PDA

Bekijk de volledige versie : Black Swan [Blu-ray Disc]



Ludo Keeris
12-07-2011, 08:11
Black Swan

Uitstekende HD-transfer van deze prachtige film van Darren Aronofsky.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=4500)

Kinsella55
12-07-2011, 10:31
Prima recensie.
Prachtige film. Goede uitleg over de korrelige beelden. Waarbij ik me wel afvraag waarom deze film nou op BluRay is uitgebracht.
Mijn teleurstelling was met name groot nadat ik de werkelijk fabelachtig mooie trailers vooraf aan de film had gezien. Van andere films weliswaar, maar het schept wel een verwachtingspatroon. Bij de eerste beelden van Black Swan dacht ik even dat mijn HD-projector naar de vaantjes was. Ludo Keeris heeft ongetwijfeld gelijk met zijn stelling dat de transfer perfect is. Ik kan het niet helemaal beoordelen, want ik heb de film niet in de bioscoop gezien.
Achteraf had ik dus gewoon kunnen volstaan met de DVD-versie. Nu heb ik een dubbel-pakket aangeschaft voor 25 euro. Volgende keer, wat zeker zal gebeuren want de film was zeer zeer goed, kijkik op DVD om het verschil (proberen) te zien.
Maar nogmaals, hulde voor de recensie van Ludo. Ook wat betreft de beeldkwaliteit want dat was voor mij, als relatieve leek, heel verhelderend.

Pulse
12-07-2011, 10:56
Goeie review. Ik ben overtuigd...dit wordt een aanschaf.

Albert Kostwinder
12-07-2011, 11:51
Prima recensie.
Prachtige film. Goede uitleg over de korrelige beelden. Waarbij ik me wel afvraag waarom deze film nou op BluRay is uitgebracht.
Mijn teleurstelling was met name groot nadat ik de werkelijk fabelachtig mooie trailers vooraf aan de film had gezien. Van andere films weliswaar, maar het schept wel een verwachtingspatroon. Bij de eerste beelden van Black Swan dacht ik even dat mijn HD-projector naar de vaantjes was. Ludo Keeris heeft ongetwijfeld gelijk met zijn stelling dat de transfer perfect is. Ik kan het niet helemaal beoordelen, want ik heb de film niet in de bioscoop gezien.
Achteraf had ik dus gewoon kunnen volstaan met de DVD-versie. Nu heb ik een dubbel-pakket aangeschaft voor 25 euro. Volgende keer, wat zeker zal gebeuren want de film was zeer zeer goed, kijkik op DVD om het verschil (proberen) te zien.
Maar nogmaals, hulde voor de recensie van Ludo. Ook wat betreft de beeldkwaliteit want dat was voor mij, als relatieve leek, heel verhelderend.

Ontgaat me echt. Vanaf shot 1 is het prachtig hd. Welke projector heb je als ik vragen mag?

jurgen42u
12-07-2011, 15:23
Zeker een aanrader! Had hem pas voor het eerst op blu-ray gezien en was dus een blinde aankoop voor mij.
Werkelijk een goed verhaal, zelfs mijn vriendin zat em te knijpen ;)

nlamste3
12-07-2011, 15:55
Goede review! Heb zelf de luxe Franse editie, welke echt de moeite waard is in mijn ogen, als verzamelaar.

Klein vraagje, als het 20th century fox logo in het begin opkomt, lijkt er een digitale sleepfout in te zitten. Is dit zo bedoeld? Ik had bij iemand het begin van deze film gezien, welke hem had gedownload, en daar was het ook al. Maar toen dacht ik dat het aan het downloaden lag. Maar nu ik het ook op blu-ray zie, lijkt het een keuze van de filmmakers te zijn. Op imdb.com kon ik geen verwijzing vinden of dit klopt.

Weet iemand dit?

rvvnr1
12-07-2011, 23:27
Staat ook zeker erg hoog op mijn verlanglijstje. Maar dan wel de Franse import...

We hebben t hier op t forum wel vaker of hoesjes en covers en kan er ook deze keer moeilijk omheen. Ze hebben ze t weer voor elkaar weten te krijgen om een potentieel erg mooie cover te ontsieren met een gruwelijk lelijke banner: "Special offer Blu-Ray + DVD" ! :evil:

Kinsella55
13-07-2011, 16:48
@Albert Kostwinder
Ik heb een AcerP7500 1080p
Vrwijl al mijn Blurays zien er fabelachtig uit op dat ding. Zoals ik schreef ook de trailers van Black Swan, maar de film zelf had veel gruis. Als je dat gek vindt, moet je toch nog even de recensie van Ludo lezen, want die heeft het er ook over. Wellicht liggen jouw kwaliteitsnormen op een ander niveau, maar ik zie toch echt geen verschil tussen de BD en de DVD, die ik inmiddels ook heb getest. Korrelig beeld. BluRay onwaardig. BluRay aankoop beetje onnodig, want de DVD is niet veel minder. Prachtige film, dat weer wel.

