PDA

Bekijk de volledige versie : Attack of the clones Review.



martin
10-09-2002, 17:52
Het is verdacht stil rond star wars attack of the clones.
Hier in iedergeval de review van de DVD.

http://www.lightsoutentertainment.com/dvd/reviews/reviews.php?DvdId=350

Lex v/d Moolen
10-09-2002, 17:57
Ziet er allemaal weer veelbelovend uit.:cool: :D (y)

marcel
10-09-2002, 18:02
WOOOTT WOOOTTT
Holydoly wat een lekker ding is dit
Mijn buren gaan mij niet waarderen op 14 november

Reginald
10-09-2002, 18:05
:D :D :D meer kan ik niet zeggen :D :D :D
ziet er zeer goed uit
nu nog wachten tot die uitkomt

Johan van den D.
10-09-2002, 18:08
(y)mooi heel erg mooi :bier:

Nathan Strik
10-09-2002, 18:17
Eén woord: SODEMIETERWATONGELOOFLIJKMOOIZEG!!!! :D

Johan van den D.
10-09-2002, 18:46
Eén woord: SODEMIETERWATONGELOOFLIJKMOOIZEG!!!! :D
dit is de goede uitdrukking
hier zocht dus iedereen naar(y) :bier:

martin
10-09-2002, 18:46
Dach even dat het na deel 1 gedaan was met star-wars ;)

Maar het leeft nog wel onder de mensen.

darth tyranus
10-09-2002, 19:18
starwars is mijn alles als episode 3 uit is gekomen en dat ik hem 12 keer heb gezien in de bioscoop dan is het einde voor mij dan pleeg ik zelfmoord ik kan niet leven zonder starwars

Jason Bourne
10-09-2002, 21:37
Zie ik goed dat ze hetzelfde truukje gaan uithalen met de wisselende menu's. Volgens mij heb ik het menushot (bovenste) ook al eens gezien met obi wan i.p.v. anakin onnder in het water.
Zou wel cool zijn. De rest ziet er ook geweldig uit.

marcel
10-09-2002, 21:59
. Volgens mij heb ik het menushot (bovenste) ook al eens gezien met obi wan i.p.v. anakin onnder in het water.
Zou wel cool zijn.
En dat is het ook
Kijk maar in deze thread
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=10811
eh Kijk maar niet, ik geloof dat theforce.net op zijn lazer heeft gehad van ome Sjors

Jeroen Titulaer
10-09-2002, 22:19
THX voor de tip !!!

SMIKKEL SMIKKEL SMIKKEL........

Hier met dat ding !!!


JT!


(y) (y) (y)

Mycroft
13-11-2002, 10:19
Gisteren was ik in de videotheek en daar stond de DVD van StarWars II. Nu had ik weinig zin om deze te huren want ik val steeds in slaap bij deel I, maar deze was veel beter verzekerde de juffrouw achter de balie en postings op dit forum me. Dus toch maar gehuurd.

En wat een ongelofelijke blunder was dat !:mad:

Na een achtervolging a la the 5th element, met een shapeshifter uit ST DS9, komt een scene (clone planeet) van de Matrix. Toen er vervolgens ook nog een scene uit The sound of Music gedaan werd (romantisch in het gras) was het voor mij gedaan. Na 45 minuten is de DVD uit de speler gegaan om er nooit meer in te komen.

Oke, het ziet er fraai uit en het geluid is mooi, maar de film heeft geen minuut tot dan toe weten te boeien.:(
Gelukkig staan de oorspronkelijke delen (4,5 en 6) nog als een huis, dus daar doet deze geen afbreuk aan.

Ik had ook nog Bad Company meegenomen, dus die maar gekeken. Er is veel op die film aan te merken, maar hij was tenminste wel onderhoudend! Alleen beeld- en geluidseffecten maken nog geen goede film!:(

Dat wordt dus wachten tot 2005 voor de delen 4,5 en 6 op DVD. Ik weet nu zeker dat ik deel 3 over ga slaan!

Rogier Burghout
13-11-2002, 10:35
Tja, ieder z´n meug. Bad Company met verschrikkelijk-irritant-op-zenuwerkend-**tventje Chris Rock komt nooit m´n spelertje in... Alleen in LW 4, at ik overigens de enige fout vind qua casting in de hele serie...

mradem
13-11-2002, 12:41
Ja ik krijg hem morgen denk ik thuis. Ik had eigenlijk nooit echt starwars gekeken en sinds een tijdje geleden SW1 geleent van mijn neef om mijn nieuwe reciever speakers etc te testen. En ik vond de film zeer goed. Heb me prima vermaakt. Dus verwacht deel 2 zeker wel wat spectakel.

Paulus
13-11-2002, 12:57
Heb me prima vermaakt. Dus verwacht deel 2 zeker wel wat spectakel.

Nou, dan zal deel 2 (afgezien van het liefdesverhaaltje dan) niet teleurstellen. Meer en mooiere aktie dan deel I en met buren-irriterend geluid :D

Maarrruh, als je deel I goed vond, mag ik je dan eens aanraden om de originele serie te kijken? Delen IV, V en VI zijn nog veel beter dan I en II, ondanks dat ze 20 jaar oud zijn en dus over veel simpelere effecten beschikken. Helaas nog niet op DVD verkrijgbaar, dus je zult het met 4:3 formaat (yech) en Dolby surround moeten doen. Dat laatste dan trouwens alleen bij de special edition video's die een paar jaar geleden uitgekomen zijn.

