PDA

Bekijk de volledige versie : Al mijn RCV DVD's zijn na 3 jaar onleesbaar geworden!



Edwin V
09-09-2002, 02:35
Ik wil hiermee nog extra aandacht vragen aan het volgende aangezien de disk-rot thread meer op een ouwehoer thread is gaan lijken.

Ik heb de volgende ongeveer 3 jaar oude RCV dubbellaags DVD's (te herkennen aan het RCV logo op de zijkant van de doos, zonder het ovaaltje erom):

Scream
Scream 2
The Faculty
La Vita e Bella
Seven Years in Tibet

AL DEZE DVD's spelen NIET meer af!!! Er is niets te zien aan deze disks. Ze lijken alleen wat doorzichtiger dan andere. Er zit geen stof op, geen krasje en geen vingerafdruk aangezien ik zeer zuinig op mijn collectie ben. Ik heb ze ook nog nooit uitgeleend. Ze staan bij mij in de huiskamer in de kast tussen de andere DVD's.

De volgende spelen wel maar hebben al lichte problemen:
Lost in Space
Blade
Halloween H20

Het gaat dus om DVD's die ik al 3 jaar heb.
Worden mijn andere RCV DVD's na 3 jaar ook onleesbaar of zijn de eerste DVD's niet goed gemaakt?

Ik heb een paar steekproeven met disks van andere maatschappijen genomen en die hadden geen problemen.

Ernest Hamstra
09-09-2002, 06:47
Scream
Scream 2

Voordat weer iedereen de stuipen op het lijf wordt gejaagd, bij mij doen ze het nog...

yakhals
09-09-2002, 06:56
Ik heb zowel Blade, La Vita É Bella als Jackie Brown van de oude RCV serie en die draaien allemaal perfect.

Ze zijn inderdaad wel een beetje doozichtig...... zoals alle DVD's!!!!

Niets om je zorgen over te maken dus.

marnix
09-09-2002, 07:04
Voor mij ook alles ok met Blade, Jackie Brown, Lost in Space, Scream I, Scream 2

Anonymous
09-09-2002, 07:05
Ook nog géén problemen mogen ontdekken, RCV is toch steeds
beter bezig dusssssssssssssssss :)

Edwin V
09-09-2002, 07:22
Ik zit nu op mijn werk en Scream speelt wel af op mijn PC. Het zit 'm dus in de combinatie met mijn speler die ik dan ook graag noem:

SONY DVP735
Deze speler heeft dus problemen met DVD's die minder goed worden na verloop van tijd (want eerst speelde deze de DVD's wel goed af).

Een tijdje terug had ik problemen met Moulin Rouge. Ik heb de speler toen ter reparatie aangeboden maar Sony zei dat het aan de DVD lag aangezien andere Sony spelers bij hun de DVD ook niet goed aflas. Lasten repareren is dus geen optie.

Overigens heb ik "Seven Years in Tibet" ook even thuis geprobeerd op mijn PC en die speelde daar ook niet af. Het is dus niet alleen een slechte Sony speler maar ook een slechte DVD productie (RCV).

Heeft iemand anders dezelfde combinatie? De RCV DVD moet dus wel 3 jaar in je bezit zijn, want zoals ik al eerder zei hebben deze DVD's eerder wel goed afgespeeld.

Voor mij in ieder geval NOOIT meer een Sony DVD speler.

Ronald Stiebolt
09-09-2002, 08:21
SONY DVP735
Deze speler heeft dus problemen met DVD's die minder goed worden na verloop van tijd

Hmmmm, ik denk eerder dat het je speler is. Ik ben in 2 jaar tijd al aan m'n derde(!!!) speler begonnen. De 2 eerste gaven na verloop van tijd steeds meer problemen met bepaalde DVD's totdat het echt niet meer te doen was. :mad:

Nu heb ik een Pioneer 444 en die werkt met alle schijven volledig naar behoren...

Edwin V
09-09-2002, 09:44
Op een andere PC op mijn werk speelt de DVD Scream ook niet meer af. Het is dus niet alleen de Sony die ik heb.

Ik vind het ook niet normaal dat je dwars door de DVD heen kunt kijken!:confused:

hklink
09-09-2002, 09:50
Op een andere PC op mijn werk speelt de DVD Scream ook niet meer af. Het is dus niet alleen de Sony die ik heb.

