PDA

Bekijk de volledige versie : Home Cinema Set met 3D Geluid



lennox-06
31-07-2011, 17:35
Hoi

ık zoek een home cınema set met 3D GELUİD. welke raden jullie mıj aan ? mıjn budget ıs tot 500 euro. ık hoor wel.

DVDProfilersFilmgek
31-07-2011, 18:46
Hoi

ık zoek een home cınema set met 3D GELUİD. welke raden jullie mıj aan ? mıjn budget ıs tot 500 euro. ık hoor wel.

Zeker geen alles in 1x weggooiset, er zitten heel veel nadelen aan zo'n berg plastic, de meesten krijgen spijt als zij een upgrade willen doen en helemaal spijt als er iets stuk aan gaat.

Ga voor los spul, al is 500 euro wel een beetje krap, je kan dan wel "3D geluid" willen afspelen voor dat geld, maar de kwaliteit van de speakers bepaald of dat ook weergegeven wordt en dat is in deze prijsklasse niet echt haalbaar.

Leuke receiver:

http://media.kieskeurig.nl/images/01/10/62/de/e283/4dd3/af20/cec2cd781fb2/orig.jpg

Hier de prijs etc: http://www.kieskeurig.nl/receiver/onkyo/tx-nr509/specificaties/956063/

Niet onaardig speakersetje met actieve sub;

http://media.kieskeurig.nl/images/00/92/61/00/84da/4e42/9958/1dfab4b13375/l.jpg

Hier prijzen etc: http://www.kieskeurig.nl/surround_set/jbl/scs_2005/specificaties/133652/

Zo nu nog een speler:

http://media.kieskeurig.nl/images/01/10/87/5c/eab9/4032/af24/af5d28d179ff/l.jpg

Wat gegevens voor deze 3D BR speler: http://www.kieskeurig.nl/blu-ray_speler/lg/bd660/957982/

of deze speler:

http://media.kieskeurig.nl/images/01/03/54/53/197f/4552/ab11/be59ea23039a/l.jpg

Wat gegevens: http://www.kieskeurig.nl/blu-ray_speler/philips/bdp5180/specificaties/951543/


Bij elkaar kost bovengenoemd voorbeeld zo rond de 550 euro, een beetje handelaar weet daar toch wel 10% af te krijgen;)

Mocht je niet zo'n handelaar zijn, dan kun je eventueel nog overwegen om een iets goedkopere receiver te nemen, deze bijvoorbeeld:

http://media.kieskeurig.nl/images/01/10/62/f2/a27d/4497/a2c5/5b046bfbe938/orig.jpg

Gegegevens: http://www.kieskeurig.nl/receiver/onkyo/tx-sr309/specificaties/956059/

Met deze receiver zit je dan weer wel binnen je budget, al zou ik je persoonlik toch de iets zwaardere in het eerder genoemde voorbeeld aanraden......

Gewoon een voorbeeld van wat er mogelijk is voor zo'n 500 euro zonder te vervallen in zo'n 1x in alles weggooi geval.

Franklin1975
31-07-2011, 19:26
Wat een overdreven spierballen hierboven, is helemaal niet nodig.
En 3D-geluid? Ik noem het gewoon 5.1.
Ik heb zelf een erg mooie Sony Bravia Blu-ray home cinemaset, zie mijn onderschrift.
Klein, "alles-in-1", en krachtig.

DVDProfilersFilmgek
01-08-2011, 05:52
Wat een overdreven spierballen hierboven, is helemaal niet nodig.
En 3D-geluid? Ik noem het gewoon 5.1.
Ik heb zelf een erg mooie Sony Bravia Blu-ray home cinemaset, zie mijn onderschrift.
Klein, "alles-in-1", en krachtig.

Valt wel mee met de "overdreven spierballen" daarboven, het zijn beiden de lichtste modellen die door Onkyo op de markt worden gezet, beiden zijn instappers, doch de 507 is wat beter uitgevoerd, is oa te zien aan de luidspreker aansluitingen.

Het voordeel van het bovenstaande setje is dat het uit losse onderdelen bestaat, dat heeft als voordeel dat wanneer er iets stuk gaat, niet alles verloren gaat, bij een all in one ben je gelijk het hele apparaat kwijt. Ook zitten de wat goedkopere all in ones vaak matig in hun aansluitmogelijkheden en kun je zodoende beperkt worden als je wat zou willen uitbreiden. Ook als je wilt upgraden ben je met een all in one al snel beperkt, terwijl je met losse onderdelen makkelijker en goedkoper een deel kunt vervangen. Je eigen setje heeft een passieve "sub" het setje in het voorstel heeft een actieve sub, dat houd in dat die sub niet afhankelijk is van de versterker van de set, maar zijn eigen voeding en versterker heeft, dit geeft over het algemeen toch wel betere resultaten en een dieper laag.

Je schreef dat je je set krachtig vind, maar dat is dan je eigen mening, hier op het forum zal daar over het algemeen niet zo over gedacht worden, je set neemt 170watt op, daar laat hij de speler van draaien en moet hij alle speakers van vermogen mee voorzien, inclusief de "sub" die eigenlijk de naam niet mag hebben, alle speakers zijn 3Ohm, dat is gedaan om met een lichte versterker toch nog wat volume te kunnen opbouwen.

Wat de 1 krachtig vind, vind een ander maar weer heel licht, iets dat veel geluid maakt hoeft niet krachtig te zijn.

Ik begrijp heus wel dat niet iedereen behoefte heeft aan een wat zwaardere set, maar over het algemeen klinken de zwaardere sets ook bij laag volume al heel goed, terwijl de lichte setjes dan vaak teleurstellen. Zo kan het gebeuren dat zelfs heel zware sets op hoog volume juist helemaal niet mooi klinken......

Alle waar naar zijn geld, maar het is natuurlijk wel fijn om zoveel mogelijk waar voor je centjes te krijgen(y)

lennox-06
01-08-2011, 08:44
http://www.samsung.com/nl/consumer/tv-audio-video/home-theater/home-theater-systems/HT-D5530/XN/index.idx?pagetype=prd_detail&tab=feature


ık heb deze set net gekocht voor 480 euro. omdat de reviews goed waren en mooi past bıj mn samsung tv.

lennox-06
25-08-2011, 11:31
moet ik een 3d bluray hebben om 3d geluid te krijgen of kan het ook met een dvd of een gekopieerde film ?

ik heb mn set nog niet binnen, dus ik wou het alvast weten.

Rogier Burghout
25-08-2011, 14:28
De term 3D geluid worden nergens in de film- of hometheater wereld gebruikt dus wat je daarmee bedoelt heb ik geen idee van. Daarnaast stel je hier een vraag, zet DVDProfilersFilmgek een heel mooi overzicht voor je op en daarna laat je niks van je horen, ga je je eigen gang en maak je je eigen keuze. IMO met een inferieure set en vind ik net als DVDProfilersFilmgek dat je veel beter af bent met losse componenten. Ook vind ik dat er geen "spierballen" getoond worden en er worden hele keurige instap alternatieven aangeboden die kwalitatief uitstekend zijn en op zichzelf al met kop en schouders uitsteken ten opzichte van de verschillende onderdelen van een huis-tuin-en-keuken alles-in-1 setje waarbij je alles kwijt bent als er iets stuk is, weinig tot geen extra aansluitingsmogelijkheden opzitten en op zichzelf al een levensduur hebben van een gemiddelde wegwerpcamera.... Daarnaast prima dat je naar niemand luistert en ook niemand bedankt voor zijn/haar tijd, maar nu met je volgende vraag ga ik je iig niet helpen. Ik zou zeggen: eerst proberen voordat je om hulp vraagt. Succes!

