PDA

Bekijk de volledige versie : HT Livingroom



JvondeH
21-06-2011, 20:56
Hallo,

Ben sinds een paar dagen pas geregistreerd op het forum, was wel bekend met de site, omdat ik de beslissing uit 2 TV's 'moet' gaan maken.

Hieronder zal een stukje volgen over mijn woonkamer huidig en toekomst.

Huidige setup:
-Samsung LE32A656
-Harman/Kardon AVR255
-Harman/Kardon HKTS 11BQ
-Panasonic BD80
-Humax 5050c
-Logitech Harmony One

Op de receiver heb ik tevens m'n computer aangesloten via (10 meter) HDMI, deze staat ook in de woonkamer.

Foto's van deze setup zal ik later posten.

Wat ik wil gaan doen is de TV en het TV meubel vervangen.
Het zal een van deze 2 TV's worden:
-Samsung UE46D8000
-Panasonic TX-P50VT30

Deze komt dan te staan op een nog nader uit te zoeken tussen de 40 en 50 cm hoog TV meubel. Met uiteraard genoeg ruimte voor de apparatuur.

Na deze grote aanschaf wil ik de Blu-Ray speler vervangen. Heb deze in eerste instantie gekocht op beeldkwaliteit, deze was toen der tijd een van de best geteste toestellen.
Bij nader inzien heb ik daar toch wel een beetje spijt van aangezien deze ENORM traag is. Daarnaast ben ik een beetje afgeknapt op de panasonic menu's. Onduidelijk en onoverzichtelijk. Heb al tal van films gekeken op het apparaat maar zit iedere keer weer te klooien met de menu's.

geoffreyvanvugt
21-06-2011, 21:16
Welkom hier.
En inderdaad we willen picca's.
Ik moet je gelijk geven over de Pana BD speler. Ik vind de menu's op een 1 of andere ook onduidelijk.
Ik heb alles wel goed ingesteld dus kijk daar niet meer naar om..

JvondeH
21-06-2011, 23:19
Hier zijn dan wat foto's:
http://www.vandenhoudt.net/various/hthoek/1/1.jpg

Rechts komt een nieuw kastje met daarop de nieuwe TV, zit er nog mee of het 46 of 50inch wordt ivm de kijkafstand (2.50m). TV loopt dan van de schakelaar tot de hoek waar de huidige TV staat. Hier een sketchup:
http://www.vandenhoudt.net/various/hthoek/1/sketchup1.jpg

Rear speakers:
http://www.vandenhoudt.net/various/hthoek/1/2.jpg

AVR, Blu-ray en HD decoder:
http://www.vandenhoudt.net/various/hthoek/1/3.jpg

Sub (het 'mooie' versiersel op de sub, kun je wel raden, is van m'n vrouwtje):
http://www.vandenhoudt.net/various/hthoek/1/4.jpg


De bank kan het beeld wat vertekenen, deze is namelijk behoorlijk groot. drie en half zits waar je met 2 op kunt liggen. (De kleinere versie werd niet meer gemaakt, we wouden deze per se hebben haha).
Morgen ga ik kijken voor het TV meubel.

geoffreyvanvugt
21-06-2011, 23:44
Leuke plannen. En ja,, De tv recht voor de kijk/luister positie is wel van toepassing hier.
Denk er wel om dat een grotere tv snel went, Dus met andere woorden; kies niet te klein.
Gezellige woonkamer heb je zeker..

Thomas Gabriel
22-06-2011, 18:49
Ik zou niet twijfelen en de 50" nemen. In het begin zul je denken van 'wat heb ik me nu aangedaan', maar dat went echt zéér snel !

JvondeH
22-06-2011, 20:38
Leuke plannen. En ja,, De tv recht voor de kijk/luister positie is wel van toepassing hier.
Denk er wel om dat een grotere tv snel went, Dus met andere woorden; kies niet te klein.
Gezellige woonkamer heb je zeker..

