PDA

Bekijk de volledige versie : hulp nodig bij de Onkyo 608



surfingjohn
20-06-2011, 19:49
ik het volgende probleem:

configuratie:
TV Panasonic Plasma (Viera) via HDMI out aangesloten op de receiver
Humax HD decoder via HDMI in 3 op de receiver
WD Live HUB via HDMI in 1 op de receiver

wat gebeurt er nu:

TV;
TV aanzetten, receiver gaat ook automatisch aan op de laatst gekozen optie die ik gebruikt heb bijv. Tuner, er is geen beeld moet de receiver eerst op CBL/Sat zetten, daarna beeld en kan ik zappen met de AB van de Humax,
wil ik nu alleen geluid op de TV en zet ik de receiver uit, dan gaat ook de TV uit.
TV weer aanzetten, geen beeld (receiver is nog steeds uit),
receiver aanzetten (staat dan automatisch op TV/CD) kiezen voor CBL/Sat, dan heb ik weer beeld op de TV, receiver op standby zetten en beeld blijft op de TV,
als de TV aan blijft staan, kan de receiver niet meer via de afstandsbediening aangezet worden,
alleen fysiek op de receiver zelf,
zet ik de TV als eerste uit, dan de receiver wel via de afstandbediening aangezet worden.

Mediaspeler;
receiver staat op standby,
WD Live Hub aan, TV aan, geen beeld,
receiver aanzetten (staat dan automatisch op TV/CD, dus niet de laatst gekozen optie), kiezen voor BD/DVD, beeld gaat aan, start via de WD de muziek op, TV uit, receiver gaat dan automatisch uit,
receiver weer aanzetten, dit kan niet via de afstandsbediening, dus fysiek op de receiver, laatst gekozen optie BD/DVD verschijnt en ik hoor weer muziek.

wat ik wil:
1. bij een TV uitzending geluid standaard via de TV en als optie via de receiver.
2. muziek afspelen via de mediaspeler, in eerste instantie natuurlijk via de TV bestanden opzoeken en afspelen (natuurlijk moet de receiver aan op BD/DVD), daarna kan de TV uit en moet de muziek gewoon doorspelen via de receiver.

heeft iemand de juiste instelling voor mij? alvast hartelijk dank!

geoffreyvanvugt
20-06-2011, 20:00
HDMI control uitzetten op je receiver...

surfingjohn
20-06-2011, 20:25
dan wordt toch ook de HDMI passtrough uitgeschakeld?

surfingjohn
20-06-2011, 20:30
dan wordt toch ook de HDMI passtrough uitgeschakeld?
net uitgetest, dan heb ik helemaal geen beeld meer op de TV!

geoffreyvanvugt
20-06-2011, 21:31
net uitgetest, dan heb ik helemaal geen beeld meer op de TV!

Probeer eens hdmi IN van tv;)
Vanaf receiver dus hdmi out naar tv in..

surfingjohn
20-06-2011, 21:55
Probeer eens hdmi IN van tv;)
Vanaf receiver dus hdmi out naar tv in..
dat snap ik niet helemaal, Panasonic aansluiten op een HDMI IN poort?

geoffreyvanvugt
21-06-2011, 08:11
dat snap ik niet helemaal, Panasonic aansluiten op een HDMI IN poort?

Nee, aansluiten in de OUT van je receiver.


configuratie:
TV Panasonic Plasma (Viera) via HDMI out aangesloten op de receiver

Ik had dit stuk verkeerd gelezen. Mijn fout. je bedoeld hier je OUT van receiver. Als ik die zin lees is het net of je de OUT van TV gebruikt.
Maar als je de hdmi control uit zet. dan heb je niet meer dat als je je bluray speler uitzet dat je tv ook uitgaat bijvoorbeeld. Ik heb zelf de 609 en hier zat ik ook eerst mee te stuntelen.
Ik heb ook geen beeld meer als ik bv mn ps3 aanzet en tv ook op ps3. Ik moet dan wel mn 609 op ps3 zetten wil ik beeld krijgen.. Heb ik dit gedaan en ik zou op dat moment gewoon naar de tuner luisteren dan blijft het ps3 beeld wel gewoon staan als ik de 609 naar tuner schakel.

