PDA

Bekijk de volledige versie : Twin Peaks



Pagina's : [1] 2

Alex Baldwin
10-09-2002, 22:31
Laatst heb ik gelezen dat er een Twin Peaks box komt. Enig idee wanneer de release is???

Aangezien ik nog steeds een echte Peakie ben, staat deze serie bovenaan mijn verlanglijstje.

(Voorloper Blue Velvet staat in bestelling).


Catch you with my deadbag. You think I'm gone insane. But I promise. I will kill again. (Killer Bob)

garrincha
10-09-2002, 22:58
12 november: incl. 1e afl.

FrenkieB
11-09-2002, 11:10
wow..vet!..ik ben toevallig net begonnen met twin peaks kijken. Heb gisteren op ebay de pilot op VHS gewonnen. Maar hoe kom je aan die info...(URL?) en wat gaat het kosten?

Alex Baldwin
11-09-2002, 18:06
12 november: incl. 1e afl.


Super!!! Weet ik weer wat ik met Sinterklaas moet vragen :D

Jeff
11-09-2002, 19:05
Zolang kan ik echt niet wachten, zorg echt wel dat ik 'm gelijk de 12e in huis heb. Telefoons uit, bel eruit, gordijnen dicht en genieten maar......

Mark_vdH
11-09-2002, 19:21
Maar hoe kom je aan die info...(URL?) en wat gaat het kosten?
Persbericht NL release: http://www.dvd-home.nl/pers/paramo.htm#9

Nieuws Duitse release (volgens mij identiek, al staan er hier geen NL subs vermeld): http://www.areadvd.de/discs/2002/twinpeaks.shtml

FrenkieB
11-09-2002, 21:24
Cool..ook met de pilot!

Maar dit ziet er niet echt gaaf uit ofzo...:

http://www.dvd-home.nl/pers/images/paramount/twinp2.jpg
http://www.dvd-home.nl/pers/images/paramount/twinp1.jpg

Mark_vdH
11-09-2002, 21:54
Die letters zijn geen echte menu-screenshots volgens mij. Gewoon wat knullig in elkaar gezet promo-materiaal.....

http://www.dvd-home.nl/pers/images/paramount/twinp3.jpg

....."Beeld Pan & Scan".....

Ze weten blijkbaar zelf niet dat de originele beeldratio 4:3 is :rolleyes: .

Nathan Strik
11-09-2002, 22:03
Hahaha, dit zijn inderdaad geen echte menuscreens, dat zie je zo. Dat lettertype zou op een normale TV namelijk nagenoeg onleesbaar zijn.

Dit is duidelijk een zwak samenraapsel van allerlei Internet afbeeldingen door iemand die volgens mij ook niets anders tot zijn beschikking had dan Paint. En anders is hij (of zij) verdomd slecht in Photoshop. (6)

Lachwekkend... :D

Theo B
12-09-2002, 01:14
Nieuws Duitse release (volgens mij identiek, al staan er hier geen NL subs vermeld): http://www.areadvd.de/discs/2002/twinpeaks.shtml

Ja, maar volgens hun review dus wel met NL ondertitels:

http://www.areadvd.de/dvdreviews/twinpeaks1.shtml

Jeff
12-09-2002, 16:33
Even een vraagje, ik heb de serie een tijdje gevolgd, maar hoeveel seizoenen zijn er eigenlijk van ??

Theo B
12-09-2002, 17:49
Even een vraagje, ik heb de serie een tijdje gevolgd, maar hoeveel seizoenen zijn er eigenlijk van ??

2 Seizoenen

Seizoen 1: Pilot (90 min) + 7 afleveringen (45 min)
Seizoen 2: 'Pilot' (90 min) + 21 afleveringen (45 min)

Totaal dus 30 delen

En dan is er nog de film (een prequel die je pas na de serie moet kijken)

FrenkieB
12-09-2002, 18:53
En dan is er nog de film (een prequel die je pas na de serie moet kijken)

En die heet Twin Peaks: Fire Walk With Me....

Alex Baldwin
12-09-2002, 21:39
2 Seizoenen

Seizoen 1: Pilot (90 min) + 7 afleveringen (45 min)
Seizoen 2: 'Pilot' (90 min) + 21 afleveringen (45 min)

Totaal dus 30 delen

En dan is er nog de film (een prequel die je pas na de serie moet kijken)

En wat ik laatst gehoord/gelezen heb is dat er geruchten zijn dat er een nieuwe Twin Peaks film komt, maar tja, of dat waar is, dat weet ik niet (bijv.: zijn ze al vijf jaar 'bezig' met Freddie VS Jason).

We moeten het maar afwachten. Gelukkig krijgen we tussendoor nog meesterwerkjes als Mulholland Drive van Master Lynch.

En het is te hopen dat àls er een nieuwe Twin Peaks film komt, hij niet zo gigantisch gaat floppen als TP: Fire walk with me (hoewel dat erg jammer was, vond het opzich nieteens zo'n slechte film).

Richard B.
09-11-2002, 11:08
Tijd om deze thread op te diepen. Nog meer mensen die zo uitkijken naar de release van de season 1 box van Twin Peaks? Heb de serie al in geen tijden meer gezien maar ik kan haast niet wachten tot ik deze box in mijn klauwen heb.

Rochan
10-11-2002, 00:07
Tijd om deze thread op te diepen. Nog meer mensen die zo uitkijken naar de release van de season 1 box van Twin Peaks? Heb de serie al in geen tijden meer gezien maar ik kan haast niet wachten tot ik deze box in mijn klauwen heb.

For me the same. Ben echt benieuwd naar de box. Ik hoop dat de serie nog net zoveel impact op me heeft als jaren geleden:D

JeroenDeluxe
11-11-2002, 16:27
dit wordt zeker mijn volgende aankoop! :cool:
eur. 49.99 (hier (http://www.primusmedia.de/primusdb/index.html?iampartner=affili&frame=1&k=home&sk=artikel&ref=117370&affmt=text&affmn=2&hnum=5130573)) is zeker niet slecht, maar ik hoop dan niet dat de hoes in het duits is...
weet iemand daar meer van?

JeroenDeluxe
11-11-2002, 18:48
ik hoop dan niet dat de hoes in het duits is...

duitse hoes...

http://images-eu.amazon.com/images/P/B000066JCT.03.LZZZZZZZ.jpg

Martin de Goeij
11-11-2002, 20:39
morgen maar eens ff kijken of ik 'm bij de Makro kan scoren;) Naast STNG enzo:D

JeroenDeluxe
11-11-2002, 20:55
kan je laten weten wat ze er bij de makro voor vragen?
de goedkoopste (met nl. subs) die ik ben tegengekomen is eur. 58.99 incl.

Alexander de Mol
11-11-2002, 21:17
For me the same. Ben echt benieuwd naar de box. Ik hoop dat de serie nog net zoveel impact op me heeft als jaren geleden:D Een recensie hiervan zal zeker op de site verschijnen.
Ik heb de box gisteren tijdens de crewmeeting namelijk even in de handen gehad voordat hij met de betreffende recensent meeging. Als ik het me goed herinner is ie zo goed als identiek aan de duitse box.

Richard B.
11-11-2002, 21:17
Hmm.. Ik had hem al ergens gereserveerd maar zag de box vandaag voor 55 euro liggen bij de lokale mediamarkt. Argh, nog een dagje wachten en dan sluit ik mezelf op en kom mijn huis niet uit voordat ik hem helemaal uitgekeken heb...

garrincha
11-11-2002, 21:33
47.60 incl. btw - makro

Richard B.
11-11-2002, 22:08
Ok, favoriete vrouwelijke hoofdfiguur uit Twin peaks. Maak uw keuze:

a) Shelly Johnson (Mädchen Amick)
b) Audrey Horne (Sherilyn Fenn)
c) Donna Hayward (Lara Flynn Boyle)
d) Josie Packard (Joan Chen)
e) Laura Palmer (Sherryl Lee)
f) Annie Blackburn (Heather Graham)

Mijn keuze valt op Audrey Horne: zelden een vrouwelijk TV-serie-personage meegemaakt die zulke tegenstrijdige gevoelens losmaakte. De perfecte mix tussen medogenloos & super-super-verleidelijk. Jummie..

"The owls are not what they seem."

Richard B.
11-11-2002, 22:16
Een recensie hiervan zal zeker op de site verschijnen.
Ik heb de box gisteren tijdens de crewmeeting namelijk even in de handen gehad voordat hij met de betreffende recensent meeging. Als ik het me goed herinner is ie zo goed als identiek aan de duitse box.

De hoes van de NL-editie lijkt meer op de Amerikaanse editie en is te zien in de screenshots eerder in deze thread. Ik moet zeggen dat ik de Duitse hoes ietsje mooier vindt, maar beiden zijn al erg strak. Hele mooie kleurstelling met al dat groen enzo.

Nathan Strik
12-11-2002, 00:58
Ik heb de box gisteren tijdens de crewmeeting namelijk even in de handen gehad voordat hij met de betreffende recensent meeging. Als ik het me goed herinner is ie zo goed als identiek aan de duitse box. Qua stijl is hij inderdaad identiek, alleen in plaats van die dode Laura Palmer staat er die pasfoto-afbeelding voorop. Ik vond persoonlijk de dode versie mooier... in ieder geval sfeervoller. :D

Jaded
12-11-2002, 01:04
Qua stijl is hij inderdaad identiek, alleen in plaats van die dode Laura Palmer staat er die pasfoto-afbeelding voorop. Ik vond persoonlijk de dode versie mooier... in ieder geval sfeervoller. :D
Heb je hier soms beeldmateriaal van? :)

Ik heb hem besteld, wel spijtig dat ze op de site ook de verkeerde hoes hadden staan.

Nathan Strik
12-11-2002, 01:13
Heb je hier soms beeldmateriaal van? :) Ja hoor, in principe identiek aan de Amerikaanse cover (http://www.dvdboxoffice.com/description.asp?id=E7871A45-1780-4E1E-9B82-C8A09698753E&Class=mvi&wh=MAIN&s=gg&rate=CAD+%2D+1%2E0000&pid=90011856).

Jaded
12-11-2002, 01:16
Ja hoor, in principe identiek aan de Amerikaanse cover (http://www.dvdboxoffice.com/description.asp?id=E7871A45-1780-4E1E-9B82-C8A09698753E&Class=mvi&wh=MAIN&s=gg&rate=CAD+%2D+1%2E0000&pid=90011856).
Dank je.

De cover is me té standaard in vergelijk met die andere. :(

Eddy
12-11-2002, 07:05
Ik vraag me een beetje af wat iedereen bedoeld met de verschillende hoezen. Zelf heb ik de dvd-box afgelopen zaterdag gekocht. De eigenlijke digipack hoes heeft de afbeelding van de dode Laura Palmer, zoals ook te zien op de afbeelding die JeroenDeLuxe heeft geplaatst, de Duitse versie. Echter, op de buitenste doorzichtige plastic hoes(wrapped in plastic ;))staat de foto van de levende Laura Palmer. Je hebt dus beide versies, want als je de plastic hoes erover heen doet ontstaat de Amerikaanse versie, een levende Laura Palmer met een groene achtergrond, haal je die eraf dan heb je de Duitse hoes, een dode Laura Palmer op een groene achtergrond.

Jaded
12-11-2002, 10:44
Aha ... dat is al wat beter nieuws. :)

Matt D
12-11-2002, 10:47
ik heb de box hier nog nergens in de winkel zien liggen, ik zal in ieder geval vanmiddag proberen om deze ergens betaalbaar aan te schaffen

Nathan Strik
12-11-2002, 12:24
als je de plastic hoes erover heen doet ontstaat de Amerikaanse versie, een levende Laura Palmer met een groene achtergrond, haal je die eraf dan heb je de Duitse hoes, een dode Laura Palmer op een groene achtergrond. Als ik zondag even de tijd had genomen om die sleeve eraf te schuiven, dan had ik het dus kunnen weten... *schaam* :o

Matt D
12-11-2002, 13:21
hmm deze middag eens binnen geweest in de FNAC en zo en nog geen twin peaks box te zien :(

Richard B.
12-11-2002, 16:16
Ik baal een beetje. Had deze set gereserveerd bij DVD Fanatic in Zwolle (tegenwoordig de Moviestore) en ze hadden hem vandaag, terwijl ie bijna overal al te krijgen is, nog niet binnen. Beetje irritant als je de moeite neem om zoiets te doen en dat je dan langer moet wachten voordat je hem in je bezit krijgt. Dat was dan ook de laatste keer.

Martin de Goeij
12-11-2002, 19:02
kan je laten weten wat ze er bij de makro voor vragen?
de goedkoopste (met nl. subs) die ik ben tegengekomen is eur. 58.99 incl. € 47,60:) (incl.) Wel een naar plastic hoesje, dat snel de rand vd dvdverpakking beschadigd:( :o

Richard B.
12-11-2002, 21:14
€ 47,60:) (incl.) Wel een naar plastic hoesje, dat snel de rand vd dvdverpakking beschadigd:( :o

Argh! Toch niet zoeen als bij de Futurama-box toch? Die krijgt voor mij namelijk de hoofdprijs voor meest irritante dvd-verpakking OOIT.

JeroenDeluxe
13-11-2002, 07:45
€ 47,60:) (incl.) Wel een naar plastic hoesje, dat snel de rand vd dvdverpakking beschadigd:( :o

Goede prijs! Nu nog iemand zien te regelen met een Makro-abo... Met het plastic hoesje boedoel je de doorzichtige wrap, of niet? Bedankt voor de info :)

Martin de Goeij
13-11-2002, 07:48
Argh! Toch niet zoeen als bij de Futurama-box toch? Die krijgt voor mij namelijk de hoofdprijs voor meest irritante dvd-verpakking OOIT. Is dat ook zo'n hard transparant hoesje die veel te nauw om de dvd-hoes sluit?:o :rolleyes:

Richard B.
13-11-2002, 09:49
Is dat ook zo'n hard transparant hoesje die veel te nauw om de dvd-hoes sluit?:o :rolleyes:

Ja. Bij mijn set zijn de hoeken al een beetje begonnen te scheuren. Btw: ik heb even met de TP-set in mijn handen gestaan, maar ik herinner me niet dat er zo'n schuifhoes omheen zat. Hoop het niet want ze gaan erg makkelijk kapot dus.

Erik Schellekens
13-11-2002, 11:04
Ja. Bij mijn set zijn de hoeken al een beetje begonnen te scheuren. Btw: ik heb even met de TP-set in mijn handen gestaan, maar ik herinner me niet dat er zo'n schuifhoes omheen zat. Hoop het niet want ze gaan erg makkelijk kapot dus.

Gisteren bij de Makro gekocht.
Inderdaad een schuifhoes.
Het geluid van de Pilot (Stereo) viel me
tegen, veel ruis.
Andere afleveringen heb ik nog niet bekeken.