Ik zou zeggen, neem deze DVD's mee naar vrienden/ kenissen/ familieleden die ook een DVD-speler hebben (een gewone, niet eentje die in een pc zit) en controleer of ze daar probleemloos afgespeeld worden. Misschien dat de laserkop van je speler iets bijgesteld moet worden. Mijn oom heeft dat probleem ooit eens gehad met zijn (vorige) CD-speler, toevallig ook een Sony. Of wellicht moet je speler gewoon eens schoongemaakt worden.

Dave
09-09-2002, 09:51
Nou, ik heb ook een Sony en ook "oude" RCV DVD's en die spelen allemaal perfect af...

Edwin V
09-09-2002, 10:18
Ik zou zeggen, neem deze DVD's mee naar vrienden/ kenissen/ familieleden die ook een DVD-speler hebben (een gewone, niet eentje die in een pc zit) en controleer of ze daar probleemloos afgespeeld worden. Misschien dat de laserkop van je speler iets bijgesteld moet worden. Mijn oom heeft dat probleem ooit eens gehad met zijn (vorige) CD-speler, toevallig ook een Sony. Of wellicht moet je speler gewoon eens schoongemaakt worden. Ik heb mijn speler net een paar maanden terug van Sony i.v.m. problemen Moulin Rouge DVD. Het lag aan de DVD en niet aan de speler zei Sony die overigens ook het loopwerk hadden vervangen. Dus ik weet het antwoord van Sony al.

Oakey
09-09-2002, 10:31
Sony sucks!
Philips rulez :D

Lesley
09-09-2002, 11:14
De problemen met de eerste levering van Moulin Rouge klopte, en lag dus niet aan je speler, ik heb hier ook last van gehad, en heb toen 5 vershillende dvds geprobeerd uit de winkel maar steeds het zelfde probleem... toen hebben ze de levering teruggestuurd en een nieuwe aangevraagd... toen waren alle problemen verholpen...

Henk Heideveld
09-09-2002, 11:46
Het blijft oppassen om individuele ervaringen te generaliseren.
IK heb geen enkel probleem metr RCV-DVD's.
Wel heb ik opmerkelijk in een korte periode verschillende DVD's terug moeten brengen, die manco's vertoonden (willekeurig vastlopen). Nog opmerkelijker, het waren steeds DVD's afkomstig van MM.
In totaal gaat het in korte tijd om 5 DVD's.
Let wel: MM gaf probleemloos nieuwe mee!!!!!
Toch vind ik het geen toeval meer, zo'n ervaring.
Later hoorde ik dat Vidocq bij meer mensen problemen gaf en dat was bij mij ook 1 van die 5.

SmashingSteve
09-09-2002, 14:57
Zoals eerder gezegd: Philips rules! (y)

SmashingSteve
09-09-2002, 14:59
Geplaatst door Henk Heideveld:
Wel heb ik opmerkelijk in een korte periode verschillende DVD's terug moeten brengen, die manco's vertoonden (willekeurig vastlopen).

Gaat het hier om titels die je al lang hebt en die dan plots problemen bij het afspelen haden of gaat het om titels die je pas gekocht hebt en direct problemen vertoonden?

Henk Heideveld
09-09-2002, 15:02
Geplaatst door Henk Heideveld:

Gaat het hier om titels die je al lang hebt en die dan plots problemen bij het afspelen haden of gaat het om titels die je pas gekocht hebt en direct problemen vertoonden?
Splinternieuw uit gesealde verpakkingen. En dan 5 keer kort achter elkaar. Heel vreemd, nauwelijks nog toeval te noemen. In de periode dat Vidocg net uit was.

SmashingSteve
09-09-2002, 15:07
Hola! Ik had met Vidocq nu geen problemen, maar heb wel al regelmatig problemen gehad met gesealde DVD's die haperden, vastlopen, foutmeldingen en dergelijke hadden! :mad:
Hoop dat dit geen tendens word! :o

Irene
09-09-2002, 19:48
Ik vind het ook niet normaal dat je dwars door de DVD heen kunt kijken!:confused:

Heb je Gladiator (r1) al eens in je handen gehad dan? Dit is bijna transparant. Vind het zelfs wel mooi om te zien. Maar zo zijn er wel meer discs, hoor.

