PDA

Bekijk de volledige versie : Home Theatre Pamo



Pamo
18-06-2011, 15:30
Hallo allemaal,

Ik ben een groentje op het gebied van Home Theatre en geluid. Ik doe zelf wel al een tijdje film downloaden enzo en ik vroeg me eigenlijk af wat jullie van mijn volgende opstelling en specificaties vinden.

We hebben onze woonkamer ingedeeld in 2 delen:
-Open keuken eiland
-Lounge hoek met Home Theatre.

Ik ben binnenkort van plan om mijn 55 inch LCD tv aan de muur op te hangen d.m.v. een voorzetwand omdat ik het idee heb dat dit geheel mooier tot zijn recht komt.

Ook heb ik de fantasie om ooit een Marantz AV receiver (6000 serie) aan te schaffen en betere en mooiere boxen zoals bijvoorbeeld de Kanton Karat of Chrono serie of Wharfedale ,maar eerst maar even flink sparen en mijn vrouw proberen om te praten..;):cry:

Ik heb de volgende apparaten / specificaties in mijn Home Theatre staan:

-Humax 5050C
-Philips Cineos AV receiver DFR 9000
-Xtreamer HD mediaplayer met ingebouwde harde schijf (500 GB)
-PS3
-Elac subwoofer 2040 ESP
-5.1 Kef KHT 2005.2 speakerset
-Sony Bravia LCD 55 inch TV.
-Logitech Harmony 9004 universele afstandsbediening.

Zie ook mijn Pic's.:

Graag hoor ik jullie reacties!! en ik zou ook graag van jullie willen weten of in ons geval een hangende LCD aan de wand mooier uit gaat zien.

Alvast erg bedankt voor al jullie commetaar.8-)

Pamo.

1989

1990

1991

1992

1994

geoffreyvanvugt
18-06-2011, 22:13
welkom.
Erg mooi spul allemaal. mooi interieur ook. Maar waarom wil je de tv ophangen? Staat toch mooi zo..

HTip
19-06-2011, 10:05
Welkom op het forum (y)

Ik vind het ook prima staan zo. De enige reden om je mooie TV ophangen is als je een grotere centerspeaker wil want die kan je nu niet plaatsen. Je upgradeplannen zien er goed uit, maar waarom doe je het? Ben je niet tevreden met je huidige geluid?

Overigens denk ik wel dat je met wat meer aankleding een beter geluid kan bereiken. Het lijkt me dat je veel last hebt van nagalm. Ik denk daarbij aan een kleed op de vloer, (dikke) gordijnen voor de ramen, wandkleden, etc. Hoe klinkt je set?

Pamo
19-06-2011, 15:49
welkom.
Erg mooi spul allemaal. mooi interieur ook. Maar waarom wil je de tv ophangen? Staat toch mooi zo..


Hoi,

Bedankt. Mij lijkt het dat wanneer een tv aan de wand hangt, dit altijd strakker en ruimtelijker uitziet?!

Je krijgt dan misschien ook een echter bioscoop idee?8-)

Pamo
19-06-2011, 16:00
Welkom op het forum (y)

Ik vind het ook prima staan zo. De enige reden om je mooie TV ophangen is als je een grotere centerspeaker wil want die kan je nu niet plaatsen. Je upgradeplannen zien er goed uit, maar waarom doe je het? Ben je niet tevreden met je huidige geluid?

Overigens denk ik wel dat je met wat meer aankleding een beter geluid kan bereiken. Het lijkt me dat je veel last hebt van nagalm. Ik denk daarbij aan een kleed op de vloer, (dikke) gordijnen voor de ramen, wandkleden, etc. Hoe klinkt je set?

Thanks. Het geluid is wel in orde maar het kan altijd beter:-P:lol: daarbij vind ik die kef set er best lelijk uitzien. Ik vind van die grote speakers er strakker bij passen dan die ielige standaarden met die kleine boxen van kef erop.

Eigenlijk is de reden dat ik een andere speakerset wil niet perse het geluid maar meer het uiterlijk ervan. het oog wil toch ook wat?

Vinden jullie deze speakerset die ik heb van kef wel mooi dan?

Mijn set vind ik wel goed klinken, maar ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik nieuw ben in deze audiowereld en ik weing vergelijk heb met andere merken omdat deze pas mijn eerste 5.1 set is.
Ik heb wel pas bij iemand de Kanton Karat speakerset (zonder center speaker) beluisterd en ik kreeg toch het idee dat het geluid voller klonk dan bij mij thuis

Idd het klink wel allemaal een beetje hol, alleen een tapijt op de grond of aan de wanden? ik weet niet of dat wel strak en modern staat:???:


Nogmaals bedankt voor de reactie

geoffreyvanvugt
19-06-2011, 22:47
Hoi,

Bedankt. Mij lijkt het dat wanneer een tv aan de wand hangt, dit altijd strakker en ruimtelijker uitziet?!