DVDProfilersFilmgek
25-08-2011, 16:49
De term 3D geluid worden nergens in de film- of hometheater wereld gebruikt dus wat je daarmee bedoelt heb ik geen idee van. Daarnaast stel je hier een vraag, zet DVDProfilersFilmgek een heel mooi overzicht voor je op en daarna laat je niks van je horen, ga je je eigen gang en maak je je eigen keuze. IMO met een inferieure set en vind ik net als DVDProfilersFilmgek dat je veel beter af bent met losse componenten. Ook vind ik dat er geen "spierballen" getoond worden en er worden hele keurige instap alternatieven aangeboden die kwalitatief uitstekend zijn en op zichzelf al met kop en schouders uitsteken ten opzichte van de verschillende onderdelen van een huis-tuin-en-keuken alles-in-1 setje waarbij je alles kwijt bent als er iets stuk is, weinig tot geen extra aansluitingsmogelijkheden opzitten en op zichzelf al een levensduur hebben van een gemiddelde wegwerpcamera.... Daarnaast prima dat je naar niemand luistert en ook niemand bedankt voor zijn/haar tijd, maar nu met je volgende vraag ga ik je iig niet helpen. Ik zou zeggen: eerst proberen voordat je om hulp vraagt. Succes!

Had ook al niet meer gereageerd na de melding dat er op 1 augustus een bult plastic was aangeschaft:rolleyes:

Wat mij nu nog het meest verbaast is dat die r....l nog steeds niet binnen is, op 1 augustus gekocht, maar op 25 augustus nog steeds niet binnen....:???: Die voor eksters en kraaien gemaakte setjes, die zijn er toch juist voor gemaakt dat Mien haar setje in 1x mee de winkel uit kan nemen, daar ga je toch geen 3 weken op wachten:twisted:

Ook mijn idee, zoek het zelf maar even uit...... te lui om zelf wat samen te stellen, te lui om online gebruiksaanwijzingen te lezen, te lui om zelf wat kennis op te doen, te lui om de shift toets te gebruiken, te lui om naar de winkel te gaan om iets origineels te kopen..... maar wel willen weten of de gekopieerde spullen wel het eea kunnen...... daar werk ik echt niet aan mee:evil:

Gerco Stuivenberg
25-08-2011, 21:07
Had ook al niet meer gereageerd na de melding dat er op 1 augustus een bult plastic was aangeschaft:rolleyes:

Wat mij nu nog het meest verbaast is dat die r....l nog steeds niet binnen is, op 1 augustus gekocht, maar op 25 augustus nog steeds niet binnen....:???: Die voor eksters en kraaien gemaakte setjes, die zijn er toch juist voor gemaakt dat Mien haar setje in 1x mee de winkel uit kan nemen, daar ga je toch geen 3 weken op wachten:twisted:

Ook mijn idee, zoek het zelf maar even uit...... te lui om zelf wat samen te stellen, te lui om online gebruiksaanwijzingen te lezen, te lui om zelf wat kennis op te doen, te lui om de shift toets te gebruiken, te lui om naar de winkel te gaan om iets origineels te kopen..... maar wel willen weten of de gekopieerde spullen wel het eea kunnen...... daar werk ik echt niet aan mee:evil:
Dat bedoelde Franklin1975 met "spierballen". :roll:

Wanneer een TS tevreden denkt te kunnen zijn met een alles-in-één set, dan koopt TS een alles-in-één set. Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor losse delen. ;)

DVDProfilersFilmgek
26-08-2011, 19:00
Dat bedoelde Franklin1975 met "spierballen". :roll:

Wanneer een TS tevreden denkt te kunnen zijn met een alles-in-één set, dan koopt TS een alles-in-één set. Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor losse delen. ;)


Begrijp echt niet waar het over gaat, de genoemde alles in 1 setjes zijn beiden krachteloos en de voorbeelden zijn niet krachteloos, maar echte spierballen hebben ze ook niet, waren gewoon leuke voorbeelden om te laten zien dat er met een beperkt budget ook wel iets leuks(goeds/beters) te koop is.

Het was wel weer duidelijk dat er iets is aangeschaft zonder dat men op de hoogte is van de in en outs, zelfs niet weet wat er bedoeld wordt met "3D" geluid, dat op zich niet eens bestaat, maar waar wel de HD audio-formaten mee worden bedoeld, en daar hebben de meeste bergen plastic toch wel moeite mee.......

Graag iets willen hebben, en toch niet weten wat het inhoud.....:???: maar het klonk toch wel stoer op de reclame.....

Wat me dan ook nog stoort is het feit dat men wel weet dat er kopies bestaan, maar weer niet weet dat het hier op het forum niet echt gepast is om daar dingen over te vragen, het helpen daarbij is ook niet gepast, ook al weten we hier op het forum heus wel hoe het werkt en wat er allemaal wel en niet mogelijk is.

Ik ken al heel veel teleurgestelde all in one gebruikers, en de meesten worden pas wakker als er iets stuk gaat...... verschrikkelijk wakker, op dat moment wil ik ze dan ook het liefst nog een beetje olie op het welbekende vuur geven....:twisted:

Tijdje niets van je vernomen op het forum..... hoe was je vakantie?

lennox-06
26-08-2011, 22:15
bedankt voor jullie positieve en negatieve reacties, eigenlijk zie ik losse componenten als stuk 'plastic'. Ik vind dat een set mooi mag staat in je huiskamer samen met je tv en meubelen. Die foto's hierboven lijken op 3e hands spul.

En ik hoeft niet perse de beste van de beste geluid te hebben. Anders had ik wel een set gekocht vanaf 1000 euro.

Wat betreft 3d geluid. Ik dacht ook net als jullie van waar slaat die 3d sound op?, maar nadat ik het heb gehoord was ik er weg van, ik vond het echt uniek.

Bovendien gebruikte ik het term 'gekopieerde films' als voorbeeld. Het is niet zo dat ik zit te downloaden, ik noemde bluray, dvd en gekopieerde film als voorbeeld om erachter te kunnen komen of ik optimaal gebruik kon maken van het systeem.

en wat betreft de levensduur van het spul, voor mij is het meer dan zat als hij 3 jaar meegaat, en anders pech.

monstermuis
27-08-2011, 08:56
Hij mag best aangeven dat zijn voorkeur uit gaat naar losse onderdelen, alleen de manier waarop is erg storend, ik hoop dat hij het een keer snapt. Ik heb in de winkel geluisterd naar losse onderdelen koste meer dan 1500 euro, was een versterker, blu ray speler met een boxenset van Harmon Kardon, mijn wekkerradio klinkt nog beter, dus duur is niet altijd beter, ze hadden er wel beter spul staan wat wel goed klinkt, maar dan ben je duizenden euro's kwijt. Ik heb ook een alles in 1 set, die wel goed klinkt, dus het kan wel.

Rogier Burghout
27-08-2011, 10:40
bedankt voor jullie positieve en negatieve reacties, eigenlijk zie ik losse componenten als stuk 'plastic'. Ik vind dat een set mooi mag staat in je huiskamer samen met je tv en meubelen. Die foto's hierboven lijken op 3e hands spul.


Nou, ik durf er heel wat om te wedden dat als we jouw alles-in-1-keukenmachine...ehh "Home-Theater-set" naast de losse componenten zetten dat jouw stuk plastic eruit springt als de modderschuit ipv de vlag... En als je de foto's ziet als derdehands dan kan je maar beter niet meer posten op dit forum waar vooral HT LIEFHEBBERS zitten; ofwel liefhebbers van kwaliteit en dit weten te erkennen en herkennen ipv budgetboys die een plastic vergaarbak van de Aldi boven kwaliteitsspul....