Bedankt
Aan de kopse kant van de salontafel staat ook nog een luierstoel. Deze zal dus een beetje schuin op de tv kijken mocht er iemand langs komen ofzo.

JvondeH
22-06-2011, 20:40
Ik zou niet twijfelen en de 50" nemen. In het begin zul je denken van 'wat heb ik me nu aangedaan', maar dat went echt zéér snel !

Het grootste probleem is 't vrouwtje zo ver te krijgen. Dat het went geloof ik wel haha.

JvondeH
25-06-2011, 22:57
Heb weer wat zitten tekenen en wijzigen:

http://www.vandenhoudt.net/various/hthoek/2/1.jpg

Het TV meubel is 150x50x50. Links naast het meubel staat de sub, de TV op het meubel is in de sketch de P50VT30. Naast de TV staan de front speakers.

Achter de bank hangen de rear speakers 10 cm hoger dan de bank (+- 90cm).

Tussen de bank en de salontafel is op het korste punt (rechts) een ruimte van 40cm. Tussen de salontafel en het TV meubel is een ruimte van 30cm.

geoffreyvanvugt
26-06-2011, 02:15
Heb weer wat zitten tekenen en wijzigen:

http://www.vandenhoudt.net/various/hthoek/2/1.jpg

Het TV meubel is 150x50x50. Links naast het meubel staat de sub, de TV op het meubel is in de sketch de P50VT30. Naast de TV staan de front speakers.

Achter de bank hangen de rear speakers 10 cm hoger dan de bank (+- 90cm).

Tussen de bank en de salontafel is op het korste punt (rechts) een ruimte van 40cm. Tussen de salontafel en het TV meubel is een ruimte van 30cm.

Duidelijk plaatje. Maar waarom zet je de bank (als dat kan) niet precies tussen de surrounds. Je zit dan en recht voor de tv, en voor het geluidsbeeld is dat ook beter als je in het midden van de bank zit.
De cd-rekejes zou je dan naast de tv meubel kunnen doen en de sub tussen bank en radiator. Of sub dan aan rechterkant van de bank. T is maar een idee.. Of gaat dat niet werken?

JvondeH
26-06-2011, 21:03
Duidelijk plaatje. Maar waarom zet je de bank (als dat kan) niet precies tussen de surrounds. Je zit dan en recht voor de tv, en voor het geluidsbeeld is dat ook beter als je in het midden van de bank zit.
De cd-rekejes zou je dan naast de tv meubel kunnen doen en de sub tussen bank en radiator. Of sub dan aan rechterkant van de bank. T is maar een idee.. Of gaat dat niet werken?

Heb de bank een beetje opgeschoven. De dvd rekjes kunnen niet verplaatst worden omdat deze nergens anders passen, zeker niet naast de TV.

Heb vandaag een meubel gehaald:
http://www.vandenhoudt.net/various/hthoek/3/1.jpg

Totaal overzicht is nu zo:
http://www.vandenhoudt.net/various/hthoek/3/2.jpg

De front speakers zullen nog verplaatst worden, maar heb het even zo gelaten om deze opstelling uit te proberen.

De bank staat bijna in het midden van de surround:
http://www.vandenhoudt.net/various/hthoek/3/3.jpg

Thuisgekomen met het meubel, blijkt de AVR niet te passen. Ik was zo snugger geweest om alleen het frontje te meten, pootjes (1 cm) vergeten.
Heb de bovenplaat van het meubel afgehaald, AVR geplaatst, bovenplaat weer terug. Zit ongeveer 2 tot 3 cm bovenruimte bij de AVR. De warme lucht kan goed weg wat ik zo kon voelen in de afgelopen paar uur.

geoffreyvanvugt
27-06-2011, 00:28
een hele verbetering zo. Mooie av meubel..

DVDProfilersFilmgek
28-06-2011, 23:35
Vind het ook een heel mooi meubel(y)

Krijgt je apparatuur wel voldoende ventilatie?

Een TV kan niet groot genoeg zijn, je maakt wel 2 heel verschillende keuze mogelijkheden, de 1 een plasma en de ander een LED LCD.