Je krijgt dan misschien ook een echter bioscoop idee?8-)

Daar heb je ook weer gelijk in.... Wel een goede beugel kopen...
Vogel heeft altijd wel goede universele en niet al te duur..

Pamo
19-06-2011, 23:11
Daar heb je ook weer gelijk in.... Wel een goede beugel kopen...
Vogel heeft altijd wel goede universele en niet al te duur..

Ik dacht meer aan een voorzetwand, zodat je een mooier hangend effect krijgt. Bij beugels krijg je altijd te maken met het wegwerken van kabels wat je in een voorwand totaal niet niet.

DVDProfilersFilmgek
20-06-2011, 01:10
Thanks. Het geluid is wel in orde maar het kan altijd beter:-P:lol: daarbij vind ik die kef set er best lelijk uitzien. Ik vind van die grote speakers er strakker bij passen dan die ielige standaarden met die kleine boxen van kef erop.

Vind je hele setup er strak uitzien, het enige minpuntje vind ik dat centerspeakertje, staat niet echt geweldig fraai op die plek, die had ik boven de TV gehangen:rolleyes:

Eigenlijk is de reden dat ik een andere speakerset wil niet perse het geluid maar meer het uiterlijk ervan. het oog wil toch ook wat?

Op het gebied van speakers vind ik het persoonlijk de klank belangrijker dan hoe zij eruit zien, ook al zou ik dan niet direct super lelijke monsters neer zetten8-) Gelukkig is er op speaker gebied altijd wel wat te vinden dat qua klankkleur en design bij je kan passen.

Vinden jullie deze speakerset die ik heb van kef wel mooi dan?

Op zich helemaal geen lelijke set en het staat heel netjes bij je, alleen die center verdiend een plaatsje aan de wand boven de TV, lijkt mij dan....

Mijn set vind ik wel goed klinken, maar ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik nieuw ben in deze audiowereld en ik weing vergelijk heb met andere merken omdat deze pas mijn eerste 5.1 set is.
Ik heb wel pas bij iemand de Kanton Karat speakerset (zonder center speaker) beluisterd en ik kreeg toch het idee dat het geluid voller klonk dan bij mij thuis

Gewoon eens wat meer bij de speciaal zaken naar binnen stappen, doe dat niet op een tijdstip dat jan en alleman vrij is, maar op een tijd dat ze ook wat tijd aan jouw kunnen besteden, het luisteren naar verschillende speakers kan een wereld voor je openen en geeft je niet direct een koop verplichting. Neem maar een paar nummers mee die je echt goed kent, wel een knappe persing AUB die wat verschillende zaken aan het licht kunnen brengen. Al doende leer je luisteren en waar je op moet letten.

Idd het klink wel allemaal een beetje hol, alleen een tapijt op de grond of aan de wanden? ik weet niet of dat wel strak en modern staat:???:

Het ziet er nu idd wel strak en modern uit, maar naar mijn smaak ook erg kil, maar niets zo persoonlijk als smaak. Je hebt prachtige moderne kleden, met hele mooie kleuren, maar ook simpele strakke tapijten in 1 enkele signaal kleur...... ach als je van kerkgeluid en koel houd... moet je het zo laten als het is...




Ook nog een compliment voor je sub, vind hem er rete strak uitzien(y) Denk dat ik hem het mooiste onderdeel van je hele setup vind8-)

Martino
20-06-2011, 08:04
Pamo,

Ik ben nieuwsgierig waar je je A/V meubel hebt gekocht? Hoeveel cm is de diepte?

Pamo
20-06-2011, 21:19
Ook nog een compliment voor je sub, vind hem er rete strak uitzien(y) Denk dat ik hem het mooiste onderdeel van je hele setup vind8-)

Thx voor de reply.
Ja de dat met die center speaker hebben jullie absoluut gelijk, alleen om nu daarvoor een gat in de muur te boren om daarna een kabel te zien lopen lijkt me wel behoorlijk lelijk?! zijn er geen andere opties om de center speaker er beter uit te laten komen? :lol::roll:

Denken jullie dat wanneer ik mijn tv laat ophangen aan de wand m.b.v. voorzetwand dit mooier uitziet dan wanneer deze op de meubel blijft staan?

Zou het geluid wezenlijk beter worden wanneer ik alleen een vloerkleed neerleg?
Een tegelvloer is toch de ideale ondergrond voor een subwoofer?:grin:

Pamo
20-06-2011, 21:26
Pamo,

Ik ben nieuwsgierig waar je je A/V meubel hebt gekocht? Hoeveel cm is de diepte?

