PDA

Bekijk de volledige versie : XBOX alles kunner



Ghast
14-09-2002, 11:55
Gister mijn xbox geflashed, kan nu alles afdraaien, DVD films , DiVX, Import games, VCD, SVCD, diverse emulators, MP3

En dat alles voor 259 :)

Johan van den D.
14-09-2002, 12:27
dit is dus wel mooi ja en dat voor niet al te veel geld
denk dat de verkoop van zowel x-box als ps2 nu wel weer zal gaan stijgen nu ze weer goedkoper zijn geworden
en met de feestdagen verwacht ik toch ook nog wel hier en daar wat actie waardoor het nog een paar eurotjes omlaag kan;)

JvdM
14-09-2002, 13:04
k'heb de mijne voor 199 dollar gekocht :D

Maar wat bedoel je eigenlijk met flashen???

Job Genders
14-09-2002, 16:07
OpenBioxx ?

René Groen
14-09-2002, 16:21
DivX kon je er toch niet mee afspelen? :confused:

Arriën
14-09-2002, 16:32
Wel als ie gechipped is...
Dan kun je ook de harddisk vervangen door een 80 gig. en alle spellen vanaf je harde schijf laden(y)

En bv. 100 divxen er op zetten...

John Sital
14-09-2002, 16:32
Waarom zou je in x-box investeren als ze de console strijd zwaar aan het verliezen zijn....?

René Groen
14-09-2002, 16:35
Waarom zou je in x-box investeren als ze de console strijd zwaar aan het verliezen zijn....?

Ligt eraan waar je genre ligt.
Zo is Rare (die standaard klasse games uitbracht voor de Gamecube) nu ook gebogen voor het geld van Bill Gates en kan het goed zijn dat Perfect Dark XBOX only wordt :(

PS: Cool van de DIVX'jes, wist ik niet eens

John Sital
14-09-2002, 16:58
hm, rare heeft ook al een aantal titels gemaakt voor de ps2, en vandaag werd bekend dat perfect dark ook voor ps2 uitkomt.
x-box is technisch beter dan ps2, maar ps2 heeft wel de beste spelontwikkelaars achter zich, en de komende maanden komen weer toptitels erbij, ik denk dat wanneer de on-line gamingplannen echt van de grond komen er pas bepaalt kan worden welke console heeft gewonnen.

Johan van den D.
14-09-2002, 17:28
Waarom zou je in x-box investeren als ze de console strijd zwaar aan het verliezen zijn....?
dan beter wachten op een ps3??:confused:

andrebin
14-09-2002, 18:09
hm, rare heeft ook al een aantal titels gemaakt voor de ps2, en vandaag werd bekend dat perfect dark ook voor ps2 uitkomt.
x-box is technisch beter dan ps2, maar ps2 heeft wel de beste spelontwikkelaars achter zich, en de komende maanden komen weer toptitels erbij, ik denk dat wanneer de on-line gamingplannen echt van de grond komen er pas bepaalt kan worden welke console heeft gewonnen.

John ...Ik moet het ff kwijt, maar hoe lang heb jij niet opgelet

alle top games komen uit voor de Xbox ONLY ..stja alleen die paar van Sony niet :D en waarom wachten op een PS3 als je NU al de BESTE BOX (www.xbox.com) kan kopen

Jammer Sony ... XBOX wint

Andre

Johan van den D.
14-09-2002, 18:35
en waarom wachten op een PS3 als je NU al de BESTE BOX (www.xbox.com) kan kopen

omdat ie ps 2 niet zo goed vind en de x box ook nadelen vind hebben
dan blijf alleen de ps3 over en dus wachten
ik ben het met je eens wat die x box betref
die zou ikzelf ook kiezen
top console met topgames(y)

Luther Hartog
14-09-2002, 19:01
Er bestaat hier al een thread over en ik vind ook de XBOX het beste, ik heb hem alleen weggedaan omdat een console niks v ooor mij is, maar de beste console is gewoon de XBOX

René Groen
14-09-2002, 19:09
Er bestaat hier al een thread over en ik vind ook de XBOX het beste, ik heb hem alleen weggedaan omdat een console niks v ooor mij is, maar de beste console is gewoon de XBOX

Meningen!
Zelf vind ik de Gamecube beter omdat mijn genre games erop uit komt en ik een die hard Mario / Zelda enz. fan ben, maar er is geen console het beste (gesproken over games e.d.) omdat dit aan je persoonlijke interesse ligt.

Een console is alleen het beste als je kijkt naar de krachten die je eruit kunt halen.

Johan van den D.
14-09-2002, 21:08
Meningen!
maar er is geen console het beste


met een beste console bedoel men dus inderdaad de techniek die erachter zit en de hoeveelheid games die beschikbaar zijn en het aantal wat per periode uitkomt
met je gegevens krijg je dus vanzelf de beste te zien
niet dat dat het belangrijkste is want dat is toch je persoonlijke voorkeur
dus ook al weet je gewoon dat een console het beste is dan kan je toch voor een andere kiezen door je voorkeur:rolleyes:

Arriën
14-09-2002, 21:09
dan beter wachten op een ps3??:confused:

waarom nog 4 jaar wachten en nu alle goede spellen missen?