En ik hoeft niet perse de beste van de beste geluid te hebben. Anders had ik wel een set gekocht vanaf 1000 euro.


Prima, jouw keuze. Maar ga dan niet kwaliteitsspul of de mensen die er verstand van hebben tegen het zere been schoppen op een forum als deze. Geniet van hetgeen wat je koopt, maar geniet dan in stilte aub :twisted:



Wat betreft 3d geluid. Ik dacht ook net als jullie van waar slaat die 3d sound op?, maar nadat ik het heb gehoord was ik er weg van, ik vond het echt uniek.


Sorry, maar probeer alsjeblieft geen aansluiting te zoeken want dit dacht ik absoluut niet. Ik weet niet wat je ermee bedoelt, maar als je Surround geluid bedoelt; dit kennen we hier al jaren, genieten er van, zien het als een standaard onderdeel van HT en hier discussiëren we over de kwaliteit en de finesses ervan. Uniek? Nauwelijks....



Bovendien gebruikte ik het term 'gekopieerde films' als voorbeeld. Het is niet zo dat ik zit te downloaden, ik noemde bluray, dvd en gekopieerde film als voorbeeld om erachter te kunnen komen of ik optimaal gebruik kon maken van het systeem.

en wat betreft de levensduur van het spul, voor mij is het meer dan zat als hij 3 jaar meegaat, en anders pech.

Prima, maar voor anderen niet. Laat die dan ook in hun waarde. En helemaal mensen die tijd en moeite voor je besteden om je te helpen bij je keuze. Om die dan vervolgens datgeen wat ze posten afschilderen als "plastic" troep en "derdehands" op een forum als dit is al not-done, laat staan in het algemeen asociaal gedrag. Leer eens wat beleefdheden...:evil:

Rogier Burghout
27-08-2011, 10:48
Hij mag best aangeven dat zijn voorkeur uit gaat naar losse onderdelen, alleen de manier waarop is erg storend, ik hoop dat hij het een keer snapt. Ik heb in de winkel geluisterd naar losse onderdelen koste meer dan 1500 euro, was een versterker, blu ray speler met een boxenset van Harmon Kardon, mijn wekkerradio klinkt nog beter, dus duur is niet altijd beter, ze hadden er wel beter spul staan wat wel goed klinkt, maar dan ben je duizenden euro's kwijt. Ik heb ook een alles in 1 set, die wel goed klinkt, dus het kan wel.

Misschien je oren uit laten spuiten?? :twisted: Het klopt wel wat je zegt dat duurder niet altijd beter is, maar in het algemeen klinken losse componenten gewoon beter dan alles-in-1-setjes. En ik durf er best wat om te verwedden dat HK beter uit de testen komt dan een Sony/Pioneer alles-in-1-set.... in elk geval met je wekkerradio... ;)
Daarnaast kan me niet voorstellen dat je in vergelijking tot een alles-in-1 set een losse componenten set slecht vindt klinken, dan was er vast iets verkeerd ingesteld of de dvd/bluray had gewoon slecht geluid. Wat ik vaak vindt in de meeste grote ketens (vooral de MM) is dat ze de versterker dusdanig instellen dat je bijna alleen maar bassen hoort en de boxen en de onderlinge afstand niet afstemmen op de ruimte waarin het spul staat. Daarnaast is de akoestiek vaak een drama in dat soort winkels dus wat je hoort in dat soort winkels doet het spul wat er staat absoluut geen recht. Ga eens luisteren bij een speciaalzaak, waar alles goed is aangesloten en afgesteld in een goede ruimte. Dan hoor je het verschil tussen kwaliteit (losse componenten dus) en het schriele geluid van de Aldi setjes...

lennox-06
27-08-2011, 11:07
tylerdurden, je vat alles persoonlijk op, grappig om jou tekst zo te lezen, NERD hahaha

DVDProfilersFilmgek
27-08-2011, 12:01
tylerdurden, je vat alles persoonlijk op, grappig om jou tekst zo te lezen, NERD hahaha

Er zijn hier 2 Nerds..... in deze post, de bezitters van de goedkope in 1x weggooisetjes.

Ze vragen wat goeds, maar steken de kop in het zand en ze gaan voor looks. Oke Looks is leuk, maar die looks zijn niet in staat tot het weergeven van de zogenaamde "3D" audio, zelfs niet het geluid van standaard DD5.1 en DTS5.1

Niet luisteren naar advies op het forum, gewoon blijven denken dat je uit dat plastic prul ter grote van een normale standalone speler een echte HT set na kunt doen.:-P

Met een beetje mazzel speelt die r....l wel 5 jaar of nog langer, dat verdien je, 5 jaar luisteren naar middelmatig geluid is dan je straf :twisted:

Kom hier op het forum aub niet serieus meer vragen om wat goeds als je toch enkel gaat voor looks en geluidskwaliteit niet aan je besteed is, zonde van onze tijd.:evil:

Veel sterkte toegewenst met je bergje plastic en dat het je nog maar heel lang mag kwellen(y)

lennox-06
27-08-2011, 12:09
nog zo eentje, hahaha

Rogier Burghout
27-08-2011, 12:41
tylerdurden, je vat alles persoonlijk op, grappig om jou tekst zo te lezen, NERD hahaha


Nee hoor, ik spreek je alleen aan op je asociale gedrag jegens mede-forummers; lezen is ook een vaardigheid wat je vast ontschoten is.

[knipperdeknip!]

Trouwens: problemen zijn er om opgelost te worden dus na deze post gaat L op de negeerlijst.

Cat
27-08-2011, 12:48
Gezellig topic!
Relax allemaal even.

Rogier Burghout
27-08-2011, 12:50
Gezellig topic!
Relax allemaal even.

Already there.... je denkt toch niet dat ik mijn gemoedstoestand laat beïnvloeden door zo'n ..... ;) Maar insecten zijn er om verdelgd te worden dusse... :twisted:

Cat
27-08-2011, 12:53
Already there.... je denkt toch niet dat ik mijn gemoedstoestand laat beïnvloeden door zo'n ..... ;) Maar insecten zijn er om verdelgd te worden dusse... :twisted:

Oké, maar soms kunnen insecten ook best nuttig zijn.... ;)
Goed weekend allemaal!

lennox-06
27-08-2011, 12:59
tylerdurden, GET A LIFE !

peptalk
27-08-2011, 14:39
Die post #18 kan echt niet TylerDurden, die kun je beter aanpassen of verwijderen.
Is namelijk een soort post van de pot verwijt de ketel;-)

Rogier Burghout
27-08-2011, 14:46
Die post #18 kan echt niet TylerDurden, die kun je beter aanpassen of verwijderen.
Is namelijk een soort post van de pot verwijt de ketel;-)

Klopt; je hebt gelijk, bij deze aangepast. Had me idd even verlaagd tot zijn niveau. Zo, nu kandie weer ;)

Rogier Burghout
27-08-2011, 14:47
tylerdurden, GET A LIFE !

Zoals ik al zei: already there :twisted:

monstermuis
27-08-2011, 15:30
Waarom kunnen we mekaar niet gewoon respecteren, dat snap ik niet.

