PDA

Bekijk de volledige versie : Heaven, nieuw werk Tywker



Gerben van der Leun
12-09-2002, 10:47
Heaven

Voor de liefhebber van regiseur Tom Tywker (Lola Rennt, Der Krieger und die Kaiserin) is er goed nieuws. Heaven, zijn jongste exemplaar komt in de bioscoop!

Cate Blanchett speelt Philippa,
een lerares Engels in Turijn. Ze pleegt een bomaanslag
op een grote drugsdealer die haar man heeft vermoord en
veel van haar leerlingen verslaafd heeft gemaakt.

http://www.dsv.nl/~gerb/heaven.gif

Ze wordt gearresteerd en hoort dan dat er onschuldige slachtoffers zijn gevallen. Dan knapt er iets in haar. De politie probeert haar te laten bekennen dat ze een terrorist is. Hulp komt uit onverwachte hoek: de jonge agent Filippo (Giovanni Ribisi) wordt verliefd op Philippa.

Hij komt met een plan dat haar ‘r vrijheid teruggeeft, zelfs als het hem zijn carrière kost. Of erger.


HEAVEN donderdag in de bioscoop.

Bron: RCV nieuwsbrief

Jeroen Groot
12-09-2002, 10:49
Er staat een recensie van deze film in de Spits! van vandaag. Hij komt er niet echt best vanaf, geloof ik

Werner
12-09-2002, 10:51
Heaven was het eerste deel van een nieuwe trilogie die gepland was door wijlen Krzystof Kieslowski, met een film over hemel, één over de hel en één over het vagevuur. Tykwer heeft geprobeerd om de stijl en thematiek van KK te imiteren. Zou 'm ook nog eens graag gaan zien...

Gerben van der Leun
12-09-2002, 10:54
NIet om deze film nu te promoten maar die recensies in Spits! Zijn doorgaans niet mijn kop thee.

HEAVEN was de officiële openingsfilm van het filmfestival van Berlijn. Cate Blanchett won in Duitsland een Gouden Kamera voor haar rol in HEAVEN.

Heaven is overigens de eerste Engelstalige film van Tywker.

Jeroen Groot
12-09-2002, 10:58
NIet om deze film nu te promoten maar die recensies in Spits! Zijn doorgaans niet mijn kop thee.

HEAVEN was de officiële openingsfilm van het filmfestival van Berlijn. Cate Blanchett won in Duitsland een Gouden Kamera voor haar rol in HEAVEN.

Heaven is overigens de eerste Engelstalige film van Tywker.
Nee, ik ben ook wel benieuwd naar deze film. Vind Cate Blanchett altijd goed acteren en Giovanni Ribisi spreekt mij ook meestal wel aan. Ik bedoelde met die opmerking over de Spits! meer dat je daar inderdaad niet naar moeten luisteren, zeker niet als overweging om de film wel of niet te bekijken.

Rochan
12-09-2002, 23:50
Heb de film vorige week gezien. Vond het eigenlijk niet waard om de film in de bioscoop te zien. Begin was wel redelijk heftig, maar daarna werd de film een beetje saai en het verhaal een beetje saai. Had toch wel beter verwacht verwacht vooral omdat de eerste film van een trilogie is. Purgatori en Hell zijn de volgende 2. Cate en Giovanni zijn wel 2 goede spelers en het is leuk om die 2 Italiaans te horen spreken. Deze film is geen bioscoop bezoek waard:(

*TIMMIE*
17-09-2002, 14:36
deze film vond ik schitterend. het timide tempo van de film werd goed aangehouden. dit is zeker geen aktiefilm, maar een artistiek verhaal. je moet zeker van dit soort werk houden en waarschijnlijk meer weten van het werk van weilen Krzystof Kieslowski. deze film is dan denk ik ook niet voor het grote publiek bedoeld. al liggen de symbolen in deze film er soms wel erg dik bovenop, toch vind ik deze film erg de moeite waard.

ik ben er nog niet uit wanneer het verhaal nou precies over gaat in hersenspinsel???

deze film komt absoluut op dvd in mijn verzameling en ik kijk ook erg uit naar de volgende twee delen.

miT
28-01-2006, 14:48
Deze film is vanavond om 22:35 op Nederland 3.

Ik wil bij deze iedereen die de film nog niet gezien heeft verplichten om hem te kijken. :) Tenminste, als ze hem netjes in breedbeeld uitzenden. :roll:

Anders is het beter om hem gewoon van dvd te kijken.