PDA

Bekijk de volledige versie : Filmdiscussie: Oesters van namkee (SPOILERS!!!)



M Balje
09-09-2002, 22:19
Je kan er niet meer om heen.
Ik heb zelf de film nog niet gezien,ik huur hem meschien wel een keertje.

Rob P.
09-09-2002, 22:35
Je start een thread over een film waar je niks over te zeggen hebt??

Pepijn Wildbret
09-09-2002, 22:48
Heb hem wel gezien en kan zeggen dat voor de mensen die het boek gelezen hebben (waaronder ik dus) er een aantal zeer vreemde veranderingen in zitten. Natuurlijk zit er een verschil tussen het schrijven van een boek en het maken van een film, en kun je zeggen dat de film slechts "gebasseerd" is op het boek en geen letterlijk "vertaling" er van, maar toch.

Daarbuiten moet ik kwijt dat iedereen zo zit af te geven op het spel van schuurman (en toegegeven het is geen oscar prestatie) maar ik moet toch zeggen dat ze het best aardig doet. Die egbert jan weber daar integen vind ik persoonlijk niks. weet niet precies wat het is, maar vind het zo nep (nogmaals mensen die het boek hebben gelezen, en daar na de film hebben gezien weten wat ik bedoel)

Over het algemeen is de film best wel aardig voor een zaterdag avond (huren) maar zeker geen topper, en ik kan het niet vaak genoeg zeggen: Het boek verdient meer.......

Jeroen Groot
12-09-2002, 09:07
Ik heb afgelopen maandag de film ook gezien en voor een Nederlandse film viel het mij alles mee. Ik vond Katja een stuk beter dan Egbert-Jan (Eggie voor vrienden :D). Ik vond de film qua verhaal nog het meeste te vergelijken met Ik ook van jou, wat ook al niet zo'n letterlijke vertaling van het boek was (en nu onderdrijf ik :D). Ik heb maandagmiddag na het kijken van Oesters van Nam Kee wel meteen het boek gekocht om eens te kijken of dat beter is (het zal haast wel).

rkrijger
12-12-2004, 07:16
Het succes van deze film is toch vooral gebasseerd op de twee dingen van Katja die hier voor het eerst te zien waren...

Peter van 't Wout
17-12-2004, 20:58
Het succes van deze film is toch vooral gebasseerd op de twee dingen van Katja die hier voor het eerst te zien waren...

Zeker weten,lekker hoor!

chimera01
17-12-2004, 22:30
Och ik heb de film voor een gedeelte op de tv gezien en hem redelijk snel overgezet op iets anders omdat hij niet kon boeien. Okay Katja heeft een aangenaam lijf maar dat red de film niet, het is enkel die curiositeit die je even laat kijken.
Verder kon de film mij dan ook niet boeien.