Frenkel
27-08-2011, 15:51
nog even wat 3D sound bedreft, 3D sound is dus iets anders dan het normale surround geluid volgens mij:

http://www.youtube.com/watch?v=Nob2LvosR-k


Ik ken overigens ook veel mensen die een homecinema setje hebben en het klinkt alemaal best goed voor het geen wat je er voor betaald maar het grootste probleem waar kennisen met zo,n set tegenaan lopen is de inflexibiteit van het geheel.

al vaak genoeg kreeg ik de vraag hoe ze hun nieuwe PS3, Harddisc recorder of laptop konden aansluiten op hun setje en dan loop je tegen een probleem aan, ook kon iemand een mooi set speakers van een vriend overnemen en deze wilde hij gebruiken om de bestaande speakers van zijn homecinema set te vervangen maar dat ging dus niet.

Ik heb zelf 2 zuilspeakers van 18 jaar oud, en mijn centre en surround speakers zijn inmiddels ook 14 jaar en hebben al aan meerder recievers aangesloten geweest.
In al die jaren ook vaak genoeg dvd en blu-ray spelers vervangen en ander apparaten toegevoegd en/of verwijderd.
met losse componenten ben je veel flexibeler en duurzamer waardoor de in eerste instantie hoge prijs helemaal niet zo hoog is of anders genomen, de lage prijs van die complete setjes is door hun inflexibliteit helemaal niet zo goedkoop.

Cat
27-08-2011, 15:59
Die post #18 kan echt niet TylerDurden, die kun je beter aanpassen of verwijderen.
Is namelijk een soort post van de pot verwijt de ketel;-)

Ja halloooooooooo, nu snapt niemand mijn reactie meer!! ;););)
En nu weer on-topic, haha.

lennox-06
27-08-2011, 17:29
een van de nerds hier die zogenaamd 'veel afwist' van geluid wist niet wat 3d geluid was hahaha, niveau on top ! bedankt voor je link frenkel.

Frenkel
27-08-2011, 18:46
een van de nerds hier die zogenaamd 'veel afwist' van geluid wist niet wat 3d geluid was hahaha.

Is ook niet zo vreemd natuurlijk, 3D sound is niet een of andere standaard zoals Dolby Digital of DTS maar gewoon een fancy naam voor een techniek waarmee men met luidspekers of hoofdtelefoon ruimtelijk(er) surround geluid probeerd na te bootsen zoals bij die 2.1 surround sets en soundbars.
Elke fabrikant geeft zijn eigen naam aan deze techniek en Samsung noemd het toevallig 3D Sound.

Mr. Humphries
27-08-2011, 19:19
met andere woorden koop voor 500 euro gewoon een 2.1 set en je bent klaar

3d geluid bestaat niet en alles boven 2.1 is onnodig, je hebt nota bene ook geen 4 schermen in je woonkamer

DVDProfilersFilmgek
27-08-2011, 21:41
met andere woorden koop voor 500 euro gewoon een 2.1 set en je bent klaar

3d geluid bestaat niet en alles boven 2.1 is onnodig, je hebt nota bene ook geen 4 schermen in je woonkamer

Als het maar losse componenten zijn;)

DVDProfilersFilmgek
27-08-2011, 22:20
nog even wat 3D sound bedreft, 3D sound is dus iets anders dan het normale surround geluid volgens mij:

http://www.youtube.com/watch?v=Nob2LvosR-k


Ik ken overigens ook veel mensen die een homecinema setje hebben en het klinkt alemaal best goed voor het geen wat je er voor betaald maar het grootste probleem waar kennisen met zo,n set tegenaan lopen is de inflexibiteit van het geheel.

al vaak genoeg kreeg ik de vraag hoe ze hun nieuwe PS3, Harddisc recorder of laptop konden aansluiten op hun setje en dan loop je tegen een probleem aan, ook kon iemand een mooi set speakers van een vriend overnemen en deze wilde hij gebruiken om de bestaande speakers van zijn homecinema set te vervangen maar dat ging dus niet.

Ik heb zelf 2 zuilspeakers van 18 jaar oud, en mijn centre en surround speakers zijn inmiddels ook 14 jaar en hebben al aan meerder recievers aangesloten geweest.
In al die jaren ook vaak genoeg dvd en blu-ray spelers vervangen en ander apparaten toegevoegd en/of verwijderd.
met losse componenten ben je veel flexibeler en duurzamer waardoor de in eerste instantie hoge prijs helemaal niet zo hoog is of anders genomen, de lage prijs van die complete setjes is door hun inflexibliteit helemaal niet zo goedkoop.

Je noemt in je post een aantal grote voordelen van losse componenten, oa het lang kunnen doen met een stel luidsprekers waar je aan gehecht bent omdat je houd van hun klank. Zo heb ik zelf zo'n 25 jaar gedraaid met een set magnat All Ribbon speakers waar ik heel erg van genoten heb, heb over de aanschaf dan ook lang gedaan en heb er vele luistersessies aan laten vooraf gaan. Deze speakers hebben gespeeld op stereo versterkers, een Prologic Surround receiver en 2 surround receivers, zijn nog geen jaar geleden vervangen door speakers waar ik ook voor op pad ben geweest en die nu waarschijnlijk wel tot het eind der dagen bij mij zullen blijven.

Ook de flexibiliteit met het wisselen van randapparatuur en de aansluitmogelijkheden, instelmogelijkheden, gebruik van een actieve sub etc etc maken een met zorg samengestelde HT set uit losse onderdelen iets waar je hier begrip krijgt van mede genieters van goed geluid die er ook zo hun tijd in stoppen om wat moois/goeds bij elkaar te passen.

Ook maakt het op het forum niet echt uit in welke prijsklasse je je set samensteld, wat wel uitmaakt of je daar dan ook een beetje moeite voor hebt gedaan om het samen te stellen, of je er voor op pad bent geweest en wat je er voor hebt gedaan om aan een bepaalde kennis te komen. Heb zelf een middenklasse set waar ik best wel heel trots op ben, het is dan ook mijn hobby en heb er ook wat voor over. Ik mag graag serieuze beginners helpen, en heb er al heel wat aan een mooie en vaak heel voordelige en toch goede oplossing geholpen. Toch zal ik echt niemand helpen met de aanschaf van zo'n alles in 1 barrel, af en toe krijg je hier van spijtoptanten die van alles niet voor elkaar kunnen krijgen omdat de set er gewoon niet geschikt voor is, of als de speler erin kapot gaat..... of ze dan nog die barrels van speakers kunnen behouden......

Heb in de praktijk in mijn omgeving, en hier op het forum al zoveel teleurgestelde mensen van een alles in 1 geval meegemaakt dat ik er niet vrolijk van wordt, medelijden heb ik er niet mee, mag ze graag pesten met hun miskoop. Begrijp me niet verkeerd, op een slaapkamer of kinderkamer zijn het helemaal geen verkeerde setjes, maar als je echt een beetje om geluid geeft, dan wil je het niet in je woonkamer hebben toch...

Dan na hun miskoop de serieuze HT liefhebber een beetje in de maling nemen...... met hun plastic troep, ga er ergens mee lopen hypen, facebooken of weet ik veel wat er nog meer aan die popi jopi bende bestaat, kun je opgeven wat voor mooi glimmend kraaie geval je gekocht heb, maar hier hoef je daar de liefhebber toch niet mee lastig te vallen?

In mijn ogen moeten ze zich schamen dat ze nog voor vol willen worden aangezien tussen de de echte liefhebbers terwijl ze hun plastic bergje alleen op uiterlijke schijn hebben aangeschaft zonder enige kennis van zaken:evil:

DVDProfilersFilmgek
27-08-2011, 23:22
een van de nerds hier die zogenaamd 'veel afwist' van geluid wist niet wat 3d geluid was hahaha, niveau on top ! bedankt voor je link frenkel.

