PDA

Bekijk de volledige versie : films met beste surround effecten



Marty vanluit
13-09-2002, 15:36
Welke films vinden jullie de beste surroundeffecten hebben?

Voorbeeld:
In The Matrix, aan het einde van de "halscene", als de lift ontploft en die deur komt eerst in slowmotion en daarna op volle snelheid op je afzeilen. Toen ik dat voor de eerste keer op DVD zag, dook ik naar links in mijn stoel :eek: . Zo realistisch was het....

Hebben jullie nog meer van dit soort voorbeelden?


Marty :cool:

weststar
13-09-2002, 16:15
De meest natuurlijke effecten vind ik toch Concert/muziek dvd's hebben. (A-Ha, U2, Eagles)

Qua films krijg ik kippevel bij Moulin Rouge (ook weer muziek ;)), het vuurwerk in LOTR en in Gladiator de scene waar die kerel met die metalen bal staat rond te zwaaien.

Zo zijn er nog veel meer, ik zal vast een heleboel vergeten ;)

Dane
13-09-2002, 16:44
Nog een scene bij the matrix, het beste geluid naar mijn mening, de shootout van neo tegen de agent, neo schiet 2 clips leeg waarna de agent aan de beurt is, in bullit-time draait de camera om neo heen terwijl de agent een aantal kogels afvuurt die neo probeert te ontwijken, wat een geluid is dat zeg, in bullit-time als die kogels voorbijzoeven echt een prachtig laag geluid, en omdat de camera om neo heen draait hoor je de kogels overal.

Nu ik dit zo typ heb ik weer helemaal zin om die scene te gaan kijken:)

Elwood.

Marty vanluit
13-09-2002, 16:56
Ik weet er zelf nog twee:

In het begin van Gladiator.... Als de veldslag begint! als die pijlen afgeschoten worden... echt onwijs gaaf, je hoort ze aan alle kanten aan je voorbij gaan!

Of deze: U-571.... niet zozeer surround, maar daar krijgt de sub het zwaar te verduren! Ook onwijs gaaf, vooral als het helemaal donker is in je kamer! Dan proef je die sfeer extra!

Marty :cool:

Donovan
13-09-2002, 17:17
Ik zeg twee woorden:

Heat
Schietscene

Jeroen Driessen
13-09-2002, 18:27
Black Hawk Down...als die Heli neerstort....WOW. Vooral in de Bios, dus ben benieuwd hoe het thuis klinkt.
Ook van de Perfect Storm was ik qua geluid best onder de indruk....je zit er echt middenin :cool:

Lex v/d Moolen
13-09-2002, 19:07
In Fight Club wordt ook aardig goed gebruikt gemaakt van de achterkanalen, met name voor het achtergrond geluid:cool:

Philippe
13-09-2002, 21:30
Ik zeg twee woorden:

Heat
Schietscene

Woww ja, wat een schitterende scène. Achtervolging tussen de Hummer en Ferrari in The Rock heeft ook wel schitterend geluid.

Raymond Vonk
14-09-2002, 02:41
Face/off als ze in de spiegel staan te kijken en op elkaar beginnen te schieten..... en heat en the matrix dat is gewoon bruut geweldig....lethal weapon 4 openingsscene mega leuk...
en zo zijn er nog veel meer... en zullen er ook nog veel meer komen..bijv BTTF trilogy, black hawk down en BAND OF BROTHERS en star wars uiteraard...

starbuck
15-09-2002, 10:18
en star wars uiteraard...

precies...the podrace laat alle boxen zweten.:)

en dan heb je nog de landing op het strand in saving private ryan,
waarbij je wordt overdonderd door het geluid van de landingsvoertuigen en de rondvliegende kogels, explosies en het geschreeuw van de gewonden.

M Balje
15-09-2002, 11:18
In het begin van The World is not enough gaat er een kluis heel langzaam open op het juiste moment met het juiste muziek toontje.
Maar ja de hele film had goede effecten.

Ricochan
16-09-2002, 08:36
Beide mummy films, Lord of the rings, de ontploffing aan het begin in Swordfish!

Garanteed to blow you out of your seat!!!