Albert Kostwinder
14-07-2011, 10:19
black swan review highdefdigest (http://bluray.highdefdigest.com/4363/blackswan.html)

black swan blu-ray.com (http://www.blu-ray.com/movies/Black-Swan-Blu-ray/20029/)

black swan ign.com (http://uk.bluray.ign.com/articles/115/1158668p1.html)

Ik heb een Jvc hd1, isf gekalibreerd en ik kan black swan alleen maar top vinden zowel als film als qua beeld, net als bovenstaande reviews. Natuurlijk, is er grain maar dat hoort helemaal bij de stijl en verbloemd geen moment dat het hd is. Waarom staan sommigen toch altijd op de kop zodra film er niet als een ps3 intro eruit ziet? :)

Nyarlathotep
14-07-2011, 17:15
Ik heb de Duitse blu-ray, en ik was zeer onder de indruk van het beeld. Ik had na de posts hier een enorme grainbak verwacht (in de bios was de film ook nogal grofkorrelig), maar het beeld is erg mooi en natuurlijk.
En dat zeg ik als iemand die niet zo van filmgrain houdt :)

Dat er geen of nauwelijks verschil is tussen de dvd en de blu-ray gaat er bij mij echt niet in!

Tarkus
16-07-2011, 06:27
Deze film stond aanvankelijk niet op mijn verlanglijst, maar door de vele goede recensies heb ik me toch laten overhalen om hem aan te kopen.
Ondanks de zeer goede vertolkingen van Natalie Portman en de ook goede Mila Kunis, vond ik de film in zijn geheel een beetje tegen vallen.
Wellicht heeft het veel te maken omdat ballet niet mijn ding is en het toch meer aan bod komt dan de recensies deden vermoeden.
Maar ook vind ik Vincent Cassel niet echt geschikt voor de rol die hij hier speelt, hij is een steengoede acteur, bewijs daarvan is zijn rol als Mesrine in de beide Public Enemy Number One-filmen, maar als artistiek leiden van een ballet gezelschap, neen hoor....
De beide dames zorgen er dus voor dat de film bij me nog redelijk scoort, maar een aanrader zou ik het toch niet kunnen noemen.

Richard B.
26-07-2011, 22:30
Erg grote teleurstelling deze film. Vooral ook omdat ik er oprecht veel van verwachtte. :-(

Where to begin? Ik vond het verhaal wel erg simpel geconstrueerd en het "psycho-thriller" element vaak eerder komisch dan spannend overkomen. Portman overtuigde me ook niet in de hoofdrol: ze is een goed actrice maar misschien niet het goeie type om een rol als deze te kunnen spelen. Cassel was ook niet zo geweldig eigenlijk. De rest van de cast was "adequaat".

Verder vond ik het camerawerk niet geweldig: het paste niet helemaal bij het onderwerp en bij het verhaal. Van het ballet is sowieso maar weinig in de film te zien, en dat vond ik ook jammer. In een film waarin ballet in het verhaal zo'n grote rol speelt mag je dat ook wel laten zien vind ik.

Al met al dus niet wat ik ervan gehoopt had. Jammer.

Pieter Kleine
26-07-2011, 23:17
Erg grote teleurstelling deze film. Vooral ook omdat ik er oprecht veel van verwachtte. :-(

Where to begin? Ik vond het verhaal wel erg simpel geconstrueerd en het "psycho-thriller" element vaak eerder komisch dan spannend overkomen. Portman overtuigde me ook niet in de hoofdrol: ze is een goed actrice maar misschien niet het goeie type om een rol als deze te kunnen spelen. Cassel was ook niet zo geweldig eigenlijk. De rest van de cast was "adequaat".

Verder vond ik het camerawerk niet geweldig: het paste niet helemaal bij het onderwerp en bij het verhaal. Van het ballet is sowieso maar weinig in de film te zien, en dat vond ik ook jammer. In een film waarin ballet in het verhaal zo'n grote rol speelt mag je dat ook wel laten zien vind ik.

Al met al dus niet wat ik ervan gehoopt had. Jammer.

Je bent niet de enige. Heb de film op zeker moment maar snel doorgedraaid.

pjblack
21-10-2011, 22:55
Een film waarvan je niet op het puntje van de stoel gaat zitten. Gewoon lay back in your chair. Laat het allemaal maar over je heen komen. De film heeft van alles wat, maar is nergens uitmuntend. Spannend nee, horror nee, thriller nee, bijzonder dat zeker weer wel. Een vrouw die feitelijk nog een beetje kind is door haar moeder en het "echte" leven begint te ontdekken. Ze krijgt daarbij waanbeelden en is behoorlijk destructief bezig. De laatste tijd krijgen we steeds vaker films met waanbeelden. Wat is echt wat is fictie. Nu heb je dat in deze film snel door, maar toch. Hier en daar vinden we ook wat sexistische trekjes. Of dit een meerwaarde is voor de film valt te betwijfelen. De film is goed door zijn excentrieke neigingen en vooral omdat het geen alledaagse film is. Het herkijken zal echter niet zo snel zijn. Goed maar niet uitmuntend.

Camera werk moest ik wel aan wennen. Vooral het begin is nogal zwevend. Maar dat moest zo kennelijk. De film miste wel dat beetje thrillergehalte. Het wilde nergens echt doorheen gaan, maar bleef een beetje hangen.
Film 3,5
Beeld 4
Geluid 4