Johan van den D.
14-09-2002, 21:13
waarom nog 4 jaar wachten en nu alle goede spellen missen?
is niet mijn idee om nog 4 jaar te wachten maar van degene die de ps2 en de x-box niet 100% vinden
snap dat zelf ook niet want de x-box is voor mij gewoon 100% en de ps2 is voor mij 98%
;)

Arriën
14-09-2002, 21:13
en waarom wachten op een PS3 als je NU al de BESTE BOX (www.xbox.com) kan kopen


Omdat PS2 zelfs nu nog 4X zoveel consoles verkoopt als XBOX?
En dus een veel en veel grotere afzetmarkt heeft en zal hebben waardoor steeds meer ontwikkelaars PS2 only gaan ontwikkelen?

Johan van den D.
14-09-2002, 21:14
en waarom wachten op een PS3 als je NU al de BESTE BOX (www.xbox.com) kan kopen


Omdat PS2 zelfs nu nog 4X zoveel consoles verkoopt als XBOX?
En dus een veel en veel grotere afzetmarkt heeft en zal hebben waardoor steeds meer ontwikkelaars PS2 only gaan ontwikkelen?
je ziet dus ook best wel veel dat ze voor beide ontwikkeld worden

Arriën
14-09-2002, 21:17
Ja, Microsoft pompt er enorm veel geld in, er komen ook wel veel goede spellen aan voor de box, maar sony ligt zover voor...
Ik weet zelf nog steeds niet welke ik moet halen, ik denk toch een ps2 voor de beste spellen, maar zo'n xbox met divx is ook leuk

:confused:

Arriën
14-09-2002, 23:16
OMG :rolleyes: :rolleyes: ... Alweer zo'n irri fanboy thread :mad:.
Wat doe je hier dan?:rolleyes:

René Groen
14-09-2002, 23:32
met een beste console bedoel men dus inderdaad de techniek die erachter zit en de hoeveelheid games die beschikbaar zijn en het aantal wat per periode uitkomt
met je gegevens krijg je dus vanzelf de beste te zien
niet dat dat het belangrijkste is want dat is toch je persoonlijke voorkeur
dus ook al weet je gewoon dat een console het beste is dan kan je toch voor een andere kiezen door je voorkeur:rolleyes:

Nee, niet helemaal.
Ik heb zelf op verschillende gamingfora gezeten en heb er zelf ook één gehad, maar het is zo jammer dat de mensen hun mening als feit gaan beschouwen. Ik zet niet dat het hier gebeurd, ik zeg alleen dat het gebeurd.
Deze mensen vinden goede spellen uitkomen voor een bepaalde console en dus is deze 'de beste' (valt dus terug op de spellen)

Naar mijn mening is er geen beste console. Ok, de xbox kan een grotere graphische kracht hebben dan de gamecube, maar dat maakt het voor mij geen betere console. Mijn mening is namelijk dat de Gamecube veel betere spellen krijgt.

Dat probeerde ik er dus mee te zeggen ;)



en waarom wachten op een PS3 als je NU al de BESTE BOX (www.xbox.com) kan kopen


Omdat PS2 zelfs nu nog 4X zoveel consoles verkoopt als XBOX?
En dus een veel en veel grotere afzetmarkt heeft en zal hebben waardoor steeds meer ontwikkelaars PS2 only gaan ontwikkelen?

Dit klopt niet helemaal. De veel grotere afzetmarkt voor de PS2 is vrij logisch: De PS2 was er al veel eerder dan de xbox. Meer mensen hebben dus een PS2 thuis staan met het gevolg dat deze spellen op dit moment al harder verkocht worden en al onder een groter publiek verspreid kunnen worden.
Verder zijn er op dit moment weinig developers die PS2 only! gaan ontwikkelen. De PS2 is zeker niet uitstervend, maar de next-gens als XBOX en gamecube winnen terrein, dus als je slechts ps2 ontwikkeld ben je gewoon stom bezig: Daarom kiezen veel developers ervoor om een spel op 2 of zelfs 3 van de bovengenoemde systemen uit te brengen.





OMG :rolleyes: :rolleyes: ... Alweer zo'n irri fanboy thread :mad:.

My thought.
Het valt me op (wat ik al eerder opmerkte) dat veel mensen hun mening als feit zien en informatie geven zonder bron. Bronnen kunnen je posts alleen maar aansterken, en meningen zijn nog steeds geen feiten.




Wat doe je hier dan?:rolleyes:

Een discussie op niveau proberen te voeren, zonder daarbij meningen als feiten te zien?

Nathan Strik
14-09-2002, 23:53
hm, rare heeft ook al een aantal titels gemaakt voor de ps2 Flauwekul! Rare is al vanaf de Super NES tijd exclusief voor Nintendo. Daar gaat nu misschien verandering in komen, maar Rare is tot nogtoe 100% exclusief voor Nintendo geweest. Maar ze hebben dus nog geen titels gemaakt voor de PS-2.

Ghast
15-09-2002, 00:26
Rare is tot nogtoe 100% exclusief voor Nintendo geweest. Maar ze hebben dus nog geen titels gemaakt voor de PS-2.