Ik heb deze meubel bij Trendhopper gekocht. (2 jaar geleden voor ongeveer 400,-) en de diepte voor de apparatuur is ongeveer 41-42 cm. de diepte van de gehele meubel aan de buitenkant is 60 cm.
Ze hebben hem volgens mij, nu ook nog staan bij Trendhopper.

Interesse hierin?(y)

geoffreyvanvugt
20-06-2011, 21:49
Dit is inderdaad een prachtige tv meubel. Is dit ook pianolak wat erop zit??

Pamo
20-06-2011, 22:03
Dit is inderdaad een prachtige tv meubel. Is dit ook pianolak wat erop zit??

Hoogglans wit gespoten.

HTip
21-06-2011, 09:43
Een voorzetwand is een goed idee. Je kan die zelfs zo maken, dat die een postief effect heeft op de akoestiek, maar dat is niet eenvoudig. En zoals DVDPF zegt, kleden genoeg die binnen je huidige interieurstijl passen. In de HT is bij ons alles zwart en zelfs daarin heb je verschillende kleuren om het iets minder steriel te laten zijn. In onze woonkamer hebben we hele andere kleden neergelegd die ook perfect het werk doen. Klinkt een stuk minder hol. Zelfde geldt overigens voor wandkleden.

Er zijn zelfs panelen te koop die niet eens lelijk uitzien en prima de akoestiek kunnen verbeteren. Kijk maar eens naar onderstaande woonkamer (niet de onze)
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=88185.0;attach=885 58;image

DVDProfilersFilmgek
21-06-2011, 11:22
Thx voor de reply.
Ja de dat met die center speaker hebben jullie absoluut gelijk, alleen om nu daarvoor een gat in de muur te boren om daarna een kabel te zien lopen lijkt me wel behoorlijk lelijk?! zijn er geen andere opties om de center speaker er beter uit te laten komen? :lol::roll:

Denken jullie dat wanneer ik mijn tv laat ophangen aan de wand m.b.v. voorzetwand dit mooier uitziet dan wanneer deze op de meubel blijft staan?

Zou het geluid wezenlijk beter worden wanneer ik alleen een vloerkleed neerleg?
Een tegelvloer is toch de ideale ondergrond voor een subwoofer?:grin:

Zoals nu de center staat lijkt mij lelijker dan hem achter de TV op te hangen, je moet hem dan wel zodanig ophangen dat als je zit, je niet de onderkant ziet van de center. Het draadje kun je met/in een gootje wegwerken.

Je hebt een mooie kast waarop de TV staat, dat staat helemaal niet lelijk, je hebt geen draden in het zicht als je op de bank zit, dus wat wil je eigenlijk nog meer? Je gaat me toch niet vertellen dat je achter je TV gaat kijken om je dan druk te maken over een paar draadjes? Ook al zet je je TV tegen een voorzetwandje, ook vanaf de TV blijven er altijd draadjes naar de voorzetwand gaan.

Of het mooier gaat worden? Zelf denk ik niet, het is maar wat je tussen de oortjes denkt, je scherm gaat weer iets naar achter...... kun je wel een weer iets grotere kopen;) Je bent nu bang voor een paar gaatjes in je muur...... maar in een voorzetwand wil je wel de boor zetten, kun je gelijk alle speakers daaraan hangen8-) , dat zou het totaal beeld nog wel iets strakker kunnen maken, eventueel met andere speakers, iets meer rechthoekige modellen ipv rond/ovaal;)

Al met al, het is maar net wat je er voor over hebt en hoe strak/modern/kil je wilt gaan, je haalt je iig een hoop werk op je nek met een voorzetwandje.

geoffreyvanvugt
21-06-2011, 11:44
Persoonlijk zou ik de tv op deze prachtige meubel laten staan. Tenslotte is deze daarvoor bedoeld.
Ik zou wel de center net boven de tv hangen en beetje naar beneden kantelen.
Als je dat zou doen zorg er dan wel voor dat de center en tv in dezelfde lijn staan dus niet de center achter de tv..

Pamo
21-06-2011, 15:51
Een voorzetwand is een goed idee. Je kan die zelfs zo maken, dat die een postief effect heeft op de akoestiek, maar dat is niet eenvoudig. En zoals DVDPF zegt, kleden genoeg die binnen je huidige interieurstijl passen. In de HT is bij ons alles zwart en zelfs daarin heb je verschillende kleuren om het iets minder steriel te laten zijn. In onze woonkamer hebben we hele andere kleden neergelegd die ook perfect het werk doen. Klinkt een stuk minder hol. Zelfde geldt overigens voor wandkleden.