Een plasma kijkt op 1 of andere, niet uit te leggen manier, wat rustiger, maar ook een LCD is tegenwoordig een goede keuze. Alles zo zijn voors en tegens. 32inch is echt veel te klein, een beetje PC heeft tegenwoordig al een 24 of 26 inch scherm, al hebben we hier ook een 37inch als PC monitor;) Verder hebben we de beschikking over zowel "gewone" LCD, edge LED LCD, Plasma en een Projectie TV, ze hebben allemaal zo hun gebreken, de perfecte TV bestaat niet8-) (met andere woorden, je moet gewoon die kiezen waarvan je denkt dat hij je het meeste plezier voor je geld gaat geven)

Je woonkamer lijkt me niet een "echte" woonkamer, heel klein raam (lijkt wel een gevangenis :mrgreen: ) maakt het wel knus, maar voor een HT lijkt je kamer niet erg breed, of het kan komen door de grote bank .....

Je linker speaker kan nu wel wat verder naar achteren, dit kan het geluid iets ten goede komen, al zit je wel met je gordijn. Ik weet dat een woonkamer lastig is, maar je bent nu wel op de goede weg, TV uit de hoek(y) en na de beslissing een beetje knapper formaat TV ;)

Blijf je wel even volgen, ben benieuwd wat het gaat worden:-)

geoffreyvanvugt
29-06-2011, 01:37
je kan de fronts ook aan de muur hangen op oor hoogte...

HTip
01-07-2011, 06:40
Mooi meubel. Komt je apparatuur beter in uit. Ik vroeg me ook af of je AVR voldoende ventilatie krijgt. Hoe lang heb je gespeeld en op welk volume? Met name bij langer luisteren en hogere volumes kunnen receivers erg warm worden.

Kijkend naar je tekening had ik een ander idee voor de opstelling, maar dat hangt af hoeveel je wilt/kunt doen om een mooie setup te krijgen. Aan de wand van de CV en de CD-rekken zou je het meubel kunnen plaatsen met aan weerszijden een speaker. Dan heb je zelfs ruimte voor grotere speakers, want op termijn ga je dat misschien willen (het upgradevirus is onverbiddelijk :D). De bank en stoel verwissel je van plaats en de surround probeer je achter de bank te plaatsen/hangen.

Dan is het natuurlijk ook nog mogelijk om de CV te verplaatsen. Is minder werk dan je denkt en wordt nog wel eens over het hoofd gezien als optie.

Maar nogmaals, ik weet niet hoe je woonkamer verder uitziet...

Succes met je plannen (y)

JvondeH
05-07-2011, 21:34
Vind het ook een heel mooi meubel(y)

Krijgt je apparatuur wel voldoende ventilatie?

Een TV kan niet groot genoeg zijn, je maakt wel 2 heel verschillende keuze mogelijkheden, de 1 een plasma en de ander een LED LCD.

Een plasma kijkt op 1 of andere, niet uit te leggen manier, wat rustiger, maar ook een LCD is tegenwoordig een goede keuze. Alles zo zijn voors en tegens. 32inch is echt veel te klein, een beetje PC heeft tegenwoordig al een 24 of 26 inch scherm, al hebben we hier ook een 37inch als PC monitor;) Verder hebben we de beschikking over zowel "gewone" LCD, edge LED LCD, Plasma en een Projectie TV, ze hebben allemaal zo hun gebreken, de perfecte TV bestaat niet8-) (met andere woorden, je moet gewoon die kiezen waarvan je denkt dat hij je het meeste plezier voor je geld gaat geven)

Je woonkamer lijkt me niet een "echte" woonkamer, heel klein raam (lijkt wel een gevangenis :mrgreen: ) maakt het wel knus, maar voor een HT lijkt je kamer niet erg breed, of het kan komen door de grote bank .....