En ze gaan ook geen titels voor de PS2 maken gezien Rare opgekocht is door MS :)

John Sital
15-09-2002, 10:03
Mensen, als jullie eens je feiten op een rijtje zetten....x-box verkoopt wereldwijd veel minder als sony en nintendo, dat zijn gewoon harde cijfers waar je niet omhene kunt.
Verder: welke topspellen voor x-box, bedoel je halo? Grafisch wel aardig maar niks vernieuwends lijkt mij, en grand theft auto 3 heb ik ook niet kunnen bespeuren voor x-box, evenals metal gear solid 2, verder aangezien de topspellen die eraan komen, zoals tekken 4, turok evolution, red faction 2, timesplitters 2 enz enz lijkt het mij beter als je doorleeft in je eigen wereldje waarin x-box een factor van belang is, en dan geen kreten roept dat x-box zoveel beter is op gebied van spellen, want dat is gewoon niet waar, lees de sites er maar op na en de consolesmagazines als je in een objectieve stemming bent.
x-box gaat de dreamcast gewoon achterna!

Arriën
15-09-2002, 11:47
1. Dit is een DVD forum
2. Het oorspronkelijke topic van de thread was geen fanboyism.


1. Daar heb je wel gelijk in...
2. Zo'n thread lokt natuurlijk wel reacties uit

Nathan Strik
15-09-2002, 14:01
x-box gaat de dreamcast gewoon achterna! Dat vrees ik ook ja...
Ik zit al met spanning te wachten op het moment dat Rare met hangende pootjes terugkruipt naar Nintendo. (6)

wolsinkpower
15-09-2002, 14:09
kost het flashen alleen 259? ****** das veel :|

Greetz
Robert

Ghast
15-09-2002, 14:41
Ik zit al met spanning te wachten op het moment dat Rare met hangende pootjes terugkruipt naar Nintendo.

Denk het niet aangezien Rare nu van MS is

Sander van Breukelen
19-09-2002, 08:43
Op de PS2 is het nu ook mogelijk DIVX films te kijken.
lees meer op www.broadq.com (http://www.broadq.com/pr_divx.html)

Arriën
23-09-2002, 19:23
Gister mijn xbox geflashed, kan nu alles afdraaien, DVD films , DiVX, Import games, VCD, SVCD, diverse emulators, MP3

En dat alles voor 259 :)

Ghast, welke chip zit er bij jou in?
Kun je die divx-films ook verderspoelen enzo?
Dit klinkt toch wel erg interressant...:cool:

Arriën
23-09-2002, 19:40
Gister mijn xbox geflashed, kan nu alles afdraaien, DVD films , DiVX, Import games, VCD, SVCD, diverse emulators, MP3

En dat alles voor 259 :)

Ghast, welke chip zit er bij jou in?
Kun je die divx-films ook verderspoelen enzo?
Dit klinkt toch wel erg interressant...:cool:

Yi-Long
23-09-2002, 19:40
Ik zit er nu ook aan te denken om myn Xbox om te laten bouwen, aangezien ik al 5-6 maanden tevergeefs wacht op region-x om myn xbox eens regiovry te kunnen krygen.
Dit programma wordt echter steeds uitgesteld (nu weer tot eind December :rolleyes: ) dus als het dan niet al te duur is, dan laat ik hem ook liever ombouwen.
divx etc zegt me niet zoveel, ik kyk toch het liefst originele versies.
Die emulators kunnen wel interresant zyn, hangt ervan af welke dat zyn uiteraard.
Ook de optie om dan vcd's er op te kunnen bekyken is erg aantrekkelyk aangezien ik er daar nog wel een zootje van heb liggen (officiele/echte).
Hoeveel si de prys van het ombouwen?

Ghast
24-09-2002, 08:21
Ja je kan divx films gewoon vervder spoelen en ze zijn ook nog eens AC3 5.1

Gerrit
01-10-2002, 15:12
Na het zien van het nieuws dat de eerste xbox'en met een nieuwe beveiliging al op de markt zijn gesignaleerd heb ik toch maar vlug van het weekend een Xbox (€259,- incl. DVD kit) gehaald. Het kan nog wel even duren voordat ze in Nederland arriveren, maar liever te vroeg als te laat. Heb de console dus al opengeschroefd (wat niet zo eenvoudig is al een PC openen) en ga vanavond de bios flashen. Als alles goed gaat heb ik dan ook een alleseter (lees: DivX) in huis voor een zeer aardige prijs/kwaliteitsverhouding. I'll keep you posted!