Edwin V
10-09-2002, 07:18
Nou, ik heb ook een Sony en ook "oude" RCV DVD's en die spelen allemaal perfect af... Wacht maar tot je speler wat ouder wordt of je een nieuw model van Sony koopt, dan wordt alles anders.
Ik heb Scream meegegeven aan een collega en de DVD speelt wel goed af op zijn Panasonic.
Het ligt dus weer aan Sony. Net als met Moulin Rouge kan deze speler disks die een beetje afwijken niet aan. En Sony zegt dan dat het aan de DVD's ligt dus repareren heeft ook geen zin. Ik zal hem na anderhalf jaar moeten gaan vervangen (en tegen geen enkele prijs voor een Sony).
SONY SUCKS
Goed nieuws dus voor de RCV DVD bezitters maar pas op:
Koop in de toekomst in ieder geval geen Sony want je loop je zeker de kans dat je dan een deel van je collectie niet meer kunt afspelen!Met andere merken is die kans misschien ook aanwezig maar bij Sony is dit dus zeker.

Anonymous
10-09-2002, 07:25
Luister :

Ik heb nu een DVP NS 300 en ik heb een DVP NS 305 en
echt absoluut géén problemen met welke DVD dan ook !

Edwin V
10-09-2002, 07:41
Luister :

Ik heb nu een DVP NS 300 en ik heb een DVP NS 305 en
echt absoluut géén problemen met welke DVD dan ook ! Dan heb je geluk.

SmashingSteve
10-09-2002, 10:20
Het ligt dus weer aan Sony. Net als met Moulin Rouge kan deze speler disks die een beetje afwijken niet aan.

Heb dit dus ook gehoord en heb net voor die reden geen Sony aangeschaft! :o

Anonymous
10-09-2002, 13:03
Dan heb je geluk.

Gaat niet om geluk, jij heb gewoon pech gehad.Over het
algemeen verkopen sony goede producten en komen ze
minder vaak terug op een service bank dan een ander
merk terwijl de verkoopcijfers niet zoveel verschillen.

Edwin V
10-09-2002, 14:43
Gaat niet om geluk, jij heb gewoon pech gehad.Over het
algemeen verkopen sony goede producten en komen ze
minder vaak terug op een service bank dan een ander
merk terwijl de verkoopcijfers niet zoveel verschillen. Dat zeg jij, maar ik en andere mensen hebben heel andere ervaring.

starbuck
10-09-2002, 15:27
Dat zeg jij, maar ik en andere mensen hebben heel andere ervaring.

Mijn ervaring is dat ik met mijn oude sony dvp-s325 nog nooit 1 klacht heb gehad, en met mijn nieuwe sony davs-800 ook niet.

klachten en fouten komen bij elk merk voor en dat is ontzettend balen, maar om te concluderen dat je maar beter geen sony kan kopen is heel, heel kort door de bocht.

p.s.: dat wil natuurlijk niet zeggen dat je negatieve ervaringen niet bekend moet maken.

Henk Heideveld
10-09-2002, 15:34
Mijn ervaring is dat ik met mijn oude sony dvp-s325 nog nooit 1 klacht heb gehad, en met mijn nieuwe sony davs-800 ook niet.
klachten en fouten komen bij elk merk voor en dat is ontzettend balen, maar om te concluderen dat je maar beter geen sony kan kopen is heel, heel kort door de bocht.
p.s.: dat wil natuurlijk niet zeggen dat je negatieve ervaringen niet bekend moet maken.
Ja, helemaal gelijk, 't is goed elkaars ervaringen te kennen, maar generaliseer niet té snel. Ik heb mijn hele leven al minder goede ervaringen met Philips-produken. Wel zeer geavanceerd maar helaas niet duurzaam. Anderen zweren echter nog steeds bij Philips als een uiterst betrouwbaar produkt.