Dacht dat we er wel uit waren dat de nerds degene waren met de plastic bergjes die uit onkunde en onwetendheid een voorgebakken in 1x weggooigeval hebben gekocht, als dat maar duidelijk is.

Je was degene die vroeg wat 3D geluid was, er was je reeds in meer en mindere mate medegedeeld dat dat niet bestaat, tenminste niet officieel, gewoon zoals Frenkel dat ook al uitlegt, een verkooppraatje van de fabrikant om zijn frutseltje aan te prijzen, een hoop bombarie op niks af dus, verpakt in plastic.

Ook worden de echte HD audio formaten wel eens gelinkt met het 3D beeld als de ultime bioscoop ervaring, dus goed geluid en beeld. Verleden jaar werden enkel de topmodellen TV's voorzien van 3D mogelijkheden, nu komen ook de middenklasse modellen ermee en zijn er TV's waarbij je geen active bril meer nodig hebt. Op audio gebied willen die bergjes plastic doen voorkomen dat ze ook geweldige audio hebben, nu hoeft dat geluid niet echt slecht te zijn, maar laten we wel zijn, de HD audioformaten weergeven is niet voor dat soort setjes weggelegd, daarvoor ontbreekt het ze toch wel aan kwaliteit, alle waar naar zijn geld.

Onkyo
28-08-2011, 08:06
Wat een non discussie dit. 3D geluid is een verkooppraatje en verder moet iedereen kopen wat hij zelf wil.
Zal zelf nooit een kant en klaar setje kopen maar niet iedereen heeft geld/ruimte om een losse 5.1/7.1 componenten set in zijn huiskamer te zetten.
Het gaat erom waar je zelf tevreden mee bent.

Rogier Burghout
28-08-2011, 08:18
Wat een non discussie dit. 3D geluid is een verkooppraatje en verder moet iedereen kopen wat hij zelf wil.
Zal zelf nooit een kant en klaar setje kopen maar niet iedereen heeft geld/ruimte om een losse 5.1/7.1 componenten set in zijn huiskamer te zetten.
Het gaat erom waar je zelf tevreden mee bent.


Klopt, en als we medeforummers om hulp vragen laten we die dan in ieder geval bedanken voor hun hulp; welke keuze je dan ook gemaakt hebt. En losse componenten zijn gewoon kwalitatief beter, punt. En 3D sound bestaat niet, punt. En hier zitten geen nerds; alleen liefhebbers, punt. :lol: :twisted:

Onkyo
28-08-2011, 08:28
Klopt, en als we medeforummers om hulp vragen laten we die dan in ieder geval bedanken voor hun hulp; welke keuze je dan ook gemaakt hebt. En losse componenten zijn gewoon kwalitatief beter, punt. En 3D sound bestaat niet, punt. En hier zitten geen nerds; alleen liefhebbers, punt. :lol: :twisted:

:mrgreen: (y)

Rogier Burghout
28-08-2011, 08:31
nog even wat 3D sound bedreft, 3D sound is dus iets anders dan het normale surround geluid volgens mij:

http://www.youtube.com/watch?v=Nob2LvosR-k


Hahahaha.....de onzin die ze consumenten proberen te verkopen is wel weer HEEL erg...ehh.... "creatief" zullen we maar zeggen.... :lol:

DVDProfilersFilmgek
28-08-2011, 12:05
Wat een non discussie dit. 3D geluid is een verkooppraatje en verder moet iedereen kopen wat hij zelf wil.
Zal zelf nooit een kant en klaar setje kopen maar niet iedereen heeft geld/ruimte om een losse 5.1/7.1 componenten set in zijn huiskamer te zetten.
Het gaat erom waar je zelf tevreden mee bent.

Helemaal mee eens, maar ga hier dan niet lopen zuigen en vragen om wat goeds, ik heb tevens laten zien dat er voor hetzelfde geld losse componenten te koop waren. Dan worden later de losse componenten als lelijk afgestempeld en blijkt men uiteindelijk te gaan voor looks en voorgebakken spul. Van dat voorgebakken spul heeft men begrepen dat het volgens de bla bla bla van de fabrikant "3D" heeft, terwijl men niet eens weet wat het inhoud, wordt het aangeschaft.

Achteraf komt men dan weer zeuren, als liefhebber heb ik absoluut geen respect voor figuren die voorgebakken spullen kopen en zich daar niet eens fatsoenlijk van te voren op de hoogte hebben gesteld.

Dan hier komen met een hoop bombarie, mag ik meedoen....

Nou, liever niet, met de hobby heeft zo'n voorgebakken geval weinig te maken, er zit nul komma nul eigen inbreng in. Goed als ze er tevreden mee zijn, maar over zoiets kom je hier toch niet lopen mekkeren, dat spul komt zoals het komt, ga daar op Kieskeurig dan een prachtige recentie over schrijven, daar komen meer schapen die van voorgebakken, lekker makkelijk, hoef ik niet te denken spullen kopen.

Met geld en ruimte heeft eea niet veel te maken, er is in elke prijsklasse wel wat leuks te koop, al zijn er in de losse componenten toch veel meer keuzes te maken en kan het prijskaartje wel wat verder doorlopen dan voor de allesduurste alles in 1.

Van mij mogen ze ervan genieten en er heel tevreden over zijn, maar ik denk dat het ondertussen toch wel duidelijk is dat je hier tussen liefhebbers met zo'n voogebakken geval niet helemaal serieus genomen wordt.

Inderdaad zelf kopen wat men wil, maar ga niet lopen zeuren over zo'n alles in 1 geval, er is achteraf ook geen eer aan te behalen , het komt zoals het komt........ neem het dan ook zoals het is en laat je er door martelen8-) , wel graag in stilte.......

Gerco Stuivenberg
28-08-2011, 21:19
Het niet bestaan van 3D sound is niet helemaal waar. De mogelijkheden zijn er wel, alleen wordt daar nog geen gebruik van gemaakt. Daar komt bij dat er ook weinig interesse voor is, omdat daar extra luidsprekers voor nodig zijn. Sommige fabrikanten kiezen er om deze kanalen door een DSP toe te laten voegen zodat het op 3D lijkt.

Hier een paar voorbeelden van opstellingen voor 3D geluid:
http://www.dts.com/Consumer_Electronics/Home_Theater/~/media/EA487117ACA94D2FB4A64530743DB5CE.ashx
http://www.dts.com/Consumer_Electronics/Home_Theater/~/media/98B2F0A26A844740B2222CEF2AD6F82E.ashx
http://www.dts.com/Consumer_Electronics/Home_Theater/~/media/DA0423A6F64445469C869D9C212A0BDA.ashx
http://www.dts.com/Consumer_Electronics/Home_Theater/~/media/DA0423A6F64445469C869D9C212A0BDA.ashx


Begrijp echt niet waar het over gaat, de genoemde alles in 1 setjes zijn beiden krachteloos en de voorbeelden zijn niet krachteloos, maar echte spierballen hebben ze ook niet, waren gewoon leuke voorbeelden om te laten zien dat er met een beperkt budget ook wel iets leuks(goeds/beters) te koop is.
Ik ken al heel veel teleurgestelde all in one gebruikers, en de meesten worden pas wakker als er iets stuk gaat...... verschrikkelijk wakker, op dat moment wil ik ze dan ook het liefst nog een beetje olie op het welbekende vuur geven....:twisted:
Met de "spierballen" waar Franklin1975 en ik het over hebben, bedoelen we niet de voor veel mens indrukwekkende specs. :|

Wel ben ik het met je eens dat de meeste alles-in-ééns niet echt geschikt zijn voor gebruik in een woonkamer. ;)


Tijdje niets van je vernomen op het forum..... hoe was je vakantie?
Ik ben idd een tijdje 'afwezig' geweest, maar niet met vakantie. Er was een technisch probleem waardoor ik geen berichten kon posten. Zoals je ziet is dit nu opgelost. :)

DVDProfilersFilmgek
28-08-2011, 23:55
Het niet bestaan van 3D sound is niet helemaal waar. De mogelijkheden zijn er wel, alleen wordt daar nog geen gebruik van gemaakt. Daar komt bij dat er ook weinig interesse voor is, omdat daar extra luidsprekers voor nodig zijn. Sommige fabrikanten kiezen er om deze kanalen door een DSP toe te laten voegen zodat het op 3D lijkt.

