PDA

Bekijk de volledige versie : Hoe Yamaha RX-V667 instellen bij Blue Ray



hacking_mike
27-05-2011, 08:51
Ik heb (mijn eerste) blue ray muziek dvd. Hoe moet ik mijn RX-V667 nu zetten om de beste geluidskwaliteit te krijgen? Ik heb hem nu staan op "Movie - Music", is dat de juiste?

johnsmeets
27-05-2011, 10:44
Nee(kort maar krachtig anders kan het ook niet)
Wat voor blu ray speler heb je?
Bepaald de blu ray speler het beeld en geluid of de yamaha?
De blu ray(ik weet niet welke je hebt heeft verschillende audiotracks) daar is er waarschijnlijk een van de beste(vaak dtshd in 5.1 of 7.1) dat moet je ook op je display zien van je yamaha

hacking_mike
27-05-2011, 10:58
Ik heb een Dune HD, met hdmi aangsloten op mijn Yamaha. Die geeft dus "movie" aan maar dat is waarschijnlijk een instelling die ik bij de vorige (gewone) dvd had staan....

hacking_mike
27-05-2011, 12:44
Moet ik hem soms op iets van "Pure audio" zetten?

DVDProfilersFilmgek
27-05-2011, 14:42
Met de speler de gewenste audio track kiezen, bij blu ray concerten is dat vaak DTS HD MA 5.1

Je receiver laat je net zo lang van mode wisselen totdat je dat ook zichtbaar krijgt, dan heb je hem staan met de mogelijkheid om van de toonregeleing van je receiver gebruik te kunnen maken.

Op Pure wordt de toonregeling uitgezet.

De beste stand is die stand die je zelf het mooist vind klinken;)

hacking_mike
28-05-2011, 11:08
Ik ben er nog niet helemaal uit. Probeer alle combinaties maar ik zie geen een keer in het display verschijnen dat hij dolby hd weergeeft. Iemand een suggestie?

peptalk
28-05-2011, 13:29
Blu-ray speler even op bitstream zetten in het menu van de BD speler zelf(audio) en dan nog eens schakelen met de reciever.

Gerco Stuivenberg
02-06-2011, 15:05
De juiste stand bij Yamaha is "Straight". De receiver geeft dan de kanaal-indeling door zoals deze ontvangen wordt en volgens de instellingen van de decoder.

Bij mijn Yamaha wordt deze stand automatisch gekozen als er een HD-geluids-formaat ontvangen wordt. Het kan zijn dat het bij de 667 anders is. :|