Edwin V
10-09-2002, 15:37
klachten en fouten komen bij elk merk voor en dat is ontzettend balen, maar om te concluderen dat je maar beter geen sony kan kopen is heel, heel kort door de bocht.Natuurlijk komen overal problemen voor. En wat pas echt kort door de bocht is, is opnieuw een Sony DVD speler kopen na 2x mislukking. Ik heb veel apparatuur maar alleen problemen met Sony apparatuur (2x DVD speler die het niet goed doen, allebei 1 keer laten repareren maar alsnog buiten de garantietermijn opnieuw defect. Compact disk speler voor in de auto en een minidisk speler die ik moest laten repareren maar na een jaar alsnog kapot ging).
Mijn Philips CD speler van 10 jaar oud doet het nog prima. 2 TV's van Philips (1 van 20 jaar en 1 van 10) doen het ook nog prima.
JVC videorecorder is nu eindelijk versleten na 8 jaar intensief gebruik. Personal computers, nooit een probleem mee gehad.
Kortom SONY SUCKS en dat is echt niet kort door de bocht, sterker nog, helemaal geen bocht, keihard rechtdoor.

starbuck
10-09-2002, 15:45
Kortom SONY SUCKS en dat is echt niet kort door de bocht, sterker nog, helemaal geen bocht, keihard rechtdoor.

maar juist door dit soort uitlatingen wordt je een stuk minder serieus genomen, als je gewoon ( zoals je gedaan hebt) je negatieve ervaring post en de reactie van sony etc etc heeft iedereen daar belang bij, kom je tot de conclussie dat jij nooit meer een sony koopt dan is dat natuurlijk een begrijpelijke, maar een missie om sony de grond in te boren is echt niet serieus te nemen.

SmashingSteve
10-09-2002, 16:02
maar juist door dit soort uitlatingen wordt je een stuk minder serieus genomen, als je gewoon

Ik vindt dat iedereen zijn mening mag geven! Als hij vind dat Sony zuigt, dan zuigt Sony. :o

Niemand zegt dat jij zijn mening moet bijtreden ;)

Henk Heideveld
10-09-2002, 16:06
Ik vindt dat iedereen zijn mening mag geven! Als hij vind dat Sony zuigt, dan zuigt Sony. :o
Niemand zegt dat jij zijn mening moet bijtreden ;)
Dat zegt Starbuck ook niet.
Als je wilt dat een boodschap overkomt, moet je je beperken tot die boodschap. Door je frustraties vanwege slechte ervaringen er in te kleuren ontkracht je je eigen boodschap.

Anonymous
10-09-2002, 16:22
Dat zeg jij, maar ik en andere mensen hebben heel andere ervaring.

Tuurlijk, zeg ook niet dat het niet zo is, alleen het is niet
eerlijk om sony als slecht product af te schepen want als
ik een boekje open moet trekken met wat de echte shit
is wat dagelijks met dozijnen terug komt.... pfewwwww..... :p

obiewankanobie
10-09-2002, 16:47
ik een oude dvd speler die staat nu bij mijn ouders van sony,dvp s315 en al 4 jaar speeld hij de dvd's goed af,geen problemen.
nu heb ik bijna een jaar de sony dvd-dvp ns900v en die doet het ook prima naar mijn zin.ik heb zelf al 10 jaar sony producten en een keer een probleem gehad met een midi disc speler maar dat was toen ze net uit waren gebracht.heb nu al 5 jaar een ander en doet het nog perfect.ik blijf het nog bij sony houden.

SmashingSteve
10-09-2002, 18:16
Geplaatst door Henk Heideveld:


Door je frustraties vanwege slechte ervaringen er in te kleuren ontkracht je je eigen boodschap.

Misschien heb je gelijk :)

starbuck
10-09-2002, 19:32
Dat zegt Starbuck ook niet.
Als je wilt dat een boodschap overkomt, moet je je beperken tot die boodschap. Door je frustraties vanwege slechte ervaringen er in te kleuren ontkracht je je eigen boodschap.

precies wat ik bedoel.

Edwin V
11-09-2002, 06:46
Dat zegt Starbuck ook niet.
Als je wilt dat een boodschap overkomt, moet je je beperken tot die boodschap. Door je frustraties vanwege slechte ervaringen er in te kleuren ontkracht je je eigen boodschap. OK, mijn boodschap is dat alles van Sony bij mij kapot gaat. Ik ben jarenlang tevreden geweest met Sony apparatuur maar nu is echt de maat vol want zeg nou zelf: 8 keer problemen met Sony apparatuur tegen 1 keer Philips en 1 keer Denon is niet slechts een toevalligheid en een pech geval. Zoveel pech kan gewoon niet. Mijn conclusie is dan niet onterecht dat Sony apparatuur slechter is geworden dan dat het vroeger was. En natuurlijk ben ik gefrustreerd omdat het me wel weer veel geld gaat kosten. Maar je hebt gelijk dat ik er eigenlijk niet tegenin moet gaan want blijkbaar is het normaal dat apparatuur vroegtijdig problemen krijgt. De kwaliteit is gewoon lager dan dat ik er van verwacht en misschien moet ik mijn kwaliteitsnorm naar beneden bijstellen en is Sony toch een prima product want ik hoef maar eens per twee jaar een nieuwe DVD speler te kopen, terwijl de dimlichten van mijn auto maar 1 jaar mee gaan.

