PDA

Bekijk de volledige versie : Lord of the Rings - Extended Editions [Blu-ray Disc]



Ludo Keeris
06-08-2011, 06:07
Lord of the Rings - Extended Editions

De meest complete versie van The Lord of The Rings.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=4516)

nlamste3
06-08-2011, 09:37
Echt een prachtige uitgave van een heerlijke film!!!(y)

Marc T.
06-08-2011, 10:55
Twee weken geleden heb ik een marathon gehouden waarbij we de 3 films in een zit hebben gezien. Voor mij was dit de 8e keer, maar het beeld van deze BD's is zoveel mooier, scherper, gedetailleerder dan van de dvd's dat het wel een nieuwe beleving lijkt. Schitterende box, schitterende films, de mooiste making-off (lees: extra's) ooit op film gezet plus een verhaal om duizend maal weer te zien. Als je na het zien van de drie films de blu ray speler uitzet kom je eigenlijk tot dezelfde conclusie als met de boeken; het is allemaal te kort.

PS: Een hele goede review overigens.

Rood
06-08-2011, 10:57
Dank je voor de review.
Eerlijk gezegd door al het gedoe rond de transfer van, met name, The Fellowship op de Theatrical Blu-ray en nu weer met de groen/cyaan achtige waas op de EE blijf ik een beetje huiverig om deze editie aan te schaffen.

Lex v/d Moolen
06-08-2011, 11:15
De film heeft bewust een colorgrading ondergaan die past bij de desbetreffende settings, maar Ik heb echt geen waas in een verkeerde kleur gezien.
Dit is een geweldige uitgave en zonder meer de beste waarmee Lord of the Rings te bekijken is.

RobinB
06-08-2011, 11:30
1 van de beste trilogy Bluray uitgave van het jaar in mijn ogen.

Pieter V
06-08-2011, 15:32
10/10 wat mij betreft. :)

Mikeymo
06-08-2011, 17:49
Ik had graag wat vergelijkingsshots met de vorige blu-ray uitgave gezien met betrekking tot de kleur

Frank
06-08-2011, 18:03
Ik had graag wat vergelijkingsshots met de vorige blu-ray uitgave gezien met betrekking tot de kleur
KLIK (http://www.zonadvd.com/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=1198), KLIK (http://www.zonadvd.com/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=1199) en KLIK (http://www.zonadvd.com/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=1201).

Ludo Keeris
06-08-2011, 19:25
Ik had graag wat vergelijkingsshots met de vorige blu-ray uitgave gezien met betrekking tot de kleur

Die recensie staat ook op DVD.nl: http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=4153

Er zijn vijf screenshots die overeenkomen, dus je kunt zelf bepalen wat je mooier vindt.

Richard B.
06-08-2011, 20:43
10/10 wat mij betreft. :)
Wat mij betreft niet. Dan hadden ze de extra's er ook in HD op moeten zetten. En de bioscoop-versies hadden er ook bij gemoeten.

Jordy van Buel
06-08-2011, 20:48
De extra's kunnen er niet in HD op want deze zijn in SD geschoten toentertijd. Dat van die bioscoop versies ben ik wel met je eens, maar dat is commercieel gezien natuurlijk nooit een optie.

Bettina
06-08-2011, 22:32
Net deel 1 gezien, ben er stil van zo mooi zag het er uit. Echt geweldig, het geluid was ook top.
En misschien het belangrijkste, wat een verhaal!

Nyarlathotep
09-08-2011, 08:37
Het had wellicht handig geweest om alle extra's gewoon op 1 blu-ray schijfje te plaatsen. Het gaat om SD materiaal, dus dat zou moeten passen. Maar dan hadden ze de menu's weer aan moeten passen... En minder schijfjes in de box is marketingtechnisch natuurlijk ook weer minder interessant.

FROST
09-08-2011, 11:34
ik heb de box mogen bekijken bij een vriend van mij afgelopen weekend en ik werd dus echt niet blij van het nieuwe kleurenpallet bij deel 1. Het hele beeld is groenig en grijs en ik mis dus echt de sfeer die de film uitademde.

Neen, dank u, geen bluray box voor mij.