Jeff
13-11-2002, 16:28
Ik heb 'm vandaag ook gekocht bij de FRS voor 72,00 euro, als ik dat hier allemaal lees, voel ik me toch een klein beetje genaaid....
Maar ben wel heel erg blij met m'n aankoop !!!!!!

Jippie !!

Martin de Goeij
13-11-2002, 17:37
Goede prijs! Nu nog iemand zien te regelen met een Makro-abo... Met het plastic hoesje boedoel je de doorzichtige wrap, of niet? Bedankt voor de info :) geen prob... suc6!:)http://www.smilies.org/basesmilies/male.gif

HansD
13-11-2002, 19:40
Ik heb 'm vandaag ook gekocht bij de FRS voor 72,00 euro, als ik dat hier allemaal lees, voel ik me toch een klein beetje genaaid....
Maar ben wel heel erg blij met m'n aankoop !!!!!!

Jippie !!

Ik zou even teruggaan naar de FRS, want ik heb 'm bij de Kalverstraatvestiging in A'dam gisteren meegekregen voor € 59,99. De originele prijs van € 72,99 was vervangen door een sticker, met daarop € 59,99. Op de site staat ie nu ook voor € 59,99.

Ben ik overigens de enige die vindt dat de pilot episode er bedroevend uitziet? Geen contrast, dichtgelopen zwarten, fletse kleuren enz. Het lijkt wel of ik bij elke scene m'n tv opnieuw moet afregelen... Ik heb het idee dat aan deze aflevering niets is opgelapt, geremasterd e.d. zoals bij de andere in deze box (die er wel echt fantastisch uitzien) omdat de pilot in de US (i.v.m. een rechtenkwestie) niet in de box set zit. Maar goed, niet zeuren, ik ben al waanzinnig blij dat Twin Peaks eindelijk op DVD uit is.

Richard B.
13-11-2002, 20:02
Aargh! Heb ik de box EINDELIJK in mijn bezit, pleegt mijn speler muiterij door geen signalen van mijn afstandbediening meer te willen ontvangen.... Met andere dvd's kan ik nog gewoon met de knoppen op het frontje de boel afgespeeld krijgen maar JUIST mijn TP-schijven niet. *grom* Morgen dus maar eens mijn speler ter reparatie aanbieden en 2 maanden wachten tot ie weer terug is. Grrr....

Martin de Goeij
13-11-2002, 20:07
Aargh! Heb ik de box EINDELIJK in mijn bezit, pleegt mijn speler muiterij door geen signalen van mijn afstandbediening meer te willen ontvangen.... Met andere dvd's kan ik nog gewoon met de knoppen op het frontje de boel afgespeeld krijgen maar JUIST mijn TP-schijven niet. *grom* Morgen dus maar eens mijn speler ter reparatie aanbieden en 2 maanden wachten tot ie weer terug is. Grrr.... heel apart..:confused: Past wel in het mysterie-verhaal..maar zonder dollen, zijn je schijfjes wel in orde? Anders zou ik er een mee nemen naar de zaak, om te testen ofzo

Richard B.
13-11-2002, 20:14
heel apart..:confused: Past wel in het mysterie-verhaal..maar zonder dollen, zijn je schijfjes wel in orde? Anders zou ik er een mee nemen naar de zaak, om te testen ofzo

Nee, met de schijven is niets mis: het probleem is alleen dat ik met de front-knopjes niet over het taalmenu kan navigeren wat ie eerst toont. Bij de meeste schijven kan ik op 'stop' klikken en dan weer op 'start' en dan speelt ie gewoon het eerste hoofdstuk (en kan ik gewoon met 'back' en 'forward' daar doorheen navigeren). Bij de TP-schijven hebben ze alle knoppen behalve de 'enter' en de stuurknoppen geblokkeerd op het taalmenu (ook de stop-knop). Het enigste wat ik kan doen is de schijf-lade openen en sluiten maar dan krijg ik wederom het taalmenu. Heb nu al meerdere knoppencombinaties geprobeert maar helaas allemaal zonder resultaat. Balen!

Richard B.
13-11-2002, 21:18
OOOOOOHHH YEEEEESSSS!!!! Mijn speler doet het weer!!! Dacht dat het aan de sensor van de afstandbediening op het aparaat zelf lag, maar nadat ik de batterijen van de remote er een uurtje uitgehaald had en ze er weer eendeed werkte ie weer picobello. Ik was eigenlijk shit-chagerijnig toen ik merkte dat ik mijn box niet kon bekijken, maar toen ik het weer deed en het intro van de show in beeld kwam stond ik bijna met tranen in mijn ogen. Mijn (waarschijnlijk) favoriete serie allertijden EINDELIJK in mijn bezit. Joy! Joy! Joy! Dit wordt nog een LANGE nacht. :)

Btw: voor de mensen die naar meer info over de serie op zoek zijn (zoals bijv. character- en episode-guides) kan ik http://www.twinpeaks.org/ erg aanbevelen. De site wordt niet meer echt veel bijgewerkt, maar is nog steeds erg uitvoerig qua informatie.

Edwin V
13-11-2002, 21:30
Ben ik overigens de enige die vindt dat de pilot episode er bedroevend uitziet? Meteen na LOTR kijken wel ja, maar na een tijdje vind ik het toch wel meevallen voor een TV serie. Ik heb wel slechtere gezien.

Richard B.
13-11-2002, 21:45
Ben ik overigens de enige die vindt dat de pilot episode er bedroevend uitziet? Geen contrast, dichtgelopen zwarten, fletse kleuren enz. Het lijkt wel of ik bij elke scene m'n tv opnieuw moet afregelen... Ik heb het idee dat aan deze aflevering niets is opgelapt, geremasterd e.d. zoals bij de andere in deze box (die er wel echt fantastisch uitzien) omdat de pilot in de US (i.v.m. een rechtenkwestie) niet in de box set zit. Maar goed, niet zeuren, ik ben al waanzinnig blij dat Twin Peaks eindelijk op DVD uit is.

De kwaliteit houdt niet over nee, maar is toch nog wel acceptabel. De pilot is sowieso een beetje een buitenbeentje in de serie dus dat mag van mij dan nog wel. Het is al een aanwinst dat ie in de set zit.

Een vraagje over de pilot die ik nu zit te kijken. Is dit nou de Europese of de Amerikaanse Pilot? Ik begreep dat er aan het eind van de Europese eigenlijk al een soort ontknoping van de moord van Laura Palmer plaats zal vinden. Het is alweer zo'n tijd geleden dat ik de serie voor het laatst gezien dus ik weet even niet meer precies hoe het zat.

Ok en nu ga ik even een kop 'damn fine coffee' inschenken. :D


EDIT: een andere erg aardige site over TP is http://www.twinpeaksgazette.com/

Richard B.
13-11-2002, 22:18
Gelukkig. Ik lees nu net dat de pilot de Amerikaanse is en niet de Europese.

EDIT: weet iemand trouwens of er al een season 2 box in de pijplijn zit?

Richard B.
13-11-2002, 22:41
Ik zit nu trouwens episode 1 te kijken en ik moet zeggen dat er toch wel een verschil van dag en nacht zit tussen de kwaliteit van die aflevering (en de rest van de afleveringen) en de pilot. De pilot is misschien net iets beter dan VHS terwijl de gewone afleveringen echt een schitterende beeldkwaliteit hebben! Kan me niet herinneren het op tv ooit zo mooi en scherp gezien te hebben. Echt genieten is dit.

Theo B
14-11-2002, 00:25
Een vraagje over de pilot die ik nu zit te kijken. Is dit nou de Europese of de Amerikaanse Pilot? Ik begreep dat er aan het eind van de Europese eigenlijk al een soort ontknoping van de moord van Laura Palmer plaats zal vinden. Het is alweer zo'n tijd geleden dat ik de serie voor het laatst gezien dus ik weet even niet meer precies hoe het zat.


De Europese pilot zoals destijds door BBC en RTL4 uitgezonden is dezelfde als de Amerikaanse pilot. Er is echter ook de Europese pilotversie (die op video is uitgebracht) waarin de eerste 90 minuten (de complete Amerikaanse pilot) wel exact hetzelfde zijn, maar waarna er in ruim vijftien minuten een soort ontknoping volgt. In dat alternatieve slot zijn beelden van aflevering 3 (de droomscene), wat extra scenes (Andy die tuba aan het spelen is bijvoorbeeld) en een geforceerde ontknoping die weinig heeft te maken met de daadwerkelijke ontknoping. Wel grappig om te zien, maar niet echt relevant. Het zou wel leuk zijn geweest als die scenes als deleted scenes waren toegevoegd.

Martin de Goeij
14-11-2002, 07:23
Nee, met de schijven is niets mis: het probleem is alleen dat ik met de front-knopjes niet over het taalmenu kan navigeren wat ie eerst toont. Bij de meeste schijven kan ik op 'stop' klikken en dan weer op 'start' en dan speelt ie gewoon het eerste hoofdstuk (en kan ik gewoon met 'back' en 'forward' daar doorheen navigeren). Bij de TP-schijven hebben ze alle knoppen behalve de 'enter' en de stuurknoppen geblokkeerd op het taalmenu (ook de stop-knop). Het enigste wat ik kan doen is de schijf-lade openen en sluiten maar dan krijg ik wederom het taalmenu. Heb nu al meerdere knoppencombinaties geprobeert maar helaas allemaal zonder resultaat. Balen! http://www.smilies.org/basesmilies/encolere.gifIk haat dat als ze 'via de dvd' de ab (of toetsen op de dvd) blokkeren, ik heb het ook ondervonden bij TP, maar andere dvd's hebben d'r ook een handje van...very annoyinghttp://www.smilies.org/basesmilies/sportifs2.gif

Martin de Goeij
14-11-2002, 07:26
OOOOOOHHH YEEEEESSSS!!!! Mijn speler doet het weer!!! Dacht dat het aan de sensor van de afstandbediening op het aparaat zelf lag, maar nadat ik de batterijen van de remote er een uurtje uitgehaald had en ze er weer eendeed werkte ie weer picobello. Ik was eigenlijk shit-chagerijnig toen ik merkte dat ik mijn box niet kon bekijken, maar toen ik het weer deed en het intro van de show in beeld kwam stond ik bijna met tranen in mijn ogen. Mijn (waarschijnlijk) favoriete serie allertijden EINDELIJK in mijn bezit. Joy! Joy! Joy! Dit wordt nog een LANGE nacht. :)

Btw: voor de mensen die naar meer info over de serie op zoek zijn (zoals bijv. character- en episode-guides) kan ik http://www.twinpeaks.org/ erg aanbevelen. De site wordt niet meer echt veel bijgewerkt, maar is nog steeds erg uitvoerig qua informatie. http://www.smilies.org/basesmilies/099.gif heel goed, jôh!

JeroenDeluxe
14-11-2002, 07:27
wat bedoel je precies met het blokkeren van toetsen? is het een soort beveiliging?

Richard B.
14-11-2002, 08:58
wat bedoel je precies met het blokkeren van toetsen? is het een soort beveiliging?

Bij somige DVD's merk ik dat bepaalde standaard-functies van de speler door de schijf geblokkeerd worden. Ondertitels is daar een bekend voorbeeld van: bij de meeste Fox-dvd's moet je die perse via het menu selecteren en kun je dit niet doen met de functietoetsen op de afstandbediening (tenminste: niet op mijn Philips). Deze zijn dan geblokkeerd en kun je niet gebruiken. In dit geval was dat dus met de stopknop op het taalselectie menu (die bij het opstarten werd getoond) dus ook het geval.

Richard B.
14-11-2002, 09:02
http://www.smilies.org/basesmilies/099.gif heel goed, jôh!

Man ik was echt blij! Dat plan om ze 'back-to-back' te gaan bekijken heb ik trouwens maar even niet uitgevoerd: 8,5 uur tv was me toch iets teveel. Gelukkig was ik een weekje vrij dus ben ik ze nu aan het bekijken (ben inmiddels bij aflevering 4). Damn, die serie blijft gewoon goed na ruim 10 jaar.

Martin de Goeij
14-11-2002, 09:41
Bij somige DVD's merk ik dat bepaalde standaard-functies van de speler door de schijf geblokkeerd worden. Ondertitels is daar een bekend voorbeeld van: bij de meeste Fox-dvd's moet je die perse via het menu selecteren en kun je dit niet doen met de functietoetsen op de afstandbediening (tenminste: niet op mijn Philips). Deze zijn dan geblokkeerd en kun je niet gebruiken. In dit geval was dat dus met de stopknop op het taalselectie menu (die bij het opstarten werd getoond) dus ook het geval. Dat is echt heel irri...http://www.smilies.org/basesmilies/1033830765.gifZie ook het nut er niet van in :rolleyes:

Martin de Goeij
14-11-2002, 09:47
Man ik was echt blij! Dat plan om ze 'back-to-back' te gaan bekijken heb ik trouwens maar even niet uitgevoerd: 8,5 uur tv was me toch iets teveel. Gelukkig was ik een weekje vrij dus ben ik ze nu aan het bekijken (ben inmiddels bij aflevering 4). Damn, die serie blijft gewoon goed na ruim 10 jaar. Ik ga hem tzt voor eerst kijken, en FWWM als laatste, na de seizoenen.:)

FrenkieB
14-11-2002, 16:14
...In dat alternatieve slot zijn beelden van aflevering 3 (de droomscene), wat extra scenes (Andy die tuba aan het spelen is bijvoorbeeld) en een geforceerde ontknoping die weinig heeft te maken met de daadwerkelijke ontknoping. ...

Yep..ik heb die amerikaanse VHS met op het einde inderdaad die scene in de rode kamer waar die dwerg achterstevoren praat...

Dan the Man
28-01-2003, 23:52
Zoals al gezegd, op 22 mei moet Twin Peaks: Second Season verschijnen. Misschien zal 'ie alleen nog ddurder dan Season 1 worden hij bestaat namelijk uit;

Episode 8 (90 minuten)
Episode 9 tm 29 (ieder 45 minuten)
Dit is dus 17,5 uur en niet 6,75 uur die op Season 1 staan, hoop niet dat ze de prijs aan de hand van het aantal uren gaan berekenen!

PS: De MediaMarkt had 'em al in bestelling staan voor 22/5, Season 1 kostte daar de eerste weken €45,95 en nu €49,95. Daar snel toeslaan dus!

Bob Hiemstra
29-01-2003, 19:52
Het zou mij niet verbazen als ze season 2 verdelen over 2 boxen ofzo, season 1 is 3 dvd's voor 7 afleveringen, dan zou season 2 wel 10 dvd's kunnen worden, beetje veel voor 1 box

Richard B.
29-01-2003, 22:12
Zoals al gezegd, op 22 mei moet Twin Peaks: Second Season verschijnen. Misschien zal 'ie alleen nog ddurder dan Season 1 worden hij bestaat namelijk uit;

Episode 8 (90 minuten)
Episode 9 tm 29 (ieder 45 minuten)
Dit is dus 17,5 uur en niet 6,75 uur die op Season 1 staan, hoop niet dat ze de prijs aan de hand van het aantal uren gaan berekenen!