Hier een paar voorbeelden van opstellingen voor 3D geluid:
http://www.dts.com/Consumer_Electronics/Home_Theater/~/media/EA487117ACA94D2FB4A64530743DB5CE.ashx
http://www.dts.com/Consumer_Electronics/Home_Theater/~/media/98B2F0A26A844740B2222CEF2AD6F82E.ashx
http://www.dts.com/Consumer_Electronics/Home_Theater/~/media/DA0423A6F64445469C869D9C212A0BDA.ashx
http://www.dts.com/Consumer_Electronics/Home_Theater/~/media/DA0423A6F64445469C869D9C212A0BDA.ashx

Oke, ik ken deze opstellingen wel, heb ze al vaker gezien en er zijn receivers die over voldoende kanalen beschikken om het uit te kunnen voeren, alleen is er nergens software(en dan bedoel films op blu ray die je kan kopen waar dit ook daadwerkelijk op zit) voor te koop. Ik heb overigens wel een artikeltje gelezen van een nieuwe audio codec in de HET (Home Entertaiment Today) , het gaat over AURO-3D, ze noemen het daar de toekomst van geluid, al denk ik persoonlijk dat er nu niemand zit te wachten op weer een nieuwe standaard terwijl er van de huidige HD standaarden bij lange na nog niet de volledige potentie wordt gebruikt:-( Alles goed en wel, bovengenoemde voorbeelden zijn voor de huiskamer niet beschikbaar, maar wat niet is kan nog komen, al zie ik mezelf niet nog een berg speakers hoog aan de muur of het plafond monteren8-)

http://www.auro-3d.com/news/news-section-online

Het artikel beloofd voor volgens jaar films met "echt" 3D geluid, we zullen zien;) Voor de huiskamer is het er vooralsnog niet.

Met de "spierballen" waar Franklin1975 en ik het over hebben, bedoelen we niet de voor veel mens indrukwekkende specs. :|

Sorry met spierballen begrijp ik ook de kracht van de set, specs zijn mooi meegenomen als je er wat aan hebt, al heb ik bijvoorbeeld zelf vaak de helft van de specs niet nodig, maar baat het niet, kan je alleen nog hopen dat het ook niet schaad. Maar goed, had dat er dus niet uit begrepen:???:

Wel ben ik het met je eens dat de meeste alles-in-ééns niet echt geschikt zijn voor gebruik in een woonkamer. ;)

Ja......ik zou zeggen, vaak te weinig spierballen, ik bedoel dan, te weinig vermogen, weinig krachtig geluid, tekortkomingen in het frequentiebereik en sub laag kun je vaak vergeten doordat veel van die setje met een passive of te zwakke actieve sub zijn uitgevoerd.


Ik ben idd een tijdje 'afwezig' geweest, maar niet met vakantie. Er was een technisch probleem waardoor ik geen berichten kon posten. Zoals je ziet is dit nu opgelost. :)

Tjee, ik kan wel een hele tijd zonder TV, maar een dag zonder internet is een dag niet geleefd;) Heb altijd wel een backup als de thuisinstallatie uitvalt. Hoop dat je niet weer een zolange storing krijgt, lijkt me niet leuk, goed dat je de storing overleeft hebt(y)

Henkie panky
29-08-2011, 07:13
Ik heb dit setje
LG HX751 - 5.1 Blu-ray 3D Home Cinema Systeem
goed geluid en draadloos streamen.

Rogier Burghout
29-08-2011, 09:42
Het niet bestaan van 3D sound is niet helemaal waar. De mogelijkheden zijn er wel, alleen wordt daar nog geen gebruik van gemaakt. Daar komt bij dat er ook weinig interesse voor is, omdat daar extra luidsprekers voor nodig zijn. Sommige fabrikanten kiezen er om deze kanalen door een DSP toe te laten voegen zodat het op 3D lijkt.

Hier een paar voorbeelden van opstellingen voor 3D geluid:
http://www.dts.com/Consumer_Electronics/Home_Theater/~/media/EA487117ACA94D2FB4A64530743DB5CE.ashx
http://www.dts.com/Consumer_Electronics/Home_Theater/~/media/98B2F0A26A844740B2222CEF2AD6F82E.ashx
http://www.dts.com/Consumer_Electronics/Home_Theater/~/media/DA0423A6F64445469C869D9C212A0BDA.ashx
http://www.dts.com/Consumer_Electronics/Home_Theater/~/media/DA0423A6F64445469C869D9C212A0BDA.ashx



Tja, toch ben ik hier niet echt van onder de indruk en ook het filmpje van Samsung geeft iets totaal anders weer dan de artikelen van dts of van Auro-3D. Die laaste is net gebouwd in een Imax bioscoop en gaat open inSeptember, dus dit is nog mijlenver van een standaard voor de bioscoop; laat staan de HT. De oplossing van dts vind ik ook nog iets conceptueels en zoals dvdprofilersfilmgek al zegt: de huidige HD audioformaten worden nog niet eens ten volle benut (want hoeveel uitgaven hebben nu in verhouding een 7.1 track om maar iets te nomen; alleen Disney maakt er vaak gebruik van). En dat filmpje van Samsung maakt hun speakers tot iets wat lijkt dat ergens uit een Star Trek film komt met al die animatie e.d. Dus duidelijk een marketing- en verkoop filmpje....

johnsmeets
29-08-2011, 09:53
3D beeld vind ik al een opgeblazen Gimmick Leuk voor een keer mits perfect opgenomen En hoeveel zijn er daar van bar weinig
3D geluid een sprookje.
Er zijn maar weinig mensen(ik ook niet) die een perfecte opstelling en apperatuur en ruimte hebben om perfect de audioformaten weer te geven bijvoorbeeld 7.1 mits goed opgenomen/uitgegeven en daar zijn er met een beetje zoeken best een aantal van, maar zeker niet het merendeel.:)

Gerco Stuivenberg
30-08-2011, 21:36
Tja, toch ben ik hier niet echt van onder de indruk en ook het filmpje van Samsung geeft iets totaal anders weer dan de artikelen van dts of van Auro-3D. Die laaste is net gebouwd in een Imax bioscoop en gaat open inSeptember, dus dit is nog mijlenver van een standaard voor de bioscoop; laat staan de HT. De oplossing van dts vind ik ook nog iets conceptueels en zoals dvdprofilersfilmgek al zegt: de huidige HD audioformaten worden nog niet eens ten volle benut (want hoeveel uitgaven hebben nu in verhouding een 7.1 track om maar iets te nomen; alleen Disney maakt er vaak gebruik van). En dat filmpje van Samsung maakt hun speakers tot iets wat lijkt dat ergens uit een Star Trek film komt met al die animatie e.d. Dus duidelijk een marketing- en verkoop filmpje....
Dat van Samsung en van DTS staan los van elkaar.

