PDA

Bekijk de volledige versie : The Godfather Box (regio 1 of 2)?



Niels
21-09-2001, 19:27
Ik heb gisteren The Godfather Box Set bij Amazon gekocht voor 81 dollar (incl. versturen) maar kan ik beter de bestelling annuleren en wachten tot de collectie in Nederland uitkomt? Wat zou goedkoper zijn? Reageer snel anders kan ik de bestelling niet meer annuleren.

G.O.D.
24-09-2001, 01:47
Even rekenen hoor.

$81 x fl 2.40 = fl194.40

Dan zal de douane je dvd's nog onderscheppen omdat het bedrag te hoog is. Je mag maar een bepaald bedrag invoeren (meestal lukt het met 2 enkele dvd's).
Dus laten we er $10 bij doen en je komt uit boven de fl 200.

Ik heb die Godfather box net bij dvdstore.nl gezien voor fl 169.95, dus ik hoop voor je dat je nog kunt annuleren.

Rogier v Loenen
03-10-2001, 12:39
Ik ben niet zo geinteresseerd in het bedrag, maar of Regio 1 er beter op staat dan 2!

Ik heb R2 gisteren gezien op een High end systeem, en gezien de leeftijd van de film ziet het er goed uit. Alleen zag ik volgens mij edge enhancement in de film. Als R1 er beter op staat (PAL is toch vaak flets) dan ga ik koste wat kost voor R1!

Heeft iemand R1 al gezien?

Grt Rogier

nokiko
03-10-2001, 15:32
Hallo

Ik kan niks zeggen over regio 1 of 2, ik weet wel dat hij gisteren al voor 149,- bij Blokker lag. T is nog steeds een raadsel hoe zij hem voor de tijd hebben kunen krijgen, zijn andere winkels niet zo blij mee.

:D

Nathan Strik
03-10-2001, 19:56
Hoe kom je DAAR nu weer bij?!? PAL is vaak beter, bij NTSC zie je de scanlines duidelijker en schokt het beeld dankzij de 3:2 pulldown.
Als het effe kan ga ik voor PAL hoor.


PAL is toch vaak flets

Rogier v Loenen
04-10-2001, 17:45
Hoe kom je DAAR nu weer bij?!? PAL is vaak beter, bij NTSC zie je de scanlines duidelijker en schokt het beeld dankzij de 3:2 pulldown.
Als het effe kan ga ik voor PAL hoor.


De vraag is niet, wat is er beter, PAL of NTSC, maar de vraag is welke Regio vertegenwoordigd betere KWALITEIT! Alles heeft te maken met hoe de DVD gemastered wordt. Nog steeds wordt dit onderdeel in Europa voor Regio 2 niet serieus genomen, men denkt alleen nog maar aan geld verdienen. Er is wel een en ander verbeterd t.o.v. 2 jaar geleden. PAL heeft 625 beeldlijnen, en NTSC heeft 525 beeldlijnen. Simpelweg betekent dit dat PAL de POTENTIE heeft om een gedetailleerder beeld te vertegenwoordigen. Maar.... de DVD's worden veelal eerst in Amerika (R1) gemastered. Men maakt daar een master die gebruikt wordt om op DVD te zetten. Die master wordt uiteraard in hun formaat, NTSC, gemaakt. Dit wordt op DVD gezet, en voila! Je hebt Regio 1. Wat doet regio 2 hiermee? Gaan zij veel geld steken in het compleet opnieuw masteren vanaf de originele filmband op PAL? Welnee! In 99% van de gevallen pakken ze de (doorgaans) goede kwaliteit NTSC master, en zetten dit om naar PAL. Hoe beter deze omzetting gebeurt, hoe minder je het kwaliteitsverschil ziet tussen de R1 en R2. MAAR, er is ALTIJD verschil! En dat bedoel ik met het woord "fletser" Dit woord geeft het beste weer wat het verschil vaak is. Dit is gewoonweg een voorbeeld van het zwakste schakel effect. PAL, een prachtig systeem, maar als je als master NTSC gebaseerd is, dan krijg je NOOIT een betere kwaliteit. Soms lukt het ze best aardig hoor, De film "the green mile" staat er erg netjes op, maar de NTSC versie is gewoon voller en gedetailleerder van kleur. Op een High end systeem valt dit goed op. En wat betreft de 3:2 pulldown. Tjaa er zijn zoveel technische details die de kwaliteit beinvloeden, en dit is er een van. Ik kan het wel uitgebreid bespreken, maar dan wordt deze posting erg lang. Laten we zeggen dat die 3:2 pulldown meer van toepassing is bij de VIDEO-omzetting. Daarnaast, een beetje DVD speler heeft PROGRESSIVE SCAN, en je hebt geen last meer van het 3:2 pulldown effect.

En verder kan ik nog zeggen dat de Regio 1 versies nog steeds uitblinken in extra's, niet volgezet zijn met van die zaaddodende trailertjes van "deze film is geschikt voor" en diverse andere schreeuwerige typisch sfeer verpestende Regio 2 stukjes. Wat je ook vaak ziet is dat er op Regio2 vaak meer audio tracks lopen, duits, engels, frans etc. waardoor kostbare ruimte verloren gaat. En waar halen ze de ruimte vandaan? Juist ja kostbare kwaliteit gaat verloren om meer ruimte te creeren voor de audio tracks.

