PDA

Bekijk de volledige versie : Geluid DTS HD master 2.0 werkt niet



Wim S.
01-06-2011, 17:47
Hmm blu-ray geruild en nu blijkt dat het geluid niet wil mee werken, het blijkt namelijk een DTS HD 2.0 track te zijn, hetzelfde als bv die van the clash of titans (jaren 80 versie).

Is er 1 of andere manier dat ik dit enigzins werkend kan krijgen, middels andere geluidsinstellingen?

geoffreyvanvugt
01-06-2011, 17:58
Ondersteund jou receiver wel dts HD?
Wat voor receiver heb je??

Wim S.
01-06-2011, 18:04
Ja gewone dts hd wel, maar bij een 2.0 DTS track begint ie te haperen.

Een pioneer VSX 1018AH

via de pc kan ik 'm wel afspelen en zou via een kaball wel beeld kunnen krijgen vanaf mijn pc naar tv...

geoffreyvanvugt
01-06-2011, 18:13
Een blurayspeler zou dit zonder moeite ook moeten kunnen afspelen.
Misschien eens kijken naar je BD speler instellingen kijken. Heb je misschien ook een ander schijfje met dts hd 2.0?
Ik heb dit ook net even gegoogled maar kan hier niks 123 over vinden.

Wim S.
01-06-2011, 18:24
Had hetzelfde probleem met Clash of the Titans (jaren 80 versie) voor de rest wordt alles perfect afgespeeld qua audio. Zie 'm nu via mijn pc waarvan het geluid gewoon stereo is en dan is het wel goed...maar geen dts hd track natuurlijk maar wel te doen.

Michael Hamers
01-06-2011, 22:16
Laat je speler het geluid omzetten naar PCM. Eens kijken of het dan werkt...

geoffreyvanvugt
02-06-2011, 00:46
Laat je speler het geluid omzetten naar PCM. Eens kijken of het dan werkt...

Ik was net met mijn pcm settings van mn blurayspeler bezig. Dan krijg ik helemaal geen dts hd meer. Bij pcm schakelt het allemaal naar gewoon dts of dd.
Op de bitstream settings doen mijn dts hd en dolby digital hd het wel gewoon.

Wim S.
02-06-2011, 10:49
Laat je speler het geluid omzetten naar PCM. Eens kijken of het dan werkt...

Gedaan nu sxpeelt hij het geluid wel leuk af als dolby pro logic 2...maar geeft ie nu aan bij een DTS HD 5.1 track steeds pcm aan op versterker in plaats van DTS is dat goed haha...

Michael Hamers
02-06-2011, 13:59
Gedaan nu sxpeelt hij het geluid wel leuk af als dolby pro logic 2...maar geeft ie nu aan bij een DTS HD 5.1 track steeds pcm aan op versterker in plaats van DTS is dat goed haha...

Als je de speler het geluid laat omzetten naar PCM is het idd juist dat ie PCM aangeeft op het display van je receiver. Maar de kwaliteit is als het goed is exact hetzelfde als de DTS-MA track, alleen nu in een ander formaat. Dus gewoon genieten nu ;-) En anders gewoon alleen bij DTS-MA 2.0 discs even de instellingen wijzigen. Het is maar net wat je wilt...

Gerco Stuivenberg
02-06-2011, 14:03
Ik denk dat je niet de juiste verbinding gebruikt. Zoals de anderen ook al aangeven zou DTS-HD MA 2.0 zonder problemen gedecodeerd moeten worden. Van standaard DTS weet ik dat er (heel) weinig DVD's zijn die het als 2.0 hebben. Controleer daarom of de receiver het geluid via HDMI ontvangt.

Wanneer je een speler zo instelt dat deze het geluid als "PCM" via HDMI stuurt en de recveiver het via HDMI ontvangt, wordt het HD-geluid door de speler gedecodeerd en als (meer-kanaals) PCM naar de receiver gestuurd. Dit is de andere manier om 'HD-geluid' als 'HD-geluid' te laten weergeven.

Afhankelijk van het gekozen DSP-programma, kan het zijn dat een receiver ProLogicII decodering gaat gebruiken wanneer het als 2.0 ontvangen wordt. Om 2.0 als 2.0 beluisteren zal je dus waarschijnlijk een ander DSP-programma moeten kiezen nl. 'auto surround' of '(pure) direct'. :|

DVDProfilersFilmgek
02-06-2011, 15:03
Net als DD ook de varianten DD plus en DD True HD kent, kent DTS ook DTS HD HR en DTS HD MA.

Zou het misschien kunnen zijn dat de DTS HD track geen DTS HD MA maar een DTS HD HR track is?

Kan het zijn dat de speler merk ******? icm de Pioneer hier niet goed mee overweg kan?

Vraag me ook af over welk schijfje het gaat, de info in zijn geheel was niet bepaald uitgebreid:rolleyes:

Wim S.
02-06-2011, 16:10
Het betrof een blu-ray van The Secret of Nimh deze heeft een english 2.0 surround DTS-HD Master track, nu met pcm speelt ie wel goed af. Echter nu is het gekke dat als ik nu mijn blu-rayspeler instel op bitstream blijft het op mijn receiver pcm staan en mijn blu-rayspeler geeft eventjes DTS-HD aan, Krijg dus nu niet meet DTS-HD terug op mijn receiver waar dit voorheen wel zo was.