Je linker speaker kan nu wel wat verder naar achteren, dit kan het geluid iets ten goede komen, al zit je wel met je gordijn. Ik weet dat een woonkamer lastig is, maar je bent nu wel op de goede weg, TV uit de hoek(y) en na de beslissing een beetje knapper formaat TV ;)

Blijf je wel even volgen, ben benieuwd wat het gaat worden:-)

Ik ben van plan aan de achterkant van het meubel toch nog een opening te maken zodat er nog meer warmte weg kan. Opzich kan de warmte nu naar de zijkant en voorkant weg. Dit kan ik meteen even doen wanneer ik de nieuwe TV ga plaatsen. Heb gekozen voor de 50VT30 (waarom zie hier (http://www.dvd.nl/forum/showpost.php?p=1806874&postcount=57)).

De woonkamer is inderdaad geen echte woonkamer. Zit op de eerste verdieping van een anno 19xx huis, zit dus eigenlijk in de slaapkamer. Dit zal ook de reden zijn van de balk aan het plafond wat je kunt zien op in de sketchup, waarschijnlijk een muur geweest.
Plafond is laag, ramen zijn klein.
De TV hoek staat in de L van de woonkamer en is ongeveer 3 bij 3. De rest van de woonkamer is nog 6 bij 4, maar door de plaatsing van deuren en ramen niet geschikt voor een TV hoek te maken.

Heb de LF speaker nu links van de TV staan, maar wil deze meer naar links plaatsen. Misschien op de sub, of gaat dit te erge trilling of vervorming veroorzaken?


je kan de fronts ook aan de muur hangen op oor hoogte...

Dan zou ik holle wand pluggen moeten gebruiken omdat dit een gipsplaatje is. Dat geeft dan weer best grote gaten wanneer ik ze zou weghalen vanwege verhuizing oid. Doe ik liever niet om die reden.


Mooi meubel. Komt je apparatuur beter in uit. Ik vroeg me ook af of je AVR voldoende ventilatie krijgt. Hoe lang heb je gespeeld en op welk volume? Met name bij langer luisteren en hogere volumes kunnen receivers erg warm worden.

Kijkend naar je tekening had ik een ander idee voor de opstelling, maar dat hangt af hoeveel je wilt/kunt doen om een mooie setup te krijgen. Aan de wand van de CV en de CD-rekken zou je het meubel kunnen plaatsen met aan weerszijden een speaker. Dan heb je zelfs ruimte voor grotere speakers, want op termijn ga je dat misschien willen (het upgradevirus is onverbiddelijk :D). De bank en stoel verwissel je van plaats en de surround probeer je achter de bank te plaatsen/hangen.

Dan is het natuurlijk ook nog mogelijk om de CV te verplaatsen. Is minder werk dan je denkt en wordt nog wel eens over het hoofd gezien als optie.

Maar nogmaals, ik weet niet hoe je woonkamer verder uitziet...

Succes met je plannen (y)

Hebben zo'n soort opstelling voorheen gehad, toen de TV nog in de hoek stond.
De bank staat dan met de rug richting de rest van de woonkamer waardoor je een hele kleine hoek hier creert. Beviel niet zo.
Zoals het op de laatste foto's staat is hiet niet ideaal, maar het beste wat er nu van te maken valt.

En wat dat upgrade virus betreft. Zal 't inderdaad vroeg of laat te pakken krijgen, zeker als ik veel blijf rondneuzen op de forums haha.

Zal nog foto's posten wanneer de nieuwe TV staat.

DVDProfilersFilmgek
05-07-2011, 22:39
Ik ben van plan aan de achterkant van het meubel toch nog een opening te maken zodat er nog meer warmte weg kan. Opzich kan de warmte nu naar de zijkant en voorkant weg. Dit kan ik meteen even doen wanneer ik de nieuwe TV ga plaatsen. Heb gekozen voor de 50VT30 (waarom zie hier (http://www.dvd.nl/forum/showpost.php?p=1806874&postcount=57)).

