PDA

Bekijk de volledige versie : Muziek Gladiator bij K-19 trailer?



Frank Gruben
10-09-2002, 12:43
Niet direct een vraag over een film, maar indirect wel:

Was zaterdag 7 september naar de film. Bij de trailers van K-19 én Windtalkers zat volgens mij de muziek van Gladiator (Hans Zimmer).
Is dit meer mensen opgevallen of lijkt de muziek er (te) veel op?
Als het waar is lijkt me vreemd om te doen, zeker omdat het ook nog om verschillende filmmaatschappijen gaat én je deze muziek alleen associeert met Gladiator.

R. Schaap
10-09-2002, 12:56
Klopt, ik heb het ook gemerkt bij de trailer van K-19 en ik stoor me er gigantisch aan. Het is volgens mij precies dezelfde muziek.

Volgens mij is er niets aan te doen, en hebben we gewoon pech dat dergelijke schitterende filmmuziek wordt gestopt achter zo'n flutfilm.

Ronald Stiebolt
10-09-2002, 12:58
Dit is een verschijnsel wat wel vaker voorkomt. Ten tijde van het releasen van een trailer is vaak de 'score' nog niet af en doen ze een beroep op wat 'nog op de plank' ligt...

BrianB
10-09-2002, 14:35
Dit is een verschijnsel wat wel vaker voorkomt. Ten tijde van het releasen van een trailer is vaak de 'score' nog niet af en doen ze een beroep op wat 'nog op de plank' ligt...

Klopt, bij de trailer van Scary Movie hoor je de soundtrack van Beetlejuice.

Rogier Burghout
10-09-2002, 14:48
Bij heel veel actiefilm hoor je vaak ook de muziek uit The Rock of uit Speed.

Nathan Strik
10-09-2002, 18:45
Dit wordt inderdaad vaker gedaan ja.
Bijvoorbeeld bij de trailer van "Jurassic Park: The Lost World" zat volgens mij muziek van Backdraft (ook Zimmer volgens mij).

Richard B.
10-09-2002, 18:59
Het zou me zelfs niets verbazen als er ergens wel een site is waar iemand bijhoudt welke trailers de muziek uit welke films bevatten. :D

Webster
10-09-2002, 19:08
ook de trailer van Black Hawk Down bevat muziek van Gladiator, maar niet hetzelfde nummer. Wel allemaal films met muziek van Hans Zimmer...

Overigens, onbegrijpelijk dat de soundtrack van Gladiator geen oscar heeft gewonnen... het is de beste soundtrack cd (!) sinds bladerunner.

Richard B.
10-09-2002, 19:10
FF zoeken met Google en JA hoor. Zie http://www.soundtrack.net/trailers/ voor een overzicht van de muziek bij trailers om te zien waar de originele score vandaan komt. Interessant lijstje trouwens.

Richard B.
10-09-2002, 19:13
De muziek uit de trailer van The Sixth Sense komt bijv. uit The Crow en Primal Fear. You see? Muziek jatten gebeurt overal. :D

geoffrey3001
10-09-2002, 22:58
De muziek uit de trailer van The Sixth Sense komt bijv. uit The Crow en Primal Fear. You see? Muziek jatten gebeurt overal. :D
Hehe, inderdaad. Het lijkt de top-40 wel :-)

Remco Out
11-09-2002, 08:49
Zat 2 weken geleden in de bios en toen zag ik een trailer van Windtalkers, en inderdaad bevatte de trailer muziek van Gladiator, maar volgens mij gebeurd dit wel vaker. Zo heb ik de muziek van the Matrix ook wel vaker in een trailer gehoord.

hemiparo
15-09-2002, 15:19
Vooral in trailers word vaak dezelfde muziek gebruikt (Face/Off, Con Air, The Rock enz.). Aan de ene kant natuurlijk heel erg slim: je herkent iets en bent toch weer sneller geneigd te gaan kijken (mits je de andere film de moeite waard vond natuurlijk)