Het maken van een 7.1 opstelling is vaak wel mogelijk, maar zorgt er vaak voor dat luidsprekers dicht bij de oren geplaatst worden. Vandaar dat in een opstelling voor weergave van meer-kanaals geluid, meestal niet meer dan 5 luidsprekers worden gebruikt. Veel film-maatschappijen kiezen er daarom voor om een film met 5.1 uit te brengen, zelfs wanneer de master een 7.1 is. :(

Vaak is een 3D-opstelling makkelijker dat een 7.1, omdat hiervoor alleen een paar extra luidsprekers boven de 'fronts' geplaatst hoeven te worden. Je hoeft dat alleen een voorzetwandje te plaatsen met daarachter wat indirekte verlichting en klaar is de HT. :grin:

lennox-06
04-09-2011, 22:04
ik heb de set geinstalleerd, en ben er dik tevreden mee. wat een geluid !

Phil Neutral
05-09-2011, 06:41
Iedereen koopt natuurlijk wat hij of zij wil maar raad komen vragen op dit forum om nadien dan toch die raad in de wind te slaan dat vind ik een beetje flauw en dat is niet netjes t.o.v degene die de moeite doet om je vraag te beantwoorden. Doe dan meteen je eigen zin en laat de gebruikers op dit forum met rust!
Een paar jaar geleden wou ik ook nog gaan voor zo een alles in één geval maar ik ben blij dat ik het niet heb gedaan en heb gekozen voor losse elementen! Toch een wereld van verschil! En als er een onderdeel kapot gaat hoef je ook niet meteen alles weg te gooien.

Henkie panky
05-09-2011, 15:15
Ik ben juist van losse componenten naar alles in een gegaan omdat ik allemaal verschilende merken had en dat geen gezicht vond.Het oog wil ook wat.

monstermuis
06-09-2011, 12:06
Bij mij gaat het ook niet om de discussie wat beter is, misschien zijn losse componenten wel beter, ik wilde het ook wel proberen, maar door ruimtegebrek is dat niet mogelijk. Waar het bij mij om gaat is de manier waarop die mening wordt gegeven en alles afkraakt wat niet jouw mening is vindt ik ook niet eerlijk. Wat de topicstarter doet ben ik het ook niet mee eens.

Gerco Stuivenberg
06-09-2011, 20:36
Ruimtegebrek zou geen reden moeten zijn om niet voor losse delen te kiezen. ;)

Losse delen nemen minder ruimte in, omdat je daar langer plezier van kunt hebben. Alles-in-één systemen nemen vaak meer ruimte in, omdat deze eerder economisch, emotioneel en/of technisch afgeschreven zijn. 8-)

Henkie panky
06-09-2011, 20:39
Wat een onzin zeg,spijt me zeer maar dit slaat nergens op?????????

DVDProfilersFilmgek
06-09-2011, 22:56
Ik ben juist van losse componenten naar alles in een gegaan omdat ik allemaal verschilende merken had en dat geen gezicht vond.Het oog wil ook wat.

De kraaien mentaliteit, het hoeft niet goed te zijn, als het maar mooi is.:???:

Bij mij hoeft het niet echt mooi te zijn, maar er moet toch echt wel goed geluid uitkomen en alles van 1 merk....... dat kan wel eens heel nadelig zijn, niet alle merken zijn op alle onderdelen even goed. Zo zitten er bij de meeste alles in 1x weggooi setjes speakertjes die de naam speaker niet verdien, subs die niet meer zijn dan een gemiddeld woofertje en de term sub helemaal niet mogen dragen, de naam ploppertje past beter bij ze.

Liefst los, als het allemaal dezelfde kleur heeft vind ik het al snel goed8-)

Zo heeft ieder zijn eigen voorkeuren, maar geloof me als je voor de de looks gaat, je hier in het geheel niet serieus genomen wordt8-)

Als we hier op het forum over een paar mooie speakers praten....... dan hebben we het er niet over hoe zij er uitzien.....:twisted:

DVDProfilersFilmgek
06-09-2011, 23:01
Ruimtegebrek zou geen reden moeten zijn om niet voor losse delen te kiezen. ;)

Mmmm, deze kan ik nog enigzins volgen, je kan er altijd ruimte voor maken.

Losse delen nemen minder ruimte in, omdat je daar langer plezier van kunt hebben. Alles-in-één systemen nemen vaak meer ruimte in, omdat deze eerder economisch, emotioneel en/of technisch afgeschreven zijn. 8-)

Daar raak ik je even kwijt, was een lekker wijntje zeker:grin:;)

DVDProfilersFilmgek
06-09-2011, 23:05
Wat een onzin zeg,spijt me zeer maar dit slaat nergens op?????????

Neem een paar flessen wijn, dan gaat het beter;) al blijft het soms moeilijk als Gerco wat diepzinniger is.....:bier:

Henkie panky
07-09-2011, 06:34
Neem een paar flessen wijn, dan gaat het beter;) al blijft het soms moeilijk als Gerco wat diepzinniger is.....:bier:
Gister een fles wijn genuttigd,het blijf moelijk te begrijpen;)

monstermuis
07-09-2011, 17:11
Ruimtegebrek zou geen reden moeten zijn om niet voor losse delen te kiezen. ;)

Losse delen nemen minder ruimte in, omdat je daar langer plezier van kunt hebben. Alles-in-één systemen nemen vaak meer ruimte in, omdat deze eerder economisch, emotioneel en/of technisch afgeschreven zijn. 8-)

Ik heb in het kastje al een Technics toren (wel losse onderdelen) staan, voor cd's draaien, ik heb er alleen plaats voor als ik deze weg doe, en wat ik in de speciaal zaak gehoord heb voor home cinema's (had mijn eigen cd's meegenomen) klonk niet echt goed. Ik heb ook maar 2 gehoord die beneden de 2000 euro waren, de rest heb ik niet gehoord, waren veel duurder. Heb daarom eerst een home cinema alles in 1 gekocht, misschien ga ik later nog kijken voor losse onderdelen, ben nu eerst voor een paar jaar klaar.

DVDProfilersFilmgek
07-09-2011, 22:33
Ik heb in het kastje al een Technics toren (wel losse onderdelen) staan, voor cd's draaien, ik heb er alleen plaats voor als ik deze weg doe, en wat ik in de speciaal zaak gehoord heb voor home cinema's (had mijn eigen cd's meegenomen) klonk niet echt goed. Ik heb ook maar 2 gehoord die beneden de 2000 euro waren, de rest heb ik niet gehoord, waren veel duurder. Heb daarom eerst een home cinema alles in 1 gekocht, misschien ga ik later nog kijken voor losse onderdelen, ben nu eerst voor een paar jaar klaar.