Rob Technoid
13-11-2002, 13:04
Na een achtervolging a la the 5th element, met een shapeshifter uit ST DS9, komt een scene (clone planeet) van de Matrix. Toen er vervolgens ook nog een scene uit The sound of Music gedaan werd (romantisch in het gras) was het voor mij gedaan. Na 45 minuten is de DVD uit de speler gegaan om er nooit meer in te komen.


Het blijft natuurlijk een kwestie van smaak, maar persoonlijk denk ik dat je het leukste van de film gemist heb door hem na 3 kwartier eruit te halen. Zo zal bij Bad Company niet eens in de buurt van mijn speler komen, aangezien Chris Rock zowat de enige is die erger/irritanter is dan Jar Jar Binks ;-)

Wat betreft je suggestie dat bepaalde elementen uit andere films zouden zijn gejat, dat gaat voor heel veel films op. George Lucas heeft er geen geheim van gemaakt dat Coruscant gebasseerd is op Metropolis, en dat er voor deze film goed gekeken is naar Blade Runner en 5th Element.

Veranderd natuurlijk niets aan het feit dat als je het nix aan vindt er zeker niet naar moet kijken :-) We leven tenslotte in een vrij land. Maar als ik het voor het zeggen had... ;-)

A.J. Bodde
13-11-2002, 13:14
Hoe heeft de film het eigenlijk gedaan in de oficiele film recensies en de officiele DVD recensies ?

:)

Bahamut
13-11-2002, 13:17
Ik kan me bij het commentaar van Mycroft wel wat voorstellen.
Ik heb de film gisteravond gekeken en ik moet ook zeggen dat ik het niet zo vreselijk indrukwekkend vond. Ik heb de film zelfs meerdere keren op pauze gezet om het een en ander uit de keuken te gaan halen enzo en geloof me, dat doe ik niet zo snel als ik lekker in een goede film zit.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben dan wel geen enorme Star Wars freak, maar ik draag de “oude” films zeker een warm hart toe en kan me enorm vermaken met een avondje “Star Warsen” waarin ik ze alledrie achter elkaar kijk met een gigantische bak popcorn en een lekker wijntje.

En dat mis ik nou bij de twee nieuwe films. Op zich vind ik het goede films (afgezien van het , inderdaad, vreselijke grasveld moment in deel 2), maar ik miste die echte Star Wars sfeer die de oude films zo domineerde.

Ben ik hier nu de enige in, of weten meer mensen wat ik bedoel?

Rogier Burghout
13-11-2002, 13:41
Misschien had George Lucas het regisseren idd weer aan anderen moeten overlaten zoals bij eps 5 en 6. Die zaten qua emotie best goed in elkaar. Actie kan ie wel filmen, maar dat elke second unit director ook. Dat maakt je gene goede regisseur en dat zie je duidelijk in de liefdesscenes in ep 2. Maar eigenlijk is Lucas wel de uitgelezen regisseur omdat daar weinig liefde in voorkomt en veel spektakel (lijkt me teniminste, als je ziet wat we mogen verwachten: clone wars en anakin naar de dark side).

Pieter
13-11-2002, 14:08
Ik moet zeggen dat ik het laatste uur van de film erg goed vind, bijna geniaal! Ik denk dat iedereen dat liefdesverhaal wel kan schieten maar het hoort erbij. Met alle respect maar Bad Company kun je echt niet vergelijken met episode 2. Ik vind het eigenlijk gewoon een hele goeie film, mooie muziek, goeie effecten en het blijft starwars dus je zult altijd dingen herkennen.
En als je een lekkere thuisbios hep (THX?) is het genieten geblazen, heb hem gisteren gezien en het geluid is FANTASTISCH! Het is de beste soundtrack die ik gehoord heb (r2)

Dick van Drie
13-11-2002, 14:17
Het is verdacht stil rond star wars attack of the clones.
Hier in iedergeval de review van de DVD.

http://www.lightsoutentertainment.com/dvd/reviews/reviews.php?DvdId=350
Mag het ineens nu wel een link van een review van een andere site te plaatsen? Vreemd.

Lesley
13-11-2002, 14:34
Alleen in LW 4, at ik overigens de enige fout vind qua casting in de hele serie...

In LW 4 vind ik em juist grappig... alleen bad company ga ik nieteens kijken... dat lijkt me echt helemaal nix aan... an dan nog een dosis flauwe humor van Chris rock... dus dan lijkt het me helemaal 3x nix

Rob Technoid
13-11-2002, 14:37
Misschien had George Lucas het regisseren idd weer aan anderen moeten overlaten zoals bij eps 5 en 6. Die zaten qua emotie best goed in elkaar. Actie kan ie wel filmen, maar dat elke second unit director ook. Dat maakt je gene goede regisseur en dat zie je duidelijk in de liefdesscenes in ep 2.

Episode 6 is anders niet bepaald een meesterwerk in mijn optiek. Het feit dat er een tweede Death Star werd gemaakt was niet bepaald origineel. Ik vind Return Of The Jedi de mindere van het geheel (niet dat ik hem niet leuk vind, integendeel).

Wel is het zo dat deze juist (eveneens als ep5) uitblinkt in de scenes waarin de karakters worden uitgediept, zoals het stukje op Dagobah met Yoda en Obi-Wan en vooral aan het einde de scenes met Luke, Vader en de Emperor. Maar qua actie vond ik deze wel lauw.