En tv geluid kun je toch een optical kabel gebruiken. Zo heb ik dit ook dus heb ik geluid van tv dus gewoon en via de receiver...

Ik zou al je bekabeling checken en her aansluiten. Apparaat voor apparaat.. Foutje met aansluiting is zo gebeurt...

surfingjohn
21-06-2011, 16:52
Ben inmiddels een stapje verder, ik kan de TV nu zelfstandig aanzetten zonder dat ik de receiver ook moet aanzetten. Nu nog het probleem TV uit > receiver automatisch uit oplossen. Lijkt erop dat de TV op een of andere manier de receiver qua spanning aanstuurt.

geoffreyvanvugt
21-06-2011, 18:26
Ben inmiddels een stapje verder, ik kan de TV nu zelfstandig aanzetten zonder dat ik de receiver ook moet aanzetten. Nu nog het probleem TV uit > receiver automatisch uit oplossen. Lijkt erop dat de TV op een of andere manier de receiver qua spanning aanstuurt.

wat heb je gedaan dan in je setup?

surfingjohn
21-06-2011, 19:32
dit zijn de huidige instellingen:

Setup > Hardware instellingen > HDMI

TV audio-uitgang > aan
Lipsync > inschakelen
HDMI regeling > aan
Audio retour > automatisch
Stroomregeling > aan
TV-regeling > uit

geoffreyvanvugt
21-06-2011, 21:12
Heb je alles al eens op uit gezet??
Dat had ik ook op mn vorige onkyo 508.

surfingjohn
22-06-2011, 16:10
als ik alles uitzet:

TV werkt alleen in combinatie met de receiver
de Mediaplayer werkt dan wel zoals ik wil, receiver aan > via de TV muziek kiezen > afspelen > TV uit > geluid speelt gewoon door via de receiver

nog een andere optie gebruikt:

Setup > Hardware instellingen > HDMI

TV audio-uitgang > aan
Lipsync > inschakelen
HDMI regeling > aan
Audio retour > automatisch
Stroomregeling > uit
TV-regeling > uit

TV werkt alleen in combinatie met de receiver
aan/uit receiver > mediaspeler > geen enkel beeld

kan geen andere opties meer bedenken.

peptalk
22-06-2011, 16:11
Kun je HDMI CEC in de TV niet uitzetten?

surfingjohn
22-06-2011, 16:37
wat is CEC precies? ik namelijk geen enkel idee waar ik dit in het menu van de Panasonic kan vinden.

peptalk
22-06-2011, 17:30
Ik weet niet hoe het bij Panasonic heet, misschien wel Vierra, maar het is het op elkaar reageren via HDMI. Bij Philips heet het Easy Link.

surfingjohn
22-06-2011, 17:43
bedankt, ik ga eens zoeken.

peptalk
22-06-2011, 18:00
Bij Pana Vierra Link geloof ik, hoe makkelijk kan het zijn, hahaha.

surfingjohn
22-06-2011, 19:45
Panasonic > Menu > Instellingen > Viera > uit

nu werkt alles naar behoren, inderdaad hoe simpel kan het zijn! als je weet dat het aan de instellingen ligt van je TV pfffffff en ik maar denken wat een gecompliceerde receiver.

Sowieso is het menu een stuk simpeler dan van mijn vorige receiver (Marantz) nu alleen op zoek naar andere speakers, mijn Elipsons van min. 16 jaar oud klinken erg schraal, met de Marantz kwam er toch een wat warmer geluid uit.

Iedereen bedankt voor zijn/haar bijdrage!

geoffreyvanvugt
23-06-2011, 10:10
Bij Pana Vierra Link geloof ik, hoe makkelijk kan het zijn, hahaha.

Kijk zo leer ik zelf ook nog wat.
In de receiver heb ik de hdmi control uit staan.
En toch iedere keer als ik mn Pana 3d TV uitzet ging mn Pana BD player ook uit.
Dus met de Vierra Link kan ik dit uitzetten dus. Even proberen.
De technologie wordt steeds uitgebreider dat je soms wel eens een peptalk nodig hebt..(y)