PDA

Bekijk de volledige versie : Amelie? Zo ja, welke?



Qique
12-09-2002, 20:17
Ik heb de zoekmachine gebruikt, maar heb niet echt gevonden waarom men zo enthousiast is over de film Amelie..

Is het mogelijk om mij beknopt uit te leggen waarom dit echt een must-have is, en welke release nu de beste is (let wel mijn Frans is matig :rolleyes: ).

Ik kijk uit naar jullie reacties....

Thankzz in advanzz (y)

Pepijn Wildbret
12-09-2002, 20:41
Ik heb zelf (uiteindelijk) gekozen voor de UK 2-disc SE. klik hier (http://www.playserver2.com/play247.asp?page=title&r=R2&title=100128) Voor de verder details.

Ok, nu dus de vraag: waarom?. Ik moet zeggen dat ik geen ster ben ik het uitleggen waarom ik een film wel of niet goed vind. Ik vind een film gewoon goed of niet, puur op het gevoel wat ik krijg tijdens het kijken van de film. Dit gevoel kan verschillende oorzaken hebben (mooi camera werk, goed verhaal, mooie muziek enz.)

Eigenlijk sprak alles in Amelie mij meteen aan toen ik hem zag: Super leuk verhaal, goed geacteerd, mooi camera werk en last but not least: een dijk van een soundtrack. Amelie is een soort liefdes sprookje, dat zich niet makkelijk laat vergelijken met andere films.

Eigenlijk weet ik maar een advies:
Kopen :D

(maar dat is dan weer puur mijn mening)

Mark_vdH
12-09-2002, 20:50
Er is geen release met NL subs, maar dat zul je waarschijnlijk wel weten....

De meest optimale versie met Engelse subs is de UK 2-disc versie (Deze (http://www.playserver4.com/play247.asp?page=title&r=R2&title=100128).

De Amerikaanse 2-disc release is bijna gelijkwaardig (maar heeft geen DTS). Deze (http://www.playserver4.com/play247.asp?page=search&adudisc=y) versie dus, alleen is ie bij Play bizar duur....

Tja....waarom is de film een aanrader? Ik vond hem in ieder geval stijlvol en grappig. Bovendien heeft de film het hart op de goede plaats....een echte feel-good movie dus....

Leuk (Engels) interview met Audrey Tatou (=Amelie): http://extratv.warnerbros.com/video/archives/amelie/clip.html

Qique
13-09-2002, 07:52
Bedankt voor de reacties zover... (y)

Is er al enig zicht op een R2/NL release, of denken jullie dat ik een van de andere gerust kan aanschaffen omdat het toch nog een hele tijd kan duren.

Bij de weg, is het echt een groot verschil tussen de DTS soundtrack en de andere? Genoeg reden om de R2 UK aan te schaffen?

Greetz

Mark_vdH
13-09-2002, 08:58
Is er al enig zicht op een R2/NL release, of denken jullie dat ik een van de andere gerust kan aanschaffen omdat het toch nog een hele tijd kan duren.

Kan nog een hele tijd duren: De huurversie is net uit, de koopversie rond valentijnsdag (!)......

Luther Hartog
13-09-2002, 09:12
Ik heb net de R2 versie bij Play besteld, ik heb de film nog niet gezien en ik ben dus heel benieuwd.

Tossie
15-09-2002, 21:50
Vanavond heb ik deze film gezien en nog steeds snap ik de lyrische reacties niet zo goed. Het is best een aanrige film, erg origineel en leuk gefilmd. Maar om nou te zeggen dat ie een onvergetelijke indruk heeft gemaakt. Nou nee. Voor mij dus een echte huurfilm!

Ik hoor trouwens graag van anderen wat zij erg leuk vonden aan de film!!

Louis Bouduin
16-09-2002, 07:27
Vanavond heb ik deze film gezien en nog steeds snap ik de lyrische reacties niet zo goed. Het is best een aanrige film, erg origineel en leuk gefilmd. Maar om nou te zeggen dat ie een onvergetelijke indruk heeft gemaakt. Nou nee. Voor mij dus een echte huurfilm!
Ik hoor trouwens graag van anderen wat zij erg leuk vonden aan de film!!

Wat ik er mooi aan vond?
Amélie die glimlacht, verdrietig kijkt, opgelucht is en schuchter of teder in je ogen kijkt. De manier waarop zij nonchalant door de zonovergoten straten van een Montmartre stapt, dat door Renoir gepenseeld had kunnen zijn.
Want Amélie is een lapje poezie, boordevol ouderwetse charme en even gezellig als dat dekentje van waaronder je als kind veel te lang naar de TV keek.

Pepijn Wildbret
16-09-2002, 09:50
Wat ik er mooi aan vond?
Amélie die glimlacht, verdrietig kijkt, opgelucht is en schuchter of teder in je ogen kijkt. De manier waarop zij nonchalant door de zonovergoten straten van een Montmartre stapt, dat door Renoir gepenseeld zouden kunnen zijn.
Want Amélie is een lapje poezie, boordevol ouderwetse charme en even gezellig als dat dekentje van waaronder je als kind veel te lang naar de TV keek.

Beter had ik het niet kunnen zeggen (slechter wel :D )

geoffrey3001
16-09-2002, 10:12
Gisteren wilde ik een dvd bekijken, maar ik wist in eerste instantie niet welke. En toen had ik het. Ik had de soundtrack in mijn hoofd, die ik inmiddels al grijs heb gedraaid (voor zover dit met cd's kan :D ). Ik heb hem al een tijd in huis, maar wilde hem pas kijken op het juiste moment en tja, als je de soundtrack in je hoofd heb, dan moet het wel het juiste moment zijn.
Ik heb echt van elk minuut genoten zeg, echt geweldig, zou ze nog vrij zijn :D ?

Ik heb mijn versie bij Play.com gehaald (regio2). Engelse ondertiteling werkt prima, hoewel het af en toe wel redelijk snel ging. Jammer dat mijn Frans zo slecht is. Gisteren zag ik een versie bij Mycom liggen voor 15.99Euro, maar ook alleen met Engelse ondertiteling en is 1 dvd. Ik vond hem er niet mooi uitzien en ik kan hem afraden.