PDA

Bekijk de volledige versie : Soundtrack Up eindelijk verkrijgbaar op CD!



Frank
28-06-2011, 01:44
Intrada heeft in samenwerking met Walt Disney Records de soundtrack van Up uitgebracht op CD! De met een Oscar bekroonde muziek van Michael Giacchino (The Incredibles, Ratatouille, Cars 2) was tot vandaag alleen verkrijgbaar via digitale download.

Up is de eerste CD die Intrada in samenwerking met Walt Disney Records heeft uitgebracht. De komende maanden zullen er nog meer CD's volgen van zowel animatie- als live action-films.

Hieronder de artwork en de tracklist. Er zijn in totaal 10.000 exemplaren beschikbaar.

http://images.frank-vincent.nl/soundtracks/up.jpg

01. Up with Titles 0:53
02. We're in the Club Now 0:44
03. Married Life 4:11
04. Carl Goes Up 3:33
05. 52 Chachki Pickup 1:15
06. Paradise Found 1:04
07. Walkin' the House 1:04
08. Three Dog Dash 0:51
09. Kevin Break'n 1:14
10. Canine Conundrum 2:04
11. The Nickel Tour 0:53
12. The Explorer Motel 1:27
13. Escape from Muntz Mountain 2:44
14. Giving Muntz the Bird 1:58
15. Stuff We Did 2:13
16. Memories Can Weigh You Down 1:22
17. The Small Mailman Returns 3:12
18. He's Got the Bird 0:30
19. Seizing the Spirit of Adventure 5:20
20. It's Just a House 2:00
21. The Ellie Badge 1:31
22. Up with End Credits 7:39
23. The Spirit of Adventure 2:30
24. Carl's Maiden Voyage (Sound Effects) 0:52
25. Muntz's Dark Reverie (Sound Effects) 0:52
26. Meet Kevin in the Jungle (Sound Effects) 1:33

Meer informatie (inclusief muziekfragmenten) kun je vinden op de webiste van Intrada (http://store.intrada.com/s.nl/it.A/id.7130/.f).

Robin W.
30-06-2011, 17:54
Bedankt voor de tip! Heb ´m gelijk besteld. Ik ga de site zeker in de gaten houden! Ben benieuwd naar de volgende Disney soundtracks!

Frank
02-07-2011, 09:24
De volgende soundtrack die Intrada in samenwerking met zal Disney uitbrengen verschijnt in augustus en is meer gericht op de verzamelaar dan op het grote publiek, waar de CD van Up voornamelijk op gericht is. Er zijn zeker vijf CD's in de maak.

Robin W.
03-07-2011, 12:58
Al bekend welke dat gaat/gaan worden?

BobdH84
03-07-2011, 14:41
Nee, nog niet, al wordt er wel veel gespeculeerd. Intrada maakt de titels pas bekend op het moment dat ze ook werkelijk besteld kunnen worden.

Opvallende samenwerking, deze, die ik nooit verwacht had. Disney is zo'n bedrijf die zeer beschermend is over zijn titels en diens rechten niet zomaar uit handen geeft. Oke, Intrada bracht eerder de score uit van Honey, I Shrunk The Kids, maar de animaties zijn toch een geheel ander verhaal. Nu ze toch overstag zijn gegaan, biedt dit veel mogelijkheden - de uitgebreide score van The Lion King, bijvoorbeeld, waar al jaren petities over lopen (Zimmer wil graag, Disney deed altijd moeilijk). Of The Black Cauldron, van Elmer Bernstein, The Black Hole van John Barry... Deze worden vooralsnog het meest genoemd.

Disney/Pixar is overigens nog altijd zeer dicht betrokken bij de productie van de uitgaven: Pixar heeft zelf de cover en al het artwork van het begeleidend boekje bij UP ontworpen (let ook op het ouderwetse Disneyland Records logo rechtsboven).