PS: De MediaMarkt had 'em al in bestelling staan voor 22/5, Season 1 kostte daar de eerste weken €45,95 en nu €49,95. Daar snel toeslaan dus!

Cool! 22-5 staat genoteerd. Heel mooi nieuws.

Ik hoop dat de prijs een beetje binnen de perken blijft. Hoe verhoud die 17,5 uur zich tot bijv. zoiets als de Buffy-boxen? En qua prijs? Als ik daarvan een indicatie heb dan kan ik nu alvast geld opzij zetten. :D

Rochan
29-01-2003, 22:20
Cool! 22-5 staat genoteerd. Heel mooi nieuws.

Ik hoop dat de prijs een beetje binnen de perken blijft. Hoe verhoud die 17,5 uur zich tot bijv. zoiets als de Buffy-boxen? En qua prijs? Als ik daarvan een indicatie heb dan kan ik nu alvast geld opzij zetten. :D

De tijd van de Buffyboxen (vanaf seizoen 2 en verder) is ongeveer 17 uur. Ze kosten bij FRS 124.99 Euro, bij MM varierend van 100 Euro tot 124.99 Euro. Ik heb ze zelf bij de Makro gekocht voor 85 Euro :)

Richard B.
29-01-2003, 22:42
De tijd van de Buffyboxen (vanaf seizoen 2 en verder) is ongeveer 17 uur. Ze kosten bij FRS 124.99 Euro, bij MM varierend van 100 Euro tot 124.99 Euro. Ik heb ze zelf bij de Makro gekocht voor 85 Euro :)

Oef! Da's niet misselijk. Ter zijner tijd maar eens de prijzen bij MM in de gaten houden denk ik (als het voor TP ook op dat soort prijzen uitkomt dan).

Luther Hartog
10-02-2003, 17:41
Volgens de release-lijst van DVD-Home.nl wordt het tweede seizoen uitgebracht op op 22 mei door Paramount. Nog een paar nachtjes slapen/liggen wachten dus. Ik weet mijn verjaardagskado al:)

Luther Hartog
10-02-2003, 17:43
Het zou mij niet verbazen als ze season 2 verdelen over 2 boxen ofzo, season 1 is 3 dvd's voor 7 afleveringen, dan zou season 2 wel 10 dvd's kunnen worden, beetje veel voor 1 box Ik dacht dat er in totaal 3 boxen van Twin Peaks uit zouden komen? :confused:

Luther Hartog
14-02-2003, 19:39
Waarom staat Twin Peaks elke keer in het rood geschreven?

Art
14-02-2003, 19:43
Waarom staat Twin Peaks elke keer in het rood geschreven?
Heb je de zoekfunctie gebruikt? :o :D

Rob P.
14-02-2003, 19:45
Waarom staat Twin Peaks elke keer in het rood geschreven?

Dat komt waarschijnlijk doordat je op Twin Peaks gezocht hebt. Dan kan je, als het goed is, ook bovenin je url-balk zien dat er een extra eigenschap is toegevoegd aan de URL. Waarschijnlijk iets van "Twin Peaks = "Red"";)

Art
14-02-2003, 19:48
Dat komt waarschijnlijk doordat je op Twin Peaks gezocht hebt. Dan kan je, als het goed is, ook bovenin je url-balk zien dat er een extra eigenschap is toegevoegd aan de URL. Waarschijnlijk iets van "Twin Peaks = "Red"";)
Dat dacht ik dus ook al :D

Evel Knievel
14-02-2003, 23:57
On various ebay-sites there are auctions concerning one 8-DVD-All-Episodes-Box of Twin Peaks...in the UK it's around 62 pounds which is appro. 94 €, in Germany the auctions it's about 85€...what's your opinion on this?
example: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=23280&item=3312100518&rd=1

Rochan
15-02-2003, 00:02
On various ebay-sites there are auctions concerning one 8-DVD-All-Episodes-Box of Twin Peaks...in the UK it's around 62 pounds which is appro. 94 €, in Germany the auctions it's about 85€...what's your opinion on this?
example: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=23280&item=3312100518&rd=1

Wist niet dat er een al een box uit is met alle afleveringen en de pilot:confused: is dit wel een legale versie?:o

Evel Knievel
15-02-2003, 00:08
sorry, for not posting in dutch, I'm too tired to try and it's not that good, understanding nearly perfect (reading/listening), speaking is Ok, but writing...is een ramp...or something like that.

I think its definetly legal...in Germany and the US in special ebay is that big that they are constantly scanning the auctions for illegal material, so I think it's OK.

Rochan
15-02-2003, 00:13
sorry, for not posting in dutch, I'm too tired to try and it's not that good, understanding nearly perfect (reading/listening), speaking is Ok, but writing...is een ramp...or something like that.

I think its definetly legal...in Germany and the US in special ebay is that big that they are constantly scanning the auctions for illegal material, so I think it's OK.
Thanks for the info:) So 85 Euro or 92 Euro is cheap for the complete serie.:) But I still have my doubts, if it is a legal version, because I never read or see an anouncement, that there is a box with the complete serie:o

Evel Knievel
15-02-2003, 00:19
hmm...according to the descriptions it's a Spanish import...


because I never read or see an anouncement, that there is a box with the complete serie

so did I...that's why I'm asking if anyone has experiences with this box...maybe there is somebody out there:D

Rob P.
15-02-2003, 14:08
Dat dacht ik dus ook al :D

Dat we dat aan LUTHER HARTOG moeten uitleggen zeg..:D ;)

Evel Knievel
15-02-2003, 14:45
In the UK there's a DVD-Dealer who sells his stuff via ebay and he/she has written in his auction description that it is a official release and no copyright piracy and he/she checked it because if he/she would sell an unofficial copy he/she would get in serious trouble.

Sonny_C
17-02-2003, 10:47
Zoals al gezegd, op 22 mei moet Twin Peaks: Second Season verschijnen....

Weet iemand dit ''officieel'' te bevestigen?
Op de site van Paramount kan ik hier namelijk niets over terug vinden:confused:

Rogier Burghout
17-02-2003, 12:25
Dit wordt gezegd op dvdcompare.org.uk:

R2 (Spain) - Manga Films


Photogallery
Spanish Subtitles
4:3 non anamorphic PAL
Dolby Digital Stereo English format
Dolby Digital Stereo Spanish format
Special Case
Note - Only available in an 8 DVD set with the pilot and Season 2.

It is not known if the Pilot is the original version or the edited European version

Het lijkt dus om een officiele uitgave te gaan...

Edit: via de volgende link kan je em bestellen voor 73 euro (niet echt duur dus)
http://tiendadvd.starscafe.com/DVD_Videos.asp?sec=encontrar&resto=3FL1HS7IIPTYN

Evel Knievel
17-02-2003, 22:45
yeah...and fucking 30,70 Euro for delivery...some auctions on German ebay are now with 79€ "buy now"...but I don't know how much they would take for delivery to Holland...maybe an even cheaper alternative... nearly 31 € delivery, damn.

Sonny_C
18-02-2003, 13:04
Dit wordt gezegd op dvdcompare.org.uk:

R2 (Spain) - Manga Films


Photogallery
Spanish Subtitles
4:3 non anamorphic PAL
Dolby Digital Stereo English format
Dolby Digital Stereo Spanish format
Special Case
Note - Only available in an 8 DVD set with the pilot and Season 2.

It is not known if the Pilot is the original version or the edited European version

Het lijkt dus om een officiele uitgave te gaan...

Edit: via de volgende link kan je em bestellen voor 73 euro (niet echt duur dus)
http://tiendadvd.starscafe.com/DVD_Videos.asp?sec=encontrar&resto=3FL1HS7IIPTYN

Ja, maar dit gaat over een of andere wazige Spaanse release, niet over de Paramount season 2 release...
...ik kan hier ook nog steeds niets over vinden...

Richard B.
15-06-2003, 17:31
Iemand al iets gehoord over een officiele release-datum van season 2? Het meest recente wat ik gehoord heb is oktober of november maar ik hoorde ook iets over dat ie zelfs doorgeschoven zou zijn naar 2004.

volsk
13-09-2003, 17:02
Na verschillende mailtjes naar Paramount, kreeg ik van Paramount Nederland de volgende reactie:


Twin Peaks seizoen twee staat voor dit jaar nog niet op het releaseschema.
Deze wordt waarschijnlijk dus volgend jaar pas hier in Nederland
uitgebracht. Wij hebben hier overigens ook alleen het relaeseschema van
Nederland, ik kan je dus niet vertellen in welke landen de DVD al wel uit
is en of hij in het Verenigd Koninkrijk al uit is/ wanneer hij daar uit
komt.

Ik heb inmiddels de "wazige" Spaanse versie besteld als die binnen is zal ik vertellen wat de kwaliteit is.

JFC
15-11-2003, 11:01
En is ie binnen????

volsk
16-11-2003, 15:28
En is ie binnen????
Ja, is inmiddels binnen.
En ik heb ook alles al gekeken. De kwaliteit is niet wat je gewend bent bij DVD's. Meer VHS-kwaliteit. En bij de laatste aflevering is Spaanse ondertiteling ingebakken. Alleen kleine stukjes maar wel irritant. Verder kan je de ondertiteling gewoon uitzetten.

Maar 70 euro voor de pilot, seizoen 1 en seizoen 2 is niet veel.

JFC
16-11-2003, 15:36
Hmm, een beeetje armoedige release dus?
Hopelijk is de Nederlandse uitgave straks meer van het niveau van de eerste box.
Uit hoeveel afleveringen bestaat seizoen 2 in jouw box?

ToshiroMifune
16-11-2003, 15:40
November 9th 2003
TVShowsOnDVD.com Reports Season 1 Sales Not Profitable Enough to Cover Production Costs
In a very surprising twist, it looks as though Artisan is now saying that Season 1 did not sell enough copies to cover costs. Not sure what to make of this. Sad news indeed. Hopefully Paramount Germany will keep good on their promise to release Season 2 in November 2004. US fans, get ready to buy a Region Free DVD Players.

Click to read the exclusive article on TVShowsonDVD.com (http://www.tvshowsondvd.com/newsitem.cfm?NewsID=815)

This just doesn't sit right with me. In the January 24th 2002 issue of the Chicago Tribune, President of Artisan Home Entertainment was quoted:

The studios generally won't release sales figures for TV-based DVDs. But Steven Beeks, president of Artisan Home Entertainment, said he thinks other studios are experiencing DVD successes similar to the one he had with the first season of "Twin Peaks," the moody David Lynch drama about solving a murder in a quirky town. In the three years that it has been distributing videos of "Twin Peaks" episodes, Artisan has sold between 30,000 and 40,000. Inc ontrast, Beeks said, in the few weeks since the series' first-season boxed set has been out on DVD, Artisan has sold about 150,000.

I even remember that demand was so high on Season 1 pre-orders, that it was delayed a week just so Artisan would be able to produce more units Something seems very fishy about this whole thing.

In any case, Artisan is now owned by Lions Gate, and if you would like to let Lions Gate know that there is demand for Season 2 of Twin Peaks on DVD, you can send an email here:

feedbacklg@lionsgatefilms.com


van dugpa.com[/url]

rtoonen
16-11-2003, 18:05
Vandaag toevallig seizoen 1 zitten kijken. Ik kan maar 1 ding zeggen: IK WIL MEER!

Ik hoop dat er gauw goed nieuws komt van het TP -op-DVD front.

gr,

Rob

Richard B.
16-11-2003, 18:22
November 9th 2003
TVShowsOnDVD.com Reports Season 1 Sales Not Profitable Enough to Cover Production Costs
In a very surprising twist, it looks as though Artisan is now saying that Season 1 did not sell enough copies to cover costs. Not sure what to make of this. Sad news indeed. Hopefully Paramount Germany will keep good on their promise to release Season 2 in November 2004. US fans, get ready to buy a Region Free DVD Players.

Click to read the exclusive article on TVShowsonDVD.com (http://www.tvshowsondvd.com/newsitem.cfm?NewsID=815)

This just doesn't sit right with me. In the January 24th 2002 issue of the Chicago Tribune, President of Artisan Home Entertainment was quoted:

The studios generally won't release sales figures for TV-based DVDs. But Steven Beeks, president of Artisan Home Entertainment, said he thinks other studios are experiencing DVD successes similar to the one he had with the first season of "Twin Peaks," the moody David Lynch drama about solving a murder in a quirky town. In the three years that it has been distributing videos of "Twin Peaks" episodes, Artisan has sold between 30,000 and 40,000. Inc ontrast, Beeks said, in the few weeks since the series' first-season boxed set has been out on DVD, Artisan has sold about 150,000.

I even remember that demand was so high on Season 1 pre-orders, that it was delayed a week just so Artisan would be able to produce more units Something seems very fishy about this whole thing.

In any case, Artisan is now owned by Lions Gate, and if you would like to let Lions Gate know that there is demand for Season 2 of Twin Peaks on DVD, you can send an email here:

feedbacklg@lionsgatefilms.com


van dugpa.com[/url]
Hmm.. da's een beetje verontrustende berichtgeving. Nou ja ik hou me maar vast aan die verkoopcijfers: met zulke aantallen zullen ze toch wel met een tweede box komen toch?

JFC
16-11-2003, 20:26
Ziet er naar uit dat we dus met z'n allen moeten gaan mailen.
Je kunt je toch niet voorstellen dat men niet de gehele serie uit gaat brengen he?
Ik bedoel, een voetbalwedstrijd zend toch ook in z'n geheel uit, niet alleen de eerste helft?

Maar als ik dit lees, ben ik wel bang dat ALS die box van season 2 uitkomt, het een stuk kariger zal worden dan die van season I waarvan het niveau natuurlijk uitermate hoogstaand is.

gurtie
17-11-2003, 12:12
Dankzij dhr. Cyco heb ik seizoen 1 aangeschaft en bekeken, niet wetende dat de 2e serie er nog niet is........ :?

Is er ook een therapieclupje

Wat een wereldserie

Wat ik trouwens ook ergens niet begrijp is dat de serie niet wordt herhaald op TV......(misschien doordat op een gegeven moment er teveel verhaalslijnen waren en vele afhaakte....zoals ik)

Nou ik ga ook maar even mailen :D en tussendoor even een stukje Cherriepie met zwarte koffie

Rob P.
17-11-2003, 20:39
Ik denk dat zowel het uitblijven van tv-herhalingen en het uitkomen van seizoen 2 zo lang op zich laat wachten wegens de versnipperde rechten. Omdat deze serie bv mede geproduceerd is door Mark Frost en Lynch zelf. En deze twee niet echt 'on speaking terms" zijn, kan het nog wel ff gaan duren voordat een maatschappij (zoals Columbia met seizoen één) het hele twede seizoen onder beheer krijgt.