Ricochan
:bier:

MNI
16-09-2002, 09:40
Wat dacht je van scream 3 ? Het stuk dat de hoofdrolspeelster op de set rondloopt en daarna achterna gezeten wordt.
Je hoort de stemmen 1 voor 1 uit verschillende boxen komen.
Schitterend!

Marty vanluit
16-09-2002, 10:12
En in The Devil's Advocate, als de vrouw van de advokaat met haar nieuwe "vriendinnen" in de paskamer van een dure kledingwinkel zit.
Ze begint daar voor het eerst "dingen" te zien. Als ze kijkt naar de donkere vrouw als die haar jurk aandoet, ziet ze gezicht van de vrouw veranderen en ze ziet allemaal handen onder de huid van de vrouw krioelen. Het geluid daarbij is (vooral op hoog volume) zeer overweldigend!

marty :cool:

Jason Bourne
16-09-2002, 10:28
De begincredits van Basic Instinct. En ik vond the quiditch match bij Harry Potter toch ook wat hebben.

Martin Miezelmoe
16-09-2002, 10:46
Ik vindt persoonlijk nog steeds de scene in Space Jam, op het moment dat Daffy Duck de arena betreed en het publiek volledig stil wordt en je alleen nog maar krekels rondom je heen hoort nog steeds een enorm leuke ervaring..... alsof je er zelf staat....

En ook Heat, eerder hier besproken is een geweldige scene...

Ludo Keeris
17-09-2002, 01:01
12 Monkeys: Bruce Willis zit in een soort cel en hoort allerlei stemmen om zich heen. Hij kijkt daar naar waar de stemmen vandaan komen. Die komen dus van alle kanten.

Dennis Veldhuizen
17-09-2002, 12:13
Resident Evil (R1 ).. heel erg goed... check ook op dvd.ign.com.. geluid krijgt erg hoog cijfer... erg terecht!

knutmo
17-09-2002, 12:23
Parijs achtervolgingsscene in Ronin.

rolandleering
17-09-2002, 12:25
U-571

Charley Baak
17-09-2002, 13:27
X-men, vooral in de scene waar Wolverine door het X-men landhuis dwaalt, de scene op het station en in de Treinwagon. Vooral de laatste laat de subwoofer aardig wat werk verrichten.

Marty vanluit
19-09-2002, 16:33
Parijs achtervolgingsscene in Ronin.

als die S8 (audi) word afgeragd, dat doet gewoon echt pijn!

ik barstte bijna in huilen uit! :p:

marty :cool:

GalO
19-09-2002, 16:45
Armageddon ( Begin New York Scene )
Back to the Future 2 ( Wanneer ze voor het eerst in 2015 zijn )
The One ( Final Fight )
Titanic ( Scene waarin alle kamers van de derde klasse woorden vernieticht door het water )

Digi-gek
20-09-2002, 23:46
Saving Private Ryan....

....'nuff said. :D

Bart
21-09-2002, 13:20
inderdaad, er zijn veel films die we nu tekort doen door er een aantal uit te lichten...maar vooruit dan.
'Gladiator', openingsscene. De pijlen vliegen je letterlijk om je oren...erg gaaf! Ook de eerste gladiator-fight, die bruut die naast de poort met die bol staat te zwaaien...geluid is super, mis enkel de wind nog! Alleen al de muziek in deze film kan me kippevel bezorgen.
'LOTR' hoef ik denk ik niet te verklaren...

ode aan surround sound!:bier:

Philippe
21-09-2002, 18:40
Zopas weer Black Hawk Down gekeken. Hoeft ook geen verdere uitleg denk ik.

Marco van Knotsenburg
21-09-2002, 23:37
The Mummy.

Ik keek naar rechtsachter (geloof ik) toen één van de hoofdpersonen met een scarabee ging golfen die terugkaatste tegen een deur.

Geen ontploffingen, maar gewoon goed split-surround.

Verder: James Bond: GoldenEye openingscredits waarbij de kogel door je huiskamer gaat en het vuur overal weerklinkt...