Arriën
01-10-2002, 18:19
Gerrit,
Net als jij heb ik er ook maar eentje gehaald, en ik ben nu op zoek naar manier om hem om te bouwen. Gebruik jij een modchip of flash je de originele bios? Heb je daar dan geen hardware voor nodig?
Laat eens weten of het gelukt is, ik zie door al die verschillende chips het bos niet meer:confused:

Gerrit
01-10-2002, 22:28
Gerrit,
Net als jij heb ik er ook maar eentje gehaald, en ik ben nu op zoek naar manier om hem om te bouwen. Gebruik jij een modchip of flash je de originele bios? Heb je daar dan geen hardware voor nodig?
Laat eens weten of het gelukt is, ik zie door al die verschillende chips het bos niet meer:confused:

De goedkoopste modchips zijn de 29-draads versies die echter een flinke dosis geduld, zenuwen en handigheid vereisen. Een voorbeeld van een 29-draads modchip is Enigmah. Met deze kun je na het inbouwen de bios flashen waardoor de modchip zelf overbodig wordt en je deze weer kunt verwijderen. De geflashde bios is namelijk reflashable. Voor een overzicht van deze en andere modchips kun je hier (http://www.xbox-scene.com/modchips.php) terecht. Je kunt ook zelf je modchip maken en dan i.c.m. een pc je bios flashen, maar dan moet je je toch wel aardig in de materie verdiepen waar ik dus niet voor heb gekozen.

Het ombouwen is vanavond niet helemaal gelukt, maar we zijn er wel al bijna. Het solderen was zeker tricky en ging uiteindelijk gelukkig toch goed (om een idee te krijgen, klik hier (http://www.finalchip.de/planxbox.html). Na alle draadjes vast te hebben gesoldeerd en het geheel weer te hebben ingebouwd kwam er geen beeld meer. Alles moest er dus weer uit en na een zenuwslopende controle van alle draadjes bleek dat er ééntje een millimeter naast de aangewezen plek zat. Gelukkig verscheen naderhand het xbox logo weer op de tv en de Evolution X software werkte ook meteen. Het van je pc naar je xbox ftp'en ging prima en nu is in ieder geval al de speler regiovrij. De bios is echter nog niet geflashed omdat er geen ST chip (de gangbare bioschip) maar de wat minder vaak voorkomende Hyunday/Hynix chip op zit. En de biosflash hiervoor had ik helaas nog niet. Morgen gaan we verder en als het goed is zal alles dan naar behoren flashen en werken.

Lars_JJ
01-10-2002, 22:52
May i remind everybody that the Xbox is a PC! and since you're all posting here, you probably have one... Then why waste your fucking money on some stinkin' Microsoft product you allready have!

Gerrit
01-10-2002, 22:56
May i remind everybody that the Xbox is a PC! and since you're all posting here, you probably have one... Then why waste your fucking money on some stinkin' Microsoft product you allready have!

Van sommige mensen heb je een bepaalde indruk. Die wordt bijvoorbeeld in dit geval dus weer eens bevestigd :rolleyes:

Richard B.
01-10-2002, 23:00
Yeah, een console-flame-thread! Eindelijk! dvd.nl begint steeds meer op Usenet te lijken. :D

Mijn mening over het hele console-gebeuren in vier woorden: It's all about games.... Bij consoles draait het veel minder om de hardware dan bij bijv. pc´s, en het maakt eigenlijk helemaal niet zoveel uit of de Xbox de meest krachtige machine is (wat nog maar de vraag is) maar meer of je er een beetje leuke spellen op kunt spelen. In vergelijking met de GC en de PS2 legt ie het dan toch wel een beetje af tegen die twee vind ik. Halo is tof, DOA3 is leuk en een paar van de racespellen zijn ook de moeite waard, maar verder kan ik niet echt titels opnoemen van de 'box' die ik de moeite waard vindt (en ik heb er wel een aantal gespeeld). Ondergetekende houdt het voorlopig dus nog maar even bij zijn 'cube' waarvoor een hele rits goeie 'bewezen' spellen uitkomt (jummie! Super Mario Sunshine aan het eind van deze week...).

René Groen
01-10-2002, 23:05
Super Mario Sunshine aan het eind van deze week...).

Heb je een Futurezone in de buurt?
Die verkopen de game misschien morgen of overmorgen al ipv vrijdag. Elke dag is meegenomen nietwaar ;)
Ik ga zelf morgen al kijken of ze hem al hebben!!

Lars_JJ
01-10-2002, 23:06
Van sommige mensen heb je een bepaalde indruk. Die wordt bijvoorbeeld in dit geval dus weer eens bevestigd :rolleyes:

erm???

Niels Simons
02-10-2002, 00:18
dit was toch een dvdsite,geen gamesite??
dan ga ik wel de PU site bekijken hoor.....

oh ja,iemand interesse in een ps2 met 6 games ?
(ja als we dan toch bezig zijn,ik ga me alleen nog op dvd richten,geen spellen meer)

later,

niels

andrebin
02-10-2002, 07:24
May i remind everybody that the Xbox is a PC! and since you're all posting here, you probably have one... Then why waste your fucking money on some stinkin' Microsoft product you allready have!