Neemt niet weg dat ik er bij blijf dat het tweede seizon toch beduidend minder is dan het eerste seizoen. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Rob P.
18-11-2003, 09:24
En dan zul je dus zien, dat wanneer je het net zeker denkt te weten.
:P


http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=342331#342331

:wink:

raymonddeniet
09-02-2004, 18:59
kreeg vandaag dit antwoord van Paramount Nederland:



Beste Raymond,

Waarschijnlijk zal eind dit jaar het 2e seizoen op DVD verschijnen.

Met Vriendelijke groet,

Paramount Home Entertainment Netherlands BV

JFC_
09-02-2004, 19:09
Jammie, jammie, jammie!!! :bier:

Alleen jammer van dat ene woordje "waarschijnlijk" ...

rtoonen
09-02-2004, 19:56
Jottem!!

theThinWhiteDuke
10-02-2004, 15:43
Die mail kreeg ik ook.......een half jaar geleden......

raymonddeniet
10-02-2004, 16:02
Die mail kreeg ik ook.......een half jaar geleden......

dat is dan toch gunstig. is de planning nog niet gewijzigd :wink:

theThinWhiteDuke
10-02-2004, 16:22
Die mail kreeg ik ook.......een half jaar geleden......

dat is dan toch gunstig. is de planning nog niet gewijzigd :wink:
hehe....positive thinking :wink:

Headhunter
12-03-2004, 15:34
Net seizoen 1 afgekeken. Geweldig! :)

Kan echt niet wachten tot seizoen 2 uitkomt... dus hopelijk gaat die release gewoon door.

Ben wel heel erg benieuwd, ook vooral omdat episode 7 van seizoen 1 op zo'n climax eindigt.

Ik wil meer!

JFC_
12-03-2004, 16:18
Dat is nu precies de reden waarom ik pas wil gaan kijken als ik alles compleet heb!

Headhunter
12-03-2004, 16:22
Dat is nu precies de reden waarom ik pas wil gaan kijken als ik alles compleet heb!

Lijkt me wel verstandig ja. ;)

bard
22-03-2004, 15:58
Kreeg net bericht van paramount. De release staat nu gepland in september 2004, maar onder voorbehoud, dus...

Biebs
09-05-2004, 13:05
Volgende data op dvd-home.nl :

23-09-2004 Twin Peaks - Seizoen 2 - deel 1 TV film/serie Paramount
14-10-2004 Twin Peaks - Seizoen 2 - deel 2 TV film/serie Paramount

Laat ons hopen dat het er nu eindelijk ook écht zal komen.

Mark de Jong
09-05-2004, 13:24
Het duurt nog even, maar hopelijk is het de moeite waard :)

Renny Collard
09-05-2004, 21:04
Toch nog wat om in het najaar uit te kijken. (buiten ROTK natuurlijk).

Robbie25jr
31-05-2004, 18:22
Ga dan binnenkort toch maar eerst seizoen 1 kopen

Jaap22
31-05-2004, 19:23
Ga dan binnenkort toch maar eerst seizoen 1 kopen

Ik heb hem vorige week binnen en ik had de serie nog nooit gezien. Na de pilot-aflevering was ik al verkocht en heb in no-time het eerste seizoen afgekeken. Echt geweldig. Nu kan ik natuurlijk niet voor jou beslissen, maar aanraden kan ik hem zeker!

Even voor de mensen die bekend zijn met Twin Peaks een vraagje:

Fire Walk With Me moet je pas gaan bekijken als je alle afleveringen (dus inclusief seizoen 2) hebt gezien?

Richard B.
31-05-2004, 21:16
Even voor de mensen die bekend zijn met Twin Peaks een vraagje:

Fire Walk With Me moet je pas gaan bekijken als je alle afleveringen (dus inclusief seizoen 2) hebt gezien?
Inderdaad. De film bevat wat spoilers m.b.t. de serie dus dat is wel verstandig.

De beste optie is (vind ik dan) om de film helemaal NOOIT te bekijken. :mrgreen:

Caledonians
24-06-2004, 11:17
Is de release van Twin Peaks: Season 2 al officieel bevestigd?

Biebs
24-06-2004, 12:44
Neen, nog niks officieel bevestigd en het zal ook dit keer niks worden want de twee hoger vermelde data zijn inmiddels geschrapt uit de release lijst van dvd-home.

op 22/6 volgend bericht op twinpeaksgazette :

Twin Peaks Season 2 on DVD Next Year?

We received word today concerning Twin Peaks Season 2. According to an email, there are now shops (not sure if they are online or physical stores) that are spreading word that Region 2 could see season 2 of Twin Peaks sometime between April and June of next year. We've not been able to confirm, and as we know, we've heard similar things before.

... het wordt zo stilaan een neverending story :roll:

Markys
24-06-2004, 13:05
Voor dit jaar staat hij ook niet meer bij Paramount in de planning. Helaas!

raymond koene
25-06-2004, 12:44
Voor dit jaar staat hij ook niet meer bij Paramount in de planning. Helaas!

Ik vraag mij af waarom het allemaal zolang moet duren... :cry:

Major Goodvibes
25-06-2004, 12:58
ik zat laatst op een spaanse site, daar kan je alle 29 afleveringen kopen op 8 discs. zie; http://www.dvdgo.com/product.asp?prodid=6587

Aronofsky
30-06-2004, 23:47
ik zat laatst op een spaanse site, daar kan je alle 29 afleveringen kopen op 8 discs. zie; http://www.dvdgo.com/product.asp?prodid=6587

Dit is naar alle waarschijnlijkheid (altijd een slag om de arm houden, maar eigenlijk weet ik het zeker) de eerder in deze thread genoemde VHS-kwaliteit, Spaanse ondertiteling in de laatste aflevering ingebakken-versie....maar voor de ongeduldigen natuurlijk wel een optie.
Niet gevreesd, er is nog altijd dit, vrij kansloze :cry: , initiatief: teken een petitie: http://www.petitiononline.com/tpdvdnow/petition.html

Anders zijn Paramount boycotten of een hongerstaking organiseren nog een ideetje? :roll:

Robbie25jr
11-07-2004, 10:35
Ik wacht wel met het kopen van seizoen 1 tot seizoen 2 uitkomt

Biebs
18-08-2004, 18:36
Op dvd-home :

23-03-2005 Twin Peaks - Seizoen 2 - deel 1 TV film/serie Paramount
23-03-2005 Twin Peaks - Seizoen 2 - deel 2 TV film/serie Paramount

Zou het er dant toch ooit van komen :?:

ZoekenDVD
18-08-2004, 18:42
Dit is dus echt vervelend :x

Brengen ze een super mooie boxset uit van het eerste seizoen, duurt het een paar jaar voordat deel 2 uitkomt!!

Het heeft toch te maken met rechten of zoiets?

Nouja, wij de consument zijn er in ieder geval de dupe van :cry:

Richard B.
18-08-2004, 18:55
Dit is dus echt vervelend :x

Brengen ze een super mooie boxset uit van het eerste seizoen, duurt het een paar jaar voordat deel 2 uitkomt!!

Het heeft toch te maken met rechten of zoiets?

Nouja, wij de consument zijn er in ieder geval de dupe van :cry:
Het zal niet vanzelf gaan dat produceren van een dvd-release. Het feit dat ie niet in de VS uitkomt zal ook niet geholpen hebben.

Ik ben in ieder geval blij dat deze sets er nu aankomen. Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.

The_Cure
18-08-2004, 20:30
Waarom opeens van seizoen 2 , 2 aparte boxen?? waarom niet gewoon 1 box met volledig seizoen 2.... :-S

Eddy
18-08-2004, 20:45
Waarom opeens van seizoen 2 , 2 aparte boxen?? waarom niet gewoon 1 box met volledig seizoen 2.... :-S
Seizoen twee was veel langer en bestond uit episode 8 (90 minuten) en episodes 9 tm 29 (ieder 45 minuten). Ik denk dat Paramount kiest voor steeds een zelfde box van 4 discs zodat je straks drie ongeveer identieke setjes in de kast hebt staan. Er kan natuurlijk ook een commerciele reden voor zijn, men is in de business om geld te verdienen per slot van rekening.

Major Goodvibes
18-08-2004, 20:53
Net de online petitie getekend.. Jongens, zie het zo: Als ie dan eindelijk uitkomt ben je dubbel zo blij. Het heeft ook wel weer iets eigenzinnig David Lynch achtigs dat het zo lang duurt.

stijn
19-08-2004, 08:25
is het slim om nu al serie 1 te kopen? ik zit te twijfelen en kan me goed voorstellen dat het verhaal te vaag blijft na alleen serie 1 (blijft uberhaupt een vaag verhaal, maar je snapt wat ik bedoel).
is het niet intressanter om te wachten op seizoen 2 en dan alles in 1 keer te zien?
dus: vraagje aan de eigenaars van serie 1, is het de moeite waard, of blijft het allemaal onafgerond en te vaag?

Beschuitfluiter
19-08-2004, 08:40
is het slim om nu al serie 1 te kopen? ik zit te twijfelen en kan me goed voorstellen dat het verhaal te vaag blijft na alleen serie 1 (blijft uberhaupt een vaag verhaal, maar je snapt wat ik bedoel).
is het niet intressanter om te wachten op seizoen 2 en dan alles in 1 keer te zien?
dus: vraagje aan de eigenaars van serie 1, is het de moeite waard, of blijft het allemaal onafgerond en te vaag?
Het blijft onafgerond en vaag, maar dat IS Twin Peaks nu eenmaal.
Ik heb de box gekocht en gekeken en ervan genoten, maar wil nu ook vlug seizoen 2 hebben/kijken.

Wat ik aanraad? niets, ik weet alleen dat ik de serie briljant vind en dat ik blij ben dat ik nu al seizoen 1 zo vaak kan kijken als ik wil.

Eddy
19-08-2004, 09:44
is het slim om nu al serie 1 te kopen? ik zit te twijfelen en kan me goed voorstellen dat het verhaal te vaag blijft na alleen serie 1 (blijft uberhaupt een vaag verhaal, maar je snapt wat ik bedoel).
is het niet intressanter om te wachten op seizoen 2 en dan alles in 1 keer te zien?
dus: vraagje aan de eigenaars van serie 1, is het de moeite waard, of blijft het allemaal onafgerond en te vaag?
In 1990 had ik de complete serie al op tv gezien. De ontknoping is voor mij dan ook geen verrassing meer. En hoewel het toen een enorme drijfveer was om te blijven kijken, is de serie van een dergelijke kwaliteit dat ook als je alles al weet, toch aflevering na aflevering weer geboeid voor de buis zit.
Twin Peaks is een serie met meerdere lagen en de afleveringen blijven fantastisch om te zien. Het verhaal wordt erg goed verteld met de ongeveer 40 personages (van normaal tot weird tot komisch) die bijna in elke aflevering te zien zijn. Het verhaal van Twin Peaks bevat humor, spanning, drama, science-fiction, horror en nog veel meer. Erg leuk is ook te zien hoe ze in verschillende afleveringen klassieke films eren(bijvoorbeeld The Manchurian Candidate).
Wat dat betreft was het eerste seizoen veel beter dan het tweede en laatste seizoen. De eerste afleveringen zijn nog prima te behappen, maar naar het einde toe, als er steeds weer nieuwe verhaallijnen worden geïntroduceerd, begint het enorm in te zakken.
Natuurlijk ga ik het tweede seizoen ook aanschaffen en dan meteen avond na avond helemaal uitkijken. Ik vind het dan ook de beste serie ooit gemaakt (vooral seizoen één). Maar ik denk dat ik in de toekomst toch meer zal gaan terugzien van het eerste seizoen. Dat doe ik nu al regelmatig en ik vermaak mij er prima mee.
Wat je vraag betreft, ik denk dat je daar alleen zelf antwoord op kan geven. Het eerste seizoen eindigt weliswaar met een enorme cliffhanger, maar je hebt dan al wel de mooiste serie ooit in je kast staan. En prachtige afleveringen waar je steeds weer opnieuw van kan genieten.

Jeronimo
19-08-2004, 11:18
Eddy, hier sluit ik me helemaal bij aan! De serie is inderdaad een klassieker!

JFC_
31-08-2004, 19:55
Daarom wil ik ook pas (weer) gaan kijken als ik ALLE afleveringen thuis heb staan.
En dan net als toendertijd op tv, iedere week 1 aflevering.
Ik hoop dat ik het geduld kan opbrengen, maar de beleving zal bijna dezelfde zijn.
Ik zeg bijna, omdat ik nu WEL weet hoe het af gaat lopen.

Maar ik ben alleen bang dat er straks afstel van uitstel komt.
Ze doen nu al twee jaar moeilijk over dat tweede seizoen. :roll:

Richard B.
17-10-2004, 19:56
Interessant nieuwtje dat ik las op 'een ander forum'. :mrgreen:


Twin Peaks Season 2 DVD update

It's almost the end of 2004 and the big question everyone is asking is, what's up with Season Two of Twin Peaks on dvd? Well, here's the latest. Our sources within Paramount say it's almost a sure thing that you'll see Season Two, as well as a re-release of Season One with the Pilot included, released by Paramount as soon as the rights revert back to them around September 2005. The current rights holder, Lion's Gate (formally Artisan) has no plans to further exploit Twin Peaks or any of it's Spelling Entertainment titles due to the short time frame they have before the rights are lost. So it's all up to Paramount now. Our sources also tell us that part of the reason for the delay of Season Two in other international regions is to have one big release worldwide around the same time in every country, US included. So for you folks overseas, you're also being affected by the rights issue here in the US. The other, though somewhat lesser reason for the delay is to allow more time to work on bonus features. But Paramount is committed to TV on dvd in a big way, and is eager to exploit all the Spelling holdings once they get the rights back, Twin Peaks and Beverly Hills 90210 being the first two they are planning on releasing. Keep in mind that none of this constitutes an official announcment, so these plans are always subject to change. But it looks like there's a good chance we'll finally get to see Season Two on dvd in 2005.
Zie http://www.lynchnet.com/

Ik snap de rechtensituatie eigenlijk niet helemaal. In de VS komen de dvd's van Artisan maar hier in Nederland komen diezelfde dvd's + de pilot uit via Paramount? Dan ben ik benieuwd wat er gaat gebeuren met season 2. Artisan gaat geen tijd meer steken in het samenstellen van zo'n set voor regio 1 dus zal Paramount het zelf moeten doen. Kunnen we dan ook nog eens een re-issue verwachten van season 1 hier, als Paramount klaar is met hun nieuwe versie voor regio 1? Ik ben bang van niet. :(

Caledonians
18-10-2004, 08:09
Our sources within Paramount say it's almost a sure thing that you'll see Season Two, as well as a re-release of Season One with the Pilot included, released by Paramount as soon as the rights revert back to them around September 2005.

Dat is bijna nog een compleet jaar wachten! En dan ook nog eens een re-release van seizoen 1. Zal je zien dat die hoezen precies op elkaar afgestemd worden en dat de release van nu niet meer past bij seizoen 2. :(

raymond koene
18-10-2004, 08:35
:cry: :evil: :shock:
ik wilde ook alle afleveringen ineens gaan kijken, maar tot september 2005 hou ik het niet langer vol. ik ga eerdaags maar eens beginnen, dit is werkelijk ongelooflijk!!!!!