Technics..... mmmm, daar heb ik in het verleden ook stereo apparatuur van gehad, heb er nog de platenspeler van. Van de surround apparatuur heb ik toen nog een Dolby Prologic receiver van ze genomen, waren toen de beste met het mooiste surround effect. Helaas heeft Technics de moed opgegeven:-( (als het goed is, moet ik deze receiver nog ergens hebben staan)

Door Technics ben ik wel zo wijs geworden om niet alles meer van 1 merk te willen hebben, zij waren het die grote wijzigingen in hun modellen maakten. Zo kon het gebeuren dat ik wilde upgraden en een ander onderdeel wilde nemen, maar dan zag het er heel anders uit en paste het niet echt meer bij de oudere modellen. Technics speakers heb ik nooit willen hebben, moet je ook niet willen, zo kunnen bijvoorbeeld ook Sony, JVC, Panasonic, LG en meer vergelijkbare fabrikanten niet echt mooie speakertjes maken (begrijp mooi niet verkeert, mooi heeft in dit geval NIETS met het uiterlijk te maken), ze maakten over het algemeen maar heel matige speakers, Yamaha lijkt met sommige modellen een uitzondering op de regel, maar er hangt bij bepaalde modellen dan ook een prijskaartje aan. Schoenmaker blijf bij je leest zullen we maar zeggen, luidsprekerfabrikanten zijn echte specialisten en heden ten dage is daar de concurrentie erg groot, maar je krijgt van de fabrikanten over het algemeen wel waar voor je geld, je bent een goede naam nu eenmaal eerder kwijt dan rijk.

Daarmee komen we dan terzijde ook bij de zwakke plek van de all in ones, de matige bij de set geleverde speakers, wel geoptimaliseerd voor die set, maar geen hoogstandjes, laten we eerlijk zijn, het kan ook niet voor het geld waarvoor zulke setjes over de toonbank gaan.

Laten we eerlijk zijn, als je de wat betere Technics apparaten hebt en een paar leuke speakers, dan weet je dat je daar heden tendage ook minstens 2000 euro voor kwijt zou zijn geweest. Je Technics set zal op leeftijd zijn, ik heb de mijne nu al zo'n 14jaar niet meer, stereo zelfs nog wat langer niet meer. Eén ding mag gezegd worden, was wel altijd heel erg tevreden over Technics. Heb ook nog heel prettige ervaringen met Denon, een merk dat ik ook graag anderen mag aanraden. Toch ben ik niet heel lang geleden overgestapt op Onkyo, meer vooruitstrevend, en heel erg veel waar voor je geld, en daar houd ik van;) Op het gebied van levensduur moet de Onkyo zich nog wel bewijzen, Denon is in mijn ogen wel heel degelijk, mijn Onkyo is zeker geen zielig kind, maar al wel 1x bij de reparateur geweest, zulke dingen vergeet ik niet licht.

Om met een surround receiver ook goede stereo resultaten te krijgen, zit je toch al snel vast aan de wat duurdere modellen, ook mijn receiver was een aantal jaren geleden een model uit de 1500 euro klasse, speelt overigens absoluut niet minder dan de huidige nieuwe modellen, is echt een klasse receiver, ben er dan ook heel erg tevreden over(gaat voorlopig echt niet weg, heb er zelfs een BR speler voor gekocht met 2 HDMI uitgangen, zodat ik ook bij 3D films toch de HD audio formaten door deze receiver kan laten verwerken). Wat ik er mee zeggen wil....... wat is nu 2000 euro al je echt heel goed geluid wilt en alleen voor de receiver al zo'n 1500 euro investeerd, daar hang je geen speakers van 100 euro het stuk aan8-) , dan komt er nog wat randapparatuur bij......

Alle waar naar zijn geld, toch kun je ook voor "weinig" geld heus nog wel een leuke losse set kopen, je zal er alleen heel wat meer moeite voor moeten doen, het staat niet vaak bij 1 winkel, en het zit ook niet in 1 en dezelfde doos.

Je schreef dat je voorlopig voor een paar jaar klaar bent...... als ik je verhaal goed begrijp, dan gaat dat veranderen als je stereo set je in de steek gaat laten, je houd wel van los, en je houd van kwaliteit. Als je het deel kwaliteit van je stereo set gaat verliezen......... spreken wij elkaar weer8-)

monstermuis
08-09-2011, 07:15
Mijn broer heeft een hele boel oude apparatuur, wat vaak beter klinkt dan wat ze tegenwoordig maken. Hij had ook een paar speakers die maar 40 watt waren, dus ik dacht dat zal niet veel zijn, ik heb nog nooit zo'n mooi en warm geluid gehoord, zelfs goede bassen als hij heel zacht staat, zijn ook hele oude speakers zien er niet uit maar klinken geweldig, maar mijn broer is ook een echte audiofiel.

DVDProfilersFilmgek
08-09-2011, 11:12
Wat oud is hoeft niet slecht te zijn en in goede staat verkerende oudere klasse versterkers zullen zich denk ik ook met de huidige apparatuur kunnen meten. Mijn vorige speakers waren ook zo'n 25 jaar oud, zijn alleen weggegaan omdat ik wat angst had voor de tweeters, het zwakkere onderdeel van mijn toenmalige speakers en ik was in de omstandigheid dat ik het kon doen.

In weze is er aan speakers niet veel veranderd, men heeft in de loop der jaren dan wel andere materialen gebruikt, maar het principe is hetzelfde gebleven, membramen die lucht in beweging brengen en zodoende geluid veroorzaken.

Momenteel is alles aan het digitaliseren, of we daar blij mee moeten zijn laat ik in het midden, met de juiste apparatuur kun je zelfs met analoge versterkers nog een heel eind komen, wel dien je daar goede kabels bij te gebruiken, analoog is nu eenmaal wat gevoeliger voor omgevingsinvloeden.

Alles heeft zijn goede en slechte kanten, kan best begrijpen dat ook in goede staat verkerende oudere(analoog of digitaal of een combinatie daarvan) apparatuur nog heel goed aan de wensen van de gebruiker tegemoet kan komen. Persoonlijk heb ik mijn huidige versterker(receiver) dan ook niet ingeruild omdat het laatste snufje er niet op zit, want ik had ook het gevoel dat de nieuwere modellen op het gebied waarom het draait echt niet beter zijn dan mijn "oudje" ;)

Momenteel kan je, soms met wat omwegen, toch aan de meeste apparaten nog wel een analoog signaal ontlokken, al zul je bij de aanschaf van die apparaten daar wel terdege rekening mee moeten houden, ook dat er een prijskaartje aanhangt, goede analoge aansluitingen zijn tegenwoordig niet goedkoop meer in het zich steeds meer digitaliserende heden. Laten we wel wezen, ik heb het dan hier wel over de wat betere apparatuur, oude goedkope rommel blijft rommel, al zal dat zich in de meeste gevallen zelf al wel opgeruimd hebben;)

Een goed voorbeeld(denk ik) hier op het forum is Claudio, hij heeft een klasse versterker, weet wat hij heeft, en gaat hier dan ook mee door, hij gebruikt ook de betere randapparatuur die wel beschikt over goede analoge uitgangen.

Voor wat betreft mijzelf, ik denk dat ik ergens de gulden middenweg bewandel, houd van goed geluid, maar dan wel met eigen inbreng mogelijkheden, ben geen purist en het standje direct is in veel gevallen niet aan mij besteed8-)

Terzijde kom je dan toch weer bij losse apparaten, een goede versterker kan je heel wat jaren trouw dienen, speakers, die je met zorg hebt gekozen, kunnen vrienden voor het leven zijn. Spelers van diverse media (CD-LP-DVD-tape-BR-HDD-etc etc etc) kunnen vaak in de loop der jaren heel veel toepassingen erbij gekregen hebben die het wenselijk maken om er een nieuwe voor aan te schaffen, ook het gegeven dat mechanische apparatuur aan slijtage onderhevig is, maakt het wenselijk dat zij niet ingebouwd zitten in je apparatuur waarvan je verwacht wat langer te kunnen genieten. Los mag iets meer kosten bij de eerste aanschaf, het betaald zich in de loop der jaren terug, niet alleen door een langere gebruiksduur, maar ook door de geluidskwaliteit die de door je met liefde uitgezochte speakers je geven (y)