Als pcm nu net zo goed is als bv een 5.1 DTS-HD, dan is het wat mij betreft wel goed.

peptalk
02-06-2011, 16:30
Ik heb het idee dat 1 v/d 2 niet goed werkt, want alles wat je iedere keer krijgt klopt niet.
Geef nou eens aan welke BD speler je hebt, net zoals laatst met je PC en netwerk, hebben we informatie nodig om te kunnen helpen.

Overigens zijn de meeste er voorstander van het decoderen door de reciever te laten doen.

DVDProfilersFilmgek
02-06-2011, 16:42
Het betrof een blu-ray van The Secret of Nimh deze heeft een english 2.0 surround DTS-HD Master track, nu met pcm speelt ie wel goed af. Echter nu is het gekke dat als ik nu mijn blu-rayspeler instel op bitstream blijft het op mijn receiver pcm staan en mijn blu-rayspeler geeft eventjes DTS-HD aan, Krijg dus nu niet meet DTS-HD terug op mijn receiver waar dit voorheen wel zo was.

Als pcm nu net zo goed is als bv een 5.1 DTS-HD, dan is het wat mij betreft wel goed.

Als een speler een een 2.0 PCM signaal gaat leveren kan er bij de handshake wat misgegaan zijn. Mijn LG zal als hij worden aangezet voordat de receiver aanstaat ook altijd een 2 kanaals PCM signaal aanbieden. Als ik dat zie, dan zet hem uit, eerst de receiver aan en dan de speler en dan pas werkt het weer goed, mijn HD DVD speler heeft ongeveer hetzelfde probleem.

Maar goed..... het is al een beetje goedkoop om een 2.0 kanaal een surround kanaal te gaan noemen, erg dolby prologic achtig allemaal en zeker niet de surround die je van een echt DTS HD MA signaal mag verwachten.

BTW, in de theorie zou PCM hetzelfde moeten zijn als het via Bitstream aangeboden signaal, helaas was mijn praktijk ervaring met de PS3 geheel anders, daar vond ik de core via optische bergen beter klinken dan de multi channel PCM via HDMI, was daarin ook niet de enige.

De potentie die DTS HD MA en DD True HD hebben worden in de praktijk ook maar zelden gebruikt, ik ken mensen met aardige installaties die absoluut niet onder de indruk zijn van de HD varianten, ze vinden het over het algemeen net zo klinken als de SD formaten, maar dat terzijde.

Als je tevreden bent met het geluid zou ik me er ook niet al te druk over maken, DTS HD MA in 2.0 surround....... ja ja, niet veel voorkomend en het klinkt ook zuinig;)

DVDProfilersFilmgek
02-06-2011, 16:45
Ik heb het idee dat 1 v/d 2 niet goed werkt, want alles wat je iedere keer krijgt klopt niet.
Geef nou eens aan welke BD speler je hebt, net zoals laatst met je PC en netwerk, hebben we informatie nodig om te kunnen helpen.

Overigens zijn de meeste er voorstander van het decoderen door de reciever te laten doen.

Me too8-)

peptalk
02-06-2011, 16:51
DTS HD MA in 2.0 surround....... ja ja, niet veel voorkomend en het klinkt ook zuinig;)

Komt heel veel voor bij oudere films en dan vooral bij maatschappijen die trouw willen blijven aan het origineel.

DVDProfilersFilmgek
02-06-2011, 18:36
Komt heel veel voor bij oudere films en dan vooral bij maatschappijen die trouw willen blijven aan het origineel.

Oops...:oops:

Nu heb ik zeker verraden dat ik niet veel oude films heb8-);)

Wim S.
02-06-2011, 19:44
Blu-ray speler is een Philips bdp8000 en deze is middels een hdmi kabel aangesloten op mijn receiver en van mijn receiver weer naar de tv. Ook even achter apparatuur gekeken en bij mijn blu-rayspeler is slechts de hdmi aangesloten op mijn receiver en van mijn receiver weer naar mijn tv ook met hdmi...

Maar nu na weer wat omzettingen is het weer goed, waarschijnlijk iets in de configuratie...het geluid vanb secret of nimh speelt nu niet meer goed af, maar is dus een kwestie van instellen en dat komt gelukkig niet heel erg vaak voor...

Wim S.
03-06-2011, 08:51
Op mijn display kan ik zien welke speakers hij gebruikt en bij DTS-HD 2.0 gebruikt ie de 2 frontspeakers l en r en als 3e gebruikt ie een surroundspeaker die in het midden staat onder de center, waar ik dus helemal geen speaker heb staan...

Dus L en R zijn zichtbaar en de vcenter is uit in het midden maar metteen daaronder staat een S in het midden. Nooit gezien, kan het zijn dat ik speakers verkeerd heb aangesloten want het is een 7.1 systeem maar gebruik 'm met slechts 5 speakers vanwege kleine ruimte...

peptalk
03-06-2011, 09:59
S is subwoofer lijkt me.

geoffreyvanvugt
03-06-2011, 10:49
S is subwoofer lijkt me.
klopt.
Gebruik je wel een sub? Zo niet moet je het in je receiver uitschakelen.

geoffreyvanvugt
03-06-2011, 10:54
Heb je toevallig een ps3? zo ja probeer het hier eens mee.