Zielig .....maar waarschijnlijk wel W9X op je pctje

Oja ...mijn geld is niet F*cking .. zijn gewoon €urootjes

Gerrit
02-10-2002, 07:31
Mijn mening over het hele console-gebeuren in vier woorden: It's all about games.... Bij consoles draait het veel minder om de hardware dan bij bijv. pc´s

Hier ben ik het totaal niet met je eens, Richard. Het draait bij de Xbox zeer zeker om de hardware en juist de specificaties van de xbox maken deze juist zo bijzonder en geschikt om deze o.a. te gebruiken als DivX speler. De 733MHz processor en de 8GB HD zijn slechts enkele van onderdelen van de Xbox waardoor deze een waardige en serieus te nemen kandidaat vormt om als 'video-en-games-computer' dienst te nemen. De PS2 (295MHz) en GC (485MHz) vallen al op voorhand af bij gebrek aan een harddisc of streamingvideo-capabilities. Persoonlijk heb ik enige tijd geleden mijn PC verkocht en heb nu nog maar een 333Mhz notebook. Ik kan nog nog prima e-mailen, surfen etc. maar DivX en spellen behoren (in beperkte mate) niet meer tot de mogelijkheden. De komst van de Xbox met al zijn hardware (PIII 733MHz, nVidea 233MHz XGPU (GeForce 3), 64MB 133MHz DDR geheugen etc.) is in mijn ogen een zegen en vult precies het gat wat er is gevallen nadat ik mijn consoles (DC, N64, GBA) en mijn PC verkocht had. De prijs/prestatie verhouding van de Xbox in mijn situatie is gewoon subliem!

Hardware doet er dus zeker toe. Over niet al te lange tijd ben ik van plan de HD te vervangen door een 80GB HD waardoor het de taak van een groot opslagmedium ook nog eens vervult.

Wat betreft spellen is er geen reden om zo pessimistisch te zijn hoor. PS2 bestaat al heel wat langer en Nintendo neemt zijn klanten en sofware-designers gewoon mee naar de nieuwe GC. De Xbox daarentegen heeft nog helemaal geen curriculum vitae om het zo maar uit te drukken en zal alles van begin af aan moeten opbouwen. Als ik zo al in de bladen kijk dan zie ik toch al enkele zeer interessante titels die niet op de andere consoles zullen verschijnen. Om er maar enkele te noemen: Morrowind (al uit op de PC), Quantum Redshift (de WipeOut killer?), Unreal Championship, Halo. En begin volgend jaar komt de Xbox Live eraan wat ook aardig wat potentieel in huis heeft. Geduld is een schone zaak.

Johan van den D.
02-10-2002, 15:34
dit was toch een dvdsite,geen gamesite??
dan ga ik wel de PU site bekijken hoor.....

doei!!!!:D ;)

Gerrit
02-10-2002, 15:52
Geen prijsverlaging, maar wel meer voor dezelfde prijs?
01/10/2002 | An Nguyen.

Een nieuwe actie van Microsoft omtrend de Xbox? Jawel, dit maal krijgt de consument voor de prijs van 259 Euro, net als voorheen, een Xbox systeem met een setje steengoede Sega spellen, namelijk: Sega GT 2002 en Jet Set Radio Future. Als je nog steeds geen xbox hebt, wacht dan even tot deze actie officieel van start is, want dit is natuurlijk de kans om je slag te slaan.

http://www.xboxworld.nl/images/nieuws/Sega-pack.jpg

Microsoft is goed op weg om de komende feestdagen de Xbox een aantrekkelijk kado te maken, de actie gaat dan ook waarschijnlijk eind oktober/begin november van start, net als de inkoopwoede zich het het nederlandse volk meester maakt.
bron: XboxWorld.nl (http://www.xboxworld.nl/index.php?show=news&id=1688)


Aantrekkelijke aanbieding, maar er zit dus geen DVD kit (a €30) erbij. Ga je niet voor spellen, moet je er dus snel bij zijn voor de €259 incl. kit prijs.


Off-topic: Al deze Halo 2 preview gezien: IGN.com (http://xboxmovies.ign.com/xbox/video/halo2_091002_trailerlarge1.mov) Prachtig gewoon... (y)

Richard B.
02-10-2002, 21:01
Heb je een Futurezone in de buurt?
Die verkopen de game misschien morgen of overmorgen al ipv vrijdag. Elke dag is meegenomen nietwaar ;)
Ik ga zelf morgen al kijken of ze hem al hebben!!

Yeah! Ik heb hem hier in Zwolle vanmiddag opgepikt bij 'The Entertainer' en hij is superrr!! Ga zo weer lekker fijn verder spelen.

Richard B.
02-10-2002, 21:31
Hier ben ik het totaal niet met je eens, Richard. Het draait bij de Xbox zeer zeker om de hardware en juist de specificaties van de xbox maken deze juist zo bijzonder en geschikt om deze o.a. te gebruiken als DivX speler. De 733MHz processor en de 8GB HD zijn slechts enkele van onderdelen van de Xbox waardoor deze een waardige en serieus te nemen kandidaat vormt om als 'video-en-games-computer' dienst te nemen. De PS2 (295MHz) en GC (485MHz) vallen al op voorhand af bij gebrek aan een harddisc of streamingvideo-capabilities. Persoonlijk heb ik enige tijd geleden mijn PC verkocht en heb nu nog maar een 333Mhz notebook. Ik kan nog nog prima e-mailen, surfen etc. maar DivX en spellen behoren (in beperkte mate) niet meer tot de mogelijkheden. De komst van de Xbox met al zijn hardware (PIII 733MHz, nVidea 233MHz XGPU (GeForce 3), 64MB 133MHz DDR geheugen etc.) is in mijn ogen een zegen en vult precies het gat wat er is gevallen nadat ik mijn consoles (DC, N64, GBA) en mijn PC verkocht had. De prijs/prestatie verhouding van de Xbox in mijn situatie is gewoon subliem!