Dan the Man
21-10-2004, 22:27
Net gespot op DVD-Home.nl:

23-03-2005 Twin Peaks - Seizoen 2 - deel 1 TV film/serie Paramount
23-03-2005 Twin Peaks - Seizoen 2 - deel 2 TV film/serie Paramount

Zou het dan toch...?
(fingers crossed)

Richard B.
21-10-2004, 22:45
Net gespot op DVD-Home.nl:

23-03-2005 Twin Peaks - Seizoen 2 - deel 1 TV film/serie Paramount
23-03-2005 Twin Peaks - Seizoen 2 - deel 2 TV film/serie Paramount

Zou het dan toch...?
(fingers crossed)
Ik weet niet waarom het nodig is om dit in iedere bestaande TP-thread op dit forum te melden maar het is oud nieuws: lees de eerdere postings in deze thread maar eens door.

Richard B.
21-10-2004, 22:46
Our sources within Paramount say it's almost a sure thing that you'll see Season Two, as well as a re-release of Season One with the Pilot included, released by Paramount as soon as the rights revert back to them around September 2005.

Dat is bijna nog een compleet jaar wachten! En dan ook nog eens een re-release van seizoen 1. Zal je zien dat die hoezen precies op elkaar afgestemd worden en dat de release van nu niet meer past bij seizoen 2. :(
Die datum van september 2005 geldt alleen voor de VS. Wij krijgen de dvd's al in maart.

Caledonians
22-10-2004, 08:48
Our sources within Paramount say it's almost a sure thing that you'll see Season Two, as well as a re-release of Season One with the Pilot included, released by Paramount as soon as the rights revert back to them around September 2005.

Dat is bijna nog een compleet jaar wachten! En dan ook nog eens een re-release van seizoen 1. Zal je zien dat die hoezen precies op elkaar afgestemd worden en dat de release van nu niet meer past bij seizoen 2. :(
Die datum van september 2005 geldt alleen voor de VS. Wij krijgen de dvd's al in maart.

Dat is dan betere nieuws! :D
Ik vond seizoen 1 echt geweldig. Heb wel gehoord dat seizoen 2 wat minder is maar wil toch graag de complete serie zien om zelf een mening te vormen...

rvvnr1
22-10-2004, 10:05
Die datum van september 2005 geldt alleen voor de VS. Wij krijgen de dvd's al in maart.
Wie zegt dat? Ergens anders (zal t dadelijk wel even opzoeken) werd gesproken over een wereldwijde release in september 2005....

Richard B.
22-10-2004, 10:27
Die datum van september 2005 geldt alleen voor de VS. Wij krijgen de dvd's al in maart.
Wie zegt dat? Ergens anders (zal t dadelijk wel even opzoeken) werd gesproken over een wereldwijde release in september 2005....
De datum van 23-03-2005 is alweer een tijdje geleden officieel aangekondigt. Ze hebben hem nu al een paar keer uitgesteld dus ik verwacht niet dat ze dit nu weer gaan doen. Bij dit soort releases is een gezamelijke wereldwijde release trouwens toch heel ongewoon.

rvvnr1
22-10-2004, 10:54
Op "het andere forum" (http://www.dvdforum.nl/forum/viewtopic.php?t=33470) staat het volgende als quote afkomstig van lynchnet.com:

Our sources also tell us that part of the reason for the delay of Season Two in other international regions is to have one big release worldwide around the same time in every country, US included. So for you folks overseas, you're also being affected by the rights issue here in the US.

Niet echt goed nieuws dus... :cry:

Richard B.
22-10-2004, 11:47
Op "het andere forum" (http://www.dvdforum.nl/forum/viewtopic.php?t=33470) staat het volgende als quote afkomstig van lynchnet.com:

Our sources also tell us that part of the reason for the delay of Season Two in other international regions is to have one big release worldwide around the same time in every country, US included. So for you folks overseas, you're also being affected by the rights issue here in the US.

Niet echt goed nieuws dus... :cry:
G!
V!
D!

:evil: :x

Caledonians
23-10-2004, 10:48
Op "het andere forum" (http://www.dvdforum.nl/forum/viewtopic.php?t=33470) staat het volgende als quote afkomstig van lynchnet.com:

Our sources also tell us that part of the reason for the delay of Season Two in other international regions is to have one big release worldwide around the same time in every country, US included. So for you folks overseas, you're also being affected by the rights issue here in the US.

Niet echt goed nieuws dus... :cry:
G!
V!
D!

:evil: :x

Eerst lees je slecht nieuws in deze thread over de release om gelijk de dag erop weer een beetje goede nieuws te lezen om vervolgens weer slechte nieuws te lezen, zie hierboven... :cry:

kanahpoo
11-01-2005, 20:07
Ik kan echt niet meer wachten tot ze eindelijk weer beslissen om het dan toch later te release ...
Season 2 koop ik zoiezo op DVD, maar voorlopig doe ik het met: http://www.torrentspy.com/search.asp?mode=torrentdetails&id=38258
50% op 2 dagen :D

hawe fun!!!!![/url]

Kars
11-01-2005, 20:19
Ik kan echt niet meer wachten tot ze eindelijk weer beslissen om het dan toch later te release ...
Season 2 koop ik zoiezo op DVD, maar voorlopig doe ik het met: http://www.torrentspy.com/search.asp?mode=torrentdetails&id=38258
50% op 2 dagen :D

hawe fun!!!!![/url]

Niet slim om dat soort spul hier te plaatsen.

kanahpoo
11-01-2005, 21:09
krgtqfg

kanahpoo
11-01-2005, 21:14
waarom niet?

Het is volkomen legaal, het gaat hier niet om een DVD-rip ofzo, maar over de uitgezonden afleveringen op TV, en daar is dus niets mis mee

Kars
12-01-2005, 10:44
waarom niet?

Het is volkomen legaal, het gaat hier niet om een DVD-rip ofzo, maar over de uitgezonden afleveringen op TV, en daar is dus niets mis mee

Ah ok, ik ben niet zo bekend met dat soort spul.

Kars
14-01-2005, 00:25
Ik pluk dit net van criterionforum.org:


Twin Peaks - It sounds like we're finally making progress!
Posted by David Lambert 1/10/2005

The last time TVShowsOnDVD had a Twin Peaks update was at the end of October, when we passed on Lynchnet.com's report that we're likely to see Paramount release the second season of the show in late-2005 (supposedly in September, according to a 2003 rumor report, which is when the rights are supposed to revert back to Paramount in their entirety {NOTE: in that report we quoted they said "2004", when the rights actually revert in 2005}).

At the time of this new October rumor, we asked Paramount for a comment, and they simply replied that nothing was on the schedule...yet. From what we know of the Paramount official schedule, it's still Peaks-less at the moment, but that might only mean a specific date hasn't been chosen. New evidence has recently surfaced that this item is being worked on, and we have a Home Theater Forum reader, Mark Wilson, to thank for the heads-up on this.

Extras aren't always a part of TV-on-DVD releases, but sometimes you can pretty much count on them for certain releases. Twin Peaks - Season 2 would be as close to a no-brainer for needing bonus material as you get, given the high level of fan anticipation for this title! And it looks like Paramount is delivering, with none other than Lancelot Narayan, the producer who brought supplements to such awesome Paramount releases as Once Upon a Time in the Old West and the remake of The Italian Job.

Another slick new DVD in the works for Paramount is a special collector's edition of the film Event Horizon, and Narayan is also working on that release. In an online discussion at the IMDB (Internet Movie DataBase) message boards for Event Horizon, where the new DVD (tentatively scheduled for October 2005 in North America) is being discussed, Narayan made a side-remark that had to do with Twin Peaks:

I'm currently pulling my hair out working on the Extras for Season 2 of 'Twin Peaks'. If it's at all possible, 'Peaks' fans are more exacting than Trekers [sic]! I really want everybody that buys it when it comes out to be happy. In the end, you can only do your best.

D'r komt wat beweging in :).

super_judge23
14-01-2005, 13:47
D'r komt wat beweging in :).

Zoals ik ook al eens in een ander topic heb gepost, heb ik een maand of twee geleden een mailtje gestuurd naar paramount nederland met de vraag of en wanneer seizoen twee uitgebracht zou worden. Zij hebben me toen teruggemaild dat het voorlopig de bedoeling is om het tweede seizoen in juli uit te brengen. Dus als het goed is zit de beweging er inderdaad in... :D

Caledonians
15-01-2005, 15:24
Hopelijk komt dit jaar dan echt Twin Peaks 2 uit op dvd! Goed om te lezen dat er progress in zit! :)

Marco Dubbeldam
19-01-2005, 19:24
Hopelijk komt dit jaar dan echt Twin Peaks 2 uit op dvd! Goed om te lezen dat er progress in zit! :)

Idd ja! Ik kan niet wachten om season 2 te gaan bekijken! :wink:

Dick Laurent
31-01-2005, 13:48
Helaas zal waarschijnlijk het beeld niet geremastered zijn, zoals wel met s1 is gedaan.

super_judge23
01-02-2005, 10:28
Helaas zal waarschijnlijk het beeld niet geremastered zijn, zoals wel met s1 is gedaan.

En hoe kom je aan die wijsheid?

Dick Laurent
01-02-2005, 11:52
En hoe kom je aan die wijsheid?

van de site die op de hoogte is wat alles Lynch georienteerd is :

dugpa.com

Dick Laurent
04-02-2005, 21:34
Goed nieuws!
Paramount heeft besloten om toch tot remastering van het beeld over te gaan.
Zie dugpa.com

Biebs
27-03-2005, 13:49
Nog nieuws van Dugpa.com :


March 23rd 2005
Official Word from Paramount International Regarding Twin Peaks Season 2 on DVD
Below is an email that was forwarded to me by John Sullmeyer, creator of the Twin Peaks Season 2 petition from the Vice President of Marketing for Paramount Home Video International:

We're still pulling materials together, we have a lot of good interviews from the cast and Crew in the bag, but the biggest issue facing us now is resting on the masters, which are in a pretty poor state. We're hoping to have Mr. Lynch oversee the creation of the new masters and also the creation of a new 5.1 soundtrack!

so all in all, it's taken us longer than we hoped, but it's getting there - we're still planning to hold the Q4 release dates (if we can!).

So there you have it. Special thanks to John Sullmeyer for the great job on the Season 2 Petition which has over 20,000 signatures worldwide! It sounds like if all things come together, Twin Peaks fans will be in for a treat at the end of this year.

theThinWhiteDuke
05-06-2005, 11:05
Ik kan echt niet meer wachten tot ze eindelijk weer beslissen om het dan toch later te release ...
Season 2 koop ik zoiezo op DVD, maar voorlopig doe ik het met: http://www.torrentspy.com/search.asp?mode=torrentdetails&id=38258
50% op 2 dagen :D

hawe fun!!!!![/url]
Ik doe t met de laserdisc-transfers van S2 vooralsnog...

Headhunter
05-06-2005, 11:33
Hopelijk komt 'ie snel! Ik heb seizoen 2 enkele maanden terug gekeken en ik moet zeggen, het is echt kwaliteits-TV! Wat een briljante serie! (y)

Dan the Man
28-08-2005, 18:42
from dugpa.com:

May 9th 2005
Twin Peaks Season 2 DVD Delayed to Spring 2006
Today I have been given official word from Paramount that they will be pushing back the DVD release of Twin Peaks Season 2 on DVD to Spring 2006. The reason for the delay is to work with David Lynch to oversee the transfer of new masters. While it is another delay in such a long wait, at least it will be done right, which is by far the most important thing

Jorn Rijckaert
28-08-2005, 18:59
*zucht*
Laten we maar niet tevéél hopen!

Biebs
28-08-2005, 19:05
Er zijn al zovéél delays geweest dat ik het pas zal geloven als'k hem in m'n handen heb. Alleszins is een goeie kwaliteit het minste waar ze kunnen voor zorgen na zolang wachten.

Richard B.
28-08-2005, 19:16
Het begint weer een beetje hetzelfde verhaal te worden als met seizoen 1: de set daarvan werd ook keer op keer uitgesteld. Eerst zou het 2004 worden, toen maart 2005, toen september 2005 en nu dus begin 2006. *ZUCHT* :cry:

Caledonians
28-08-2005, 21:16
Er zijn al zovéél delays geweest dat ik het pas zal geloven als'k hem in m'n handen heb. Alleszins is een goeie kwaliteit het minste waar ze kunnen voor zorgen na zolang wachten.

Inderdaad! Ik geloof het ook pas als ik hem in mn handen heb. Ben bang dat dat nog lang gaat duren helaas... :(

Travis Bickle
29-10-2005, 16:38
Nog steeds in de planning voor spring 2006?

Ik heb gister Season 1 besteld voor 30 euro, is dat wel verstandig?

(Dacht hier ergens iets gelezen te hebben over een re-release van Season 1?)

VincentBroccoli
29-10-2005, 17:25
Nog steeds in de planning voor spring 2006?

Ik heb gister Season 1 besteld voor 30 euro, is dat wel verstandig?

(Dacht hier ergens iets gelezen te hebben over een re-release van Season 1?)

Natuurlijk is dat verstand, wat een briljante serie. Must-see; Ik bedoel, stel dat Twin Peaks 2 helemaal niet meer op DVD uitkomt (laten we het niet hopen), dan mis je dit meesterwerk. Een re-release lijkt me overigens sterk, want ze hebben niet eens seizoen 2 klaar.

Richard B.
29-10-2005, 19:25
Nog steeds in de planning voor spring 2006?

Ik heb gister Season 1 besteld voor 30 euro, is dat wel verstandig?

(Dacht hier ergens iets gelezen te hebben over een re-release van Season 1?)

Natuurlijk is dat verstand, wat een briljante serie. Must-see; Ik bedoel, stel dat Twin Peaks 2 helemaal niet meer op DVD uitkomt (laten we het niet hopen), dan mis je dit meesterwerk. Een re-release lijkt me overigens sterk, want ze hebben niet eens seizoen 2 klaar.
Ik herinner me vaag dat er in de VS van seizoen 1 wel een nieuwe box uitgebracht zou worden waarop dan een geremasterde versie van de pilot te vinden is. Of die ook in Europa uit gaat komen weet ik niet, maar als dat wel zo is dan is wachten misschien toch niet zo'n slecht idee. :?

Elaine
20-02-2006, 22:12
Looks like Region 2 might be seeing Season 2 of Twin Peaks later this year from Paramount. The good news is that since Paramount once again owns the rights to Twin Peaks, and is making season 2 available for Region 2, Region 1 (the US) may also see Twin Peaks Season 2 around the same time or soon after. There's no definite information regarding this but this does seem to the logical conclusion
http://www.twinpeaksgazette.com/tp/

MIsschien toch weer een beetje hoopgevend nieuws.
Lynch is ook met een nieuwe film bezig 8)

Travis Bickle
03-12-2006, 17:22
Is de 'pilot' een must of niet ?