Anonymous
11-09-2002, 06:56
Mijn conclusie is dan niet onterecht dat Sony apparatuur slechter is geworden dan dat het vroeger was. .

Daar moet ik je absoluut gelijk in geven.Maar dit is natuurlijk
ook het geval bij producten die steeds meer de stempel krijgen
van huis tuin en keuken producten zoals Sony, Philips en toch
ook steeds meer Pioneer, JBL, Harman Kardon die in vergelijking
met vroeger nu een stuk minder van kwaliteit zijn wat natuurlijk
een gevolg is van de massaproductie.Voorbeeld: Waar Philips
vroeger 1 televisie produceerde zijn dat er nu 10 in dezelfde tijd.

Edwin V
11-09-2002, 07:00
Daar moet ik je absoluut gelijk in geven.Maar dit is natuurlijk
ook het geval bij producten die steeds meer de stempel krijgen
van huis tuin en keuken producten zoals Sony, Philips en toch
ook steeds meer Pioneer, JBL, Harman Kardon die in vergelijking
met vroeger nu een stuk minder van kwaliteit zijn wat natuurlijk
een gevolg is van de massaproductie.Voorbeeld: Waar Philips
vroeger 1 televisie produceerde zijn dat er nu 10 in dezelfde tijd. Dit is een zorgwekkende ontwikkeling:( .De consument moet snel comsumeren want anders wordt er te weinig verdiend. Overigens zijn de productietechnieken in de loop der jaren enorm verbeterd dus daaraan kan het niet liggen.

Anonymous
11-09-2002, 07:03
Dit is een zorgwekkende ontwikkeling:( .De consument moet snel comsumeren want anders wordt er te weinig verdiend.

Dat is al een feit

starbuck
11-09-2002, 08:26
OK, mijn boodschap is dat alles van Sony bij mij kapot gaat. Ik ben jarenlang tevreden geweest met Sony apparatuur maar nu is echt de maat vol want zeg nou zelf: 8 keer problemen met Sony apparatuur tegen 1 keer Philips en 1 keer Denon is niet slechts een toevalligheid en een pech geval. Zoveel pech kan gewoon niet. Mijn conclusie is dan niet onterecht dat Sony apparatuur slechter is geworden dan dat het vroeger was. En natuurlijk ben ik gefrustreerd omdat het me wel weer veel geld gaat kosten. Maar je hebt gelijk dat ik er eigenlijk niet tegenin moet gaan want blijkbaar is het normaal dat apparatuur vroegtijdig problemen krijgt. De kwaliteit is gewoon lager dan dat ik er van verwacht en misschien moet ik mijn kwaliteitsnorm naar beneden bijstellen en is Sony toch een prima product want ik hoef maar eens per twee jaar een nieuwe DVD speler te kopen, terwijl de dimlichten van mijn auto maar 1 jaar mee gaan.

kijk, da's nou een boodschap, overgoten met een sausje van ironie en sarcasme, dit klinkt toch echt beter dan
sony sucks
philips zuigt
fuck pioneer.
:)

Ik hoop dat je met de nieuwe producten niet zoveel pech hebt als dat je nu gehad hebt.

hklink
11-09-2002, 09:23
Ik heb zelf geen problemen met mijn Philips produkten. Ik heb 12 jaar geleden een kleine TV gekocht van het geld dat ik verdiend heb met het ontwikkelen van een spelletje voor de Commodore 64. Dat ding doet het nog steeds en heeft een beeldje waar iedereen jaloers op is. :D

