PDA

Bekijk de volledige versie : DVD stimuleert omzet videotheekbranche.



Eric van Ballegoie
21-09-2001, 12:37
DVD stimuleert omzet videotheekbranche.



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=113)

Nathan Strik
22-09-2001, 00:38
Zal wel komen door de hoge verkoopprijs van de meeste DVD´s. Zelfs mensen die van plan zijn te kopen, huren nu omdat het miskopen voorkomt. Tenminste... dat is mijn theorie.

Marco
23-09-2001, 11:30
Tja de huurprijzen zijn wel lager dan een aantal jaren geleden.
Bij mijn videotheek kan je 3 DVD's huren voor 9,50 en het maakt helemaal niet uit of het nou een nieuwe (zogenaamde dagfilm) of een oudere (zogenaamde weekfilm) film is. Daartegen zijn koopDVD's nog in het algemeen aan de hoge kant.

Edwin V
23-09-2001, 12:18
Ik denk dat de koop DVD's hierdoor later op de markt zullen komen omdat de videotheken liever hebben dat films eerst op huur DVD komen en daarna pas op koop DVD. Ook de prijs van de koop DVD's zullen vele mensen ertoe aanzetten eerst de film maar eens te huren.

SpaceWolve
23-09-2001, 20:34
ik denk dat de DvD ook een deel van zijn verkoopsucces te danken heeft aan het feit dat ze direct met de huurfilms uitkomen, want mensen met video moet nog 2 maanden wachten terwijl dvd'ers ze meteen kunnen kopen

B-Molson
23-09-2001, 21:52
Tja de huurprijzen zijn wel lager dan een aantal jaren geleden.
Bij mijn videotheek kan je 3 DVD's huren voor 9,50 en het maakt helemaal niet uit of het nou een nieuwe (zogenaamde dagfilm) of een oudere (zogenaamde weekfilm) film is.

Ik wil wel weten waar je je DVD's huurt dan, hier in Nieuw Vennep durven ze 11 gulden voor den "dag" DVD te vragen, en 3 voor 15 gulden voor de "oudere" DVD's..

Groeten
B-Molson

www.filmbuster.nl

Henk Heideveld
25-09-2001, 08:58
Denk bij het huren van een DVD niet alleen aan de videotheek.
Ik huur veelal bij onze bibliotheek, die een aanzienlijke DVD-collectie heeft. Kosten f 1,50 huurgeld. Je moet dan wel voor f 48,-- lid worden, maar dat heb je dus snel terugverdiend.
Als ik een film 10 keer gehuurd heb zijn de kosten nog steeds beperkt tot f 15.--. Nou en dan ben je al aardig uitgekeken op een film.
Alleen de echte "blijvers" koop ik. En dan aleen als ze leuk in een aanbieding zijn.
Voorbeeld: Gladiator kocht ik voor f 69,95 en 10% korting. Dus nog geen f 63,--. Overal elders lag hij voor f 90,--. Een prijsverschil van maar liefst eventjes 30%.