Grappig detail: Veel liefhebbers hebben bijvoorbeeld de Europese film "DAS BOOT" (superverhaal trouwens) express Regio 2 gekocht i.p.v. 1, omdat ze dachten dat de master origineel PAL was. Ironisch genoeg staat het origineel van de film op een NTSC mastering! De mensen die de Regio 1 hebben van deze film mogen zich gelukkig prijzen, want ook bij deze film heeft de Regio2 industrie zich onsterfelijk belachelijk gemaakt: De film is origineel Duits gesproken, met engelse ondertiteling (Laserdisc liefhebbers zullen dit beamen, want zo staat hij op de Laserdisc) Regio 2: engels 5.1 DD; Duitse ondertitel, optioneel Duits 2.0 DD engelse ondertitel.
Regio 1: Duits 5.1 DD; engelse ondertitel; engels 5.1 DD, duitse ondertitel.

Ik bedoel maar.

De allergrootste blunder van Regio 2 is het onlangs gemasterde "Kiss of death" met Nicolas Cage. Maar waarschijnlijk is een inferieur bedrijfje dat snel even geld wil verdienen hier de oorzaak van. De kwaliteit van die DVD haalt het nog niet bij een videoband die 2 jaar in de woestijn heeft gelegen. Van deze DVD is overigens nog geen Regio 1 (NTSC) beschikbaar. Dit bewijst temeer dat ze hier nog niet capabel zijn om met PAL iets fatsoenlijks in elkaar te zetten. Zonde, want de potentie heeft PAL wel. Maar ja, als je in een Ferrari diesel tankt omdat die brandstof goedkoper is dan benzine, dan verwacht je ook dat hij niet hard vooruitkomt.

Met vreindelijke groet,

Rogier.

Cenobite
10-10-2001, 11:37
Rogier... your're The Man :D


Eindelijk eens iemand die weet hoe het zit, en zegt waar het op staat.

Regio 2 heeft nog steeds een te hoog "wannabee" gehalte :mad:

Zowel qua beschikbare titels, als qua kwaliteit halen ze het niet bij regio 1. :D

recent voorbeeld weer met Terminator 2 . Regio 2 neemt niet de moeite om d.m.v "seamless branching" alle 3 de versies van T2 op de DVD te zetten zoals Regio 1 . Stelletje prutsers. :mad:

Ik heb ook speciaal om die reden de Regio 1 versie gekocht van "Das Boot " . De enige manier om deze film te kijken is in Duitse DD 5.1 met evt ondertitels :D


Trouwens 80-85%% van mijn collectie is Regio 1.

Mike
10-10-2001, 12:10
Is er iemand die mij kan vertellen of er een verschil is van de Aspect Ratio van R1 en R2 voor de Godfather.

Ik heb de R2 Box gekocht en ik vind het altijd zonde dat de film niet in de originele ratio op de disk staat.......een masterpiece als de Godfather zou ik graag willen zien zoals Coppola het heeft bedoeld.

Cenobite
10-10-2001, 13:56
Zowel R1 als R2 gebruiken hetzelfde Aspect Ratio van 1.85:1 Anamorphic ( 1.78:1 effectief) . Dit is beeldvulled zonder zwarte balken op een widesceen tv.

Greetz

Rogier v Loenen
10-10-2001, 15:49
Cenobite! Thanks! Een goede kennis van me heeft een winkel in DVD en apparatuur. Dankzij hem ben ik een hele hoop te weten gekomen hierover. Toen hij nog R1 verkocht (mag niet meer door het R2 syndicaat) vergeleken we volop R1 met R2 op heftige high end apparatuur. Was soms gewoon schokkend! Maar dat hoef ik jou niet uit te leggen.

Mike: Ik heb een vriend van me gebeld, die heeft de godfathers op laserdisc, en daar staan ze ook 1,85:1 op, dus waarschijnlijk is dit het originele formaat. Ik kan alleen geen 100% garantie geven.

Note: Op laserdisc (NTSC) duurt Godfather II 201 minuten, terwijl de PAL R2 dvd 193 minuten duurt. Dit komt door dat hele frames/second verhaal (3:2 pulldown). Wij krijgen de film dus iets te snel te zien. (ach, niet met het blote oog te zien)

Leve Regio 2 en de PAL... (aanbevolen door topfokkers)

Groeten, Rogier

magicjohn
10-10-2001, 17:05
Zojuist bij Blokker de box gehaald, moest 134.95 betalen (129.95 + aankoop 2 dukaten)
Zag wel erop staan dat het widescreen only is klopt dat ?

Marco
10-10-2001, 19:25
Zag wel erop staan dat het widescreen only is klopt dat ?
Niet lullig bedoeld hoor, maar als je "de moeite" had genomen om bovenstaande verhaal eens door te lezen dan kwam je achter dat o.a.


Cenobite dit heeft gezegd
[b]Zowel R1 als R2 gebruiken hetzelfde Aspect Ratio van 1.85:1 Anamorphic ( 1.78:1 effectief) . Dit is beeldvulled zonder zwarte balken op een widesceen tv.

M.a.w. jazeker.

magicjohn
11-10-2001, 11:19
Marco,

Ik had wel degelijk eea doorgelezen.
Ook niet lullig bedoeld, maar mijn vraag ging om de vermelding
"widescreen only", niet wat widescreen voor een formaat is.

Ronald Stiebolt
11-10-2001, 11:57
Heb gisteren de boxset (regio 2) gekocht bij Mediamarkt in Rotterdam (Alexandrium 2).

De prijs: Fl. 111,- !!!!!!!!

Andere tip:

Ik weet niet meer of de actie nog loopt, maar bij de Makro (Delft) kocht ik ca. 3 weken geleden de Stanley Kubrick Collection voor Fl. 269,- (incl. BTW).

Ook verkoopt de Makro de nieuwe versie van The Exorcist voor ca. Fl. 35,- (incl. BTW).

Ik probeer altijd (logisch) de goedkoopste prijzen te vinden. Geef ajb even aan of het op prijs gesteld wordt dat deze hier 'gepost' worden.

Groet,

Ronald