoor, weer beschadigd. Kost je ook allemaal tijd om het te regelen,
Als tweede zijn er nu de laatste tijd al 3 bestellingen (ook allemaal boeken) door hun eenzijdig geannuleerd. Ze geven aan dat deze niet meer verkrijgbaar zijn terwijl het allemaal pre-orders zijn die op andere amazons wel te bestellen zijn (maar natuurlijk veel duurder).

Grote wereldproblemen zijn het natuurlijk niet, alleen luxeproblemen moet je maar denken....

Dat annuleren van boeken (comics in mijn geval) heb ik bij Amazon NL nu ook een aantal keer gehad. Het ging dan inderdaad ook om pre-orders. Alleen passen ze bij Amazon NL in tegenstelling tot de andere Amazons de releasedatum niet altijd goed aan als een boek wordt uitgesteld. Het systeem denkt dan dat het boek al uit is en na een bepaalde periode wordt de bestelling dan geannuleerd, terwijl vaak de echte releasedatum nog moet komen. Ik heb ze hier al een aantal keer op gewezen, maar het lijkt dus nog niet te zijn opgelost.

Wat ik ook een aantal keer had, was dat een boek bij bezorging door Amazon zelf bij aankomst in NL direct retour ging. Ook een dingetje dat met verkeerde data in het systeem te maken heeft. De echte releasedatum stond dan als bezorgdatum, maar die lag dan soms meer dan twee weken in de toekomst (blijkbaar is er soms al voorraad ruim voor de releasedatum), bij het product stond bij Amazon NL echter nog een oude releasedatum die wel in het verleden lag.

Elessar
08-10-2022, 15:08
Rot om te lezen dat Zavvi hun zaakjes nog steeds niet op orde hebben. Ik heb inmiddels twee 4K '3 voor €30,-' bestellingen binnen zonder problemen en wacht op een derde (Star Trek: The Motion Picture 4K DE). Hopelijk blijven inklaringskosten en administratieve rompslomp me bespaard.
Star Trek: The Motion Picture 4K DE viel hier vanmiddag op de deurmat, zonder verder gedoe en aanvullende kosten.

Mark van L.
08-10-2022, 15:20
Star Trek: The Motion Picture 4K DE viel hier vanmiddag op de deurmat, zonder verder gedoe en aanvullende kosten.

Bij Bol is deze maar 15 euro, in de 2 voor 30....

Peter van santbrink
13-10-2022, 12:52
het lijkt erop dat Zavvi alleen nog verzend met tracking, kosten €5.99 (ongeacht het aantal items in de winkelwagen)

en zoals verwacht gaat het niet zoals je hoopt: heb dus een bestelling geplaatst bestaande uit 2 pre-orders en een aantal titels die op voorraad zijn; heb bericht gekregen dat de op voorraad zijnde titels verzonden zijn maar geen trackingcode....

Het aparte is dat ik bij een oude bestelling van de week het bericht kreeg dat deze verzonden was en daar zat dus wel een trackingcode bij (van postnl) en deze was ook binnen 3 dagen binnen (brievenbus post): er zat geen Guernsey sticker op (alleen een postnl etiket) dus ik denk dat dit item vanuit een Europese locatie (NL ?) is verstuurd, dat is dan voor mij de eerste keer.

ik ben dus bang dat misschien de tracking alleen geldt voor items binnen de EU, iemand anders al ervaring met de Zavvi tracking ?

pjblack
18-10-2022, 12:02
Daar kwam ik vandaag ook achter. Ik kan het nergens uitzetten. Heb ook het idee dat ze dit hebben aangepast. Inmiddels mijn vraag weggestuurd. Ben benieuwd.

Pastichio Rocker
19-10-2022, 11:47
Het verbaast me dat mensen graag moeilijk willen blijven doen.

Schaf een (online) credit card aan en koop op Amazon.co.uk of webwinkels die wel normaal verzenden.

Lorre
22-10-2022, 07:30
Het verbaast me dat mensen graag moeilijk willen blijven doen.

Schaf een (online) credit card aan en koop op Amazon.co.uk of webwinkels die wel normaal verzenden.

Moeten ze de titels wel aanbieden natuurlijk. Veel van die Arrow, en andere boutique label, releases zijn NIET te bestellen daar.