Donovan
22-09-2002, 14:26
Ik heb gisteravond The hunt for Red October zitten kijken. En hoewel het een film uit '89 is en ik alleen nog maar Pro Logic heb vond ik dit toch wel erg goed geluid hebben. Er zijn een paar shots in de film dat er zo'n onderzeeër langs of over je heen vaart en dat klinkt wel heel erg lekker. :cool:

Marty vanluit
25-09-2002, 16:03
The Green Mile....

Als die Franse knakker in die stoel tot op zijn veters affikt! :D
(check die luft!)

niet leuk qua geluid, maar toch een leuk effect! Jammer dat er nog niet zoiets bestaat als "GHDTV" of zo.... (lees: Geur HDTV) (y)

marty :cool:

Erwin2
25-09-2002, 16:23
Gek dat nog niemand de aanvalsscene van Pearl Harbor heeft genoemd. Of probeert iedereen die film te verdringen :-)

Erik T
25-09-2002, 17:18
GODZILLLA :)

Tim Weisselberger
30-09-2002, 15:33
Requiem For A Dream: die scene met die koelkast.. :p
Twister heb ik ook erg van genoten, erg lekker op Pro Logic 2.
Moulin Rouge de muziek natuurlijk...
en dan natuurlijk Speed bijv. de Subway scene

Bart
30-09-2002, 15:35
:D een enkel scene uit JOY RIDE; het moment dat de truck de hotelkamer binnen komt gereden(y)

Ro1671
24-10-2002, 15:02
1 van de beste dolby digital 5.1 films is zonder meer:

Jurassic Park III

woow.. een paar x echt geschrokken!

Alexander de Mol
24-10-2002, 16:19
Er zijn inmiddels al zat mooie voorbeelden gegeven.
Eén geluidstopper voor de nabije toekomst lijkt me Band of Brothers:
Band Of Brothers appears on DVD with three separate audio options. Included for every episode are soundtracks presented in Dolby Digital 5.1 and DTS 5.1, as well as Dolby Digital 2.0 Surround. The Dolby Digital 5.1 and DTS 5.1 soundtracks are almost completely identical in nature, but to be honest, both of them are so incredibly amazing that either choice is sure to blow you away. Not only is every channel alive and exploding with sound, but there is so much activity going on that it seems as if the DVD has created extra speakers to fill in the room. There is literally an aural assault that comes from a full 360 degrees, and every channel is truly and utterly discrete. Bullets, explosions, aircraft, vehicles, screams, shouting, radio noise… how four surround speakers can convey so many different sounds at one time and have them all sound as if they are coming from different places is simply unbelievable.

The discrete LFE channel is literally room shaking. Gunshots sound like thunder, and explosions sound as if the earth is literally being ripped apart. The DTS track features slightly boosted bass, but that is really the only difference between that and the Dolby 5.1 soundtrack. One would think that amidst all the constant noise of the battle scenes that dialogue would get lost in the mix. Amazingly, that isn’t the case. Throughout all of the chaos and the war, the actors’ voices are each indelibly audible, with no hint of ADR or the hollow, hissy sound that can accompany it. How this trick was pulled off is beyond me, but the end result is nothing short of astounding. If ever there was a reference quality audio presentation that should be used for showing off your sound system, then Band Of Brothers is it.

Jeroen Groot
30-10-2002, 13:16
U-571: als ze nog wat dieper duiken en de onderzeeboot begint te kraken (prachtig gaat dat geluid langs alle boxen)

Hannibal: de vismarktscène, waar de kogels je om de oren vliegen.

Dave
30-10-2002, 13:16
Ik heb er weer een nieuwe favourite bij sinds gisteren:

Panic Room (y) echt top!!!

Tossie
30-10-2002, 15:02
Ik heb er weer een nieuwe favourite bij sinds gisteren:

Panic Room (y) echt top!!!

Heeft die mooi surround geluid?

darth tyranus
30-10-2002, 15:07
monsters inc
blade 2
starwars
moulinrouge
vertical limmit

D.Heijnen
30-10-2002, 15:55
Ik vind the fifth element superbit erg goed klinken (y)

Dave
30-10-2002, 16:53
Heeft die mooi surround geluid?