Frank
03-07-2011, 18:43
Er wordt inderdaad al gespeculeerd, maar dat heeft natuurlijk geen zin zolang er geen aanwijzingen zijn gegeven door Intrada (wat ze altijd doen een paar dagen voordat de titels worden uitgebracht). Ik hoop dat het The Black Hole is, al is het maar om van het gezeur af te zijn op de diverse forums.

The Lion King behoort inderdaad tot de mogelijkheden, zeker omdat de film in het najaar op Blu-ray verschijnt. Ik hoop echter dat The Black Hole een van de eerstvolgende titels is. Niet alleen omdat het goede muziek is, maar ook omdat we dan eindelijk verlost zijn van het gezeur over het uitbrengen van deze titel op de diverse forums.

Het is overigens zo dat Intrada diverse series heeft waarin ze titels uitbrengen. Je hebt de Excalibur Collection-serie met heropnames van filmmuziek, maar in deze serie worden nauwelijks titels uitgebracht. Dan heb je de Special Collection-serie waarin meestal de bekendere titels worden uitgebracht. En tot slot is er de Signature Editions-serie waarin minder bekende of onbekende titels worden uitgebracht van bekende componisten.

In de Special Collection-serie zijn de afgelopen jaren ook enkele titels van Disney uitgebracht: Honey, I Shrunk the Kids, The Journey of Natty Gann, Something Wicked This Way Comes, One Little Indian en Shoot to Kill. Deze laatste is van Touchstone Pictures dat onderdeel is van Disney.

Robin W.
05-07-2011, 16:01
Bedankt voor de info! Heb eigenlijk nooit iets gehoord of gelezen over een uitgebreide score van The Lion King! Dacht met de soundtrack eigenlijk alles te hebben, hahaha!

Misschien dat de score van Haunted Mansion iets is voor Intrada? Die is ook alleen te downloaden en zou dus ook tot de mogelijkheden kunnen behoren!

De soundtracks van de animatiefilms (Classics) hebben mijn voorkeur. The Black Hole zegt mij bijvoorbeeld niets, maar zo te lezen is de muziek daarvan geweldig!!

Frank
06-07-2011, 07:17
Bedankt voor de info! Heb eigenlijk nooit iets gehoord of gelezen over een uitgebreide score van The Lion King! Dacht met de soundtrack eigenlijk alles te hebben, hahaha!
De soundtrack bevat maar 16 minuten score van Hans Zimmer. De Nederlandstalige soundtrack had echter een extra track, waardoor deze 20 minuten score bevatte. Het is bij filmmuziek gebruikelijk om maar een deel van de muziek op CD uit te brengen.


Misschien dat de score van Haunted Mansion iets is voor Intrada? Die is ook alleen te downloaden en zou dus ook tot de mogelijkheden kunnen behoren!
Waar kun je de score van The Haunted Mansion dan (legaal) downloaden?

Robin W.
06-07-2011, 16:16
Geen idee of het legaal of illegaal is. Ik zie dat gewoon niet aan bepaalde sites waar je dingen kunt downloaden. Soms zien ze er zo professioneel uit en ze bestaan al jaren. Die sites zouden dan toch al lang opgeheven zijn als het niet mocht? Tenminste, dat denk ik dan (lekker naief!). Heb toen een keer zo'n link doorgegeven hier op de site, maar toen vertelde jij me dat dat niet mocht. Ik zeg dus niks meer. :-)

Ik heb 'm in ieder geval gevonden en gedownload. Heb 'm dus wel.

Frank
06-07-2011, 16:25
Ik heb 'm ook, maar de score is officieel niet uitgebracht. Er op dit forum over praten hoe we er aan zijn gekomen kunnen we beter niet doen, want dat wordt niet op prijs gesteld.

Frank
06-07-2011, 16:28
Ik heb de soundtrack van Up overigens vandaag ontvangen. Mooi om er eindelijk een CD van te hebben.

Robin W.
21-07-2011, 15:59
Heb 'm ook alweer een weekje in huis. Ben er erg blij mee. Wel maf: zo ga je ervan uit dat de cd nooit en te nimmer op cd wordt uitgebracht en zo heb je 'm ineens toch in handen!