PDA

Bekijk de volledige versie : Advies over 2.1 Home Cinema Set nodig



JSD1985
05-09-2011, 16:19
Goedendag :lol:

Ik heb momenteel een Philips PFL8404h TV.
Nu is het geluid wat eruit komt prima voor TV maar ik kijk ook veel films en speel veel games dus ik wil graag wat mooier geluid.
Ik zat daarom te denken een aan 2.1 home cinema set met (het liefst) een blu-ray speler. Mijn huiskamer is te klein / onhandig ingedeeld voor een 5.1 set dus vandaar.

Mijn TV heeft Ambilight aan de linker- en rechterkant. Ik kan dus geen speakers naast mijn tv plaatsen of ophangen. Nu heb ik eigenlijk drie opties:

- Ik zet de twee speakers naast mijn tv meubel op de grond;
- Ik hang een plank op boven mijn TV met daarop de speakers;
- Ik hang de speakers aan de muur boven het ambilight;

Nu heeft optie 2 en 3 mijn voorkeur. De speakers zitten dan niet op oorhoogte maar dat staan ze bij optie 1 ook niet.

Wat betreft de aansluitingen. Ik heb de volgende apparatuur:

- KPN Digitenne kastje;
- PlayStation 3;
- Popcorn Hour A-200;

Het probleem is nu dat ik niet echt weet welke 2.1 home cinema set geschikt is. Ik heb wel al rondgekeken en had de volgende systemen op het oog:

- Panasonic SC-BTT362;
- Harman Kardon HS 210;
- LG HB 600;

De LG en Panasonic spreken mij aan omdat zij beiden twee HDMI ingangen en een HDMI uitgang hebben, wat weer makkelijk is voor mijn Popcorn Hour en PlayStation. De Harman Kardon werkt met tulpstekkertjes maar daarvan zijn de speakers beter. Het nadeel van de Harman Kardon zet is dat ik de speakers niet kan ophangen en dat deze een DVD i.p.v. Blu-Ray speler heeft.

Ik heb ook gekeken naar de 321 set van Bose maar ik hoor van veel mensen dat Bose veel te duur is voor hetgeen wat je ervoor krijgt.
Mijn budget is rond de € 500,- euro.

Mijn vraag is dus of iemand een goede 2.1 home cinema set weet wat bij mijn situatie past. Een subwoofer is niet noodzakelijk voor mij dus ook als iemand een goed setje weet zonder subwoofer dan hoor ik dat graag.

Zelf ben ik helemaal niet thuis in de audio wereld dus ik weet niet echt waar ik op moet letten of wat goed en slecht is.

Ik hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven. Alvast bedankt!

Greetz,
Jeroen

Gerco Stuivenberg
06-09-2011, 21:20
Welkom op dit forum Jeroen.

Ik ben bang dat het op deze manier lastig wordt om een set te vinden die aan jouw wensen kan voldoen. :?

Je geeft zelf aan dat naast de TV geen luidsprekers kunt plaatsen vanwege de 'ambilight' van jouw TV. Om de meeste 2.1 sets goed te laten presteren, is het de bedoeling dat de luidsprekers naast de TV geplaatst worden en dus niet er onder of er boven.

Een subwoofer is vaak nodig voor de weergave van de lage tonen. Dit is nl. de .1 van de set die er voor zorgt dat een set vol kan klinken. Wil je geen sub, dan zal je voor een set moeten kiezen met grotere luidsprekers. Deze zullen wat meer ruimte nodig hebben en de vraag is dan of jij die wel hebt.

Bij o.a. de set van HK die jij noemt, worden sokkels geleverd voor de satelieten. De satelieten worden dan dus op een bijpassende standaard geplaatst. Bij modellen zonder sokkels krijg je vaak muurbeugels en voetjes. Ik denk dat je dan beter voor de laatste kunt kiezen. Je kunt dan de luidsprekers dan op dezelfde hoogte als de TV plaatsen of boekenplank(jes naast de TV).

Het beste is nog steeds om te kiezen voor losse delen. Je kunt dan zelf een set samenstellen en makkelijker wijzigen als deze niet meer bevalt. :)