Ja ik vond van wel ;)

Zitten ook genoeg stukken in waarje heel mooi met geluid kan spelen als soundmixer zijnde :)

frankieboy
01-11-2002, 11:04
end of days heeft ook een goede dd 5.1!

Sander Dubbeldam
01-11-2002, 19:11
we were soldiers heeft ook een hele goede dts track. kogels om je oren, inslagen, en de straaljagers en de helicopters die rondvliegen, ckers het luisteren waard!

Camille
02-11-2002, 11:15
Laten we The Fast and The Furious ook niet vergeten.

Hier zijn een heleboel scenes waar je surroundspeakers echt goed gebruikt worden.

Luc1986
02-11-2002, 11:56
Black Hawk Down...als die Heli neerstort....WOW. Vooral in de Bios, dus ben benieuwd hoe het thuis klinkt.
Ook van de Perfect Storm was ik qua geluid best onder de indruk....je zit er echt middenin :cool:

Inderdaad bij Black Hawk Down zijn inderdaad super geluids effecten.

ferry8
02-11-2002, 12:16
DE vecht scenes van Kiss of the Dragon....!woooaahhh

maximus
03-01-2003, 15:40
De eagles het nr seven bridges road dat alleen dts geluisterd kan worden .:D wow dat is gewoon echt vet.
Leuk om aan mensen te laten horen die geen surround ervaringen hebben.;)

Tossie
03-01-2003, 15:43
Wat dachten jullie van Behind Enemy Lines.
Heb de scene waarin ze neergeknald worden al erg vaak gezien. Toppie.

Tommy Brok
03-01-2003, 15:48
Wat dachten jullie van Behind Enemy Lines.
Heb de scene waarin ze neergeknald worden al erg vaak gezien. Toppie. Ook als ie over al die draden heen moet springen om de bommen niet te laten ontploffen, wat ze dus wel doen! Echt lekker!:D!
Het verschil tussen DD5.1 en DTS is daar erg goed te horen, DTS klinkt daar veel volller! (Eerste keer dat ik het vergeleken heb bij een film, zal het eens vaker doen)!

Tommy!

Gaffaboy
04-01-2003, 11:10
Je subwoofer zal overuren maken als je The Haunting opzet.

Frank Gozeling
06-04-2004, 23:21
Wat te denken van Titan A.E. De achtervolgingscene van twee ruimteschepen in een veld met ijskristallen. IJzig koud.
SW II verzorgt een goede workout voor de subwoofer als Obi Wan's schip op de huid gezeten wordt met seismische bommen in astoroide veld.

Frank Gozeling
06-04-2004, 23:28
Gek dat nog niemand de aanvalsscene van Pearl Harbor heeft genoemd. Of probeert iedereen die film te verdringen :-)

Zeker niet. Beeld- EN geluidseffecten zijn grote klasse. Super die scene, waarin de camera de bom volgt die de Arizona induikt.

Sonic
06-04-2004, 23:31
Probeer ook zeker eens de DTS track op de SPEED SE DVD.
Die is gewoon zaaaallig lekker. Van het begin tot het einde zit je middenin een surroundfestijn. Dit is 1 van mijn persoonlijke toppers.

Jaap Poot
06-04-2004, 23:40
LOTR, The bridge of kazadum, die combinatie van je sub samen met dat gefluister van langszoefende pijlen en dan dat nieuwzeelandse koor op de achtergrond. Als finale als de gehele steenmassa omvalt (bij mij via een rel storm en de subs van mijn martin logan's). Dit is werkelijk fantatisch. Ook niet te versmaden is de aanval in de tweede film op Helm's deep, vooral het begin als het aanvallende leger op de grond staat te stampen. Voor de rest heb ik inderdaad wel de meeste films voorbij zien komen met fantastische geluidseffecten.

kruspe
07-04-2004, 00:59
De regio 1 versie van Twister S.E. met een full bitrate DTS track....daar wordt je dus helemaal gek van!!!