De woonkamer is inderdaad geen echte woonkamer. Zit op de eerste verdieping van een anno 19xx huis, zit dus eigenlijk in de slaapkamer. Dit zal ook de reden zijn van de balk aan het plafond wat je kunt zien op in de sketchup, waarschijnlijk een muur geweest.
Plafond is laag, ramen zijn klein.
De TV hoek staat in de L van de woonkamer en is ongeveer 3 bij 3. De rest van de woonkamer is nog 6 bij 4, maar door de plaatsing van deuren en ramen niet geschikt voor een TV hoek te maken.

Heb de LF speaker nu links van de TV staan, maar wil deze meer naar links plaatsen. Misschien op de sub, of gaat dit te erge trilling of vervorming veroorzaken?



Dan zou ik holle wand pluggen moeten gebruiken omdat dit een gipsplaatje is. Dat geeft dan weer best grote gaten wanneer ik ze zou weghalen vanwege verhuizing oid. Doe ik liever niet om die reden.



Hebben zo'n soort opstelling voorheen gehad, toen de TV nog in de hoek stond.
De bank staat dan met de rug richting de rest van de woonkamer waardoor je een hele kleine hoek hier creert. Beviel niet zo.
Zoals het op de laatste foto's staat is hiet niet ideaal, maar het beste wat er nu van te maken valt.

En wat dat upgrade virus betreft. Zal 't inderdaad vroeg of laat te pakken krijgen, zeker als ik veel blijf rondneuzen op de forums haha.

Zal nog foto's posten wanneer de nieuwe TV staat.


Ik ben van plan aan de achterkant van het meubel toch nog een opening te maken zodat er nog meer warmte weg kan. Opzich kan de warmte nu naar de zijkant en voorkant weg.

Hoe meer warmte er weg kan, hoe langer je apparatuur meegaat, warmte is slijtage:-( Goed om dat gelijk even mee te pakken als je nieuwe TV geplaatst gaat worden(y)


Heb gekozen voor de 50VT30 (waarom zie hier (http://www.dvd.nl/forum/showpost.php?p=1806874&postcount=57)).

Je hebt echt je best gedaan om er alles over te weten te komen, zoals het in mijn ogen ook hoort(y) Ik denk dat je een goede keuze naar je eigen smaak hebt gemaakt, al had je volgens mijn niet echt verkeert kunnen kiezen, ze hebben allemaal zo hun voors en tegens, het is maar net waar je zelf gevoelig voor bent;)



De woonkamer is inderdaad geen echte woonkamer. Zit op de eerste verdieping van een anno 19xx huis, zit dus eigenlijk in de slaapkamer. Dit zal ook de reden zijn van de balk aan het plafond wat je kunt zien op in de sketchup, waarschijnlijk een muur geweest.
Plafond is laag, ramen zijn klein.
De TV hoek staat in de L van de woonkamer en is ongeveer 3 bij 3. De rest van de woonkamer is nog 6 bij 4, maar door de plaatsing van deuren en ramen niet geschikt voor een TV hoek te maken.


In de grote steden zie je dat wel meer, oudere panden die van binnen helemaal worden gemoderniseerd en zo weer dienen als woonruimte van deze tijd. De buitenkant wordt dan wel met rust gelaten om het stadsgezicht te beschermen, er zijn soms ware kunstwerken verricht..... Een HT in de woonkamer is er altijd 1 van geven en nemen, maar met een beetje goede wil is er altijd wel wat van te maken, al heb ik niet direct respect voor de kopers van zo'n alles in 1x weggooi geval.... of zo'n soundbar, maar oke dat heeft ook weinig te maken met HT;) Zelf ben je lekker bezig, TV een betere plaatsing en een wat knapper formaatje(y) (32inch..... noem het wel eens schijthuisgevallen, de kleinste TV die hier staat is 37inch, die is niet voor TV gebruik, maar staat gekoppeld aan de 1 van de PC's, dat doet het lekker om mee te gamen enzo;))
Je TV..... die 50inch, dat gaat razendsnel wennen en vraagt al snel naar meer:roll:;)


En wat dat upgrade virus betreft. Zal 't inderdaad vroeg of laat te pakken krijgen, zeker als ik veel blijf rondneuzen op de forums haha.