Episode 2 is vooral in het midden erg traag, maar het laatste half uurtje maakt veel goed, en ook van het gevecht tussen Jango en Obi-Wan heb ik erg genoten.

Pieter
13-11-2002, 14:43
Het goede van episode 6 is de aktie, het waarschijnlijk de beste aktiefilm allertijden! de space battle op het einde is geweldig en de aktie op Endor is ook goed. Het verhaal gaat gewoon netjes verder na episode 5 dus das ook goed. wat betreft episode 5: hier komt geen enkele film dichtbij bijna elke scene is een klassieker, de muziek is fantastisch en ik geloof dat ik hem ooit vier keer achter elkaar gekeken heb (de trilogie ongeveer 300 keer gezien), episode 2 heeft dit mooie starwars gevoel al meer dan episode 1, zeker het laaste uur is briljant!

Rob Technoid
13-11-2002, 15:12
Het goede van episode 6 is de aktie, het waarschijnlijk de beste aktiefilm allertijden! de space battle op het einde is geweldig en de aktie op Endor is ook goed. Het verhaal gaat gewoon netjes verder na episode 5 dus das ook goed. wat betreft episode 5: hier komt geen enkele film dichtbij bijna elke scene is een klassieker, de muziek is fantastisch

Qua actie an sich is AOTC toch echt de betere (voor mij dan :)), natuurlijk danzij de technologische vooruitgang die dat mogelijk heeft gemaakt.

Het lightsaber gevecht met Qui-Gon en Darth Maul uit episode 1 blijft mijn favoriet, is een lust voor het oog.

Ik ben het wel met je eens dat Episode 5 de betere is, vanwege de emotionele lading. Visueel vind ik deze zelfs beter dan Ep 6: de battle op ijsplaneet Hoth en de aanblijk van de zweefstad Bespin vind ik toch leuker om naar te kijken dan naar die stomme beertjes in het bos.

Edit: ff een 'feit' in een mening (de mijne :)) veranderd

A.J. Bodde
13-11-2002, 17:05
Doe mij maar gewoon deel III ( A New Hope).

gegroet.

Tossie
13-11-2002, 17:06
Doe mij maar gewoon deel III ( A New Hope).

gegroet.

Wanneer komt die?

John Anderton
13-11-2002, 17:07
Doe mij maar gewoon deel III ( A New Hope).

gegroet.

A new hope is al uit dat is namelijk Star Wars 4:D

A.J. Bodde
13-11-2002, 17:08
Ja ja...hahahahahah foutje, sorry, ik bedoel dus eigenlijk deel IV.

thx

John Anderton
13-11-2002, 17:17
Ja ja...hahahahahah foutje, sorry, ik bedoel dus eigenlijk deel IV.

thx

Maakt niet uit ben alleen een beetje verdrietig:D :)

Rob Technoid
13-11-2002, 19:14
Ze zijn allemaal wel leuk, ze hebben allemaal hun goede en hun slechte kanten. Het is in ieder geval niet zoals de Star Trek films, waar zowel hele goede als hele slechte bij zitten...

Johan van den D.
13-11-2002, 19:32
Ze zijn allemaal wel leuk, ze hebben allemaal hun goede en hun slechte kanten.
absoluut mee eens
deze heeft dus goede en slechte gedeeltes in een film zitten
moet wel zeggen dat deel 1 beter in elkaar zat wat verhaal lijn betref
het verhaal liep gewoon wat vloeiender zeg maar en met deze kom het wat haperig over
maar al met al heb ik er toch weer van genoten al was het maar vanwege het goede geluid

BrianB
13-11-2002, 19:36
Ik weet niet wat er met me is, maar:
-ik vind Jar Jar nog niet eens zo irritant in TPM
-ik vind Return of the Jedi nog niet eens zo slecht
-ik vind die Ewoks helemaal niet irritant
-ik vind dat liefdesverhaal in AOTC helemaal niet zo erg,
er is toch niks mis met mij?

Rob Technoid
13-11-2002, 19:42
moet wel zeggen dat deel 1 beter in elkaar zat wat verhaal lijn betref
het verhaal liep gewoon wat vloeiender zeg maar en met deze kom het wat haperig over


Ja, dat is mijn voornaamste bezwaar tegen AOTC, namelijk dat het verhaal aan het begin van de film een schop krijgt om het verhaal vooruit te helpen en vervolgens halverwege gaat alle vaart eruit.
...maar dat wordt vervolgens weer goed gemaakt (gelukkig), maar toen ik de film voor het eerst zag maakte ik me wel een beetje zorgen hoor ;-)

marcel
13-11-2002, 19:57
Ik weet niet wat er met me is, maar:
-ik vind Jar Jar nog niet eens zo irritant in TPM
-ik vind Return of the Jedi nog niet eens zo slecht
-ik vind die Ewoks helemaal niet irritant
-ik vind dat liefdesverhaal in AOTC helemaal niet zo erg,
er is toch niks mis met mij?
Nee hoor Brian , er is niks mis met je.
Ik ben zwaar verslaafd aan SW en ik vindt het allemaal even mooi.
Zelfs een Laserdisc met dolby surround ziet er goed uit.
Blijkbaar is men vergeten dat het de visie is van een persoon en niet die van 180 miljoen fans.
Moet je nagaan wat voor film je dan krijgt.
Ik vondt TPM fantastisch ( 2 x gezien in Amerika, ja ik ben in de war) , Ik vindt AOTC nog beter en vindt deel IV t/m VI net zo goed, maar je moet het verhaal als geheel zien en dan kan men pas een oordeel vellen of Ome Sjors wel of niet zijn best heeft gedaan.
Tot op heden doet hij prima zijn best.

