PDA

Bekijk de volledige versie : HDTVuitzendingen opnemen met DVD/HDDrecorder



Tvfreak
01-06-2011, 11:34
Beste mensen,

Ik heb een vraag over het opnemen van HDTVuitzendingen met een DVD/HDDrecorder.

Ik heb sinds feb. 2011 een hd-ontvanger gekocht met schotel.
De HD-ontvanger heeft een hdmi-aansluiting en een scart.
Aansluitingen zijn als volgt:

HD-ontvanger viade HDMI verbonden met de Full HD Panasonic TX-32LZD80F LCD tv;
HD-ontvanger via scart verbonden met de scart in (AV2) met de Panasonic EH 49 dvd/hddrecorder.

Als ik nu een hdtvuitzending opneem, met de hdontvanger ingesteld op 1080i, krijg ik tijdens het afspelen van de opname af en toe flikkering in het beeld.
Neem ik een hdtvuitzending op met een resolutie-instelling van de hd-ontvanger op 720p, dan blijken er tijdens het afspelen van de opname geen problemen op te treden, dan speelt de recorder perfect af.

De recorder zet het digitale signaal over naar een analoog signaal.
Heb ik het dan goed, dat de problemen zoals omschreven niet meer optreden, door de instelling van 720p op de hdontvanger?
Resolutie dvdfilm is toch 576x720p.

Graag zou ik hier een antwoord op hebben.
Andere tips zijn ook van harte welkom.

Heeft er overigens iemand ervaring met pvr:hduitzendingen opnemen met een via de usb-aansluiting op de hdontvanger aangesloten externe harde schijf?

Met vriendelijke groeten,

Raymond
Tvfreak

Rogier Burghout
01-06-2011, 12:25
Als je je spullen via scart aansluit, dan heb je sowiezo geen HD beeld opgenomen, alles slechts in 576i, want TV uitzendingen zijn alleen interlaced (correct me if I'm wrong)

Tvfreak
01-06-2011, 18:25
Als je je spullen via scart aansluit, dan heb je sowiezo geen HD beeld opgenomen, alles slechts in 576i, want TV uitzendingen zijn alleen interlaced (correct me if I'm wrong)

Hallo,

Dat ik geen HD opneem, dat weet ik.
Maar de HD-ontvanger die ik heb zendt Duitse HD-zenders uit: ARD-HD, ZDF-HD, RTL-HD, etc.

Deze zenders zenden HD uit op 720p.
Ik kijk dus via de HDMI aangesloten op mijn Full HD lcdtv, dit is HDTV.
Ik neem op via scart: de recorder zet als het goed is het digitale signaal om in analoog, d.w.z. als ik de opname afspeel is het analoog.

Wat mij echter opvalt is dat de pure zichtbare beeldkwaliteit veel beter is als de opnames van het ANALOGE signaal van Ziggo.

Met vriendelijke groet,

Tvfreak