Ook mijn grote Philips TV (63cm) die ik drie jaar geleden gekocht heb, doet het nog steeds prima. Ook een mooi scherp, kleur- en contrastrijk beeldje. Van Sony heb ik een CD-speler. Mijn eerste CD-speler (ook een Sony) heeft het ruim vijf jaar goed gedaan. Toen begon hij plotseling gek te doen. Als ik de lade opendeed, kwam het regelmatig voor dat die na 2-3 seconden automatisch weer dicht ging. Verder speelde hij prima. Omdat mijn oom zijn Sony CD-speler (beter en nieuwe model dan dat van mij) voor een prikkie weg deed, heb ik die gekocht. Tot grote tevredenheid. Speelt al weer een jaartje of 3-4 probleemloos. :cool:

Mijn DVD/video-combinatie van Samsung levert ook prima prestaties. Nooit problemen mee gehad en ik heb het apparaatje toch al weer zo'n 1,5 maand :D

Misschien een verplichte houdbaarheidsdatum voor elektronische produkten invoeren. "Mits stofvrij bewaard tenminste houdbaar tot: zie binnenkant produkt." :D

Ronald Stiebolt
11-09-2002, 09:27
Misschien een verplichte houdbaarheidsdatum voor elektronische produkten invoeren. "Mits stofvrij bewaard tenminste houdbaar tot: zie binnenkant produkt." :D

Off-topic: dat doet me denken aan een zak chips die ik ooit zag in een Amerikaanse supermarkt: "Win great prizes, no purchase necessary(!!!), details inside" :p

starbuck
11-09-2002, 09:39
Misschien een verplichte houdbaarheidsdatum voor elektronische produkten invoeren. "Mits stofvrij bewaard tenminste houdbaar tot: zie binnenkant produkt." :D

tenminste houdbaar tot : 1 dag na het verstrijken van de garantieperiode;)

Mike Philippens
11-09-2002, 09:57
Het blijft oppassen om individuele ervaringen te generaliseren
Eindelijk iemand die iets zinnigs zegt...
Er worden zo links en rechts zeeeer wetenschappelijke methodes toegepast om oorzaken aan te wijzen en conclusies te trekken! Natuurlijk erg vervelend als een disc niet meer af te spelen is, maar misschien is het uiteindelijk een combinatie van de verslechterde dvd en een te krappe afstelling van de speler. Om nu gelijk de conclusie te trekken dat het hele merk klote is, is gewoon een emotionele uitspraak. Geen schoonheidsprijs voor Sony, ook niet hoe ze de zaak indertijd afhandelden, maar het betekent echt niet dat ze geen spelers kunnen maken. RCV heeft (en dat is inmiddels wel duidelijk) 3 jaar geleden een paar Duitse schijven gebakken. Ik zou gewoon een net briefje naar RCV schrijven en ze het probleem voorleggen. Wie weet bieden ze wel nieuwe aan. Het is in ieder geval constructiever dat hier rond lopen te gillen dat RCV & Sony sux...

Edwin V
11-09-2002, 11:10
RCV heeft (en dat is inmiddels wel duidelijk) 3 jaar geleden een paar Duitse schijven gebakken. Ik zou gewoon een net briefje naar RCV schrijven en ze het probleem voorleggen. Wie weet bieden ze wel nieuwe aan. Ik heb eergisteren ge-emaild en wacht nu op antwoord van ze.
En let wel, het is niet het eerste probleem dat ik met Sony heb maar al het achtste.

Edwin V
11-09-2002, 11:10
Hier stond mijn post twee keer. Heb ik maar even weggehaald want kan niet deleten.

Mike Philippens
12-09-2002, 09:55
En let wel, het is niet het eerste probleem dat ik met Sony heb maar al het achtste.
Pffff...ik had al bij het tweede probleem afgehaakt. Op een of andere manier gaat bij mij nooit wat kapot (knok on wood). Ooit is mijn Yamaha versterker opgeblazen (trafo) binnen twee weken. Kreeg ik dus gewoon een nieuwe voor.

Gerben van der Leun
10-12-2002, 18:51
Ik wil hiermee nog extra aandacht vragen aan het volgende aangezien de disk-rot thread meer op een ouwehoer thread is gaan lijken.