Zal nog foto's posten wanneer de nieuwe TV staat.

Je beseft het misschien niet, maar met de aanschaf van een grotere TV was je al bevangen door het Virus:-)

Op foto's zijn we hier wel gek, laat maar komen(y)

Oh, die speaker op de sub, moet kunnen, als het gaat trillen is er iets mis met de kast van de sub;) Heb hier een 2,5inch HDD op de sub liggen en dat speelt spatzuiver door, moet wel toegeven dat ik niet erg luid kan draaien al schrik ik mij ook wel eens een ongeluk bij sommige films...... en de buren dan waarschijnlijk ook:rolleyes:

Zo nu maar hopen dat je nieuwe TV je maar snel in goede gezondheid mag bereiken;)

geoffreyvanvugt
05-07-2011, 23:36
heb je een pmmetje gestuurd..

JvondeH
10-07-2011, 20:19
Vandaag het meubel klaargemaakt zodat bij levering de TV maar alleen nog geplaatst hoeft te worden. Gat gemaakt achter in het meubel.

Omdat wat licht bij de TV prettiger kijkt wil ik een RGB LED strip/balk achter het meubel monteren.
Kwam zoiets als controller tegen: http://www.buyledstrip.com/nl/rgb-controller-met-touchwheel.html.
TV meubel is 150cm breed. Een strip/balk van 140cm zou dus ideaal zijn.
Deze (http://www.buyledstrip.com/nl/led-strip-flexibel-rgb-waterdicht-50-cm.html) LED strip zou ik er dan aan hangen. Deze zijn 30 LEDs per meter. Vraag me af ofg ik dan niet allemaal bundels te zien krijg op de muur omdat deze ongeveer 1 LEDje om de 3cm bevat? Weet niet hoe ik dit beter uit kan leggen.
Heb geen idee of ook andere strips aan de controller gehangen kunnen worden, maar deze webshop heeft geen andere RGB strips met bijvoorbeeld 60 LEDs per meter. Andere winkels hebben deze wel, maar hebben deze controller dan weer niet. Heb geen idee of alle LED strips op alle controllers kunnen.

Tips en ideen zijn welkom :).

JvondeH
14-07-2011, 22:22
Begin van de week te horen gekregen dat de VT30 pas in augustus geleverd zal worden. :(

Heb vandaag wel de RGB LED strip met controller (http://www.signleds.nl/data/articles/images/b_389.jpg) binnen gekregen. Toch nog iets deze week dacht ik.
Ga ik het ding testen, geeft de strip alleen blauw weer. Wanneer ik van kleur wissel met de controller wordt zie je de LEDjes wel wat faden en dimmen, maar dan alleen in de kleur blauw.
Deze kan helaas dus weer retour.

JvondeH
15-01-2012, 20:48
Eerder gaf ik aan foto's te gaan plaatsen van de huidige situatie. Dit is er helaas bij ingeschoten.

Ondertussen zijn we al zover dat we gaan verhuizen. Uiteraard ga ik nog foto's plaatsen van de de huidige situatie, maar ook zeker van de nieuwe situatie.

De woning waar we naartoe gaan is een appartement met buren links, rechts en beneden.
Omdat ik niet uit ben op burenruzie wil ik zo goed als mogelijk isoleren.
En dan voornamelijk de vloer. Zelf dacht ik aan een ondervloer als Isofast Blauw of Thermobase Gold. Deze zeggen tot 11db en 10db te kunnen reduceren. Daar overheen komt laminaat te liggen.

Is het daarnaast een goed idee om de subwoofer op een rubbermat oid te plaatsen?

Tips zijn uiteraard altijd welkom!

HTip
15-01-2012, 20:55
Succes met de verhuizing!