Heb de pilot een tijd geleden gezien nl. wil nu met de serie gaan beginnen met wat meer mensen en nu vraag ik mij af of we dan eerst de pilot moeten gaan zien of gelijk met de serie starten ??

B.V.D.

intexor
03-12-2006, 17:31
Is de 'pilot' een must of niet ?

Heb de pilot een tijd geleden gezien nl. wil nu met de serie gaan beginnen met wat meer mensen en nu vraag ik mij af of we dan eerst de pilot moeten gaan zien of gelijk met de serie starten ??

B.V.D.

Je bedoelt de film Twin Peaks - Fire Walk With Me? Of gewoon de pilot (1ste aflevering) van de serie? De film is een soort van prequel die je naar verluid alleen maar helemaal kan snappen als je de hele serie al hebt gezien (bij mij klopte dat alvast ;)). Ondanks dat het een prequel is moet je die weldegelijk nadien kijken, of je weet al wie de moordenaar is voor je aan de serie begint :) En de pilot moet je natuurlijk wel kijken als je met de serie wil starten, aangezien die gewoon onderdeel uitmaakt van de serie (in tegenstelling tot de film).

Travis Bickle
03-12-2006, 23:30
Oke bedankt ! Ik bedoelde de pilot (1e afl.), zojuist gezien, volgende week op naar de volgende.

En van die film wist ik al dat je die pas na de serie moet gaan bekijken, ga ik ook zeker doen.

Richard B.
10-04-2007, 19:14
Nu seizoen 2 eindelijk op dvd uit is ben ik de nodige dingen aan het lezen over de serie en ik kwam deze hele interessante site tegen: http://www.intwinpeaks.com/ Hier worden foto's getoond van locaties die in de serie te zien zijn. Wat verbazingwekkend is is dat er bij het maken van de serie bijna geen studiosets gebruikt zijn. Zelfs de scenes in The Great Northern hotel zijn gefilmd in een echt hotel (of liever gezegd: lodge) en daar keek ik erg van op.

Coen P.
10-04-2007, 19:16
Nu seizoen 2 eindelijk op dvd uit is ben ik de nodige dingen aan het lezen over de serie en ik kwam deze hele interessante site tegen: http://www.intwinpeaks.com/ Hier worden foto's getoond van locaties die in de serie te zien zijn. Wat verbazingwekkend is is dat er bij het maken van de serie bijna geen studiosets gebruikt zijn. Zelfs de scenes in The Great Northern hotel zijn gefilmd in een echt hotel (of liever gezegd: lodge) en daar keek ik erg van op.

www.twinpeaksgazette.com (http://www.twinpeaksgazette.com) is ook een informatieve site

(bevat spoilers!)

Oudlid_X5
19-04-2007, 20:51
Beiden seizoen in huis plus de film. Waar moet ik mee beginnen?

spiff
19-04-2007, 21:04
Beiden seizoen in huis plus de film. Waar moet ik mee beginnen?
Eerst het eerste seizoen, dan het tweede....:-D
...en als laatste de film, want anders zou je een spoiler-overload krijgen. Onthou dus : als laatste de film. Men zou alleen de film mogen verkopen aan mensen die kunnen bewijzen het tweede seizoen uitgekeken te hebben. :evil:

Richard B.
19-04-2007, 21:07
Eerst het eerste seizoen, dan het tweede....:-D
...en als laatste de film, want anders zou je een spoiler-overload krijgen. Onthou dus : als laatste de film. Men zou alleen de film mogen verkopen aan mensen die kunnen bewijzen het tweede seizoen uitgekeken te hebben. :evil:

Helemaal mee eens. (y)

Ik heb trouwens vandaag net toevallig de UK-editie van FwwM binnengekregen. Ik heb met aanschaffen gewacht totdat ik de seizoen 2-box had en ook gezien had. :)

Antonio 'Tony' Montana
08-08-2007, 18:50
Twin Peaks: The Definitive Gold Box Edition (R1) in October

Paramount Home Entertainment have announced the Region 1 DVD release of Twin Peaks: The Definitive Gold Box Edition on 30th October 2007 priced at $108.99 SRP. The highly-anticipated Definitive Gold Box Edition of the series that became one of television’s most acclaimed events finally arrives – with all 29 episodes plus both the original and European versions of the pilot – on October 30, 2007 from CBS Home Entertainment and Paramount Home Entertainment. Considered both technically and artistically revolutionary when it debuted, Twin Peaks garnered 18 Emmy® nominations over the course of its two-season run with its cast of memorable characters, stunning cinematography and intriguing plot. Co-creators David Lynch and Mark Frost and a large number of the cast and crew have returned to participate in this extraordinary new collection.

“Finally the pilot is together with the series. The picture looks clean with good color correction. The sound is really good,” said David Lynch. “I think this is a great definitive Twin Peaks Gold Set – the Gold represents the highest quality. A lot of work has gone in to this, and in my opinion it has really paid off.”

“Working closely with David Lynch, I believe we've put together the ultimate Twin Peaks DVD box set with the most unique, interesting and comprehensive collection of content possible that will more than excite the ardent fan and engage new ones,” commented Ken Ross, Executive Vice President and General Manager, CBS Home Entertainment. “And we drank some damn good cups of coffee along the way.'"

This 10-disc set includes “Greetings from Twin Peaks” collectable postcards and a plethora of special features, including hours of newly-minted bonus content, featuring exclusive cast and crew interviews and rare footage never before released on DVD, produced by award-winning DVD producer Charles de Lauzirika (“Alien Quadrilogy,” “Spider-Man 2: Special Edition,” “Blade Runner: The Final Cut.”)

“Secrets from Another Place: Creating Twin Peaks” is a collection of four new documentaries exploring the origins, production and impact of the show. The cast and crew, including co-creator Mark Frost, composer Angelo Badalamenti, singer Julee Cruise, actors Kyle MacLachlan, Joan Chen, Piper Laurie, Ray Wise, Sheryl Lee, Kenneth Welsh, Mädchen Amick, Miguel Ferrer and many others share their memories of creating the show in this in-depth piece covering the sensational and tumultuous evolution of Twin Peaks in four parts: “Northwest Passage: Creating the Pilot,” “Freshly Squeezed: Creating Season One,” “Where We’re From: Creating the Music” and “Into the Night: Creating Season Two.”

Co-creator and four-time Academy Award® nominee David Lynch, Kyle MacLachlan and Mädchen Amick take an amusing look back at the series in “A Slice of Lynch,” an all-new get-together of friends over piping hot coffee and sweet cherry pie.

“Return to Twin Peaks” follows a group of devoted fans to the 2006 Twin Peaks Festival, where the show’s faithful have been regularly gathering for costume contests, celebrity sightings, trivia games and other wildness in the woods outside of Seattle. And an Interactive Map allows viewers to revisit the show’s unforgettable locations as they appear today…and how to find them in real life.

Thought to have been lost forever, a selection of deleted scenes has been unearthed for this collection and approved by David Lynch, offering viewers additional clues and background on some of their favorite characters and locations in the series.

The collection showcases the phenomenon that was Twin Peaks with such archival nuggets as the “Saturday Night Live” opening monologue and "Twin Peaks" sketch featuring Kyle MacLachlan, the "Falling" music video featuring Julee Cruise, the Richard Beymer behind-the-scenes photo gallery, original network promo spots and many more rare gems!

Newly remastered from the original negative and personally approved by David Lynch, the episodes have never looked better. Moreover, viewers will have the option of enjoying the episodes in either new 5.1 Surround Sound or the original 2.0 network television audio.

Twin Peaks: The Definitive Gold Box Edition is a 10-disc collection presented in full screen with English 5.1 Stereo Surround and English 2.0 Stereo. A content break-down follows…

Disc 1: Pilot

Log Lady Intro For Pilot
International Version With Alternate Ending
Disc 2: Episodes 1-4

Log Lady Intros For Each Episode
Disc 3: Episodes 5-7

Log Lady Intros For Each Episode
Disc 4: Episodes 8-10

Log Lady Intros For Each Episode
Disc 5: Episodes 11-14

Log Lady Intros For Each Episode
Disc 6: Episodes 15-18

Log Lady Intros For Each Episode
Disc 7: Episodes 19-22

Log Lady Intros For Each Episode
Disc 8: Episodes 23-26

Log Lady Intros For Each Episode
Disc 9: Episodes 27-29

Log Lady Intros For Each Episode
Deleted Scenes (4 scenes)
Production Documentary
Disc 10: Special Features

A Slice of Lynch
Northwest Passage: Creating The Pilot
Freshly Squeezed: Creating Season 1
Where We’re From: Creating The Music
Into The Night: Creating Season 2
Saturday Night Live Featuring Kyle MacLachlan (Monologue and Twin Peaks Sketch)
Return To Twin Peaks
Interactive Map (8 Pods)
“Falling” Music Video
Georgia Coffee Commercials (5 Spots)
Image Galleries
The Richard Beymer Gallery
Unit Photography
Twin Peaks Trading Cards
TV spots
Premiere Spots (8 Spots)
There’s No Place Like Home Spot
1-900 Promo Ad
T-Shirt Ad
Holiday Greeting
Patriot Greeting

http://www.dvdtimes.co.uk/protectedimage.php?image=DaveFoster/twinpeaks_r1goldbox.jpg_07082007
Bron: DVD Times (http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=65534)

Mr. Blonde
14-09-2007, 14:37
op 1 november komt de gold edition ook hier uit.....ben blij dat ik nog geen seizoen heb aangeschaft:-P

Theo B
17-09-2007, 19:04
Ik mis wel de audiocommentaren op deze definitieve versie.

Johnny Dust
17-09-2007, 19:15
Nu maar hopen dat niet opeens de helft van de Log Lady intros er niet op blijkt te staan. ;)

Lotman
09-11-2007, 12:42
Weet er al iemand of dat deze keer nu in orde is met die Log Lady introducties? Ik heb expres de season 2 box niet aangeschaft in afwachting hiervan.

Lotman
18-11-2007, 15:20
... niemand?

Filmfan1988
04-12-2007, 14:43
Waarom is deze serie zo de moeite waard? Ik hoor er veel mensen over, maar ik heb de synopsis doorgelezen en vroeg me af waarom die beter zou zijn dat een gemiddelde CSI aflevering.
Trek me over de streep...

steven van dijk
04-12-2007, 15:11
Waarom is deze serie zo de moeite waard? Ik hoor er veel mensen over, maar ik heb de synopsis doorgelezen en vroeg me af waarom die beter zou zijn dat een gemiddelde CSI aflevering.
Trek me over de streep...


Ik zou zeggen, kijk de serie en geef je mening.
Ik vind persoonlijk Twin Peaks erg goed mede door Lynch. CSI vind ik redelijk.

Coen P.
05-12-2007, 09:28
Waarom is deze serie zo de moeite waard? Ik hoor er veel mensen over, maar ik heb de synopsis doorgelezen en vroeg me af waarom die beter zou zijn dat een gemiddelde CSI aflevering.
Trek me over de streep...

zolang CSI geen damn good coffee met cherry pie, achterstevoren pratende dwergen, reuzen en meer excentrieke karakters bevat dan zou ik twin peaks eens een kans geven! ;)

Mik. V
12-12-2007, 11:03
Hmm, Vind CSI en Twin Peaks niet echt te vergelijken:p
Toch zeeer andere stijl en onderwerpen..

Filmfan1988
13-02-2008, 14:05
zeg, misschien ben ik gewoon dom hoor, maar wat hoort er allemaal bij deze serie?
Ik had al begrepen dat er een film bij hoort. Hoort Blue Velvet ook nog bij deze serie?
In de recensie van dvd.nl http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=3219 wordt gezegd (de gol edition) bevat de pilot aflevering plus de eerste twee seizoenen. Maar de pilot hoort toch al bij het eerste seizoen? Ik ben erg benieuwd naar deze serie, maar ik wil graag weten wat ik precies moet kijken en in welke volgorde, omdat ik anders misschien al spoilers tegenkom...

Coen P.
13-02-2008, 14:28
volgorde:
pilot (1 uur)
seizoen 1 (6 afleveringen naast de pilot)
seizoen 2
film: twin peaks fire walk with me

Blue Velvet hoort er niet bij, je bent denk ik in de war met fire walk with me. Deze film moet je NIET voor de serie kijken, omdat het een prequel is en veel weggeeft!

Filmfan1988
13-02-2008, 14:59
oke, hartstikke bedankt. Ik kan aan de slag.

geob81
29-03-2008, 14:56
Okee, ik heb nu net de 2 seizoenen van Twin Peaks (voor het eerst) bekeken...hele gave ervaring (vooral die laatste aflevering), maar ik ben heel erg in de war..wat is er in hemelsnaam allemaal voor vaags gebeurt en wat wordt er mee bedoelt?

Weet iemand waar ik de uitleg van deze serie kan vinden?

*NERAZZURRI*
29-03-2008, 15:35
0,28 seconden Googlen leverde dit op:

http://twin-peaks.startpagina.nl/

Kun je vást wel wat vinden.

.:Quadran:.
31-03-2008, 06:43
Het forum van de Twin Peaks Gazette.

Daar vindt je heel wat info ... Ook over wat er zou gebeurt zijn in seizoen 3, dat er niet meer gekomen is.

.:Quadran:.
31-03-2008, 06:46
Pilot moet je als laatste bekijken!!!

1) seizoen 1
2) seizoen 2
3) pilot

intexor
31-03-2008, 11:53
Pilot moet je als laatste bekijken!!!

1) seizoen 1
2) seizoen 2
3) pilot

Hoe kom je daar bij? De pilot van de TV-serie is toch gewoon de eerste aflevering. Het is de film Fire Walk With Me die je als laatste moet kijken. Of misschien bedoelde je dat?

Filmfan1988
31-03-2008, 11:55
Okee, ik heb nu net de 2 seizoenen van Twin Peaks (voor het eerst) bekeken...hele gave ervaring (vooral die laatste aflevering), maar ik ben heel erg in de war..wat is er in hemelsnaam allemaal voor vaags gebeurt en wat wordt er mee bedoelt?

Weet iemand waar ik de uitleg van deze serie kan vinden?

Zo verwarrend was deze serie toch niet? Ik heb eer erg van genoten, maar het zet je niet zo op het verkeerde been als bijvoorbeeld Mulholland Dr.

.:Quadran:.
01-04-2008, 06:35
Sorry heb me vergist, bedoelde "prequel" (FWWM) ipv pilot als laatste bekijken.

Oudlid_X5
30-11-2008, 17:16
Momenteel ben ik mijn tijd aan deze serie aan het verdoen…

Toen ik de pilot aflevering gisteren zag van anderhalfuur had ik een gevoel dat dit de beste serie ooit werd. Maar helaas, momenteel ben ik vijf afleveringen verder en het begint behoorlijk soaperig te worden. Elke aflevering krijgen we ''iets'' meer te weten van het mysterieuze stadje Twin Peaks en iedere aflevering krijgen we meer vragen naar ons gegooid.