Er zijn zelfs panelen te koop die niet eens lelijk uitzien en prima de akoestiek kunnen verbeteren. Kijk maar eens naar onderstaande woonkamer (niet de onze)
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=88185.0;attach=885 58;image

Bedankt voor de tip! heb je misschien toevallig foto's van je zwarte HT opstelling?:grin:

Pamo
21-06-2011, 16:11
Zoals nu de center staat lijkt mij lelijker dan hem achter de TV op te hangen, je moet hem dan wel zodanig ophangen dat als je zit, je niet de onderkant ziet van de center. Het draadje kun je met/in een gootje wegwerken.

Je hebt een mooie kast waarop de TV staat, dat staat helemaal niet lelijk, je hebt geen draden in het zicht als je op de bank zit, dus wat wil je eigenlijk nog meer? Je gaat me toch niet vertellen dat je achter je TV gaat kijken om je dan druk te maken over een paar draadjes? Ook al zet je je TV tegen een voorzetwandje, ook vanaf de TV blijven er altijd draadjes naar de voorzetwand gaan.

Of het mooier gaat worden? Zelf denk ik niet, het is maar wat je tussen de oortjes denkt, je scherm gaat weer iets naar achter...... kun je wel een weer iets grotere kopen;) Je bent nu bang voor een paar gaatjes in je muur...... maar in een voorzetwand wil je wel de boor zetten, kun je gelijk alle speakers daaraan hangen8-) , dat zou het totaal beeld nog wel iets strakker kunnen maken, eventueel met andere speakers, iets meer rechthoekige modellen ipv rond/ovaal;)

Al met al, het is maar net wat je er voor over hebt en hoe strak/modern/kil je wilt gaan, je haalt je iig een hoop werk op je nek met een voorzetwandje.


Ik wil de center speaker graag boven de tv hangen, maar wat doe je als je in de toekomst een grotere tv ;) of een andere speakerset ;) gaat aanschaffen? je zit dan toch met een goot en een gaatje?

Een voorzetwand laten doorlopen tot op de grond, of tenminste tot op de hoogte van mijn meubel, dan zie je toch geen enkele kabel meer?

Waar ik mee zit is dat ik vind dat de tv eigenlijk iets te laag staat. Zijn er niet hogere tv standaarden verkrijgbaar waarop ik mijn tv kan zetten zodat het geheel een beetje hoger komt te staan? dan wordt ook het zicht op die achterwand wat meer gevuld met tv dan nu?!
Het blijkt dat de hoogte van de tv standaard (in ieder geval bij Sony Bravia) afhankelijk is van het type model. Als die standaard nu een cm of 10 hoger zou zijn, komt het optisch in het geheel er beter uit denk ik en ook pompeuzer (y)?

Thx voor al jullie commentaar!

Pamo
21-06-2011, 16:14
Persoonlijk zou ik de tv op deze prachtige meubel laten staan. Tenslotte is deze daarvoor bedoeld.
Ik zou wel de center net boven de tv hangen en beetje naar beneden kantelen.
Als je dat zou doen zorg er dan wel voor dat de center en tv in dezelfde lijn staan dus niet de center achter de tv..

Hoe bedoel je dat precies? De center horizontaal of verticaal plaatsen? de center valt toch altijd achter de tv?8-)

DVDProfilersFilmgek
21-06-2011, 16:36
Ik wil de center speaker graag boven de tv hangen, maar wat doe je als je in de toekomst een grotere tv ;) of een andere speakerset ;) gaat aanschaffen? je zit dan toch met een goot en een gaatje?

Als en als en als, je leeft nu, maar als en als gebeurt, gaatje dichtmaken en iets langer gootje nemen.....

Een voorzetwand laten doorlopen tot op de grond, of tenminste tot op de hoogte van mijn meubel, dan zie je toch geen enkele kabel meer?

Zie nu ook geen enkele kabel, of je moet achter/naast je TV gaan staan, maar het lijkt me niet dat je daar de hele dag staat of zit:???:

Waar ik mee zit is dat ik vind dat de tv eigenlijk iets te laag staat. Zijn er niet hogere tv standaarden verkrijgbaar waarop ik mijn tv kan zetten zodat het geheel een beetje hoger komt te staan? dan wordt ook het zicht op die achterwand wat meer gevuld met tv dan nu?!
Het blijkt dat de hoogte van de tv standaard (in ieder geval bij Sony Bravia) afhankelijk is van het type model. Als die standaard nu een cm of 10 hoger zou zijn, komt het optisch in het geheel er beter uit denk ik en ook pompeuzer (y)?

Thx voor al jullie commentaar!

Kijk daar komt de aap uit de mouw;), je kan op 3 manieren de hoogte in met je TV, 10cm hogere pootjes onder kast dan je huidige pootjes, iets minder hoge pootjes, maar wel 5cm langer dan je huidige pootjes, onder kast met een combinatie van een zelfbouw en witgelakt onderstuk ter groote van de plaat waarop je TV staat van pak em beet 5cm hoog, eenzelfde plaat maar dan 10cm hoog.

