PDA

Bekijk de volledige versie : Geen DTS



Bob
21-09-2001, 14:34
Koop je een mooi setje DD, DTS, alles leuk en aardig, koop je een DVD U-571 (DTS) , wil je gaan genieten, krijg ik geen geluid in de 'DTS-mode'.

Mijn receiver (Yamaha rx-v420) staat ingesteld op 'auto' signaal herkenning (op DTS zetten veroorzaakt eveneens een oorverdovende stilte), in het DVD menu DTS instellen idem...

Kan iemand dit verklaren?

marcel
21-09-2001, 15:15
Is er ook geen instelling op de DVD speler?
De mijne heeft dat wel namelijk.
even nakijken is een optie natuurlijk.

Matthieu
21-09-2001, 17:13
Beste Bob,

Lukt handmatig instellen wel dan ?
Loop alles nog eens rustig na, desnoods alles weer loskoppelen en opnieuw beginen.
Zelf heb ik ook eens een paar dingen gehad, dat ik dacht hoe kan dit nu weer.
Blijkt het een kwestie van 1 knopje of instelling te zijn, dat je achteraf denkt, tja logisch eigenlijk.

Veel suc6 ermee !

Groet Matthieu :D

Nathan Strik
21-09-2001, 19:28
Wat gebruikt Bob als aansluiting tussen zijn DVD-speler en zijn DTS versterker?!?

Bob
26-09-2001, 15:18
Bob gebruikt zo'n standaard wit-rood-geel stekkertje

Frank Gruben
26-09-2001, 15:49
Heb zelf vorige maand de Yamaha VX 620 aangeschaft. Werd, ondanks instelling Automatisch DTS, niet weergegeven.
Oplossing is in het beginscherm van de DVD ( taal, geluidsspoor) de instelling DTS te activeren. Bij starten film daarna zal rode icoon DTS in display receiver gelijk oplichten bij begin film. (je zal eerst de trailer van DTS zien ter controle).
Succes.

Frank

bmateijsen
26-09-2001, 16:37
En indien mogelijk... altijd Digitaal aansluiten!!

Groet Bjorn

jboemaars
26-09-2001, 16:58
De verbinding tussen de versterker en DVD-speler moet digitaal zijn om DTS door te geven. Het rood-witte-gele stekkertje, gebruikt de analoge uitgang van de dvd-speler.

Kunt beter een optisch of coax snoertje zetten tussen de DVD en de versterker.

Succes

Eric van Ballegoie
26-09-2001, 17:22
Bob,

Om Dolby Digital of DTS te krijgen moet je je versterker inderdaad digitaal verbinden met je DVD speler.

Lees onderstaand artikel eens door:

http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=5

Nathan Strik
26-09-2001, 17:58
Daar was ik al bang voor. Tsja, dan krijg je ook geen DTS hè? DTS is een digitaal signaal en dat gaat nu eenmaal beter via een digitale aansluiting (bijv. optische kabel)


Bob gebruikt zo'n standaard wit-rood-geel stekkertje

Bob
27-09-2001, 08:00
Heren, bedankt voor de tips.

Ik ga er volgende week werk van maken, ik zal mijn Hifi-boer 'ns om z'n oren slaan met dat wit-geel-rode kabeltje!

Edwin V
27-09-2001, 08:05
Deze kabels zijn voor compisite video (geel en analoog stereo rood en wit). Je kunt overigens best een van deze drie met de digitale uitgang van de DVD speler en de digitale ingang van je versterker verbinden. Doe ik ook wel eens als mijn kabeltjes op zijn.

Bob
02-10-2001, 17:47
Hehe....eindelijk DTS!

Staf van der Heijden
11-10-2001, 12:03
Mogenlijk moet je binnen het menu van je speler de digitale uitgang activeren, dat is bij mij in ieder geval zo. achter je speler zie je dan het rode lichtje branden bij de digitale uitgang {bescherm kapje verwijderen en natuurlijk een digi kabeltje aansluiten , of anders de andere digi uitgang gebruiken}.
vervolgens alle opties nalopen. ook die van je dvd-schijf menu.
Groetjes Staf