Sonic
07-04-2004, 08:44
Van de regio 2 versie van TWISTER SE met fullrate DTS track ben ik anders ook wel gek :)

kruspe
07-04-2004, 09:45
Van de regio 2 versie van TWISTER SE met fullrate DTS track ben ik anders ook wel gek :)

de regio 2 versie heeft blijkbaar geen fullrate DTS track.
zie hier (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=1041)

Worm
07-04-2004, 10:14
Bij LOTR deel 1 The Fellowship Of The Ring worden er een aantal vuurpijlen afgeschoten. Sommigen schieten als t ware door je kamer heen. Klinkt heel gaaf met dts en dolby surround.

Rut
07-04-2004, 11:08
Star Wars II, zit in het begin één of andere bom, eerst zie je alleen een lichtflits en daarna schudt het hele huis!!!

Rob Eric Blank
07-04-2004, 11:10
LOTR- Fellowship...Mines of Moria met de Balrog of Morgoth. Klinkt heel vel, met mooie muziek, vliegende pijlen en knallende voetstappen van de Balrog!

Saving Private Ryan- Beach landing klinkt HEEL gaaf.

The MAtrix, als ze Morpheus gaan bevrijden van de agents en Neo en Trinity in die hal aankomen. Je hoort het marmer om je heen breken!

Furanku
07-04-2004, 11:17
Ik kan er maar niet over uit:

The Lion King heeft tot nu toe een van de beste DTS trackes die ik gehoord heb.. het intro op vol volume is gewoon geweldig en een erg leuke scene is wanneer je pumbaa aan hoort komen rennen..

je hoort hem dan ook daadwerkelijk in je kamer rond rennen. Machtig 8)

Thijssie
07-04-2004, 13:32
Vond zelf de dts track van Das boot ook erg goed, zeker voor zo'n oude film. Als ze geraakt worden door dieptebommen. Hoor je door je gehele kamer dingen vallen. Echt gaaf.

Quinten Duyst
07-04-2004, 13:45
De gehele serie van Band of Brothers en de schietscene in Heat vindt ik persoonlijk mooie geluidsfragmenten in zitten

yvesdupois
07-04-2004, 13:59
AMELIE DTS. lekker subtiel hele mooie surround effecten

rtoonen
07-04-2004, 15:03
De effecten in Finding Nemo liegen er ook niet om.

Beschuitfluiter
07-04-2004, 15:14
De effecten in Finding Nemo liegen er ook niet om.
gheheh de 'moooooh' THX intro bijvoorbeeld :)

Quinten Duyst
14-04-2004, 09:50
De openingscene van swordfish als de bom ontploft bij de gijzelaar, en al die kogellagers in de rondte vliegen vind ik ook wel een mooi geluid hebben.

yvesdupois
14-04-2004, 10:20
Amelie DTS
Gladiator DTS

en

CYPHER DTS besproken op dvd.nl (recensies)
meteen gehuurd en wow wat een geluidseffecten wanneer de hoofdrolspeler gebrainwashed word.

saving private ryan DTS viel tegen. te boemerig.

johanluijkman
14-04-2004, 10:20
Bad Boys 2: De achtervolging op de snelweg, als de crimineeltjes de auto's van de vrachtwagen duwen. Vooral het geluid van de Ferrari is gaaf.

Frank Gozeling
09-05-2004, 23:56
Master and Commander.
De kanon salvo's gaan gepaard met superieure surround geluidseffecten. Daar kan POTC nog wat van opsteken.

TK 1405
10-05-2004, 00:11
1.saving private ryan
2.starwars
3.amelie
4.matrix reloaded
5.kill bill
6.moulin rouge
7.irreversible

backie9
10-05-2004, 09:45
Enne wat dacht je van 'Gone in 60 sec' Jatten van de Porsche via het showroomruit:D

Laters:D

Marc Raps
10-05-2004, 10:26
Being John Malkovich, als je in z'n hoofd zit en hij gaat toast eten. Ew! :mrgreen:

In Beyond uit The Animatrix wordt ergens tegen het einde een flesje buiten beeld kapot gegooid. Het geluid komt dan ver van links. Ik zat er zo in dat ik m'n hoofd naar links draaide om te kijken wat er aan de hand was. :D

- Marc

Ron-G
10-05-2004, 17:15
Het was zeker niet mijn film maar Thin Red Line komt qua explosies heel dicht in de buurt van U571 je sub knalt bijna uitelkaar en je kan het plafond gelijk opnieuw stuken :wink:

Maar vind U571 heel overtuigend qua geluid, heb laatst Wrong Turn gezien en dat klinkt ook allemaal lekker vet, tja er zijn zoveel films die lekker klinken maar de de explosies in U571 en Thin Red Line die heb ik nog in geen andere film gehoord, kan geen Star Wars of Jurrasic Park tegen op.