Probleem opgelost8-)

Pamo
21-06-2011, 17:41
Kijk daar komt de aap uit de mouw;), je kan op 3 manieren de hoogte in met je TV, 10cm hogere pootjes onder kast dan je huidige pootjes, iets minder hoge pootjes, maar wel 5cm langer dan je huidige pootjes, onder kast met een combinatie van een zelfbouw en witgelakt onderstuk ter groote van de plaat waarop je TV staat van pak em beet 5cm hoog, eenzelfde plaat maar dan 10cm hoog.

Probleem opgelost8-)

Tja het klinkt makkelijk en aannemelijk wat je zegt over het verhogen van de tv maaaar:

-De meubel verhogen? hmm lijkt me mooier als deze niet te hoog staat
-Zelfbouw en witgelakt onderstuk, probleem is dat ik totaal niet handig ben dus dat gaat me niet lukken:oops:

Pamo
21-06-2011, 17:43
Kijk daar komt de aap uit de mouw;), je kan op 3 manieren de hoogte in met je TV, 10cm hogere pootjes onder kast dan je huidige pootjes, iets minder hoge pootjes, maar wel 5cm langer dan je huidige pootjes, onder kast met een combinatie van een zelfbouw en witgelakt onderstuk ter groote van de plaat waarop je TV staat van pak em beet 5cm hoog, eenzelfde plaat maar dan 10cm hoog.

Probleem opgelost8-)

Zijn er misschien geen zgn multi tv standaard voetjes te koop in verschillende hoogte's die op elke merk tv passen?:???:

geoffreyvanvugt
21-06-2011, 19:23
Hoe bedoel je dat precies? De center horizontaal of verticaal plaatsen? de center valt toch altijd achter de tv?8-)

niet als je een soort beugel hebt. zoiets bijvoorbeeld.

http://www.muurbeugel.com/b-tech-bt15-centerspeaker-beugel-op-voorraad.html

Pamo
21-06-2011, 19:36
niet als je een soort beugel hebt. zoiets bijvoorbeeld.

http://www.muurbeugel.com/b-tech-bt15-centerspeaker-beugel-op-voorraad.html

Ahh, ok. ik wist niet dat zoiets ook bestond:oops:

geoffreyvanvugt
21-06-2011, 19:44
Ahh, ok. ik wist niet dat zoiets ook bestond:oops:

Als je zelf een beetje handig bent ga je naar de bouwmarkt en maak je zelf zoiets. Ben je veel goedkoper uit....

Pamo
21-06-2011, 19:55
Als je zelf een beetje handig bent ga je naar de bouwmarkt en maak je zelf zoiets. Ben je veel goedkoper uit....

Probleem is dat ik een mongool ben op het gebied van handigheid/knutselen:oops::oops:

peptalk
21-06-2011, 19:56
Bij de IKEA schapdrager voor weinig, zijn wel niet uitschuifbaar, maar plak rubber of viltje ertussen en hoppa.

DVDProfilersFilmgek
21-06-2011, 19:58
Zijn er misschien geen zgn multi tv standaard voetjes te koop in verschillende hoogte's die op elke merk tv passen?:???:


Met een beetje fantasie en een likje verf is er zelf heel wat op te lossen.

Paar grindtegels wit schilderen.

Dikke houten plaat met een wit verfje

Op maat gezaagde en gepolijste plaat marmer...... wel duur en zwaar

en ........ je eigen fantasie...... :

.........

DVDProfilersFilmgek
21-06-2011, 20:00
Probleem is dat ik een mongool ben op het gebied van handigheid/knutselen:oops::oops:

Schakel de hulp in van een handige hulp.....


Ook getrouwd met een m...... dat durf ik niet te zeggen:-P misschien is .......

HTip
22-06-2011, 15:46
Bedankt voor de tip! heb je misschien toevallig foto's van je zwarte HT opstelling?:grin:
Mocht je ermee verder willen. Het zijn Soundbaffles van Merford. En ik heb zeker foto's van mijn HT. Ik heb er zelfs een heel topic aan gewijd. Van bouw tot zoals het nu eruit ziet.

Mijn topic heet "Chamber of Dreams" ;)

Karatel
22-06-2011, 16:13
Probleem is dat ik een mongool ben op het gebied van handigheid/knutselen:oops::oops:

haha dat ben ik ook maar heb gemerkt dat als je iets in je hoofd hebt en je begint er aan dat het best wel goed komt :)..

DVDProfilersFilmgek
22-06-2011, 17:26
haha dat ben ik ook maar heb gemerkt dat als je iets in je hoofd hebt en je begint er aan dat het best wel goed komt :)..