Hey, als voor jouw die combi van functionaliteiten belangrijk is: enjoy. Voor mij (en ik denk voor het overgrote deel van de mensen) gaat het, als je een console koopt gewoon om de games die je er mee kunt spelen. Ik heb al een dvd-speler, met Divx doe ik niets en tekstverwerken kun je nog altijd niet op een Xbox (waar blijft het toetsenbord?) dus interesseren al die specs me niet zoveel. Als ik een pc wil dan koop ik wel een pc en dat ombouwen van een Xbox lijkt mij meer iets voor de echte freaks: de gemiddelde console-bezitter weet waarschijnlijk niet eens van de mogelijkheden.




Wat betreft spellen is er geen reden om zo pessimistisch te zijn hoor. PS2 bestaat al heel wat langer en Nintendo neemt zijn klanten en sofware-designers gewoon mee naar de nieuwe GC. De Xbox daarentegen heeft nog helemaal geen curriculum vitae om het zo maar uit te drukken en zal alles van begin af aan moeten opbouwen. Als ik zo al in de bladen kijk dan zie ik toch al enkele zeer interessante titels die niet op de andere consoles zullen verschijnen. Om er maar enkele te noemen: Morrowind (al uit op de PC), Quantum Redshift (de WipeOut killer?), Unreal Championship, Halo. En begin volgend jaar komt de Xbox Live eraan wat ook aardig wat potentieel in huis heeft. Geduld is een schone zaak.

Wat betreft de games: ik ben minder optimistisch dan jou over de mogelijkheden van MS. In vergelijking met de PS2 en de GC heeft de 'box' (noemen ze hem al zo?) vooral de eerstkomende tijd veel minder in het oogspringende games op het programma staan en dat zou ze wel eens duur kunnen komen te staan (letterlijk als je bedenkt dat het kapitalen kost om een console te introduceren). Nintendo heeft natuurlijk een hele rits van bekekende karakters onder zijn hoede (Mario, Zelda, Donkey Kong, Pokemon, Resident Evil etc.) die ontzettend populair zijn en zelfs bij niet-gamers bekend zijn, en waarmee ze hun console flink 'in de picture' kunnen spelen. Op de PS2 heb je er welliswaar minder maar ook een aantal (Final Fantasy, Metal Gear) die flink wat geld in het laadje brengen. Op de Xbox heb je simpelweg nog geen 'boegbeeld-karakters' en Microsoft zal het daarom erg zwaar hebben om zijn console naar buiten toe bekend te maken. Rare zal wel wat (minder) bekende 'francises' (o.a. Perfect Dark) inbrengen maar MS zal flink aan de PR-bel moeten trekken om die goed te kunnen benutten. Als het ze lukt dan zal het ze een kapitalen gaan kosten want zoiets kost gewoon tijd (en dus geld). MS heeft natuulijk een goed gevulde spaarvarken, maar ook daar groeit het geld uiteindelijk niet aan de bomen.

Ik denk trouwens dat een andere bedreiging voor de Xbox het feit is dat er zoveel zijdelingse overeenkosten met de PC: nu heeft ie nog wel aantrekkelijke specs, maar wat als de prijzen van PC-componenten de komende jaren flink gaan dalen en deze niet meer zo aantrekkelijk worden? Ik denk dat mensen dan eerder geneigd zullen zijn om een snelle pc te kopen omdat ze vaak ongeveer dezelfde games kunnen spelen en dan gewoon de mogelijkheden van een volwaardige computer kunnen gebruiken. Ik ben erg benieuwd hoe dat zich in de komende jaren zal gaan ontwikkelen.

Anyway, het wordt in ieder geval interessant om te volgen hoe de 3 verschillende platformen zich gaan ontwikkelen. Houdt de PS2 zijn grote voorsprong? Kan Nintendo genoeg 'high-profile' spellen uitbrengen om dicht genoeg bij Sony te komen en MS van zich af te houden? Lukt het de Xbox om die eerste jaren ongeschonden door te komen en de gevestigde orde te bedreigen? Ik ben benieuwd.

Tim Weisselberger
02-10-2002, 22:05
Hola, van te voren ik ben geen MS promoter maar noem hierbij gewoon enkele voordelen wat naar mijn idee de xbox beter maakt dan de PS2

Enkele redenen om een x-box te kopen.. redelijk makkelijk te flashen... ombouw chip erin.. bios flashen.. ombouw chip eruit en je hebt een omgebouwde x-box... kost je eenmalig een chip en je kan non-stop x-boxjes flashen, games op hd (hd tevens vervangbaar, hier 120gig), divx vloeiend af te spelen inc digital audio, regio vrije dvd speler, optische output, speelt de meest gangbare mediaformaten af, je kan erop nessen/snessen/n64'en/arcade-gamen/c64'en/mastersystemen/megadriven/gameboyen/etc.. en last but not least.. je kan er xbox games op spelen en dat allemaal op de hd, zelfs vanaf het origineel te kopieren encrypten via een dvd-tooltje op je pc, en via utp weer op je xbox zetten. ik ben zelf groot fan van de PSX geweest, maar ps2 doet mij helemaal niet.. de dvd feature valt me zowiezo zwaar tegen... de matrix op een 55" tv doet weinig goed op de ps2 (zowaar de enige dvd die geprobeerd heb), de dvd-player van de xbox van hoge klasse tevens leest deze dvd-r (en speelt ze na het flashen af) en het leuke feit dat je een mooie zwarte met gifgroeneknopjes AB bij kan kopen is ook natuurlijk mooi meegenomen.