Harry stadman
10-05-2004, 17:39
LOTR, The bridge of kazadum, die combinatie van je sub samen met dat gefluister van langszoefende pijlen en dan dat nieuwzeelandse koor op de achtergrond. Als finale als de gehele steenmassa omvalt (bij mij via een rel storm en de subs van mijn martin logan's). Dit is werkelijk fantatisch. Ook niet te versmaden is de aanval in de tweede film op Helm's deep, vooral het begin als het aanvallende leger op de grond staat te stampen. Voor de rest heb ik inderdaad wel de meeste films voorbij zien komen met fantastische geluidseffecten.

de "draak-vuurpijl" mag dan zeker ook niet ontbreken!

Ro1671
10-05-2004, 23:03
X-Men

als wolverine uit die camper wordt geslingerd en gaat vechten met die %#f$#-er! :)

natuurlijk nog meer films maar dit schoot ff als eerst naar binnen

C-Jtje
10-05-2004, 23:33
T2 UE :shock:
Blade 2 :shock:
LOTR 1&2 EE's :wink:
ID4 DTS (big deal) (stuk beter dan vorige release)
Saving private Ryan DTS (Omaha beach) :wink:
X-men 1.5 & 2 DTS (Hek in auschwitz X1) (Syrin in X2)
Star Wars EP1 & 2 (Lightsaber fights, podrace, asteriod chase, etc)
Minority Report (schokgolf geweer)
Matrix (lobby shootout)
The Terminator (voor een film die in mono is opgenomen) :shock:
Pearl Harbor (de aanval) WOW!
Harry Potter 1 & 2 :wink:
The Fast and the Furious (laat die motoren maar brullen) :D
Aliens Extended version (die sproeikanonen) :twisted:
Gladiator (The battle, arena scenes)
Twister DTS :roll:

Slechte surround titels
Highlander 1 DTS (de film is goed maar het geluid.....)
Queen live @ wembley (wat een concert maar het geluid....)
ID4 SE (de DD 5.1 draait op 384 kb/s dus vond ik hem op een paar punten niet lekker klinken)

Chaotic
11-05-2004, 22:35
uit Rules of Engagement... de scene waarop de mariniers op het dak van de ambasade staan met een schreeuwende massa beneden op het plein en snipers op de daken rondom....

voor de rest staat alles wat ik ook vind er al tussen

Lex v/d Moolen
11-05-2004, 22:42
Master & Commander heeft zeer terecht een Oscar gescoord. Zeer realistisch geluid.

Ro1671
12-05-2004, 11:40
Master & Commander heeft zeer terecht een Oscar gescoord. Zeer realistisch geluid.

Zekers!

Die scene als de 2 schepen oorlogje gaan spelen :)

w00w

RemcoZ
12-05-2004, 14:07
Het dts-geluid van Kill Bill is ook om te smullen. Klinkt echt super!

Rob Eric Blank
12-05-2004, 14:16
saving private ryan DTS viel tegen. te boemerig.
Granaten ontplossen niet fluisterend :P :P

yvesdupois
12-05-2004, 14:32
nogmaals gekeken naar saving private ryan. en mijn subwooferinstellingen aangepast en het is inderdaad niet zo slecht als ik dacht.

Raymond187
12-05-2004, 16:20
De Film breakout (met Dustin Hoffman) de scene met de helicopters :D :D

The Rock dat ze vanaf boven beschoten worden

openings scene van schaving Ryan his privates.

Philippe
13-05-2004, 13:27
The Rock dts (Criterion of R2 UK SE) heeft inderdaad een mooi geluidsspoor. De Franse se van Point Break (met dts) klinkt ook bijzonder goed.