Wat de eerste aflevering zo perfect maakte was het feit dat er een ongelofelijk sterke sfeer hing. Iets mysterieus wat ik niet in woorden kan uitleggen. Deze sfeer wordt vooral zo sterk vormgegeven door de ongelofelijke muziek onder de aflevering en het ontzettend fijne acteerwerk door vrijwel iedereen. Waarbij vooral Kyle Maclachlan één van de mooiste performance van zijn leven neerzet.

Nu ga ik naar de laatste twee afleveringen van het eerste seizoen en hoe meer ik zie hoe minder ik het vind. Wat boeit mij nou die onzin met die IJslanders. Of de zoveelste onuitgesproken relatie. Snap wel wat Lynch probeert te doen en het komt dan ook over als dat heb ik veel eerder gezien in Blue Velvet en we doen het nog eens dunnetjes over. Wat schuilt er allemaal achter die mooie huizen? Wat schuilt er achter die prachtige aangelegde gazonnen? De vriendelijke buitenkant en de verdorven binnenkant. Zoals de mensen eigenlijk zijn in het stadje. En waar de FBI personage naar verloop van tijd nog achter moet komen.

Het probleem is dat dat me niet veel kan boeien misschien dat dat ook komt doordat het een vrij rechtlijnige serie is tot nu toe. Ik mis de ondoorgrondelijkheid van Inland Empire als je begrijpt wat ik bedoel. Hopelijk geeft Lynch geen antwoorden op de meest cruciale vragen van de serie. Zoals wie of wat Laura vermoord heeft? En dan vooral waarom?

.:Quadran:.
01-02-2010, 15:24
Ik ben nogmaals aan het kijken.

TP is meer mainstream dan het werk dat we van Lynch gewoon zijn. Naargelang de serie vermindert de inspraak van Lynch en draaide het om de kijkcijfers. Maar dat is net de doodsteek geworden van de serie. De bezieling is er gewoon wat uit, vooral in eerste afleveringen nadat "killer" van Laura Palmer bekend raakt. Naar het einde toe wordt de spanning terug opgedreven. Misschien was men beter gestopt (op het hoogtepunt) nadat de moord op Laura Palmer was opgelost.

Toch blijft het m'n alltime favoriete serie. Het mysterieuze, de personages, de locaties, de muziek, de humor, het angstaanjagende,...
the damn good coffee, douglas furs, cherry pie, de soap "Invitation to Love" waar half Twin Peaks naar kijkt,...

Leuke blogsite ivm Twin Peaks: http://twinpeaksarchive.blogspot.com/

Jammer dat vele acteurs na Twin Peaks geen noemenswaardige rollen meer gespeeld hebben.

Richard B.
01-02-2010, 22:58
Twin Peaks mag inderdaad niet gezien worden als een pure Lynch-serie. Het is net zo goed een product van Mark Frost. En er waren meer schrijvers en regisseurs die aan de serie bijgedragen hebben.

Los daarvan vraag ik me af of Lynch wel de bedoeling had om een serie te maken die compleet zoals z'n films is. De serie bevatte bijv. al vanaf het begin een voor Lynch ongewoon grote hoeveelheid humor.

Coen P.
03-03-2010, 08:56
Ben maar eens verder gegaan met seizoen 2 (deel 1).

De aflevering waarin de dader definitief onthuld wordt...creepy!

Blijft een erg goede serie dit!

Martino
03-03-2010, 12:10
Zeker een fantastische serie maar persoonlijk vind ik dat na de onthulling van de dader de serie ten einde zou mogen zijn. Na de onthulling volgen mijn inziens een flink aantal zwakke afleveringen tot tegen het einde wanneer het weer interessant wordt.

.:Quadran:.
03-03-2010, 13:41
Zeker een fantastische serie maar persoonlijk vind ik dat na de onthulling van de dader de serie ten einde zou mogen zijn. Na de onthulling volgen mijn inziens een flink aantal zwakke afleveringen tot tegen het einde wanneer het weer interessant wordt.

Inderdaad, men had op het hoogtepunt moeten stoppen. De laatste 2-3 uitzendingen zijn opnieuw beter ... De afleveringen daartussen is het speciale TP-sfeertje heel ver te zoeken. Jammer dat David Lynch niet meer z'n "eigen ding" mocht doen.

raymonddeniet
03-03-2010, 13:54
De serie heb ik 2x op tv gevolgd. Op TV10gold geloof ik dat het heette. Briljante serie. Beste tot nu toe in mijn ogen. Zoals alles hierboven al gezegd is.

Ik heb de dvd-boxen (niet goldbox) sinds uitkomst in de kast staan. Ga ze binnenkort maar eens ontdoen van het stof en lekker kijken.

Er is ook ooit eens een internetpetitie opgezet om de film FWWM te voorzien van extra's en beter beeld en geluid meen ik. Nooit meer iets van vernomen. Lynch is/was met andere zaken bezig. Dus wie weet.

Mocht het ook nog ooit eens op Blu Ray verschijnen: blinde aanschaf.

Wie weet dat de Gold Box er ook nog komt.

Nielsje
29-10-2010, 18:20
Met moeite heb ik me door het tweede seizoen geworsteld, het verhaal sleept zich voort met allerlei (voor mij) oninteressante subplots. Het eerste seizoen was geweldig en razend spannend.
Ik snap alleen weinig van de laatste aflevering, er blijft verschrikkelijk veel open staan (niet alleen wat betreft Cooper maar ook over bijna alle inwoners). Voor mijn gevoel een anti-climax, maar ik moet het nog even allemaal laten inwerken.

raymonddeniet
30-10-2010, 09:21
Tja, het is niet meer zoals seizoen 1. Maar toch blijf ik het geweldig vinden. Laten we het op jeugdsentiment vinden. De Laatste keer dat ik het gezien heb en alles had opgenomen was van TV 10 Gold (jaja, wie kent het niet).

Ik heb beide seizoenen op DVD en laat ze nog lekker liggen. Hier wil ik echt een keer voor gaan zitten. Ik heb ook nog genoeg andere dingen te zien. Deze en de Star Wars serie (met Cartoon Network dvd's en de BD van seizoen 1 van de clone ware bewaar ik al laatste).

Heerlijk.

Maargoed, wat ik er nog van weet is dat het geweldig was, het mysterie en de diverse vage figuren. En dat maakt het voor mij juist mooi. Ik hoop na een herkijk beurt nog steeds.

Ik hoop nog steeds op de SE van de film Fire Walk With Me. Maar de hoop lijkt vervlogen...

Hugo
30-10-2010, 10:44
Ik moet ze ook nog eens terug gaan kijken, maar het is wel een hele zit. Misschien moet ik er wel een vaste avond voor plannen, zoals de maandagavond, waarop TP toendertijd op de TV werd uitgezonden. Het werd toen op een RTL-zender uitgezonden en die wilde toendertijd 'intellectueel' overkomen. Een aflevering werd dan ingeleid door een of andere student die ons de betekenissen van 'vuur' uit ging leggen. :lol:

Het grappige van het soapy karakter van TP was, dat je na een tijdje ook inderdaad als een soap ging kijken (en ik heb nooit ook maar een enkele andere soap gevolgd).

Franklin1975
20-01-2011, 19:15
Als tiener de serie op tv gezien (Veronica zond het als eerst uit geloof ik) en een paar jaar later bij de herhaling alle afleveringen op vhs opgenomen.
Nog wat jaren later een paar videobanden uit een grabbelbak van de FRS gevist, maar omdat ik de overige video's nooit meer heb gevonden, ook de serie niet nog een keer kunnen kijken.

Na vele jaren op internet de fanpetities gevolgd om de serie op dvd te krijgen, wat uiteindelijk ook lukte. Die groene digipack met iets te strakke plastic wikkel 2x gekeken en weer genoten (de sfeer, de humor, Agent Dale Cooper: geweldig!) en een paar jaar moeten wachten op seizoen 2. Maar vreemd genoeg nooit echt de tijd gehad/genomen om die verder dan 3 of 4 afleveringen te kijken.

En dan begin vorig jaar op Marktplaats de Ultimate Gold Edition voor 50 euro gekocht (seizoen 2 verkocht voor 30 :-)) en samen met mijn (inmiddels) vrouw de hele serie achter elkaar zitten kijken binnen een maand. En het verbaasde mij dat ook mijn vrouw het een erg goede serie vond, zelfs het 2e deel van seizoen 2.

Zelf zie ik Twin Peaks niet als seizoen 1 en seizoen 2, maar gewoon als 1 grote series. De seizoenen lopen mooi in elkaar over in mijn beleving.

theThinWhiteDuke
03-01-2013, 05:41
Twin Peaks keert terug?
http://www.uproxx.com/tv/2013/01/twin-peaks-returning/


David Lynch May Have Met With NBC To Discuss Reviving ‘Twin Peaks’ (http://www.uproxx.com/tv/2013/01/twin-peaks-returning/)

01.02.13 Written by Josh Kurp (http://www.uproxx.com/author/josh-kurp)
Share (http://www.uproxx.com/tv/2013/01/twin-peaks-returning/#)Tweet (http://www.uproxx.com/tv/2013/01/twin-peaks-returning/#)
http://cdn.uproxx.com/wp-content/uploads/2013/01/audrey-650x375.jpg
It only makes sense that a story about Twin Peaks would be cloaked in SECRETS and RUMORS, which begin with the same letters as “Special Agent” and “Red Room” (SPOOKY), but here goes: for years, creators David Lynch and Mark Frost have discussed the possibility of Twin Peaks, which aired on ABC from 1990-1991, returning to TV, most recently in SciFi Now (http://widget.uproxx.com/b/24/http://moviehole.net/201260661mark-frost-hints-at-possible-twin-peaks-return), where Frost said bringing the show back is “something we talk about from time to time…If we ever do decide to move forward, I know we have a rich trove to draw from.”
Like, um, your main character *SPOILER ALERT* having his soul inhabited by a rapist demon in the as-of-now series finale? That’s the richest of troves, and a good starting point for season three, should it ever happen. And according to the reliable Twin Peaks Archive (https://twitter.com/TwinPeaksArchve) Twitter account, it just might.

The following unverified rumor (https://twitter.com/TwinPeaksRedux/status/286305329115971586) has been making the rounds the past few days (click to view):
http://cdn.uproxx.com/wp-content/uploads/2013/01/tp.png
I hope the mole is the guy who played the Giant on Twin Peaks, hiding behind an extra large palm tree (and that it all comes true). Movie Hole (http://widget.uproxx.com/b/24/http://moviehole.net/201260784will-2013-be-the-year-tv-classic-twin-peaks-is-revived) adds:

Last week we ran a piece in which co-creator Mark Frost suggests, rather excitedly, that the prematurely axed ’90s sensation may get its third season after all these years (the “25 years later” thing working in its favour, too). Frost’s quotes, hinting that both the creative’s and network brass may be talking, aren’t the first indication that there’s still life left in the sleepy supernatural-stricken town though. Apparently quite a few cast members, including Catherine E.Coulson (“The Log Lady”), have been contacted about possibly reprising their roles from the spooky soap, should a revisit happen.
Robert Engels, the show’s EP and writer of Fire Walk With Me, told Moviehole that he’s taken a couple of calls in recent years from networks interested in possibly reigniting the Fire Walking-flame, bringing the show back in some shape or fashion. (Via (http://widget.uproxx.com/b/24/http://moviehole.net/201260784will-2013-be-the-year-tv-classic-twin-peaks-is-revived))
For what it’s worth, David Lynch hasn’t announced his next film project yet, but he has been very involved with TV the past year or two, including his memorable guest appearance on Louie, where he basically turned his Twin Peaks character Gordon Cole into a network executive, and a recurring role on The Cleveland Show as Gus the Bartender. Plus, for all you conspiracy theorists out there, Twin Peaks was added to Hulu, which was partially developed by NBCUniversal Television Group, the same day as Lynch’s supposed meeting with NBC.
I see all this damn fine talk playing out in one of three ways:
1. The rumors are real and Twin Peaks will team with Betty White’s Off Their Rockers for an unstoppable two-hour NBC block.
2. The rumors aren’t real, and all of the clues Lynch has casually dropped over the years will eventually lead us to a website featuring nothing but a video of a leather jacket-wearing cow singing opera while simultaneously playing ping pong with a one-armed badger named Ox on roller skates.
3. Screw Twin Peaks. We want our Crying Cleaning Lady Show.


Read more: http://www.uproxx.com/tv/2013/01/twin-peaks-returning/#ixzz2Gt8CwpZD

gompier
03-01-2013, 09:43
(Veronica zond het als eerst uit geloof ik)95% zeker dat het RTL 4 was. Volgens mij voornamelijk op de late zondagavond.

Edit: Altijd wel fijn als google er nog is. -> Twin Peaks
De eerste tien afleveringen van een van de beste series aller tijden werden zondagavond op prime time uitgezonden. Er heerste in die tijd een Twin Peaks-manie in Nederland waar ik volledig in meeging. Vrij Nederland had een wekelijkse rubriek waarin Kees Driehuis de raadselachtige plotontwikkelingen en verwijzingen trachtte uit te leggen. Nu ligt alle informatie online voor het grijpen via talloze Twin Peaks-fansites, maar zonder internet keek ik wekelijks uit naar de complotverklaringen in VN. Toen in aflevering negen de moord op Laura Palmer was opgelost, kreeg de serie een ander, bizar karakter en de kijkers haakten massaal af. Voor RTL4 reden het programma wekelijks op wisselende daluren uit te zenden, de laatste afleveringen kwamen ver na middernacht op tv. Maar nog wel ruim voor Hei-elei Kuck-elei begon.

http://www.imlikeohmygod.com/2009/10/20-jaar-rtl4.html

Richard B.
06-01-2013, 20:39
Dubbele gevoelens. Aan de ene kant is Twin Peaks waarschijnlijk mijn meest favoriete serie allertijden en zou ik er graag wat meer van zien. Aan de andere kant geloof ik niet dat ze het gevoel van de eerste twee seizoenen opnieuw kunnen oproepen. :???:

Heel toevallig heb ik in mijn kerstvakantie trouwens de hele serie opnieuw bekeken. Het was weer een enorm genot en het viel me op dat ik er, na al die jaren, nog steeds nieuwe dingen uit haal. (y)

martwout
06-10-2014, 17:50
https://www.youtube.com/watch?v=nNHsA4WIFvc

Getwitterd door David Lynch.

Franklin1975
06-10-2014, 18:26
http://variety.com/2014/tv/news/twin-peaks-revival-to-air-on-showtime-in-2016-1201322329/

Nou, ben benieuwd. Voor mij hoeft het niet. Alsof Steven Spielberg ineens met een vervolg op E.T. komt met de orginele cast ofzo.

rogue
06-10-2014, 20:22
Ik kijk er wel naar uit, eerlijk gezegd. Het idee dat de tijd in de serie ook gewoon doorgelopen is, klinkt al interessant. Frost en Lynch zullen er best wat van maken..