Johan van den D.
13-11-2002, 20:13
maar toen ik de film voor het eerst zag maakte ik me wel een beetje zorgen hoor ;-) ik dus ook maar nu ik m helemaal heb gezien weet ik dat het allemaal wel weer goed komt en heb zeker geen spijt van deze deel 2
integendeel ik heb er zelfs heerlijk van genoten dus

The Scratcher
13-11-2002, 20:39
Sorry, maar ik snap al dat "gezeur" ook niet.
Ik bedoel je moet de hele serie gewoon als puur entertainment zien en er geen diepgang a la Godfather (om maar eens wat te noemen) van verwachten. Met die instelling moet je hier naar kijken en dan zijn het gewoon super films!
En ja er zijn ook in deze serie mindere, maar zeer zeker geen slechte, afleveringen.

Episode I vond ik helemaal niet slecht en ik vond Jar Jar Binks ook geen irritante verschijning.
Vond hem wel wat hebben, erg grappig. Maar vind het ook niet erg dat ie nu geen rol van betekenis meer heeft daar ik de de "donkere" sfeer prefereer. Dat houdt het evenwicht er weer een beetje in.

Daan de G.
13-11-2002, 21:53
Dit is een echte Bioscoop film , alleen al voor het geluid de moeite waard om in de bioscoop te zien ,en samuel is gewoon zo meesterlijk met zijn paarse lightsaber :D Valt me toch op dat niet veel mensen die DVD's kopen ze eerst gezien hebben of uberhaubt de moeite gedaan hebben om toppers in de bioscoop te zien , zonde aangezien de film alleen maar echt tot rechtkomt in de bioscoop!

Rob Technoid
13-11-2002, 22:18
Dit is een echte Bioscoop film , alleen al voor het geluid de moeite waard om in de bioscoop te zien ,en samuel is gewoon zo meesterlijk met zijn paarse lightsaber :D Valt me toch op dat niet veel mensen die DVD's kopen ze eerst gezien hebben of uberhaubt de moeite gedaan hebben om toppers in de bioscoop te zien , zonde aangezien de film alleen maar echt tot rechtkomt in de bioscoop!

Ik ben dit jaar slechts 2 keer naar de bioscoop gegaan en het was beide keren voor AOTC.

Persoonlijk irriteer ik mij aan sommige bezoekers die het nodig vinden 8 euro te spenderen om andermans filmplezier te vergallen...

Mycroft
14-11-2002, 09:42
Het valt me op dat in het merendeel van de postings alleen maar over het geluid en het beeld gesproken wordt. Is het verhaal en de acteerprestaties ineens niet meer belangrijk?

Ik denk juist dat de delen 4,5 en 6 juist drijven op de vertolkingen van Han Solo, Prinsess Leia, Obi wan en dergelijke. Persoonlijk heb ik het idee dat bij deel 1 en 2 het beeld en geluid voorop stond; het moest een zo mooi mogelijk visueel en audio spectakel worden. Dat dit dan ten koste gaat van andere dingen wordt maar voor lief genomen.

Oke, de vergelijking met Bad Company is natuurlijk niet te maken. De enige reden waarom ik dat deed was omdat ik ze op dezelfde avond gekeken heb, en Bad Company me meer boeide dan SW II. Ik kan me dus bijzonder ergeren aan de vertolking van Anakin, die een uitstraling heeft van een doorsnee koelkastdeur. Dan is Chris Rock nog beter te hebben.

Maar vergelijk ik SW II met Spiderman, die ik gisteravond gekeken heb, dan had Spiderman nu net die elementen wel die ik in SW II miste: humor, goed acteerwerk en een verhaal. In deze film vind ik de mix van alle elementen dus wel goed aanwezig en ik heb me dan ook erg vermaakt.

Rob Technoid
14-11-2002, 09:56
Het valt me op dat in het merendeel van de postings alleen maar over het geluid en het beeld gesproken wordt. Is het verhaal en de acteerprestaties ineens niet meer belangrijk?

Ik denk juist dat de delen 4,5 en 6 juist drijven op de vertolkingen van Han Solo, Prinsess Leia, Obi wan en dergelijke. Persoonlijk heb ik het idee dat bij deel 1 en 2 het beeld en geluid voorop stond; het moest een zo mooi mogelijk visueel en audio spectakel worden. Dat dit dan ten koste gaat van andere dingen wordt maar voor lief genomen.

Voor mijn gevoel zit er juist meer verhaal in de nieuwe trilogie dan in de oude. Vooral de Machiavellistische manier waarop Palpatine een gooi naar de macht doet en daarmee een complete oorlog in gang zet vind ik een leuk gegeven. De algehele verhaalstructuur zit voor mijn gevoel iets ingewikkelder in elkaar dan in de oude trilogie, waar het voornamelijk draaide op de ondelinge relaties van de personages op microniveau en de strijd van de rebellen tegen de Empire, waarbij de politieke relaties tussen de twee groepen eigenlijk erg duidelijk waren afgetekend.

Voor mij hebben alle vijf de films het Star Wars gevoel (whatever that may be), maar juist het feit dat de nieuwe trilogie qua insteek anders is dan de oude maakt ze interessant.