That's the spirit(y)

Waar een wil is, is een weg;) (ben zelf ook niet erg handig:oops: , maar met een hoop geduld en wat extra tijd en hier en daar eens wat vragen, kom ik toch een heel eind:grin:)

HTip
22-06-2011, 18:05
Precies zo heb ik ook alles geleerd. Gewoon beginnen en we zien wel. Ik had voorheen nog nooit een verlaagd plafond gemonteerd, regelwerk waterpas afgesteld, tapijt op een trap, etc. En nu kan ik dat dus allemaal... ;)

Pamo
23-06-2012, 15:04
Hallo allemaal,daar ben ik weer sinds een lange tijd;)

Ik heb wat nieuwe foto's gemaakt van mij thuis bioscoop. Ik heb mijn tv meubel iets kunnen verhogen m.b.v. een plateau zodat de centerspeaker er beter onder staat.

Wat vinden jullie ervan? zouden jullie dit anders hebben gedaan?

Ik vind nog steeds de speakers van Kef er niet echt bij passen:cry: ik ben nu aan het sparen voor anders boxen (Elac)

Groet

Pamo

2572

2573

2574

2575

2576

Stephan Nobelen
27-07-2012, 13:06
Hoe vind je het zelf? Kijkt het prettiger?

Persoonlijk zou ik liever toch de tv aan de muur hangen, omdat de kast dan gewoon strak blijft. Ook de speakers zou ik aan de muur hangen en dan mooi afwerken met een gootje. (Gaatjes in de muur kun je altijd nog dichtmaken) Dit moet je natuurlijk niet doen als je van plan bent om op korte termijn je speakers te vervangen.

Pamo
23-09-2012, 16:35
Hallo mede HT fanaten,

Ik heb pas geleden mijn HT opstelling aangepast.Vantevoren had ik mijn tv op een tv meubel staan, nu heb ik deze zo strak mogelijk aan de muur opgehangen a.d.v. tv steunen van Vogels.

Ook heb ik 2 nieuwe front speakers en een centerspeaker van Canton gekocht.
Mijn opstelling is nu af. Behalve dat in mijn toekomstplannen er nog een Marantz SR 7005 AV receiver zit aan te komen, en misschien ooit 2 nieuwe rearspeaker van Canton. Probleempje is dat ik ze moeilijk kwijt kan achter mijn bankstel:???:

Ik heb wat nieuwe foto's en update's gemaakt van mijn opstelling. Ik hoop dat jullie deze een keertje willen bekijken en mij willen laten weten wat jullie hiervan vinden(y)

Als jullie nog advies of aanmerkingen hebben, laat het me weten.:grin:

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Grt
Pamo



Specificaties:

-Humax 5050C
-Philips Cineos AV receiver DFR 9000
-Dune HD Smart B1
-PS3
-Elac subwoofer 2040 ESP
-2 Front speakers Canton Chrono SL 590.2
-1 Center speaker Canton Chrono SL 555.2
-2 Rear Speakers Kef 2005.2
-Sony Bravia LCD 52 inch TV.
-Logitech Harmony 9004 universele afstandsbediening.
-Aerospace One (Jarre) Ipod touch dockingstation

Stephan Nobelen
23-09-2012, 17:18
Hey Pamo!

Ziet er erg goed uit! Tv lijkt me ook op een ideale hoogte te hangen.

Maar euh.. Had jij niet al een topic? Lijkt mij leuker om steeds dan daar ook in te posten.

Pamo
23-09-2012, 21:42
Hey Pamo!

Ziet er erg goed uit! Tv lijkt me ook op een ideale hoogte te hangen.

Maar euh.. Had jij niet al een topic? Lijkt mij leuker om steeds dan daar ook in te posten.

Hey Stephan,

Bedankt voor je complimenten! Je hebt gelijk met wat je zegt alleen ik denk dat niet iedereen de moeite zal gaan doen om mijn vorige topic geheel door te lezen en dan pas mijn laatste update te zien?!8-);)

Pamo
23-09-2012, 21:45
Ik heb een nieuwe topic aangemaakt. Pamo Update.
(Voor het vervolg :grin:;)

jamiev
23-09-2012, 21:59
ziet er zeker goed uit(y)
ik persoonlijk had toch alles bij 1 topic gehouden,nu is het verwarrend en heb je ook geen historie meer.
ze hadden echt wel gekeken hoor.:-)

HTip
26-09-2012, 08:12
Aanpassingen zien er zeker goed uit, maar je had net 35 posts in je vorige topic. We hadden het echt wel gezien hoor ;)

Ik zou deze update plaatsen in je vorige topic, want zoals jamiev zegt mis je nu de historie. De mods kunnen dan de reacties van ons weer in je oude topic plaatsen en deze kan dan op slot.