RobinB
09-08-2011, 11:54
Dat is ook de uiteindelijke intentie van Peter Jackson, kan dus aan je smaak liggen. Niet de gehele film is zo! Check de Bluray discussie..tenzij je daar al had gekeken.

johnsmeets
09-08-2011, 12:46
Ik heb nu de normale en extended versie
kleurpallet bij deel 1 och is niet de hele film zo , het is niet zo erg als word verteld maar wel duidelijk verschil met de normale versie, desalnietemin vind ik de extended versie toch uiteindelijk de betere.:)

Dennis Oosterhuis
09-08-2011, 13:33
Ga komend weekend weer een marathonnetje houden, nu voor 't eerst op Blu-ray - ben erg benieuwd! (y)

Ludo Keeris
09-08-2011, 20:46
Dat is ook de uiteindelijke intentie van Peter Jackson, kan dus aan je smaak liggen. Niet de gehele film is zo! Check de Bluray discussie..tenzij je daar al had gekeken.

Dat is dus maar de vraag of het werkelijk de keuze is van Peter Jackson. Dat wordt hier en daar wel gesuggereerd, maar vooralsnog lijkt het erop dat het een keuze van de produktiemaatschappij is.

Marc T.
10-08-2011, 08:36
We kunnen hoog of laag springen over deze BD box, maar als men hier nog over twijfelt, dan kan men net zo goed de film hobby naast zich neer leggen. Deze box is elke euro dubbel en dwars waard.

FROST
12-08-2011, 17:53
Nouja ik weet het niet of ie elke cent waard is: 60 euro voor een iets scherper beeld, beter geluid, maar een paar nieuwe extra's ( want de rest is kwakkeloos overgenomen van de DVD )en zonder een mooie hoes + beeldje, wat de DVD wel had.. en een groene waas.. Ik weet genoeg punten te noemen ;)

Ik vind niet dat het iets met een hobby neerleggen te maken heeft. Ik vind het gewoon snel snel de mensen het geld uit de zakken trekken.

rogue
12-08-2011, 21:36
Alleen is het beeld niet iets scherper, maar een gigantisch verschil t.o.v. de DVD's ;).
En dan is het inderdaad afwegen: is het mij dat geld waard.

RobinB
13-08-2011, 11:04
Frost heeft ook wel een punt, er zijn geen mooie lotr bluray giftsets uitgekomen, dan is dat ind afwegen of je voor een collectible ga.

Lex v/d Moolen
13-08-2011, 11:38
Alleen is het beeld niet iets scherper, maar een gigantisch verschil t.o.v. de DVD's ;).

Het scheelt natuurlijk ook op welk formaat TV je kijkt. Op een 37" zal het verschil veel kleiner ogen. Op en 50" of projectie daarentegen zie je wel duidelijk een verschil.

monstermuis
14-08-2011, 08:00
De extra's kunnen er niet in HD op want deze zijn in SD geschoten toentertijd. Dat van die bioscoop versies ben ik wel met je eens, maar dat is commercieel gezien natuurlijk nooit een optie.

Ik zal nu niet meer de bioscoopversies bekijken nu ik deze gezien heb. Geweldige box goede beeldkwaliteit.

Marc T.
14-08-2011, 12:09
Voorheen keek ik jaarlijks de LOTR marathon op een 94 cm HD ready lcd. Dit waren uiteraard de EE's op dvd, jullie allen bekend. Dit jaar keek ik de marathon op een 116 cm full hd lcd op 1080p blu ray en het heeft er nog nooit zo mooi uitgezien. Dit keer had ik veel meer oog voor detail en leek het af en toe wel een nieuwe belevenis, ondanks dat ik de films van haver tot gort ken.

Martin Z.
15-08-2011, 12:54
Het scheelt natuurlijk ook op welk formaat TV je kijkt. Op een 37" zal het verschil veel kleiner ogen. Op en 50" of projectie daarentegen zie je wel duidelijk een verschil.

Hmmm goed punt, ik moet ook nog eens aan een nieuwe tv met die blu-rays, irritante hobby :???: :-)

Rogier Burghout
15-08-2011, 13:43
Deze box vorige week gekeken op een 52" full-HD met totaal een 9.1 installatie aan boxen en deze box rockt de wereld uit....gewoon een 10 en niks minder. Al het gemiereneuk rondon die paar frames die niet scherp zijn of een ander kleurtje hebben verwijs ik bij deze naar de prullenbak....dus....:twisted:

Roy Langeveld
16-08-2011, 09:30
Kleine opmerking over de plotsynopsis:

Saruman verliest de strijd bij Helms Deep, maar hij is nog niet verslagen. Hij verzamelt zijn leger wederom om een laatste beslissende slag uit te delen aan de volkeren van Middle Earth. Saurons voornaamste doelwit is de mensenstad Minas Tirith in het koninkrijk Gondor.

Dit stukje suggereert dat Saruman mede de laatste beslissende slag bij Minas Tirith organiseerde. Saruman is tegen deze tijd echter al verslagen en (in de EE) gedood, enkel Sauron is nog over.