Persoonlijk had ik erg teleurgesteld geweest als de nieuwe trilogie een kopie had geweest van de oude, met dezelfde archetypen als personages en een soortgelijke verhaallijn.

Winand
14-11-2002, 18:52
starwars is mijn alles als episode 3 uit is gekomen en dat ik hem 12 keer heb gezien in de bioscoop dan is het einde voor mij dan pleeg ik zelfmoord ik kan niet leven zonder starwars
Pleeg dan maar zelfmoord, want deel 7,8 en 9 zit er toch echt niet meer in..

Winand
14-11-2002, 19:10
Sorry, maar ik snap al dat "gezeur" ook niet.
Ik bedoel je moet de hele serie gewoon als puur entertainment zien en er geen diepgang a la Godfather (om maar eens wat te noemen) van verwachten. Met die instelling moet je hier naar kijken en dan zijn het gewoon super films!
En ja er zijn ook in deze serie mindere, maar zeer zeker geen slechte, afleveringen.

Episode I vond ik helemaal niet slecht en ik vond Jar Jar Binks ook geen irritante verschijning.
Vond hem wel wat hebben, erg grappig. Maar vind het ook niet erg dat ie nu geen rol van betekenis meer heeft daar ik de de "donkere" sfeer prefereer. Dat houdt het evenwicht er weer een beetje in.
Hehe eindelijk iemand die het begrepen heeft. Het zijn gewoon allemaal prachtige films. Er wordt veel te veel ge******d op episode 1 en episode 2. Het wordt ook allemaal te veel vergeleken met episode 4, 5 en 6. We praten dan wel over 20 jaar geleden. Andere tijd andere stijl. 1, 2 en 3 konnen 20 jaar geleden nog niet gemaakt worden met die techniek. Episode 1,2 en 3 zijn daarom eigenlijk ook meer films op zichzelf geworden en moeten daarom niet constant vergeleken worden met 4,5 en 6.

Bahamut
15-11-2002, 14:13
Het wordt ook allemaal te veel vergeleken met episode 4, 5 en 6. We praten dan wel over 20 jaar geleden. Andere tijd andere stijl. Episode 1,2 en 3 zijn daarom eigenlijk ook meer films op zichzelf geworden en moeten daarom niet constant vergeleken worden met 4,5 en 6.


Ik ben het eens met jouw stelling andere tijden, andere stijl, maar niet dat je ze moet zien als losstaande films. Ze zijn nu eenmaal onderdeel van één groot verhaal, daarmee dus onherroepelijk verbonden aan Ep. 4, 5 en 6 en zullen ze er ook altijd mee vergeleken worden.

Al met al zijn het toch de films waar de wereld al zo lang naar uitgekeken heeft dus alle kritiek vind ik meer dan begrijpelijk.

Rob Technoid
15-11-2002, 17:17
Al met al zijn het toch de films waar de wereld al zo lang naar uitgekeken heeft dus alle kritiek vind ik meer dan begrijpelijk.

Het lijkt me dus dat wat George Lucas ook gedaan had met deze films ze toch voor sommige mensen de verwachtingen niet hadden kunnen waarmaken.

Gabriel B.
04-12-2002, 16:03
SW AOTC heeft me sterk verbaasd.
Nog nooit heb ik zoveel prachtacteurs samen zo slecht zien acteren in zo'n slecht verhaal.

Misschien kunnen degenen die de film gezien hebben me de titel verklare, want hij lijkt me zeer slecht gekozen.

SanderSpil
04-12-2002, 23:28
Ik vond het, zeker vergeleken met Episode 1 echt een saaie film... :o

rrrick
05-12-2002, 08:34
SW AOTC heeft me sterk verbaasd.
Nog nooit heb ik zoveel prachtacteurs samen zo slecht zien acteren in zo'n slecht verhaal.

Tsja, is een kwestie van smaak. Ik vind dat Ewan McGregor, Iain McDermid, Christopher Lee, Temuera Morrison, maar ook de veel bekritiseerde Nathalie Portman en Hayden Christensen hele goede prestaties neerzetten. Ik heb alleen heel veel moeite met het stem-acteren van Ahmed Best als JarJar Binks.

En als het verhaal je niet aanspreekt, tja, dan houdt het snel op....


[B]
Misschien kunnen degenen die de film gezien hebben me de titel verklare, want hij lijkt me zeer slecht gekozen.

Wat begrijp je er niet aan?

Rob Technoid
05-12-2002, 08:52
SW AOTC heeft me sterk verbaasd.
Nog nooit heb ik zoveel prachtacteurs samen zo slecht zien acteren in zo'n slecht verhaal.[/B]

Welke elementen vond je niet goed aan het verhaal dan? En welke wel?

[B]

Misschien kunnen degenen die de film gezien hebben me de titel verklare, want hij lijkt me zeer slecht gekozen.

<Sarcasm>
Ja, inderdaad, ik heb echt helemaal geen clones gezien en de werd helemaal nix en niemand aangevallen!!</Sarcasm> ;)

Zonder dolle: George Lucas kiest expres titels uit die 'pulp' aandoen, als homage aan de oude sci-fi/horror pulp serials die in de bioscoop draaiden vroeger toen hij nog een klein Sjorsje was.

