PDA

Bekijk de volledige versie : Help een rookie!



Ash
21-09-2001, 21:01
Hoi,

Ik ben een totale newbie/rookie op het Home Theater gebied, dus misschien kunnen jullie mij helpen met wat suggesties/meningen.

Ik ben op zoek naar een Speaker package (2 front, 2 rear, 1 centre, 1 active subwoofer) en een versterker, mijn voorkeur gaat uit naar het merk Sony (aangezien mijn DVD Speler/TV/PS2/PSONE allemaal van Sony zijn)

Dus hebben jullie misschien een goede tip/keuze die jullie mij kunnen aanbevelen?

Bij voorbaat dank,

D.G.C Leenart "Ash"

Tristan
23-09-2001, 00:52
Goed advies hierover zou alleen gegeven kunnen worden als je erbij zou vermelden hoeveel je maximaal uit zou willen geven aan dat soort dingen.

Het is overigens aan te bevelen om flinke speakers te kopen en niet een set dat bestaat uit satelliet speakers en een subwoofer. Hoewel die laatsten zeker geen slecht geluid geven en zeer praktisch zijn bij ruimtegebrek zul je toch meer plezier beleven aan behoorlijke speakers en een evt. subwoofer extra....

Echt goede versterkers met veel power (5x 100 watt) van Sony zijn afkomstig uit de ES en de QS lijn. een str-db940 van Sony (het oude model) kost vandaag de dag zo'n 1399,- (Modern electronics) en goede front speakers ca. 250,- p/s!!

Het kán natuurlijk goedkoper, tis maar net wat je wilt hè....Succes!

forzavado
24-09-2001, 13:10
Echt advies is hier niet te geven. Ik zou zeggen ga naar een speciaalzaak en laat eens wat verschillende combinaties aansluiten (speakers/versterkers). Dan hoor je de verschillen het best en ontwikkel je een voorkeur voor een bepaalde klank (zou best kunnen dat je die Sony's niet goed vind klinken). Het is allemaal puur subjectief. De een houdt bijvoorbeeld van een Yamaha en de ander walgt ervan.
Net zoals de vorige reply zou ik ook voor grotere speakers gaan, omdat je vaak zo'n installatie voor zo'n 50% gebruikt voor pure cinema (tenmiste ik wel, de rest hoor ik er muziek op) en vooral muziek vind ik beter op grotere speakers klinken (dynamiek!!) Dit wil niet zeggen dat kleine speakers bij voorbaat slecht klinken.
Ook is het zo dat de ene speaker wel 'werkt' op de ene en niet op de andere versterker goed klinkt.
Het is dus een kwestie van goed combineren en gewoon voor jouw eigen klank-voorkeur gaan. Succes ermee!!