Ik kreeg gisteren wederom een pakketje aan zonder extra kosten van Zavvi. Ook erg snel geleverd. In de +15 bestellingen maar eentje gehad met die extra kosten en die hebben ze me netjes terugbetaald.

pjblack
25-10-2022, 10:58
Ja de goedkope verzendkosten zijn voorbij. Vanaf nu 5.99 met tracking. Ik zou sowieso wat bundelen. Scheelt weer in de prijs. Ik ben niet zo'n fan van Amazon. Veel steelbooks daar krijg je met deukjes. Dit heb ik bij Zavvi bijna nooit. Ook is de regio altijd goed bij Zavvi. Bij Amazon is het een ratjetoe. Regio staat er nooit bij. Wat er is ondertiteld vaak ook niet. An sich ben ik ben gelukkig met Zavvi ondanks dat ze soms lastig te begrijpen zijn. Zo heb ik vaak geen inklaringskosten en dan weer wel. Krijg dit geld vaak wel terug, maar soms zeggen het lukt ons niet erg vreemd. Je krijgt het dan op je krediet.

Mark van L.
25-10-2022, 13:12
Mijn ervaring met deukjes is bij mij exact andersom.

pjblack
08-12-2022, 13:42
Mijn ervaring met deukjes is bij mij exact andersom.

Deukje bij Zavvi kom ik gelukkig zelden tegen. Vaak goed verpakt. Soms ook netjes in een grotere doos met bubbels erin. Bij Amazon krijg ik helaas wel vaak deukjes in de steelbooks. Daar bestel ik ze dus nu nooit meer. Sowieso geen fijne internethandelaar. Ik merk wel bij ZAVVI dat alles ineens knap duurder is geworden. De laatste twee weken zijn de prijzen flink omhoog gegaan met soms wel 10 euro per steelbook.

pjblack
02-02-2023, 21:08
Het lijkt erop dat ZAVVI ermee ophoudt Althans er is geen blu ray steelbook meer te verkrijgen. Sinds dit weekend is alles weg. Ook bij andere landen. Erg vreemd!!

BigLebowski
02-02-2023, 22:22
Zavvi.nl lijkt er inderdaad mee te zijn gestopt, maar bij Zavvi.com zie ik nog wel aanbod hoor ;)

Steve G.
03-02-2023, 06:59
Ik heb afgelopen woensdag nog 10 Criterions binnengekregen van Zavvi.nl, al enkele dagen na het bestellen. Zaten in de 2 voor € 24 actie. Maar een week eerder was er ook helemaal niets aan blurays zichtbaar op hun site. Wel truien en mokken. Dus iets lijkt er inderdaad aan de hand daar.

Frank
04-02-2023, 23:11
Informatie hierover is er zo goed als niet. Het enige wat ik kon vinden is dat volgens deze Franstalige website (https://steelbookpro.fr/2023/02/01/zavvi-france-les-steelbooks-cest-fini/) Zavvi de strategie voor Europese landen heeft aangepast en geen films meer verkoopt. Deze beslissing heeft waarschijnlijk te maken met de Brexit.

rogue
05-02-2023, 10:31
Maar je kunt toch gewoon op de Engelse site bestellen?

Pastichio Rocker
05-02-2023, 14:11
Geen idee wat nou precies het probleem is. Ook op de Engelse site kun je nog gewoon met iDeal betalen.

De vraag is echter: Waarom zou je nog bij Zavvi willen bestellen, aangezien ze nog steeds hun verzending niet op orde hebben?

pjblack
14-02-2023, 11:54
Dat zou mooi zijn. Ik kreeg wel een mail van ze, maar je weet hoe beroerd hun klantenservice is. Dit schreven ze mij. Bedankt dat u contact heeft opgenomen met ons over uw bestelling .

Wij werken momenteel onze website bij en deze zal binnenkort beschikbaar zijn.

Als u verder nog vragen hebt, neem dan contact met ons op en iemand van ons team zal u graag verder helpen.

Met vriendelijke groet,

Senad

Zavvi Klantenservice

rogue
14-02-2023, 13:52
Een antwoord waar je precies niets aan hebt. Bijwerken, komen de films er dan weer op? Heel vaag.

StefaanD
14-02-2023, 21:50
Misschien zegt dit iets meer dan het holle antwoord wat je hebt ontvangen, de groep zit blijkbaar in slecht weer.

https://www.theguardian.com/business/2023/jan/17/thg-retailer-profit-warning

jurgen42u
15-02-2023, 19:10
Leuk nieuws weer, vooral omdat Arrow hier ook deel van uit maakt, nee? Dat ze The Last Emperor 4K maar gauw versturen.

pjblack
16-02-2023, 14:40
Inderdaad vaag antwoord. Ik moet nog 3 steelbooks krijgen Training day , Babylon en the Woman King. Hopelijk worden ze nog geleverd.