De titel zet je enigszins op het verkeerde been, omdat het suggereert (althans bij was dat het geval) dat de 'goeien' door clones worden aangevallen, ipv dat ze aan dezelfde kant vechten. Dit wordt ook eens versterkt doordat iedereen weet dat clones later stormtroopers worden en dat zijn nou net bad guys. (Overigens vind ik dit een van de sterkere punten uit de nieuwe trilogie: het onderscheid tussen goed en kwaad is wat meer diffuus dan in de ouwe trilogie).

Gabriel B.
05-12-2002, 09:17
Ik ga ervan uit dat een regisseur als Lucas zijn acteurs zeer kort houdt.
Alle hoofdacteurs schijnen op een soort automatische piloot aan 50% te acteren. Niemand schijnt echte emoties te (mogen) tonen.
Ik verwacht niet dat Jackson zijn Pulp Fiction personage ten berde brengt en ik weet dat Jedi nu eenmaal personages zijn die ten allen tijde hun kalmte bewaren.
Maar het komt me alles zeer houterig over wanneer telkens een personage laat weten in wat voor immens gevaar hun Star-Wars-Universum zich wel bevindt, dit gedaan wordt als een boodschappenlijstje wordt voorgelezen.

Ik keek ten zeerste uit naar de prequels maar wat potientieel een zeer interessant verhaal kon zijn, wordt gaat ten onder aan zwakke acteerprestaties en een te groot vertrouwen in de alom aanwezige SFX.

rrrick
05-12-2002, 09:51
Het luistert allemaal nogal nauw: Anakin (nog net geen Jedi Knight) laat zich toch een paar keer flink gaan ('He's holding me back!!', om over de Tusken Raider scene maar niet te spreken).
En het zou inderdaad vreemd zijn als hoogwaardigheidsbekleders zich emotioneel zouden laten gaan, hoe kritisch de situatie ook is. De hoofdpersonen van deze trilogie zijn ervaren Jedi Knights/Masters, senatoren, koninginnen, hoge ambtenaren etc. Deze rollen worden uitstekend gespeeld, maar wat je zegt klopt in die zin, dat Lucas zijn acteurs altijd in dienst stelt van het verhaal en de film, en niet andersom. Hij geeft acteurs heel weinig ruimte om met het verhaal op de loop te gaan. Het verhaal vraagt om dit soort acteren, en nogmaals als het verhaal je dan niet aanspreekt, houdt het snel op.

Rob Technoid
05-12-2002, 09:57
Ik ga ervan uit dat een regisseur als Lucas zijn acteurs zeer kort houdt.
Alle hoofdacteurs schijnen op een soort automatische piloot aan 50% te acteren. Niemand schijnt echte emoties te (mogen) tonen.
Ik verwacht niet dat Jackson zijn Pulp Fiction personage ten berde brengt en ik weet dat Jedi nu eenmaal personages zijn die ten allen tijde hun kalmte bewaren.
Maar het komt me alles zeer houterig over wanneer telkens een personage laat weten in wat voor immens gevaar hun Star-Wars-Universum zich wel bevindt, dit gedaan wordt als een boodschappenlijstje wordt voorgelezen.

Ik keek ten zeerste uit naar de prequels maar wat potientieel een zeer interessant verhaal kon zijn, wordt gaat ten onder aan zwakke acteerprestaties en een te groot vertrouwen in de alom aanwezige SFX.

Het blijft uiteindelijk een kwestie van smaak en van de context waarin zaken worden bekeken. Als ik Star Wars kijk, wil ik special effects. Veel special effects. Ik wil lightsabers. Veel lightsabers. Ik wil clones. Veel clones. Ik wil sterren zien. Veel sterren. Ik wil Nathalie Portman zien. Veel Nathalie. Enz enz enz.

Is het verhaal en acteren ondergeschikt aan dit alles? Zeer zeker niet, maar ik hanteer dan wel andere normen dan als ik naar Shakespeare's MacBeth of Othello kijk. Dan zeg ik toch achteraf ook niet dat de Special Effects suckten.

Het gaat erom dat er een juiste balans wordt gevonden in datgene wat voorgeschoteld wordt. Naar mijn mening zijn ze er redelijk in geslaagd. Een en ander heb ik reeds uiteengezet in een eerdere post in deze thread...

Hans De Bisschop
05-12-2002, 09:59
Het blijft uiteindelijk een kwestie van smaak en van de context waarin zaken worden bekeken. Als ik Star Wars kijk, wil ik special effects. Veel special effects. Ik wil lightsabers. Veel lightsabers. Ik wil clones. Veel clones. Ik wil sterren zien. Veel sterren. Ik wil Nathalie Portman zien. Veel Nathalie. Enz enz enz.

Is het verhaal en acteren ondergeschikt aan dit alles? Zeer zeker niet, maar ik hanteer dan wel andere normen dan als ik naar Shakespeare's MacBeth of Othello kijk. Dan zeg ik toch achteraf ook niet dat de Special Effects suckten.

Het gaat erom dat er een juiste balans wordt gevonden in datgene wat voorgeschoteld wordt. Naar mijn mening zijn ze er redelijk in geslaagd. Een en ander heb ik reeds uiteengezet in een eerdere post in deze thread...

Volkomen mee eens, kzou het niet beter kunnen verwoorden ... ik denk trouwens niet dat de acteurs zo kort gehouden worden hoor ...

Rob Technoid
05-12-2002, 10:02
Hij geeft acteurs heel weinig ruimte om met het verhaal op de loop te gaan. Het verhaal vraagt om dit soort acteren, en nogmaals als het verhaal je dan niet aanspreekt, houdt het snel op.

