PDA

Bekijk de volledige versie : Platoon [Blu-ray Disc]



Ludo Keeris
30-06-2011, 00:07
Platoon

Nog steeds een erg sterke film en nu in HD, maar technisch niet volmaakt

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=4487)

edwinvb
30-06-2011, 09:27
inderdaad een geweldige film.
helaas laten het geluid en beeld zich afweten.
hier had meer in gezeten...

voor een leuk prijsje pak ik m wel een keer mee....

Dan G.
30-06-2011, 12:30
Mooie recensie Ludo. Met veel plezier gelezen.

Platoon heb ik zowel op VHS als op DVD kapot gekeken en voor de vorm wilde ik hem op BR natuurlijk ook even checken. Het geluid had inderdaad een hele andere dimensie aan het geheel kunnen geven. Alla Band of Brothers bijvoorbeeld.

Peter van santbrink
30-06-2011, 13:03
geluid dus 16 bit, Hong Kong versie heeft 24-bit (:evil:), USA versie kan ik niet vinden

dialoog uit de 3 front speakers, je bedoeld dus als C. Sheen b.v iets zegt dat je dit tegelijkertijd uit de 3 speakers hoort i.p.v. alleen uit de center speaker ?? is dit normaal ??

Nyarlathotep
30-06-2011, 15:02
geluid dus 16 bit, Hong Kong versie heeft 24-bit (:evil:), USA versie kan ik niet vinden

dialoog uit de 3 front speakers, je bedoeld dus als C. Sheen b.v iets zegt dat je dit tegelijkertijd uit de 3 speakers hoort i.p.v. alleen uit de center speaker ?? is dit normaal ??

Helaas betekent het feit dat de track 24-bit is niet dat het meteen beter klinkt... Al ben ik wel benieuwd.

Nog iets anders: de reviewer spreekt van een meesterwerk. Moet de film dan neit de vole score krijgen? Of is dit een foutje ;)

Frank
30-06-2011, 16:42
geluid dus 16 bit, Hong Kong versie heeft 24-bit (:evil:), USA versie kan ik niet vinden
De USA-versie is identiek aan de Nederlandse versie (zelfde audio, ondertitels en extra's).

Jammer trouwens dat de Blu-ray de documentaire "A Tour of the Inferno" van 53 minuten mist die op de DVD stond.

Lex v/d Moolen
30-06-2011, 16:57
Inderdaad, dat was juist één van de leukste en beste extra's

Pieter V
30-06-2011, 18:51
Lekker de DVD houden dus.

Alphabet
30-06-2011, 22:45
De beeldkwaliteit is veel beter t.o.v. de DVD-versie. In dat op zich is dat het al waard om de DVD te vervangen.
Het geluid is inderdaad met name bij de gevechtsscènes zeer matig. Mitrailleursalvo's en explosies klinken hol en vlak. Jammer, een gemiste kans.
Ik vind een HD-geluidsscore van drie sterren nog zelfs aan de hoge kant. Want drie sterren betekent eigenlijk "goed".

Nyarlathotep
01-07-2011, 08:44
Eigenlijk zou ik het eens moeten vergelijken met de geluidstrack van de dvd. Inderdaad valt de blu-ray erg tegen qua geluid. Maar dat zou dus, zoals vermeld in de review, aan de bron kunnen liggen.