Ik heb de volgende ongeveer 3 jaar oude RCV dubbellaags DVD's (te herkennen aan het RCV logo op de zijkant van de doos, zonder het ovaaltje erom):

Scream
Scream 2
The Faculty
La Vita e Bella
Seven Years in Tibet

AL DEZE DVD's spelen NIET meer af!!! Er is niets te zien aan deze disks. Ze lijken alleen wat doorzichtiger dan andere. Er zit geen stof op, geen krasje en geen vingerafdruk aangezien ik zeer zuinig op mijn collectie ben. Ik heb ze ook nog nooit uitgeleend. Ze staan bij mij in de huiskamer in de kast tussen de andere DVD's.

De volgende spelen wel maar hebben al lichte problemen:
Lost in Space
Blade
Halloween H20

Het gaat dus om DVD's die ik al 3 jaar heb.
Worden mijn andere RCV DVD's na 3 jaar ook onleesbaar of zijn de eerste DVD's niet goed gemaakt?

Ik heb een paar steekproeven met disks van andere maatschappijen genomen en die hadden geen problemen.

Ik ken het gevoel, heb precies het zelfde probleem. Geldt ook voor sommige A-film produkten zoals "Taxi 2".

SmashingSteve
10-12-2002, 18:54
Ik ken het gevoel, heb precies het zelfde probleem. Geldt ook voor sommige A-film produkten zoals "Taxi 2".

Dan treed je toch in contact met de maatschappij!!! Als 20 mensen dit hebben en die maken dit bekend, dan is dat een ramp voor hen! Ze zouden dan toch een nieuwe moeten geven!

Tim Weisselberger
10-12-2002, 19:06
geen problemen hier met RCV releases, let wel ooit een paar gekocht die het niet deden naderhand geruild deden ze het wel, al een mail gestuurd naar deze Bobo's ?

RCV ben ik toch allang van afgestapt, boycot ze dus een beetje ;)

lijkt me verder stug dat het dan ook maar aan je DVD speler zal liggen.. waarschijnlijk leest deze speler niet zo goed als de andere maar behoord goede dvd's gewoon perfect af te spelen, dat deze het niet meer doen ligt denk ik toch echt aan het type reflexie laagje dat RCV toendertijd (of nog steeds) gebruikt.

Edwin V
11-12-2002, 06:38
Dan treed je toch in contact met de maatschappij!!! Als 20 mensen dit hebben en die maken dit bekend, dan is dat een ramp voor hen! Ze zouden dan toch een nieuwe moeten geven! Ik heb RCV gemaild maar geen reactie van hun gekregen. Het ligt er ook aan op welke speler de DVD's worden afgespeeld. Ze doen 't niet in m'n Sony en ook niet in m'n PC thuis. Op mijn werk en op een Panasonic van een collega doen ze het wel. Ik heb inmiddels een HK DVD25 die ze ook allemaal zonder problemen afspeelt. Die is dus beter dan de Sony die ik heb.

Waarschijnlijk zijn de eerste RCV DVD's van iets mindere kwaliteit Misschien is de laag niet reflecterend genoeg waardoor sommige zeurspelers ze niet willen afspelen.

Henk Heideveld
11-12-2002, 13:09
Ik heb tot nu toe geen enkel probleem gehad. Heb net nieuwe apparatuur en heb bij oudere exemplaren nog geen problemen gehad wederom.

Kevin Baeckelandt
11-12-2002, 13:21
Ik heb ook al een aantal jaar The Faculty en andere RCV uitgaven in mijn collectie zitten, deze speel ik af zonder problemen. Worden jouw DVD's soms blootgesteld aan extreme temperatuur. Staan ze soms geklasseerd boven verwarming, zonlicht of vochtige plaats. Misschien is dit de oorzaak van het probleem.

jawa
11-12-2002, 13:21
ik wordt zo ziek van dat merk geouwehoer.
wat maaktr het uit wat je hebt
ik heb een akai en die heeft het 4 jaar gedaan en nog steeds maar omdat het een oudertje is heb ik nu een yamha aangeschaft
en die akai was toen wel de goedkoopste

Glenn Smits
11-12-2002, 14:41
ligt het niet aan de speler van die knaap? ik kan me niet voorstellen dat een dvd zichzelf kan laten vervagen.

Glenn Smits
11-12-2002, 14:43
Owja wat me toevallig opviel. Opmerkingen als Sony zuigt. Nou ik ben nog nooit zo tevreden met een bedrijf als Sony. Die maken echt op elk gebied kwaliteit. beelschermen rulen, me stereo rulet, me discman.