Mee eens. Ik denk dat SW zich niet leent voor acteurs die continu vragen "what's my motivation?". Jedi's zijn nu eenmaal stoer en raken niet snel hun kalmte kwijt... :)
Daarnaast is reeds in andere threads ter sprake gekomen dat het een uitdaging blijft voor acteurs om zich in te leven in een omgeving die zij helemaal niet zien, vaak met acteurs die ze niet zien.

Ik vind dat ze het er nog aardig van af brengen.

rrrick
05-12-2002, 10:03
Even lichtelijk off-topic. Op de officiële StarWars site staat in het Episode II forum een hilarische thread waarin de dialogen uit AOTC worden vervangen en/of aangevuld door andere dialogen. Er zitten een paar klassiekers bij, bijvoorbeeld deze:

Yoda in de clone transporter terwijl hij slagveld overziet:
"mmmmm, the smell of napalm in the morning, nothing like it there is"....

of deze:

Dooku: "Join me Obi-Wan, and together we will defeat the Sith"
Obi-Wan: "I will never join you"
Dooku: "ehm, ok, then I'm your father"

Rob Technoid
05-12-2002, 10:07
Even lichtelijk off-topic. Op de officiële StarWars site staat in het Episode II forum een hilarische thread waarin de dialogen uit AOTC worden vervangen en/of aangevuld door andere dialogen. Er zitten een paar klassiekers bij, bijvoorbeeld deze:

Yoda in de clone transporter terwijl hij slagveld overziet:
"mmmmm, the smell of napalm in the morning, nothing like it there is"....

of deze:

Dooku: "Join me Obi-Wan, and together we will defeat the Sith"
Obi-Wan: "I will never join you"
Dooku: "ehm, ok, then I'm your father"

hehe leuk

Directe URL of titel van thread? :D

rrrick
05-12-2002, 10:35
Bij deze, trek er wel wat tijd voor uit, want de thread is nu bijna 200 pags lang, maar absoluut de moeite waard, vooral als ze Monty Python dialoog gaan gebruiken :)

'We are the Jedi Knights who say.....NI!!!"

http://forums.starwars.com/thread.jsp?forum=18&thread=56226

Jeroen Groot
05-12-2002, 10:40
Bij deze, trek er wel wat tijd voor uit, want de thread is nu bijna 200 pags lang, maar absoluut de moeite waard, vooral als ze Monty Python dialoog gaan gebruiken :)

'We are the Jedi Knights who say.....NI!!!"

http://forums.starwars.com/thread.jsp?forum=18&thread=56226
Ik zit nog steeds te wachten op Ezekiel 25:17 vlak voordat Mac Windu een vijand een kopje kleiner maakt met zijn lightsaber :D

Rob Technoid
05-12-2002, 10:42
Bij deze, trek er wel wat tijd voor uit, want de thread is nu bijna 200 pags lang, maar absoluut de moeite waard, vooral als ze Monty Python dialoog gaan gebruiken :)

'We are the Jedi Knights who say.....NI!!!"

http://forums.starwars.com/thread.jsp?forum=18&thread=56226

Thnx! (y)

Jeroen Groot
05-12-2002, 10:44
Anakin: ONE DAY I WILL BE THE MOST POWERFUL JEDI EVER!!!!!
Padme:Yup.
Anakin:What?
Padme:Yup. You are going to be the most powerful Jedi ever. You will rule as a Dark Jedi known as Darth Vader. Your name will be feared throughout the galaxy. But your son, who you don't know exists, is going to turn you back to the good side right before you die saving him from evil Emperor Palpatine.
Anakin:Are you allright, Padme. I don't think you are feeling very well.
Padme:Just wait. You'll see.
Anakin: OK.... (to himself) and I thought I was crazy.



Deze is goed :D

Mike Philippens
01-01-2003, 15:45
'We are the Jedi Knights who say.....NI!!!"
LOL!

Met het gevaar beticht te worden van Star Wars bashen: ik vond er geen ene moer aan... Zo zonde. Ik vergelijk het niet met de oude SW films, maar het verhaal 'grijpt' me niet en de acteurs 'leven' niet. Dialogen worden gewoon uitgesproken en de woorden vallen gewoon op de grond, het doet helemaal niets. Ach...het beeld is perfect, de computer gizmo's zijn weer in full force ingezet en het geluid is geweldig...maar dat heb je geen reet aan als de film niet boeit. Bij vlagen was Ewan goed en natuurlijk staat de performance van 'Count' Christopher Lee als een huis, maar de rest deed maar wat. Misschien teveel blue/green screen acteerwerk (weet ik niet zeker)? Na SW1 was ik al niet meer zo nieuwsgierig naar deel 2 en ik heb 'm niet eens gehuurd maar zag 'm toevallig bij een vriend in het rek staan en heb 'm geleend. Jammer...DVD-jaar 2003 is voor mij verkeerd begonnen met deze film...

Nathan Strik
01-01-2003, 17:15
Ach...het beeld is perfect, de computer gizmo's zijn weer in full force ingezet Hmm, ik vond het beeld nou niet zo denderend... transfer is wel strak, maar om nu te zeggen dat ik die effecten goed gelukt vond allemaal. Het zag er maar nep uit.