DVDProfilersFilmgek
26-09-2012, 12:10
Helemaal mee eens, zonde om een nieuw topic te openen.

Oei, vergeet bijna te reageren op je nieuwe situatie..... mooi hoor(y)

En hoe klinkt dat nu?

Claudio Santulli
26-09-2012, 12:55
Ziet er goed uit.
Erg strak zo je HT. zwarte TV, speakers en witte apparatuurkast doen het goed bij je strakke zwarte vloer. En een lekkere hangbank.

Enjoy (y)

En idd. Ik kijk voor het eerst en kan niet zien waar je vandaan komt. Maar goed. Minor detail.

Pamo
26-09-2012, 21:56
Aanpassingen zien er zeker goed uit, maar je had net 35 posts in je vorige topic. We hadden het echt wel gezien hoor ;)

Ik zou deze update plaatsen in je vorige topic, want zoals jamiev zegt mis je nu de historie. De mods kunnen dan de reacties van ons weer in je oude topic plaatsen en deze kan dan op slot.


Bedankt voor de reactie. jullie hebben idd gelijk met deze topic en met mijn oude topic.:oops:
Hoe kan ik het makkelijkst deze topic linken aan mijn oude topic?:oops:

Pamo
26-09-2012, 22:00
Ziet er goed uit.
Erg strak zo je HT. zwarte TV, speakers en witte apparatuurkast doen het goed bij je strakke zwarte vloer. En een lekkere hangbank.

Enjoy (y)

En idd. Ik kijk voor het eerst en kan niet zien waar je vandaan komt. Maar goed. Minor detail.

Bedankt voor de complimenten(y) is wel relaxen. nu nog een nieuwe receiver en nieuwe rear boxen dan is het klaar (hoewel over een aantal jaren een nog grotere tv 60-65 inch:-P)

Ik wil deze topic gaan linken aan mijn oude, alleen ik weet niet hoe:oops::lol:

Pamo
26-09-2012, 22:04
Helemaal mee eens, zonde om een nieuw topic te openen.

Oei, vergeet bijna te reageren op je nieuwe situatie..... mooi hoor(y)

En hoe klinkt dat nu?

Je hebt gelijk, ik wil dit gaan veranderen en deze topic gaan linken met de oude.;)
Kun je me misschien hiermee helpen?

Bedankt voor je reactie(y)

Het geluid klnikt door mijn nieuwe kanton boxen beter dan mijn vroegere kef's alleen ik heb het gevoel dat de kef's een zwaarder geluid geven en de kanton's een wat lichter geluid. maar goed dat is natuurlijk wel weer in te stellen adh mijn receiver8-)

Pamo
26-09-2012, 22:07
Beste Mods,

Kunnen jullie dit topic a.u.b. linken, c.q toevoegen aan mijn oude topic?

Alvast hartelijk bedankt hiervoor!

Pamo
26-09-2012, 22:08
ziet er zeker goed uit(y)
ik persoonlijk had toch alles bij 1 topic gehouden,nu is het verwarrend en heb je ook geen historie meer.
ze hadden echt wel gekeken hoor.:-)

Dank je, ga ik doen(y)

DVDProfilersFilmgek
27-09-2012, 17:50
Je hebt gelijk, ik wil dit gaan veranderen en deze topic gaan linken met de oude.;)
Kun je me misschien hiermee helpen?

Bedankt voor je reactie(y)

Het geluid klnikt door mijn nieuwe kanton boxen beter dan mijn vroegere kef's alleen ik heb het gevoel dat de kef's een zwaarder geluid geven en de kanton's een wat lichter geluid. maar goed dat is natuurlijk wel weer in te stellen adh mijn receiver8-)

Andere klankkleur, in het algemeen zegt men van de Duitse speakers dat zij wat "harder" klinken, bedoelen daarmee, iets minder warm, niks mis mee op zich, heb zelf zo'n 25 jaar de Magnats All Ribbens gehad en was daar zeer blij mee, speakers naar mijn hart.

Als je nieuwe speakers koopt, dan moeten ze nog wel even inspelen, dat kan een tijdje duren, bij mijn Focals heb ik nog steeds het idee dat ze aan rijkdom winnen, maar dat zal na ruim anderhalf jaar ook wel een beetje tussen de oortjes zitten, al kan het zijn dat mijn achter speakers nog niet echt los zijn.....

Dus ze even de tijd gunnen en je sub er weer bij inblenden, klusje dat ook even tijd vergt;) Misschien nog even spelen met de crossover frequenties... alle kleine beetjes helpen om het uiteindelijk perfect te krijgen.:grin:

Veel plezier met je mooie speakers(y)

Pamo
29-09-2012, 15:22
Andere klankkleur, in het algemeen zegt men van de Duitse speakers dat zij wat "harder" klinken, bedoelen daarmee, iets minder warm, niks mis mee op zich, heb zelf zo'n 25 jaar de Magnats All Ribbens gehad en was daar zeer blij mee, speakers naar mijn hart.