Om nog even verder te nitpikken: Sarumans leger wordt bij Helm's Deep verslagen; Saruman zelf wordt verslagen in de slag bij Isengard.

Verder uitstekende synopsis, en een prachtige boxset. Elke set meer dan waard!

Franklin1975
27-03-2014, 16:51
Afgaande op de tijdsaanduidingen op musicmeter.nl duurt de exended edition van The Return Of The King op blu-ray zo'n 10 minuten langer dan de extended edition op dvd, terwijl de eerste 2 films geen verschil in tijdsduur hebben
tussen dvd en blu-ray. Heeft de BD nóg meer extra scenes dan de EE op dvd?

Jordy van Buel
27-03-2014, 17:04
Nee, dat lijkt me een foutje.

bart22
27-03-2014, 17:13
Door het verdwijnen van de PAL-speedup zit er een verschil in tijdsduur op alle 3 de films op blu-ray t.o.v. de dvd's.

Roger B.
27-03-2014, 17:13
Ik ga er vanuit dat de vergelijking gaat over de regio 2 dvd.
Bij de dvd heb je pal speed up.

Franklin1975
28-03-2014, 15:35
De eerste 2 films hebben in de EE geen tijdsverschil tussen dvd en blu-ray, maar bij RotK dus wel. Zeer apart.

Roger B.
28-03-2014, 18:03
Fellowship: DVD 220 min.-Blu-ray 228 min.
Two Towers: DVD 225 min.-Blu-ray 235 min.
Return of the king: DVD 253 min.-Blu-ray 263 min.

Pastichio Rocker
29-03-2014, 12:44
En hoe zijn deze tijden getest? Door de dvd's in de speler te stoppen en de tijd te noteren, of afgaande op wat er op de cover wordt gezegd?

Pastichio Rocker
29-03-2014, 12:48
DVD tijden kloppen iig. Zojuist getest met mijn eigen extended box set.

Misschien extra credits op de Blu-Ray? De aftiteling van RotK EE duurt ook een half uur dankzij al die fanclubnamen.

Roger B.
29-03-2014, 13:52
Bij alle drie zit tijdverschil.
Dit heeft te maken met pal speedup.
Als je het vergelijkt met de regio 1 dvd's dan zou er geen tijdsverschil met de Blu-ray's moeten zijn.

Franklin1975
30-03-2014, 12:50
Heb zelf nog geen tijd gehad de tijdsduren zelf te checken van de dvd's en blu-ray's. Lijkt mij nu ook opgehelderd :-)

Melzz
21-10-2014, 09:45
Toch de extended trilogy opnieuw gekocht op Blu-Ray....lees ik nu pas allerlei verhalen over een groene waas bij Fellowship. Vreemde ontwikkeling. Hopelijk stoor ik me er niet zo aan want ik hoop dat ik deze serie nu echt in een definitieve uitgave heb aangeschaft.

Jordy van Buel
21-10-2014, 09:47
Toch de extended trilogy opnieuw gekocht op Blu-Ray....lees ik nu pas allerlei verhalen over een groene waas bij Fellowship. Vreemde ontwikkeling. Hopelijk stoor ik me er niet zo aan want ik hoop dat ik deze serie nu echt in een definitieve uitgave heb aangeschaft.

Onder welke steen heb jij gelegen? :lol:

Melzz
21-10-2014, 09:50
Onder welke steen heb jij gelegen? :lol:

Die Blu-Rays boeide me nooit want ik had al die luxe dvd-boxen. Nu ik de box voor 21,75 kon aanschaffen op BD, heb ik toch weer gedubbeldipt....
Dus vandaar.... Maar gewoon jammer dat regisseurs niet van het kleurenpalet af kunnen blijven.

Jordy van Buel
21-10-2014, 10:25
Die Blu-Rays boeide me nooit want ik had al die luxe dvd-boxen. Nu ik de box voor 21,75 kon aanschaffen op BD, heb ik toch weer gedubbeldipt....
Dus vandaar.... Maar gewoon jammer dat regisseurs niet van het kleurenpalet af kunnen blijven.

Het heeft allemaal te maken met de komst van de Hobbit films. Er is gekozen voor een betere transitie tussen de trilogieën, waardoor Fellowship een wat groenere tint heeft gekregen. Jammer en in sommige scènes wellicht wat hinderlijk aanwezig maar ik denk niet echt een heel groot probleem (ik heb de EE ook een maand geleden op BR gekocht en moet ze nog gaan zien).