Ik heb hele goede ervaringen met producten van Auralex, de Gramma of SubDude. Deze isoleren de sub van de omgeving en zorgen ervoor dat vloeren en wanden niet het geluid kunnen transporteren.

DVDProfilersFilmgek
15-01-2012, 22:08
Eerder gaf ik aan foto's te gaan plaatsen van de huidige situatie. Dit is er helaas bij ingeschoten.

Ondertussen zijn we al zover dat we gaan verhuizen. Uiteraard ga ik nog foto's plaatsen van de de huidige situatie, maar ook zeker van de nieuwe situatie.

De woning waar we naartoe gaan is een appartement met buren links, rechts en beneden.
Omdat ik niet uit ben op burenruzie wil ik zo goed als mogelijk isoleren.
En dan voornamelijk de vloer. Zelf dacht ik aan een ondervloer als Isofast Blauw of Thermobase Gold. Deze zeggen tot 11db en 10db te kunnen reduceren. Daar overheen komt laminaat te liggen.

Is het daarnaast een goed idee om de subwoofer op een rubbermat oid te plaatsen?

Tips zijn uiteraard altijd welkom!

Zelf heb ik buren aan alle kanten, het gebeurt een paar keer per jaar dat ik vrij heb op een dag dat alle anderen werken of de thuiswerkers niet thuis zijn. Dan kan ik het spul een behoorlijk eind open draaien, het kan meer volume uitstralen dan ik kan verwerken8-)

Op de dagen dat ze er wel zijn dien ik het volume van de sub in de gaten te houden, zeker bij films die een extreem diep sublaag hebben, anders zou ik idd problemen met de buren krijgen.

Vloer is laminaat met daaronder 3 lagen verschillende soorten isolatie, beneden horen ze enkel de sub als ie wat harder staat, is dat niet via de vloer, dan wel via de wanden, doch enkel als het wat harder staat. Bovenburen hebben laminaat met daaronder een schijt isolatie, die kan ik horen, zij kunnen mij ook horen, maar zolang als ik het een beetje onder controle houd is er niets aan de hand. Naaste buren tegenover mij, zeg maar waar de voordeuren tegenover elkaar staan horen mij praktisch in het geheel niet, ook niet als het op een redelijk hoog volume staat, ik vraag dat ook regelmatig na, wil geen overlast veroorzaken als mijn boven/onder en andere zijbuur niet thuis zijn. Buurvrouwtje is al wat ouder en zegt, doe je best maar ik hoor nooit wat(y)Bij de andere zijburen zitten de woonkamers tegen elkaar, er zitten 2 muren met een spouw tussen, het moet wederom behoorlijk luid staan als ze wat horen willen, hier eigenlijk ook geen problemen.

Toch moet je altijd voorzichtig zijn, zo zijn er mensen die ontzettend gevoelig zijn voor sub laag, zo heb ik een buurman die verderop boven woont die er gevoelig voor is:-(

Heb zelf het idee dat degenen die bovenin wonen zelf wel eens wat te makkelijk zijn met hun vloerisolatie, geen buren boven zich, maar ze gaan wel piepen als ze van onder dan wat horen terwijl ze daar met een betere isolatie zichzelf en de onderburen hadden verwent.

Mijn sub staat op vilt, voor het mooie zou hij eigenlijk iets verder van de muur moeten staan, zou minder geluid van de poort tegen de wand aankomen, maar om hem bij wijze van spreken midden in de kamer te zetten gaat me wat ver.

Met een beetje gezond verstand, de tijd in de gaten houden, op tijd de sub en het totale volume wat aanpassen en dan moet het lukken dat alle buren je gewoon vriendelijk blijven groeten, die van mij doen dat nog steeds(y)

jamiev
15-01-2012, 22:27
issoleren is natuutlijk altijd een goede zaak.
kan je hier zelf weinig bij helpen aangezien ik mijn ht compleet los van het huis het gebouwd.
velen hebben het in huis maar ik daarintegen moet eerst naar buiten wel overkapt maar is een compleet apart gebouw.