PDA

Bekijk de volledige versie : denon avr-1611 of marantz nr1601



john bakker
08-09-2011, 22:23
Na e.e.a. gelezen te hebben op internet spreekt de denon avr-1611 en marantz nr1601 me wel aan. Maar waar verschillen ze nu in? Ze lijken wel aardig gelijk op te gaan. De "gebruikers revieuws" zijn voor beide positief, alhoewel de "expert" revieuws wat minder positief, enthousiast zijn..

Ik wil aansluiten: tv, ps3, digitale box upc (kan eventueel ook via tv) en de laptop via hdmi. Muziek en films spelen we voornamelijk via de laptop af of via de HTC. We luisteren bijna elke dag wel muziek en 2 tot 3x per week een film. Daarnaast zal ik de receiver bijna altijd hebben aanstaan als we tv kijken.

Nog 1 belangrijk punt is.......de vrouw moet ook makkelijk kunnen omgaan met de receiver en niet dat ze eerst de handleiding moet doorspitten voordat ze er geluid uit krijgt ;)

Uiteraard ga ik beide receivers binnenkort nog beluisteren, maar ben wel benieuwd of iemand iets meer kan vertellen over de denon avr-1611 en marantz nr1601.

Thanks!! (y)

Gerco Stuivenberg
11-09-2011, 16:11
De 1611 van Denon is 5.1 en de NR1601 van Marantz is 7.1. Ook zal de 1611 wat krachtiger zijn en wat voller klinken dan de NR1601.

Wanneer je iedere bron op een aparte ingang aansluit zal dit voor haar geen probleem zijn. Anders zijn er ook produkten die het bedienen wat makkelijker kunnen maken zoals een Harmony (One) van Logitech. ;)