De xbox is gewoon meer dan een console het is gewoon een multimedia station en dat zal voor veel mensen de doorslag kunnen geven, grote reden is ook dat deze zeer makkelijk om te bouwen is (een leuk doe het zelf klusje)..... en je kan er op Doomen :D


en al die mensen die zeggen je kan beter op de ps3 wachten, ja daarna kan je beter op de volgende generatie wachten, zo kan je blijven wachten. ik denk persoonlijk dat er in dit geval voor alledrie de huidige consoles een markt is.. en niet perse een strijd

Nathan Strik
02-10-2002, 23:19
Een leuke thread, ik lees goede meningen. En met veel dingen ben ik het ook zeker eens. Ik zal hieronder even zeggen hoe ik het één en ander zie. Dit is niet om andere posters hierboven ongelijk te geven, de tijd van het "console-afkraken" heb ik inmiddels achter me. Ik heb ook bijna alle consoles staan, dus da´s ook niet zo moeilijk. ;)

Allereerst vind ik de Super NES de meest vernieuwende console die ooit is uitgekomen, alles wat daarna kwam heeft bijna altijd iets gehad wat beneden mijn verwachtingen lag. Misschien is het jeugdsentiment, dat weet ik niet, maar er is naar mijn mening sinds de SNES geen enkele console meer echt vernieuwend en anders geweest. Ik zal het even uitleggen:

De SNES was zo veelzijdig, dat dit ieder jaar voor betere spellen zorgde. Vergelijk Mario World eens met Donkey Kong Country en je ziet dat deze console het meest is gegroeid in kwaliteit door de jaren heen dan enig andere console. Tegenwoordig betekenen grafische verbeteringen meestal automatisch een tragere framerate.

Maar goed, van de next-gen consoles, hoewel ze allemaal hun tekortkomingen hebben, spreekt de GameCube me het meeste aan. Vooral qua texture mogelijkheden is de GameCube koning. De X-Box kan me helaas qua spellen nog niet echt boeien, maar zit op zich ook solide in elkaar. De PS-2 blijft technisch helaas wat achter bij de andere twee, maar heeft wel een supersterke software line-up, en dat is 1 van de redenen dat deze console bij mij nog steeds op een gedeelde eerste plaats staat naast de GameCube. En de achterwaardse compatibiliteit van de PS-2 is geweldig, kan ik al die oude Final Fantasies nog spelen.

Over de trend van tegenwoordig om spelcomputers uit te bouwen tot "multimedia stations" kan ik kort zijn. Ik vind dat een console een console moet blijven en niet moet proberen om een PC, multimedia machine of DVD-speler te worden. Een console gaat in de eerste plaats om 1 ding: de spellen. De rest is in mijn ogen bullshit. Dus: een harde schijf, een toetsenbord, en meer van dat soort onzin hoort naar mijn mening niet thuis in de wereld van de spelcomputers.

Een uitgesproken mening waar veel mensen het niet met me eens zullen zijn, maar ik wacht in ieder geval vol spanning jullie reacties af. En nogmaals, is de X-Box voor jou de meest geniale uitvinding ooit? Groot gelijk!!! Voor mij geldt dit alleen niet.
Da´s het mooie van de huidige console markt: je hebt een ruime keuze. :)

Gerrit
02-10-2002, 23:22
Hey, als voor jouw die combi van functionaliteiten belangrijk is: enjoy. Voor mij (en ik denk voor het overgrote deel van de mensen) gaat het, als je een console koopt gewoon om de games die je er mee kunt spelen.Wanneer jij beweert dat het bij consoles van tegenwoordig slechts om spellen draait (ik quote: "It's all about games.... "), dan spreek ik dat tegen. Niet alleen omdat dat mijn mening is maar ook omdat het een simpel feit is. Denk je dat de mogelijkheid tot bijvoorbeeld het kunnen afspelen van DVD's slechts een handige bijkomstigheid is bij de aanschaf van een game-console? In de trant van: "Nu bij aankoop van een console tijdelijk 200 Airmiles en een gratis ingebouwde DVD speler"? En vertel me nou niet dat de consument nou zo naïef is en de DVD speler als gratis goed beschouwd. ;)


[b]Ik heb al een dvd-speler, met Divx doe ik niets en tekstverwerken kun je nog altijd niet op een Xbox (waar blijft het toetsenbord?) dus interesseren al die specs me niet zoveel."XBOX used as a PC Xbox can be turned into a Windows system! The Xbox Linux Project reported that they have developed a Xbox Linux application which allows Microsoft Windows 2000 to install and run into the Xbox system. Windows 2000 under Xbox has full networking supporting, and you can use keyboard and mouse connected to the Xbox, as well as any other devices connected through USB. The performance is good enough to play MPEG-4 movies at fullscreen. Other common Windows applications such as Microsoft Office can also run in this environment without problems."
Voor tekstverwerken en surfen is en blijft de Xbox natuurlijk minder geschikt als een PC. Je hoeft hier echter geen 2000+MHz PC voor te hebben.