Als je nieuwe speakers koopt, dan moeten ze nog wel even inspelen, dat kan een tijdje duren, bij mijn Focals heb ik nog steeds het idee dat ze aan rijkdom winnen, maar dat zal na ruim anderhalf jaar ook wel een beetje tussen de oortjes zitten, al kan het zijn dat mijn achter speakers nog niet echt los zijn.....

Dus ze even de tijd gunnen en je sub er weer bij inblenden, klusje dat ook even tijd vergt;) Misschien nog even spelen met de crossover frequenties... alle kleine beetjes helpen om het uiteindelijk perfect te krijgen.:grin:

Veel plezier met je mooie speakers(y)

Hoi, bedankt voor je reactie.(y)
Wel ik dacht er eigenlijk aan om ze te laten lopen. hmmm crossover frequentie? wie zijn broer?:roll:

Hoe kunnen je achter speakers nog niet los zijn na 1,5 jaar? is dit niet een kwestie van de receiver beter in te stellen?:-P

DVDProfilersFilmgek
29-09-2012, 15:39
Beetje googlen en zoekfunctie op forum gebruiken en je vind de broer.:idea:

Heb mijn achter speakers niet al te hard staan en kan niet vaak met wat steviger volumes draaien.... vandaar, maar ik zei al, het zit ook een beetje tussen de oortjes...... maar ik was niet de enige met deze ervaring.:grin:

HTip
01-10-2012, 12:23
Inspelen van speakers gebeurt niet vanzelf ;) Het kan de nodige uren duren voordat de rubbers soepel zijn. Maar ook (nu begeef ik me op gevaarlijk terrein ;)) electronica presteert niet meteen op zijn best vanaf het begin.

Een snelle manier is de speakers tegenover elkaar te zetten op ca. 50cm. De ene speaker zet je in fase (+ en - correct) en de ander in tegenfase (+ en - omgedraaid). Afwisselende muziek erop (of Densen DeMagic) en niet gaan luisteren, want het klinkt voor geen meter (zeker de DeMagic niet :D)

Michael Hamers
03-10-2012, 09:07
Ik heb 2 topics samengevoegd naar 1 topic. Om een update van je HT toe te lichten vind ik het niet nodig dat daar een nieuw topic voor wordt geopend. Mijn advies: pas de eerste post van je topic aan naar de actuele situatie zodat de eerste post up to date is. Vervolgens kan er gewoon verder gediscussieerd worden aan het einde van het topic. Zo lang is deze namelijk nog niet. Ook kun je er voor kiezen eerdere posts van jezelf weg te halen om het overzichtelijker te maken.

Pamo
08-10-2012, 19:51
Ik heb 2 topics samengevoegd naar 1 topic. Om een update van je HT toe te lichten vind ik het niet nodig dat daar een nieuw topic voor wordt geopend. Mijn advies: pas de eerste post van je topic aan naar de actuele situatie zodat de eerste post up to date is. Vervolgens kan er gewoon verder gediscussieerd worden aan het einde van het topic. Zo lang is deze namelijk nog niet. Ook kun je er voor kiezen eerdere posts van jezelf weg te halen om het overzichtelijker te maken.

Ok bedankt hiervoor.(y)

Martijnst1990
14-10-2012, 09:11
Mooie update, staat een stuk strakker zo met je tv aan de muur en die mooie Canton zuilen naast het meubel :) Inmiddels al een beetje gewend aan het geluid van de Cantons? Zo is, is het positief?

Pamo
21-10-2012, 18:55
Mooie update, staat een stuk strakker zo met je tv aan de muur en die mooie Canton zuilen naast het meubel :) Inmiddels al een beetje gewend aan het geluid van de Cantons? Zo is, is het positief?


Hoi Martijn,

Ja, ik ben al gewend aan de Canton's. Het lijkt wel dat mijn rearspeakers van Kef (2005 serie) een beetje achterblijven t.o.v. de Cantons. Ik heb de rears al op maximaal staan maar toch..

Dank je wel voor je positieve reactie!

Pamo
21-10-2012, 18:57
Mooie update, staat een stuk strakker zo met je tv aan de muur en die mooie Canton zuilen naast het meubel :) Inmiddels al een beetje gewend aan het geluid van de Cantons? Zo is, is het positief?

De Cantons produceren een mooi geluid. hoewel ik de Kef's (2005 serie) ook erg goed vond klinken vind ik de Canton's beter. dit komt denk ik ook voor een gedeelte op het conto van de centerspeaker.