Vooral Yoda.... yech!! :(

Mike Philippens
01-01-2003, 21:22
Hmm, ik vond het beeld nou niet zo denderend... transfer is wel strak, maar om nu te zeggen dat ik die effecten goed gelukt vond allemaal.
Zo goed heb ik niet eens gekeken... Beeld was idd strak, maar ik heb er nog niet echt goed voor gezeten (zal ik denk ik ook niet eens doen). Wat ik volgens mij wél zag, was een minder geslaagde montage van een stunt. Als onze helden op een gegeven moment gepakt zijn en in de arena hun 'wisse dood' tegemoet zien (zinderende spanning natuurlijk...not) bevrijd Amidala zich al snel en ze staat bovenop de pilaar en springt dan naar beneden. Ik heb het een paar keer heen en weer zitten spoelen maar volgens mij is de cut van Natalie naar stunt double niet zo geslaagd. Meestal moet je er echt op letten om te zien dat het iemand anders is - als je het al kunt zien. Maar deze keer klopt er volgens mij iets niet in de beweging of de positie. Echt iets om effe frame by frame te bekijken van dichtbij maar ik had geen zin om van de bank te komen...

Tossie
01-01-2003, 21:52
Echt iets om effe frame by frame te bekijken van dichtbij maar ik had geen zin om van de bank te komen...

Als je de film zóóó slecht vindt, en dat vind je want dat blijkt uit echt elke zin die je schrijft, hou dan aub op de hele tijd dat hier te spuien.

We weten inmiddels wel hoe slecht je hem vindt. Het begint wat mij betreft nu echt vervelend te worden.
Please?

Mike Philippens
01-01-2003, 22:05
Het begint wat mij betreft nu echt vervelend te worden.
Please?
Oh...sorry hoor...Ik weet niet waar je last van hebt, maar er worden ook wel eens films afgekraakt die ik weer leuk vind. Smaken verschillen nu eenmaal. Ik post hier 2 stukkies en ik laat me volgens mij nog redelijk genuanceerd uit. Dit is nu eenmaal mijn mening, dus wen er maar aan. Misschien klinkt het een beetje naar, maar ik ben gewoon danig teleurgesteld in SW1&2, en dat klinkt idd door in mijn posts. En als je dat niet leuk vind, moet je er maar overheen lezen.

Nathan Strik
01-01-2003, 22:15
Volgens mij heeft Mike tot nu toe alleen opbouwende kritiek geplaatst, maar goed...

Ik zal SWII vast nog wel eens kijken en dan zal ik eens opletten op die cut bij die stunt-double.

Jaded
01-01-2003, 22:19
Ik zal SWII vast nog wel eens kijken en dan zal ik eens opletten op die cut bij die stunt-double. Het enige dat mij is opgevallen in die scene, is dat Anakin zich gewoon omdraait om naar miss tuttebel te kijken ... en niet naar boven (waar ze ondertussen al was).

Tossie
01-01-2003, 22:21
Het is nog niet zo eens de kritiek (ik ben geen fan van de film en hij heeft ook best wel gelijk in het acteerwerk enzo wat mij betreft), maar de manier waarop.
Het is een beetje de (cynische) ondertoon die in elke zin zit. Vind ik vervelend lezen. Maar goed, wie ben ik ;-) .


Kritiek kun je natuurlijk hebben en moet je hier ook spuien.
Om jullie eerlijk de waarheid te zeggen heb ik het idee dat de film erg gehyped wordt. Zo goed is ie volgens mij ook niet en pretendeerd de film meer dan hij daadwerkelijk is.

Rob Technoid
01-01-2003, 22:25
Het enige dat mij is opgevallen in die scene, is dat Anakin zich gewoon omdraait om naar miss tuttebel te kijken ... en niet naar boven (waar ze ondertussen al was).

Het enige wat mij opviel was dat aanvankelijk haar armen strak naar boven met de kettingen worden gespannen, maar ze dan toch met haar handen bij haar mond kan komen op een sleutel oid te pakken...

Mike Philippens
01-01-2003, 22:31
Het is een beetje de (cynische) ondertoon die in elke zin zit. Vind ik vervelend lezen.
Ik was inderdaad ook in een hele cynische bui...en dat heeft denk ik te maken met de hype eromheen. Je verwacht een hoop en dat stelt het resultaat teleur... Maar ja, laten we de thread niet teveel vervuilen met off-topic gekibbel...;)

The Scratcher
02-01-2003, 11:24
Film was ontzettend gehyped en in mijn ogen ook een ontzettende flop! Iedereen roept dat ie beter is dan de The Phantom Menace maar in mijn ogen is die zo slecht nog niet bij het zien van dit enorme prullaria! En vooral die arena scene waar Lucas en consorten zo trots op is is om te huilen. Daar is toch werkelijk niets echts meer aan. Het lijkt meer op een lange intro van een computer game dan op een film! Toen ik hem in de bios voor de eerste keer zag vond ik hem nog aardig te pruimen, waarschijnlijk omdat ik er zo naar uitgegeken had, op dvd thuis echter vond ik er geen bal meer aan.

Het wordt tijd dat de oude trilogie op dvd uitgebracht wordt zodat Star Wars weer wat van z`n oude magie terug wint. Naar mijn mening heeft Lucas het totaal verprutst...

TK 1405
02-01-2003, 11:32
ik vind dat anakin goed is gecast hij is de beste acteur van de film

Gabriel B.
02-01-2003, 20:21
Originally posted by TK 1405
[B]hij (Anakin) is de beste acteur van de film
Ik ben geen fan dus met mijn mening hoef je geen rekening te houden.
Maar ik denk dat je al hard naar een SW-fan moet zoeken die je hierin gelijk zal geven.