[b]Als ik een pc wil dan koop ik wel een pc en dat ombouwen van een Xbox lijkt mij meer iets voor de echte freaks: de gemiddelde console-bezitter weet waarschijnlijk niet eens van de mogelijkheden.
De clou is nou juist dat je én een aardige console én een aardige PC voor een zeer aardig prijsje krijgt. De moeilijkheid van het 'ombouwen' hiervan beperkt zich tot het beheersen van de Engelse taal en het hebben van een rustige hand voor het solderen. Trouwens, ik val niet onder de door jou fijntjes getypeerde categorie 'echte freaks'.


[b]Wat betreft de games....KNIP....Als het ze lukt dan zal het ze een kapitalen gaan kosten want zoiets kost gewoon tijd (en dus geld). MS heeft natuulijk een goed gevulde spaarvarken, maar ook daar groeit het geld uiteindelijk niet aan de bomen.Ja, natuurlijk gaat het tijd kosten. Het zal echter natuurlijk niet zo lang gaan duren als het bijvoorbeeld bij Nintendo (1889-heden) het geval was. De markt is er nu, evenals de vereiste technologie en de rijkelijk gespekte PR campagnes. Wie ontbreekt er? De softwaredesigners. Wie de Gamesindustrie een beetje volgt weet dat geen dag hetzelfde is. Software huizen verdwijnen, er worden exclusiviteits-contracten van 6 maanden afgesloten, en nieuwe bedrijven schieten nog altijd als paddestoelen uit de grond. Kortom: Je kunt de toekomst onmogelijk voorspellen.


[b]Ik denk trouwens dat een andere bedreiging voor de Xbox het feit is dat er zoveel zijdelingse overeenkosten met de PC: nu heeft ie nog wel aantrekkelijke specs, maar wat als de prijzen van PC-componenten de komende jaren flink gaan dalen en deze niet meer zo aantrekkelijk worden?Je vergelijkt appels met peren. De Xbox zal nooit de PC vervangen (of andersom) maar takes the best of both worlds Trouwens: qua hardware is de Xbox in feite een PC en dus dienovereenkomstig ook opgebouwd uit PC-componenten. Zullen de productiekosten van de Xbox afhankelijk zijn van de kosten van de hardware? Andere vraag: denk je dat de, meer uit custom-componenten bestaande, GameCube sterker in productiekosten zal dalen dan de Xbox? Ik vrees dat je redenering niet helemaal waterdicht is.


[b]Ik denk dat mensen dan eerder geneigd zullen zijn om een snelle pc te kopen omdat ze vaak ongeveer dezelfde games kunnen spelen en dan gewoon de mogelijkheden van een volwaardige computer kunnen gebruiken.Zou geld geen rol spelen, dan zou ik je gelijk geven.


[b]Anyway, het wordt in ieder geval interessant om te volgen hoe de 3 verschillende platformen zich gaan ontwikkelen. Houdt de PS2 zijn grote voorsprong? Kan Nintendo genoeg 'high-profile' spellen uitbrengen om dicht genoeg bij Sony te komen en MS van zich af te houden? Lukt het de Xbox om die eerste jaren ongeschonden door te komen en de gevestigde orde te bedreigen? Ik ben benieuwd.
De tijd zal het leren :)

Nog even voor alle duidelijkheid: Ik heb nooit ambities gehad om deze thread om te dopen tot een console-flame-thread. Het enige waar ik in geïnteresseerd ben is het helpen van forumleden (in dit geval bij de keuze van modchips) en het uit de wereld helpen van misverstanden (m.b.t. de Xbox dus) ;)

Edit: Ook wil ik nog even duidelijk maken dat ik mezelf als neutraal beschouw wat betreft "consoles" (tussen aanhalingstekens, het mag nu hopelijk wel duidelijk zijn waarom ;)). Ik zou de GameCube maar al te graag willen hebben; echter heb ik een keuze moeten maken tussen het aanbod van de consoles en aangezien de functionaliteiten van de Xbox meer waar voor je geld bieden, heb ik deze laatste dus gekozen. Ik heb een GameBoy, SNES, N64 en GB Advance gehad maar heb bij de huidige generatie consoles weloverwogen een andere keuze gemaakt.

René Groen
03-10-2002, 09:56
Yeah! Ik heb hem hier in Zwolle vanmiddag opgepikt bij 'The Entertainer' en hij is superrr!! Ga zo weer lekker fijn verder spelen.

Ik heb hem net gekocht bij de Media Markt voor slechts 50 eurootjes. Ik had hem al eens op een preview party gespeeld, maar nou gaat het echte werk beginnen.

Veel speelplezier gewenst (y)