DVD Watcher
18-09-2023, 17:49
Ik dacht dat je op Zavvi.nl geen films meer kon bestellen???, wat is dit dan? :???:: https://www.zavvi.nl/brands/disney-plus/steelbooks.list?utm_source=18-9-23-disney-steels&utm_medium=email&utm_campaign=18-9-23-disney-steels&affil=thgemail&ecrmcid=l1nWmGbeRLJNQJ0JBmzv49dkXwzMDBKp&shae=mDF5yn0LuD%2FFvfkgY9QtkaD%2FqfUqKgOr%2BEIb1RN QS0c%3D&sendTime=1695040200&widget_id=4507987

Johan1967
18-09-2023, 18:19
Ik dacht dat je op Zavvi.nl geen films meer kon bestellen???, wat is dit dan? :???:: https://www.zavvi.nl/brands/disney-plus/steelbooks.list?utm_source=18-9-23-disney-steels&utm_medium=email&utm_campaign=18-9-23-disney-steels&affil=thgemail&ecrmcid=l1nWmGbeRLJNQJ0JBmzv49dkXwzMDBKp&shae=mDF5yn0LuD%2FFvfkgY9QtkaD%2FqfUqKgOr%2BEIb1RN QS0c%3D&sendTime=1695040200&widget_id=4507987

Misschien omdat ze ook Star Wars merchandise verkopen?

DVD Watcher
18-09-2023, 18:35
Misschien omdat ze ook Star Wars merchandise verkopen?

Misschien, maar als je zegt dat je geen Blu-rays meer gaat verkopen, dan moet je deze ook niet verkopen mijn inziens, maar goed. Ik blijf het raar vinden.

rogue
18-09-2023, 19:32
Dat is inderdaad raar. Hoewel ik het nooit meer zou aandurven om daar films te kopen.

Pastichio Rocker
19-09-2023, 09:27
Zavvi is nooit gestopt met verkopen van films, alleen met verzenden naar andere landen.

Raymon
22-11-2023, 19:16
Via Zavvi.com kun je niet meer naar NL verzenden kom ik nu achter. Jammer, want ik had een goede black friday deal te pakken.

pjblack
04-03-2024, 14:20
Hoewel je weer wat meer kunt bestellen bij ZAVVI is de mogelijkheid om te betalen via Ideal helaas niet meer mogelijk.

pjblack
07-03-2024, 16:30
Omdat je wel kan betalen met PayPal vroeg ik mij af hoeveel dit kost bij Zavvi. Aangezien ze in the UK zitten. Stel je besteld 3 blu rays wat ben je dan extra kwijt?

Pastichio Rocker
07-03-2024, 20:08
Ze versturen niet naar NL, dus daar heb je nog niks aan.

pjblack
07-03-2024, 21:27
Jawel hoor heb onlangs nog besteld via Ideal. Maar dat laatste kan dus niet meer.

Steve G.
08-03-2024, 11:28
Mij lukte het gisteren ook niet om bij bezorgadres land van United Kingdom te veranderen in Nederland bij zavvi.com. En als ik naar zavvi.nl ga dan krijg ik geen schijfjes te zien.

rogue
08-03-2024, 15:13
Mij lukte het gisteren ook niet om bij bezorgadres land van United Kingdom te veranderen in Nederland bij zavvi.com. En als ik naar zavvi.nl ga dan krijg ik geen schijfjes te zien.

Dit klopt, zavvi.com verzendt allang niet meer naar Nederland, alleen zavvi.nl. En die hebben bijna geen films meer te koop.

Steve G.
08-03-2024, 16:27
Inderdaad, maar door de posts van pjblack dacht ik even dat ze misschien weer bij zavvi.nl schijven aanboden. Jammer, bestelde daar jaren geleden regelmatig.

Oakey
08-03-2024, 20:49
Inderdaad, maar door de posts van pjblack dacht ik even dat ze misschien weer bij zavvi.nl schijven aanboden. Jammer, bestelde daar jaren geleden regelmatig.

Ik zie er toch echt wel blurays te koop staan...
https://www.zavvi.nl/elysium.search?autocomplete=searchsuggestion&search=bluray

Pastichio Rocker
08-03-2024, 21:41
Het lijkt erop dat je idd weer wat kunt aanschaffen. Echter, de prijzen die ze durven te vragen doen mij heel hard naar Amazon DE rennen.

Steve G.
09-03-2024, 07:08
Bedankt (y)

rogue
09-03-2024, 12:56

Het zijn er nu toch aardig wat. Ook redelijk aan de prijs trouwens.

Oakey
09-03-2024, 13:33
Het lijkt erop dat je idd weer wat kunt aanschaffen. Echter, de prijzen die ze durven te vragen doen mij heel hard naar Amazon DE rennen.

Met €7 verzendkosten dan toch ook weer niet echt. Maar idd, (4k) blurays zijn tegenwoordig aan de prijs, ook bij zavvi

Pastichio Rocker
10-03-2024, 11:54
Met €7 verzendkosten dan toch ook weer niet echt. Maar idd, (4k) blurays zijn tegenwoordig aan de prijs, ook bij zavvi

Zavvi is ook niet meer zo goedkoop hoor:

https://i.imgur.com/blWYmu0.png