Oudlid_X5
06-10-2014, 22:32
Inderdaad, laat maar komen!

https://www.youtube.com/watch?v=BL57-9171pk

Rogier Burghout
07-10-2014, 07:32
Het lijkt mij ook erg interessant. Door de situatie rondom de productie van het tweede seizoen en het einde ervan heb ik altijd het idee gehad dat de serie een beter einde verdiende dan dat hij kreeg.

Robin W.
07-10-2014, 08:25
http://variety.com/2014/tv/news/twin-peaks-revival-to-air-on-showtime-in-2016-1201322329/

Nou, ben benieuwd. Voor mij hoeft het niet. Alsof Steven Spielberg ineens met een vervolg op E.T. komt met de orginele cast ofzo.

Lijkt me best gaaf!! :-)

BigLebowski
07-10-2014, 12:07
http://variety.com/2014/tv/news/twin-peaks-revival-to-air-on-showtime-in-2016-1201322329/

Nou, ben benieuwd. Voor mij hoeft het niet. Alsof Steven Spielberg ineens met een vervolg op E.T. komt met de orginele cast ofzo.

Ik snap je gereserveerde gevoelens, maar ik heb goede hoop dat het goed komt. Ik ben al lang blij dat Lynch weer wat gaat regisseren! :cool:

Franklin1975
07-10-2014, 17:35
Al heeft E.T. in boekvorm ook een vervolg gekregen...
Ben uiteraard ook benieuwd naar het nieuwe seizoen en vraag mij af wie er allemaal uit de orginele cast terug zullen keren. Of willen keren. Niet iedereen is overigens nog onder ons. Dus een Bob zullen we niet zo snel weer zien...

WaymannDirector
07-10-2014, 18:08
Ja lap dan koop je die boxset van de serie en dan komen ze aanzeulen met nog 9 nieuwe afleveringen (waarvan ze overigens nooit de jaren 90 sfeer zullen kunnen nabootsen…) Ik vind dit een dom idee. 25 jaar te laat!

Franklin1975
07-10-2014, 18:46
Ja lap dan koop je die boxset van de serie en dan komen ze aanzeulen met nog 9 nieuwe afleveringen (waarvan ze overigens nooit de jaren 90 sfeer zullen kunnen nabootsen…) Ik vind dit een dom idee. 25 jaar te laat!
Had ik idd ook nog willen vermelden, erg sneaky. Mijn Entire Mystery-box is over anderhalf jaar niet meer volledig.

BigLebowski
07-10-2014, 19:16
Ja lap dan koop je die boxset van de serie en dan komen ze aanzeulen met nog 9 nieuwe afleveringen (waarvan ze overigens nooit de jaren 90 sfeer zullen kunnen nabootsen…) Ik vind dit een dom idee. 25 jaar te laat!

Waarom zou het per se een jaren '90 sfeer moeten hebben of nabootsen als het zich 25 jaar later afspeelt (wat ik aanneem)? De serie heeft een Lynch sfeertje en die is niet aan een bepaald decennium gebonden. Wacht het nou eerst maar even af en vel dan je oordeel zou ik zeggen ;)

Melzz
09-10-2014, 11:19
Whoehaaaaaaaaaa....als een kind zo blij! Met name dat David Lynch weer gaat regisseren. En Twin Peaks.....toch echt wel een ongeevenaarde serie. Met name de humor, zo heerlijk absurd.
Zo mooi dat de serie tegelijkertijd een soort vreemde parodie is op reguliere soap opera's. En dan de karakters die echt geweldig worden vertolkt.

Erg veel zin in!!

Hopelijk wakkert dit het vuur weer aan bij David Lynch om ook weer een film te gaan maken. En dan liever niet digitaal....maar gewoon weer op film.

BigLebowski
09-10-2014, 12:09
Ja, die gedachte en hoop heb ik ook!

rogue
06-04-2015, 19:03
Helaas, slecht nieuws.

David Lynch @DAVID_LYNCH · 19 uur 19 uur geleden

Dear Twitter Friends, Showtime did not pull the plug on Twin Peaks.


David Lynch @DAVID_LYNCH · 19 uur 19 uur geleden

After 1 year and 4 months of negotiations, I left because not enough money was offered to do the script the way I felt it needed to be done.


David Lynch @DAVID_LYNCH · 19 u 19 uur geleden

This weekend I started to call actors to let them know I would not be directing. Twin Peaks may still be very much alive at Showtime.


David Lynch @DAVID_LYNCH · 19 u 19 uur geleden

I love the world of Twin Peaks and wish things could have worked out differently.


Het is dus niet meteen dat het afgeblazen is, maar geen Lynch als regisseur? Kijk naar de originele serie en je weet genoeg....toch een hele aderlating.

BigLebowski
07-04-2015, 13:49
Gloeiende %$*&@#$%! Een geldkwestie nota bene! Dit kan toch niet waar zijn!? Hier moet ik even van bijkomen :cry: Stiekem hoop ik dat het toch nog goed gaat komen.

Oudlid_X5
07-04-2015, 14:08
Volgens mij een 'onderhandelingstactiek' van Lynch zelf. Want Showtime wilt na alle negatieve reacties weer gaan onderhandelen ...

BigLebowski
07-04-2015, 14:13
Daar dacht ik ook al aan inderdaad...ik hoop het.

riny
07-04-2015, 14:25
Helaas, slecht nieuws.

Het is dus niet meteen dat het afgeblazen is, maar geen Lynch als regisseur? Kijk naar de originele serie en je weet genoeg....toch een hele aderlating.

heb ook liever Lynch maar vergeet niet dat hij van het eerste seizoen slechts 2 episodes heeft geregisseerd

Marcel v/d H.
07-04-2015, 14:44
Gaat mij er nog niet eens zo zeer om op hij zelf op de regiestoel gaat zitten (zou wel mooi zijn natuurlijk), maar als hij er helemaal niet meer bij betrokken is dan hoeft het van mij betreft niet door te gaan.

martijn0432
07-04-2015, 21:59
Gaat mij er nog niet eens zo zeer om op hij zelf op de regiestoel gaat zitten (zou wel mooi zijn natuurlijk), maar als hij er helemaal niet meer bij betrokken is dan hoeft het van mij betreft niet door te gaan.

Zoals ik het lees gaat dit alleen over hem als regisseur, niet over hem als schrijver. Zijn scripts worden dus wel gebruikt, maar niet door hem geregisseerd.

Rogier Burghout
16-05-2015, 07:15
http://www.slashfilm.com/david-lynch-returns-to-twin-peaks/

Marcel v/d H.
16-05-2015, 10:42
http://www.slashfilm.com/david-lynch-returns-to-twin-peaks/

Haha. Nou eerst maar eens een tijdje afwachten hoe het nu verder gaat. Lijkt erop dat Lynch een potje blufpoker heeft gewonnen.

Marcel v/d H.
18-10-2016, 16:12
https://www.youtube.com/watch?v=C8c0LIYWyaM

Marcccc
16-01-2017, 16:56
Op 21 Mei is dan eindelijk de eerste - 2 uur durende - aflevering te zien.

Weet iemand eigenlijk waar we deze serie in Nederland kunnen kijken?

Franklin1975
29-04-2017, 18:39
Afgaand op Facebook had ik hier een levendige discussie verwacht. Valt dat tegen....

Er staat op een Facebook-pagina van Twin Peaks in welke landen de serie wordt uitgezonden, maar daar schijnt Nederland niet tussen te staan.

Ze eindigen begin september wel met een dubbele aflevering. Dus blu-ray release eind november??

Davidshadow13
29-04-2017, 19:05
In de rest van noord en west Europa heeft HBO de rechten gekocht. Dus ik verwacht eigenlijk wel dat deze in Nederland verschijnt bij Ziggo on Demand. Aangezien die rechthebbende zijn van alle HBO content in Nederland.

Franklin1975
04-05-2017, 21:58
Dus eigenlijk Ziggo mailen voor bevestiging.

martwout
05-05-2017, 08:01
In de rest van noord en west Europa heeft HBO de rechten gekocht. Dus ik verwacht eigenlijk wel dat deze in Nederland verschijnt bij Ziggo on Demand. Aangezien die rechthebbende zijn van alle HBO content in Nederland.

Is het een eigen HBO-produktie? Zo ja, dan zal hij zeker komen. Maar is het geen eigen HBO-produktie dan kan je het schudden. Ziggo heeft alleen de rechten op films en serie's die HBO zelf maakt. Dat is wat ze zeiden. Maar het verraste me wel dat Black Sails erbij is gekomen. Dat is van Starz.

WaymannDirector
05-05-2017, 08:13
Eerlijk ? Ik zit hier echt niet op te wachten. Ook al zit Lynch achter het project, wat geweest is, is geweest.

Mocht het meevallen zoveel te beter.

Davidshadow13
05-05-2017, 09:47
Nee het is een productie van Showtime, mijn gokje was puur speculatief omdat in veel omliggende landen de rechten aan HBO waren verkocht. Nader onderzoek heeft opgeleverd dat helemaal niemand de rechten voor NL nog heeft gekocht. Het is dus afwachten of het überhaupt uitkomt hier. Voor franstalig België is de serie trouwens via Voo en het BE TV pakket te zien.

WaymannDirector
05-05-2017, 09:57
Nee het is een productie van Showtime, mijn gokje was puur speculatief omdat in veel omliggende landen de rechten aan HBO waren verkocht. Nader onderzoek heeft opgeleverd dat helemaal niemand de rechten voor NL nog heeft gekocht. Het is dus afwachten of het überhaupt uitkomt hier. Voor franstalig België is de serie trouwens via Voo en het BE TV pakket te zien.

BE TV is van telenet. Dus die zullen de serie wel aanbieden via Play More.

Tyler_Durden
05-05-2017, 12:35
Wel jammer dat de afleveringen niet nog eens uitgezonden gaat worden. Hoeveel mensen weten nog de details van de serie?
Ik was erg jong, en kan me weinig meer herinneren. Nu moet ik de oude afleveringen ergens gaan downloaden om mijn geheugen op te frissen.

Werner
05-05-2017, 14:53
Dit is zo'n beetje mijn idee over Twin Peaks:

https://www.youtube.com/watch?v=xjDa-_Vq51I

BigLebowski
05-05-2017, 16:36
Nu moet ik de oude afleveringen ergens gaan downloaden om mijn geheugen op te frissen.

Of nog beter...gewoon de boxset kopen! ;) De dvd versie is spotgoedkoop te vinden (slechts 12 pond bij Amazon voor beide seizoenen!) en ook van prima kwaliteit. En dan heb je ook nog alle extra's er bij! 8-)(y)

Samba-boy
06-05-2017, 22:46
Wel jammer dat de afleveringen niet nog eens uitgezonden gaat worden. Hoeveel mensen weten nog de details van de serie?
Ik was erg jong, en kan me weinig meer herinneren. Nu moet ik de oude afleveringen ergens gaan downloaden om mijn geheugen op te frissen.
Laatste keer dat ik keek stond het op Netflix.

Tyler_Durden
07-05-2017, 08:58
Helaas niet meer op Netflix, jammer.

Je zou toch verwachten dat, gezien het nieuwe seizoen, ze m nog een keer kunnen posten. Of een Nederlandse zender m nog een keer gaat herhalen.

rogue
07-05-2017, 10:08
Helaas niet meer op Netflix, jammer.

Je zou toch verwachten dat, gezien het nieuwe seizoen, ze m nog een keer kunnen posten. Of een Nederlandse zender m nog een keer gaat herhalen.

Een herhaling kun je niet verwachten; ik geloof nou niet dat de oude serie veel kijkers zou trekken. Netflix werkt altijd met beperkte licenties, dus dat is ook niet vreemd. Wat is mis met de suggestie van BigLebowski?

Tyler_Durden
07-05-2017, 13:21
Ik ga niks aanschaffen wat ik niet een 2e keer of vaker ga kijken. Sterker nog, ik koop al jaren geen dvd of blu-ray meer, ik kijk alleen nog film is de cinema of via Netflix. En ja, downloaden doe ik soms ook nog wel eens.

BigLebowski
07-05-2017, 17:43
Ik respecteer je keuze, maar hoe weet je nou altijd van tevoren wat je na zoveel tijd graag nog eens terug zou willen zien of niet!? Ik heb die gave niet in elk geval :grin: En je ziet, nu grijp je dus mis. En dat is voor mij dus precies een van de belangrijkste redenen om te verzamelen; om te allen tijden - ook nog na 10 of 20 jaar - te kunnen zien wat ik wil, zonder afhankelijk te zijn van Netflix of iets dergelijks. Het klinkt mooi dat streamen, maar je bent aan de Goden overgeleverd. Zij bepalen het aanbod - wat en wanneer - en dat is in mijn ogen bovendien vrij beperkt, vooral als je een afwijkende smaak hebt of interesse hebt voor wat meer verdieping dmv extra's in de vorm van commentaren, docu's etc. En wat is nou leuker dan door een fysieke collectie te struinen en je keuze voor een film op die manier te laten bepalen? Dat heeft voor mij toch iets extra's. Voor mij zou dat streamen dus totaal niet voldoende zijn als volledig alternatief. Leuk om ernaast te hebben eventueel, dat wel. Maar nooit volledig ter vervanging.

Persoonlijk vind ik deze serie overigens geweldig en het zeker waard om vaker gezien te worden, maar ook dat is zeer persoonlijk natuurlijk. Misschien kun je hem anders nog van iemand uit je omgeving lenen?

rogue
07-05-2017, 18:28
Je wilt iets heel graag zien maar je wilt er niets aan uitgeven, omdat je het niet nog een keer wilt zien. Als je naar de bios gaat betaal je toch ook voor een eenmalige ervaring?
Nu ben je zo'n 10 - 15 euro kwijt voor zo'n 25 uur serie en 5 uur bonusmateriaal, lijkt mij toch een mooie deal. Dat is 1 bioscoopbezoekje....

Franklin1975
09-05-2017, 05:35
Idd niet bij Ziggo bij de HBO-series, zoals wel in een groot deel van Europa. Ik heb zo'n idee dat ze hier in ons land niet meer zo van series houden bij de publieke en commerciële zenders.

Voor de twijfelaars onder ons, luister eerst een paar keer naar soundtrack om helemaal in de sfeer te komen.
De serie is ook traag, maar o zo rijk aan humor, drama, romance en soap.

.:Quadran:.
10-05-2017, 21:44
De eerste twee seizoen zijn toch verkrijgbaar op blu-ray?

Idd voor streamen is België/Vlaanderen problematisch.
Op den duur ga je moeten geabonneerd zijn bij meerdere services en providers om alles te kunnen bekijken.
Het is niet zoals bij muziek waar er minder exclusieve content is.

Het enige wat ik vraag is blu-ray release of downloads van gelijkaardige kwaliteit (maar dan zonder DRM, watermerken, etc.)

Michael Parks (Jacques Renault) is overleden. RIP :(